Dat ben je zo vergeten, een gitaar is blijvendquote:Op donderdag 14 februari 2013 12:08 schreef KaMo het volgende:
[..]
Mijn portemonee :$
Ik ga al naar USA dit jaar, dat is duur
Nee joh, ik ga ook naar de USA, kost niets.quote:Op donderdag 14 februari 2013 12:08 schreef KaMo het volgende:
[..]
Mijn portemonee :$
Ik ga al naar USA dit jaar, dat is duur
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Is dat de oude Ibanez van HandigeJoling, Dean?PS4 online: micro_nl
quote:Op donderdag 14 februari 2013 12:46 schreef guitarist het volgende:
[..]
Nee joh, ik ga ook naar de USA, kost niets.Jep!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Is dat de oude Ibanez van HandigeJoling, Dean?Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
Maar wel een mooie LP.quote:Op donderdag 14 februari 2013 12:50 schreef Witchfynder het volgende:
Er is veel te weinig Ad van den Berg in dit topic!.
LP's zien we hier elke keer alquote:
Met hammer ons en pull offs, snel afgewisseld, denk ik. Two-handed tapping kan ook, maar hoeft met dit niet denk ik.quote:
Ad komt dit jaar met met iets nieuws, ben erg benieuwd!quote:Op donderdag 14 februari 2013 12:50 schreef Witchfynder het volgende:
Er is veel te weinig Ad van den Berg in dit topic!.
hammer on pull offs inderdaad. Niet zo interessant.quote:
Nog 12 dagen dan heb ik mijn Les Paul ook binnen, komt morgen binnen en wordt dan goed afgesteldquote:Op donderdag 14 februari 2013 12:52 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
LP's zien we hier elke keer al. In het vorige topic was op de laatste pagina een terechte discussie gaande. Meer Ad!
Waarom wil je je gitaar aansluiten aan je pc? Wat wil je er mee doen?quote:Op donderdag 14 februari 2013 18:45 schreef AverageJoe het volgende:
Iemand een idee hoe de convert jack heet, om je gitaar of basgitaar aan te sluiten op je computer.
Ik heb een gewone 6,3 mm jack en wil deze met een converter (weet niet hoeveel mm dit is en hoe het heet) aansluiten op de microfooningang van mijn computer?
Bedankt!
Ik heb het by the way al gevonden en besteld. Het is voor heel laagdrempelig gebruik. Ik speel af en toe wat Battlefield met wat gasten op Teamspeak. Een aantal daarvan spelen gitaar en 'jammen' wel eens via dit kanaal. Er zit een kleine delay in, maar erg serieus jammen is het ook niet.quote:Op donderdag 14 februari 2013 20:47 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Waarom wil je je gitaar aansluiten aan je pc? Wat wil je er mee doen?
In het echt zijn ze nog mooierquote:
check!quote:Op donderdag 14 februari 2013 22:45 schreef The_Dean het volgende:
De 20e bestel ik een van die nieuwe actieve lijn van GFS, als er mensen mee willen doen kunnen we dat wel even regelen.
Meer informatie daarover komt pas de 18e, maar ik wil het graag proberen, zeker als de prijs me een beetje naar de zin is, maar dat zit bij GFS meestal wel goed
Ben zo benieuwd hoe ze het houden ten opzichte van EMG's.
Je collectie 'blijvertjes' wordt zo steeds groter.quote:Op donderdag 14 februari 2013 22:55 schreef The_Dean het volgende:
Inmiddels zit de electronica er in. Even crappy telefoonfoto:
[ afbeelding ]
Laat dan de 19e of 20e maar even weten welke je wilquote:Op vrijdag 15 februari 2013 10:00 schreef brother52 het volgende:
[..]
check!
De andere gitarist van mijn bandje heeft eventueel ook wel belangstelling.
Ja, dat mag ook wel nu ja. Heb nog wel wat voor de handel, maar steeds meer blijvers inderdaadquote:Op vrijdag 15 februari 2013 10:01 schreef brother52 het volgende:
[..]
Je collectie 'blijvertjes' wordt zo steeds groter.
Die limiet voor maximaal 10 moet je opschroeven, anders heb je straks niks meer voor de verkoop.
GASquote:Op vrijdag 15 februari 2013 14:42 schreef BozeBever het volgende:
Hoi Gitaristen! Het is jaren geleden dat ik hier heb gepost en ik heb een nieuwe account moeten maken...
Ik heb een Engl Fireball top waar ik vanaf moet! Iemand interesse of een idee wie hem misschien wil?
http://link.marktplaats.nl/644329422
Zei ik ook al , maar reactie was erg koeltjes, had ze ook van te voren gezegd einde van de maand voor de zekerheid.quote:Op vrijdag 15 februari 2013 20:02 schreef BurnaBoy het volgende:
Zeg gewoon dat je hem over 11 dagen komt ophalen.
Ze wachten maar even.quote:Op vrijdag 15 februari 2013 20:45 schreef The_Dean het volgende:
Beetje winkel moet hem wel voor je willen bewaken zolang
Anders bijvoorbeeld ouders die even voor willen schieten?
Muzikantenmarktplaats heb ik al op gepost, maar geen interesse van die kant.quote:Op vrijdag 15 februari 2013 14:53 schreef guitarist het volgende:
Probereer het hier eens:
http://www.facebook.com/groups/muzikantenmarktplaats/
Doe een bod zou ik zeggen, of kun je je GAS aanval in bedwang houden? ;pquote:
Nee, dat vind ik wel meevallen eigenlijk.quote:Op zaterdag 16 februari 2013 12:52 schreef Dribbel_ het volgende:
Nu ben jij de kut dus want jij wordt genaaid
quote:Op zaterdag 16 februari 2013 13:00 schreef Aresdreams het volgende:
[..]
Nee, dat vind ik wel meevallen eigenlijk.
mijn auto werd netjes naar de garage gesleept en ik en vrouwlief werden netjes thuis afgezet door de ANWB.
en dat om 2 a 3 uur des nachts.
Wel netjes geregeld, komende tijd wat GAS terugnemen.quote:Op zaterdag 16 februari 2013 13:00 schreef Aresdreams het volgende:
[..]
Nee, dat vind ik wel meevallen eigenlijk.
mijn auto werd netjes naar de garage gesleept en ik en vrouwlief werden netjes thuis afgezet door de ANWB.
en dat om 2 a 3 uur des nachts.
dat staat het toch al de afgelopen anderhalf jaar, en de komende anderhalf jaar.quote:Op zaterdag 16 februari 2013 21:46 schreef morpheus_at_work het volgende:
[..]
Wel netjes geregeld, komende tijd wat GAS terugnemen.
KD, Testament en Maiden spelen op zondag. Saxon, Overkill en Amaranthe op zaterdag. Heathen en Twisted Sisted op vrijdag. Weer lekker verdeeldquote:
Maar een heel weekend daar is toch wel erg gezellig heb ik me laten vertellen.quote:Op zondag 17 februari 2013 11:24 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
KD, Testament en Maiden spelen op zondag. Saxon, Overkill en Amaranthe op zaterdag. Heathen en Twisted Sisted op vrijdag. Weer lekker verdeeld.
Maar de tofste bands toch op zondag, hm.
Dat is wel zo. ThE_ED en Anthraxx gaan ookquote:Op zondag 17 februari 2013 11:32 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Maar een heel weekend daar is toch wel erg gezellig heb ik me laten vertellen.
Oh, dan ga ik niet.quote:Op zondag 17 februari 2013 11:33 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Dat is wel zo. ThE_ED en Anthraxx gaan ook.
quote:
Yep, zag hem net voorbij komen.quote:Op maandag 18 februari 2013 21:59 schreef The_Dean het volgende:
Opletten brother, staat een update (Strat) op Facebook.
Ik vind die linkshandige knoppen van ze wel mooi.quote:Op maandag 18 februari 2013 22:09 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
En weer linkshandige floyds in voorraad hebben.
Ik heb daar niks aan. Ik houd niet van knoppen met tekst er op, welke kant dan ook opquote:Op maandag 18 februari 2013 22:20 schreef brother52 het volgende:
[..]
Ik vind die linkshandige knoppen van ze wel mooi.
Ik heb nog wel een lefty floyd-achtig iets voor je.quote:Op maandag 18 februari 2013 23:18 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Ik heb daar niks aan. Ik houd niet van knoppen met tekst er op, welke kant dan ook op.
Ik wil een floyd.
quote:Op dinsdag 19 februari 2013 14:55 schreef Dribbel_ het volgende:
Publieksfoto van afgelopen optreden, moest het gewoon ff doen.
[ afbeelding ]
Maar dan acoustisch (Die staat op z`n CD "Bare Bones")quote:Op dinsdag 19 februari 2013 15:53 schreef Push. het volgende:
Ben op zoek naar een nieuw nummer om te spelen, akoestisch. Stijl maakt me niet zo heel veel uit, sta overal voor open. Qua niveau kan ik wel wat aan. Denk richting tango en skai etc. voor de limiet aan technische moeilijkheidsgraad. Iemand suggesties?
quote:Op dinsdag 19 februari 2013 14:55 schreef Dribbel_ het volgende:
Publieksfoto van afgelopen optreden, moest het gewoon ff doen.
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 19 februari 2013 15:53 schreef Push. het volgende:
Ben op zoek naar een nieuw nummer om te spelen, akoestisch. Stijl maakt me niet zo heel veel uit, sta overal voor open. Qua niveau kan ik wel wat aan. Denk richting tango en skai etc. voor de limiet aan technische moeilijkheidsgraad. Iemand suggesties?
Thanks, denk dat ik deze ga doen. Zo even zoeken of ik een goeie tab kan vinden.quote:
Aahh, nouja geen probleem doe het graag. Vind het fijn om mensen te helpen met dat soort dingenquote:Op dinsdag 19 februari 2013 16:34 schreef Push. het volgende:
[..]
Thanks, denk dat ik deze ga doen. Zo even zoeken of ik een goeie tab kan vinden.
@Falminginferno, thanks, niet helemaal mijn smaak sommige en overzetten naar akoestisch kan ik helaas niet. Ken amper theorie
ik denk, laat ik er voor degein een lastige op zetten. Gaat ie hem doenquote:Op dinsdag 19 februari 2013 16:34 schreef Push. het volgende:
[..]
Thanks, denk dat ik deze ga doen. Zo even zoeken of ik een goeie tab kan vinden.
@Falminginferno, thanks, niet helemaal mijn smaak sommige en overzetten naar akoestisch kan ik helaas niet. Ken amper theorie
Verse: F5 Ab5 G5 C5quote:Op dinsdag 19 februari 2013 16:41 schreef Flaminginferno het volgende:
deze gast vind ik echt master trouwens, maar ik kom niet uit de akkoorden (Hij speelt gewoon powerchords toch?)
Heeft iemand misschien de akkoorden van dat intro..
hey hartstikke bedankt, laat ik aan mijn leraar horen morgen kijken wat hij er van vind, vind hem wel leuk rockendquote:Op dinsdag 19 februari 2013 16:56 schreef starla het volgende:
[..]
Verse: F5 Ab5 G5 C5
Bridge: Ab5 Eb5 C5 Bb5 Db5
Chorus of einde: Ab5 Eb5 Db5 paar keer herhalen en eindigen op Ab5
Geen dank.
Sorry C5 in bridge moet F5 zijn, maar de bas speelt volgens mij een C vandaar dat het als C klinkt met die verdomde powerchords (mijn post al aangepast)quote:Op dinsdag 19 februari 2013 17:00 schreef Flaminginferno het volgende:
[..]
hey hartstikke bedankt, laat ik aan mijn leraar horen morgen kijken wat hij er van vind, vind hem wel leuk rockend
Ok dankuwelquote:Op dinsdag 19 februari 2013 17:05 schreef starla het volgende:
[..]
Sorry C5 in bridge moet F5 zijn, maar de bas speelt volgens mij een C vandaar dat het als C klinkt met die verdomde powerchords (mijn post al aangepast)![]()
quote:Op dinsdag 19 februari 2013 16:33 schreef brother52 het volgende:
Omdat U2 gewoon een kutband is Braddie...
Ok, verse en einde is eigenlijk alles wel toch? volgens mij heeft dat nummer niet echt een refrein of wel?quote:Op dinsdag 19 februari 2013 17:12 schreef starla het volgende:
En de Bb5 moet Eb5 zijn. Idem als met dat andere akkoord. De kwint van Eb is Bb.
Dus bridge = Ab5 Eb5 F5 Eb5 Db5
Verse en einde zijn goed zo.
Ja hoe je wil, het einde zie ik als het refrein een beetje...quote:Op dinsdag 19 februari 2013 17:14 schreef Flaminginferno het volgende:
[..]
Ok, verse en einde is eigenlijk alles wel toch? volgens mij heeft dat nummer niet echt een refrein of wel?
Oh bedankt hiervoor haha kan ik goed gebruikenquote:Op dinsdag 19 februari 2013 17:15 schreef starla het volgende:
[..]
Ja hoe je wil, het einde zie ik als het refrein een beetje...
http://nl.abrsm.org/en/ex(...)ations/speedshifter/
Ab = eentje omlaag van Aquote:Op dinsdag 19 februari 2013 17:14 schreef Flaminginferno het volgende:
Maar er zitten nu dus 2 nieuw/andere akkoorden in?... even uitvogelen, ik ken die Ab5 en Eb5 en Db5 niet is dat gewoon 1tje opschuifen vanaf A D en C?
