abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 14 februari 2013 @ 16:35:21 #1
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_122875950

Het klaag-, praat en vraagtopic voor medewerkers van PostNL.
Vanaf 1 Juni heet TNT Post PostNL.

Alle postbodes, postbezorgers, pakketchauffeurs, dames van de klantenservice, de medewerkers van de kantoren en alle andere TNT'ers zijn van harte welkom!

Klanten kunnen hier al hun vragen stellen over het versturen van poststukken!

Salaristabel:

De Emolumententabel

Handige linkjes voor klanten:

Consumenten:
PostNL voor Thuis
Posttarieven
Juist adresseren
Verhuisservice
Bewaarservice
Postzegeluitgiftekalender

Zakelijke klanten:
TNT Zakelijk

Veel gebruikte afkortingen en termen:
HAH = Huis aan Huis
HSM = HuisNummerSorteermachine
Lola = Los en Laad ruimte
VOS = Vroege Ochtend Sortering

Overige linkjes:
Over PostNL
TPG en klagen
IntranetMail-Thuis voor TNT'ers

Mensen die hier vaak langskomen

ultra_ivo, Ivo, werkzaam in VBG Maastricht
Token_W, werkzaam in Den Haag, Chroomstraat
xxiessiexx, Isabeau, werkzaam in het Westland
Peterselieman, werkzaam in VBG Leeuwarden
Jojoortje, werkzaam ergens in Twente
Bloemhof, Gerwin, werkzaam in Hasselt
Viper86, werkzaam in VBG Sneek
JMT, werkzaam in Amstelveen (ZO)
ries, werkzaam in VBG Den Bosch
silliegirl, werkzaam op Zuid-Beveland
MissSpooky, werkzaam in Kerkrade
Armageddon, werkzaam in Den Haag, Waldorpstraat
seventhseagulll, werkzaam in Den Haag, Fahrenheitstraat
Beaudelaire, werkzaam in Emmen, Weerdingestraat
sbientje, werkzaam in Breda
Dionysiou, Dion, werkzaam in Alkmaar-Noord en Heiloo
geeMc, Leon, werkzaam in Enschede Rigtersbleek
rub3n, Ruben, werkzaam in Kampen
dutch-mamma, werkzaam in Flevoland
Dale__Cooper, werkzaam in Flevoland
Taneli, Danny, werkzaam in Diemen
JochemP, Jochem, werkzaam in Haarlem
ErwinRommel, Erwin, werkzaam bij het autobedrijf Area Centrum
Selestha, werkzaam in Amersfoort
Atmosphere82, werkzaam in Roosendaal

De OP is hier te vinden.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_122876854
Krijgen wij die foto ook te zien Erwin? :Y
"Everybody lies..."
House M.D.
  donderdag 14 februari 2013 @ 17:01:09 #3
110987 ErwinRommel
pi_122877151
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 16:55 schreef KatrienDuck het volgende:
Krijgen wij die foto ook te zien Erwin? :Y
Ja, maar hij staat op mijn mobiel, vandaag gemaakt tijdens mijn werk. Weet ff niet zo snel hoe ik die van mijn mobiel moet uploaden :')
  donderdag 14 februari 2013 @ 17:08:08 #4
110987 ErwinRommel
pi_122877469
Ahhh, gelukt :)

pi_122877897
Leuk
Het is geel en staat in mijn ondertitel!
3DS friend code: 2191-7623-9035
pi_122879889
zelf heb ik een valentijnskoek gekregen van een der adressen,ook wel leuk
  donderdag 14 februari 2013 @ 18:16:42 #7
110987 ErwinRommel
pi_122880021
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 18:12 schreef ophaling10 het volgende:
zelf heb ik een valentijnskoek gekregen van een der adressen,ook wel leuk
Wellicht vind die persoon jou wel leuk ;)
pi_122881144
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 17:08 schreef ErwinRommel het volgende:
Ahhh, gelukt :)

[ afbeelding ]
Kijk, dat heb je als voorbereider nou niet, zoiets leuks! :D
"Everybody lies..."
House M.D.
  donderdag 14 februari 2013 @ 19:13:28 #9
308865 Miepiekiekuut
Ik doe ook maar mijn best
pi_122882422
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 22:08 schreef Rafierafie het volgende:

[..]

Ben ik de enige die het raar vindt dat jij dat moet gaan uitleggen i.p.v. de TC zelf?
Hier was het altijd zo (ik weet niet hoe het nu is) dat de TC zelf bij de klagers langs ging om persoonlijk het probleem op te lossen.
Dat zou ik persoonlijk ook prettiger vinden omdat ik bij gesprekken met van die zeikerds snel geneigd ben om verkeerde dingen te zeggen :P
Ik ben het met je eens, maar ik sta mijn mannetje wel! Door mijn levenservaring (ben 50 gepasseerd) loop ik niet in 7 sloten tegelijk.
~O>
Leven en laten leven
  donderdag 14 februari 2013 @ 19:20:37 #10
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_122882831
Da's vreemd: vond van PostNL een notitie op de deurmat dat een pakket niet afgeleverd kon worden, en dat terwijl ik niets besteld heb. Staat overigens ook nog een 06-nummer op die notitie. :?

Morgen en zaterdag waarschijnlijk weer wat bestelrondes lopen :+
pi_122885948
Haha, lollig, Erwin :)

Ik had gister een envelop waar men geen postzegels opgeplakt had, maar 2 C1000-spaarzegels :').
pi_122887374
Ik had vandaag een kaart waar volgens mij een heel flesje parfum overheen is gegaan.. Kan 'm nog ruiken aan mn handen, de tas zal er ook lekker onder gezeten hebben :P
pi_122889786
Waarom als ik een "te kleine brievenbus" sticker op een pakketje plak krijg ik die dingen altijd een paar dagen later gewoon weer tussen de post? Dat gebeurt hier steeds vaker. En een pakketje zal niet opeens krimpen. Zo irritant!!

Ik snap überhaupt niet waarom pakjes nu eerst naar de pakketdienst gaan. Als zij dat ding niet kunnen afleveren wordt het toch ook gewoon naar een afhaalpunt gebracht? Waarom dan niet direct naar afhaalpunten sturen zoals (daar gaan we weer) vroeger?
pi_122890153
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 19:13 schreef Miepiekiekuut het volgende:

[..]

Ik ben het met je eens, maar ik sta mijn mannetje wel! Door mijn levenservaring (ben 50 gepasseerd) loop ik niet in 7 sloten tegelijk.
~O>
Ik kan bij dat dat soort mensen echt het geduld niet meer opbrengen tegenwoordig. Als ik een fout heb gemaakt, prima, dan geef ik dat eerlijk toe en bied ik mijn excuses aan. Maar als mensen mij de schuld gaan geven dat ik het niet goed doe terwijl ik er geen hol mee te maken heb, ben ik echt in staat om iemand een knal voor zijn of haar kop te geven.

Het zal inderdaad wel een leeftijds dingetje zijn. Ik ben pas 24 :D
pi_122891267
wil iemand mijn ecco-bonnen kopen?
uiteindelijk lukt altijd alles
pi_122893899
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 21:34 schreef eigendeegcookie het volgende:
levert het nog iets op? :)
pi_122897302
Hier met sorteren de laatste tijd steeds vaker pakjes ertussen waar toch duidelijk een pakketzegel op zit. Toch een beetje lullig, laten ze je eerst 6,75 betalen of zo omdat het te groot/zwaar zou zijn voor de normale post, en dan wordt het vervolgens alsnog door de normale postbode bezorgd en heb je dus gewoon een paar euro teveel betaald.
Had er laatst zelfs een rembours pakje tussen zitten. Een voorbereider/postbezorger zal maar niet opletten en het alsnog gewoon bezorgen terwijl er eigenlijk voor het pakje betaald had moeten worden, zou toch nogal slordig zijn.
pi_122898361
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 21:34 schreef eigendeegcookie het volgende:
_O-
pi_122901087
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 22:18 schreef ophaling10 het volgende:

[..]

levert het nog iets op? :)
nou, tot dusver niet nee
uiteindelijk lukt altijd alles
pi_122902914
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 15:51 schreef ophaling10 het volgende:

[..]

ja dat is het voordeel bij de gemeente :)
heb je het fijn daar?
Nou wij zijn geen ambtenaren hoor, we zijn gedetacheerd. We werken voor een uitkering in een bedrijf dat vroeger een sociale werkplaats was, daarom zijn er regels als sneeuw en regenverlet. Dat geldt weer niet voor de ''normale'' medewerkers van het bedrijf. Waar ik dus hopelijk bij ga horen ooit.

Het werk zelf is goed te doen, al heb ik echt ontzettende spierpijn in mijn torso en armen. Ik kan s'avonds nauwelijks achter de computer zitten van de pijn. Ik weet dat dat weer over gaat, maar nu is het even niet lekker ;) Straks heb ik een stoer gespierd bovenlijf :)

De werkdagen zijn wel flink pittig, ik begin om 07.30 en ben klaar om 16.00 en zit de hele dag met een klein team collega's. Dan is 3 of 4 uurtjes lopen in je eentje toch wel een stuk minder vermoeiend ;) Hopelijk wen ik hieraan en komt het in mijn ritme, zou wel fijn zijn voor mijn financiële perspectief. Maar eerst maar eens drie maanden volhouden ;)
pi_122903884
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 23:24 schreef gelestipjes het volgende:
Hier met sorteren de laatste tijd steeds vaker pakjes ertussen waar toch duidelijk een pakketzegel op zit. Toch een beetje lullig, laten ze je eerst 6,75 betalen of zo omdat het te groot/zwaar zou zijn voor de normale post, en dan wordt het vervolgens alsnog door de normale postbode bezorgd en heb je dus gewoon een paar euro teveel betaald.
Had er laatst zelfs een rembours pakje tussen zitten. Een voorbereider/postbezorger zal maar niet opletten en het alsnog gewoon bezorgen terwijl er eigenlijk voor het pakje betaald had moeten worden, zou toch nogal slordig zijn.
Pakjes onder rembours ertussen is inderdaad wel heel belachelijk.
Ik had laatst zelf ook een pakje van 6,75 ertussen zitten die van zijn leven nooit in een brievenbus zou passen. Was te breed, te lang én te dik. En omdat die mensen dan niet thuis zijn moet je ook nog een kennisgeving afgeven dat de brievenbus te klein is.
pi_122903912
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 06:27 schreef Selestha het volgende:

[..]

Nou wij zijn geen ambtenaren hoor, we zijn gedetacheerd. We werken voor een uitkering in een bedrijf dat vroeger een sociale werkplaats was, daarom zijn er regels als sneeuw en regenverlet. Dat geldt weer niet voor de ''normale'' medewerkers van het bedrijf. Waar ik dus hopelijk bij ga horen ooit.

Het werk zelf is goed te doen, al heb ik echt ontzettende spierpijn in mijn torso en armen. Ik kan s'avonds nauwelijks achter de computer zitten van de pijn. Ik weet dat dat weer over gaat, maar nu is het even niet lekker ;) Straks heb ik een stoer gespierd bovenlijf :)

De werkdagen zijn wel flink pittig, ik begin om 07.30 en ben klaar om 16.00 en zit de hele dag met een klein team collega's. Dan is 3 of 4 uurtjes lopen in je eentje toch wel een stuk minder vermoeiend ;) Hopelijk wen ik hieraan en komt het in mijn ritme, zou wel fijn zijn voor mijn financiële perspectief. Maar eerst maar eens drie maanden volhouden ;)
Ik kan me op dit moment ook niet echt voorstellen dat ik gewoon weer volle dagen zou gaan werken. Ben na al die tijd zo gewend aan werkdagen van een paar uurtjes.

Als je dan zoveel spierpijn hebt komt de vrieskou zeker als geroepen :D
pi_122904307
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 08:49 schreef Rafierafie het volgende:

[..]

Ik kan me op dit moment ook niet echt voorstellen dat ik gewoon weer volle dagen zou gaan werken. Ben na al die tijd zo gewend aan werkdagen van een paar uurtjes.

Als je dan zoveel spierpijn hebt komt de vrieskou zeker als geroepen :D
Niet helemaal, nu is het volgende week helemáál afzien ;)
pi_122904370
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 09:16 schreef Selestha het volgende:

[..]

Niet helemaal, nu is het volgende week helemáál afzien ;)
Wel in beweging blijven hè? Anders loop je volgende week inderdaad rond als een krom oud omaatje :P

Hoe zijn de collega's? Nog geen aangifte hoeven doen van seksuele intimidatie hoop ik?
pi_122904700
het is inderdaad even pittig Selestha.. maar als je er doorheen bent, is je conditie weer stukken beter ;)

En volle werkdagen zal wel leuk staan op je eerste loonstrookje :P
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')