Ik vat hem niet; laat enzo, blowtje op.. doe es uitleggen?quote:
Wij zijn allemaal type:quote:Op maandag 18 februari 2013 00:45 schreef Sounddragon het volgende:
Whehehe, d'r zitten allemaal gespierde spijkers in dit topic
Dat inschatten van waar ik de motor neer kan zetten vind ik dus daadwerkelijk nog moeilijk.quote:Op maandag 18 februari 2013 00:49 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Motor; voor de deur, uit de weg, maar in het zicht.
Helm; als je motor niet overdekt staat, zou ik hem er niet aan hangen, een kouwe helm opzetten is minder, en doordat je scherm dan koud is, heb je veel meer en lang last van condens.
Heb je geen kastje daar waar je zooi in kunt gooien? Plekkie bij een congiërge te organiseren?
Kevlar Jeans bieden wel een beetje bescherming en zijn leuk voor een keertje, maar lang niet zo goed als een motorbroek, niet winddicht meestal, en al helemáál niet waterdicht. Beetje een gelegenheidsdingetje. Leer is ook niet waterdicht.
Nou... 10 jaar geleden misschien, bij mij zit het gewicht toch wel voornamelijk in het midden tegenwoordigquote:Op maandag 18 februari 2013 00:53 schreef einschtein het volgende:
[..]
Wij zijn allemaal type:
[ afbeelding ]
Geen last van, maar ik ben dan ook nog maar 20.quote:Op maandag 18 februari 2013 00:54 schreef Sounddragon het volgende:
[
[..]
Nou... 10 jaar geleden misschien, bij mij zit het gewicht toch wel voornamelijk in het midden tegenwoordig
Motor zet je gewoon neer op een plek zo dicht mogelijk waar je moet wezen, dan heb je veel sociale controle; een boefje gaat niet ergens naast een drukke hoofdingang een slot zitten doorknippen, en in een bussie gooien wordt he, dan ook niet. Boefjeshandboek 1.01, geloof me.quote:Op maandag 18 februari 2013 00:54 schreef Lilliesleaf het volgende:
[..]
Dat inschatten van waar ik de motor neer kan zetten vind ik dus daadwerkelijk nog moeilijk.
En nee, kluisjes etc zijn er niet en ergens aan een kapstok hangen zie ik niet echt zitten.
En over die jeans/leren broeken: Klinkt goed voor de lente in mijn oren. Vooral omdat iedereen zegt dat leer juist veiliger is dan textiel.
Waarom niet?quote:Op maandag 18 februari 2013 00:58 schreef BlackLining het volgende:
Ik vertrouw dat kevlar jeans spul toch niet helemaal.
Dame en conciërge, bangbrosquote:Op maandag 18 februari 2013 00:52 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ik vat hem niet; laat enzo, blowtje op.. doe es uitleggen?
Lijkt mij juist dat leer een heel stuk minder wappert? Daar erger ik me dus kapot aan. Valt er wat voor te zeggen dat je dan een beter passende textieljas moet kopen, maar ik zou juist denken dat leer het zou gaan winnen op comfort.quote:Op maandag 18 februari 2013 01:00 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Motor zet je gewoon neer op een plek zo dicht mogelijk waar je moet wezen, dan heb je veel sociale controle; een boefje gaat niet ergens naast een drukke hoofdingang een slot zitten doorknippen, en in een bussie gooien wordt he, dan ook niet. Boefjeshandboek 1.01, geloof me.
Ik ken de situatie van die kapstok niet, maar de markt voor geklauwde motorkleding is niet zo heel groot, zeker niet voor een beetje een standaard motorpakkie; zou ik wel durven, is zelfs nog een soort van te beveiligen als je dat per se zou willen.
Leer is misschien iets slijtvaster, maar verliest het imho op comfort, waterdichtheid en isolatie. Moet er wel bij zeggen dat ik nog nooit met leer heb gereden, omdat het gewoon niet voldoet aan al mijn eisen. Leuk voor de wekelijkse fashion show rit op zondag, maar voor praktisch gebruik zou ik het lekker links laten liggen.
Mwa, dun laagje stof? Kevlar is wel één van de meest sterke weefsels die er zijn hoor, maar dan nog. Ik weet niet hoe dat zich gaat houden als je met 160 zittend over het asfalt gaat. Voornamelijk een gevoelskwestie.quote:
Nog effe volhouden, dan ben je op de helft van mijn leeftijdquote:Op maandag 18 februari 2013 00:55 schreef einschtein het volgende:
[..]
Geen last van, maar ik ben dan ook nog maar 20.
Dan gebruik je je kevlar als modeartikel, ik neem aan dat je niet werkt met 2 broeken over elkaar.. sowieso zou dat voor mij geen optie zijn, beetje dure hobby, kevlar jeans naar de klote helpen onder werktijd.quote:Op maandag 18 februari 2013 00:58 schreef BlackLining het volgende:
Kevlarbroek bevalt prima. Ik gebruik die zelfs 's wintersZit er een skibroek onder. Maar dat haalt een beetje het praktisch nut weg. Vandaag heerlijk gereden met alleen de kevlar jeans en een trainingsbroek eronder
Zomerhandschoentjes, windsluiting van het vest open, heerlijk!
Voor de zomer wil ik wel een leren pak gaan aanschaffen. Ik vertrouw dat kevlar jeans spul toch niet helemaal.
quote:
Mwa, dat niet echt. Gewoon als 'ik heb al een motorbroek'. Inderdaad, heeft geen zin om ermee te werken met twee broeken. Althans, met die skibroek niet. Die trainingsbroek die ik er wel eens onder heb, valt prima te doen. Moet het niet te warm zijn natuurlijk. Kapot gaat ie, lijkt me, niet zo snel.quote:Op maandag 18 februari 2013 01:02 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Nog effe volhouden, dan ben je op de helft van mijn leeftijd
[..]
Dan gebruik je je kevlar als modeartikel, ik neem aan dat je niet werkt met 2 broeken over elkaar.. sowieso zou dat voor mij geen optie zijn, beetje dure hobby, kevlar jeans naar de klote helpen onder werktijd.
Ik moet dit wel erkennen, vroegah liep ik nog 10km binnen het uur nu ben ik blij met 6,5, en druk met gewichten kickboxen ect, achja dan word je ouder aan het werk huisjequote:Op maandag 18 februari 2013 00:54 schreef Sounddragon het volgende:
[
[..]
Nou... 10 jaar geleden misschien, bij mij zit het gewicht toch wel voornamelijk in het midden tegenwoordig
Ik heb geen last van wapperen; misschien in de zomer als ik er weinig tot niks onder aan heb en alle borst en rugpanden zijn eruit, maar dan kan het mij niet hard genoeg wapperen. Tijdens 75% van het gebruik heb ik nergens last van.. Maar als ik onderweg een bui op mijn flikker krijg rits ik de boel dicht en rijd ik droog verder, en dan wens ik jou veel plezier met je longontstekinkje in je leren pakkie wat over 3 dagen weer een beetje droog is en dan weer in het vet gezet moet worden. Ik noem maar effe wat handigsquote:Op maandag 18 februari 2013 01:02 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Lijkt mij juist dat leer een heel stuk minder wappert? Daar erger ik me dus kapot aan. Valt er wat voor te zeggen dat je dan een beter passende textieljas moet kopen, maar ik zou juist denken dat leer het zou gaan winnen op comfort.
Heb er zelf overigens ook nooit in gereden.
In my line of work kost me dat een broek per dag als ik pech heb.. en smeer en vetvlekken standaard.. Lawe dat maar eens niet doen.quote:Op maandag 18 februari 2013 01:04 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Mwa, dat niet echt. Gewoon als 'ik heb al een motorbroek'. Inderdaad, heeft geen zin om ermee te werken met twee broeken. Althans, met die skibroek niet. Die trainingsbroek die ik er wel eens onder heb, valt prima te doen. Moet het niet te warm zijn natuurlijk. Kapot gaat ie, lijkt me, niet zo snel.
Maar je verdoet er wel een beetje het voordeel van een kevlarjeans mee ja. Was ook voornamelijk uit kostenbesparing. Geen behoefte om er twee te kopen. In de zomer heb ik wel regelmatig met mijn kevlarjeans staan werken trouwens, ging prima. Was op mijn werk toen ook wel prettig om een beetje een stevige broek te hebben die tegen een stootje kon.
Ik doe helemaal geen reet, wel een beetje luiheid ook, wnat ik kan best wel een beetje cardio doen, alleen niet lopend, ik heb versleten enkels. Tevens rook ik stevig, dus conditioneel en fysiek ben ik een 600cc smartmotortje in een 2200 kg wegende Chevy Suburbanquote:Op maandag 18 februari 2013 01:06 schreef Geerd het volgende:
[..]
Ik moet dit wel erkennen, vroegah liep ik nog 10km binnen het uur nu ben ik blij met 6,5, en druk met gewichten kickboxen ect, achja dan word je ouder aan het werk huisje
It's all in YOUR dirty mind bro..quote:Op maandag 18 februari 2013 01:08 schreef Geerd het volgende:
[..]
Ja tuurlijk daar dachten jullie niet aan?
Pas toen jij zei 'alleen nog een titel' begon ik ook zo te denkenquote:Op maandag 18 februari 2013 01:08 schreef Geerd het volgende:
[..]
Ja tuurlijk daar dachten jullie niet aan?
Textiele jas gaat ook niet weg natuurlijkquote:Op maandag 18 februari 2013 01:07 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ik heb geen last van wapperen; misschien in de zomer als ik er weinig tot niks onder aan heb en alle borst en rugpanden zijn eruit, maar dan kan het mij niet hard genoeg wapperen. Tijdens 75% van het gebruik heb ik nergens last van.. Maar als ik onderweg een bui op mijn flikker krijg rits ik de boel dicht en rijd ik droog verder, en dan wens ik jou veel plezier met je longontstekinkje in je leren pakkie wat over 3 dagen weer een beetje droog is en dan weer in het vet gezet moet worden. Ik noem maar effe wat handigs![]()
Daily driver needs textile.. there is no substitute
Dan skip je toch elke dag leg dayquote:Op maandag 18 februari 2013 01:11 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
In my line of work kost me dat een broek per dag als ik pech heb.. en smeer en vetvlekken standaard.. Lawe dat maar eens niet doen.
[..]
Ik doe helemaal geen reet, wel een beetje luiheid ook, wnat ik kan best wel een beetje cardio doen, alleen niet lopend, ik heb versleten enkels. Tevens rook ik stevig, dus conditioneel en fysiek ben ik een 600cc smartmotortje in een 2200 kg wegende Chevy Suburban![]()
Het is me nog nooit opgevallen, laat ik het zo zeggen. Geen idee of dat aan mijn 'kuip' en scherm ligt, maar op een dikke allroad/Dakar wannabe bommer ga je niet in een gay leren pakkie zitten, dus leer is voor mij sowieso al geen optie. Als ik nou een mooie dikke rijdt-alleen-op-zondag-naked had, had ik misschien ook wel een leren pimpjassie gehad, maar nu vind ik het gewoon én duur, én onpraktisch én geen ponem.quote:Op maandag 18 februari 2013 01:12 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Textiele jas gaat ook niet weg natuurlijkDie bevalt prima.
Al vind ik dat gewapper dus wél irritant. Scheelt wellicht ook dat ik een naked rij en dus vol in de wind zit. Achter een kuipje zit je wat dat betreft natuurlijk toch al een stuk comfortabeler.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |