FOK!forum / Planes, Trains & Automobiles / Mercedes
Nederturkwoensdag 13 februari 2013 @ 23:14
Ik ga voor de zomer een nieuwe auto kopen. Ik wilde een Mercedes C320 cdi kopen die 224 pk is, maar bij de 280cdi staat er 231 pk. Hoe kan 280cdi sneller zijn dan de c320 cdi?
yupwoensdag 13 februari 2013 @ 23:23
Uhm een C280 is een benzine en zit je dus met appeltjes met peertjes te vergelijken?

Benzinemotoren hebben vrijwel altijd meer vermogen dan de diesels, bij BMW weet ik dat een 330i bijv. 272 pk levert en dat een 330d 245 pk levert...
Nederturkwoensdag 13 februari 2013 @ 23:44
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 23:23 schreef yup het volgende:
Uhm een C280 is een benzine en zit je dus met appeltjes met peertjes te vergelijken?

Benzinemotoren hebben vrijwel altijd meer vermogen dan de diesels, bij BMW weet ik dat een 330i bijv. 272 pk levert en dat een 330d 245 pk levert...
Nee een C 280 CDI dus diesel
yupwoensdag 13 februari 2013 @ 23:51
Ik weet bijna zeker dat een C280 CDi niet bestaat.

Een E280 CDi bestaat en dat is een 3 liter motor met 190 pk en 400 nm. Lijkt me sterk dat een C280 CDi opeens 231 pk heeft...

De C280 benzine heeft wel 231 pk.
Leandradonderdag 14 februari 2013 @ 00:54
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 23:51 schreef yup het volgende:
Ik weet bijna zeker dat een C280 CDi niet bestaat.

Een E280 CDi bestaat en dat is een 3 liter motor met 190 pk en 400 nm. Lijkt me sterk dat een C280 CDi opeens 231 pk heeft...

De C280 benzine heeft wel 231 pk.
Heeft TS alweer in het verkeerde lijstje gekeken...
Cat-astrophedonderdag 14 februari 2013 @ 07:06
Opschoond en schopje PTA.
Cucumissativusdonderdag 14 februari 2013 @ 08:20
Ik denk dat de Marktplaatsverkoper een foutje heeft gemaak in z'n advertentie.
blupdonderdag 14 februari 2013 @ 08:20
C280cdi bestaat niet. C30 cdi amg wel met die 231pk.
Sounddragondonderdag 14 februari 2013 @ 10:58
Goeie research gedaan. _O-

TS wilde even melden dat hij een Mercedes wil gaan kopen maar er geen kaas van heeft gegeten.

Sosiwosiwazo; een dieselauto beoordelen op PK's ipv koppel :+
#ANONIEMdonderdag 14 februari 2013 @ 11:01
Tja sommige mensen gaan altijd af op reclames en de eerste uiterlijkheden en naam van iets.
Doe je eigenlijk niks tegen.
Sounddragondonderdag 14 februari 2013 @ 11:03
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 23:23 schreef yup het volgende:
Uhm een C280 is een benzine en zit je dus met appeltjes met peertjes te vergelijken?

Benzinemotoren hebben vrijwel altijd meer vermogen dan de diesels, bij BMW weet ik dat een 330i bijv. 272 pk levert en dat een 330d 245 pk levert...
Waarbij ik zéker weet dat die 330d een jezuseind rapper weg is bij de verkeerslichten _O_
Sounddragondonderdag 14 februari 2013 @ 11:04
quote:
6s.gif Op donderdag 14 februari 2013 11:01 schreef Iwanius het volgende:
Tja sommige mensen gaan altijd af op reclames en de eerste uiterlijkheden en naam van iets.
Doe je eigenlijk niks tegen.
True.
rivaldonderdag 14 februari 2013 @ 11:14
quote:
14s.gif Op donderdag 14 februari 2013 11:03 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Waarbij ik zéker weet dat die 330d een jezuseind rapper weg is bij de verkeerslichten _O_
0-100 scheelt 0.1 seconde.... dus dat jezuseind van je valt wel mee. :P

ik heb voor het gemak maar even het nieuwste model gepakt...
eXplorer1donderdag 14 februari 2013 @ 11:54
quote:
1s.gif Op donderdag 14 februari 2013 11:14 schreef rival het volgende:

[..]

0-100 scheelt 0.1 seconde.... dus dat jezuseind van je valt wel mee. :P

ik heb voor het gemak maar even het nieuwste model gepakt...
het verschil is idd zo klein doordat het gemis aan koppel bijna teniet wordt gedaan door het toerenbereik, en de diesel compenseert het gemis aan toerenbereik door het koppel. Heb je benzine i.c.m. turbo dan O+
Sounddragondonderdag 14 februari 2013 @ 12:02
quote:
1s.gif Op donderdag 14 februari 2013 11:14 schreef rival het volgende:

[..]

0-100 scheelt 0.1 seconde.... dus dat jezuseind van je valt wel mee. :P

ik heb voor het gemak maar even het nieuwste model gepakt...
Dan wordt het tijd voor een chippie :7
borderlinedancervrijdag 15 februari 2013 @ 21:49
quote:
14s.gif Op donderdag 14 februari 2013 12:02 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Dan wordt het tijd voor een chippie :7
Ach joh dat chippie is zwaar overrated. De chiptuners doen er zelf heel positief over maar niet zelden wordt je belazerd met een ander gedrag van het pedaal zodat het sneller aanvoelt. Zou je het nameten, zou je weinig verschil zien 0-100/0-200 kmh. Sommige tuners (ik ken er 1, zit bij mij in de buurt) beweren zelfs dat ze een 150pk golfje kunnen tunen naar 300pk. Tunen levert meestal rond de 5% winst op en daarmee ben je wel een hoop geld kwijt en je garantie ook

[ Bericht 1% gewijzigd door borderlinedancer op 15-02-2013 22:02:52 ]
T42vrijdag 15 februari 2013 @ 22:14
ken voertuigen met veel meer pk's die minder snel zijn hoor
borderlinedancervrijdag 15 februari 2013 @ 22:23
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 22:14 schreef T42 het volgende:
ken voertuigen met veel meer pk's die minder snel zijn hoor
veel meer pk's/minder snel. Laat me raden .... een vrachtwagen ?
T42vrijdag 15 februari 2013 @ 22:33
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 22:23 schreef borderlinedancer het volgende:

[..]

veel meer pk's/minder snel. Laat me raden .... een vrachtwagen ?
tank
boot
trekker
mijn oma's rollator
klawievrijdag 15 februari 2013 @ 23:12
volgens mij is alleen de e klasse er in 280 cdi de w211
Sounddragonzaterdag 16 februari 2013 @ 02:07
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 21:49 schreef borderlinedancer het volgende:

[..]

Ach joh dat chippie is zwaar overrated. De chiptuners doen er zelf heel positief over maar niet zelden wordt je belazerd met een ander gedrag van het pedaal zodat het sneller aanvoelt. Zou je het nameten, zou je weinig verschil zien 0-100/0-200 kmh. Sommige tuners (ik ken er 1, zit bij mij in de buurt) beweren zelfs dat ze een 150pk golfje kunnen tunen naar 300pk. Tunen levert meestal rond de 5% winst op en daarmee ben je wel een hoop geld kwijt en je garantie ook
Mits turbodiesel, heeft een Chip wel degelijk zin; met een turbo is er zat winst te behalen ten koste van wat onkruid langs de weg. Met een atmosferische benzinemotor is chippen gelul, mits er verder technisch geen kont wordt veranderd onder de kap.
borderlinedancerzaterdag 16 februari 2013 @ 02:09
quote:
14s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 02:07 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Mits turbodiesel, heeft een Chip wel degelijk zin; met een turbo is er zat winst te behalen ten koste van wat onkruid langs de weg. Met een atmosferische benzinemotor is chippen gelul, mits er verder technisch geen kont wordt veranderd onder de kap.
m.i. TE DUUR voor wat je krijgt
Sounddragonzaterdag 16 februari 2013 @ 02:22
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 02:09 schreef borderlinedancer het volgende:

[..]

m.i. TE DUUR voor wat je krijgt
Mwah, 500¤ voor (in het geval van een 330d) een slordige 50 - 70 Paardjes extra en niet geheel onbelangrijk; een aanhanger vol koppel erbij... noem het maar weinig.
borderlinedancerzaterdag 16 februari 2013 @ 08:54
quote:
14s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 02:22 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Mwah, 500¤ voor (in het geval van een 330d) een slordige 50 - 70 Paardjes extra en niet geheel onbelangrijk; een aanhanger vol koppel erbij... noem het maar weinig.
ik zou t pas geloven als ze dat ter plaatse op de dyno laten zien mwah
ZwartmetSuikerzaterdag 16 februari 2013 @ 10:13
Jammer, TS is afgewimpeld.
borderlinedancerzaterdag 16 februari 2013 @ 11:27
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 23:14 schreef Nederturk het volgende:
Ik ga voor de zomer een nieuwe auto kopen. Ik wilde een Mercedes C320 cdi kopen die 224 pk is, maar bij de 280cdi staat er 231 pk. Hoe kan 280cdi sneller zijn dan de c320 cdi?
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 10:13 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Jammer, TS is afgewimpeld.
Laat ik dan de TS helpen door te stellen dat 224 of 231pk geen bal verschil maakt. Als je dan een merkbaar verschil wil (NB bij gelijk gewicht van de auto!!) dan zou je van 224 echt naar iets van 275 moeten springen, dan voel je wat meer pit. Of laat je flessen bij een tuner die je gaspedaal gedrag aanpast. Maar zoals eerder gesteld, als dit soort tuning laat nameten is het weggegooid geld idd vooral bij zuigermotoren. Bij motoren met geforceerde lucht helpt het natuurlijk wel maar worden er vaak idiote bedragen gevraagd
Djurreszaterdag 16 februari 2013 @ 11:58
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 08:54 schreef borderlinedancer het volgende:

[..]

ik zou t pas geloven als ze dat ter plaatse op de dyno laten zien mwah
Ik heb zelf ook een tijdje gechipped voor de hobby. Ben ook wel is bij een bedrijf geweest om op de dyno te chippen. Onderandere de auto van vaders is van 165 pk naar 203 pk gegaan, en heeft er bijna 100nm bij gekregen aan koppel. Tis zeker erg goed te merken, de auto is dan ook merkbaar op de klok sneller naar de 100 te douwen als met de originele chip.

Mja, turbo is in principe wel een vereiste om echt goed vermogen te kunnen maken. Tevens kan je met een chip ook een auto zuiniger maken :)
borderlinedancerzaterdag 16 februari 2013 @ 12:00
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 11:58 schreef Djurres het volgende:

[..]

Ik heb zelf ook een tijdje gechipped voor de hobby. Ben ook wel is bij een bedrijf geweest om op de dyno te chippen. Onderandere de auto van vaders is van 165 pk naar 203 pk gegaan, en heeft er bijna 100nm bij gekregen aan koppel. Tis zeker erg goed te merken, de auto is dan ook merkbaar op de klok sneller naar de 100 te douwen als met de originele chip.

Mja, turbo is in principe wel een vereiste om echt goed vermogen te kunnen maken. Tevens kan je met een chip ook een auto zuiniger maken :)
Dat zeggen ze idd, maar mijn ervaring is dat je rechtervoet de beslissende factor is
Djurreszaterdag 16 februari 2013 @ 12:02
Dat zal er ongetwijfelt mee te maken hebben, maar ja, massaproductie, een goede chipper maakt de chip zo dat hij precies aangepast is voor de auto.

Standaard chips, allemaal massaproductie en al die motoren lopen er prima op.
Heb hier dan ook de standaard chip, en de aangepaste chip van onze auto op de PC staan, zit zeker wel een degelijk verschil in :)