Nee een C 280 CDI dus dieselquote:Op woensdag 13 februari 2013 23:23 schreef yup het volgende:
Uhm een C280 is een benzine en zit je dus met appeltjes met peertjes te vergelijken?
Benzinemotoren hebben vrijwel altijd meer vermogen dan de diesels, bij BMW weet ik dat een 330i bijv. 272 pk levert en dat een 330d 245 pk levert...
Heeft TS alweer in het verkeerde lijstje gekeken...quote:Op woensdag 13 februari 2013 23:51 schreef yup het volgende:
Ik weet bijna zeker dat een C280 CDi niet bestaat.
Een E280 CDi bestaat en dat is een 3 liter motor met 190 pk en 400 nm. Lijkt me sterk dat een C280 CDi opeens 231 pk heeft...
De C280 benzine heeft wel 231 pk.
Waarbij ik zéker weet dat die 330d een jezuseind rapper weg is bij de verkeerslichtenquote:Op woensdag 13 februari 2013 23:23 schreef yup het volgende:
Uhm een C280 is een benzine en zit je dus met appeltjes met peertjes te vergelijken?
Benzinemotoren hebben vrijwel altijd meer vermogen dan de diesels, bij BMW weet ik dat een 330i bijv. 272 pk levert en dat een 330d 245 pk levert...
True.quote:Op donderdag 14 februari 2013 11:01 schreef Iwanius het volgende:
Tja sommige mensen gaan altijd af op reclames en de eerste uiterlijkheden en naam van iets.
Doe je eigenlijk niks tegen.
0-100 scheelt 0.1 seconde.... dus dat jezuseind van je valt wel mee.quote:Op donderdag 14 februari 2013 11:03 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Waarbij ik zéker weet dat die 330d een jezuseind rapper weg is bij de verkeerslichten
het verschil is idd zo klein doordat het gemis aan koppel bijna teniet wordt gedaan door het toerenbereik, en de diesel compenseert het gemis aan toerenbereik door het koppel. Heb je benzine i.c.m. turbo danquote:Op donderdag 14 februari 2013 11:14 schreef rival het volgende:
[..]
0-100 scheelt 0.1 seconde.... dus dat jezuseind van je valt wel mee.
ik heb voor het gemak maar even het nieuwste model gepakt...
Dan wordt het tijd voor een chippiequote:Op donderdag 14 februari 2013 11:14 schreef rival het volgende:
[..]
0-100 scheelt 0.1 seconde.... dus dat jezuseind van je valt wel mee.
ik heb voor het gemak maar even het nieuwste model gepakt...
Ach joh dat chippie is zwaar overrated. De chiptuners doen er zelf heel positief over maar niet zelden wordt je belazerd met een ander gedrag van het pedaal zodat het sneller aanvoelt. Zou je het nameten, zou je weinig verschil zien 0-100/0-200 kmh. Sommige tuners (ik ken er 1, zit bij mij in de buurt) beweren zelfs dat ze een 150pk golfje kunnen tunen naar 300pk. Tunen levert meestal rond de 5% winst op en daarmee ben je wel een hoop geld kwijt en je garantie ookquote:Op donderdag 14 februari 2013 12:02 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Dan wordt het tijd voor een chippie
veel meer pk's/minder snel. Laat me raden .... een vrachtwagen ?quote:Op vrijdag 15 februari 2013 22:14 schreef T42 het volgende:
ken voertuigen met veel meer pk's die minder snel zijn hoor
tankquote:Op vrijdag 15 februari 2013 22:23 schreef borderlinedancer het volgende:
[..]
veel meer pk's/minder snel. Laat me raden .... een vrachtwagen ?
Mits turbodiesel, heeft een Chip wel degelijk zin; met een turbo is er zat winst te behalen ten koste van wat onkruid langs de weg. Met een atmosferische benzinemotor is chippen gelul, mits er verder technisch geen kont wordt veranderd onder de kap.quote:Op vrijdag 15 februari 2013 21:49 schreef borderlinedancer het volgende:
[..]
