abonnement Unibet Coolblue
pi_123077708
Omdat U2 gewoon een kutband is Braddie...
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty at my foot and I want to touch it
pi_123077765
quote:
Thanks, denk dat ik deze ga doen. Zo even zoeken of ik een goeie tab kan vinden. :)

@Falminginferno, thanks, niet helemaal mijn smaak sommige en overzetten naar akoestisch kan ik helaas niet. Ken amper theorie :+
"Fear is only as deep as the mind allows."
pi_123077857
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 16:34 schreef Push. het volgende:

[..]

Thanks, denk dat ik deze ga doen. Zo even zoeken of ik een goeie tab kan vinden. :)

@Falminginferno, thanks, niet helemaal mijn smaak sommige en overzetten naar akoestisch kan ik helaas niet. Ken amper theorie :+
Aahh, nouja geen probleem doe het graag. Vind het fijn om mensen te helpen met dat soort dingen
Theorie hoef je niet persee te kennen, als je het jezelf leert ga je vanzelf wel merken wat goed is wat fout is en wat niet, als is een leraar natuurlijk veel handiger, ben zelf zo verstandig om na 3 maanden gitaarspel toch een leraar op te zoeken want mocht er dan wat fout gaan dan ben ik er optijd bij. een kennis van mijn ouders speelt al weet ik hoelang gitaar, en die heeft last van zijn pols (is dat rsi geloof het wel?) en die zit dus af en toe met zo`n ding om zijn pols omdat het anders te erg overbelast is.
Noch Visch.
pi_123078091
deze gast vind ik echt master trouwens, maar ik kom niet uit de akkoorden (Hij speelt gewoon powerchords toch?)
Heeft iemand misschien de akkoorden van dat intro..
Noch Visch.
  FOK!fotograaf dinsdag 19 februari 2013 @ 16:48:35 #80
842 Zorro
Z
pi_123078396
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 16:34 schreef Push. het volgende:

[..]

Thanks, denk dat ik deze ga doen. Zo even zoeken of ik een goeie tab kan vinden. :)

@Falminginferno, thanks, niet helemaal mijn smaak sommige en overzetten naar akoestisch kan ik helaas niet. Ken amper theorie :+
ik denk, laat ik er voor degein een lastige op zetten. Gaat ie hem doen 8)7 _O_

Ben benieuwd naar het resultaat!
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
pi_123078438
Hier ook.
Ik ga dit topic even TVPen.
Noch Visch.
pi_123078802
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 16:41 schreef Flaminginferno het volgende:
deze gast vind ik echt master trouwens, maar ik kom niet uit de akkoorden (Hij speelt gewoon powerchords toch?)
Heeft iemand misschien de akkoorden van dat intro..
Verse: F5 Ab5 G5 C5
Bridge: Ab5 Eb5 F5 Eb5 Db5
Chorus of einde: Ab5 Eb5 Db5 paar keer herhalen en eindigen op Ab5

Geen dank.

[ Bericht 0% gewijzigd door starla op 19-02-2013 18:03:47 ]
I feel kinda Locrian today
pi_123078852
jeej, zaterdag een nieuwe auto, een nier en een long minder, maar ik kan weer ergens heen rijden :P
pi_123078961
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 16:56 schreef starla het volgende:

[..]

Verse: F5 Ab5 G5 C5
Bridge: Ab5 Eb5 C5 Bb5 Db5
Chorus of einde: Ab5 Eb5 Db5 paar keer herhalen en eindigen op Ab5

Geen dank.
hey hartstikke bedankt, laat ik aan mijn leraar horen morgen kijken wat hij er van vind, vind hem wel leuk rockend :)
Noch Visch.
pi_123079177
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 17:00 schreef Flaminginferno het volgende:

[..]

hey hartstikke bedankt, laat ik aan mijn leraar horen morgen kijken wat hij er van vind, vind hem wel leuk rockend :)
Sorry C5 in bridge moet F5 zijn, maar de bas speelt volgens mij een C vandaar dat het als C klinkt met die verdomde powerchords (mijn post al aangepast) ;)

Of is er helemaal geen bas? haha :D

Boeien, F5 dus ipv C5.
I feel kinda Locrian today
pi_123079254
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 17:05 schreef starla het volgende:

[..]

Sorry C5 in bridge moet F5 zijn, maar de bas speelt volgens mij een C vandaar dat het als C klinkt met die verdomde powerchords (mijn post al aangepast) ;)
Ok dankuwel
is er ook een programmatje dat ik hem kan vertragen? want ik ben nog helemaal niet zo snel als dat liedje met overgangen (stomme vingers willen nooit wat ik van ze vraag)

Er zit wel bas in volgens mij maar die is redelijk zacht ingemixt.
Noch Visch.
pi_123079402
En de Bb5 moet Eb5 zijn. Idem als met dat andere akkoord. De kwint van Eb is Bb.

Dus bridge = Ab5 Eb5 F5 Eb5 Db5
Verse en einde zijn goed zo.
I feel kinda Locrian today
pi_123079473
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 16:33 schreef brother52 het volgende:
Omdat U2 gewoon een kutband is Braddie...
PS4 online: micro_nl
pi_123079478
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 17:12 schreef starla het volgende:
En de Bb5 moet Eb5 zijn. Idem als met dat andere akkoord. De kwint van Eb is Bb.

Dus bridge = Ab5 Eb5 F5 Eb5 Db5
Verse en einde zijn goed zo.
Ok, verse en einde is eigenlijk alles wel toch? volgens mij heeft dat nummer niet echt een refrein of wel?
Maar er zitten nu dus 2 nieuw/andere akkoorden in?... even uitvogelen, ik ken die Ab5 en Eb5 en Db5 niet is dat gewoon 1tje opschuifen vanaf A D en C?
Noch Visch.
pi_123079503
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 17:14 schreef Flaminginferno het volgende:

[..]

Ok, verse en einde is eigenlijk alles wel toch? volgens mij heeft dat nummer niet echt een refrein of wel?
Ja hoe je wil, het einde zie ik als het refrein een beetje...

http://nl.abrsm.org/en/ex(...)ations/speedshifter/
I feel kinda Locrian today
pi_123079518
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 17:15 schreef starla het volgende:

[..]

Ja hoe je wil, het einde zie ik als het refrein een beetje...

http://nl.abrsm.org/en/ex(...)ations/speedshifter/
Oh bedankt hiervoor haha kan ik goed gebruiken
Noch Visch.
pi_123079570
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 17:14 schreef Flaminginferno het volgende:

Maar er zitten nu dus 2 nieuw/andere akkoorden in?... even uitvogelen, ik ken die Ab5 en Eb5 en Db5 niet is dat gewoon 1tje opschuifen vanaf A D en C?
Ab = eentje omlaag van A
Eb = eentje omlaag van E of eentje omhoog van D (maar dan is het D#)
Db = eentje omlaag van D of eentje omhoog van C inderdaad
I feel kinda Locrian today
pi_123079628
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 17:16 schreef starla het volgende:

[..]

Ab = eentje omlaag van A
Eb = eentje omlaag van E of eentje omhoog van D (maar dan is het D#)
Db = eentje omlaag van D of eentje omhoog van C inderdaad
Ok hartstikke bedankt. Dit ga ik ook even navragen bij mijn gitaarleraar misschien kan hij mij ook leren om gitaarnotatie te lezen lijkt me wel leuk. dat was volgens hem nodig bij gitaarspelen omdat je dan makkelijker liedjes kan uitzoeken ofzo?
Noch Visch.
pi_123079893
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 17:18 schreef Flaminginferno het volgende:

[..]

Ok hartstikke bedankt. Dit ga ik ook even navragen bij mijn gitaarleraar misschien kan hij mij ook leren om gitaarnotatie te lezen lijkt me wel leuk. dat was volgens hem nodig bij gitaarspelen omdat je dan makkelijker liedjes kan uitzoeken ofzo?
Zo noteren we dat:

1
2
3
4
5
6
e|:-------------:-----------------:-----------:----|
B|:-------------:-----------------:-----------:----|
G|:-----------5-:-----8-----8--6--:-----8--6--:----|
D|:--3--6--5--5-:--6--8--3--8--6--:--6--8--6--:----|
A|:--3--6--5--3-:--6--6--3--6--4--:--6--6--4--:----|
E|:--1--4--3----:--4-----1--------:--4--------:----|
I feel kinda Locrian today
pi_123080139
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 17:24 schreef starla het volgende:

[..]

Zo noteren we dat:
[ code verwijderd ]

dankuwel!
En die kleine e is de lage? ikzal dit topic bij hem aanbevelen (Vraag me af wat hij er van zal vinden) ben blij met de aardige mensen hier :)
Noch Visch.
pi_123080182
quote:
6s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 16:48 schreef Zorro het volgende:

[..]

ik denk, laat ik er voor degein een lastige op zetten. Gaat ie hem doen 8)7 _O_

Ben benieuwd naar het resultaat!
Weet nog niet of het gaat lukken hoor. Linkerhand techniek wel. Zie alleen dat hij met een plectrum werkt in z'n rechter, dus even kijken of me dat gaat lukken. Ben namelijk een klassiek gitarist, dus werk er eigenlijk nooit mee.

quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 16:37 schreef Flaminginferno het volgende:

[..]

Aahh, nouja geen probleem doe het graag. Vind het fijn om mensen te helpen met dat soort dingen
Theorie hoef je niet persee te kennen, als je het jezelf leert ga je vanzelf wel merken wat goed is wat fout is en wat niet, als is een leraar natuurlijk veel handiger, ben zelf zo verstandig om na 3 maanden gitaarspel toch een leraar op te zoeken want mocht er dan wat fout gaan dan ben ik er optijd bij. een kennis van mijn ouders speelt al weet ik hoelang gitaar, en die heeft last van zijn pols (is dat rsi geloof het wel?) en die zit dus af en toe met zo`n ding om zijn pols omdat het anders te erg overbelast is.
Heb al 11 jaar een leraar, maar die is ook puur klassiek. Vind het ook zonde om m'n lestijd aan dat soort dingen te besteden. Dit is puur voor erbij :).
"Fear is only as deep as the mind allows."
pi_123080341
quote:
10s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 17:30 schreef Push. het volgende:

[..]

Weet nog niet of het gaat lukken hoor. Linkerhand techniek wel. Zie alleen dat hij met een plectrum werkt in z'n rechter, dus even kijken of me dat gaat lukken. Ben namelijk een klassiek gitarist, dus werk er eigenlijk nooit mee.

[..]

Heb al 11 jaar een leraar, maar die is ook puur klassiek. Vind het ook zonde om m'n lestijd aan dat soort dingen te besteden. Dit is puur voor erbij :).
Voor erbij zijn dingen altijd leuk, wou dat ik wat meer kon haha ben allang blij dat ik nu 5 akkoorden kan spelen zonder problemen (C-D-Emineur-G en Amineur, ja en powerchords maar die andere akkoorden zijn gesloten.. althans zo noemde mijn leraar het)
Noch Visch.
pi_123080368
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 16:57 schreef Aresdreams het volgende:
jeej, zaterdag een nieuwe auto, een nier en een long minder, maar ik kan weer ergens heen rijden :P
Nu wel een échte auto (ahum VW), hoop ik?
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
pi_123080776
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 17:36 schreef The_Dean het volgende:

[..]

Nu wel een échte auto (ahum VW), hoop ik?
Als hij slim is koopt hij een Saab of Volvo, veiligheid, robuust, alleen veel wegenbelasting.
Noch Visch.
pi_123080811
Ja, want een VW is niet veilig, of robuust.
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')