quote:Op maandag 25 februari 2013 00:04 schreef xminator het volgende:
Jullie kennen haar vast wel van series:
[ afbeelding ]
--->
[ afbeelding ]
Nu is ze een man geworden.
Ik ben geen alcoholist (in spé)!!!quote:Op
maandag 25 februari 2013 00:08 schreef Ayca het volgende:
[..]
Wat maakt dat nou uit, genoeg alcoholisten aan de wijn hoor.
Op de volgende meet drink ik een hele fles leeg.quote:Op
maandag 25 februari 2013 00:09 schreef xminator het volgende:
We moeten even een intervention voor Sylv regelen.
Wel een hele fles raki neem ik aan?quote:Op maandag 25 februari 2013 07:40 schreef sylvesterrr het volgende:
Op de volgende meet drink ik een hele fles leeg.
Je kan beter voor zo een zaklamp gaan en of korting op je volgende rekening (eventuele overschot krijg je gewoon uitbetaald in cash)quote:Op maandag 25 februari 2013 03:33 schreef Ayca het volgende:
Hmm wat punten over bij t-mobile en ik ga er weg dus moet ze gebruiken.
www.chocstar.com ziet er wel leuk uitwat ik nu heb:
pure chocolade
cranberries
mango
kokos (of anijszaad, anijs als smaak ken ik alleen van anijshagel en raki/ouzo etc zou anijszaad lekker zijn op chocolade? )
Kan nog 2 dingen erbij, maar wat
Dat is misschien iets teveel van het goede.quote:Op maandag 25 februari 2013 09:01 schreef xminator het volgende:
[..]
Wel een hele fles raki neem ik aan?
Belofte maakt schuld!quote:Op maandag 25 februari 2013 09:06 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Dat is misschien iets teveel van het goede.
Ik heb helemaal niet beloofd dat ik een fles raki zou drinken.quote:
Alcoholist dat gij bent, je verslaving neemt extreme proporties aan.quote:Op maandag 25 februari 2013 09:51 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Ik heb helemaal niet beloofd dat ik een fles raki zou drinken.
Maar goed, ik zal vanmiddag eens een fles Raki bij Gall & Gall halen. Eens kijken of het te zuipen is.
quote:Op maandag 25 februari 2013 09:52 schreef xminator het volgende:
[..]
Alcoholist dat gij bent, je verslaving neemt extreme proporties aan.
Is bij Gall & Gall gewoon verkrijgbaar, soms hebben ze alleen de grote versies.. Weet niet of het slim is om meteen een 70cl versie te kopen.quote:Op maandag 25 februari 2013 09:55 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]![]()
Ik ben benieuwd of dat spul verkrijgbaar is bij Gall & Gall. Heb je voor raki zo'n dun/lang glas nodig? Of is een whisky-glas ook goed?
Mijn logopedist vroeg ooit aan mij wat ik aantrok als ik ging zwemmen. Ze moest keihard lachen toen ik 'mayo' zei. Ik dacht écht dat mayo in het Nederlands ook zwempak was.quote:Op vrijdag 22 februari 2013 10:32 schreef zarGon het volgende:
Ha.
[..]
Vond 't maar een rare vraag in een topic over het dragen van rokken in de winter.
Dus opgezocht.
Ik kende 'maillot', maar dan wel de Turkse mayo en de Engelse maillot. Oftwel, het Nederlandse badpak. Het woord 'maillot' is afkomstig van het Frans, en betekent 'shirt'. Badpak in het Frans is 'maillot de bain'. Ik vermoed ook met enige zekerheid dat de Turkse mayo afkomstig is van het Franse maillot (wa'n malloten die Fransen, gebruiken onnodig te veel letters).
Het blijkt dat het woord 'maillot' verschillende betekenissen heeft, waarbij het ontstaan van het Nederlandse equivalent mij ontgaat.
[..]
[..]
Nederlandse maillot:
[ afbeelding ][ afbeelding ].
zelfde als dat jij geen cola drinkt met een çay of türk kahvesinin fincanıquote:Op maandag 25 februari 2013 13:03 schreef Julis het volgende:
Waarom maakt het bij alcoholische dranken uit met welk glas je drinkt eigenlijk?
