http://www.telegraaf.nl/b(...)ije_ongepast___.htmlquote:Asscher: bemoeienis Turkije ongepast Den Haag -
Bemoeienis van Turkije met het 9-jarige Turkse jongetje Yunus is ''volstrekt ongepast". Dat zie vice-premier Lodewijk Asscher vrijdag na afloop van de ministerraad.
De Turkse premier Tayyip Erdogan komt volgende week op bezoek in Nederland. Na commotie in Turkije over de Nederlandse lesbische pleegouders van het jongetje zou Erdogan de kwestie bij zijn bezoek aan de orde kunnen stellen. Asscher noemde het ,,aanmatigend" als een buitenlandse mogendheid een oordeel heeft over het onderbrengen van een kind bij deze ouders.

Jij kan er weinig aan doen toch?quote:Op vrijdag 15 maart 2013 15:54 schreef Ambipur het volgende:
Godver, ik schaam me dood voor die Turken.

Alsof de meeste Nederlanders genoeg intelligentie bezitten om door te hebben dat niet alle Turken zo denkenquote:

Ach, genoeg 'landgenoten' die net zo hersenloos, zo niet hersenlozer zijn.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 16:00 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Alsof de meeste Nederlanders genoeg intelligentie bezitten om door te hebben dat niet alle Turken zo denken

Ik doe het maar niet. Dan lezen m'n vrienden ook mee, en daar zitten ook turken bij. Normaal hebben we het nooit over dat soort zaken, mja.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 16:01 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Ik ben dat al een beetje aan het doen

quote:
Mijn Turkse vrienden zijn het negatiefst over Turkije en Turken, mijn Marokkaanse vrienden hebben hetzelfde met Marokko en Marokkanen, ik praat er vaak over met ze.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 16:06 schreef nummer_zoveel het volgende:
Ik doe het maar niet. Dan lezen m'n vrienden ook mee, en daar zitten ook turken bij. Normaal hebben we het nooit over dat soort zaken, mja.
Maar mijn god wat een haat zeg, en ze weten niet eens iets van de situatie van die jongen.

Kijk, dit soort schijnheiligheid, staan "jullie" bekend om. Je vrienden zullen je niet haten, hoor, om jouw andere mening. Wees eens trots op jezelf en plaats je mening.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 16:06 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Ik doe het maar niet. Dan lezen m'n vrienden ook mee, en daar zitten ook turken bij. Normaal hebben we het nooit over dat soort zaken, mja.
Maar mijn god wat een haat zeg, en ze weten niet eens iets van de situatie van die jongen.
Als NL zo'n kloteland is, waarom dan niet terug naar Turkije?
Maar ja, ze gaan maar lekker demonsteren. Dat recht hebben ze in dit 'kutland'. Dat kan je in hun heilige Turkije dus niet om wat je maar wilt. Dom volk.
En nee Ambipur, natuurlijk zijn lang niet alle Turken zo. Maar wat een driftkikkers zijn dit zeg. En natuurlijk geen woord over de bedreigingen waarvoor het gezin zit ondergedoken. Dat vinden ze allemaal wel prima.

Schijnheilig? Pardon?quote:Op vrijdag 15 maart 2013 16:08 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Kijk, dit soort schijnheiligheid, staan "jullie" bekend om. Je vrienden zullen je niet haten, hoor, om jouw andere mening. Wees eens trots op jezelf en plaats je mening.

Schijnheiligheid? Ik zou het eerder 'bewaar de lieve vrede' noemen wat wij doen. Tolerantie enzo. Iedereen heeft recht op zijn eigen mening, en soms, als die gegeven wordt door Nederlanders, dan reageren mensen heel emotioneel en intolerant. Dan bedenk je je nog wel een keer voordat je je mening geeft.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 16:08 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Kijk, dit soort schijnheiligheid, staan "jullie" bekend om. Je vrienden zullen je niet haten, hoor, om jouw andere mening. Wees eens trots op jezelf en plaats je mening.

Ik vond het juist wel iets hebben. Laat onze kinderen met rust, high five!quote:

Ik vind eigenlijk dat er vooral door de Turken heel erge dingen worden gezegd over homoseksuelen ja.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 16:22 schreef Ambipur het volgende:
Die reacties..... Van die Hollanders en die Turken.....

Gewoon deels logisch te verklarenquote:Op vrijdag 15 maart 2013 16:27 schreef Maxerazzi het volgende:
Ik vind dat nationalisme of patriottisme onder Nederlands-Turkse jongeren altijd zo'n merkwaardig fenomeen. Zijn (vrijwel) allemaal hier in Nederland geboren, maar praten over Turkije als een soort thuisland, dan wel paradijs waar ze uit verbannen zijn. Vind dat maar heel moeilijk te begrijpen; weet iemand toevallig een goed artikel daarover?

Gewoon ff de link sturen van die pagina, problem solved.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 16:49 schreef nummer_zoveel het volgende:
Wat een gescheld en bedreigingen op die site zeg. En dan willen ze gaan demonstreren, maar dan moeten ze wel toestemming krijgen van de burgemeester van Rotterdam.
Zou zomaar kunnen dat daar dus niks van terecht gaat komen...

Ik vind Turken meer nationalistisch.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 16:48 schreef ocho het volgende:
En maar trots zijn op Turkije en maar in Europa willen wonen, net als Marokkanen alles is klote hier maar ze staan te trappelen om naar Europa te komen.

quote:Op vrijdag 15 maart 2013 15:12 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
http://www.telegraaf.nl/b(...)ije_ongepast___.html
En nou maar hopen dat Asscher niet terugkrabbelt op het moment dat Erdogan hier volgende week op de stoep staat.
Welja, hij heeft het nieuws en schandalen van de afgelopen jaren niet meegekregen?quote:Hij benadrukte dat de selectie van een pleeggezin in Nederland heel zorgvuldig gebeurt

Denk dat je het relatief moet bekijken. Ik ken de getallen niet hoor, maar als het in minder dan 1% fout gaat denk ik dat hij wel gelijk heeft.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 16:50 schreef yvonne het volgende:
[..]
[..]
Welja, hij heeft het nieuws en schandalen van de afgelopen jaren niet meegekregen?

Wel vreemd inderdaad dat turkije zich geen zorgen maakt over meldingen van kindermisbruik en mishandeling bij gastgezinnen. Maar bij een lesbisch stel staat de premier opeens op de stoepquote:Op vrijdag 15 maart 2013 16:50 schreef yvonne het volgende:
[..]
[..]
Welja, hij heeft het nieuws en schandalen van de afgelopen jaren niet meegekregen?

En dan noemen ze ons hypocriet en schijnheiligquote:En natuurlijk geen woord over de bedreigingen waarvoor het gezin zit ondergedoken. Dat vinden ze allemaal wel prima.

Dat is nou ook weer niet wat er gezegd isquote:Op vrijdag 15 maart 2013 16:55 schreef TweeGrolsch het volgende:
[..]
Wel vreemd inderdaad dat turkije zich geen zorgen maakt over meldingen van kindermisbruik en mishandeling bij gastgezinnen. Maar bij een lesbisch stel staat de premier opeens op de stoep
Gekke moslims.

Dat Nederland dan te klein is verzin je.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 16:55 schreef yvonne het volgende:
Zijn de messen al geslepen of is er nog ruimte om vragen te stellen?
Als er een Joods kindje bij moslims geplaatst zou worden zou nederland te klein zijn, want: het kind wordt niet volgens het juiste geloof opgevoed.
Dit is ook al jaren gaande met kinderen van refo's die niet bij katholieken komen, en vul hier alle geloven maar in.
Waarom dan een moslim kindje bij niet moslims plaatsen?

Denk je niet dat dit veel eerder aan het licht was gekomen als dit al jarenlang opzettelijk gedaan wordt, ongeacht moslims/katholieken etc ?quote:Op vrijdag 15 maart 2013 16:55 schreef yvonne het volgende:
Als er een Joods kindje bij moslims geplaatst zou worden zou nederland te klein zijn, want: het kind wordt niet volgens het juiste geloof opgevoed.
Dit is ook al jaren gaande met kinderen van refo's die niet bij katholieken komen, en vul hier alle geloven maar in.

Nee, er wordt namel;ijk rekening mee gehoudenquote:Op vrijdag 15 maart 2013 16:59 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Denk je niet dat dit veel eerder aan het licht was gekomen als dit al jarenlang opzettelijk gedaan wordt, ongeacht moslims/katholieken etc ?

Hoe kom je hier in godsnaam bij?quote:Op vrijdag 15 maart 2013 16:55 schreef yvonne het volgende:

Ow dat is niet waar.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 16:55 schreef yvonne het volgende:

Men houdt rekening met het kind, bij uit huis plaatsing, of onderbrengen bij een ander gezin. Er moeten zoveel mogelijk raakvlakken zijn, een kind dat al opgevoed is als refo, brengt men niet bij praktiserende katholieken onder. Om maar een voorbeeld te noemen.quote:

En het land zou te klein zijn wanneer dit niet gebeurde?quote:Op vrijdag 15 maart 2013 17:03 schreef yvonne het volgende:
[..]
Men houdt rekening met het kind, bij uit huis plaatsing, of onderbrengen bij een ander gezin. Er moeten zoveel mogelijk raakvlakken zijn, een kind dat al opgevoed is als refo, brengt men niet bij praktiserende katholieken onder. Om maar een voorbeeld te noemen.

De voorraad Turkse pleeggezinnen zal niet onuitputtelijk zijn, neem ik aan.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 17:03 schreef yvonne het volgende:
[..]
Men houdt rekening met het kind, bij uit huis plaatsing, of onderbrengen bij een ander gezin. Er moeten zoveel mogelijk raakvlakken zijn, een kind dat al opgevoed is als refo, brengt men niet bij praktiserende katholieken onder. Om maar een voorbeeld te noemen.

Dat denk ik ook niet nee, helaas. Alhoewel er wel meer moslim-gezinnen zijn die niet Turks zijnquote:Op vrijdag 15 maart 2013 17:07 schreef mootie het volgende:
[..]
De voorraad Turkse pleeggezinnen zal niet onuitputtelijk zijn, neem ik aan.

Een PVV-gezin of een lesbisch knuffelstel zijn dan wel weer de andere uitersten, denk je niet?quote:Op vrijdag 15 maart 2013 17:07 schreef mootie het volgende:
[..]
De voorraad Turkse pleeggezinnen zal niet onuitputtelijk zijn, neem ik aan.

Dat sloeg op dit gedeelte:quote:Op vrijdag 15 maart 2013 17:05 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
En het land zou te klein zijn wanneer dit niet gebeurde?
Ja ik denk dat de verontwaardiging groot zou zijn,quote:ls er een Joods kindje bij moslims geplaatst zou worden zou nederland te klein zijn

Meh, als het kind maar terechtkomt bij ouders die hem met alle liefde omringen.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 17:09 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Een PVV-gezin of een lesbisch knuffelstel zijn dan wel weer de andere uitersten, denk je niet?
Kon kleine Sunus (of hoe heetie) niet gewoon door een lekker heteroseksueel PvdA-stel geadopteerd worden ofzo?

Ik denk dat het voor de meeste mensen lood om oud ijzer zou zijn, als het tenminste ging om een kind dat van een orthodox joods naar een orthodox islamitisch gezin werd overgeheveld.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 17:09 schreef yvonne het volgende:
[..]
Dat sloeg op dit gedeelte:
A
[..]
Ja ik denk dat de verontwaardiging groot zou zijn,

Je vergt veel van zo'n kind. Adoptiekinderen komen over het algemeen juist beter terecht dan gewone kinderen, maar dat heeft denk ik vooral met de gezondere gesteldheid van de ouders (financieel, sociaal, educatief) te maken.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 17:11 schreef mootie het volgende:
[..]
Meh, als het kind maar terechtkomt bij ouders die hem met alle liefde omringen.

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |