abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 15 februari 2013 @ 15:53:25 #1
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_122917193
Zwangerschap & geboorte

14 februari: Zillah666 (meisje)
21 februari: pessie en kleiduif
22 februari: Fieder (jongetje)
27 februari: Klumsy (meisje)
27 februari: Asfalthooligan (papa)

06 maart: Gulara
18 maart: Barbabientje01 & pipo_de_clown
20 maart: Milka82 (jongen)
31 maart: LadyBlack (meisje)

08 april: dananana (jongetjestweeling)
10 april: bellelena
11 april: Ereshkigal
14 april: Danic (meisje)
16 april: L0t (meisje)
18 april: _Wolk82_ (meisje)
18 april: Piekie81 (jongetje)
22 april: Tally

02 mei: Suikertante (jongetje)
04 mei: Spirit82 (meisje)
05 mei: Vencodark (jongetje)
06 mei: -mandy- & Djeez
09 mei: twentemeisje (jongetje)
10 mei: Shandaly (meisje)
***30 mei XcUZ_Me & Duvel ***

01 juni: .Sparkling. (meisje)
***07 juni: L-E & fokking.fokker***
17 juni: Twinkly
23 juni: Elmo76 (meisje)
29 juni: winski05 (papa)

31 juli: Suusz

***05 augustus: Juud & Dementor***
16 augustus: Hilliebillie
16 augustus: Cwen
16 augustus: Hilzillah
16 augustus: covie
17 augustus: Laiveneertiekje
21 augustus: Sull

16 september: Kleurdoos
27 september: Ymme
27 september: Spewey
30 september: Zoya83

04 oktober: Blokje.
04 oktober: Babbel1
16 oktober: Frezan
----------------------------
***vermeldingen zijn (as) officiële fokbaby's.
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK!)
pi_122917248
Babbel :* Aangezien we gelijk op lopen is Babbel nu ook 7 weken vandaag. Meid, ik hoop dat je de 26e een mooie hartje met een flink gegroeide baby kan zien :*

Wolk, dat is schrikken! Fijn dat er wel actie is ondernomen door je over te dragen meid. Snap dat je nu even in de stress schiet :*

[ Bericht 0% gewijzigd door Blokje. op 15-02-2013 16:00:02 ]
  vrijdag 15 februari 2013 @ 15:59:00 #3
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_122917430
Wolk, ik zou me ook rot schrikken! En idd, hoe ver ben je nu?

Hier over 2 weken groei-echo omdat m'n baarmoeder nogal aan de maat is. Maar dat was 'ie met 14 weken ook al, maar de 20-wkn echo was het kind gewoon normaal qua formaat, dus ik maak me niet zo druk.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_122917511
Wolk, wat een schrik zeg! Kan me helemaal voorstellen dat ke hier behoorlijk van in de stress schiet.
Ga je nu ook eerder stoppen met werken?

Wel een bijzonder idee dat je over 6 weken je kindje hopelijk in je armen hebt! Ookal had je je het anders voorgesteld...

Succes meid, met het verwerken en een plekje geven. Hopelijk kan je ondanks de onzekerheid toch nog genieten van de laatste weekjes met je baby in je buik. :*
R 09-10-2010
M 20-04-2013
pi_122917878
Wolk jeetje dat is schrikken! Zeker omdat het vorige keer mee leek te vallen. Ze gaan je goed in de gaten houden iig.

Ik ben net teruggebeld over een urinekweek, er is gbs aangetroffen. De vk belt me zo terug. Iemand hier ervaring mee? Wat kan ik nu verwachten? -O-
pi_122917944
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 16:10 schreef Fieder het volgende:
Wolk jeetje dat is schrikken! Zeker omdat het vorige keer mee leek te vallen. Ze gaan je goed in de gaten houden iig.

Ik ben net teruggebeld over een urinekweek, er is gbs aangetroffen. De vk belt me zo terug. Iemand hier ervaring mee? Wat kan ik nu verwachten? -O-
Antibiotica. Niets aan het handje nog.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_122918031
http://ogbs.typepad.com/ogbs/veel-gestelde-vragen-2009.html

Er is een blaasontsteking geconstateerd, veroorzaakt door GBS, wat houdt dat in?
Wanneer GBS in de urine wordt aangetroffen wil dit meestal zeggen dat er sprake is van zware kolonisatie. Dat houdt in dat er zoveel bacteriën aanwezig zijn dat ze zelfs een urineweginfectie hebben veroorzaakt. Een urineweginfectie die wordt veroorzaakt door GBS in de zwangerschap, is een risicofactor bij de bevalling. In het preventieprotocol staat voorgeschreven dat bij de bevalling antibiotica toegediend moet worden.
Sarcasme. Herken het.
pi_122918329
Ik ben nu 31 weken dus zou dan idd over 6 weken mijn kindje hebben. Terwijl ik er altijd vanuit ging dat ik overtijd zou gaan lopen. Ik ben ook wel blij dat het nu goed in de gaten wordt gehouden, waarschijnlijk moet ik elke week naar het ziekenhuis voor controle, maar dat hoor ik dinsdag allemaal.
Ik moet sowieso 6 weken vantevoren stoppen omdat ik voor 50% in de ziektewet zit ivm vermoeidheid. Dat is al over 3 weken!!! Het gaat nu wel erg hard.
pi_122918585
Ja dat is zeker even omschakelen Wolk, 6 weken is al heel snel! Maar zou je dan niet nu al met verlof moeten eigenlijk? Nouja, dat zul je dinsdag ook wel horen..

Mijn verlof begint ook over 3 weken, toch wel lekker hoor. Al hoop ik wel wat beter weer te krijgen dan dit. Zo zit je ook maar binnen opgesloten..
pi_122920159
Dat is schrikken wolk! Maar fijn dat het nu goed in de gaten wordt gehouden.

Fieder, ze zijn er iig op tijd bij.

Babbel, sterkte met afwachten :*
pi_122920438
Lijkt me niet dat ze nu met verlof moet, dan snijdt ze zich aardig in de vingers :P Ziekmelden zou natuurlijk kunnen als dat beter is voor de kleine, maar je verlof aanpassen wegens een onvoorziene situatie lijkt me onzinnig.
Sarcasme. Herken het.
pi_122920722
Jeetje wolk, wat een stress! Gelukkig dat alles nu goed in de gaten wordt gehouden.
En Babbel, ik hoop voor jou op een goede echo over twee weken!
Hier is de vermoeidheid van het begin weer toegeslagen, zo godvergeten moe de hele tijd, ik kan de hele dag wel op de bank liggen tukken ware het niet dat er minstens 1 om me heen huppelt.
En vanochtend proefdruk gehaald van het geboortekaartje, weer een ding wat ik af kan vinken. Heb de enveloppen vast mee genomen, kan ik die schrijven en een postzegel op plakken.
Vanavond maar even samen met (8> de verjaardagsboodschappen doen voor mini, die vieren we a.s. Zondag ( a.s dinsdag echt jarig), blij dat het straks allemaal achter de rug is, kan ik cocoonen, hahaha.
Oh nee, nog niet, er moet nog een likje verf op de muur in de babykamer en ik moet nog een groot plaid vernaaien tot twee wiegdekentjes.
pi_122921410
Volgens mij wordt bij het verlof altijd rekening gehouden met de uitgerekende datum.
Ik werk al halve dagen, maar als de gynaecoloog aangeeft dat stoppen beter is dan stop ik uiteraard meteen, maar eerst dinsdag maar even afwachten.
Ik ga nu ook maar eens haast zetten achter de kaartjes, komt nu in ene allemaal wel heel dicht bij.
pi_122921865
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 17:12 schreef Spirit82 het volgende:
Lijkt me niet dat ze nu met verlof moet, dan snijdt ze zich aardig in de vingers :P Ziekmelden zou natuurlijk kunnen als dat beter is voor de kleine, maar je verlof aanpassen wegens een onvoorziene situatie lijkt me onzinnig.
Ja oké, ziekmelden dan :P
  vrijdag 15 februari 2013 @ 18:04:02 #15
171422 LadyBlack
paint it black
pi_122922216
He getver Wolk, wat eng! En ineens heel dichtbij allemaal! Sterkte meid, ze houden het nu iig wel goed in de gaten :*
pi_122922223
Ik was wel blij dat ik nog kerstvakantie heb gehad + 3 weken ziekgemeld was. Toch nog iets van verlof gehad....
pi_122922996
Nou ik heb met de vk gesproken over de gbs besmetting. Heb inmiddels een ab kuur gekregen. Ik word overgedragen aan de gynaecoloog, moet maandag bellen voor een afspraak. Een flinke teleurstelling, maar het moet nou eenmaal.
En dan idd bevallen aan een infuus.
Ik baal er flink van, de hele zwangerschap was alles goed en nu met 39 weken opeens toch. -O-
Vind het best wel eng allemaal.
pi_122923106
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 18:34 schreef Fieder het volgende:
Nou ik heb met de vk gesproken over de gbs besmetting. Heb inmiddels een ab kuur gekregen. Ik word overgedragen aan de gynaecoloog, moet maandag bellen voor een afspraak. Een flinke teleurstelling, maar het moet nou eenmaal.
En dan idd bevallen aan een infuus.
Ik baal er flink van, de hele zwangerschap was alles goed en nu met 39 weken opeens toch. -O-
Vind het best wel eng allemaal.
Ja dat is ook jammer natuurlijk :* Was het sowieso al je bedoeling om in het ziekenhuis te bevallen of niet?
pi_122923192
Ja dat wel Lot, dus dat scheelt iig. :) Maar had liever de vk gehad.
Ik ben wel blij dat ik het toch nog een keer heb laten testen. Want rond de 23 weken was alles goed en dan word je in principe niet verder onderzocht.
Ik hoop gewoon dat die kuur nu en het infuus bij bevalling gaan helpen.
pi_122923286
Hoop het ook voor je :* . Volgens mij heeft Gerberaatje ook GBS opgelopen.

En gelukkig ben je al 39 weken! (bij mij hebben ze ook getest op GBS omdat dat blijkbaar ook vroeggeboorte kan veroorzaken, was hier niet aan de orde en dat risico bestaat bij jou nu ook niet). Maar het blijft wel vervelend dat je dan op het allerlaatst alsnog medisch wordt.
pi_122923293
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 18:40 schreef Fieder het volgende:
Ja dat wel Lot, dus dat scheelt iig. :) Maar had liever de vk gehad.
Ik ben wel blij dat ik het toch nog een keer heb laten testen. Want rond de 23 weken was alles goed en dan word je in principe niet verder onderzocht.
Ik hoop gewoon dat die kuur nu en het infuus bij bevalling gaan helpen.
Ja je wilt liever dat alles volgens het boekje verloopt natuurlijk, maar het komt vast helemaal goed :* Goed dat het nog een keer is nagekeken idd!
pi_122923361
Hoi
Hmm das best schrikken wolk
Lijkt me raar nieuws wat je niet graag wilt horen
pi_122924530
Fieder dat is niet fijn omdat op het laatste moment nog te horen. Wel goed dat er nog een keer naar gekeken is en zoals Mijn verloskundige vanmiddag zei in het ziekenhuis werken ook allemaal lieve mensen dus het komt allemaal wel goed. :*
pi_122924555
Babbel, wat rot dat ze geen uitsluitsel konden geven. En ook ik vind het maar raar klinken, heb zelf ook vroege echo gehad en het enige dat volgens mij kon bewegen was het hartje. Het ligt wrs aan mij, maar ik begrijp niet waarom de echoscopist een onzekere zwangere niet wat meer uitleg geeft. Dat heb je toch juist nu nodig? Ik snap dat druk of vaag kan zijn, maar iemand zo onzeker naar huis sturen vind ik ook een beetje onsympathiek.

Wolk, dat klinkt eng! Ik hoop dat de gyn al je vragen kan beantwoorden en dat het meevalt. Tot dusver was ook de groei goed, toch?

Fieder, jij ook al! Gaat lekker vandaag! Ik kan me ook heel goed voorstellen dat je baalt! Maar GBS is goed te behandelen, toch?

Weet een van de vk's hier wellicht hoe je gbs eigenlijk oploopt?
Home is where the O+ is...
pi_122926011
Wolk, dat klinkt eng! Gelukkig houden ze je goed in de gaten maar het is vast schrikken.

Jeetje babbel, wat een hork! Ik begrijp ook niets van haar uitleg. Een knipper is toch een hartje? Bij onze eerste echo bij 7 weken was dat ook eigenlijk het enige dat goed te zien was. Maar als je ontevreden bent ofzo zou je er ook over kunnen bellen. Je moet best lang wachten nog.

Fieder, dat wil je niet horen bij 39 weken :*

Mijn man had gisteren gehaktballen gebakken en halverwege kwam ik erachter dat een deel niet gaar was :{ weet niet zeker of ik van dat stuk gegeten heb maar volgens de VK hoef ik me geen zorgen te maken. Dus de piekerstand maar uitgezet ;) als ik al iets binnen heb gekregen is het in ieder geval minimaal. Mijn man voelde zich er schuldig over, gekkie O+
E.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')