De Jumbo beviel niet?quote:Op donderdag 14 februari 2013 21:22 schreef Watdoeteenvulploegleider het volgende:
Weet iemand trouwens wat voor kwaliteiten je moet hebben om teamleider verkoopafhandeling te worden?
Werk je überhaupt wel bij Albert Heijn?quote:Op donderdag 14 februari 2013 21:22 schreef Watdoeteenvulploegleider het volgende:
zo deel 111 alweer.
Weet iemand trouwens wat voor kwaliteiten je moet hebben om teamleider verkoopafhandeling te worden?
Noem er zelf eens een paar, wij vullen jou wel aan.quote:Op donderdag 14 februari 2013 21:22 schreef Watdoeteenvulploegleider het volgende:
zo deel 111 alweer.
quote:Op donderdag 14 februari 2013 21:22 schreef Watdoeteenvulploegleider het volgende:
zo deel 111 alweer.
Eerst TLVK nu TLVA? Hoezo de switch? Denk je dat het makkelijker is? Misschien handig dat je de handboeken op Plaza erop naleest...quote:Op donderdag 14 februari 2013 21:22 schreef Watdoeteenvulploegleider het volgende:
zo deel 111 alweer.
Kan aantrekkelijk zijn als ze hard mensen zoeken tot een uur of 15:00. Maar of je ergens fulltime aan de bak komt is de vraag.quote:Op vrijdag 15 februari 2013 04:11 schreef Kitlerrr het volgende:
Even een vraag:
Voor de kosten van het filiaal; hoe aantrekkelijk is het om een 21-jarige met veel ervaring aan te nemen die fulltime beschikbaar is tot en met de zomervakantie?
Kassa, deli en brood ben ik al volledig ingewerkt en kan ik zelfstandig draaien. Voor andere functies (groente en houdbaar) heb ik wel veel productkennis, weet waar het staat, snap fifo enzo, kan logisch nadenken wat dat betreft, maar heb ik nog nooit echt gewerkt. Ik ben wel bereid om hier te werken als dat zo uitkomt.quote:Op vrijdag 15 februari 2013 08:23 schreef Watdoeteenvulploegleider het volgende:
Waarvoor? Welke functie?
Nope, ik ben eind juli 1 weekje weg en that's it.quote:Op vrijdag 15 februari 2013 11:57 schreef Janneke141 het volgende:
Als je ruimte hebt in je bestand ben je gek als je het niet doet.
Mits "t/m de zomervakantie" ook echt tot en met is, en je dus niet een paar weken op vakantie bent.
Super, dankjewel voor de tip.quote:Op vrijdag 15 februari 2013 12:20 schreef Janneke141 het volgende:
Dan moet je het geluk hebben een filiaal te treffen dat plek voor je heeft, dat is natuurlijk een voorwaarde, maar dan geef ik je wel kans.
Mijn tip (maar jouw feestje): laat de sollicitatieformulieren even links liggen, ga een winkel binnen en spreek de (A)SM even direct aan. Als hij zelf geen ruimte heeft weet ie vaak wel bij welk filiaal in de buurt je wel terecht kan. Kun je daarna altijd nog je gegevens op papier zetten.
Oh wauw.quote:Op vrijdag 15 februari 2013 12:32 schreef Janneke141 het volgende:
Tsja, als je een echte regelneuker tegenkomt stuurt hij je alsnog naar de balie, maar ik kon een stukje assertiviteit altijd wel waarderen. Je wil gewoon niet tussen de stapel terecht komen, zeker nu niet want er solliciteren nogal wat schoolverlaters in februari. Vraag gewoon om informatie ("Weet u waar...") en dan een beetje geluk hebben.
Voorbeeldje: óók rond februari solliciteren er altijd een hoop BBL'ers die een werkplek nodig hebben. Ik had al een stuk of zeven brieven liggen die ik nog door moest lezen, toen er een jongen de winkel binnenkwam, mij aansprak, me uitlegde wat ie zocht en waarom ie dat in mijn winkel ging vinden. Functionele bluf noemen we dat, ik heb hem aangenomen. En hij werkt nog steeds in die winkel
quote:Op vrijdag 15 februari 2013 12:33 schreef Kitlerrr het volgende:
[..]
Oh wauw.
Oke, dan spring ik zo onder de douche en dan zal ik die kant op.
Dankjewel!
Oh ja natuurlijk. Daar doe ik hem geen plezier mee.quote:Op vrijdag 15 februari 2013 12:39 schreef Janneke141 het volgende:
[..]Succes!
Kijk je een beetje uit voor de vrijdagmiddagdrukte...
Ik vraag me echt af of je hier nou serieus mee bent. Met naam en toenaam kritiek geven op je werkgever is niet iets wat normale mensen doen. (slimme mensen dan) Netwerken als Facebook en Google+ zijn privé, die moet je gescheiden houden van het werkdomein. Werk is werk, vrije tijd is vrije tijd. Zo denkt elke Nederlander, en die instelling ga je niet veranderen.quote:Op woensdag 20 februari 2013 08:58 schreef vrs99 het volgende:
Ik zit sinds een jaartje in de OR van Albert Heijn (vorig jaar hier ook een berichtje geplaatst). Nu heb ik het idee voor een online platform voor medewerkers. Een plek dus waar álle medewerkers over en weer kunnen overleggen/chatten/informatie delen etc.. Dit zou dan binnen de Plaza omgeving zijn, je bent dus automatisch ingelogd met je echte naam (en evt functie).
Ikzelf dacht daarbij aan een forum in de stijl van Fok, zodat alles per topic/functie/werkplek besproken kan worden. 2 andere mogelijkheden die nu worden geopperd zijn het gebruik van Facebook (wordt nu bv al gebruikt door filialen) en Google+. Ik gebruik die allebei wel, maar niet hardcore, maar het lijkt me dat die 2 platformen nooit zo overzichtelijk alle medewerkers bij elkaar kunnen brengen zoals iets in de trant van het Fok-forum.
Wie kan hier input op geven?
Daar is ssc toch voor? Voor als er vragen zijn kun je iig een hele hoop teruglezen daar. Er is dan alleen geen uitgebreide chatmogelijkheid.quote:Op woensdag 20 februari 2013 12:39 schreef TommieAH het volgende:
Ik denk dat het een goed idee is, maar niet zoals VRS99 het voorstelt. Het moet een portaal worden waarin je met andere winkels in de omgeving kan ''chatten''. Zo kan je bijzondere gebeurtenissen met klanten doorgeven aan elkaar. Daarnaast is het voor vestigingen met een zelfscan erg makkelijk. Zo kan je andere filialen ondersteunen als zij problemen hebben met bijvoorbeeld de zs, klanten en software
Ik denk zeker dat dit een goede stap zou kunnen zijn, want AH is in mijn mening op dit moment teveel opgesplitst in verschillende filialen. Het moet eigelijk meer een geheel worden. Dus dat we van elkaar kunnen leren maar ook elkaars gegevens kunnen inkijken met bijvoorbeeld bonnetjes via SRVP.
Greets!
Ben ik in mijn filiaal nog niet van op de hoogte!? Maar is het via ''SSC'' ook mogelijk om bijvoorbeeld foto's van klanten die een diefstal hebben begaan naar elkaar door te sturen? Dat lijkt mij juist handig. Dat als bijvoorbeeld in filiaal in Amsterdam een man wat steelt er via de cameras direct een foto met de andere filialen kan worden gedeeld.quote:Daar is ssc toch voor? Voor als er vragen zijn kun je iig een hele hoop teruglezen daar. Er is dan alleen geen uitgebreide chatmogelijkheid.
Nope dat kan dan weer niet. Maar je kunt wel vragen stellen, die zijn dan ook zichtbaar voor andere filialen.quote:Op woensdag 20 februari 2013 12:45 schreef TommieAH het volgende:
[..]
Ben ik in mijn filiaal nog niet van op de hoogte!? Maar is het via ''SSC'' ook mogelijk om bijvoorbeeld foto's van klanten die een diefstal hebben begaan naar elkaar door te sturen? Dat lijkt mij juist handig. Dat als bijvoorbeeld in filiaal in Amsterdam een man wat steelt er via de cameras direct een foto met de andere filialen kan worden gedeeld.
