abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_122902143
Ik heb veel vrije tijd en wil daarmee graag wat nuttigs doen en geld verdienen. Daarom ben ik al langere tijd op zoek naar een bijbaan, maar tot nu toe is dat niet gelukt. Natuurlijk heb ik me bij verschillende uitzendbureaus ingeschreven, maar daar hebben ze alleen af en toe een losse klus en geen vaste bijbanen.

Hoe kom je tegenwoordig aan een (fatsoenlijke) bijbaan? Voor een supermarkt ben ik veel te oud en callcenterwerk of straatwerving is absoluut niks voor mij. Verder kom ik weinig vacatures tegen waarbij niet van alles vereist wordt waar ik niet aan voldoe.

Zie ik nu gewoon wat over het hoofd? Waar zou ik het moeten zoeken?

[ Bericht 3% gewijzigd door Southward op 15-02-2013 01:52:14 ]
pi_122903402
McD ?
pi_122903618
gebruik de zoekfunctie van het forum eens, er zijn al enkele honderden soortgelijke topics geweest en daar staan alle tips al in.
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_122903969
Loop vaker bij de uitzendbureaus binnen.
Loop bij alle winkels in je stad binnen en vraag om werk.
Ga bij alle cafe's en restaurants vragen of ze werk hebben.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_122904244
Hoe oud en je dan?
pi_122906939
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 09:13 schreef Tja..1986 het volgende:
Hoe oud en je dan?
25
pi_122907015
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 11:00 schreef Southward het volgende:

[..]

25
Dan heb je toch al iets van een opleiding afgerond, of bijna, hoop ik? Kan je daar niet iets mee?
pi_122910110
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 11:03 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Dan heb je toch al iets van een opleiding afgerond, of bijna, hoop ik? Kan je daar niet iets mee?
Niet echt. Ik ben nu met mijn tweede studie bezig en heb daar weinig verplichtingen en dus veel tijd om ernaast te werken. Mijn werkervaring is alleen nogal beperkt en ik ben bang dat ik te oud ben om nog ergens als groentje aangenomen te worden.
  vrijdag 15 februari 2013 @ 12:44:33 #9
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_122910173
Wat voor werk denk je zelf aan? Welke richting wil je op?
Winkelwerk en horeca zal je misschien te oud voor zijn, maar bouwen en breken van events, instarten van bioscoopfilms, assistent badmeester en student-chauffeur zijn misschien dingen die niet 1.2.3 bij je opkomen....
Kleinere bedrijven zullen niet snel iets via een uitzendburo doen vanwege de kosten, kranten uitpluizen, zoeken op t net en rondvragen kunnen veel nuttiger zijn....
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
pi_122910176
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 12:42 schreef Southward het volgende:

[..]

Niet echt. Ik ben nu met mijn tweede studie bezig en heb daar weinig verplichtingen en dus veel tijd om ernaast te werken. Mijn werkervaring is alleen nogal beperkt en ik ben bang dat ik te oud ben om nog ergens als groentje aangenomen te worden.
wat voor studie heb je gedaan en met welke studie ben je nu bezig?
pi_122910218
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 12:44 schreef YuckFou het volgende:
Winkelwerk en horeca zal je misschien te oud voor zijn, maar bouwen en breken van events, instarten van bioscoopfilms, assistent badmeester en student-chauffeur zijn misschien dingen die niet 1.2.3 bij je opkomen....
Kleinere bedrijven zullen niet snel iets via een uitzendburo doen vanwege de kosten, kranten uitpluizen, zoeken op t net en rondvragen kunnen veel nuttiger zijn....
kranten uitpluizen?! uit welke tijd kom jij?
  vrijdag 15 februari 2013 @ 12:56:42 #12
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_122910511
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 12:45 schreef JoPiDo het volgende:
kranten uitpluizen?! uit welke tijd kom jij?
Ik ben, net als veel werkgevers, van de dooie bomen generatie, dus je kan alle vacature sites wel naspeuren, maar bijbaantjes worden vaak heel ouderwetsch in t lokale sufferdje geplaatst....
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
pi_122916117
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 12:42 schreef Southward het volgende:

[..]

Dus je hebt tot je 25e geen f#ck gedaan en je denk eventjes een bijbaantje kan scoren... :')
Je bent ook nog eens te oud :') , geen enkele werkervaring :') , geen diploma's :') , en ook nog eens economische crisisis er bovenop :')

Kortom kansloos :')
I want some NASTY !!!
pi_122917172
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 15:26 schreef nasty_popovich het volgende:

[..]

Dus je hebt tot je 25e geen f#ck gedaan en je denk eventjes een bijbaantje kan scoren... :')
Je bent ook nog eens te oud :') , geen enkele werkervaring :') , geen diploma's :') , en ook nog eens economische crisisis er bovenop :')

Kortom kansloos :')
Hoho, ik heb echt niet stilgezeten hoor. In het begin van mijn studietijd had ik het erg druk en woonde ik nog niet op kamers, nu wel. En ik heb heus wel bijbaantjes gehad en werkervaring opgedaan, ik heb jaren een krantenwijk gehad, en heb in de spoelkeuken gestaan van een hotel. Ik had wel werk, maar het probleem is dat dit geen specifieke ervaring is waar ik echt nog wat aan heb. Als ik in een winkel had gewerkt of "echte" horeca-ervaring had zou ik misschien nu ook nog makkelijk aan een bijbaan komen.
pi_122917940
Ben je alles door de stad gelopen... loop langs winkels. Genoeg die een A4 op t raam hebben hangen, of loop binnen waar je het leuk lijkt om te werken en vraag of ze mogelijkheden hebben.
All management is Strategic Management.
pi_122918638
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 12:44 schreef YuckFou het volgende:
Ik zou zelf wel in een winkel of de horeca willen werken, maar ik mis waarschijnlijk de nodige ervaring en heb mijn leeftijd niet mee.
Events opbouwen lijkt me ook wel leuk, hoewel ik daar fysiek misschien niet sterk genoeg voor ben.
Bioscoopfilms instarten of assistent-badmeester was ik inderdaad nog niet opgekomen, ik zal daar eens naar kijken.

Veel mensen lijken een bijbaan te hebben die niet via een uitzendbureau is en waarvan ik ook nooit vacatures op internet of in kranten tegenkom. Ik vraag me af of het allemaal via-via gaat of dat ik gewoon verkeerd kijk.
pi_122918782
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 16:29 schreef Southward het volgende:

[..]

Ik zou zelf wel in een winkel of de horeca willen werken, maar ik mis waarschijnlijk de nodige ervaring en heb mijn leeftijd niet mee.
Events opbouwen lijkt me ook wel leuk, hoewel ik daar fysiek misschien niet sterk genoeg voor ben.
Ben je al in winkels of horeca-gelegenheden geweest om te vragen dan?
En waarom zou je fysiek niet sterk genoeg zijn? Het heeft ook met je instelling te maken he.
h̏ͮ̓́ę̏̋̃ ͩ͒̏̾̈̚̕c̉͆̄̏̅͛̾́o͛͜m̷ͣĕ̚sͦ̑ͪ̔ͦͥ.̌̾̏
pi_122918967
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 16:32 schreef skunkasaur het volgende:

[..]

En waarom zou je fysiek niet sterk genoeg zijn? Het heeft ook met je instelling te maken he.
Maar die heeft ie niet... die instelling :-)
All management is Strategic Management.
pi_122919507
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 16:32 schreef skunkasaur het volgende:

[..]

Zomaar binnenlopen zonder te weten of er wel personeel gevraagd wordt heb ik nog niet gedaan, nee. Is het in het huidige economische klimaat wel realistisch om jezelf als personeel aan te bieden zonder dat een bedrijf echt wat zoekt?

Nou, als ik zie wat voor sterke jongens er doorgaans bij evenementen werken die met zware podium-onderdelen lopen te sjouwen, zie ik mezelf daar niet zo snel tussen lopen. Ik kan het mis hebben natuurlijk, maar ik ben dan meer van het aankleden van de evenementen.
pi_122919728
Kun je niets met je opleiding doen?
"I fear the day that technology will surpass our human interaction. The world will have a generation of idiots." - Albert Einstein
pi_122921484
Een bijbaan vind je niet door vacatures te bekijken. Dat is gewoon aan vrienden vragen, bedrijven opbellen, iets via school proberen te regelen en dat soort dingen.
Zeggen dat call-center werk niets voor je is, is natuurlijk belachelijk want dat is voor niemand echt wat. Maarja als je doekoe nodig hebt....
pi_122921534
Gewoon stoppen met het zijn van een lulletje rozewater.

Ik lees alleen maar kan ik niet, wil ik niet, of denk dat ik het niet kan.
pi_122934616
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 12:44 schreef JoPiDo het volgende:

[..]

wat voor studie heb je gedaan en met welke studie ben je nu bezig?
Nog maar een keer...
pi_122934637
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 12:56 schreef YuckFou het volgende:

[..]

Ik ben, net als veel werkgevers, van de dooie bomen generatie, dus je kan alle vacature sites wel naspeuren, maar bijbaantjes worden vaak heel ouderwetsch in t lokale sufferdje geplaatst....
Ok :')
pi_122946492
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 22:39 schreef JoPiDo het volgende:

[..]

Nog maar een keer...
Biologie en psychologie.
  zaterdag 16 februari 2013 @ 12:56:14 #26
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_122946523
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 12:54 schreef Southward het volgende:

[..]

Biologie en psychologie.
Ga werken in een tuincentrum!
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_122947030
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 17:41 schreef dude1960 het volgende:
Een bijbaan vind je niet door vacatures te bekijken. Dat is gewoon aan vrienden vragen, bedrijven opbellen, iets via school proberen te regelen en dat soort dingen.
Is het wel realistisch om jezelf aan te bieden bij een bedrijf dat eigenlijk niet op zoek is naar nieuw personeel?
pi_122947074
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 12:54 schreef Southward het volgende:

[..]

Biologie en psychologie.
Probeer op de universiteit student-assistent te worden, bijvoorbeeld helpen met onderzoek of meehelpen met 1ste jaars vakken. Betaald goed en je hebt er nog wat aan!
  Redactie Frontpage zaterdag 16 februari 2013 @ 13:15:45 #29
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_122947087
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 13:13 schreef Southward het volgende:

[..]

Is het wel realistisch om jezelf aan te bieden bij een bedrijf dat eigenlijk niet op zoek is naar nieuw personeel?
Als je zo denkt komt je nergens. Banen vind je tegenwoordig sneller door netwerken dan door vacatures te lezen en daarop te reageren. Weet je dat het grootste deel van de vacatures worden vervuld vóór er uberhaupt ergens een vacature geplaatst wordt?
It's not just sex, it's love
It's two people connecting
With four other people
And aliens
pi_122947100
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 13:13 schreef Southward het volgende:

[..]

Ja het is me niet helemaal duidelijk wat voor soort bijbaan je zoekt. Zoek je echt iets op niveau, of wil je gewoon wat bijverdienen om je studie te bekostigen??
pi_122947439
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 13:15 schreef Etcetera het volgende:

[..]

Als je zo denkt komt je nergens. Banen vind je tegenwoordig sneller door netwerken dan door vacatures te lezen en daarop te reageren. Weet je dat het grootste deel van de vacatures worden vervuld vóór er uberhaupt ergens een vacature geplaatst wordt?
Ja, dat vermoeden had ik al, maar ik heb daar geen ervaring mee. Ik heb mijn vroegere bijbaantjes alleen gekregen door te reageren op een advertentie.
Ik weet niet hoe ik dat netwerken anders moet aanpakken. Bij mijn vrienden kom ik ook niet veel verder dan "nee, ik weet nu ook niks, maar ik hou het in de gaten", en vervolgens hoor ik er niks meer van.

Zijn hier ervaringsdeskundigen met het krijgen van een bijbaan via een netwerk?
pi_122947521
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 13:16 schreef dude1960 het volgende:

[..]

Ja het is me niet helemaal duidelijk wat voor soort bijbaan je zoekt. Zoek je echt iets op niveau, of wil je gewoon wat bijverdienen om je studie te bekostigen??
Gewoon wat bijverdienen (op niveau hoeft niet eens, maar liever geen hondenbaantje). Ik heb veel tijd, dus kan veel uren per week werken.
pi_122947730
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 13:31 schreef Southward het volgende:

[..]

Gewoon wat bijverdienen (op niveau hoeft niet eens, maar liever geen hondenbaantje). Ik heb veel tijd, dus kan veel uren per week werken.
Een baantje in een callcenter of schoonmaakbedrijfje is natuurlijk zo gevonden. Dat soort bedrijven schrijven natuurlijk ook geen vacatures uit dus die kun je gewoon bellen. Ik heb een keer als schoonmaker bij Heineken gewerkt, die baan had ik letterlijk in 5 minuten. Opgebeld en gezegd dat ik werk zocht en ik kon direct de volgende dag beginnen.
Als je iets op hoger niveau zoekt dan moet je er ook meer moeite voor doen en een beetje geluk hebben. Ik hoorde een keer op school dat een gast stopte met werken bij een bedrijf, toen heb ik dezelfde dag nog opgebeld naar dat bedrijf en gezegd dat ik via via gehoord had dat ze wellicht mensen zochten. Kon toen langskomen voor een gesprek.
Voor veel baantjes worden ook nog steeds wel vacatures uitgeschreven, vooral als ze veel mensen zoeken. De Sligro en de Makro doen dit bijv. vaak. Als je niet te veeleisend bent heb je zo iets gevonden.

edit: kijk hoeveel part-time werk hier te vinden is: http://www.makro.nl/public/werken-bij-makro/vacatures. mederwerker vers en brood, vulploeg, kassamedewerker...
pi_122948525
Waarom geen inbound callcenter werk dan? Op een helpdesk oid, zo'n ramp is dat niet en sommige helpdesken zijn 24/7 open en dus erg flexibel
pi_122950488
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 13:37 schreef dude1960 het volgende:
edit: kijk hoeveel part-time werk hier te vinden is: http://www.makro.nl/public/werken-bij-makro/vacatures. mederwerker vers en brood, vulploeg, kassamedewerker...
Op sites van zulke bekende ketens kijk ik al regelmatig. Helaas zijn er bij mijn vestiging geen vacatures.

Zolang ik geen grote geldzorgen heb ga ik liever niet schoonmaken of in een callcenter werken (als ik diep in het rood zou staan wel, maar dat is niet het geval).
Ik zou het gewoon leuk vinden om een bijbaantje te hebben waarbij je veel met mensen in contact komt. Bijvoorbeeld in een winkel of in de horeca. Of desnoods administratief werk in een leuk team.
pi_122951479
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 13:15 schreef JoPiDo het volgende:

[..]

Probeer op de universiteit student-assistent te worden, bijvoorbeeld helpen met onderzoek of meehelpen met 1ste jaars vakken. Betaald goed en je hebt er nog wat aan!
Je komt in ieder geval niet aan een goede bijbaan als je de helft van de tips links laat liggen...
  zaterdag 16 februari 2013 @ 16:13:30 #37
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_122952531
TS. Doe iets. Maar met op je rug liggen verdien je doorgaans geen geld.
pi_122952586
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 16:13 schreef n00b13 het volgende:
TS. Doe iets. Maar met op je rug liggen verdien je doorgaans geen geld.
Jawel hoor Red Light District :')
  zaterdag 16 februari 2013 @ 17:42:44 #39
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_122955519
quote:
0s.gifOp zaterdag 16 februari 2013 16:15 schreef MolFan het volgende:

[..]

Jawel hoor Red Light District :')
Doorgaans is een ingewikkeld woord voor je?
pi_122957502
TS, zoek even op 'DOP Crew Service'. Ik heb er vroeger ook een tijdje voor gewerkt. Losse klusjes in de evenementen-branche.
pi_122957705
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 15:06 schreef Southward het volgende:

[..]

Op sites van zulke bekende ketens kijk ik al regelmatig. Helaas zijn er bij mijn vestiging geen vacatures.

Zolang ik geen grote geldzorgen heb ga ik liever niet schoonmaken of in een callcenter werken (als ik diep in het rood zou staan wel, maar dat is niet het geval).
Ik zou het gewoon leuk vinden om een bijbaantje te hebben waarbij je veel met mensen in contact komt. Bijvoorbeeld in een winkel of in de horeca. Of desnoods administratief werk in een leuk team.
Winkel of horeca is echt standaard gewoon langsgaan. Een cafe heeft vaak amper een website dus die komen vaak via via aan nieuwe werknemers. Maak gewoon een rondje langs een paar cafes en winkels in je stad. Is natuurlijk altijd even een beetje ballen hebben om zo binnen te stappen, maja als je wat wil....
pi_122957739
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 17:42 schreef n00b13 het volgende:

[..]

Doorgaans is een ingewikkeld woord voor je?
"op je rug liggen" en "geld verdienen" is natuurlijk een inkoppertje he....
  zondag 17 februari 2013 @ 22:27:53 #43
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_123011750
quote:
5s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 01:45 schreef Southward het volgende:
Hoe kom je tegenwoordig aan een (fatsoenlijke) bijbaan? Voor een supermarkt ben ik veel te oud en callcenterwerk of straatwerving is absoluut niks voor mij.
Waarom is het niets voor jou? Heb je een spraakgebrek of ben je mensenschuw?
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_123013268
Bij de Efteling zoeken ze vakantiemedewerkers. Bij de Libemagroep (of zoiets, van Sportiom enzo) zoeken ze genoeg mensen. Ik weet niet in welke regio je woont, maar kijk daar maar eens naar.
pi_123021075
Het is inderdaad lastig om een bijbaan te vinden die daadwerkelijk op je studie aansluit, maar gewoon een simpel baantje om wat geld binnen te harken is echt niet zo moeilijk als TS wilt doen geloven. Ik krijg een beetje de indruk dat je niet hard genoeg zoekt. Ja, zelf proactief bedrijven benaderen werkt, dat hoef je niet vijf keer na te vragen. Gewoon doen, en dan heb je zo een baantje!
  maandag 18 februari 2013 @ 09:00:41 #46
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_123021190
Zo'n testmuis baantje.
pi_123186073
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 09:00 schreef n00b13 het volgende:
Zo'n testmuis baantje.
Wat bedoel je precies, geneesmiddelen testen o.i.d.?
pi_123233634
Je kunt een figurant worden. Krijg je 25-100 euro per avond voor.
www.hebbes.nl

Vaak ga je dan naar tv-shows waar je tussen het publiek komt te zitten. De meeste mensen in het publiek denken dat ze geluk hebben dat ze daar gratis naar toe mogen, maar jij krijgt ervoor betaald.
pi_123233818
Efteling is leuk hoor. Maar houd er wel rekening mee dat het in de winter vrij rustig is. Dan levert het helaas vrij weinig op.
pi_123239269
Hetzelfde probleem hier, al zit ik op dit moment tussen twee studies in, dus een studiegerelateerd baantje is niet van toepassing.

quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 18:51 schreef dude1960 het volgende:

[..]

Winkel of horeca is echt standaard gewoon langsgaan. Een cafe heeft vaak amper een website dus die komen vaak via via aan nieuwe werknemers. Maak gewoon een rondje langs een paar cafes en winkels in je stad. Is natuurlijk altijd even een beetje ballen hebben om zo binnen te stappen, maja als je wat wil....
Dat klopt, als je ergens aan een baantje kan komen door gewoon ergens binnen te lopen is het wel in de horeca en winkels (niet de grote ketens). Maar dan wel alleen als je ervaring hebt.
Er zal altijd gevraagd worden "Wat kun je?" Zonder ervaring gaan ze echt niet in je investeren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')