abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_122944685
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 23:14 schreef Nederturk het volgende:
Ik ga voor de zomer een nieuwe auto kopen. Ik wilde een Mercedes C320 cdi kopen die 224 pk is, maar bij de 280cdi staat er 231 pk. Hoe kan 280cdi sneller zijn dan de c320 cdi?
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 10:13 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Jammer, TS is afgewimpeld.
Laat ik dan de TS helpen door te stellen dat 224 of 231pk geen bal verschil maakt. Als je dan een merkbaar verschil wil (NB bij gelijk gewicht van de auto!!) dan zou je van 224 echt naar iets van 275 moeten springen, dan voel je wat meer pit. Of laat je flessen bij een tuner die je gaspedaal gedrag aanpast. Maar zoals eerder gesteld, als dit soort tuning laat nameten is het weggegooid geld idd vooral bij zuigermotoren. Bij motoren met geforceerde lucht helpt het natuurlijk wel maar worden er vaak idiote bedragen gevraagd
  zaterdag 16 februari 2013 @ 11:58:15 #27
355592 Djurres
Knowledge, Fuck it.
pi_122945238
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 08:54 schreef borderlinedancer het volgende:

[..]

ik zou t pas geloven als ze dat ter plaatse op de dyno laten zien mwah
Ik heb zelf ook een tijdje gechipped voor de hobby. Ben ook wel is bij een bedrijf geweest om op de dyno te chippen. Onderandere de auto van vaders is van 165 pk naar 203 pk gegaan, en heeft er bijna 100nm bij gekregen aan koppel. Tis zeker erg goed te merken, de auto is dan ook merkbaar op de klok sneller naar de 100 te douwen als met de originele chip.

Mja, turbo is in principe wel een vereiste om echt goed vermogen te kunnen maken. Tevens kan je met een chip ook een auto zuiniger maken :)
Tadumtiedum.
pi_122945286
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 11:58 schreef Djurres het volgende:

[..]

Ik heb zelf ook een tijdje gechipped voor de hobby. Ben ook wel is bij een bedrijf geweest om op de dyno te chippen. Onderandere de auto van vaders is van 165 pk naar 203 pk gegaan, en heeft er bijna 100nm bij gekregen aan koppel. Tis zeker erg goed te merken, de auto is dan ook merkbaar op de klok sneller naar de 100 te douwen als met de originele chip.

Mja, turbo is in principe wel een vereiste om echt goed vermogen te kunnen maken. Tevens kan je met een chip ook een auto zuiniger maken :)
Dat zeggen ze idd, maar mijn ervaring is dat je rechtervoet de beslissende factor is
  zaterdag 16 februari 2013 @ 12:02:45 #29
355592 Djurres
Knowledge, Fuck it.
pi_122945334
Dat zal er ongetwijfelt mee te maken hebben, maar ja, massaproductie, een goede chipper maakt de chip zo dat hij precies aangepast is voor de auto.

Standaard chips, allemaal massaproductie en al die motoren lopen er prima op.
Heb hier dan ook de standaard chip, en de aangepaste chip van onze auto op de PC staan, zit zeker wel een degelijk verschil in :)
Tadumtiedum.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')