abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_122832699
quote:
Almere: Jorritsma weigert PowNews toegang tot het stadhuis
Burgemeester Annemarie Jorritsma van Almere heeft maandag een journalist van PowNews de toegang tot een persconferentie in het stadhuis geweigerd. De gemeente Almere nodigde de lokale en regionale journalisten uit, de Bovag de landelijke media, waaronder PowNews.

Andere journalisten kregen wel toegang, maar bodes lieten verslaggever Rutger Castricum en zijn cameraman niet binnen. Een woordvoerder van de gemeente laat weten dat Jorritsma uit principe niet meewerkt aan welk item dan ook van PowNews. Zij stoort zich aan de manier van journalistiek bedrijven van de nieuwsrubriek.

Of andere bestuurders van de gemeente onwelgevallige journalisten mogen weigeren zal per geval bekeken worden, zegt de woordvoerder.
Bron: http://www.omroepflevolan(...)ang-tot-het-stadhuis

Het is niet het eerste incident tussen beide partijen. In december weigerde Jorritsma ook al om PowNews te woord te staan na een persconferentie over respect in het voetbal:

quote:
"Ik heb er geen zin in. Ik ben toch niet verplicht om met iedereen te spreken? Ik werk gewoon principieel niet mee aan PowNed, dus dat is jammer. Voor u."
Staat de burgemeester in haar recht? Mag ze PowNews de toegang tot een persconferentie weigeren?

Persoonlijk vind ik dat de burgemeester zelf mag bepalen met wie ze wel en niet wil praten, maar ze zou niemand moeten weten bij een openbare persconferentie.
  Admin woensdag 13 februari 2013 @ 15:57:44 #2
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_122832772
Ik ben het volledig met deze blog eens:
quote:
Zou zo’n Annemarie Jorritsma ooit de hand hebben geschud van – ik noem maar een pedo – Joris Demmink? Heeft de burgemeester van Almere Jos van Rey op een van de VVD-feestjes nooit stevig bij de foutkatholieke schouders gepakt en gewangkust? En Jan-Dirk Paarlberg, heeft ze daar echt nimmer een jus’tje mee gedronken – of meer
?
Lees verder:
http://www.99woorden.nl/
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_122832836
Toch wel geinig eigenlijk; de minister geeft ze uitzendrechten en de burgemeester probeert ze vervolgens buiten te houden.
Neemt niet weg dat ik Castricum/PowNews sinds het item met Vogelaar tig jaar geleden niet iets heb zien doen dat het uitzenden waard was.
"I know," said Jane. "It's the most charming thing about humans. You are all so sure that the lesser animals are bleeding with envy because they didn't have the good fortune to be born homo sapiens."
pi_122833155
Kan ze geen ongelijk geven. Ik zou die bagger ook buiten de deuren willen houden. Uitzendrechten of niet.
pi_122833179
Alleen bang natuurlijk voor kritiek waar ze geen antwoord op kan of durft te geven.
pi_122833188
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 15:57 schreef yvonne het volgende:

[..]

?
Lees verder:
Dat die blogger haar eigen man niet noemt (bouwfraude).
pi_122833197
Vooraf weren op een openbare vergadering: Nee
Vooraf weren op een genodigden vergadering: Ja
Verwijderen tijdens een openbare vergadering: Ja, als de aanwezigheid vergaderingonderbrekend / storend is
Principieel niet iemand te woord staan: Ja
Je hebt iemand nodig, stil en oprecht
die als het er op aan komt met je sms't en met je chat
Pas als je iemand hebt die met je skypet en met je mailt
dan pas kun je zeggen: ik heb een vriend die zich verveelt
  woensdag 13 februari 2013 @ 16:08:37 #8
24492 Flurry
Het was een mooie tijd
pi_122833261
Ik vind dit een slechte ontwikkeling. De stap naar het alleen toelaten van journalisten die in je voordeel schrijven is snel gemaakt.
We cross our bridges when we come to them and burn them behind us, with nothing to show for our progress except a memory of the smell of smoke, and a presumption that once our eyes watered.
pi_122833365
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 15:57 schreef yvonne het volgende:

[..]

?
Lees verder:
Ze is in haar carrière vast heel veel goede en slechte mensen tegengekomen. Hoort bij haar functie denk ik. En ze kan van te voren niet weten wie wat voor lijken in de kast had/heeft zitten.

Als ze in haar functie niet geïnterviewd wil worden door PowNews dan staat daar daar naar mijn mening los van. We weten allemaal hoe PowNews interviewt.

Ze zal vast Rutger ook wel meerdere malen tegengekomen zijn bij een bijeenkomst. Zowel Rutger als persoon en Rutger als journalist.
pi_122833420
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 16:08 schreef Flurry het volgende:
Ik vind dit een slechte ontwikkeling. De stap naar het alleen toelaten van journalisten die in je voordeel schrijven is snel gemaakt.
Vind je? Heeft vooral met de stijl van Rutger te maken.

Ze heeft Elsevier en WNL toch niet geweigerd?
  woensdag 13 februari 2013 @ 16:11:58 #11
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_122833427
Het staat politici dus kennelijk vrij om alleen journalisten uit te nodigen of binnen te laten die in hun voordeel schrijven. Nee, fijn om te weten.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  Admin woensdag 13 februari 2013 @ 16:12:52 #12
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_122833472
quote:
1s.gif Op woensdag 13 februari 2013 16:11 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

En?
Alleen welgevallige pers dus?
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

pi_122833477
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 16:11 schreef Janneke141 het volgende:
Het staat politici dus kennelijk vrij om alleen journalisten uit te nodigen of binnen te laten die in hun voordeel schrijven. Nee, fijn om te weten.
Dan zou ze wel meer media weigeren. Heeft niet met inhoud maar met stijl te maken.
  woensdag 13 februari 2013 @ 16:13:42 #14
346939 Janneke141
pi_122833513
quote:
1s.gif Op woensdag 13 februari 2013 16:13 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Dan zou ze wel meer media weigeren. Heeft niet met inhoud maar met stijl te maken.
Te kritisch?
pi_122833536
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 16:12 schreef yvonne het volgende:

[..]

En?
Alleen welgevallige pers dus?
Nee natuurlijk niet.

Als ze alle kritische of bijvoorbeeld rechtse pers had geweigerd zou ik het ook absurd vinden.
pi_122833552
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 16:11 schreef Janneke141 het volgende:
Dat dus.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  woensdag 13 februari 2013 @ 16:14:45 #17
24492 Flurry
Het was een mooie tijd
pi_122833556
quote:
1s.gif Op woensdag 13 februari 2013 16:11 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Ze heeft Elsevier en WNL toch niet geweigerd?
In dit geval wel, maar als het burgemeesters vrij staat om te bepalen welke journalisten wel en niet aanwezig mogen zijn bij een persconferentie, dan kan dat in het vervolg ook om andere redenen gebeuren.
We cross our bridges when we come to them and burn them behind us, with nothing to show for our progress except a memory of the smell of smoke, and a presumption that once our eyes watered.
pi_122833572
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 16:13 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Te kritisch?
Nee, een goede journalist is sowieso heel kritisch.

PoWNed kan wel eens heel hufterig zijn.
  woensdag 13 februari 2013 @ 16:17:48 #19
75592 GlowMouse
l'état, c'est moi
pi_122833695
quote:
1s.gif Op woensdag 13 februari 2013 16:14 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Als ze alle kritische of bijvoorbeeld rechtse pers had geweigerd zou ik het ook absurd vinden.
En wie gaat bepalen wie te kritisch of rechts is?
eee7a201261dfdad9fdfe74277d27e68890cf0a220f41425870f2ca26e0521b0
  woensdag 13 februari 2013 @ 16:17:59 #20
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_122833706
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 16:07 schreef Mangoworks2002 het volgende:
Vooraf weren op een openbare vergadering: Nee
Vooraf weren op een genodigden vergadering: Ja
Verwijderen tijdens een openbare vergadering: Ja, als de aanwezigheid vergaderingonderbrekend / storend is
Principieel niet iemand te woord staan: Ja
Dat.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_122833720
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 16:14 schreef Flurry het volgende:

[..]

In dit geval wel, maar als het burgemeesters vrij staat om te bepalen welke journalisten wel en niet aanwezig mogen zijn bij een persconferentie, dan kan dat in het vervolg ook om andere redenen gebeuren.
Als een bepaalde groep journalisten zich heel hufterig en asociaal opstelt tijdens hun interviews (let op ik heb het niet over de inhoud van hun stukjes) en constant de boel loopt te verstieren zie ik niet in waarom dat niet zou mogen.

Jij hebt het over het hypothetische geval dat bepaalde richtingen niet welkom zouden zijn. Dat is a) niet voorgekomen b) de publieke opinie zou dat terecht niet pikken.

Of het mag weet ik niet.
  woensdag 13 februari 2013 @ 16:18:49 #22
346939 Janneke141
pi_122833745
Dat is nogal subjectief. Ik vind het gewoon een slechte zaak dat een burgemeester bij een persconferentie van de gemeente mag bepalen welke media wél en geen toegang hebben.

De volgende stap is inderdaad dat de Volkskrant niet meer welkom is in Blaricum. Of dat RTL een burgemeester kan betalen zodat de NOS geweigerd wordt. Zou een mooie bak worden.

Aan wie een burgemeester interviews geeft moet ie zelf weten, maar dit gaat natuurlijk nergens over.
pi_122833774
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 16:17 schreef GlowMouse het volgende:

[..]

En wie gaat bepalen wie te kritisch of rechts is?
Te kritisch of te rechts zou ook moeten kunnen.

Ik heb het over hufterig en asociaal. In de manier waarop ze iemand benaderen bijvoorbeeld.
  Admin woensdag 13 februari 2013 @ 16:20:17 #24
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_122833796
quote:
De gemeente Almere nodigde de lokale en regionale journalisten uit, de Bovag de landelijke media, waaronder PowNews.
De gemeente nodigt uit en de burgermeester weigert.
Mkay

pi_122833804
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 16:08 schreef Flurry het volgende:
Is Rutger een journalist?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')