Ach joh dat chippie is zwaar overrated. De chiptuners doen er zelf heel positief over maar niet zelden wordt je belazerd met een ander gedrag van het pedaal zodat het sneller aanvoelt. Zou je het nameten, zou je weinig verschil zien 0-100/0-200 kmh. Sommige tuners (ik ken er 1, zit bij mij in de buurt) beweren zelfs dat ze een 150pk golfje kunnen tunen naar 300pk. Tunen levert meestal rond de 5% winst op en daarmee ben je wel een hoop geld kwijt en je garantie ook
m.i. TE DUUR voor wat je krijgtquote:Op zaterdag 16 februari 2013 02:07 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Mits turbodiesel, heeft een Chip wel degelijk zin; met een turbo is er zat winst te behalen ten koste van wat onkruid langs de weg. Met een atmosferische benzinemotor is chippen gelul, mits er verder technisch geen kont wordt veranderd onder de kap.
Mwah, 500¤ voor (in het geval van een 330d) een slordige 50 - 70 Paardjes extra en niet geheel onbelangrijk; een aanhanger vol koppel erbij... noem het maar weinig.quote:Op zaterdag 16 februari 2013 02:09 schreef borderlinedancer het volgende:
[..]
m.i. TE DUUR voor wat je krijgt
ik zou t pas geloven als ze dat ter plaatse op de dyno laten zien mwahquote:Op zaterdag 16 februari 2013 02:22 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Mwah, 500¤ voor (in het geval van een 330d) een slordige 50 - 70 Paardjes extra en niet geheel onbelangrijk; een aanhanger vol koppel erbij... noem het maar weinig.
quote:Op woensdag 13 februari 2013 23:14 schreef Nederturk het volgende:
Ik ga voor de zomer een nieuwe auto kopen. Ik wilde een Mercedes C320 cdi kopen die 224 pk is, maar bij de 280cdi staat er 231 pk. Hoe kan 280cdi sneller zijn dan de c320 cdi?
Laat ik dan de TS helpen door te stellen dat 224 of 231pk geen bal verschil maakt. Als je dan een merkbaar verschil wil (NB bij gelijk gewicht van de auto!!) dan zou je van 224 echt naar iets van 275 moeten springen, dan voel je wat meer pit. Of laat je flessen bij een tuner die je gaspedaal gedrag aanpast. Maar zoals eerder gesteld, als dit soort tuning laat nameten is het weggegooid geld idd vooral bij zuigermotoren. Bij motoren met geforceerde lucht helpt het natuurlijk wel maar worden er vaak idiote bedragen gevraagdquote:
Ik heb zelf ook een tijdje gechipped voor de hobby. Ben ook wel is bij een bedrijf geweest om op de dyno te chippen. Onderandere de auto van vaders is van 165 pk naar 203 pk gegaan, en heeft er bijna 100nm bij gekregen aan koppel. Tis zeker erg goed te merken, de auto is dan ook merkbaar op de klok sneller naar de 100 te douwen als met de originele chip.quote:Op zaterdag 16 februari 2013 08:54 schreef borderlinedancer het volgende:
[..]
ik zou t pas geloven als ze dat ter plaatse op de dyno laten zien mwah
Dat zeggen ze idd, maar mijn ervaring is dat je rechtervoet de beslissende factor isquote:Op zaterdag 16 februari 2013 11:58 schreef Djurres het volgende:
[..]
Ik heb zelf ook een tijdje gechipped voor de hobby. Ben ook wel is bij een bedrijf geweest om op de dyno te chippen. Onderandere de auto van vaders is van 165 pk naar 203 pk gegaan, en heeft er bijna 100nm bij gekregen aan koppel. Tis zeker erg goed te merken, de auto is dan ook merkbaar op de klok sneller naar de 100 te douwen als met de originele chip.
Mja, turbo is in principe wel een vereiste om echt goed vermogen te kunnen maken. Tevens kan je met een chip ook een auto zuiniger maken
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |