quote:Op woensdag 13 februari 2013 23:14 schreef Nederturk het volgende:
Ik ga voor de zomer een nieuwe auto kopen. Ik wilde een Mercedes C320 cdi kopen die 224 pk is, maar bij de 280cdi staat er 231 pk. Hoe kan 280cdi sneller zijn dan de c320 cdi?
Laat ik dan de TS helpen door te stellen dat 224 of 231pk geen bal verschil maakt. Als je dan een merkbaar verschil wil (NB bij gelijk gewicht van de auto!!) dan zou je van 224 echt naar iets van 275 moeten springen, dan voel je wat meer pit. Of laat je flessen bij een tuner die je gaspedaal gedrag aanpast. Maar zoals eerder gesteld, als dit soort tuning laat nameten is het weggegooid geld idd vooral bij zuigermotoren. Bij motoren met geforceerde lucht helpt het natuurlijk wel maar worden er vaak idiote bedragen gevraagdquote:
Ik heb zelf ook een tijdje gechipped voor de hobby. Ben ook wel is bij een bedrijf geweest om op de dyno te chippen. Onderandere de auto van vaders is van 165 pk naar 203 pk gegaan, en heeft er bijna 100nm bij gekregen aan koppel. Tis zeker erg goed te merken, de auto is dan ook merkbaar op de klok sneller naar de 100 te douwen als met de originele chip.quote:Op zaterdag 16 februari 2013 08:54 schreef borderlinedancer het volgende:
[..]
ik zou t pas geloven als ze dat ter plaatse op de dyno laten zien mwah
Dat zeggen ze idd, maar mijn ervaring is dat je rechtervoet de beslissende factor isquote:Op zaterdag 16 februari 2013 11:58 schreef Djurres het volgende:
[..]
Ik heb zelf ook een tijdje gechipped voor de hobby. Ben ook wel is bij een bedrijf geweest om op de dyno te chippen. Onderandere de auto van vaders is van 165 pk naar 203 pk gegaan, en heeft er bijna 100nm bij gekregen aan koppel. Tis zeker erg goed te merken, de auto is dan ook merkbaar op de klok sneller naar de 100 te douwen als met de originele chip.
Mja, turbo is in principe wel een vereiste om echt goed vermogen te kunnen maken. Tevens kan je met een chip ook een auto zuiniger maken
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |