bronquote:Liever een Louis Vuitton dan seks
Liever een Louis Vuitton dan seks", is het motto van een van de shopaholics in dit nieuwe TLC-programma. Twee therapeuten proberen de dames te overtuigen dat zij en hun portemonnee hulp nodig hebben.
Een shopverslaving klinkt misschien onschuldig, maar niets is minder waar. Shopaholics Heather en Roshanda kunnen daar over meepraten. Heather jaagt haar miljoenenerfenis er doorheen en Roshanda verliest steeds meer vrienden omdat ze hen niet terugbetaalt. Hoewel de twee dames een ander bestedingspatroon hebben, willen ze allebei liefst maar een ding: zoveel mogelijk nieuwe spullen.
Louis Vuitton
“Liever een nieuwe Louis Vuitton dan seks”, luidt het motto van Heather. Ze is bloedserieus als het om winkelen aankomt en acht kleding en sieraden het belangrijkste in haar leven. Vijftien jaar geleden kreeg ze een miljoenenerfenis van haar oma. Een van Heathers vrienden kan het niet langer aanzien en schakelt de hulp in van dr. Ramani Durvasula (foto). Zij maakt haar op confronterende wijze duidelijk dat haar shopgedrag nooit in de geest van haar oma kan zijn geweest.
99 dollarcent
Roshanda koopt niet zozeer dure dingen, maar vooral veel. Ze is geobsedeerd door een winkel waar alle producten 99 dollarcent kosten. Zelfs dan kan een koopverslaving behoorlijk in de papieren lopen. Roshanda leent geld van vrienden, maar weigert ze terug te betalen. “Roshanda heeft geen creditcard, maar vrienden.” Dr. David Tolin probeert in te grijpen voordat ze al haar vrienden kwijtraakt.
Vraagt ze nog aan de kassa bij afrekenen Louis Vuitton spullen of het dat bedrag slechts is, iets van 2000 dollar ofzo.quote:Op woensdag 13 februari 2013 21:04 schreef Karina het volgende:
30.000 dollar per maandMijn hemel. En die gozer gaat vrolijk mee: oh ze heeft een probleem met shoppen maar ik wel lekker met haar mee.
Nou ja, eerlijk is eerlijk, bij die winkel verwacht je ook eigenlijk wel meerquote:Op woensdag 13 februari 2013 21:07 schreef Mylene het volgende:
[..]
Vraagt ze nog aan de kassa bij afrekenen Louis Vuitton spullen of het dat bedrag slechts is, iets van 2000 dollar ofzo.
Ja, dat is waarquote:Op woensdag 13 februari 2013 21:09 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Nou ja, eerlijk is eerlijk, bij die winkel verwacht je ook eigenlijk wel meer
Ja en dan ook nog "I want to help her"... leen haar dan geen geld!quote:Op woensdag 13 februari 2013 21:06 schreef Karina het volgende:
En deze vriendin enabled haar ook door geld te lenen.
Nou ja, ze had wel een puntje natuurlijk... alleen punt 3 was echt valide imho,quote:Op woensdag 13 februari 2013 21:11 schreef Mylene het volgende:
Ik ga geen weeskinderen adopteren zoals Oprah.
quote:Op woensdag 13 februari 2013 21:24 schreef Mylene het volgende:
Ze kan beter haar genoegen halen uit Extreme Couponing.
Nee ik ook niet, geen haar op mijn hoofd die daar aan zou denken.quote:Op woensdag 13 februari 2013 21:29 schreef miss_dynastie het volgende:
Ik heb echt nog nooit iemand 500 euro geleend, ook niet in kleine beetjes... wat zijn die mensen makkelijk zeg
quote:Op woensdag 13 februari 2013 21:24 schreef Mylene het volgende:
Ze kan beter haar genoegen halen uit Extreme Couponing.
Heeft ze ook nog de brutaliteit om te zeggen dat die persoon het bedrag toch wel kan missen.quote:Op woensdag 13 februari 2013 21:30 schreef Karina het volgende:
[..]
Nee ik ook niet, geen haar op mijn hoofd die daar aan zou denken.
Geld uitlenen doe ik ook nooit trouwens.
Ik in principe ook niet. Hooguit een tientje omdat ik even een bloemetje voor iemand aan moet schaffen namens een clubje. Maar ik vraag mijn geld altijd terug als iemand het vergeet.quote:Op woensdag 13 februari 2013 21:30 schreef Karina het volgende:
[..]
Nee ik ook niet, geen haar op mijn hoofd die daar aan zou denken.
Geld uitlenen doe ik ook nooit trouwens.
Kind? Midden veertig denk ik?quote:Op woensdag 13 februari 2013 21:36 schreef Karina het volgende:
Dat kind is nog zo jong, ze zal toch iets moeten doen. Wil ze anders nog 50 jaar zitten niksen? Zoek een leuk baantje zodat je iets te doen hebt.
Ze kan het beter investeren in ontroerend goed ofzo.quote:Op woensdag 13 februari 2013 21:36 schreef Karina het volgende:
Dat kind is nog zo jong, ze zal toch iets moeten doen. Wil ze anders nog 50 jaar zitten niksen? Zoek een leuk baantje zodat je iets te doen hebt.
Het was niet letterlijk bedoeld. Midden veertig? Nee toch. Hooguit 30 had ik in mijn hoofd eigenlijk.quote:Op woensdag 13 februari 2013 21:37 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Kind? Midden veertig denk ik?
Ik kan het lastig inschatten door de verbouwwerkzaamheden...quote:Op woensdag 13 februari 2013 21:38 schreef Karina het volgende:
[..]
Het was niet letterlijk bedoeld. Midden veertig? Nee toch. Hooguit 30 had ik in mijn hoofd eigenlijk.
Dan kan ze in ieder geval niet aan het geld komen. Maar ja. Je moet toch ook iets te doen hebben de hele dag.quote:Op woensdag 13 februari 2013 21:37 schreef Mylene het volgende:
[..]
Ze kan het beter investeren in ontroerend goed ofzo.
Ik zat te denken dat als ze 40 was, ze toch ooit gewerkt moet hebben lijkt me? Maar ik heb het idee dat ze nog nooit gewerkt heeft.quote:Op woensdag 13 februari 2013 21:39 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Ik kan het lastig inschatten door de verbouwwerkzaamheden...
Had ze het niet geerfd op d'r 15e o.i.d.? En ik dacht dat ze 25-30 was eigenlijk.quote:Op woensdag 13 februari 2013 21:40 schreef Karina het volgende:
[..]
Ik zat te denken dat als ze 40 was, ze toch ooit gewerkt moet hebben lijkt me? Maar ik heb het idee dat ze nog nooit gewerkt heeft.
Zou ook kunnen hoor, ik kan doorgaans niet zo goed schattenquote:Op woensdag 13 februari 2013 21:42 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Had ze het niet geerfd op d'r 15e o.i.d.? En ik dacht dat ze 25-30 was eigenlijk.
Zag je dat hoofd? Die vindt echt dat ze recht heeft op hun geldquote:Op woensdag 13 februari 2013 21:42 schreef Mylene het volgende:
Dit is wel ernstig. Niet denken aan de schulden, is stressen en dan blijven winkelen.
Ja, ik had het wel gewetenquote:Op woensdag 13 februari 2013 21:44 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Zag je dat hoofd? Die vindt echt dat ze recht heeft op hun geld
Ja ik dacht ook rond de 30. Maar heb gemist wanneer ze het geld had geerfdquote:Op woensdag 13 februari 2013 21:42 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Had ze het niet geerfd op d'r 15e o.i.d.? En ik dacht dat ze 25-30 was eigenlijk.
Dan is het ook wel logisch dat ze er zo mee omgaat.. Als 15-jarige had ik het ook wel gewetenquote:Op woensdag 13 februari 2013 21:45 schreef Karina het volgende:
[..]
Ja ik dacht ook rond de 30. Maar heb gemist wanneer ze het geld had geerfdmaar als het op haar 15e was dan heeft ze dus inderdaad nog nooit gewerkt.
Wat heerlijk
Ja ik ookquote:Op woensdag 13 februari 2013 21:47 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Dan is het ook wel logisch dat ze er zo mee omgaat.. Als 15-jarige had ik het ook wel geweten
Ja, vind ik ook.quote:Op woensdag 13 februari 2013 21:53 schreef miss_dynastie het volgende:
Oooh, dat vind ik echt een belachelijke oefening. Lekker makkelijk om andermans dure spullen weg te geven
Eens.quote:Op woensdag 13 februari 2013 21:53 schreef miss_dynastie het volgende:
Oooh, dat vind ik echt een belachelijke oefening. Lekker makkelijk om andermans dure spullen weg te geven
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |