+1quote:Op maandag 18 februari 2013 13:33 schreef Soempie het volgende:
Susie, ik heb het weekend door steeds aan jullie moeten denken. Heeft het AMC al gebeld? Ik hoop dat ze vlot zijn met de onderzoeken..
quote:Op maandag 18 februari 2013 13:33 schreef Soempie het volgende:
Susie, ik heb het weekend door steeds aan jullie moeten denken. Heeft het AMC al gebeld? Ik hoop dat ze vlot zijn met de onderzoeken..
+2quote:
+3quote:Op maandag 18 februari 2013 14:11 schreef Kyara het volgende:
[..]
[..]
+2
ik kwam ook even kijken en heb ook veel aan jullie gedacht dit weekend.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
Wat ontzettend leuk.quote:Op maandag 18 februari 2013 20:28 schreef Juud79 het volgende:
Lientje krijgt een broertje!!![]()
[ afbeelding ]
+1quote:Op maandag 18 februari 2013 20:32 schreef Soempie het volgende:
[..]
Wat ontzettend leuk.Gefeliciteerd! Jongetjes zijn tof.
Oh, hoe herkenbaar. Sinds een week wordt meneertje zó driftig als iets anders gaat dan hij bedacht had. Inderdaad overstrekken, of zijn hoofd vol drama voorover storten op zijn armen. Hij werd vanmiddag niet fijn wakker uit zijn middagslaapje en lag zo op de grond. Alles was stom, zijn fles, de bakjes (hier ook favo!), mama. Alleen oma's boterham was wel leuk, gris, hele boterham gepiktquote:Op maandag 18 februari 2013 20:39 schreef Kyara het volgende:
Wat schattig!
M. heeft van die fisher price bakjes (momenteel zijn favoriete speelgoed) en die zet ik wel een op zijn of mijn hoofd. Vandaag probeerde hij ze zelf ook op zijn hoofd te zetten maar zonder succes....
Hij kan trouwens ook behoorlijk boos worden als ie iets niet mag. Dat overstrekt hij zich en gooit hij zijn hoofd naar achter. Heb hem al een paar keer net kunnen opvangen voordat hij keihard mijn zijn hoofd tegen de grond klapte. Beloofd nog wat voor de peuterpuberteit.......
Ow ik heb ook nog rompers in de kast hoor, maar Sarah wil zo graag net als haar zusquote:Op maandag 18 februari 2013 21:00 schreef Nirak het volgende:
voor jongetjes
voor Anouk en Susie, fijn dat morgen al kan!
En ondergoedVanaf wanneer doe je dat, ondergoed? Wat is handig? Hij begint nu uit sommige rompers te groeien, zijn er nog 86/92 rompers, of ga je dan naar ondergoed?
Nee dat klopt hoor, maar ze is er eigenlijk al een paar keer uit gevallen dus nu staat het bedje met de open kant tegen de muur. Maar ze slaapt wel goedquote:Op maandag 18 februari 2013 20:20 schreef Soempie het volgende:
Mooi dat ze er vaart achter zetten, Susie. Hoop dat ze de echo dit keer minder naar vindt. Sterkte.
Voor de los stappende kindjes van meissie en nts
MP![]()
Wat fijn ook dat het slapen in het grotemeidenbed goed gaat. Kruipt ze er nog steeds niet uit (of ben ik nu in de war met iemand anders)?
quote:Op maandag 18 februari 2013 20:28 schreef Juud79 het volgende:
Lientje krijgt een broertje!!![]()
[ afbeelding ]
Dit.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 10:32 schreef Keshet het volgende:
Heel veel succes Susie!
Ik zou trouwens voor je de afspraak hebt even melden bij het ziekenhuis dat je denkt dat ze de waterpokken heeft.
Ze heeft de bultjes al, dus besmetting zou dan niet meer mogelijk zijn. Dat heb ik in ieder geval begrepen. Het is voorafgaand aan de bultjes dat ze besmeteelijk zou zijn. Maar ik meld het uiteraard wel.quote:
Wat Kyara zegt dus..quote:Op dinsdag 19 februari 2013 20:15 schreef Kyara het volgende:
Susie, wat een medische rollercoaster wordt je zo in gesleurd. Fijn dat je in elk geval een goed gevoel bij de arts heb en dat er ook een lichtpuntje is in het slechtst mogelijke scenario. We blijven duimen dat de uitslag goed is. Sterkte met afwachten en hopelijk heeft Anouk niet teveel last van de waterpokken want ze heeft al genoeg te verduren nu.
+1, ik sluit me hier volledig bij aan.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 19:54 schreef twentemeisje het volgende:
Ik moet de hele tijd aan jullie denken Suus, gelukkig zie ik nu ook je bericht.
Wat naar dat er nog zoveel onduidelijkheid is, maar wat fijn dat er in geval van ergste scenario al is gezegd dat het goed te behandelen zal zijn. Dat moet voor jullie toch al een soort van opluchting zijn, een lichtpuntje. Ik blijf me rot duimen voor het best mogelijke scenario meis! Heel veel sterkte met afwachten, de woorden kanker en kind zouden nooit in 1 zin mogen voorkomen. Dikke.
Vandaag horen we al hoe de bloedwaardes zijn (rond 14.00), vrijdag (15.00) is de afspraak bij de anesthesist, die bekijkt alleen of het verantwoord is dat ze onder narcose gaat.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 21:47 schreef danic het volgende:
[..]
+1, ik sluit me hier volledig bij aan.
Ik moet de hele tijd aan jullie denken en vind het zó oneerlijk. Ik ga duimen voor goed nieuws vrijdag.
Hoe laat moeten jullie er zijn?
Dan moet ie wel bellen.quote:Op woensdag 20 februari 2013 14:25 schreef danic het volgende:
Susie, kom je zo vertellen wat er uit de bloedonderzoeken is gekomen?
Oeh, wat irritant. Het gaat nou niet om een verkoudheid zeg maar. Ik kan daar ook zo slecht tegen. Hoop dat ze snel bellen meis! (En anders rond 16.00 zelf bellen en eerlijk zeggen dat je op bent van de zenuwen en graag meer wilt weten!)quote:Op woensdag 20 februari 2013 14:42 schreef Susie het volgende:
[..]
Dan moet ie wel bellen.Damn, ik ben al zo slecht in wachten!
Sorry voor degene die nu hoopvol dit topic aanklikten met hoop op nieuws.
Volgens 'de' orthopeed valt zelfs met 21 maanden pas aan de hand lopen ruim binnen de marge.quote:Op donderdag 21 februari 2013 16:23 schreef Fee-nix het volgende:
NTS, als je kindje nog niet loopt, dan is 18 maanden zo'n grens dat ze dat 'moeten' doen. Dan zouden ze zo'n kindje met 18mnd dus wel terug willen zien. Denk dat ze daarom het lopen noemden.
Fijn dat alles verder goed was!
Ah, fijn zulke berichten! Ik word inmiddels een beetje moe van alle opmerkingen over het nog niet lopen hierquote:Op donderdag 21 februari 2013 19:38 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Volgens 'de' orthopeed valt zelfs met 21 maanden pas aan de hand lopen ruim binnen de marge.
Das gek. Of fijn voor mij. Wij horen dat zelden (of luisteren niet) over onze best lange net tweejarige die alleen nog aan de hand loopt.quote:Op donderdag 21 februari 2013 20:04 schreef Mevr_Mus het volgende:
[..]
Ah, fijn zulke berichten! Ik word inmiddels een beetje moe van alle opmerkingen over het nog niet lopen hierHij is nog net geen 18 maanden maar wordt vaak ouder geschat. Voor mijn gevoel kom ik op elke straathoek een bejaarde tegen die wil weten waarom dat grote kind van mij niet loopt
Het zegt ook iets over de buurt waarin we nu (tijdelijk) wonen hoorquote:Op donderdag 21 februari 2013 20:09 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Das gek. Of fijn voor mij. Wij horen dat zelden (of luisteren niet) over onze best lange net tweejarige die alleen nog aan de hand loopt.
quote:Op donderdag 21 februari 2013 20:03 schreef Kyara het volgende:
Wij zijn vanaf vanochtend met z'n vijven thuis. En dreumes was helemaal blij toen we met 2 maxicosi's binnen kwamen. J. kreeg zelfs een kusje van hem![]()
[ afbeelding ]
alles!!!quote:Op vrijdag 22 februari 2013 11:24 schreef bitterend het volgende:
Haha ja de ipad krijgt ze 1 of 2 keer per dag..meer niet anders luisteren we eindeloos naar het zandkasteel of abc song![]()
gooit hij zijn eigen speelgoed weg of alles wat hij tegen komt?
quote:Op vrijdag 22 februari 2013 12:27 schreef Aventura het volgende:
[..]
alles!!!
Verstuurd vanaf mijn iPhone
ja, hij is ook heel hard aan het werk! Dat is serieuze shit!quote:
Met kleine Anouk gaat het weer wat. Wat naar die waterpokken zeg! Ze heeft zo gehuild, dat ze nu er stem kwijt is, heel sexy stemmetje zoquote:Op vrijdag 22 februari 2013 19:04 schreef Aventura het volgende:
[..]
ja, hij is ook heel hard aan het werk! Dat is serieuze shit!
Hoe zou het met de kleine Anouk gaan? Moet er veel aan denken.
Hier is de tablet (gelukkig !) ook niet boeiend, wel de afstandsbediening, want daarmee zet je Bumba aan op de tvquote:Op vrijdag 22 februari 2013 13:01 schreef danic het volgende:
Grappig dat dat zo verschillend kan zijn. Eva vindt de tablet helemáál niet boeiend, ja voor 3 minuten bumba.
En als iets niet ligt waar het hoort, dan moet dat wel goed opgeruimd worden. Gelukkig hier dus zelden wat kwijt, of het moet in de chaos van het spelen gebeuren....
een afstandsbediening is zo passé! Ik zag jur laatst naar de tv lopen. Swipet-ie er zo overheen: 'doja!' (Dora).quote:Op vrijdag 22 februari 2013 19:32 schreef Susie het volgende:
[..]
Hier is de tablet (gelukkig !) ook niet boeiend, wel de afstandsbediening, want daarmee zet je Bumba aan op de tv
quote:Op vrijdag 22 februari 2013 19:47 schreef Aventura het volgende:
[..]
een afstandsbediening is zo passé! Ik zag jur laatst naar de tv lopen. Swipet-ie er zo overheen: 'doja!' (Dora).
Fijn Susie, we duimen rustig verder voor woensdag. maar beetje hoop is zo fijn!quote:Op vrijdag 22 februari 2013 19:30 schreef Susie het volgende:
[..]
Met kleine Anouk gaat het weer wat. Wat naar die waterpokken zeg! Ze heeft zo gehuild, dat ze nu er stem kwijt is, heel sexy stemmetje zo![]()
Vanmiddag zijn we bij de anesthesist geweest.... tjonge een bezoekje van 5 minuten, heen en terug een uur onderweg en 3 euro parkeer geld. Nah ja, moet maar natuurlijk. Ook gebeld door de arts, aangegeven dat ze waterpokken heeft. Dat vond hij niet boeiend, dinsdag gewoon de mri, daar moesten ze bij de planning maar rekening mee houden, de kwetsbare kindjes die nog geen waterpokken hebben gehad eerst, de voetballende mensen met een knie of enkel blessures hebben dus pech aankomende dinsdag
![]()
Dan krijgen we gelukkig woensdags gelijk de uitslag. Hij gaf overigens ook nog aan dat het mogelijk nog iets met een bloedvatprobleem zou kunnen zijn (heb het woord niet goed onthouden) en dat schijnt totaal niet erg te zijn ofzo. Hij zal het wel weten, dit kwam naar aanleiding van het team overleg dat zij gisteren hadden.
Wij hebben dus weer een beetje hoop gekregen en dat is fijn
quote:Op zaterdag 23 februari 2013 12:26 schreef bitterend het volgende:
Ik duim heel hard dat het een hemagi dinges is!!!
zou zo maar kunnen dat hij dat gezegd heeft, iets met bloedvaten dus. Als dat het is!quote:Op zaterdag 23 februari 2013 12:15 schreef Beessie-Jen het volgende:
Susie een hemangioom bedoel je? Die heb ik zelf ook op mijn lever, een bloedvatenkluwen van een paar cm. zou helemaal fantastisch zijn als dat het is!