Ok hartstikke bedankt. Dit ga ik ook even navragen bij mijn gitaarleraar misschien kan hij mij ook leren om gitaarnotatie te lezen lijkt me wel leuk. dat was volgens hem nodig bij gitaarspelen omdat je dan makkelijker liedjes kan uitzoeken ofzo?quote:Op dinsdag 19 februari 2013 17:16 schreef starla het volgende:
[..]
Ab = eentje omlaag van A
Eb = eentje omlaag van E of eentje omhoog van D (maar dan is het D#)
Db = eentje omlaag van D of eentje omhoog van C inderdaad
Zo noteren we dat:quote:Op dinsdag 19 februari 2013 17:18 schreef Flaminginferno het volgende:
[..]
Ok hartstikke bedankt. Dit ga ik ook even navragen bij mijn gitaarleraar misschien kan hij mij ook leren om gitaarnotatie te lezen lijkt me wel leuk. dat was volgens hem nodig bij gitaarspelen omdat je dan makkelijker liedjes kan uitzoeken ofzo?
1 2 3 4 5 6 | e|:-------------:-----------------:-----------:----| B|:-------------:-----------------:-----------:----| G|:-----------5-:-----8-----8--6--:-----8--6--:----| D|:--3--6--5--5-:--6--8--3--8--6--:--6--8--6--:----| A|:--3--6--5--3-:--6--6--3--6--4--:--6--6--4--:----| E|:--1--4--3----:--4-----1--------:--4--------:----| |
dankuwel!quote:Op dinsdag 19 februari 2013 17:24 schreef starla het volgende:
[..]
Zo noteren we dat:
[ code verwijderd ]
Weet nog niet of het gaat lukken hoor. Linkerhand techniek wel. Zie alleen dat hij met een plectrum werkt in z'n rechter, dus even kijken of me dat gaat lukken. Ben namelijk een klassiek gitarist, dus werk er eigenlijk nooit mee.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 16:48 schreef Zorro het volgende:
[..]
ik denk, laat ik er voor degein een lastige op zetten. Gaat ie hem doen![]()
Ben benieuwd naar het resultaat!
Heb al 11 jaar een leraar, maar die is ook puur klassiek. Vind het ook zonde om m'n lestijd aan dat soort dingen te besteden. Dit is puur voor erbijquote:Op dinsdag 19 februari 2013 16:37 schreef Flaminginferno het volgende:
[..]
Aahh, nouja geen probleem doe het graag. Vind het fijn om mensen te helpen met dat soort dingen
Theorie hoef je niet persee te kennen, als je het jezelf leert ga je vanzelf wel merken wat goed is wat fout is en wat niet, als is een leraar natuurlijk veel handiger, ben zelf zo verstandig om na 3 maanden gitaarspel toch een leraar op te zoeken want mocht er dan wat fout gaan dan ben ik er optijd bij. een kennis van mijn ouders speelt al weet ik hoelang gitaar, en die heeft last van zijn pols (is dat rsi geloof het wel?) en die zit dus af en toe met zo`n ding om zijn pols omdat het anders te erg overbelast is.
Voor erbij zijn dingen altijd leuk, wou dat ik wat meer kon haha ben allang blij dat ik nu 5 akkoorden kan spelen zonder problemen (C-D-Emineur-G en Amineur, ja en powerchords maar die andere akkoorden zijn gesloten.. althans zo noemde mijn leraar het)quote:Op dinsdag 19 februari 2013 17:30 schreef Push. het volgende:
[..]
Weet nog niet of het gaat lukken hoor. Linkerhand techniek wel. Zie alleen dat hij met een plectrum werkt in z'n rechter, dus even kijken of me dat gaat lukken. Ben namelijk een klassiek gitarist, dus werk er eigenlijk nooit mee.
[..]
Heb al 11 jaar een leraar, maar die is ook puur klassiek. Vind het ook zonde om m'n lestijd aan dat soort dingen te besteden. Dit is puur voor erbij.
Nu wel een échte auto (ahum VW), hoop ik?quote:Op dinsdag 19 februari 2013 16:57 schreef Aresdreams het volgende:
jeej, zaterdag een nieuwe auto, een nier en een long minder, maar ik kan weer ergens heen rijden
Als hij slim is koopt hij een Saab of Volvo, veiligheid, robuust, alleen veel wegenbelasting.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 17:36 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Nu wel een échte auto (ahum VW), hoop ik?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |