abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 17 februari 2013 @ 20:09:46 #76
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_123003015
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2013 20:06 schreef DeParo het volgende:

[..]

Dat zeg ik niet, wat ik zeg is dat de media daar nu plotseling veel aandacht op legt, en dat vind ik vrij opmerkelijk en onterecht.
Schrijf een boze lezersbrief, hebben de redacties en de lezers ook wat te lachen
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_123003073
quote:
1s.gif Op zondag 17 februari 2013 20:09 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Schrijf een boze lezersbrief, hebben de redacties en de lezers ook wat te lachen
Over de lobby die er niet eens een geheim van maakt dat ze er zijn, nogmaals, heb je helemaal geen verstand van hoe lobbyisten te werk gaan of doe je het er maar gewoon om?
  zondag 17 februari 2013 @ 20:16:05 #78
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_123003341
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2013 20:10 schreef DeParo het volgende:

[..]

Over de lobby die er niet eens een geheim van maakt dat ze er zijn, nogmaals, heb je helemaal geen verstand van hoe lobbyisten te werk gaan of doe je het er maar gewoon om?
:')
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 17 februari 2013 @ 20:16:07 #79
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_123003343
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2013 20:06 schreef DeParo het volgende:

[..]

Dat zeg ik niet, wat ik zeg is dat de media daar nu plotseling veel aandacht op legt, en dat vind ik vrij opmerkelijk en onterecht.
Het is niet opmerkelijk. Het is een relevante discussie over de hypocrisie om geen paarden te eten maar wel koeien.
pi_123003626
quote:
5s.gif Op zondag 17 februari 2013 19:00 schreef Copycat het volgende:

[..]

Ik ook niet. Terwijl het vroeger zo normaal was. Wanneer is eigenlijk dat omslagpunt gekomen waarop paardenslagers en -vlees in het gedrang zijn gekomen?
Brigitte Bardot met haar campagne tegen de paardenslachterij, dat was zo rond 1965 .. dat ging heel bruut destijds, een paar klappen met de hamer op het hoofd, dus die films maakten wel indruk. Vanaf dat tijdstip was het note done om nog paardenvlees te eten, dat waren intelligente dieren die je na een leven van zwaar werk op pensioen stuurt ergens in een wei met een dekentje over de rug om warm te blijven ..
pleased to meet you
pi_123003636
quote:
1s.gif Op zondag 17 februari 2013 20:16 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2013 20:16 schreef TweeGrolsch het volgende:

[..]

Het is niet opmerkelijk. Het is een relevante discussie over de hypocrisie om geen paarden te eten maar wel koeien.
Het is totaal niet relevant, het gaat om corruptie met voedingsmiddelen, niet of paardenvlees wel of niet eetbaar is of wat ze dan ook neerzetten.
pi_123003939
Ik heb geen probleem met het eten van paard, wel dat paardenvlees wordt verkocht als rundvlees. Wat is de reden dat paardenvlees goedkoper is als rundvlees? Dat kan ik intuïtief niet echt plaatsen.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
  zondag 17 februari 2013 @ 20:31:20 #83
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_123004170
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2013 20:21 schreef DeParo het volgende:

[..]

[..]

Het is totaal niet relevant, het gaat om corruptie met voedingsmiddelen, niet of paardenvlees wel of niet eetbaar is of wat ze dan ook neerzetten.
Corruptie met voedingsmiddelen is inderdaad ook een relevante discussie die volgens mij nog een stuk meer in het nieuws is geweest dan de discussie of paardenvlees lekker is of niet.
pi_123004279
ik zou een moord doen voor 1 kilo paardenvlees a 7 euro
pi_123004287
Net nog paard gegeten (frikandel).. Niks mis mee, lekker paardje :+
pi_123004313
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2013 20:31 schreef TweeGrolsch het volgende:

[..]

Corruptie met voedingsmiddelen is inderdaad ook een relevante discussie die volgens mij nog een stuk meer in het nieuws is geweest dan de discussie of paardenvlees lekker is of niet.
Het probleem is dus dat die balans begint te veranderen lijkt het, het gaat om pure fraude en dat je er niet meer vanuit kan gaan dat klopt wat er op de verpakkingen van voedingsmiddelen staat, vandaag is het paardenvlees en morgen is het iets anders, ik stoor me aan de zaak dat het opeens gaat of paardenvlees eetbaar is, het is niet relevant en weinig anders dan afleiding.
pi_123004969
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2013 17:48 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
Geen problemen met het eten van paardenvlees maar dan moet het ook als paardenvlees verkocht worden.
Juist, anders is het oplichting.
  zondag 17 februari 2013 @ 20:47:36 #88
345631 Scjvb
Genieten op z'n Haarlems!
pi_123005131
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2013 20:33 schreef DeParo het volgende:

[..]

Het probleem is dus dat die balans begint te veranderen lijkt het, het gaat om pure fraude en dat je er niet meer vanuit kan gaan dat klopt wat er op de verpakkingen van voedingsmiddelen staat, vandaag is het paardenvlees en morgen is het iets anders, ik stoor me aan de zaak dat het opeens gaat of paardenvlees eetbaar is, het is niet relevant en weinig anders dan afleiding.
De fraude is natuurlijk de kwestie waarom het uiteindelijk gaat, dat staat buiten kijf.

Daarnaast is het niet verkeerd om tegelijk door deze zaak ook te ontdekken dat paardenvlees toch goed valt. Het een hoeft het ander weer niet uit te sluiten.
-Het leven is goed in het beschaafde en welgestelde milieu op Haarlemse bodem, waar wij met volle teugen van het leven genieten! :Y)
pi_123005322
quote:
6s.gif Op zondag 17 februari 2013 20:47 schreef Scjvb het volgende:

[..]

De fraude is natuurlijk de kwestie waarom het uiteindelijk gaat, dat staat buiten kijf.

Daarnaast is het niet verkeerd om tegelijk door deze zaak ook te ontdekken dat paardenvlees toch goed valt. Het een hoeft het ander weer niet uit te sluiten.
Dat is dus juist het probleem, dat is totaal niet relevant, op deze manier wordt een soort van sfeer gemaakt dat het opeens goed zou zijn om paardenvlees te eten wat gewoon onzin is.

De fraude wordt verdoezeld omdat er tegelijkertijd, en dat is vast niet per ongeluk, wordt gelet op wat paardenvlees nu is.
  zondag 17 februari 2013 @ 21:00:13 #90
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_123005953
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2013 20:50 schreef DeParo het volgende:

[..]

Dat is dus juist het probleem, dat is totaal niet relevant, op deze manier wordt een soort van sfeer gemaakt dat het opeens goed zou zijn om paardenvlees te eten wat gewoon onzin is.

De fraude wordt verdoezeld omdat er tegelijkertijd, en dat is vast niet per ongeluk, wordt gelet op wat paardenvlees nu is.
Er wordt gewoon onderzoek gedaan naar de fraude. Het heeft als site effect paardenvlees weer onder de aandacht gebracht. Niks mis mee en heeft niks met verdoezelen te maken. Dat onderzoek gaat gewoon door.
pi_123005992
quote:

[..]

Hoezo is het onzin dat het goed is om paardenvlees te eten? Er is niks mis met paardenvlees, zolang het maar als paardenvlees verkocht wordt.
  zondag 17 februari 2013 @ 21:02:08 #92
345631 Scjvb
pi_123006084
quote:

[..]

Ik weet wat u bedoelt, dat kan goed meespelen. Maar het kan tegelijk ook zijn dat juist hierdoor wat duidelijker naar voren gekomen is dat het goed zou zijn om paardenvlees te eten. :Y)
-Het leven is goed in het beschaafde en welgestelde milieu op Haarlemse bodem, waar wij met volle teugen van het leven genieten! :Y)
pi_123006141
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2013 20:27 schreef Felagund het volgende:
Ik heb geen probleem met het eten van paard, wel dat paardenvlees wordt verkocht als rundvlees. Wat is de reden dat paardenvlees goedkoper is als rundvlees? Dat kan ik intuïtief niet echt plaatsen.
Omdat paardenliefhebbers zorg hebben gedragen voor het huisvesten, (op-)voeden en de gezondheidszorg van de meeste paarden. De industrie hoeft enkel te slachten en het vlees te verwerken. Ze hoefden zelfs de labels niet aan te passen. :')
quote:
6s.gif Op zondag 17 februari 2013 20:47 schreef Scjvb het volgende:
Dat is precies waar de lobby op heeft gerekend. Het is ook niet toevallig dat het juist nú gebeurt, dit is allemaal van tevoren uitgedacht. In tijden van crisis zullen mensen goedkoop en moreel twijfelachtig vlees eerder goedkeuren dan in tijden van groeiende welvaart.

Best slim zijn ze, zie hoe gemakkelijk nagenoeg iedereen erin trapt, en hoe de schuldigen van deze fraude, door het verleggen van de focus naar de consument, met een symbolisch tikje op de vingers weg zullen komen. Je kan er veel van vinden, maar verkeerd is het zeker wél. Wanstaltig zelfs.
pi_123006308
Waarom is paardenvlees moreel twijfelachtig?! Sommige mensen snappen dat, maar het is moreel toch hetzelfde als rund of kip?
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  zondag 17 februari 2013 @ 21:11:24 #95
345631 Scjvb
pi_123006695
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2013 21:02 schreef cerebella het volgende:

[..]

Omdat paardenliefhebbers zorg hebben gedragen voor het huisvesten, (op-)voeden en de gezondheidszorg van de meeste paarden. De industrie hoeft enkel te slachten en het vlees te verwerken. Ze hoefden zelfs de labels niet aan te passen. :')

[..]

Dat is precies waar de lobby op heeft gerekend. Het is ook niet toevallig dat het juist nú gebeurt, dit is allemaal van tevoren uitgedacht. In tijden van crisis zullen mensen goedkoop en moreel twijfelachtig vlees eerder goedkeuren dan in tijden van groeiende welvaart.

Best slim zijn ze, zie hoe gemakkelijk nagenoeg iedereen erin trapt, en hoe de schuldigen van deze fraude, door het verleggen van de focus naar de consument, met een symbolisch tikje op de vingers weg zullen komen. Je kan er veel van vinden, maar verkeerd is het zeker wél. Wanstaltig zelfs.
Als mensen echt puur van uit henzelf ontdekken dat paardenvlees goed te doen is, dan is er niets aan de hand.

Pas als zij dingen gaan geloven, puur en alleen omdat ze misleid zijn, dan is dat natuurlijk zeer kwalijk. Maar hoe bewijst met dat per individu?
pi_123006768
quote:
2s.gif Op zondag 17 februari 2013 21:05 schreef bijdehand het volgende:
Waarom is paardenvlees moreel twijfelachtig?! Sommige mensen snappen dat, maar het is moreel toch hetzelfde als rund of kip?
Haast geen van die paarden komt bij een binnenlandse, gecontroleerde paardenslager terecht. Veruit de meesten worden in onder andere Argentinië en Spanje onder erbarmelijke omstandigheden vervoerd en geslacht.

Verbazen jullie je niet over de geheimzinnigheid waarmee deze zaak zich omhult? Als alles goed was in de paardenvleeshandel zou het toch allang openbaar mogen zijn?
pi_123006826
quote:
6s.gif Op zondag 17 februari 2013 21:11 schreef Scjvb het volgende:

[..]

Als mensen echt puur van uit henzelf ontdekken dat paardenvlees goed te doen is, dan is er niets aan de hand.

Pas als zij dingen gaan geloven, puur en alleen omdat ze misleid zijn, dan is dat natuurlijk zeer kwalijk. Maar hoe bewijst met dat per individu?
Als mensen zichzelf erin zouden verdiepen, zouden ze de beerput van dierenmishandeling open hebben getrokken, dat was niet goed geweest. Nu halen ze hun schouders op en gaan verder met willoos consumeren.

Overigens zijn de misstanden van het vervoer en de slacht in Italië nog maar een aantal jaren geleden in het nieuws aan de orde geweest, maar de mensheid als collectief is dom en heeft een kort geheugen. Het kritische individu wordt bij voorkeur belachelijk gemaakt.
pi_123006981
quote:
2s.gif Op zondag 17 februari 2013 21:05 schreef bijdehand het volgende:
Dat is ook gewoon gelul, een beest is een beest, bovendien is een paardenbiefstuk gewoon lekker. Het is dat het hier geen normale kost is, maar ik zou er ook geen moreel bezwaar tegen hebben om honden of kattenvlees te eten. Als het smaakt eet ik het, simpel.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_123007068
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2013 21:15 schreef Hathor het volgende:

[..]

Dat is ook gewoon gelul, een beest is een beest, bovendien is een paardenbiefstuk gewoon lekker. Het is dat het hier geen normale kost is, maar ik zou er ook geen moreel bezwaar tegen hebben om honden of kattenvlees te eten. Als het smaakt eet ik het, simpel.
En als het zwaar mishandeld is?
  zondag 17 februari 2013 @ 21:17:09 #100
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_123007097
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2013 21:02 schreef cerebella het volgende:

[..]

[..]

Geef mij wat jij slikt! _O_
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')