Dat zou zeer handig zijn, had enkele weken iemand aan de counter die inderdaad vroeg hoe het met een bepaald brood zat. Zelfs de ASM wist daar geen antwoord op te geven want dit was ook nergens terug te vinden. Uiteindelijk is er maar een nummer van de leverancier van het brood aan de klant meegegeven. Maar ook voor medicijnen] zou het makkelijk zijn, als je met een terminal precies kan zien waar je dat bepaalde medicijn niet mee samen zou moeten nemen etc.quote:Waar ik trouwens persoonlijk veel waarde aan zou hechten zijn goede productboeken. Ik heb net even op plaza gekeken en er staat wel wat op, maar ik vind dat de informatie vaak onduidelijk is wat betreft allergieën. Ook mis ik een productboek voor de bakkerij (!). Het meest ideale zou eigenlijk zijn dat dergelijke ingrediëntenlijsten in de terminals geladen zouden kunnen worden of in de zelfscanterminals voor klanten zodat ze zelf ook kunnen bekijken welke ingrediënten een product bevat. Ideaal lijkt me, aangezien het verkooppersoneel niet uitvoerig op productkennis wordt opgeleid.
Er loopt een het moment een pilot waarbij dat wordt gerealiseerd. Alle medewerkers hebben een soort van PDA, waarbij die ingredienten ook zijn ingeladen. Ik weet zo niet meer welke winkel van de pilot mag genieten.quote:Op woensdag 20 februari 2013 12:52 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Nope dat kan dan weer niet. Maar je kunt wel vragen stellen, die zijn dan ook zichtbaar voor andere filialen.
Waar ik trouwens persoonlijk veel waarde aan zou hechten zijn goede productboeken. Ik heb net even op plaza gekeken en er staat wel wat op, maar ik vind dat de informatie vaak onduidelijk is wat betreft allergieën. Ook mis ik een productboek voor de bakkerij (!). Het meest ideale zou eigenlijk zijn dat dergelijke ingrediëntenlijsten in de terminals geladen zouden kunnen worden of in de zelfscanterminals voor klanten zodat ze zelf ook kunnen bekijken welke ingrediënten een product bevat. Ideaal lijkt me, aangezien het verkooppersoneel niet uitvoerig op productkennis wordt opgeleid.
Oh fijn dat er al aan gewerkt wordt. Hoop dat ze het gaan uitbreiden in ieder geval!quote:Op woensdag 20 februari 2013 13:07 schreef einschtein het volgende:
[..]
Er loopt een het moment een pilot waarbij dat wordt gerealiseerd. Alle medewerkers hebben een soort van PDA, waarbij die ingredienten ook zijn ingeladen. Ik weet zo niet meer welke winkel van de pilot mag genieten.
Zoek dan lekker een andere baan.quote:Op woensdag 20 februari 2013 17:31 schreef FokNederland het volgende:
Plaza is troep, vul twee keer mijn wachtwoord verkeerd in... BAM account geblokeerd.
Heb sowieso al de pest aan Albert Heijn, maar dit breekt toch wel de klomp.
En daar is dus Google-mail voor. Met enige regelmaat ontvangen wij vanuit andere filialen meldingen over fraude met zegelboekjes en foto's van (vermoedelijke) winkeldieven. En voor de meeste hard- en software vragen kan er gebeld worden met 2929 of kan er een vraag worden gesteld via het SSC. En is het heel erg dringend, dan kun je altijd een filiaal in de buurt bellen. SSC is trouwens alleen voor de communicatie tussen Winkel en Hoofdkantoor / DC, niet tussen winkels onderling, daar is de Google Mail weer voor. SSC is gewoon een grote database met vraag- en antwoord en ook een middel om vragen te stellen aan HK / DC.quote:Op woensdag 20 februari 2013 12:39 schreef TommieAH het volgende:
Ik denk dat het een goed idee is, maar niet zoals VRS99 het voorstelt. Het moet een portaal worden waarin je met andere winkels in de omgeving kan ''chatten''. Zo kan je bijzondere gebeurtenissen met klanten doorgeven aan elkaar. Daarnaast is het voor vestigingen met een zelfscan erg makkelijk. Zo kan je andere filialen ondersteunen als zij problemen hebben met bijvoorbeeld de zs, klanten en software
Dit dus. Zolang mijn naam, functie en filiaal zichtbaar is zou ik het forum niet gebruiken. Een verkeerd woord en ik mag me op kantoor melden.quote:Op woensdag 20 februari 2013 11:38 schreef Froop het volgende:
[..]
Ik vraag me echt af of je hier nou serieus mee bent. Met naam en toenaam kritiek geven op je werkgever is niet iets wat normale mensen doen. (slimme mensen dan) Netwerken als Facebook en Google+ zijn privé, die moet je gescheiden houden van het werkdomein. Werk is werk, vrije tijd is vrije tijd. Zo denkt elke Nederlander, en die instelling ga je niet veranderen.
Haha altijd dat soort argumenten.quote:Op woensdag 20 februari 2013 17:35 schreef einschtein het volgende:
[..]
Zoek dan lekker een andere baan.Als je toch zo'n pest aan je werkgever hebt.
Er is een Werkgeversbelofte waarin staat dat ieder kwartier dat je werkt ook daadwerkelijk moet worden uitbetaald in tijd of in geld. Kijk maar op Plaza, ohnee daar kan je niet opquote:Op woensdag 20 februari 2013 17:41 schreef FokNederland het volgende:
[..]
Haha altijd dat soort argumenten.
Wees reeel, in deze tijden krijg je op 18 jarige leeftijd weinig werk naast studeren.
Daar maakt Albert Heijn gewoon misbruik van, zeker met vulnormen die nergens op slaan.
Overwerken zonder uitbetalen, en andere ongein.
Er is een verschil tussen beloven en doen..quote:Op woensdag 20 februari 2013 17:46 schreef Schuimpjes het volgende:
[..]
Er is een Werkgeversbelofte waarin staat dat ieder kwartier dat je werkt ook daadwerkelijk moet worden uitbetaald in tijd of in geld. Kijk maar op Plaza, ohnee daar kan je niet op
Wees dan een man en spreek je (A)SM erop aan. Ook de zogenaamde "afwerkkwartiertjes" moeten worden betaald. En als je toch een hekel aan AH hebt, ga dan bij de Jumbo vakkenvullen, schijnt alles beter te zijnquote:Op woensdag 20 februari 2013 17:47 schreef FokNederland het volgende:
[..]
Er is een verschil tussen beloven en doen..
Nee, hoor, ik vind dat dat er weinig mee te maken heeft. Je moet plezier in je werk hebben. Een hekel aan je werkgever hebben, mwah, oke, kan erger. Maar als je geen plezier in je werkt hebt, dan straalt dat ook van je af. Richting de klant, richting je collega's. En zodra mensen aan je gaan zien dat je geen plezier meer in je werkt hebt, dan ben je verkeerd bezig.quote:Op woensdag 20 februari 2013 17:41 schreef FokNederland het volgende:
[..]
Haha altijd dat soort argumenten.
Wees reeel, in deze tijden krijg je op 18 jarige leeftijd weinig werk naast studeren.
Daar maakt Albert Heijn gewoon misbruik van, zeker met vulnormen die nergens op slaan.
Overwerken zonder uitbetalen, en andere ongein.
Die regels zijn er niet voor niets. Als iemand vaak de vulnorm niet haalt ga je als teamleider het gesprek met hem aan. Alle tijd die je werkt hoort wel gewoon uitbetaald te worden, aldus onze SM.quote:Op woensdag 20 februari 2013 20:46 schreef Froop het volgende:
Vaak zitten aan overwerken of niet uitbetaalde afwerkkwartiertjes meerdere kanten. Vaak werkt men te langzaam doordat men zit te kutten. Je kan het zo gezellig maken als je zelf, maar als je langzamer gaat werken daardoor en dan ook nog eens om extra tijd gaat vragen ben je verkeerd bezig.
Onzin. Wat jij zegt mag misschien in China maar in Nederland zijn hier gewoon duidelijke regels voor.quote:Op woensdag 20 februari 2013 20:46 schreef Froop het volgende:
Vaak zitten aan overwerken of niet uitbetaalde afwerkkwartiertjes meerdere kanten. Vaak werkt men te langzaam doordat men zit te kutten. Je kan het zo gezellig maken als je zelf, maar als je langzamer gaat werken daardoor en dan ook nog eens om extra tijd gaat vragen ben je verkeerd bezig.
Misschien komt mijn boodschap verkeerd over. Ik begrijp waarom er soms niet uitbetaald wordt, maar ik keur niet goed.quote:Op woensdag 20 februari 2013 23:56 schreef MrBaas het volgende:
[..]
Onzin. Wat jij zegt mag misschien in China maar in Nederland zijn hier gewoon duidelijke regels voor.
*voorzitter personeelsfonds meldt zich*quote:Op donderdag 21 februari 2013 10:48 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ff vraagje: wat krijg je bij 12.5 jaar in dienst?
Ik forum altijd per mobiel. Kan je dan ook pm'en? =)quote:Op donderdag 21 februari 2013 11:58 schreef tinoburg het volgende:
[..]
*voorzitter personeelsfonds meldt zich*
maar, dan spoil ik het misschien voor je, dus weet niet hoe leuk het nog is als je al weet wat je kan verwachten.
pm?
Oew centjes is altijd leuk =) Ik wacht het dan maar af! Ben volgende maand 12.5 jaar in dienst =)quote:Op donderdag 21 februari 2013 12:11 schreef tinoburg het volgende:
geen idee, maar ik ben bang dat ik voor andere jubilarissen de boel spoil.
Je krijgt iigeval wel het een en ander;)
wellicht dat je collega's op eigen houtje ook nog wat leuks organiseren, maar er is sowieso iets vanuit het personeelfonds in de vorm van centen en presentjes.
http://www.dichtbij.nl/ei(...)an-albert-heijn.aspxquote:Op donderdag 21 februari 2013 17:53 schreef Janneke141 het volgende:
In Utrecht heeft iemand een grapje uitgehaald met een paar dozen keukenmini's...
V&A / [TK] AH keuken mini's
Dan zit de CAO toch fout, of jij zit fout.quote:Op donderdag 21 februari 2013 21:41 schreef Schuimpjes het volgende:
Weet iemand toevallig hoe er dit jaar met Koninginnedag wordt omgegaan? Hoorde iemand in de winkel zeggen vandaag dat alle winkels dicht gaan... En als de winkels wel open zijn, geldt dan wel de CAO? Want daarin wordt gesproken over de viering van de verjaardag van de Koning(in), die dit jaar dus niet gevierd wordt....
Jup, bij ons ook.quote:Op donderdag 21 februari 2013 23:10 schreef monsterd. het volgende:
Je hebt 10 minuten pauze en bij ons 5 minuten looptijd. Vanaf het moment dat je wegloopt tot aan terugkomst mag een kwartier duren. Maargoed ik weet niet of dat zo in andere filialen ook zo is.
quote:Op woensdag 20 februari 2013 23:25 schreef Nafi het volgende:
[..]
Die regels zijn er niet voor niets. Als iemand vaak de vulnorm niet haalt ga je als teamleider het gesprek met hem aan. Alle tijd die je werkt hoort wel gewoon uitbetaald te worden, aldus onze SM.
Als jij volgens de planning in een uur de chips kunt vullen, en jij doet er 2 uur over, krijg je van mij een uur betaald, zo simpel is dat en de hele vulploeg weet daarvan. Je krijgt betaald om de vakken te vullen en niet om te lopen ouwehoeren met je collega's, als je dat wil doen is dat prima, maar wel in je eigen tijd. En dit gaat echt niet op de minuut nauwkeurig..quote:Op woensdag 20 februari 2013 23:56 schreef MrBaas het volgende:
[..]
Onzin. Wat jij zegt mag misschien in China maar in Nederland zijn hier gewoon duidelijke regels voor.
Same.quote:Op donderdag 21 februari 2013 23:10 schreef monsterd. het volgende:
Je hebt 10 minuten pauze en bij ons 5 minuten looptijd. Vanaf het moment dat je wegloopt tot aan terugkomst mag een kwartier duren. Maargoed ik weet niet of dat zo in andere filialen ook zo is.
In tegenstelling tot eerdere communicatie gaan alle winkels en DC's dicht. Tenzij er besloten word dat winkels vanwege commerciele/strategische redenen toch open word gegaan.quote:Op donderdag 21 februari 2013 21:41 schreef Schuimpjes het volgende:
Weet iemand toevallig hoe er dit jaar met Koninginnedag wordt omgegaan? Hoorde iemand in de winkel zeggen vandaag dat alle winkels dicht gaan... En als de winkels wel open zijn, geldt dan wel de CAO? Want daarin wordt gesproken over de viering van de verjaardag van de Koning(in), die dit jaar dus niet gevierd wordt....
Veel kleine dingen kunnen de druppel doen overlopen waarna je een gesprek aan gaat met iemand. Blijkbaar vond hij dat nu het geval bij jou. Daarnaast gat hij dit communiceren met zijn collega teamleiders via het shiftrapport, lijkt me logisch dat leidinggevende communiceren over dingen met elkaar.quote:Op donderdag 21 februari 2013 23:08 schreef CasperH01 het volgende:
Ik had vandaag nogal een discussie met m'n leidinggevenden
Hij zei dat ik te lang pauze had genomen, maar ik was van mening dat dit niet zo was.
Nu heb ik 2 vraagjes:
- Vanaf wanneer gaat je pauze in (dus vanaf afmelden kassa, karretje tussen je kassa doen)?
- Klopt het dat het van en naar je werkplek gaan, niet telt als pauze?
Ook had hij nog iets anders dubieus gedaan. De afgelopen 3 dagen waren alles behalve smooth voor ons (3 problemen op 3 dagen), en naar aanleiding van het gesprek vandaag gaat hij alle dingen in shiftklaar zetten. Mag hij dit zomaar doen? Dingen op laten hopen en het, als hij kogels nodig heeft, dit gebruiken?
Precies zoals in China dus. Als een medewerker per ongeluk iets omstoot krijgen ze bij jou dan ook 2 dagen niet uitbetaald?quote:Op vrijdag 22 februari 2013 10:45 schreef JesseW het volgende:
[..]
[..]
Als jij volgens de planning in een uur de chips kunt vullen, en jij doet er 2 uur over, krijg je van mij een uur betaald, zo simpel is dat en de hele vulploeg weet daarvan. Je krijgt betaald om de vakken te vullen en niet om te lopen ouwehoeren met je collega's, als je dat wil doen is dat prima, maar wel in je eigen tijd. En dit gaat echt niet op de minuut nauwkeurig..
Toevallig had ik een soortgelijk probleem (mijn inlogggevens deden het niet/account was geblokkeerd) en dat heb ik vandaag opgelost: even bellen met de Ahold servicedesk: 075-651 85 58! Na het bellen had ik binnen een uur een email met een nieuw wachtwoord zodat ik weer kon inloggenquote:Op vrijdag 22 februari 2013 19:35 schreef WasMachinator het volgende:
Weet iemand wat je moet doen als ex medewerker als je de inlog gegevens kwijt bent van de site met je jaaropgave enzo?
kom erachter dat ik het niet heb opgeslagen (dom, ik weet het), en heb het nu toch wel even nodig..
Jij bent er van op de hoogte dat dit strijdig is met de cao? Welk filiaal werk jij als ik vragen mag?quote:Op vrijdag 22 februari 2013 10:45 schreef JesseW het volgende:
[..]
[..]
Als jij volgens de planning in een uur de chips kunt vullen, en jij doet er 2 uur over, krijg je van mij een uur betaald, zo simpel is dat en de hele vulploeg weet daarvan. Je krijgt betaald om de vakken te vullen en niet om te lopen ouwehoeren met je collega's, als je dat wil doen is dat prima, maar wel in je eigen tijd. En dit gaat echt niet op de minuut nauwkeurig..
staat op plazaquote:Op vrijdag 22 februari 2013 22:09 schreef bjanaan het volgende:
Kan je jaaropgaaf al opvragen bij je (a)sm?
Iets omstoten is iets anders dan ergens 2u over doen waar je eigenlijk 1u over zou moet doen. En dat de reden van het langzame werken bij jezelf ligt, ipv 'ongeluk' bij het omstoten.quote:Op vrijdag 22 februari 2013 20:26 schreef MrBaas het volgende:
[..]
Precies zoals in China dus. Als een medewerker per ongeluk iets omstoot krijgen ze bij jou dan ook 2 dagen niet uitbetaald?
Mooi, dankjequote:Op vrijdag 22 februari 2013 22:01 schreef Marissaatje het volgende:
[..]
Toevallig had ik een soortgelijk probleem (mijn inlogggevens deden het niet/account was geblokkeerd) en dat heb ik vandaag opgelost: even bellen met de Ahold servicedesk: 075-651 85 58! Na het bellen had ik binnen een uur een email met een nieuw wachtwoord zodat ik weer kon inloggen
CAO regels moeten nageleefd worden. Werkgever moet zich ook aan de regels houden, netals de medewerker dat doet. Is iemand incapabel om het werk te doen, dan probeer je dat op te lossen en anders ontsla je diegene toch?quote:Op vrijdag 22 februari 2013 22:26 schreef einschtein het volgende:
[..]
Iets omstoten is iets anders dan ergens 2u over doen waar je eigenlijk 1u over zou moet doen. En dat de reden van het langzame werken bij jezelf ligt, ipv 'ongeluk' bij het omstoten.
Ik kan mij zeer goed indenken dat niet alle 'gewerkte' uren uit betaald worden.
Gelukkig niet zegquote:Op vrijdag 22 februari 2013 22:09 schreef bjanaan het volgende:
Kan je jaaropgaaf al opvragen bij je (a)sm?
Ik verbaas me echt over deze reactie. Het lijkt mij niet meer dan redelijk dat je als je aan het ouwehoeren bent, die tijd niet betaald krijgt. Ze krijgen van mij gewoon de gewerkte uren betaald, natuurlijk ook als er iets valt (een lang uur opruimen?) , ook als ze veel vragen van klanten krijgen. Ik doel alleen op de mensen die lopen te ouwehoeren. Ik heb helemaal geen zin om elke avond als een politie agent rond te lopen. En als het iedere week raak is, gaan we natuurlijk even in gesprek.quote:Op vrijdag 22 februari 2013 20:26 schreef MrBaas het volgende:
[..]
Precies zoals in China dus. Als een medewerker per ongeluk iets omstoot krijgen ze bij jou dan ook 2 dagen niet uitbetaald?
Ik zeg niet dat ik het goedkeur of dat het mág. Ik zeg alleen maar dat ik me best kan indenken waarom het gebeurde.quote:Op zaterdag 23 februari 2013 00:18 schreef Nafi het volgende:
[..]
CAO regels moeten nageleefd worden. Werkgever moet zich ook aan de regels houden, netals de medewerker dat doet. Is iemand incapabel om het werk te doen, dan probeer je dat op te lossen en anders ontsla je diegene toch?
Inderdaad. Het niet uitbetalen van overwerk is NOOIT een goede sanctie voor het niet halen van de vulnorm. Anders zou je -in theorie- ook nieuwe werknemers hiermee kunnen 'straffen', terwijl ze nog niet eens zijn ingewerkt. Ik kan eigenlijk alleen begrip voor zoiets opbrengen als er helemaal geen andere mogelijkheden zijn en die zijn er zat, zoals de werknemer er serieus op aanspreken, een waarschuwing geven (bij ernstige gevallen) of gewoon geen contractverlenging. Het laatste zorgt er sowieso al voor dat er alleen maar goedkope vakkenvullers van nog geen 20 jaar rondlopen.quote:Op zaterdag 23 februari 2013 00:18 schreef Nafi het volgende:
[..]
CAO regels moeten nageleefd worden. Werkgever moet zich ook aan de regels houden, netals de medewerker dat doet. Is iemand incapabel om het werk te doen, dan probeer je dat op te lossen en anders ontsla je diegene toch?
Ik heb ook geen problemen met dat hij het meld, maar heb meer een probleem met het feit dat, omdat hij niet blij was met het gesprek (aka niet alleen maar ja knikken), hij nu al die drie dingen gaat melden (en het dus tot nu toe achter de hand heeft gehouden)quote:Op vrijdag 22 februari 2013 11:07 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
In tegenstelling tot eerdere communicatie gaan alle winkels en DC's dicht. Tenzij er besloten word dat winkels vanwege commerciele/strategische redenen toch open word gegaan.
Denk hier bijvoorbeeld aan dat er in Amsterdam i.p.v. alle winkels, 5 of 6 winkels met een regiofunctio open gaan (denk ik) In andere gebieden kan het zo zijn dat alles dicht is. In Amstelveen hadden we die keuze al gemaakt, of deze herzien word en ook deze winkel dicht blijft word nog even afwachten.
[..]
Veel kleine dingen kunnen de druppel doen overlopen waarna je een gesprek aan gaat met iemand. Blijkbaar vond hij dat nu het geval bij jou. Daarnaast gat hij dit communiceren met zijn collega teamleiders via het shiftrapport, lijkt me logisch dat leidinggevende communiceren over dingen met elkaar.
Hoger salaris! Volgens mij is het enige verschil dat je ook avond toeslaguren uitbetaald krijg als je per periode meer dan 48 uur werkt.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 15:10 schreef Gladif het volgende:
Ik werk laatste tijd boven contract. Wat heeft dat voor gevolgen voor mijn salaris verder eigenlijk?
Ik werk iets van 18u gemiddeld per week bij een 8u per week contract.
Gaat per week, als je in een week meer dan 12 uur werkt heb je recht op die toeslagen, mits je 's avonds werkt natuurlijk. Over de meer-uren die je werkt bouw je ook weer vakantierechten en vakantietoeslag op, maar dat zit in dit geval in je all-in loon.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 15:33 schreef ABombali het volgende:
[..]
Hoger salaris! Volgens mij is het enige verschil dat je ook avond toeslaguren uitbetaald krijg als je per periode meer dan 48 uur werkt.
Wat zou het voordeel zijn met een contracturenverhoging?quote:Op dinsdag 26 februari 2013 15:36 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Gaat per week, als je in een week meer dan 12 uur werkt heb je recht op die toeslagen, mits je 's avonds werkt natuurlijk. Over de meer-uren die je werkt bouw je ook weer vakantierechten en vakantietoeslag op, maar dat zit in dit geval in je all-in loon.
Als deze situatie langer aanhoudt ga je een keer recht krijgen op een contractverhoging, stel dat je dat zou willen.
Dat je de rechten op dat aantal uren behoudt, als je dat zou willen. Daarnaast krijg je bij ziekte je contracturen uitbetaald, en niet het aantal uur dat je stond ingeroosterd.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 15:45 schreef Gladif het volgende:
[..]
Wat zou het voordeel zijn met een contracturenverhoging?
Bij ziekte betaald ons rooster systeem de eerste weken de ingeplande uren uit en daarna het gemiddeld uren als je dus boven contract hebt gewerkt. Je kann dat overigens wel aanpassen.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 15:48 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat je de rechten op dat aantal uren behoudt, als je dat zou willen. Daarnaast krijg je bij ziekte je contracturen uitbetaald, en niet het aantal uur dat je stond ingeroosterd.
Als je contract meer is dan 48u per periode krijg je ook geen all-in uurloon meer, maar dat maakt financieel op zich niks uit.
Wat ik tot nu toe heb meegemaakt (twee verschillende filialen) is dat het niet uitgebreid gevierd wordt. Hoogstens dat er wat dikke vlaaien besteld wordenquote:Op woensdag 27 februari 2013 19:15 schreef Sunshine1982 het volgende:
Heb ff jullie hulp nodig. Ben binnenkort dus 12.5 jaar bij appie. Mag dus een receptie in de kantine geven. Iemand ideeën? Hoe ging dat bij jullie. Ben echt niet in zulke dingen thuis en tast een beetje in het donker =)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |