vak 413 zit kquote:Op woensdag 13 februari 2013 23:25 schreef El_Liberaliste het volgende:
Morgen maar weer eens een stoeltje warmhouden in de Arena.
Daarom jaquote:Op woensdag 13 februari 2013 23:25 schreef Scrutinizer het volgende:
Een topic over Zuidoost in m'n AT? Hoe komt dat hier? Ik kom daar eigenlijk nooit.
Zwaaien naar de overkant goed?quote:
Oud West is wel coolquote:Op woensdag 13 februari 2013 23:28 schreef donroyco het volgende:
Rot op met je Z-O, Juicy. Ik sla je zo buiten Westen.
Ik zal even zwaaien jaquote:
Doe maar gewoon, dan ben je gek genoeg.quote:
Gelukkig woon ik daar dan ook nietquote:Op woensdag 13 februari 2013 23:30 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Oud West is wel coolmaar de rest daar vind ik echt ghetto.
Eenschquote:
eens over noordquote:
Semi politiek correct geluk om goede PVDA sier te maken.quote:Op donderdag 14 februari 2013 09:17 schreef Bleie het volgende:
Je hebt helemaal gelijk. Tijd voor een politieke discussie dan? Wat vinden jullie van het afschaffen van het woord 'allochtoon' door de gemeente?
Ik vond het eerst een belachelijk voorstel, omdat ik dacht dat ze overwilden naar een nieuwe overkoepelende term (zoals je eerst 'gastarbeider' had, wat later dus 'allochtoon' werd), maar ze gaan juist over op een - in mijn ogen - uitstekende versie van 'Turkse Amsterdammer', enz. Prima dus, wat mij betreft. Al vraag ik me wel af of ze het dan ook over Nederlandse Amsterdammers gaan hebben. Zou wel moeten, eigenlijk.
Kan je dat even in het Nederlands vertalen voor me?quote:Op donderdag 14 februari 2013 09:19 schreef Godtje het volgende:
[..]
Semi politiek correct geluk om goede PVDA sier te maken.
Onzin inderdaad. Maargoed, hoe ze het officieel ook noemen, een allochtoon van Turkse komaf noemde we gewoon een Turk. Een Turkse Amsterdammer noemen we nog steeds gewoon een Turk.quote:Op donderdag 14 februari 2013 09:17 schreef Bleie het volgende:
Je hebt helemaal gelijk. Tijd voor een politieke discussie dan? Wat vinden jullie van het afschaffen van het woord 'allochtoon' door de gemeente?
Ik vond het eerst een belachelijk voorstel, omdat ik dacht dat ze overwilden naar een nieuwe overkoepelende term (zoals je eerst 'gastarbeider' had, wat later dus 'allochtoon' werd), maar ze gaan juist over op een - in mijn ogen - uitstekende versie van 'Turkse Amsterdammer', enz. Prima dus, wat mij betreft. Al vraag ik me wel af of ze het dan ook over Nederlandse Amsterdammers gaan hebben. Zou wel moeten, eigenlijk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |