Nederturk | woensdag 13 februari 2013 @ 23:14 |
Ik ga voor de zomer een nieuwe auto kopen. Ik wilde een Mercedes C320 cdi kopen die 224 pk is, maar bij de 280cdi staat er 231 pk. Hoe kan 280cdi sneller zijn dan de c320 cdi? | |
yup | woensdag 13 februari 2013 @ 23:23 |
Uhm een C280 is een benzine en zit je dus met appeltjes met peertjes te vergelijken? Benzinemotoren hebben vrijwel altijd meer vermogen dan de diesels, bij BMW weet ik dat een 330i bijv. 272 pk levert en dat een 330d 245 pk levert... | |
Nederturk | woensdag 13 februari 2013 @ 23:44 |
Nee een C 280 CDI dus diesel | |
yup | woensdag 13 februari 2013 @ 23:51 |
Ik weet bijna zeker dat een C280 CDi niet bestaat. Een E280 CDi bestaat en dat is een 3 liter motor met 190 pk en 400 nm. Lijkt me sterk dat een C280 CDi opeens 231 pk heeft... De C280 benzine heeft wel 231 pk. | |
Leandra | donderdag 14 februari 2013 @ 00:54 |
Heeft TS alweer in het verkeerde lijstje gekeken... | |
Cat-astrophe | donderdag 14 februari 2013 @ 07:06 |
Opschoond en schopje PTA. | |
Cucumissativus | donderdag 14 februari 2013 @ 08:20 |
Ik denk dat de Marktplaatsverkoper een foutje heeft gemaak in z'n advertentie. | |
blup | donderdag 14 februari 2013 @ 08:20 |
C280cdi bestaat niet. C30 cdi amg wel met die 231pk. | |
Sounddragon | donderdag 14 februari 2013 @ 10:58 |
Goeie research gedaan. ![]() TS wilde even melden dat hij een Mercedes wil gaan kopen maar er geen kaas van heeft gegeten. Sosiwosiwazo; een dieselauto beoordelen op PK's ipv koppel ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 14 februari 2013 @ 11:01 |
Tja sommige mensen gaan altijd af op reclames en de eerste uiterlijkheden en naam van iets. Doe je eigenlijk niks tegen. | |
Sounddragon | donderdag 14 februari 2013 @ 11:03 |
Waarbij ik zéker weet dat die 330d een jezuseind rapper weg is bij de verkeerslichten ![]() | |
Sounddragon | donderdag 14 februari 2013 @ 11:04 |
True. | |
rival | donderdag 14 februari 2013 @ 11:14 |
0-100 scheelt 0.1 seconde.... dus dat jezuseind van je valt wel mee. ![]() ik heb voor het gemak maar even het nieuwste model gepakt... | |
eXplorer1 | donderdag 14 februari 2013 @ 11:54 |
het verschil is idd zo klein doordat het gemis aan koppel bijna teniet wordt gedaan door het toerenbereik, en de diesel compenseert het gemis aan toerenbereik door het koppel. Heb je benzine i.c.m. turbo dan ![]() | |
Sounddragon | donderdag 14 februari 2013 @ 12:02 |
Dan wordt het tijd voor een chippie ![]() | |
borderlinedancer | vrijdag 15 februari 2013 @ 21:49 |
Ach joh dat chippie is zwaar overrated. De chiptuners doen er zelf heel positief over maar niet zelden wordt je belazerd met een ander gedrag van het pedaal zodat het sneller aanvoelt. Zou je het nameten, zou je weinig verschil zien 0-100/0-200 kmh. Sommige tuners (ik ken er 1, zit bij mij in de buurt) beweren zelfs dat ze een 150pk golfje kunnen tunen naar 300pk. Tunen levert meestal rond de 5% winst op en daarmee ben je wel een hoop geld kwijt en je garantie ook [ Bericht 1% gewijzigd door borderlinedancer op 15-02-2013 22:02:52 ] | |
T42 | vrijdag 15 februari 2013 @ 22:14 |
ken voertuigen met veel meer pk's die minder snel zijn hoor | |
borderlinedancer | vrijdag 15 februari 2013 @ 22:23 |
veel meer pk's/minder snel. Laat me raden .... een vrachtwagen ? | |
T42 | vrijdag 15 februari 2013 @ 22:33 |
tank boot trekker mijn oma's rollator | |
klawie | vrijdag 15 februari 2013 @ 23:12 |
volgens mij is alleen de e klasse er in 280 cdi de w211 | |
Sounddragon | zaterdag 16 februari 2013 @ 02:07 |
Mits turbodiesel, heeft een Chip wel degelijk zin; met een turbo is er zat winst te behalen ten koste van wat onkruid langs de weg. Met een atmosferische benzinemotor is chippen gelul, mits er verder technisch geen kont wordt veranderd onder de kap. | |
borderlinedancer | zaterdag 16 februari 2013 @ 02:09 |
m.i. TE DUUR voor wat je krijgt | |
Sounddragon | zaterdag 16 februari 2013 @ 02:22 |
Mwah, 500¤ voor (in het geval van een 330d) een slordige 50 - 70 Paardjes extra en niet geheel onbelangrijk; een aanhanger vol koppel erbij... noem het maar weinig. | |
borderlinedancer | zaterdag 16 februari 2013 @ 08:54 |
ik zou t pas geloven als ze dat ter plaatse op de dyno laten zien mwah | |
ZwartmetSuiker | zaterdag 16 februari 2013 @ 10:13 |
Jammer, TS is afgewimpeld. | |
borderlinedancer | zaterdag 16 februari 2013 @ 11:27 |
Laat ik dan de TS helpen door te stellen dat 224 of 231pk geen bal verschil maakt. Als je dan een merkbaar verschil wil (NB bij gelijk gewicht van de auto!!) dan zou je van 224 echt naar iets van 275 moeten springen, dan voel je wat meer pit. Of laat je flessen bij een tuner die je gaspedaal gedrag aanpast. Maar zoals eerder gesteld, als dit soort tuning laat nameten is het weggegooid geld idd vooral bij zuigermotoren. Bij motoren met geforceerde lucht helpt het natuurlijk wel maar worden er vaak idiote bedragen gevraagd | |
Djurres | zaterdag 16 februari 2013 @ 11:58 |
Ik heb zelf ook een tijdje gechipped voor de hobby. Ben ook wel is bij een bedrijf geweest om op de dyno te chippen. Onderandere de auto van vaders is van 165 pk naar 203 pk gegaan, en heeft er bijna 100nm bij gekregen aan koppel. Tis zeker erg goed te merken, de auto is dan ook merkbaar op de klok sneller naar de 100 te douwen als met de originele chip. Mja, turbo is in principe wel een vereiste om echt goed vermogen te kunnen maken. Tevens kan je met een chip ook een auto zuiniger maken ![]() | |
borderlinedancer | zaterdag 16 februari 2013 @ 12:00 |
Dat zeggen ze idd, maar mijn ervaring is dat je rechtervoet de beslissende factor is | |
Djurres | zaterdag 16 februari 2013 @ 12:02 |
Dat zal er ongetwijfelt mee te maken hebben, maar ja, massaproductie, een goede chipper maakt de chip zo dat hij precies aangepast is voor de auto. Standaard chips, allemaal massaproductie en al die motoren lopen er prima op. Heb hier dan ook de standaard chip, en de aangepaste chip van onze auto op de PC staan, zit zeker wel een degelijk verschil in ![]() |