abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_122902143
Ik heb veel vrije tijd en wil daarmee graag wat nuttigs doen en geld verdienen. Daarom ben ik al langere tijd op zoek naar een bijbaan, maar tot nu toe is dat niet gelukt. Natuurlijk heb ik me bij verschillende uitzendbureaus ingeschreven, maar daar hebben ze alleen af en toe een losse klus en geen vaste bijbanen.

Hoe kom je tegenwoordig aan een (fatsoenlijke) bijbaan? Voor een supermarkt ben ik veel te oud en callcenterwerk of straatwerving is absoluut niks voor mij. Verder kom ik weinig vacatures tegen waarbij niet van alles vereist wordt waar ik niet aan voldoe.

Zie ik nu gewoon wat over het hoofd? Waar zou ik het moeten zoeken?

[ Bericht 3% gewijzigd door Southward op 15-02-2013 01:52:14 ]
pi_122903402
McD ?
pi_122903618
gebruik de zoekfunctie van het forum eens, er zijn al enkele honderden soortgelijke topics geweest en daar staan alle tips al in.
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_122903969
Loop vaker bij de uitzendbureaus binnen.
Loop bij alle winkels in je stad binnen en vraag om werk.
Ga bij alle cafe's en restaurants vragen of ze werk hebben.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_122904244
Hoe oud en je dan?
pi_122906939
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 09:13 schreef Tja..1986 het volgende:
Hoe oud en je dan?
25
pi_122907015
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 11:00 schreef Southward het volgende:

[..]

25
Dan heb je toch al iets van een opleiding afgerond, of bijna, hoop ik? Kan je daar niet iets mee?
pi_122910110
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 11:03 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Dan heb je toch al iets van een opleiding afgerond, of bijna, hoop ik? Kan je daar niet iets mee?
Niet echt. Ik ben nu met mijn tweede studie bezig en heb daar weinig verplichtingen en dus veel tijd om ernaast te werken. Mijn werkervaring is alleen nogal beperkt en ik ben bang dat ik te oud ben om nog ergens als groentje aangenomen te worden.
  vrijdag 15 februari 2013 @ 12:44:33 #9
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_122910173
Wat voor werk denk je zelf aan? Welke richting wil je op?
Winkelwerk en horeca zal je misschien te oud voor zijn, maar bouwen en breken van events, instarten van bioscoopfilms, assistent badmeester en student-chauffeur zijn misschien dingen die niet 1.2.3 bij je opkomen....
Kleinere bedrijven zullen niet snel iets via een uitzendburo doen vanwege de kosten, kranten uitpluizen, zoeken op t net en rondvragen kunnen veel nuttiger zijn....
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
pi_122910176
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 12:42 schreef Southward het volgende:

[..]

Niet echt. Ik ben nu met mijn tweede studie bezig en heb daar weinig verplichtingen en dus veel tijd om ernaast te werken. Mijn werkervaring is alleen nogal beperkt en ik ben bang dat ik te oud ben om nog ergens als groentje aangenomen te worden.
wat voor studie heb je gedaan en met welke studie ben je nu bezig?
pi_122910218
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 12:44 schreef YuckFou het volgende:
Winkelwerk en horeca zal je misschien te oud voor zijn, maar bouwen en breken van events, instarten van bioscoopfilms, assistent badmeester en student-chauffeur zijn misschien dingen die niet 1.2.3 bij je opkomen....
Kleinere bedrijven zullen niet snel iets via een uitzendburo doen vanwege de kosten, kranten uitpluizen, zoeken op t net en rondvragen kunnen veel nuttiger zijn....
kranten uitpluizen?! uit welke tijd kom jij?
  vrijdag 15 februari 2013 @ 12:56:42 #12
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_122910511
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 12:45 schreef JoPiDo het volgende:
kranten uitpluizen?! uit welke tijd kom jij?
Ik ben, net als veel werkgevers, van de dooie bomen generatie, dus je kan alle vacature sites wel naspeuren, maar bijbaantjes worden vaak heel ouderwetsch in t lokale sufferdje geplaatst....
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
pi_122916117
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 12:42 schreef Southward het volgende:

[..]

Dus je hebt tot je 25e geen f#ck gedaan en je denk eventjes een bijbaantje kan scoren... :')
Je bent ook nog eens te oud :') , geen enkele werkervaring :') , geen diploma's :') , en ook nog eens economische crisisis er bovenop :')

Kortom kansloos :')
I want some NASTY !!!
pi_122917172
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 15:26 schreef nasty_popovich het volgende:

[..]

Dus je hebt tot je 25e geen f#ck gedaan en je denk eventjes een bijbaantje kan scoren... :')
Je bent ook nog eens te oud :') , geen enkele werkervaring :') , geen diploma's :') , en ook nog eens economische crisisis er bovenop :')

Kortom kansloos :')
Hoho, ik heb echt niet stilgezeten hoor. In het begin van mijn studietijd had ik het erg druk en woonde ik nog niet op kamers, nu wel. En ik heb heus wel bijbaantjes gehad en werkervaring opgedaan, ik heb jaren een krantenwijk gehad, en heb in de spoelkeuken gestaan van een hotel. Ik had wel werk, maar het probleem is dat dit geen specifieke ervaring is waar ik echt nog wat aan heb. Als ik in een winkel had gewerkt of "echte" horeca-ervaring had zou ik misschien nu ook nog makkelijk aan een bijbaan komen.
pi_122917940
Ben je alles door de stad gelopen... loop langs winkels. Genoeg die een A4 op t raam hebben hangen, of loop binnen waar je het leuk lijkt om te werken en vraag of ze mogelijkheden hebben.
All management is Strategic Management.
pi_122918638
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 12:44 schreef YuckFou het volgende:
Ik zou zelf wel in een winkel of de horeca willen werken, maar ik mis waarschijnlijk de nodige ervaring en heb mijn leeftijd niet mee.
Events opbouwen lijkt me ook wel leuk, hoewel ik daar fysiek misschien niet sterk genoeg voor ben.
Bioscoopfilms instarten of assistent-badmeester was ik inderdaad nog niet opgekomen, ik zal daar eens naar kijken.

Veel mensen lijken een bijbaan te hebben die niet via een uitzendbureau is en waarvan ik ook nooit vacatures op internet of in kranten tegenkom. Ik vraag me af of het allemaal via-via gaat of dat ik gewoon verkeerd kijk.
pi_122918782
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 16:29 schreef Southward het volgende:

[..]

Ik zou zelf wel in een winkel of de horeca willen werken, maar ik mis waarschijnlijk de nodige ervaring en heb mijn leeftijd niet mee.
Events opbouwen lijkt me ook wel leuk, hoewel ik daar fysiek misschien niet sterk genoeg voor ben.
Ben je al in winkels of horeca-gelegenheden geweest om te vragen dan?
En waarom zou je fysiek niet sterk genoeg zijn? Het heeft ook met je instelling te maken he.
h̏ͮ̓́ę̏̋̃ ͩ͒̏̾̈̚̕c̉͆̄̏̅͛̾́o͛͜m̷ͣĕ̚sͦ̑ͪ̔ͦͥ.̌̾̏
pi_122918967
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 16:32 schreef skunkasaur het volgende:

[..]

En waarom zou je fysiek niet sterk genoeg zijn? Het heeft ook met je instelling te maken he.
Maar die heeft ie niet... die instelling :-)
All management is Strategic Management.
pi_122919507
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 16:32 schreef skunkasaur het volgende:

[..]

Zomaar binnenlopen zonder te weten of er wel personeel gevraagd wordt heb ik nog niet gedaan, nee. Is het in het huidige economische klimaat wel realistisch om jezelf als personeel aan te bieden zonder dat een bedrijf echt wat zoekt?

Nou, als ik zie wat voor sterke jongens er doorgaans bij evenementen werken die met zware podium-onderdelen lopen te sjouwen, zie ik mezelf daar niet zo snel tussen lopen. Ik kan het mis hebben natuurlijk, maar ik ben dan meer van het aankleden van de evenementen.
pi_122919728
Kun je niets met je opleiding doen?
"I fear the day that technology will surpass our human interaction. The world will have a generation of idiots." - Albert Einstein
pi_122921484
Een bijbaan vind je niet door vacatures te bekijken. Dat is gewoon aan vrienden vragen, bedrijven opbellen, iets via school proberen te regelen en dat soort dingen.
Zeggen dat call-center werk niets voor je is, is natuurlijk belachelijk want dat is voor niemand echt wat. Maarja als je doekoe nodig hebt....
pi_122921534
Gewoon stoppen met het zijn van een lulletje rozewater.

Ik lees alleen maar kan ik niet, wil ik niet, of denk dat ik het niet kan.
pi_122934616
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 12:44 schreef JoPiDo het volgende:

[..]

wat voor studie heb je gedaan en met welke studie ben je nu bezig?
Nog maar een keer...
pi_122934637
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 12:56 schreef YuckFou het volgende:

[..]

Ik ben, net als veel werkgevers, van de dooie bomen generatie, dus je kan alle vacature sites wel naspeuren, maar bijbaantjes worden vaak heel ouderwetsch in t lokale sufferdje geplaatst....
Ok :')
pi_122946492
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 22:39 schreef JoPiDo het volgende:

[..]

Nog maar een keer...
Biologie en psychologie.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')