Tja, het zijn nog wel kinderen. En die kinderen baseren hun mening ook maar op wat ze horen van de omgeving. Generaliseren maakt het makkelijker om een mening te vormen. En wat die man zegt, de kennis ontbreekt (of te subjectief). Ik denk ook wel dat die kinderen later uiteindelijk van mening zullen veranderen. Dat komt wel met de ervaring en de kennis, mag ik hopen. Alhoewel ... Dat zal moeilijker worden als hun omgeving alleen maar zal bestaan uit mensen met bevooroordeelde uitsprakenquote:Op maandag 25 februari 2013 13:06 schreef Mercan het volgende:
Dit kan echt niet!
Dom dom dom dom!
http://www.dumpert.nl/med(...)aat_moet_kunnen.html
Wijn in combinatie met een ordinaire beker is niet lekker. Probeer het eens.quote:Op maandag 25 februari 2013 13:03 schreef Julis het volgende:
Waarom maakt het bij alcoholische dranken uit met welk glas je drinkt eigenlijk?
quote:Op maandag 25 februari 2013 13:08 schreef Julis het volgende:
[..]
Mijn logopedist vroeg ooit aan mij wat ik aantrok als ik ging zwemmen. Ze moest keihard lachen toen ik 'mayo' zei. Ik dacht écht dat mayo in het Nederlands ook zwempak was.
OMFG!quote:Op maandag 25 februari 2013 13:06 schreef Mercan het volgende:
Dit kan echt niet!
Dom dom dom dom!
http://www.dumpert.nl/med(...)aat_moet_kunnen.html
Ah, kijk! Ik zocht al naar een voorbeeldquote:Op maandag 25 februari 2013 13:37 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
zelfde als dat jij geen cola drinkt met een çay of türk kahvesinin fincanı
Ah, okay. De beleving dus. Mijn prefrontale cortex groeit ongeveer tot mijn 25ste, dus liever niet.quote:Op maandag 25 februari 2013 13:40 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Wijn in combinatie met een ordinaire beker is niet lekker. Probeer het eens.Tevens gaat het gewoon om de beleving.
quote:Op maandag 25 februari 2013 13:40 schreef sylvesterrr het volgende:
In Turkije vroeg ik weleens om "mayo" (bij de frietjes). Iedereen keek mij vreemd aan...
Een hersencel meer of minder, dat boeit toch niet?quote:Op maandag 25 februari 2013 13:43 schreef Julis het volgende:
Ah, okay. De beleving dus. Mijn prefrontale cortex groeit ongeveer tot mijn 25ste, dus liever niet. [ afbeelding ].
Ligt ook aan de mate die je drinkt natuurlijkquote:Op maandag 25 februari 2013 13:54 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Een hersencel meer of minder, dat boeit toch niet?
Faal. Je birheid laten beïnvloeden door zulke jochiesquote:Op maandag 25 februari 2013 13:42 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
OMFG!
Ik schaam me diep dat ik Turkse roots heb...
quote:Op maandag 25 februari 2013 14:02 schreef Ayca het volgende:
[..]
Faal. Je birheid laten beïnvloeden door zulke jochies
Toch wat? Is het vanwege het geloof?quote:Op maandag 25 februari 2013 14:01 schreef Julis het volgende:
[..]
Ligt ook aan de mate die je drinkt natuurlijk. MJA. Zal dus niet schadelijk zijn, maar toch
.
Dat ze dit denken is inderdaad beïnvloed door hun omgeving, ben ik met je eens.quote:Op maandag 25 februari 2013 13:39 schreef Julis het volgende:
[..]
Tja, het zijn nog wel kinderen. En die kinderen baseren hun mening ook maar op wat ze horen van de omgeving. Generaliseren maakt het makkelijker om een mening te vormen. En wat die man zegt, de kennis ontbreekt (of te subjectief). Ik denk ook wel dat die kinderen later uiteindelijk van mening zullen veranderen. Dat komt wel met de ervaring en de kennis, mag ik hopen. Alhoewel ... Dat zal moeilijker worden als hun omgeving alleen maar zal bestaan uit mensen met bevooroordeelde uitspraken.
Ja, cultuur die ik heb meegekregen van thuis (en geloof ingesloten dus). "Cultuur is geen jas die je zomaar kunt uitdoen", aldus mijn levensbeschouwing- (quote:Op maandag 25 februari 2013 14:08 schreef Ayca het volgende:
[..]
Toch wat? Is het vanwege het geloof?
Eentje gaat naar de universiteit en mot meteen weer stoer doen enzo..quote:Op maandag 25 februari 2013 13:43 schreef Julis het volgende:
Ah, okay. De beleving dus. Mijn prefrontale cortex groeit ongeveer tot mijn 25ste, dus liever niet. [ afbeelding ].
UFFFF. IK DOE NIET STOER. Ik twijfelde, zal ik hersenen of prefrontale cortex gegbruiken. De ene is zo nerderig, maar de andere is niet volledig (want niet alle delen van je hersenen blijven groeien tot je 25ste). Kizdirma beni.quote:Op maandag 25 februari 2013 14:12 schreef xminator het volgende:
[..]
Eentje gaat naar de universiteit en mot meteen weer stoer doen enzo..
Een fles wijn per dag, zo erg kan dat toch niet zijn?quote:Op maandag 25 februari 2013 14:01 schreef Julis het volgende:
[..]
Ligt ook aan de mate die je drinkt natuurlijk. MJA. Zal dus niet schadelijk zijn, maar toch
.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.We zouden duidelijk moeten maken dat we het niet eens zijn met deze jochies. Dat is wat 'wij' niet doen. Aan de ene kant vind ik het onzin, dat zou namelijk toch niet hoeven? Aan de andere kant lijkt het tegenwoordig wel noodzakelijk om een signaal af te geven dat dat soort gedrag niet wordt geaccepteerd.quote:Op maandag 25 februari 2013 14:02 schreef Ayca het volgende:
[..]
Faal. Je birheid laten beïnvloeden door zulke jochies
We komen alleen in actie als een of andere cartoonist weer eens een profeet heeft getekend, maar nooit als een Turk stomme dingen heeft gedaan.
Cultuur en geloof zijn twee verschillende zaken.quote:Op maandag 25 februari 2013 14:12 schreef Julis het volgende:
[..]
Ja, cultuur die ik heb meegekregen van thuis (en geloof ingesloten dus). "Cultuur is geen jas die je zomaar kunt uitdoen", aldus mijn levensbeschouwing- () leraar.
Ook meteen met hoofdletters typen, echte kapsones meteen!quote:Op maandag 25 februari 2013 14:13 schreef Julis het volgende:
[..]
UFFFF. IK DOE NIET STOER. Ik twijfelde, zal ik hersenen of prefrontale cortex gegbruiken. De ene is zo nerderig, maar de andere is niet volledig (want niet alle delen van je hersenen blijven groeien tot je 25ste). Kizdirma beni.
quote:Op maandag 25 februari 2013 14:13 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Een fles wijn per dag, zo erg kan dat toch niet zijn?Tijdens de meet zei je geloof ik dat je niet echt meer alcohol dronk en nu ben je een alcoholist geworden. Cool down la!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hmm, ze overlappen elkaar, vind ik. Ik zie ze niet als volledig onafhankelijke zaken, eigenlijk.quote:Op maandag 25 februari 2013 14:14 schreef Mercan het volgende:
[..]
Cultuur en geloof zijn twee verschillende zaken.
Misschien heb ik de zin niet goed begrepen hoor.
Hoe zit het dan met een Turk die atheïst is?quote:Op maandag 25 februari 2013 14:15 schreef Julis het volgende:
[..]
Hmm, ze overlappen elkaar, vind ik. Ik zie ze niet als volledig onafhankelijke zaken, eigenlijk.
Haha, ekte zwerverstyle is datquote:
quote:Op maandag 25 februari 2013 14:13 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Een fles wijn per dag, zo erg kan dat toch niet zijn?Waarom? Ik ken die jongens en het is niet mijn taak om dat te doen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[..]
We zouden duidelijk moeten maken dat we het niet eens zijn met deze jochies. Dat is wat 'wij' niet doen. Aan de ene kant vind ik het onzin, dat zou namelijk toch niet hoeven? Aan de andere kant lijkt het tegenwoordig wel noodzakelijk om een signaal af te geven dat dat soort gedrag niet wordt geaccepteerd.
We komen alleen in actie als een of andere cartoonist weer eens een profeet heeft getekend, maar nooit als een Turk stomme dingen heeft gedaan.
Watquote:Op maandag 25 februari 2013 14:18 schreef xminator het volgende:
[..]
Haha, ekte zwerverstyle is dat.
Wat is er eigenlijk lekker aan wijn? Lijkt net op bier.. Zoete champagne is wel lekker.
Ik heb het hier dan ook niet over de Turkse cultuurquote:Op maandag 25 februari 2013 14:18 schreef Mercan het volgende:
[..]
Hoe zit het dan met een Turk die atheïst is?
Die is wel sterk beïnvloed door de Turkse cultuur maar weinig door het geloof.
quote:Op maandag 25 februari 2013 14:15 schreef xminator het volgende:
Ook meteen met hoofdletters typen, echte kapsones meteen!
Bira en shotjes of redbull wodkaquote:Op maandag 25 februari 2013 14:24 schreef Ayca het volgende:
[..]
Wat
Bier vind ik voor thuis niet echt lekker (bepaalde speciaalbieren daargelaten), wijn kan ik wel van genieten.
Wat drink jij als je uitgaat dan?
quote:Op maandag 25 februari 2013 14:26 schreef Julis het volgende:
[..]
Ik heb het hier dan ook niet over de Turkse cultuur. Ik had het over de cultuur die ik van thuis heb meegekregen. En daar is geloof ook een onderdeel van (en het Turk-zijn natuurlijk). Ik denk dat we allebei een andere definitie van cultuur in gedachten hebben
. En misschien heb je wel gelijk hoor, dat ze apart horen te gehouden als we het hebben over cultuur.
Maar ik bedoelde meer deze definitie van 'cultuur':
"Al die dingen die mensen denken, doen en hebben: gewoonten en gebruiken, godsdienst, normen en waarden, bestaanswijze, muziek en voorwerpen, eetgewoonten en wijze van kleden, bouwwerken."
[..]snif snif.
quote:Op maandag 25 februari 2013 14:15 schreef xminator het volgende:
Tijdens de meet zei je geloof ik dat je niet echt meer alcohol dronk en nu ben je een alcoholist geworden. Cool down la!
Avondeten + wijn...quote:Op maandag 25 februari 2013 14:18 schreef xminator het volgende:
[..]
Haha, ekte zwerverstyle is dat.
Wat is er eigenlijk lekker aan wijn? Lijkt net op bier.. Zoete champagne is wel lekker.
Gewoon om een signaal af te geven dat dat soort gedrag niet gewenst is...quote:Op maandag 25 februari 2013 14:20 schreef Ayca het volgende:
[..]
Waarom? Ik ken die jongens en het is niet mijn taak om dat te doen.
Bier..quote:Op maandag 25 februari 2013 14:24 schreef Ayca het volgende:
[..]
Wat
Bier vind ik voor thuis niet echt lekker (bepaalde speciaalbieren daargelaten), wijn kan ik wel van genieten.
Wat drink jij als je uitgaat dan?
Ah, okayquote:Op maandag 25 februari 2013 14:29 schreef Mercan het volgende:
[..]
Daarom schreef ik ook: Misschien heb ik de zin niet goed begrepen hoor.
Misschien biedt de persoon zijn excuses aan omdat hij niet duidelijk was?quote:Op maandag 25 februari 2013 14:37 schreef sylvesterrr het volgende:
Vraagje, wat vinden jullie van het volgende bericht?
"<naam> sen beni ters anladin. ozur dilerim"
Die persoon zegt dat ik hem verkeerd heb begrepen en biedt zijn excuses aan...?
Waar gaat het om, misschien ook handig om te vermelden.quote:Op maandag 25 februari 2013 14:37 schreef sylvesterrr het volgende:
Vraagje, wat vinden jullie van het volgende bericht?
"<naam> sen beni ters anladin. ozur dilerim"
Die persoon zegt dat ik hem verkeerd heb begrepen en biedt zijn excuses aan...?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |