abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 16 februari 2013 @ 14:01:48 #1
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_122948440
De Slankreeks

Vorige topics: Topicreeks: Gezond Slank

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt!
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), vis (liefst ook veel), vlees, en koolhydraten (niet teveel en vooral niet veel suiker). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Topicreeks: Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!

[ Bericht 5% gewijzigd door uniekhoorn op 16-02-2013 14:06:50 ]
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_122948477
Elkaar slank schoppen, klinkt een beetje Obese-achtig
pi_122948573
Tenzij we gaan kickboksen of zo..!
Worry is a misuse of imagination
pi_122948648
Vanmorgen een puntje slagroomtaart van de Hema op :9

Kreeg ik bij mijn nieuwe autootje :D
  zaterdag 16 februari 2013 @ 14:12:34 #5
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_122948766
Slagroomgebak O+ Dat is het allerlekkerst en hazelnootschuim met slagroom O+

Wk schaatsen *O*
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  Vis een optie? zaterdag 16 februari 2013 @ 14:12:43 #6
70532 loveli
N
pi_122948768
Tijd om in m'n taartloze bigass auto te stappen.
crap in = crap out
pi_122948883
Superblij! O+
pi_122949228
Kent iemand een recept voor een broodsmeersel met pompoen? Of een website met recepten voor broodsmeersels?
Omdat ik vegetarisch eet en geen zoetigheid op brood bij de lunch èn de kaas (met pesto, met mosterd, met sambal, met surinaamse piccalily, met tomaat, met komkommer, met sterrenkers) me nu echt verveeld én elke dag een ei ook niet alles is én ik niet houd van iets als sandwichspread met verstopte suiker en E-nummers ben ik hier naarstig naar op zoek.
Ik probeer nu zelf volkorenwortelnotenbrood te maken, omdat dat misschien wel lekker is met alleen een beetje boter (maar misschien wordt het ook wel heel vies, omdat ik geen recept heb).
pi_122949326
Broodje avocado, sla, tomaat, pijnboompitten, basilucumsaus?

Eiersalade met kaas?

Humus met sla en tomaat?

Humus met tapenade?

Brie, rucola en vijgencompote?

Mayo, vegetarische sambal , tomaat, rode ui?

Tomaat, mozerella, pesto?

Oude kaas, rucola, pijnboompitjes?

Geitenkaas, walnoten, honing, tijm?

Etc?
pi_122950450
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 14:31 schreef Probability het volgende:
Broodje avocado, sla, tomaat, pijnboompitten, basilucumsaus?

Eiersalade met kaas?

Humus met sla en tomaat?

Humus met tapenade?

Brie, rucola en vijgencompote?

Mayo, vegetarische sambal , tomaat, rode ui?

Tomaat, mozerella, pesto?

Oude kaas, rucola, pijnboompitjes?

Geitenkaas, walnoten, honing, tijm?

Etc?
^^

En bij de biowinkel heb je ook allemaal van die vegetarische pate en spreads die ook wel erg lekker zijn!
Verder pindakaas :9
Be someone that makes you happy
pi_122951302
Thanx Probability. Ik ga maar eens een prutje geitenkaas, walnoten, honing maken (ik probeer altijd voor een deel van de werkweek iets te hebben, ik ben 's morgens niet zo rap dat ik voor ik op de allerlaatste nipper naar mijn werk vlieg nog creatief wordt).
Ja, die smeersel van de biowinkel ken ik (mijn dochter werkt bij de Estafette), maar die vind ik vreemd genoeg naar leverpastei smaken. En ik ben niet vega uit principe, maar ik lust geen vlees, ik vind de smaak ervan echt heel vies, dus zo'n -duur- smeerseltje gaat na een boterham direct weer de vuilnisbak in (of staat zolang open in de koelkast dat er hele interessante flora op verschijnt).
pi_122951329
Gordon Ramsey had op tv eens een makkelijk recept voor homemade humus met geroosterde pompoen, dat valt vast te googelen ergens. :)
pi_122951477
Ik ga direct kijken MarMar, want als ik die halve pompoen uit mijn koelkast niet deze week opmaak, moet ik hem volgende week mee naar Frankrijk slepen (of zie ik ergens in de loop van de week de bovengenoemde interessante flora op de pompoen verschijnen).
pi_122951549
Hij kan ook gewoon in stukjes gaargekookt in bouillon en dan staafmixxeren tot een lekkere gladde pompoensoep :)
  Moderator zaterdag 16 februari 2013 @ 15:42:26 #15
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_122951599
Hoe lang ben je prob? Als je zo lang bent is 61 kilo dan niet te weinig?

En je hebt geen lijstje gemist uniek want die had ik niet gepost wegens niet fantastisch ;)

Planning vandaag:

O: bak yoghurt met frambozen en bessen, kop koffie
L: twee boterhammen met mayonaise, rosbief en sla
T: twee mandarijnen
D: gebakken zalm, aardappelen en sperziebonen
T: stukje chocolade :9
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_122952072
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 15:38 schreef la_perle_rouge het volgende:
Ik ga direct kijken MarMar, want als ik die halve pompoen uit mijn koelkast niet deze week opmaak, moet ik hem volgende week mee naar Frankrijk slepen (of zie ik ergens in de loop van de week de bovengenoemde interessante flora op de pompoen verschijnen).
pompoen wokken met een uitje.. water er bij.. koken + kruiden & pureren
met koriander&creme fraiche
pi_122952080
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 15:42 schreef MaJo het volgende:
Hoe lang ben je prob? Als je zo lang bent is 61 kilo dan niet te weinig?

En je hebt geen lijstje gemist uniek want die had ik niet gepost wegens niet fantastisch ;)

Planning vandaag:

O: bak yoghurt met frambozen en bessen, kop koffie
L: twee boterhammen met mayonaise, rosbief en sla
T: twee mandarijnen
D: gebakken zalm, aardappelen en sperziebonen
T: stukje chocolade :9
ben 'maar' 1,75
pi_122952164
Ach... maar? :P Dat vind ik toch wel erg lang hoor ;)
pi_122952244
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 16:02 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ach... maar? :P Dat vind ik toch wel erg lang hoor ;)
gewicht is niet zo belangrijk, maar wel handig om voortgang te zien omdat ik met 10kg verschil nog redelijk dezelfde kledingmaat heb.
vetmeeting met een 7 puntsmeeting ga ik binnenkort eens doen. doelstelling is geen buikje meer ;)
pi_122952307
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 16:05 schreef Probability het volgende:

[..]

gewicht is niet zo belangrijk, maar wel handig om voortgang te zien omdat ik met 10kg verschil nog redelijk dezelfde kledingmaat heb.
vetmeeting met een 7 puntsmeeting ga ik binnenkort eens doen. doelstelling is geen buikje meer ;)
Klopt, maar ik had het over je lengte ;)

Naja... als je met tien kilo verschil dezelfde maat houdt, ben je volgens mij voornamelijk gespierd aan het worden
pi_122952382
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 16:07 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Klopt, maar ik had het over je lengte ;)

Naja... als je met tien kilo verschil dezelfde maat houdt, ben je volgens mij voornamelijk gespierd aan het worden
nee over het algemeen merk ik dat verschil niet in kleding
donderdag was de eerste x in 2013 dat ik heb gesport dus spieren zijn het niet vrees ik.
pi_122952476
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 16:09 schreef Probability het volgende:

[..]

nee over het algemeen merk ik dat verschil niet in kleding
donderdag was de eerste x in 2013 dat ik heb gesport dus spieren zijn het niet vrees ik.
Uhm... dan weet ik het ook niet...
Dat is wel apart
pi_122952543
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 16:11 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Uhm... dan weet ik het ook niet...
Dat is wel apart
is gewoon mijn bouw en ik hou niet van hele strakke kleding.
maar juist fijn hoef heb ik geen verschillende garderobes nodig ;)
pi_122953048
Terug van rondje fietsen. Manman wat viel dat tegen. Heb iets van 45 km gedaan, maar op het eind wou het echt niet meer..

En.. Ik ga morgen weer een race varen voor het eerst in lange tijd :D op het ijsselmeer op een ander type boot, op zo'n apparaat als dit:
  Moderator zaterdag 16 februari 2013 @ 16:31:15 #25
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_122953051
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 15:59 schreef Probability het volgende:

[..]

ben 'maar' 1,75
Dan ben je zeker niet de langste hier hoor, ik ben 1.83 :P

Dat met die kledingmaat herken ik wel :Y totdat ik meer dan tien kilo aankwam, toen ging het een stuk harder qua maten :')

Ik kruip mijn bed weer in, ruzie met vriendje door stomme keuzes van mij en ongesteld en buikpijn dus ik zie het even niet meer zitten allemaal :@
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_122953105
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 16:31 schreef the85mc het volgende:
Terug van rondje fietsen. Manman wat viel dat tegen. Heb iets van 45 km gedaan, maar op het eind wou het echt niet meer..

En.. Ik ga morgen weer een race varen voor het eerst in lange tijd :D op het ijsselmeer op een ander type boot, op zo'n apparaat als dit:
[ afbeelding ]
Gaaf! En ben een beetje jaloers haha!
pi_122953146
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 16:31 schreef MaJo het volgende:

[..]

Dat met die kledingmaat herken ik wel :Y totdat ik meer dan tien kilo aankwam, toen ging het een stuk harder qua maten :')

Ik kruip mijn bed weer in, ruzie met vriendje door stomme keuzes van mij en ongesteld en buikpijn dus ik zie het even niet meer zitten allemaal :@
:*
pi_122953327
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 16:32 schreef Probability het volgende:

[..]

Gaaf! En ben een beetje jaloers haha!
Ik heb er echt zin in, maar zie er ook beetje tegen op :@
Heb nog nooit op dit type boot gevaren, en ik ga gelijk racen, dus ik hoop op beginnersgeluk ;)
Heb mijn eigen zeilgear uitgeleend en nu neemt die dude zn telefoon niet op.. Dus met geleende spullen op nieuwe boot. Klinkt als een uitdaging haha
  zaterdag 16 februari 2013 @ 16:39:03 #29
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_122953350

:7
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_122953533
Die is goed stoer XM O+
  zaterdag 16 februari 2013 @ 16:46:25 #31
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_122953636
Goed duur ook :').

En vandaag ook de maxi cosi, ledikantje en commode buitgemaakt. Dus I haz a happy!

En van achter de kinderwagen lopen blijf je in beweging en word je slank(er), dus haske ontopic! :7 :').
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_122953765
quote:
wow groot ding! wel gaaf!
pi_122953782
quote:

[..]

denk niet dat je van in bed liggen blijer wordt.. wat voor stomme keuze heb je gemaakt?

in bad en rondje rennen?
  Moderator zaterdag 16 februari 2013 @ 17:00:49 #34
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_122954141
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 16:51 schreef Probability het volgende:

[..]

denk niet dat je van in bed liggen blijer wordt.. wat voor stomme keuze heb je gemaakt?

in bad en rondje rennen?
We zouden spelletjes gaan spelen bij vrienden maar omdat ik niet helemaal lekker ben besloten niet mee te gaan. Toen hij wegfietste besefte ik dat ik toch mee had moeten gaan dus heb hem huilend gebeld maar toen wilde hij niet meer terugkomen :'( nu voel ik me een vet emo vriendinnetje, zo ben ik normaal helemaal niet -O- Ik hoop dat het door de ongesteldheid komt maar ben bang dat ik weer richting depressie ga, ben de laatste tijd wel vaker emo :@

Ben nu maar suf series gaan kijken. En ik mag chocola en cola omdat ik mezelf zielig vind :')
pi_122954386
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 17:00 schreef MaJo het volgende:

[..]

We zouden spelletjes gaan spelen bij vrienden maar omdat ik niet helemaal lekker ben besloten niet mee te gaan. Toen hij wegfietste besefte ik dat ik toch mee had moeten gaan dus heb hem huilend gebeld maar toen wilde hij niet meer terugkomen :'( nu voel ik me een vet emo vriendinnetje, zo ben ik normaal helemaal niet -O- Ik hoop dat het door de ongesteldheid komt maar ben bang dat ik weer richting depressie ga, ben de laatste tijd wel vaker emo :@

Ben nu maar suf series gaan kijken. En ik mag chocola en cola omdat ik mezelf zielig vind :')
Ga even naar buiten & fiets een stuk. Niet te veel suikers etc. en binnen zitten maakt het alleen erger.

Kijk 1 serie en ga dan een rondje hardlopen.
  zaterdag 16 februari 2013 @ 17:11:45 #36
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_122954480
Denk niet dat je beter gaat voelen door cola en chocolade hoor MaJo!
Ja nu even maar straks niet meer.
Geef jezelf een schop onder je kont en ga naar buiten, gewoon omdat het lekker is!
Doei ~O>
  zaterdag 16 februari 2013 @ 17:27:02 #37
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_122954987
Bedoel het niet gemeen hoor.
Moet mijzelf nl ook schoppen want ik ben zo lui. En hier ook chocola o|O

Lekker retro XM
pi_122955066
Waarom ga je niet alsnog ook naar die vrienden dan Majo?

Ik ga zo lekker uit eten, pizza :9

Lijstje:

S: uur cardio
O: havermout, banaan, kokos
T: koffie verkeerd
L: bak salade van tomaat, paprika, kikkererwten, tonijn en ei
T: rijstwafel geitenkaas
D: pizza!
T: ?
Be someone that makes you happy
pi_122955460
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 17:29 schreef Nallie het volgende:
Waarom ga je niet alsnog ook naar die vrienden dan Majo?

Ik ga zo lekker uit eten, pizza :9

Lijstje:

S: uur cardio
O: havermout, banaan, kokos
T: koffie verkeerd
L: bak salade van tomaat, paprika, kikkererwten, tonijn en ei
T: rijstwafel geitenkaas
D: pizza!
T: ?
:Y

Maar dan moet je je er wel overheen zetten en niet de hele tijd klagen/huilen/zeuren (been there, done that :')!)
pi_122955497
Pizza!! :9~

Ik moet maar eens gaan koken, geen idee nog.....wel veel veggies in de koelkast, dus moet goed komen. Zometeen ook even een potje yoga-en, word steeds leniger en krijg betere balans, echt leuk :D

Mooie wagen XM!

Ik zag laatst dat zo'n Stokke 1000+ euro kost, ongelooflijk, ik zat in zo'n vouwbuggy van 10 gulden ofzo :D ik zie wel altijd van die vage tienermoeders bij mij in de buurt met zo'n Stokke lopen, vraag me altijd af hoe ze dat in godsnaam kunnen betalen :') :P
Come here boy, set your mind at rest and let your dreams run free
pi_122955579
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 17:42 schreef Novem het volgende:
Pizza!! :9~

Ik moet maar eens gaan koken, geen idee nog.....wel veel veggies in de koelkast, dus moet goed komen. Zometeen ook even een potje yoga-en, word steeds leniger en krijg betere balans, echt leuk :D

Mooie wagen XM!

Ik zag laatst dat zo'n Stokke 1000+ euro kost, ongelooflijk, ik zat in zo'n vouwbuggy van 10 gulden ofzo :D ik zie wel altijd van die vage tienermoeders bij mij in de buurt met zo'n Stokke lopen, vraag me altijd af hoe ze dat in godsnaam kunnen betalen :') :P
ja ik zat ook in zo'n 10 euro ding! lijkt mij veel chiller, hoef je ook niet bang te zijn dat hij wordt gejat ;)
  Moderator zaterdag 16 februari 2013 @ 18:05:42 #42
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_122956335
Ik heb uiteindelijk toch niet zo'n zin om nog de deur uit te gaan, wilde wel met hem mee maar niet alleen ofzo :') en komt wel goed hoor, heb wel vaker downdagen. Morgen is alles weer goed :)
  zaterdag 16 februari 2013 @ 18:12:05 #43
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_122956538
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 18:05 schreef MaJo het volgende:
Ik heb uiteindelijk toch niet zo'n zin om nog de deur uit te gaan, wilde wel met hem mee maar niet alleen ofzo :') en komt wel goed hoor, heb wel vaker downdagen. Morgen is alles weer goed :)
Ah soms lijkt alles zo redelijk terwijl je ergens ook wel weet dat je niet redelijk bent, been there done that :P Zelfkennis ftw en knuffelen met vriendje als ie terug is! :Y Komt goed! :*
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
  Moderator zaterdag 16 februari 2013 @ 18:15:11 #44
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_122956627
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 18:12 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Ah soms lijkt alles zo redelijk terwijl je ergens ook wel weet dat je niet redelijk bent, been there done that :P Zelfkennis ftw en knuffelen met vriendje als ie terug is! :Y Komt goed! :*
Ik weet absoluut dat het onredelijk is :Y heb hem ook meteen daarna gesmst :) dus dat gaat wel goedkomen, baal er alleen van dat ik de laatste tijd weer wat vaker down en emo ben -O-
  zaterdag 16 februari 2013 @ 18:16:48 #45
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_122956684
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 18:15 schreef MaJo het volgende:

[..]

Ik weet absoluut dat het onredelijk is :Y heb hem ook meteen daarna gesmst :) dus dat gaat wel goedkomen, baal er alleen van dat ik de laatste tijd weer wat vaker down en emo ben -O-
Kan ik me voorstellen! Is er een duidelijke oorzaak of is dat lastig vast te stellen?
  Moderator zaterdag 16 februari 2013 @ 18:24:21 #46
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_122956905
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 18:16 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Kan ik me voorstellen! Is er een duidelijke oorzaak of is dat lastig vast te stellen?
Niet echt nee. Leef juist gezonder, rook niet meer enzo. Misschien toch maar weer eens naar de psych om naar de medicatie te kijken. Afvallen zou toch niet van invloed zijn op depressie?
  Vis een optie? zaterdag 16 februari 2013 @ 18:29:21 #47
70532 loveli
N
pi_122957033
Vitamine D, bewegen, gezonde vetjes, magnesium. Bij lichte depressie bewezen verbetering.
crap in = crap out
pi_122957458
quote:
Strakke bak! En jij ziet er ook prachtig uit!

Ik ga lekker uit eten, nomnom, in de buurtkroeg dus ws iets van biefstuk/hamburger/entrecote. / = of :)
pi_122957459
Dit had ik gisteren gepland voor vandaag

quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 22:59 schreef ChildoftheStars het volgende:
Mijn plan voor morgen:
O. 2 boterhammen met een ei met kaas
S. Body fit
L. 3 boterhammen met kaas twee snack a jacks, cracker ei, cracker stroop
S. De stad doorfietsen langs de kringloopwinkels
T. 2 rijstwafels en een appel
D. Ik denk een broodje Subway
T. Een appel met een salade
Met de lunch had ik gewoon zin in wat anders.
En mijn laatste T moet er nog in, maar dat gaat wel lukken

En morgen wil ik:
O. 2 boterhammen, 1 met jam en 1 met kaas
S. Body fit
L. 3 boterhammen met pindakaas
T. Appel en een snack a jack
D. Quich en een salade
T. Appel in yoghurt met kaneel
pi_122957527
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 18:44 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

En morgen wil ik:
S. Body fit
D. Quich en een salade
3 boterhammen ≠ 2 rijstwafels en 2 crackers.
pi_122957745
Hier geen lijstje vandaag maar heb wel al een schattig gemaakt dat het boven de 2000kcal gaat uitkomen.
Je bent maar 1x per jaar jarig *O* alleen jammer dat het alweer 25 is :D toch een rare leeftijd/mijlpaal.
  zaterdag 16 februari 2013 @ 18:55:02 #52
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_122957839
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 17:00 schreef MaJo het volgende:

[..]

Heb de rest nog niet gelrzen, maar eet jij wel genoeg koolhydraten?
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_122957943
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 18:44 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

En morgen wil ik:
S. Body fit
D. Quich en een salade
3 boterhammen met kaas = ongeveer 440 kcal
wat je nu had voor lunch is nog geen 250 kcal.. jeweetzelf.
Snack a jacks zijn dan ook tussendoordingen en geen lunchdingen..
  zaterdag 16 februari 2013 @ 18:59:10 #54
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_122957991
Mijn lijstje
O. 2 snedenkrentenbrood met jam
T. Halve pomelo
L. 2 pannenkoeken stroop
T. Halve pomelo
D. 300 gram zuurkool met ui, spek, appel en komijn + een schep aardappelpuree met roomboter + braadworst
pi_122958284
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 18:57 schreef MarMar het volgende:

[..]

3 boterhammen met kaas = ongeveer 440 kcal
wat je nu had voor lunch is nog geen 250 kcal.. jeweetzelf.
Snack a jacks zijn dan ook tussendoordingen en geen lunchdingen..
:S de dag duurt nog vijf uur... dus ik pak zo maar wat extra's
pi_122958391
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 19:06 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

:S de dag duurt nog vijf uur... dus ik pak zo maar wat extra's
wat ga je eten?
pi_122958546
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 18:52 schreef Sarabi het volgende:
Hier geen lijstje vandaag maar heb wel al een schattig gemaakt dat het boven de 2000kcal gaat uitkomen.
Je bent maar 1x per jaar jarig *O* alleen jammer dat het alweer 25 is :D toch een rare leeftijd/mijlpaal.
Ik denk dat je met 'je' 'ik' bedoelt en dat jij dus jarig bent en niet ik?
In dat geval: gefeliciteerd :D.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_122958702
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 19:08 schreef Probability het volgende:

[..]

wat ga je eten?
Daar denk ik nog over na.
Ik denk eraan om olijven oid door de salade van straks te gooien
pi_122958735
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 18:52 schreef Sarabi het volgende:
Gefeliciteerd, het vijfentwintig gevoel ken ik, went wel ;)
  zaterdag 16 februari 2013 @ 19:22:24 #60
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_122958961
Gefeliciteerd Sarabi, geniet van je dag!
25, jong ding dat je er bent!

Sigme, ng niet weg?
Al een wat plan qua reizen?
pi_122959689
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 19:16 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Daar denk ik nog over na.
Ik denk eraan om olijven oid door de salade van straks te gooien
in olijven zit niet zo veel
pi_122959697
S: gefeliciteerd!! ik moet mijn 25e nog steeds vieren :P haha
  zaterdag 16 februari 2013 @ 19:42:01 #63
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_122959724
Feli Sarabi, groentje! ;)
pi_122959974
Dankjewel :)
Hier ook nog geen officieel feestje, maar ga straks nog wel even naar mijn ouders voor wijn en hapjes :D.

'Vroeger' dacht ik altijd dat ik op mijn 25e wel getrouwd zou zijn en kinderen zou hebben maar zo ver is het allemaal nog niet. Ben zelfs nog aan het studeren.
  zaterdag 16 februari 2013 @ 19:51:23 #65
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_122960094
Ach, ik word over 3 weekjes 33 en dat plaatje is hier ook niet compleet hoor ;).
  zaterdag 16 februari 2013 @ 19:55:17 #66
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_122960265
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 19:48 schreef Sarabi het volgende:
Dankjewel :)
Hier ook nog geen officieel feestje, maar ga straks nog wel even naar mijn ouders voor wijn en hapjes :D.

'Vroeger' dacht ik altijd dat ik op mijn 25e wel getrouwd zou zijn en kinderen zou hebben maar zo ver is het allemaal nog niet. Ben zelfs nog aan het studeren.
Gefeliciteerd! *O*

En herkenbaar ja :D Toen ik klein was zei ik altijd tegen mn ouders dat ik 25 wel een goede leeftijd vond om mamma te worden ofzo, want dan was je oud :') Nu een jaar verder en nog geen plannen in die richting oO<

quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 19:51 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ach, ik word over 3 weekjes 33 en dat plaatje is hier ook niet compleet hoor ;).
Wel steeds completerderderder! :7
pi_122960754
hallooooooo ik leef al weken in een sociaal isolement en na een hele dag aan m'n verslag zitten heb ik weer 0,0 woorden op papier
pi_122960844
quote:
13s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 20:05 schreef Probability het volgende:
hallooooooo ik leef al weken in een sociaal isolement en na een hele dag aan m'n verslag zitten heb ik weer 0,0 woorden op papier
Waarom? Verwijder je alles weer omdat je (te) hard oordeelt over je werk of kun je, je niet concentreren?
  Moderator zaterdag 16 februari 2013 @ 20:07:48 #69
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_122960849
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 18:55 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Heb de rest nog niet gelrzen, maar eet jij wel genoeg koolhydraten?
Sinds een week weer ;) hoezo dat dan?
pi_122960973
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 20:07 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Waarom? Verwijder je alles weer omdat je (te) hard oordeelt over je werk of kun je, je niet concentreren?
ik heb net alles een beetje klaargelegd maar nu weet ik niet zo goed meer wat ik wilde typen..
ik twijfel en verander m'n deelvragen steeds dus kom natuurlijk geen stap verder zo
  Moderator zaterdag 16 februari 2013 @ 20:10:54 #71
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_122961001
En feli sarabi! *O*

25 is helemaal niet oud joh :D door dat soort opmerkingen voel ik me juist weer oud :') maar herken wel wat je zegt, dacht vroeger ook op deze leeftijd al een gezinnetje te hebben. Grappig hoe je mening daarover met de jaren verandert :)

Vriend smst net dat hij bij die vrienden blijft eten dus nu heb ik geen zin om alleen voor mezelf te koken. Ik trek wel een blikje tonijn open met wat groenten erbij :@
pi_122961045
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 20:10 schreef Probability het volgende:

[..]

ik heb net alles een beetje klaargelegd maar nu weet ik niet zo goed meer wat ik wilde typen..
ik twijfel en verander m'n deelvragen steeds dus kom natuurlijk geen stap verder zo
Misschien moet je even streng voor jezelf zijn. Je maakt een paar deelvragen en die mag je niet meer veranderen... dan kom je tenminste weer een stap verder...
pi_122961083
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 20:11 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Misschien moet je even streng voor jezelf zijn. Je maakt een paar deelvragen en die mag je niet meer veranderen... dan kom je tenminste weer een stap verder...
ik heb een beetje te veel chaos dus weet niet zo goed meer wat ik wil en waar m'n onderzoek over gaat. pff. maar ga ik wel proberen
  Moderator zaterdag 16 februari 2013 @ 20:13:25 #74
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_122961153
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 20:10 schreef Probability het volgende:

[..]

Moeten die niet goedgekeurd worden door je begeleider? Bij ons lag dat allemaal vast dus dan kon je het niet eens meer veranderen.

Welk onderwerp is het?
pi_122961413
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 20:13 schreef MaJo het volgende:

[..]

Moeten die niet goedgekeurd worden door je begeleider? Bij ons lag dat allemaal vast dus dan kon je het niet eens meer veranderen.

Welk onderwerp is het?
Ja klopt, maar kom er gaandeweg achter dat m'n vragen niet helemaal OK zijn. Dus nu twijfel ik steeds over wat wel/niet wel goed is etc. En wat ik nou eigenlijk precies bedoel te zeggen.
pi_122961611
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 19:22 schreef uniekhoorn het volgende:
Sigme, ng niet weg?
Al een wat plan qua reizen?
Nee joh, nog een nachtje slapen!

Morgenochtend op tijd vertrekken, morgenavond halverwege Frankrijk? En door Spanje ten noorden van Madrid en dan dwars door het binnenland naar het zuiden. Donderdag ofzo de boot naar de overkant.

Nu nog even de poes aaien - die heeft straks drie weken geen schoot.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  zaterdag 16 februari 2013 @ 20:29:36 #77
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_122962090
quote:
7s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 20:21 schreef sigme het volgende:

[..]

Morgenochtend op tijd vertrekken, morgenavond halverwege Frankrijk? En door Spanje ten noorden van Madrid en dan dwars door het binnenland naar het zuiden. Donderdag ofzo de boot naar de overkant.

Spannend! Beetje zin in?

Maja,Blik tonijn metveel groentes en nog een blikje mais.. helemaal niet slecht
pi_122962098
ik hoop dat ik snel coaching en zo krijg want dit werkt niet zo heeeel lekker. helemaal nu ik weet dat het niet hoeft.
pi_122962112
quote:
7s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 20:21 schreef sigme het volgende:

[..]

heel leuk! ga je vanaf tarifa?
pi_122962438
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 20:29 schreef Probability het volgende:

[..]

heel leuk! ga je vanaf tarifa?
Ik denk vanaf Algeciras, maar het zou ook Tarifa kunnen worden. Daar weet ik nog wel een prettig hotel, en het is een ontspannen stadje. Ben je daar eens overgestoken?
  Moderator zaterdag 16 februari 2013 @ 20:35:12 #81
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_122962445
Is het heel onredelijk dat ik het mijn vriendje nu kwalijk neem dat hij niet terugkwam en ik nu downer en downer word? :@ Meh het gaat echt even heel erg slecht :'(
  Moderator zaterdag 16 februari 2013 @ 20:37:38 #82
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_122962617
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 20:35 schreef sigme het volgende:

[..]

Ik denk vanaf Algeciras, maar het zou ook Tarifa kunnen worden. Daar weet ik nog wel een prettig hotel, en het is een ontspannen stadje. Ben je daar eens overgestoken?
Cool! Nog Marokko tips nodig? O+
pi_122963082
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 20:37 schreef MaJo het volgende:

[..]

Cool! Nog Marokko tips nodig? O+
Nou, ik ken er de weg wel.

Maar tips zijn niettemin welkom :Y.
  Moderator zaterdag 16 februari 2013 @ 20:54:43 #84
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_122963689
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 20:44 schreef sigme het volgende:

[..]

Nou, ik ken er de weg wel.

Maar tips zijn niettemin welkom :Y.
Als je er vaker bent geweest dan zal het niet nodig zijn maar dacht dat het je eerste keer was. Laat maar dan.
  zaterdag 16 februari 2013 @ 20:58:43 #85
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_122963988
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 20:35 schreef MaJo het volgende:
Is het heel onredelijk dat ik het mijn vriendje nu kwalijk neem dat hij niet terugkwam en ik nu downer en downer word? :@ Meh het gaat echt even heel erg slecht :'(
Geen idee hoe conversatie met hem ging, maar probeer anders een bietje te relaxen met een boekje en kop thee, of een leuke serie? :Y Misschien makkelijker gezegd dan gedaan, maar het is een ideetje!
  zaterdag 16 februari 2013 @ 20:59:54 #86
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_122964079
MaJo, dan moet je even all you need is love kijken.. Dat is zo slecht dat je echt blij bent met je vriend :+
pi_122964216
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 20:35 schreef sigme het volgende:

[..]

Ik heb daar eens gesurft! Toen ik een wk-endje Spanje deed. Wel leuk daar hoor O+!
pi_122964259
quote:
zwelgen in zelfmedelijden :9 ik ken het helaas.... je word er niet leuker op en je relatie wordt er niet leuker op.

ook al zijn je gevoelens wel echt.

Moderator zaterdag 16 februari 2013 @ 21:03:44 #89
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_122964357
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 20:58 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Geen idee hoe conversatie met hem ging, maar probeer anders een bietje te relaxen met een boekje en kop thee, of een leuke serie? :Y Misschien makkelijker gezegd dan gedaan, maar het is een ideetje!
Ik snap wel dat hij geen zin had om terug te komen maar daardoor is het wel erger geworden. Ik ga misschien zo toch maar die kant op want dit schiet ook niet op :')
pi_122964509
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 21:03 schreef MaJo het volgende:

[..]

Ik snap wel dat hij geen zin had om terug te komen maar daardoor is het wel erger geworden. Ik ga misschien zo toch maar die kant op want dit schiet ook niet op :')
:Y luister een leuk muziekje, doe een leuk jurkje aan - zo 1 die ook leuk is als je ongesteld en meh bent - zet je leukste gezichtje op & neem een fles wijn mee en gaan.

:s)!
  zaterdag 16 februari 2013 @ 21:07:28 #91
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_122964641
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 20:59 schreef uniekhoorn het volgende:
MaJo, dan moet je even all you need is love kijken.. Dat is zo slecht dat je echt blij bent met je vriend :+
:D Perspectieven :9
  Moderator zaterdag 16 februari 2013 @ 21:07:39 #92
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_122964653
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 20:59 schreef uniekhoorn het volgende:
_O-

En prob beetje zelfmedelijden inderdaad :Y alleen hebben we wel een goeie relatie en is dit voor het eerst in 3,5 jaar dus het zal wel loslopen allemaal :P
  zaterdag 16 februari 2013 @ 21:09:12 #93
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_122964770
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 20:07 schreef MaJo het volgende:

[..]

Sinds een week weer ;) hoezo dat dan?
Omdat je derpessief kunt worden als je te weinig koolhydraten eet en er gevoelig voor bent.
Ik heb er helaas zelf ervaring mee.

[ Bericht 3% gewijzigd door Tinkepink op 16-02-2013 21:16:55 ]
pi_122964857
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 21:07 schreef MaJo het volgende:

[..]

_O-

En prob beetje zelfmedelijden inderdaad :Y alleen hebben we wel een goeie relatie en is dit voor het eerst in 3,5 jaar dus het zal wel loslopen allemaal :P

nou hophop ben je er nou nog ;)!
  zaterdag 16 februari 2013 @ 21:10:37 #95
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_122964874
quote:
Ja, dat is best onredelijk. Je vriendje is niet verantwoordelijk voor jouw geluk.
pi_122965375
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 21:10 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Ja, dat is best onredelijk. Je vriendje is niet verantwoordelijk voor jouw geluk.
dat is heel vervelend, als dat zo is (been there, done that)

/blije hipster plaatjes modus
  Moderator zaterdag 16 februari 2013 @ 21:26:15 #97
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_122965677
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 21:10 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

ik ben normaal ook helemaal niet zo, vind dat een vriendje iets aanvult maar dat je geluk uit jezelf moet halen. Dat geeft ook wel aan dat het echt niet goed met me gaat :@

Heb nu met een vriendin afgesproken in de stad *O*
pi_122965751
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 21:26 schreef MaJo het volgende:

[..]

ik ben normaal ook helemaal niet zo, vind dat een vriendje iets aanvult maar dat je geluk uit jezelf moet halen. Dat geeft ook wel aan dat het echt niet goed met me gaat :@

Heb nu met een vriendin afgesproken in de stad *O*
welke stappen ga je nu concreet nemen om hier iets aan te doen? denk je dat het even een dipje is of echt structureel fout gaat? dan zou ik wel zo snel mogelijk 'aan de bel' trekken.
  Moderator zaterdag 16 februari 2013 @ 21:42:02 #99
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_122966495
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 21:27 schreef Probability het volgende:

[..]

welke stappen ga je nu concreet nemen om hier iets aan te doen? denk je dat het even een dipje is of echt structureel fout gaat? dan zou ik wel zo snel mogelijk 'aan de bel' trekken.
Ik denk dat het een flinke dip is, die heb ik helaas wel vaker. De medicijnen werken goed maar helaas ben ik af en toe wel down. Maar ik denk wel dat ik weer naar de psych moet gaan om te kijken of de medicatie nog wel werkt enzo :)
pi_122966769
quote:

[..]

Baas boven baas: ik ben 1.94 m ;)

En na een nacht slapen is alles altijd weer beter, je vriend snapt vast wel dat je emo was vanwege ongesteldzijn, toch? :*

Mijn lijstje:

O: 2x glutenvrije snee brood met pompoen- lijn- en sesamzaad, met paté en avocado/fricandeau
L: halve zuurdesemsandwich met tonijn
T: rijstwafels
D: uitgebakken speklapjes, volkoren rijst en veeeel Chinese kool
T: rijstwafels en cherrytomaatjes
S: 10 km wandelen

Iets te weinig geluncht naar mijn zin maar het was even niet anders..
''Going mental on the Wabbu''
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')