Ik blijf ook duimen hoor!
Heeft hij misschien gezegd "een kluwen van bloedvaten" Susie?quote:Op zaterdag 23 februari 2013 15:06 schreef Susie het volgende:
[..]
zou zo maar kunnen dat hij dat gezegd heeft, iets met bloedvaten dus. Als dat het is!
Op het kdv hoor ik dat ze erg vaak geen kind aan dr hebben! lekker gegeten, geslapen,speelt heeeerlijk zelf en met andere kids...quote:Op zaterdag 23 februari 2013 21:00 schreef Aventura het volgende:
Zana, ventje eet ook bijna niets 's avonds. Qua tussendoortjes hoeft-ie ook bijna niks nu (niet omdat hij nu ziek is, daarvoor ging het ook al slecht). Hij wil zelfs geen fruit meer, terwijl ze heb op het kdv eerst 'fruitmonster' noemdenZal wel weer overgaan. Zolang hij wel 3 tot 4 boterhammen eet en 2 flessen melk en tussendoor warm water of sap maak ik me niet al teveel zorgen.
Ja zoiets werd geopperd door een andere arts in het overleg dat ze donderdag hadden. We wachten dus af. Eerst de mri dinsdag. Wel vervelend zeg, dat zal ook wel stress geweest zijn?quote:Op zaterdag 23 februari 2013 21:02 schreef twentemeisje het volgende:
[..]
Heeft hij misschien gezegd "een kluwen van bloedvaten" Susie?
Wij hebben jaren geleden drie weken in de hel geleefd omdat de radioloog aangaf dat mijn moeder leverkanker zou hebben. De beste man bleek zich te hebben vergist en mijn moeder heeft dus zo'n hemangioom op haar lever. Ons werd uitgelegd dat het hetzelfde is als bijv. een ooievaarsbeet op het hoofdje van een baby, maar dan in je lever. Geheel onschuldig, maar wat heeft het lang geduurd voordat mijn moeder het kon geloven en zich weer enigszins normaal kon voelen. Niet grappig is een understatement van formaat.
Susie ik weet niet of het dus hier om ging, maar kan me zomaar voorstellen dat hij op dit verschijnsel duidde. Wat zou het toch fantastisch nieuws zijn. Mijn duimen draaien gewoon door!
Ik zou beginnen met hem vast te zetten in de kinderstoel. Dat moet hij ook leren, dat blijven zitten en zeker als je zelf een beetje rustig wilt eten.quote:Op zaterdag 23 februari 2013 20:55 schreef Zana het volgende:
eten is moeilijk, het bordje met avondeten krijgen wij standaard na 5 minuten haast onaangeroerd terug, hij blijft dan ook niet meer in zijn stoel zitten tot wij klaar zijn, maar scharrelt rond de tafel of klimt bij ons op schoot (heb er wel een hekel aan, omdat ik graag rustig wil eten)
Hier is ze soms wel eens na krap 10 minuten klaar met eten, dan mag ze van tafel om te spelen, maar ik vertel dan wel dat ik nog even rustig wil eten en dat ze zelf moet spelen.quote:Op zaterdag 23 februari 2013 21:14 schreef laziness het volgende:
[..]
Ik zou beginnen met hem vast te zetten in de kinderstoel. Dat moet hij ook leren, dat blijven zitten en zeker als je zelf een beetje rustig wilt eten.
Het is niet realistisch om drie kwartier te tafelen en te verwachten dat hij dit volhoudt maar opbouwen in tijd moet hij nu wel aan kunnen lijkt me
Zana zei 5 min. en die lijkt me best uit te breiden naar 10 enz. Langzaam, met stapjes.quote:Op zaterdag 23 februari 2013 21:20 schreef Juud79 het volgende:
[..]
Hier is ze soms wel eens na krap 10 minuten klaar met eten, dan mag ze van tafel om te spelen, maar ik vertel dan wel dat ik nog even rustig wil eten en dat ze zelf moet spelen.
Als ze een toetje wil moet ze even blijven zitten, daar ben ik nu wat mee aan het oefenen.
hier ook, het maakt hem niet uit als ik verder loop....dan kijk ik vanaf een afstandje wat die gaat doen...het interessert hem niets....wel mensen die zich afvragen wat dat kindje alleen daar doetquote:Op zaterdag 23 februari 2013 21:18 schreef Juud79 het volgende:
Ze loopt ook constant bij me vandaan, en als ik gedag zwaai en de andere kant op loop, blijft ze lopen, ahum....Het maakt haar echt niets uit dat ze bij me uit het zicht zou lopen.
Ze blijft ook heel gemakkelijk achter bij haar oma/oom of vader, ondanks dat ze altijd bij me thuis is.
Ik vind het opvallend dat ze enorm sociaal is en makkelijk contact maakt met andere volwassenen en kindjes, terwijl ze niet naar een vorm van opvang gaat.
Ik geef ook nog bv, nu ja, ik weet niet of hij daar nog echt veel eruit haalt, ik heb al maanden niet meer gekolfd...het is volgens mij nu meer een rustmomentje, als ik er een avondje niet ben, vraagt hij er ook niet om en gaat zonder naar bed, maar voor hetzelfde wil die er over dag 'n paar keer een slokje halen als wij thuis zijn...als ik er genoeg van heb, vraag ik hem om iets anders te drinken of iets te eten....soms lukt dat en soms ook niet...het lastige is alleen dat je niet kunt zien wat hij door de bv nog binnenkrijgt en omdat er ook niet zo veel mama's zijn die langvoeden, kun je ook niet echt vergelijken of dat dan in het aantal vast voedsel scheelt.quote:Op zaterdag 23 februari 2013 21:01 schreef bitterend het volgende:
In mijn geval weet ik dat ze nog steeds veel uit de borstvoeding haalt en daarom ben ik hier niet over bezorgd. Ik weet niet hoe ik dit had gevonden als ik geen bv had gegeven! denk best frustrerend...maar volgens mij hoort het echt bij!
Ja hoor, al is het alleen maar omdat ze weer helemaal zichzelf is (ok, behalve dan dat ze helemaal gespikkeld is! Haha! ) De spanning zal vanaf morgen wel weer toenemen, wanneer we weten hoe laat ze moet.quote:Op zondag 24 februari 2013 18:14 schreef ferrari_rood het volgende:
Ean is enig kind en praat amper maar ze maakt het ons wel duidelijk.
Vanmorgen is ze met d'r vader en de slee weggeweest. We zetten hem net binnen om te drogen. Ze pakt d'r jas doet hem aan, sjaal om, muts op en handschoenen aan. Doe wil ze anders nooit aan. En gaat naar de hal staan wijzen. De sneeuw is bijna weg dus naar buiten ging niet meer. Heb ik hem in de woonkamer gezet. Gaat ze er heel trots inzitten. En later trekt ze zelf aan het touw. Zo lief om te zien.
Aventura hoe is het met je zieke ventje?
Susie kun je je gedachten nog een beetje verzetten?
Hoe gaat het nu?quote:Op zaterdag 23 februari 2013 21:12 schreef Susie het volgende:
En waarom is er geen vaccin tegen waterpokken?Wat is dat sneu zeg, smurf zie helemaal onder!
Goed. Ze slaapt weer normaal en ze drogen alweer in. Helemaal gespikkeld is ze!quote:Op maandag 25 februari 2013 10:24 schreef Deepfreeze het volgende:
[..]
Hoe gaat het nu?
Ik geloof dat het vaccin wel bestaat. Alleen in nl weegt het risico niet op tegen de kosten van enten. Ik dacht dat er landen zijn waar het wel gegeven wordt..
Blijft een stomme ziekte..
Ja, ik in de tijd dat ik nog bang was voor naaldenquote:Op maandag 25 februari 2013 18:01 schreef Susie het volgende:
morgen half 8 al melden! Lekker op tijd, dus zo uit bed de auto in, hoeven we haar dus ook geen eten te onthouden, das fijn! Voordat we weggaan moeten we eerst nog een verdovende zalf op haar handjes doen, met een pleister erop, maar die pleister die ze mee hebben gegeven, die zijn ontzettend groot gewoon, op mijn eigen hand bedekt deze alles al, dus kun je je voorstellen hoe dat bij Anoul er uit zal zien?? We gaan het maar proberen, vind het niet echt handig....iemand toevallig ervaring mee?
Dat is dus de pest, volgens mij kan je er niets vanaf knippen, de plakrand zit aan de buitenkant? Dus een soort venstertje en dan een plakrand.... Nah, zie morgen wel.quote:Op maandag 25 februari 2013 18:53 schreef Oognip het volgende:
[..]
Ja, ik in de tijd dat ik nog bang was voor naalden
Die zalf werkt als een tietJe smeert die zalf er op en daarna de pleister er op zodat de zalf goed blijft zitten. Als die pleister echt zo groot is als je zegt dat ie is kun je er ook een stukje vanaf knippen, maar zorg er iig voor dat je hem niet te klein knipt. Het zou zonde zijn als ze morgen geen ader kunnen vinden en ze alsnog in een ader gaan prikken waar de pleister (en dus de zalf) niet op zat.
Veel succes morgenIk duim voor een goede uitslag!
Dan gewoon helemaal plakkenquote:Op maandag 25 februari 2013 19:48 schreef Susie het volgende:
[..]
Dat is dus de pest, volgens mij kan je er niets vanaf knippen, de plakrand zit aan de buitenkant? Dus een soort venstertje en dan een plakrand.... Nah, zie morgen wel.
Jeetje Fee, wat zegt S al veel!? Dat haalt Anouk echt niet hoor!
Ohw dat is nog verschrikkelijk lang wachten, nou dan hoop ik dat het op woensdagochtend is voor julliequote:
quote:Op maandag 25 februari 2013 21:24 schreef Kyara het volgende:
had je hem beter een kruimeldief kunnen geven TJ
Er is geen biopt genomen. De arts wilde eerst de mri bekijken en dan verder. Voor hetzelfde geld is het dus zo'n ding wat BJ heeft genoemd, dan is er dus geen actie nodig begrijp ik uit het verhaal van BJ. Spannend allemaal, ben benieuwd of ik aankomende nacht wat kan slapen....quote:Op dinsdag 26 februari 2013 14:06 schreef Soempie het volgende:
Ohh, wat sneu Susie. Gelukkig is het achter de rug nu. Komt morgen de uitslag van de mri en de biopt? Of van een van de twee?
Ah, gelukkig hoefde dat dan niet vandaag. En of het een hemangioom is kan dus ook duidelijk worden uit de mri, begrijp ik? En dat wachten en die onzekerheid elke keer...verschrikkelijk lijkt me dat. We duimen hier voor goed nieuws morgen.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 14:37 schreef Susie het volgende:
[..]
Er is geen biopt genomen. De arts wilde eerst de mri bekijken en dan verder. Voor hetzelfde geld is het dus zo'n ding wat BJ heeft genoemd, dan is er dus geen actie nodig begrijp ik uit het verhaal van BJ. Spannend allemaal, ben benieuwd of ik aankomende nacht wat kan slapen....
Ja, hier ook. M. kan zich goed vermaken met een boekje en een speeltje in zijn bed. En we hebben ook traphekjes met het idee dat hij dat op de bovenverdieping kan rondkruipen (ook als ik met de meisjes bezig ben).quote:Op dinsdag 26 februari 2013 21:19 schreef Juud79 het volgende:
Ik douche bijna altijd 's ochtends en meestal speelt Lientje in dr bedje, eerder hadden we een kratje met speelgoed, alleen voor dat moment. En nu hebben we sinds een paar weken een stapel boekjes, ook boekjes die alleen boven zijn, dus die 'leest' ze dan graag.
En soms werkt het niet en staat ze na drie minuten te huilen en moet ik snel afdrogen en aankleden.![]()
@Susie, ik hoop dat je een beetje zal slapen...
Ik hoop het ook... het duurt wel lang.quote:Op woensdag 27 februari 2013 15:18 schreef TimeJumper het volgende:
Jee nog niets van Susie gehoordZe zullen toch niet zo laat bellen.
Ik hoop maar dat ze ondertussen geen slecht nieuws hebben gehad
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |