abonnement Unibet Coolblue
pi_122809475
Mijn vriendin en ik hebben samen een woning gekocht.
Het betreft een 3 kamer hoekmaisonette (voormalig 5 kamer) uit 1952.
Het appartement is lekker ruim 95 m2, op de eerste woonlaag waren vroeger 2 slaakamers, de muur hiervan is doorbroken en dit is bij de huiskamer betrokken.
Bij de andere slaapkamer is de muur ook doorbroken en dit is bij de keuken betrokken.
Dit is dus een open hoek keuken geworden :D.

Beneden zit ook de riante badkamer met hoekbad en wc.
Boven zijn er 2 slaapkamer, een kleine en een grote.
Verder is er nog een dakterras van ongeveer 30m2.

De woning is in 2000 gerenoveeerd, alles is geisoleerd en de plafonds zijn omlaag gebracht.
Op de eerste woonlaag is alles voorzien van spachtelputz.
Dit ziet er nog netjes uit, alleen erg verkleurd dus dus dit gaan we laten spuiten. dmv airless.
Ook komt er beneden een nieuwe (ikea) keuken die we zelf gaan plaatsen.
De groepenkast wordt vervangen voor eentje van 8 groepen + kookgroep.

De woning is gelegen nabij de Leuvenhaven in Rotterdam-centrum.

Ik ga jullie via dit topic op de hoogte houden van de ontwikkelingen in het huis, maar eerst de foto's :

Dit is de kleine slaapkamer :



Dit is de grote slaapkamer :



Badkamer :



Keuken :



Uitzicht vanaf de woonkamer :



Uitzicht vanaf het dakterras :



Dit is slechts een impressie, meer fotos zullen volgen.
Ik ben deze week vrij geweest en volgende week ben ik ook nog vrij.
Ben al druk bezig geweest want 1 oktober moet ik de sleutels van onze oude woning inleveren.
We streven ernaar om sowieso de 2 slaapkamers af te hebbn zodat we daar normaal kunnen leven.

Wat foto's van de voortgang:










R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_122809567
quote:
99s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 22:18 schreef Stormqueen het volgende:
Sorry dat ik je topic sluit, (kan je zelf een nieuwe maken) maareh, gefeliciteerd met je baan.
Wat ik mij wel afvraag, waar eet je nu je al een paar maanden geen keuken hebt? Ben wel erg benieuwd naar het eindresultaat :) .
Thanks!
We hebben gewoon 2 keukenblokken 1 voor het koken en 1 voor de spoelbak, alles flexibel gemaakt zodat het zo los is en ik het weg kan schuiven.
Werkt prima!
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_122809750
Wel netjes trouwens meer dan 54K views in het vorige deel :P
Heb ook 4 1/2 jaar met topic gedaan zie ik, jeetje wat een tijd :')
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_122934011
Ik volg deze al een tijd, erg interessante verbouwing.
Het uitzicht vanuit je huis en dakterras is onbetaalbaar, ik denk dat ik elke avond voor het raam of op het terras zou zitten. :D
Zit er eigenlijk een parkeerplaats bij of moet je de auto ergens in de drukte kwijt zien te raken?

Ik snap alleen niet zoveel van de indeling, heb al eens een plattegrondje geplaatst?
pi_123196907
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 22:27 schreef R2R het volgende:
Ik volg deze al een tijd, erg interessante verbouwing.
Het uitzicht vanuit je huis en dakterras is onbetaalbaar, ik denk dat ik elke avond voor het raam of op het terras zou zitten. :D
Zit er eigenlijk een parkeerplaats bij of moet je de auto ergens in de drukte kwijt zien te raken?

Ik snap alleen niet zoveel van de indeling, heb al eens een plattegrondje geplaatst?
Haha het uitzicht is mooi maar alles wordt gewoon ;).
Parkeren gaat perfect, hierachter is een rustig wijkje en ik kan ook van achter het complex in dus dat is ideaal.
Alleen bij evenementen als de marathon e.d. is het lastig maar zo vaak is dat niet.
Plattegrond heb ik eigenlijk niet, kan ik wel eens maken.

Elektra zit er ondertussen allemaal in, aankomende week nog wat koven maken en dan is het stucklaar.
Zo is het momenteel:




En zo wordt het:



[ Bericht 43% gewijzigd door junkiexp op 22-02-2013 11:30:53 ]
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_123203173
Man, man, man, hoe leef je hier.
pi_123203374
Inventief. Wij hebben een tijd(je) met kampeerkookspullen op butagas gekookt. Afwassen boven verrijdbare aaanrechtblad. Voor tijdelijk is dat wel te doen; mede gezien het aanbod magnetronmaaltijden :r
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_123207327
Ik neem aan dat je bij de keuken bij laden (incl grepen) in de hoek genoeg speling hebt dat deze gewoon open kunnen. Op het plaatje (schets) ziet het er nogal krap uit.
pi_123214260
quote:
11s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 13:43 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
Man, man, man, hoe leef je hier.
Een beetje bikkel die trekt dat wel ;)

Hou vol Junk!
Laat die handjes wapperen!
pi_123214307
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 18:24 schreef Gieliovd het volgende:

[..]

Een beetje bikkel die trekt dat wel ;)

Hou vol Junk!
Hij schijnt ook nog een partner te hebben :D
Heeft haar of hem blijkbaar prima afgericht. ~O>
pi_123214334
Respect o|O
Laat die handjes wapperen!
pi_123214919
Hahahaha ik zit ongeveer in zo'n zelfde situatie. Gelukkig kan ik wel gewoon koken en doet de vaatwasser het ook. Een week leven op magnetronmaaltijden en je valt bijna dood neer volgens mij.

Zolang je het elke keer opruimt en stofvrij maakt is het best een tijdje uit te houden. Maak je chaos dan ben je het snel zat.
pi_123219179
quote:
11s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 13:43 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
Man, man, man, hoe leef je hier.
Gaat prima hoor, links een aanrechtblad met fornuis met 5 pitten, rechts een aanrechtblad met spoelbak en warm en koud water.
Daarnaast een vaatwasser en koffiezetapparaat, wat heb je nog meer nodig ;)
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_123219237
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 15:27 schreef framboos84 het volgende:
Ik neem aan dat je bij de keuken bij laden (incl grepen) in de hoek genoeg speling hebt dat deze gewoon open kunnen. Op het plaatje (schets) ziet het er nogal krap uit.
Het links kast krijgt een passtuk omdat ik 10cm over heb, dan komt alles precies mooi uit ;)
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_123219244
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 18:24 schreef Gieliovd het volgende:

[..]

Een beetje bikkel die trekt dat wel ;)

Hou vol Junk!
Zo is dat, thanks!
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_123219275
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 18:44 schreef R2R het volgende:
Hahahaha ik zit ongeveer in zo'n zelfde situatie. Gelukkig kan ik wel gewoon koken en doet de vaatwasser het ook. Een week leven op magnetronmaaltijden en je valt bijna dood neer volgens mij.

Zolang je het elke keer opruimt en stofvrij maakt is het best een tijdje uit te houden. Maak je chaos dan ben je het snel zat.

Wij kunnen ook koken hoor, en een nieuwe vaatwasser die alvast zijn werk doet :)
Opruimen en schoonhouden is het devies in deze inderdaad.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_123243154
Vandaag bezig geweest om een constructie te maken waar de vensterbank straks komt.
Dit moet ik maken anders wordt het blad een stukje 85 cm diep en dat gaat er raar uitzien.

Dus ik heb een constructie gemaakt, hier lopen alle leidingen ook in en dat isoleer ik dadelijk als het helemaal af is.
De constructie zelf is klaar, morgen ga ik verder want ik ben het nu beu :P :

R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_123243196
Het lijkt trouwens of de planken waar de vensterbank straks op komt krom lopen maar dat is zeker niet het geval.
Zal aan de camera liggen denk ik.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_123243260
quote:
2s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 16:17 schreef junkiexp het volgende:
Het lijkt trouwens of de planken waar de vensterbank straks op komt krom lopen maar dat is zeker niet het geval.
Zal aan de camera liggen denk ik.
Het beeld lijkt inderdaad te vertekenen, je (waterafvoer)afschot loopt op de foto ook vanaf 2 kanten naar de hoek toe.
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_123248255
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 16:19 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Het beeld lijkt inderdaad te vertekenen, je (waterafvoer)afschot loopt op de foto ook vanaf 2 kanten naar de hoek toe.
Het is idd een beetje aparte foto geworden.
Maargoed, het geeft wel een goed beeld van de huidige situatie.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_123342001
We wilden vandaag de kookplaat, afzuigkap, magnetron en oven bestellen.
4 maanden geleden gekeken en blijkbaar is er het eea veranderd in het beleid van SMEG.

Overal op internet staan nu fors duurdere prijzen en die zijn overal gelijk.
Voor de 4 apparaten komen we nu ¤ 1187 duurder uit :o
Ik heb maar even een mailtje gestuurd naar degene waar we vorig jaar een offerte hebben opgevraagd.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_124415722
Keukenapparatuur is inmiddels binnen maar we gaan de afzuigkap omruilen want dat was toch niet helemaal de gewenste kleur.

Verder zitten eigenlijk alle elektra,water,gas,cv en afvoerleidingen op hun plaats en alles werkt.

Vandaag nog wat gipswerk gedaan, het gaat best richting stucklaar, nog een paar weken :)

R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_124415761
Oh ja, niet zeuren over die gipsplaat want ik had die groene nog liggen en daar moest ik een keer vanaf :P
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_124442091
quote:
2s.gif Op zaterdag 23 maart 2013 19:08 schreef junkiexp het volgende:
Oh ja, niet zeuren over die gipsplaat want ik had die groene nog liggen en daar moest ik een keer vanaf :P
Over de kleur van die gipsplaten hoor je me niet zeuren. Dat is alleen maar goed :Y
Wel bitch ik over het feit dat je in die rechterwand armoedig weinig schroeven hebt gebruikt
om de gipsplaten vast te zetten. Ben je niet bang als het stucwerk er ook nog op komt
de boel naar beneden komt zetten? :N
pi_124442375
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2013 14:37 schreef naaa het volgende:

[..]

Over de kleur van die gipsplaten hoor je me niet zeuren. Dat is alleen maar goed :Y
Wel bitch ik over het feit dat je in die rechterwand armoedig weinig schroeven hebt gebruikt
om de gipsplaten vast te zetten. Ben je niet bang als het stucwerk er ook nog op komt
de boel naar beneden komt zetten? :N
Ik had alles op maat gemaakt en daarna heb ik het tijdelijk vastgezet om te kijken hoe het uitkwam.
De platen komen voor een deel koud op een wand en worden verlijmd met Rotband.

Die komen straks muurvast te zitten ;)
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_124447021
Net alvast even de kookplaat uit de doos gehaald om te kijken wat voor werkblad we willen:



We hebben dan een rode keuken met witte plafonds en wanden en een donkerbruine vloer.

Ik zat te denken aan een werkblad in het zwart of donkergrijs.
Werkblad wordt 5 cm dik iig.

Jullie nog goede ideeën?
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_124451807
quote:
2s.gif Op zondag 24 maart 2013 16:30 schreef junkiexp het volgende:
Ik zat te denken aan een werkblad in het zwart of donkergrijs.
Werkblad wordt 5 cm dik iig.
5 cm dik? Gaat het deel uitmaken van de constructie van je woning ofzo :?
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_124452722
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2013 18:38 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

5 cm dik? Gaat het deel uitmaken van de constructie van je woning ofzo :?
Wij vinden zoiets wel mooi, ziet er robuust uit toch:

R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
  zondag 24 maart 2013 @ 19:32:52 #29
382904 Gieliovd
Klustijger
pi_124453944
Zwart graniet met type "galaxy" met van die mooie glimmertjes. Opdikken met een sierrand wat ook als waterkering dient.

Verder mooie kookplaat!! Wat is het type? Ook hebben!
Laat die handjes wapperen!
pi_124454227
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2013 19:32 schreef Gieliovd het volgende:
type "galaxy" met van die mooie glimmertjes. Opdikken met een sierrand wat ook als waterkering dient.

Ik denk dat ik voor kunststof ga, ik kan er nu gewoon een hete pan op knallen en dat doe ik ook regelmatig dus dat wil ik wel behouden.
Kookplaat is een PVS750NL.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
  zondag 24 maart 2013 @ 19:42:53 #31
382904 Gieliovd
Klustijger
pi_124454351
Ding kost meer dan ¤1000 :'( Hmm.. Wel erg fijn dat hij breder is dan 60, maar weet niet of ik dat kwijt ga kunnen straks. Maar weer eens gaat passen en meten ;)

Maar kunststof en hete pannen gaan niet lekker samen me dunkt? Daarom zeg ik, graniet!
Laat die handjes wapperen!
pi_124454650
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2013 19:42 schreef Gieliovd het volgende:
Ding kost meer dan ¤1000 :'( Hmm.. Wel erg fijn dat hij breder is dan 60, maar weet niet of ik dat kwijt ga kunnen straks. Maar weer eens gaat passen en meten ;)

Maar kunststof en hete pannen gaan niet lekker samen me dunkt? Daarom zeg ik, graniet!
Als ik zoiets als duropal neem dan gaat dat wel goedkomen hoor.
Voor graniet heb ik geen geld meer, ik heb uit dezelfde serie van Smeg ook nog de afzuigkap, oven met pizzafunctie en een magnetron met grill functie.
Die waren bij elkaar ¤3500 :X
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
  zondag 24 maart 2013 @ 19:52:06 #33
382904 Gieliovd
Klustijger
pi_124454749
Dat is ook wel weer zo.
@Smeg: pffff..... centjes hoor.

Hoe is het afgelopen met je standpijp trouwens, dat was jij toch die isolatie zocht?
Laat die handjes wapperen!
pi_124454809
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2013 19:52 schreef Gieliovd het volgende:
Dat is ook wel weer zo.
@Smeg: pffff..... centjes hoor.

Hoe is het afgelopen met je standpijp trouwens, dat was jij toch die isolatie zocht?
Klopt, ik heb het met glaswol of steenwol geisoleerd en daarna afgeplakt.
Hoor nu helemaal niks meer dus dat is geslaagd :)
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
  zondag 24 maart 2013 @ 22:30:42 #35
382904 Gieliovd
Klustijger
pi_124465072
Project geslaagd, toppie! En nu de rest nog "even"... idem hier haha. Moet ook nog altijd eens een topiek openen...
Laat die handjes wapperen!
pi_124466446
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2013 22:30 schreef Gieliovd het volgende:
Project geslaagd, toppie! En nu de rest nog "even"... idem hier haha. Moet ook nog altijd eens een topiek openen...
Haha jij bent ook wel een redelijk fervent klusser volgens mij?
Moet je doen, is leuk om af en toe eens terug te kijken en tips.
En alle positieve reacties zorgen voor motivatie en eer van je werk.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_124469028
quote:
2s.gif Op zondag 24 maart 2013 19:01 schreef junkiexp het volgende:
Wij vinden zoiets wel mooi, ziet er robuust uit toch:

[ afbeelding ]
Voor een zoals in de afbeelding 'vrijstaand' blad wel. Voor bovenop een paar keukenkastjes... Neh.
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_124469102
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2013 23:32 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Voor een zoals in de afbeelding 'vrijstaand' blad wel. Voor bovenop een paar keukenkastjes... Neh.
Ieder zijn/haar ding, we zullen zien als het erop ligt.
5cm is overigens niet echt veel hoor, een ''normaal werkblad is al minimaal 30mm, vaak nog wel meer.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_124469326
quote:
2s.gif Op zondag 24 maart 2013 23:34 schreef junkiexp het volgende:
Ieder zijn/haar ding, we zullen zien als het erop ligt.
5cm is overigens niet echt veel hoor, een ''normaal werkblad is al minimaal 30mm, vaak nog wel meer.
Het verschil tussen 30 en 50mm is qua 'zicht' gigantisch...

Maar evengoed, als jij je prettig voelt bij 50mm, dan moet je het niet laten he.
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_124469357
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2013 23:39 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Het verschil tussen 30 en 50mm is qua 'gezicht' gigantisch...

Maar evengoed, als jij je prettig voelt bij 50mm, dan moet je het niet laten he.
Klopt maar dat past wel goed bij deze woning, die is ook vrij robuust.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_124503316
quote:
2s.gif Op zondag 24 maart 2013 22:50 schreef junkiexp het volgende:

[..]

Haha jij bent ook wel een redelijk fervent klusser volgens mij?
Moet je doen, is leuk om af en toe eens terug te kijken en tips.
En alle positieve reacties zorgen voor motivatie en eer van je werk.
:Y en nu nog de tijd om er één te maken... want ja, ik loop al een jaartje achter ;)
Laat die handjes wapperen!
pi_124504348
quote:
2s.gif Op zondag 24 maart 2013 14:45 schreef junkiexp het volgende:

[..]

Ik had alles op maat gemaakt en daarna heb ik het tijdelijk vastgezet om te kijken hoe het uitkwam.
De platen komen voor een deel koud op een wand en worden verlijmd met Rotband.

Die komen straks muurvast te zitten ;)
Je bedoelt dat je de muur onderkwakt met roodband en daarmee de gipsplaten meteen lijmt? Of begrijp ik het nu verkeerd...
(ik zit met een hobbelige muur die ik amper dikker kan maken dus vandaar mijn interesse)
pi_124508280
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2013 22:01 schreef R2R het volgende:

[..]

Je bedoelt dat je de muur onderkwakt met roodband en daarmee de gipsplaten meteen lijmt? Of begrijp ik het nu verkeerd...
(ik zit met een hobbelige muur die ik amper dikker kan maken dus vandaar mijn interesse)
Ja dat zeker, ik kan geen rachels maken want dan kom ik niet uit.
Ik maak aan de zijkanten rachels en op de muur smeer ik dan wat dotten roodband en dan lijm en schroef ik die platen er tegenaan.
Ik zou het ook nog wel zonder schroeven durven want ik heb het ook in een gankast gedaan en dat werkt perfect.
Zit muurvast ;)
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_124534780
OK, ik wist niet dat dat zou werken, thx :)
pi_125527506
Ik moet boven het plafond nog het eea aan elektra wijzigen en dan kan dat dichtgemaakt worden.
Voor de rest is al het gipswerk klaar, ik heb vandaag al een deel voorgelijmd en morgen zal ik de rest doen:



Daarna kan er uiteraard gestuct gaan worden.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_125566984
Vandaag de rest van de wanden voorgelijmd.
Aankomende week nog wat gaten in het plafond dichtmaken en dan kan het plafond ook in de voorstrijk.
Bedoeling is dat er in de week daarna alles super strak gestuct gaat worden.

Achterwand voor de keuken zijn we nog steeds niet uit.
Er komt achter de kookplaat sowieso een rvs plaat.

Daarnaast speel ik met het idee om heel die achterwand te laten voorzien van Brander Stucco:



Dan krijg je een beetje dat idee.
Dat is heb je dan met een matte of een glans afwerking, daarnaast ook te verkrijgen met zilveren of gouden mettalic deeltjes.
Als het goed wordt gedaan krijg je een soort van natuursteen look wat natuurlijk wel erg gaaf is.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_125728887
Nou ik heb niet heel veel te melden maar alles is voorgelijmd en helemaal klaar.
A.s. maandag komt de stucadoor om alles helemaal glad te trekken *O* *O* *O* *O* *O*

Daarna kan ik alles gaan opbouwen en heb ik ook weer een reden om dit topic beter te gaan bijhouden met interessante foto's *O*
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_125789106
We volgen het op de voet ;) Stucco is wel idee, mooi hooi!
Laat die handjes wapperen!
  Moderator zondag 28 april 2013 @ 19:42:50 #49
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_125836671
Ik vind het altijd bewonderingswaardig hoe mensen die hun huis zo verbouwen kunnen als ze er zelf dagelijks ook nog in moeten wonen !

Ik zou dat echt niet kunnen namelijk...
pi_125845084
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2013 19:42 schreef Vonkenboer het volgende:
Ik vind het altijd bewonderingswaardig hoe mensen die hun huis zo verbouwen kunnen als ze er zelf dagelijks ook nog in moeten wonen !

Ik zou dat echt niet kunnen namelijk...
Tsja ik heb weinig keus, ben al bijna 5 jaar bezig (met pauzes).
Maar de keuken gaat nu heel hard, nog een dikke maand en dan is alles klaar.

Voor de rest is het woongedeelte en de slaapkamers ook al klaar.
Daarnaast hebben we een badkamer die af is.

Alleen het trappenhuis moet hierna nog gedaan worden......
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_125845280
Alles is nu helemaal klaar voor de stucadoor, en dat is maar goed ook want morgen komen ze met 3 man 60m2 stuccen.

Ik heb een mooie deal kunnen maken omdat ik zelf alles al heb voorgewerkt, ik heb alles afgewerkt met gaasban en alles voorgelijmd.

Morgen komen ze om half 9 en dan kunnen ze direct gipsen, zal wel een heel ander gezicht worden *O* *O* *O* *O* *O*
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_125863800
Stucadoors geweest, met 3 man waren ze zeer snel klaar en ze zijn net weg.
Is zeer glad geworden, echt heel blij mee:



R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_125863839
Wet een geniaal douchegordijn hangt daar midden in je huis O+ :D
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_125863921
Eerste foto links?

Dat is een retro gordijn van 40 jaar oud, hangt daar om de koelkast te beschermen ;)
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_125866452
quote:
2s.gif Op maandag 29 april 2013 13:50 schreef junkiexp het volgende:
Eerste foto links?

Dat is een retro gordijn van 40 jaar oud, hangt daar om de koelkast te beschermen ;)
Ik vind hem hip! ^O^
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_125891544
Is weer pure porno Junk! Super tof zo, moet kijken wat een verschil. Van een multi kleur bende naar een prachtige strakke ruimte.

Ga zo door :)
Laat die handjes wapperen!
pi_125896869
Sow droogt hard nu, zonnentje op het huis en een raam open.
Van het weekend zeker schilderen!
Ik heb gisteren alles hoeken ingesneden, die zal ik voor het sauzen kitten.

Verder kan ik op dit moment niet zo heel veel doen, dat is wel een beetje balen :P

Zo staat de keuken er momenteel uit (althans de ruimte waar de keuken komt te staan:



Door mijn vakwerk hoefden ze natuurlijk maar minimaal te smeren :+
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_125900952
Haha jij wel. Oppassen niet te snel te drogen lijkt me... Straks pleurt het er weer af.
Laat die handjes wapperen!
pi_125901201
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2013 13:31 schreef Gieliovd het volgende:
Haha jij wel. Oppassen niet te snel te drogen lijkt me... Straks pleurt het er weer af.
Als ik het raam dicht doe kan het vocht niet weg.
Raam staat op de kantelstand en het is hier 17 graden, lijkt me prima :)

Stoken doe ik al een tijdje niet meer. (Omdat het lente is :') )
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_126063099
Stucwerk is droog sinds gisterenochtend.

gisterenavond de eerste laag latex 10% verdund opgebracht op het plafond.
Vanmiddag de tweede laag onverdund.

Ik heb deze gebruikt in standaard wit:



Is ook geschikt voor buiten en dus goed afwasbaar wat niet onhandig is in de keuken.

Resultaat inc. led spots :




Morgen de wanden!
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
  zondag 5 mei 2013 @ 09:06:14 #61
382904 Gieliovd
Klustijger
pi_126082894
Lente, eindelijk wel nu! Ziet er erg goed uit! Lekker gevoel lijkt me, afwerken....

Succes vandaag! Ik kan de badkamer niet meer in, ligt beton ;)
Laat die handjes wapperen!
pi_126084181
Strakke plaatjes.
  Moderator zondag 5 mei 2013 @ 11:22:51 #63
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_126109695
Klaar met sauzen, toen het droog was alle wcd's en de afzuigkap gemonteerd:




Wederom weer heel blij!
Komende week verder met de vloer!
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_126110074
En dat was ooit een balkon ?

_O_
pi_126111010
Ik kan het me ook amper voorstellen maar gelukkig hebben we de foto's nog:

R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_126112050
quote:
2s.gif Op zondag 5 mei 2013 22:07 schreef junkiexp het volgende:
Klaar met sauzen, toen het droog was alle wcd's en de afzuigkap gemonteerd:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Wederom weer heel blij!
Komende week verder met de vloer!
Wauw, dat wordt mooi junkiexp :9~
pi_126379079
Even een update, hard doorgewerkt hier.
Vloer ligt er helemaal in en is klaar en het eerste deel van de keuken staal al helemaal gesteld en verankerd:



We zijn gisteren wezen kijken voor een keukenblad, we twijfelden tussen kunststof, graniet en composiet.
Op internet is het toch wel moeilijk kiezen dus we zijn naar een keukenzaak geweest, we hebben daar een composiet blad gezien wat we erg mooi vinden.
Zwart gepolijst zonder glittertjes of spikkels erin, nagenoeg effen dus.

Daarnaast komt hier dan een onderbouwspoelbak in, die laten we gelijk door de bladleverancier in het blad monteren, dit moet er dan ongeveer zo uit gaan zien:



Kraan heb ik reeds in bestelling staan, dat wordt de Grohe Minta Touch:



Door aanraking van de kraan met de huid gaat de kraan automatisch aan, dat is natuurlijk onwijs handig als je vieze handen hebt door het kneden van vlees oid.
Normaal is dit koud water dmv een extra slang en een t-stuk maar ik ga dit water voormengen tot een graad of 37.
Zie hier ook een filmpje van de werking:


Daarnaast laten we een extra gat naast het kraangat maken, daar komt een bijassende inbouw zeepdispenser in ook van Grohe uiteraard:



Vandaag wat laatste wcd's monteren en de rest van de lage kasten zetten.
Volgend weekend de hoge kasten maar eens gaan ophalen want daar zijn we wel ready voor.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_126396078
Stand van zaken:


Even tijdelijk het oude keukenblad erop want dan kunnen we alles blijven doen in de keuken.
Naast de vaatwasser komt ipv een kastje van 40 een kastje van 30 anders kom ik niet uit.
Hier moet ik ook een beetje gaan rommelen want hier heeft de stucadoor een stuk minder zijn best gedaan :{

De Jaga hangt ook en hier heb ik zelfs wat weg moeten hakken omdat het zo scheef was:



Daarnaast is ook onze eiken tafel een keer of 3 in de whitewash beits gezet, is best mooi geworden:



Misschien nog 1 x eroverheen, iets witter zou nog beter zijn.

Hier zie je boven de Jaga ook dat de muur wat wegloopt, dat rooster bovenop is vrij stijf dus ik heb nu een kier.
En daar baal ik van want alles was recht }:| .

Ik laat hem nu maar hangen, ik verzin er vast wel iets op.

[ Bericht 7% gewijzigd door junkiexp op 12-05-2013 18:49:26 ]
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_126396738
Mooi spul allemaal zeg! Wordt die wasmachine ook ingebouwd in de keuken? Zelf ben ik ook nog aan het kijken hoe ik het allemaal weggestopt krijg en kan wel wat inspiratie gebruiken. ;)
pi_126396872
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2013 18:55 schreef 4wood het volgende:
Mooi spul allemaal zeg! Wordt die wasmachine ook ingebouwd in de keuken? Zelf ben ik ook nog aan het kijken hoe ik het allemaal weggestopt krijg en kan wel wat inspiratie gebruiken. ;)
Ja de wasmachine heb ik wel iets leuks voor bedacht.
Ik heb een kast van 80 breed, daar gebruik ik de bodem niet van maar wel de bovenkant en de zijkanten.
Die plaats ik dus exact tussen de twee kasten zwevend in de opening en de zijkanten veranker ik aan de buurkasten.
Deurtjes erop en je ziet er niks van.
Plint gewoon netjes door laten lopen.
Alleen een wasmachine is vaker dieper dan een keukenkastje, maar ik heb een valse wand van 10cm die en daar schuif ik het overtollige deel onder zeg maar.

Best een aardig idee toch? :)
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
  zondag 12 mei 2013 @ 19:06:10 #72
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_126397180
Die nieuwe keukenkraan van Grohe :9~ _O_ Gaaf ding. Jammer van de hoge prijs.
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
pi_126397270
quote:
10s.gif Op zondag 12 mei 2013 19:06 schreef cvboer het volgende:
Die nieuwe keukenkraan van Grohe :9~ _O_ Gaaf ding. Jammer van de hoge prijs.
Valt best mee hoor O-) O-)
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
  zondag 12 mei 2013 @ 19:10:26 #74
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_126397410
quote:
2s.gif Op zondag 12 mei 2013 19:07 schreef junkiexp het volgende:

[..]

Valt best mee hoor O-) O-)
Heb net even bij de TU gekeken, kan hem niet vinden.
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
pi_126397535
quote:
10s.gif Op zondag 12 mei 2013 19:10 schreef cvboer het volgende:

[..]

Heb net even bij de TU gekeken, kan hem niet vinden.
31360000

Moet gecodeerd zijn hoor.
Zal anders wel ff kijken morgen op de zaak.
Wasco heeft hem sowieso in het bestand.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
  zondag 12 mei 2013 @ 19:13:56 #76
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_126397604
quote:
2s.gif Op zondag 12 mei 2013 19:12 schreef junkiexp het volgende:

[..]

31360000

Moet gecodeerd zijn hoor.
Zal anders wel ff kijken morgen op de zaak.
Wasco heeft hem sowieso in het bestand.
Er zijn geen artikelen gevonden die voldoen aan uw selectie. Aldus de TU website.
Wasco heb ik geen inlogcode van.
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
pi_126397690
quote:
10s.gif Op zondag 12 mei 2013 19:13 schreef cvboer het volgende:

[..]

Er zijn geen artikelen gevonden die voldoen aan uw selectie. Aldus de TU website.
Wasco heb ik geen inlogcode van.
DM ;)
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
  zondag 12 mei 2013 @ 19:18:34 #78
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_126397844
quote:
2s.gif Op zondag 12 mei 2013 19:15 schreef junkiexp het volgende:

[..]

DM ;)
Thanks.
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
pi_126398190
Valt nog wel mee voor zo'n Grohe Accessoires MK31360000. Prijs ergens tussen de ¤ 316,00 en ¤ 488,86.
Jeroentje.
pi_126398825
quote:
2s.gif Op zondag 12 mei 2013 18:58 schreef junkiexp het volgende:

[..]

Ja de wasmachine heb ik wel iets leuks voor bedacht.
Ik heb een kast van 80 breed, daar gebruik ik de bodem niet van maar wel de bovenkant en de zijkanten.
Die plaats ik dus exact tussen de twee kasten zwevend in de opening en de zijkanten veranker ik aan de buurkasten.
Deurtjes erop en je ziet er niks van.
Plint gewoon netjes door laten lopen.
Alleen een wasmachine is vaker dieper dan een keukenkastje, maar ik heb een valse wand van 10cm die en daar schuif ik het overtollige deel onder zeg maar.

Best een aardig idee toch? :)
Zeker een keurige oplossing! 10cm loze ruimte ga ik sowieso niet halen door een deurkozijn waar ik rekening mee moet houden, maar ik hoop ook met zoiets uit de voeten te kunnen. Zal eens wat afmetingen gaan opsnorren, een inbouwwasmachine geniet niet echt m'n voorkeur...
  zondag 12 mei 2013 @ 19:39:13 #81
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_126398899
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2013 19:25 schreef jpajs het volgende:
Valt nog wel mee voor zo'n Grohe Accessoires MK31360000. Prijs ergens tussen de ¤ 316,00 en ¤ 488,86.
Heb er net ook een besteld, lijkt me ideaal zoiets.
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
  maandag 13 mei 2013 @ 22:24:41 #82
382904 Gieliovd
Klustijger
pi_126455295
Oooow die kraan moet ik ook hebben :D I-de-aal! Net als op m'n werk, alles handjesvrij.
Laat die handjes wapperen!
pi_126460520
Vandaag kraan opgehaald een aangesloten, werkt erg goed.
Aansluiten is opzicht niet moeilijk maar bij mij is het net even anders.
Het touch gedeelte is gewoon een extra slang die water naar de uitloop stuurt als de magneetklep dat commando krijgt.
Die slang daarvoor zet je met een t-stuk in de aanvoer van het koud water.
Maar ik heb al een thermostaat onder de gootsteen zitten, ik meng water voor de vaatwasser voor op 50 graden.
Ik heb dus het t-stuk niet in de koud water aanvoer geplaatst maar in de gemengde uitgang van de thermostaat.
Thermostaat teruggemengd naar 37 graden en nu heb ik dus met de touch functie lekker warm water om de hangen goed te wassen :).

Zo komt dat er dus uit te zien als je dat zou willen:



Magneetklepje sluit wel vrij abrupt, mogelijk plaats ik nog een waterslagdemper daar.
Ik moet wel toegeven dat alle t-stukjes de klep en de thermostaat wel wat weerstand geven en je flow wordt daar uiteraard niet beter van.

Luxe problemen :P
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
  dinsdag 14 mei 2013 @ 00:28:47 #84
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_126462387
quote:
2s.gif Op maandag 13 mei 2013 23:45 schreef junkiexp het volgende:
Vandaag kraan opgehaald een aangesloten, werkt erg goed.
Aansluiten is opzicht niet moeilijk maar bij mij is het net even anders.
Het touch gedeelte is gewoon een extra slang die water naar de uitloop stuurt als de magneetklep dat commando krijgt.
Die slang daarvoor zet je met een t-stuk in de aanvoer van het koud water.
Maar ik heb al een thermostaat onder de gootsteen zitten, ik meng water voor de vaatwasser voor op 50 graden.
Ik heb dus het t-stuk niet in de koud water aanvoer geplaatst maar in de gemengde uitgang van de thermostaat.
Thermostaat teruggemengd naar 37 graden en nu heb ik dus met de touch functie lekker warm water om de hangen goed te wassen :).

Zo komt dat er dus uit te zien als je dat zou willen:

[ afbeelding ]

Magneetklepje sluit wel vrij abrupt, mogelijk plaats ik nog een waterslagdemper daar.
Ik moet wel toegeven dat alle t-stukjes de klep en de thermostaat wel wat weerstand geven en je flow wordt daar uiteraard niet beter van.

Luxe problemen :P
Grohe microtherm? Slim bekeken. Blijft een mooi speeltje, zo'n kraan.
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
pi_126494917
quote:
10s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 00:28 schreef cvboer het volgende:

[..]

Grohe microtherm? Slim bekeken. Blijft een mooi speeltje, zo'n kraan.
Nee volgens mij Hansa oid, heeft ooit op een showdisplay gehangen.
Maar is nagenoeg gelijk aan de microtherm, de werking sowieso.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
  dinsdag 14 mei 2013 @ 21:29:57 #86
382904 Gieliovd
Klustijger
pi_126500441
Keuken al klaar Junk? ;)

Ziet er strak uit, je brengt me op ideeën. Dure ideeën. Waarom meng jij trouwens je vaatwasser ook bij? Staat je ketel zo dichtbij dat dit rendabel is of had je nou stadsverwarming ofzo?

Lijkt me ook super maar ik heb een kleine 15 meter leiding liggen tussen ketel en keuken straks. Ik denk ook een close-in boilertje te overwegen (plintboiler) als die een beetje zuinig kan draaien.

Wat is je volgende project na de keuken?
Laat die handjes wapperen!
pi_126504713
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 21:29 schreef Gieliovd het volgende:
Keuken al klaar Junk? ;)

Ziet er strak uit, je brengt me op ideeën. Dure ideeën. Waarom meng jij trouwens je vaatwasser ook bij? Staat je ketel zo dichtbij dat dit rendabel is of had je nou stadsverwarming ofzo?

Lijkt me ook super maar ik heb een kleine 15 meter leiding liggen tussen ketel en keuken straks. Ik denk ook een close-in boilertje te overwegen (plintboiler) als die een beetje zuinig kan draaien.

Wat is je volgende project na de keuken?
Hehe schiet al op ;)
Ik heb stadsverwarming en ik krijg warm tapwater binnen hier met een leiding en dat kost bijna niks.
Daarnaast is de vaatwasser ook weer iets sneller klaar.
De vaatwasser kan tot 60 graden inlaat aan dus ik had die thermostaat op 55 graden staan.
Nu heb ik die wel teruggeschroefd want dat is wel erg warm voor je handen :
Ik kan dan natuurlijk wel 2 ventielen nemen maar dan ga ook ik wel erg overdrijven ;)

Volgend project is het verder afwerken van de woonkamer, plintjes enzo :')
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
  dinsdag 14 mei 2013 @ 22:04:13 #88
382904 Gieliovd
Klustijger
pi_126505099
Afwerken :')

:|W
Laat die handjes wapperen!
pi_126558134

Krijgen jullie een beetje een realistisch idee.
Na 2 dagen kan ik zeggen dat het goed werkt.
Alleen soms als ik wegloop uit de keuken dan gaat de kraan spontaan aan, zal wel met iets van een luchtstroom te maken hebben.
De gevoeligheid is ook in te stellen dus daar zal ik me eens in moeten verdiepen.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_126785865
De eerste hoge kasten staan, oven en magnetron geplaatst een aangesloten.
Al wat frontjes hier en daar gemonteerd.

Verder voor het linkse raam een mooie rolgordijn op maat besteld, gemaakt van screenstof dus goed afwasbaar.
Boven een gesloten cassette en onderaan een verzwaarde eindstrip, wordt allemaal uitgevoerd in geborsteld RVS.

Schiet lekker op zo:






Morgen weer verder, nu tijd voor een lekker biertje ^O^
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_126786314
Oh ja het plaatse van de plinten wordt kut, de keuken staat zo waterpas als het maar zijn kan echter de vloer eronder loopt hier en daar een cm weg.
Dat wordt dus even flink rommelen ben ik bang, zal het vakmanschap van mijn vader hiervoor moeten gaan gebruiken.
Want de plinten zijn 21 en ik heb nu op sommige stukken 22 cm ruimte.
Maar goed, daar komen we vast wel uit.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_126786906
quote:
2s.gif Op maandag 20 mei 2013 21:46 schreef junkiexp het volgende:
Want de plinten zijn 21 en ik heb nu op sommige stukken 22 cm ruimte.
Maar goed, daar komen we vast wel uit.
Die plinten vallen toch een stuk terug onder de kastjes? Nou dan hou je een cm ruimte aan de bovenkant. Zie je niks van, tenzij je op je buik gaat liggen.
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
  maandag 20 mei 2013 @ 22:23:41 #93
382904 Gieliovd
Klustijger
pi_126788801
Hé, hé, doe eens even normaal! Dat gaat veel te snel zo ;)

Epic gevoel lijkt me, het wordt opeens weer een huis zo!!
Laat die handjes wapperen!
pi_126791924
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2013 21:54 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Die plinten vallen toch een stuk terug onder de kastjes? Nou dan hou je een cm ruimte aan de bovenkant. Zie je niks van, tenzij je op je buik gaat liggen.
Nou ja niet een heel stuk, ik heb ze op de voorste stand staan zeg maar.
Ik zal er nog wel eens naar kijken.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_126791948
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2013 22:23 schreef Gieliovd het volgende:
Hé, hé, doe eens even normaal! Dat gaat veel te snel zo ;)

Epic gevoel lijkt me, het wordt opeens weer een huis zo!!
Hehe ja dat is wel heel gaaf nu je het ziet afkomen.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
  dinsdag 28 mei 2013 @ 23:43:38 #96
382904 Gieliovd
Klustijger
pi_127133032
quote:
2s.gif Op maandag 20 mei 2013 23:16 schreef junkiexp het volgende:

[..]

Hehe ja dat is wel heel gaaf nu je het ziet afkomen.
Je hebt m'n laatste opmerking wel heel serieus genomen :+
Laat die handjes wapperen!
pi_127133082
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 23:43 schreef Gieliovd het volgende:

[..]

Je hebt m'n laatste opmerking wel heel serieus genomen :+
Nou valt best mee haha :D
We zijn bezig met de uitrekbare inrichtingen, stellen van de kastjes enz.
Niet echt heel veel bijzonders te melden eigenlijk ;)
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
  dinsdag 28 mei 2013 @ 23:46:48 #98
382904 Gieliovd
Klustijger
pi_127133177
Met meten en stellen gaat véél tijd gepaard... kan je maar beter focussen op één onderwerp dan.

Succes, we zien de plaatjes wel weer :)
Laat die handjes wapperen!
pi_128437793
Zo en dan zijn we een maand verder en is er niet al te veel gebeurd.
Druk bezig geweest met werk en ook nog 'even' een boot gekocht.

Maar we zijn wel bezig met het eea.
Op het blad na is heel de oude keuken weg.
Alle kasten staan nu en ook de inbouwkoelkast is afgelopen vrijdag binnengekomen en die hebben we gelijk maar even in de kast geschoven en aangesloten zodat de vrijstaande koelkast weg kon.
Zo'n inbouwkoelkast heeft wel een nadeel dat alles een stuk kleiner wordt, ik heb de grootste maat genomen maar ik was wel erg verwend met een koelkast waar ik gewoon even 24 flesjes in een 0 graden lag kon leggen ;)

Verder het eea aan kastdeurtjes geplaats.
Als de keuken definitief gesteld staan gaan we het blad bestellen en dan zijn we een end klaar.

Ik kom met de plinten voor geen meter uit, oud pokkehuis :{
Gelukkig is mijn vader nog wel een echte vakman die erg handig is met dat soort dingen en die kan het wel .
Ik blijf de keuken stellen maar als het boven allemaal waterpas is dan heb ik onder weer een cm of 2 teveel of te weinig ruimte.
Daarnaast kan hij dan ook gelijk de oven, magnetron en alle deuren en lades afstellen.
Ook het sleepdeursysteem van de koelkast en het front van de vaatwasser is zijn pakkie aan :P

Mijn plan om de wasmachine in te bouwen werkt perfect, als dadelijk de plint erop zit zie je niet dat er überhaupt een wasmachine staat.
Alleen als de was aan het drogen is houdt ik het deurtje wel open zodat de warmte een beetje weg kan.

Daarnaast hebben we ook een rolgordijn op maat laten maken.
We hebben gekozen voor screenstof, dit is makkelijk afwasbaar wat wel ideaal is in de keuken.
Tevens is er nog goed naar buiten te kijken en houdt de zon prima tegen.
Onderlat en de gesloten cassette zijn van geborsteld rvs.




Echt heel blij mee!!!!!!

Verder nog wat foto's voor jullie idee:




R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
  zondag 30 juni 2013 @ 22:31:00 #100
382904 Gieliovd
Klustijger
pi_128438130
Ziet er super uit! Leuk weer een update te lezen :)

Moet een top gevoel zijn dat het nu eindelijk vorm krijgt na al je hard werk!

En een oud pokkehuis waar alles scheef en krom is... o zo herkenbaar....

Succes! Ik begin morgen weer bij de nieuwe werkgever dus het klussen zal weer op 'n lager pitje moeten.
Laat die handjes wapperen!
pi_128515454
Thanks!
Ja nu is het afronden idd.
En oud huis is leuk maar niet altijd.
Vandaag wat handgrepen gemonteerd en dan kom je erachter dat het blok met de hoge kasten niet op lijn staat met de lage kasten.
Althans ik wist dat wel, alleen ik zag in die ene cm geen probleem.
Maar alle handgrepen komen horizontaal en ik wil dat het strookt.
Dus dan gaan we van de week maar weer verder stellen, net zo lang tot het perfect naar mijn zin is :P

Gefeliciteerd met je nieuwe baan trouwens!
Werken en klussen is eigenlijk geen goede combi idd.

Nog even een sneak preview van de vorderingen van vanavond:



Als je goed kijkt zie je dat het blok met de hoge kasten iets hoger staat, de handgrepen zitten exact op dezelfde plek.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_128515590
Na zo'n verbouwing is het stellen peanuts ! _O_

Het lijkt mij een fantastische werkruimte w/
pi_128515766
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 22:01 schreef AnneX het volgende:
Na zo'n verbouwing is het stellen peanuts ! _O_

Het lijkt mij een fantastische werkruimte w/
Haha valt nog tegen hoor, ik ben nog een zeikerd met dat soort dingen :P
Maar het einde van de keuken is in zicht, als hier een zwart natuursteen blad op ligt komt je spontaan klaar denk ik :9~ :9~ :9~
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_131192949
Omdat we best een mooie zomer gehad hebben zijn wel lekker veel met de boot bezig en weg geweest.
Nu het einde hiervan ( :'( ) nadert krijgt de keuken weer aandacht.

Sinds de laatste foto is er weinig veranderd.
Gisteren de lage blokken definitief gesteld en vastgezet.

Ik ben nu bezig met de hoge kasten, de koelkast deur en de deur boven de magnetron kom ik niet weg
met een Ikea maat dus die zal ik zelf moeten zagen.
Inclusief het frezen van nieuwe scharnier gaten.

Wordt vervolgd.....
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_131221512
Vandaag naar de Ikea geweest en de laatste zaken voor de keuken gehaald (hoop ik)

De koel/vries combinatie is definitief geplaatst.
Het onderstel deel is 70 cm en daar hebben ze bij een Ikea een deurtje voor, dat heb ik ondertussen gemonteerd en dat werkt prima met het sleepsysteem:



Daarna komt er een deel van 110cm, en na een deurtje van 90cm krijg je 125 cm.
Als ik die op 110cm zaag dan moet ik daarboven ook een deurtje gaan zagen want daar houd ik 23 cm over en dat is geen maat. Ook geen gezicht trouwens.
Dus ik heb nu een deur van 195cm gekocht en die zaag ik af zodat hij over de rest valt.
Als ik dan bij het kastje boven de koelkast wil zijn moet de koelkast open maar dat lijkt me niet echt een ramp.
Daar komen niet echt gangbare spullen te liggen denk ik.

Ik heb een zaagje extra fijn voor de decoupeerzaag gekocht, morgen even op een proefstukje kijken hoe dat gaat.
De rest stukken van de deur worden overigens passtukken voor de lage kasten.

Boven de eettafel hebben wij 2 hanglampen met glazen, doorzichtige kappen.
Daar hebben we de lampen van vervangen voor E27 dimbare ledlampen :


6 ledjes van totaal 5 watt in 2700K
Dus 10 wat totaal ipv 80 watt.
En het ziet er hetzelfde uit.

In de afzuigkap bleek ook halogeen te zitten (en dat voor een afzuigkap van 800 euro :{ )
Die hebben we vervangen voor GU4 dimbare ledlampen:



12 smd ledjes van in totaal 2,4 watt in 2700K.
Dus 4,8 watt ipv 40 watt.

Alle verlichting in de keuken is uitgevoerd in 2700K
Het is niet super warm maar ook niet heel kil, ietsje minder warm als halogeen misschien.

En het is de keuken dus daar is functioneel licht vooral belangrijk.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_131224647
Fantastisch :)
Laat die handjes wapperen!
pi_131416179
Vandaag weer wat zaken gedaan:



Alle deuren en handgrepen zijn geplaatst.
De linkse en de rechtse deur moet allebei nog een stukje af maar die laat ik op maat zagen.
Plinten zitten erop.
Alleen nog wat passtukken.

Maandag komen ze het werkblad inmeten en dan is het eigenlijk wel een eind klaar :D
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_131416252
Netjes geworden. ^O^
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_131417706
Netjes Junk, netjes! Complimenten :)
Laat die handjes wapperen!
  Moderator zondag 22 september 2013 @ 12:09:27 #110
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_131436734
Nette keuken geworden hoor !
Maar is dat rode hoog glans niet erg gevoelig voor vlekken ? :?
pi_131440077
staat je keuken trouwens op je laminaatvloer? nog geen problemen gehad met verschuiven ed?
pi_131562931
Thanks allemaal!

quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2013 12:09 schreef Vonkenboer het volgende:
Nette keuken geworden hoor !
Maar is dat rode hoog glans niet erg gevoelig voor vlekken ? :?
Ja zeker wel, maar dat is een kwestie van goed poetsen en daarna alleen bij de grepen openen.
Vergt wel discipline maar lijkt me wel haalbaar
Of accepteren en vaker poetsen ;)

quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2013 13:55 schreef _VoiD_ het volgende:
staat je keuken trouwens op je laminaatvloer? nog geen problemen gehad met verschuiven ed?
Ja dat vonden wij makkelijker en we hadden meer dan genoeg laminaat.
Wat bedoel je met verschuiven? Alle kasten staan verankerd dus er valt niks te verschuiven :)
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_131563120
Maandag is het blad ingemeten en vandaag hebben we hier akkoord voor gegeven:



We hebben voor de volgende onderbouwspoelbak gekozen:



Het blad wordt dan 62 diep omdat het een Ikea keuken is die 60 diep is.
Verder staat de keuken niet helemaal haaks maar op 89,6 graden, daar hebben ze met het inmeten rekening mee gehouden dus dat komt goed.
We laten gelijke een vensterbank maken van hetzelfde materiaal.
Verder wordt het ook gemonteerd door het betreffende bedrijf.

Al met al een dure grap maar het eind is in zicht (van de spaarrekening inmiddels ook :') )
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_131568859
I like!! Je hebt PM :)
Laat die handjes wapperen!
pi_131569908
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 21:56 schreef Gieliovd het volgende:
I like!! Je hebt PM :)
En jij ook!
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
  woensdag 25 september 2013 @ 22:32:26 #116
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_131571191
Mooie keuken zo!
pi_133594628
Ik zal dit ook weer eens omhoogschoppen, keuken is nagenoeg klaar.
Moet nog wat zaken afwerken maar beetje weinig tijd ivm werk (stookseizoen) en andere prive zaken.

Ik zal eens kijken of ik een foto kan vinden hoe het er nu bij staat.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_133594833
Heeee, gelukkig! Ik wilde je al kicken maar kon het niet vinden...

Ben benieuwd. :)
Laat die handjes wapperen!
pi_133595120
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2013 23:08 schreef Gieliovd het volgende:
Heeee, gelukkig! Ik wilde je al kicken maar kon het niet vinden...

Ben benieuwd. :)
Ja ik ben er weer, nog bedankt voor je berichtje trouwens.
Ik ben ff smartphone loos dus mijn vriendin mailt ff wat foto's naar me, zal ze zo ff plaatsen.
Alles goed verder bij jou?
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_133595443



Bagger kwaliteit maar beter wordt het ff niet.

Wat moet er nog gebeuren:

-Blad moet een keer goed worden gepoetst want er ligt nog een soort waas op
- Plint aan de rechterkant onder de vaatwasser moet nog iets worden ingekort en dan monteren
-Bedekkingspaneel bij de hoekkast
-Bedekkingspaneel rechts van de koof bij lage kast
-Bedekkingspaneel links van de koof bij hoge kast
- 2 deuren van hoge kasten op maat maken
- Alle deuren en laden afstellen en dan kunnen bij de deuren de soft close dempers erop
-Oven en magnetron goed in lijn afstellen
- Afzuigkap waterpas hangen
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_133596001
Wat een werk was dat _O_ en wat een (rood) feestje is het geworden *O*
pi_133599824
quote:
1s.gif Op zondag 24 november 2013 23:37 schreef AnneX het volgende:
Wat een werk was dat _O_ en wat een (rood) feestje is het geworden *O*
Idd, dat doe ik nooit meer.
Potverdorie al meer dan 5 jaar bezig en het is nu 60% klaar :').
Het grote probleem is dat we allebei werk hebben waar we per week minimaal 50 uur per week mee bezig zijn.
Daarnaast nog een boot van 50 jaar oud (zal ik ook eens een topic voor maken) en nog een Omega 3.2 V6 die ik voor dagelijks gebruik rijd maar wat ook wel een beetje een sleutelproject is.
Verder nog een vriendengroep van 20+ personen die we regelmatig zien.

Als het zaterdagavond gezellig was heb ik zondag niet echt veel zin meer eigenlijk :P

Ik wil ook niet continue bezig zijn aan het huis, ik merk ook wel dat als ik een wat mindere dag op me werk heb dat ik dan 's avonds best moeite heb om netjes te klussen en ik wil het wel goed doen.
Daarnaast ben ik niet vaak voor 19:00 uur thuis.

Nee de volgende woning wordt nieuwbouw met meerwerk denk ik :+
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_134036425
Keuken moeten we de laatste dingentjes nog afmaken maar dat kan pas als mijn vader komt.
We zijn nu boven bezig in de toekomstige babykamer, even plafond getext en nu een muurtje aan het stuccen waar lekkage is geweest.
Daarna strak laminaat erin en de plinten erop.

Dan wordt het wel eens tijd om mijn vriendin te bezwangeren.

Geintje O-) :D
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_144151430
JA hoi, klusdip enzo en druk met het andere project:

PTA / [PROJECT] Opknappen Ten Broeke kruiser (boot)

Nu de dagen wat korter worden en de boot straks de kant op gaat komen er weer updates hoor.

Kinderkamer wordt het eerste project denk ik ;)
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
  woensdag 3 september 2014 @ 21:56:07 #125
149959 SQ
snelle trees
pi_144151487
Ik hoop 't voor jullie! ;)
En boot O+
disclaimer
pi_144151544
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2014 21:56 schreef Stormqueen het volgende:
Ik hoop 't voor jullie! ;)
En boot O+
Ja ook leuk, en in de zomer toch ook een beetje een 2de huis :P
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_144153318
:W
Laat die handjes wapperen!
pi_144232217
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2014 22:38 schreef Gieliovd het volgende:
:W
_O_
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_145794328
Het ziet eruit dat we binnenkort weer wat serieuzer kunnen gaan klussen, wij zitten door
aangetroffen asbest reeds 8 maanden zonder lift en het is eigenlijk geen doen om spullen
6 hoog mee te nemen.
Zeker zaken als plaatmateriaal e.d. is niet echt haalbaar.

Nu zit er schot in de zaak en voor de kerst zou alles weer in werking gesteld kunnen worden.

Dus nog even afwachten maar, tussendoor wel alvast het gereedschap van de boot naar huis verhuizen.
Ik ben afgelopen zondagavond begonnen met wat klussen en liep eigenlijk al na 10 minuten vast omdat ik ongemerkt praktisch al mijn gereedschap op de boot had liggen _O- (telkens weer wat handgereedschap mee :') )
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
  PR/Manusje van alles dinsdag 21 oktober 2014 @ 21:47:25 #130
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_145794769
quote:
2s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 21:40 schreef junkiexp het volgende:
Het ziet eruit dat we binnenkort weer wat serieuzer kunnen gaan klussen, wij zitten door
aangetroffen asbest reeds 8 maanden zonder lift en het is eigenlijk geen doen om spullen
6 hoog mee te nemen.
Zeker zaken als plaatmateriaal e.d. is niet echt haalbaar.

Nu zit er schot in de zaak en voor de kerst zou alles weer in werking gesteld kunnen worden.

Dus nog even afwachten maar, tussendoor wel alvast het gereedschap van de boot naar huis verhuizen.
Ik ben afgelopen zondagavond begonnen met wat klussen en liep eigenlijk al na 10 minuten vast omdat ik ongemerkt praktisch al mijn gereedschap op de boot had liggen _O- (telkens weer wat handgereedschap mee :') )
Waarom moet dat 8 maanden duren?
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_145834105
quote:
10s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 21:47 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

Waarom moet dat 8 maanden duren?
Grote VVE van 125 leden waaronder ook nog winkeliers, hoop gezeur om de kosten e.d.
Maar we zijn er nu, even 1350 aftikken binnen 14 dagen als extra bijdrage en alles wordt in gang gezet _O-
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
  PR/Manusje van alles woensdag 22 oktober 2014 @ 22:19:29 #132
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_145835075
quote:
2s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 22:00 schreef junkiexp het volgende:

[..]

Grote VVE van 125 leden waaronder ook nog winkeliers, hoop gezeur om de kosten e.d.
Maar we zijn er nu, even 1350 aftikken binnen 14 dagen als extra bijdrage en alles wordt in gang gezet _O-
Zit de hele flat vol met asbest of zo?! 1350 euro x 125? :D
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_145837312
quote:
10s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 22:19 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

Zit de hele flat vol met asbest of zo?! 1350 euro x 125? :D
Nou wij betalen wat meer omdat we wat groter wonen.
Alle liftschachten zijn helaas voorzien van asbest isolatie.

Je (en ik had) hebt geen idee wat daar bij komt kijken, aanvankelijk was het bedrag 700.000.
Door een nieuwe methode is het nu 'slechts' 170.000.

En dan praat je over 12 liftschachten van 15 meter hoog.
Dus laten we zeggen 270m2 asbest, is natuurlijk niks qua oppervlakte maar
alles is echt onwijs duur.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_145839144
Kud -O-
Laat die handjes wapperen!
  PR/Manusje van alles donderdag 23 oktober 2014 @ 07:51:41 #135
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_145842607
quote:
2s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 23:05 schreef junkiexp het volgende:

[..]

Nou wij betalen wat meer omdat we wat groter wonen.
Alle liftschachten zijn helaas voorzien van asbest isolatie.

Je (en ik had) hebt geen idee wat daar bij komt kijken, aanvankelijk was het bedrag 700.000.
Door een nieuwe methode is het nu 'slechts' 170.000.

En dan praat je over 12 liftschachten van 15 meter hoog.
Dus laten we zeggen 270m2 asbest, is natuurlijk niks qua oppervlakte maar
alles is echt onwijs duur.
welke klasse is het? Maar inderdaad.... lijkt zo wel mee te vallen. :D
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_145864305
quote:
10s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 07:51 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

welke klasse is het? Maar inderdaad.... lijkt zo wel mee te vallen. :D
Geen idee, het is wel een van de gevaarlijkste soorten.
Aanvankelijk zou het worden gesaneerd via het dak, er kwamen dan maanmannetjes en er zouden sluizen met douches in het portiek gebouwd worden.
Buiten kwam er dan een steiger helemaal ingepakt waar dan druk op werd gezet.

Nu is het wat minder spannend, het wordt ingespoten met een goedje en dat verzadigd helemaal in de isolatie, daarna kan het ook zonder gevaar worden gebroken en worden afgevoerd.

Schijnt een nieuwe techniek uit de USA te zijn.

We gaan het meemaken.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_145864372
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 23:53 schreef Gieliovd het volgende:
Kud -O-
Ja ff tegenslag, komt financieel ook niet lekker uit.
We krijgen een interim bonus maar die kunnen we voor het grootste deel direct doorsluizen, en daar had ik dus klusplannen mee :{
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_145868911
Vervelend zeg...
  PR/Manusje van alles vrijdag 24 oktober 2014 @ 07:57:03 #139
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_145877998
quote:
2s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 20:43 schreef junkiexp het volgende:

[..]

Geen idee, het is wel een van de gevaarlijkste soorten.
Aanvankelijk zou het worden gesaneerd via het dak, er kwamen dan maanmannetjes en er zouden sluizen met douches in het portiek gebouwd worden.
Buiten kwam er dan een steiger helemaal ingepakt waar dan druk op werd gezet.

Nu is het wat minder spannend, het wordt ingespoten met een goedje en dat verzadigd helemaal in de isolatie, daarna kan het ook zonder gevaar worden gebroken en worden afgevoerd.

Schijnt een nieuwe techniek uit de USA te zijn.

We gaan het meemaken.
gelukkig maar. :o
Ben benieuwd... Bijzonder dat ze deze techniek (mogen) toepassen op zo'n groot project.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_148788388
Fucking kut VVE, al bijna een jaar zonder lift.
Ik kan wel het een en ander doen maar ik heb ook weer aanvoer van materiaal nodig en het is echt net te hoog om telkens alles naar boven te lopen :{

http://www.rijnmond.nl/ni(...)tterdamse-binnenstad

Dit is er ook nog eens bijgekomen, zijn ze net bij de laatste schacht voor de onze, ligt weer alles stil.
Nooit meer een huis met VVE, als moeten we in een garagebox leven :W :W :W
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_148791185
Wat een gedoe zeg -O-
Hopelijk gaan ze snel de boel hervatten, want dit is natuurlijk wel erg vervelend.
  Moderator zondag 18 januari 2015 @ 10:58:50 #142
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_148799795
quote:
2s.gif Op zaterdag 17 januari 2015 21:34 schreef junkiexp het volgende:
Fucking kut VVE, al bijna een jaar zonder lift.
Ik kan wel het een en ander doen maar ik heb ook weer aanvoer van materiaal nodig en het is echt net te hoog om telkens alles naar boven te lopen :{

http://www.rijnmond.nl/ni(...)tterdamse-binnenstad

Dit is er ook nog eens bijgekomen, zijn ze net bij de laatste schacht voor de onze, ligt weer alles stil.
Nooit meer een huis met VVE, als moeten we in een garagebox leven :W :W :W
Tjeetje, vreemd verhaal eigenlijk.
Was die man dan een liftmonteur o.i.d. ? Of is hij van een steiger in de liftschacht gevallen ?
pi_148811410
Zo das kud!

Je bent er maar lekker mee... lakse VVE. Zit je er zelf in, bestuur, en kan je niet wat actie erin krijgen?
Laat die handjes wapperen!
  Moderator donderdag 14 mei 2015 @ 19:40:06 #144
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_152599524
quote:
2s.gif Op zaterdag 17 januari 2015 21:34 schreef junkiexp het volgende:
Fucking kut VVE, al bijna een jaar zonder lift.
Ik kan wel het een en ander doen maar ik heb ook weer aanvoer van materiaal nodig en het is echt net te hoog om telkens alles naar boven te lopen :{

http://www.rijnmond.nl/ni(...)tterdamse-binnenstad

Dit is er ook nog eens bijgekomen, zijn ze net bij de laatste schacht voor de onze, ligt weer alles stil.
Nooit meer een huis met VVE, als moeten we in een garagebox leven :W :W :W
Hoe is het hier nu eigenlijk ? Nog veel gedaan ? :)
pi_152603351
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2015 19:40 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Hoe is het hier nu eigenlijk ? Nog veel gedaan ? :)
Lift is inmiddels weer werkend sinds maart, maar nu is het mooi weer en ben ik druk met de andere projecten (zie sig).
Maar ik ben thuis ook wel een beetje bezig, binnenkort vloerbedekking vervangen voor laminaat boven, nieuwe radiator erin e.d.

Zal tzt weer eens een update posten.

Lekker hoor, alweer 7 jaar aan het klussen _O-
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_153322048
Op het dakterras zit een deur in een kozijn, naast dit kozijn zit een stuk glas en beneden een kunststof paneel.
De deur gaat eigenlijk al verkeerd open, dus dat is sowieso al een beetje jammer.
De dakterrassen zijn steeds gespiegeld, en waarschijnlijk was het voor de VVE goedkoper om allemaal dezelfde kozijnen te kopen.
Dit is de betreffende deur:


Nu was ik al een tijdje aan het kijken voor een schuifpui, de sparing in de muur is 190x272, niet echt een gangbare maat.
Als je een schuifpui wilt laten maken ben je al snel 1000 euro kwijt, plus wij wonen op 6 hoog en dan moet je een kraan laten komen om het op het dakterras te laten hijsen.
Dan kom je met alles bij elkaar toch al snel op 2000 euro uit.

Nu hebben we gisteren deze gekocht:



De maat is 190,5 x 250.

Is een aluminium schuifpui, voorzien van dubbel glas en een ventilatie strook.
De kleur is niet echt wat, maar dat gaan we eerst opnieuw lakken in een andere kleur.

Aan beide zijde makken we dan latten tegen de muur van 2cm dik, compriband om het frame van de puit heen en deze dan in de sparing plaatsen.
Bovenop komt dan een latei en dan metselen we de rest dicht, zijn maar 3 laagjes stenen dus dat valt mee.

Het mooie van deze pui is dat het frame geschroefd is, dat heb ik dus uit elkaar gehaald zodat ik dit gewoon in de lift naar boven kon sjouwen.
De deuren gingen niet in de lift, maar die heb ik samen met 2 vrienden naar boven gesjouwd door het trappen huis, die deuren schat ik zo rond de 60kg p/s, dus dat was goed te doen.

Nu eerst alles lakken en dan gaan we slopen, wordt een hele verbetering!
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
  zondag 7 juni 2015 @ 11:22:57 #147
382904 Gieliovd
Klustijger
pi_153322147
Beste klus en slim aangepakt!

Veel succes en ik lees graag mee hoe het verloopt :)
Laat die handjes wapperen!
pi_153322579
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2015 11:22 schreef Gieliovd het volgende:
Beste klus en slim aangepakt!

Veel succes en ik lees graag mee hoe het verloopt :)
Thanks!
Ja het valt opzicht mee, het stellen e.d. zal wel loslopen, het is meer de latei en metselwerk wat ik nog nooit heb gedaan.
Maar ik doe het samen met mijn vader die al bij 2 van onze huizen een complete aanbouw succesvol heeft geplaatst in zijn eentje, dus wat dat betreft is dit een eitje voor hem.

De grootste uitdaging is om alles weer dezelfde dag waterdicht te krijgen.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_153332218
Vanmiddag begonnen met de schuifpui, heb eerst alle profielen maar eens heel goed schoongemaakt.
Daarna met scotch brite licht opgeschuurd, eigenlijk maar hele fijne krasjes gemaakt.
Daarna weer schoongemaakt en toen met een goede lak afgelakt.

Van:



Naar:



Tot nu toe lijkt het prima te gaan, je voelt dat de verf prima op de ondergrond pakt.
Kleur lijkt op de foto vrij donker maar het is antraciet achtig.
Van de week de 2de laag erop en dan het frame in elkaar.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_169984139
*schop*

We zijn weer begonnen, vorig jaar vader geworden en ook nog een eigen bedrijf opgestart dus best druk geweest, maar het 's avonds weer licht dus we kunnen weer lekker aan de slag.
Momenteel bezig met het verlaagde plafond op de 2de verdieping, trapgat van 8 meter hoog dus een beetje tricky maar komt goed, foto's volgen :W
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_169987060
Ben der blied me, JunkieXP doet weer mee :P
pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
  dinsdag 4 april 2017 @ 06:09:08 #152
382904 Gieliovd
Klustijger
pi_169988483
*O*
Laat die handjes wapperen!
pi_170008722




Even de foto's recht van onderen genomen, rachelwerk voor het verlaagde plafond is praktisch klaar.
De rede voor het verlagen is de slechte staat, en het is 25cm beton dus daar kan ik geen spots in kwijt, en er loopt ook nog een dwarsbalk van beton die ik uit het zicht heb.

Was wel gelijk even lastig, de muren zijn van drijfsteen, mensen die een oude woning hebben die kennen het wel, je boort een gat 5mm en je krijgt een gat 8mm, een beetje dat idee :')

Morgenavond nog wat kleine rachels plaatsen en dan de spots uitmeten en dan kan het gips erop *O*
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
  Moderator woensdag 5 april 2017 @ 20:12:37 #154
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_170026626
quote:
2s.gif Op dinsdag 4 april 2017 22:49 schreef junkiexp het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Even de foto's recht van onderen genomen, rachelwerk voor het verlaagde plafond is praktisch klaar.
De rede voor het verlagen is de slechte staat, en het is 25cm beton dus daar kan ik geen spots in kwijt, en er loopt ook nog een dwarsbalk van beton die ik uit het zicht heb.

Was wel gelijk even lastig, de muren zijn van drijfsteen, mensen die een oude woning hebben die kennen het wel, je boort een gat 5mm en je krijgt een gat 8mm, een beetje dat idee :')

Morgenavond nog wat kleine rachels plaatsen en dan de spots uitmeten en dan kan het gips erop *O*
Lekker bezig weer ! ^O^ *O*
Die centraaldoos blijft straks gewoon bereikbaar neem ik aan ? ;)
pi_170030869
quote:
0s.gif Op woensdag 5 april 2017 20:12 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Lekker bezig weer ! ^O^ *O*
Die centraaldoos blijft straks gewoon bereikbaar neem ik aan ? ;)
Zou wel moeten, maar komen inbouwspotjes in dus ik denk het niet :o :@

Vandaag nog even bezig geweest, rachelwerk is klaar en de eerste gipsplaat hangt ^O^
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_170053265
quote:
2s.gif Op woensdag 5 april 2017 22:16 schreef junkiexp het volgende:

[..]

Zou wel moeten, maar komen inbouwspotjes in dus ik denk het niet :o :@

Vandaag nog even bezig geweest, rachelwerk is klaar en de eerste gipsplaat hangt ^O^
Heb je topic gelezen, mooi uitzicht heb je!
Zolang je de gipsplaat er nog af kunt schroeven ;), is een spot plaatsen precies onder de centraaldoos een idee?

En als de centraaldoos niet bereikbaar kan zijn ivm geplande posities van spots: je zou een opzetwandcontactdoos als verdeelpunt kunnen plaatsen alwaar je de transformator voor de spots op aansluit geplaatst precies onder 1 van de gaten benodigd voor de spots.
pi_170053410
Thanks.
Spot onder de centraaldoos is geen optie dat komt niet uit.
Ik trek nieuwere lange VD draden, die gaan namelijk naar een schakelaar 1 meter onder het plafond dus dat is goed te te doen.
En dan leg ik een kleine lasdoos los op het plafond.

Losse trafo heb ik niet, zijn 230 volt led spots met trafo in de kabel.

Vanavond nog wat verstevigingen aangebracht dmv balkjes naar het plafond, het is nu een stevige constructie zonder kans op doorhangen.

Morgenavond even niets, en dan van het weekend de gipsplaten plaatsen.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
  zaterdag 29 april 2017 @ 09:48:54 #158
466657 EasyLife
Live Cheap, Live Easy
pi_170559214
quote:
2s.gif Op donderdag 6 april 2017 22:20 schreef junkiexp het volgende:
Thanks.
Spot onder de centraaldoos is geen optie dat komt niet uit.
Ik trek nieuwere lange VD draden, die gaan namelijk naar een schakelaar 1 meter onder het plafond dus dat is goed te te doen.
En dan leg ik een kleine lasdoos los op het plafond.

Losse trafo heb ik niet, zijn 230 volt led spots met trafo in de kabel.

Vanavond nog wat verstevigingen aangebracht dmv balkjes naar het plafond, het is nu een stevige constructie zonder kans op doorhangen.

Morgenavond even niets, en dan van het weekend de gipsplaten plaatsen.
Hee kluskoning, hoe gaat het met je boot? Heb nooit gezien hoe het interieur is geworden.
pi_172762706
Vakantie hier, en eindelijk weer eens tijd om wat te doen.
Slaapkamer is in een nieuwe kleur geschilderd en daar komt laminaat in, ipv vloerbedekking.
Zometeen nog een 2de laag rollen en morgen de vloer erin leggen.

Ben op de overloop bezig bij de 2 slaapkamers, volgende week gaan mij vader en ik de schuifpui plaatsen daar.
De muren zit stucwerk op uit 1953, dat heb ik waar het los zat weggestoken en daarna voorgestreken met stuc primer.
Net heb ik het eerste stuc gestuct, best netjes als zeg ik het zelf:



Is niet helemaal perfect maar er komt glasvlies behang op dus dat is geen probleem.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
  Moderator zaterdag 29 juli 2017 @ 19:48:08 #160
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_172766797
quote:
2s.gif Op zaterdag 29 juli 2017 17:09 schreef junkiexp het volgende:
Vakantie hier, en eindelijk weer eens tijd om wat te doen.
Slaapkamer is in een nieuwe kleur geschilderd en daar komt laminaat in, ipv vloerbedekking.
Zometeen nog een 2de laag rollen en morgen de vloer erin leggen.

Ben op de overloop bezig bij de 2 slaapkamers, volgende week gaan mij vader en ik de schuifpui plaatsen daar.
De muren zit stucwerk op uit 1953, dat heb ik waar het los zat weggestoken en daarna voorgestreken met stuc primer.
Net heb ik het eerste stuc gestuct, best netjes als zeg ik het zelf:

[ afbeelding ]

Is niet helemaal perfect maar er komt glasvlies behang op dus dat is geen probleem.
Met een eigen huis blijf je bezig ! ^O^
Leuke paneeldeur ook, ga je deze in ere herstellen ? :)
pi_172767200
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juli 2017 19:48 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Met een eigen huis blijf je bezig ! ^O^
Leuke paneeldeur ook, ga je deze in ere herstellen ? :)
Ja dat is zeker zo.
Dat ligt er een beetje aan, ik heb 3 deuren op de overloop.
Babykamer, slaapkamer, en toilet (deze zie je nu)
Voor de eerst 2 heb ik geen deuren.
Die zaten er al niet in toen ik het huis kocht.

Wellicht koop ik deuren in dezelfde stijl, of 3 andere.
Maar het toilet heeft een deur van 78 breed en de andere 2 kamers 88 breed.

Maargoed dat komt als laatste, eerst even het grove werk afmaken :)
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_172769908
Dit was overigens hoe het het eergisteren uitzag:



Rondom die bakstenen was het stucwerk helemaal zwak en verzand.
Dit was ook een soort cement, gips hadden ze toen nog niet denk ik.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
  Moderator zaterdag 29 juli 2017 @ 23:02:57 #163
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_172771635
quote:
2s.gif Op zaterdag 29 juli 2017 20:01 schreef junkiexp het volgende:

[..]

Ja dat is zeker zo.
Dat ligt er een beetje aan, ik heb 3 deuren op de overloop.
Babykamer, slaapkamer, en toilet (deze zie je nu)
Voor de eerst 2 heb ik geen deuren.
Die zaten er al niet in toen ik het huis kocht.

Wellicht koop ik deuren in dezelfde stijl, of 3 andere.
Maar het toilet heeft een deur van 78 breed en de andere 2 kamers 88 breed.

Maargoed dat komt als laatste, eerst even het grove werk afmaken :)
Hier in het oosten van het land zou ik nog wel een adresje daarvoor weten. ;)
pi_172780503
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 juli 2017 23:02 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Hier in het oosten van het land zou ik nog wel een adresje daarvoor weten. ;)
Hou ik in gedachten, maar in de slaapkamer kom ik niet uit met een deur omdat het bed in de weg staat, misschien de draairichtring vervangen of een schuifdeur oid.
Nog even over peinzen.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_172795479
Vandaag vloertje gelegd in onze slaapkamer:



Morgen afmaken, de zon stond erop dus het was warm en ik had geen zin meer.
De standaard paneelradiator die er hing wordt vervangen door een omkaste paneelradiator met vlakke voorzijde.

Is overigens een vloertje van de Hornbach, 7,95 per m2.
Ziet er wel netjes uit, je moet het wel aardig aanslaan, ik beneden A merk laminaat van 4 keer zo duur en daar heb je geen aanslagijzer voor nodig.
Maar het is een kamertje van 15 m2, dus dat is niet zo'n ramp.

[ Bericht 29% gewijzigd door junkiexp op 30-07-2017 22:21:52 ]
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
  zondag 30 juli 2017 @ 22:16:38 #166
382904 Gieliovd
Klustijger
pi_172795536
Strak werk topper. Jij blijft ook lekker aan de klus hč.
Laat die handjes wapperen!
pi_172795720
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 22:16 schreef Gieliovd het volgende:
Strak werk topper. Jij blijft ook lekker aan de klus hč.
Thanks.

Vakantie nu dus wat meer tijd, we een baby 1 1/2 jaar oud en die gaat 's avonds om een uur of half negen naar bed, en zaterdag werk ik altijd dus eigenlijk blijft alleen de zondag over.
Maar ff knallen nu en straks op de zaak weer uitrusten :P
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_172857913
De schuifpui stond al 2 jaar te wachten, helaas alweer beschadigd uiteraard, en de puien zelf moeten nog gelakt worden in de goede kleur.
Maar eerst maar eens plaatsen, vandaag was het zover.

Eindelijk dat vieze witte kozijn eruit, de deur gaat ook open naar de kant van het dakterras, verschrikkelijk onpraktisch, hier zijn de ramen er al uit:



Kozijn heb ik op doorgezaagd, zat ook helemaal vol met roestwater, minimaal 10 liter.
Ik gok dat de afwateringskanelen dicht zitten.

Daarna de pui geplaatst, stelkozijn was van hardhout dus dat hebben we laten zitten, aan beide zijde 10mm over dus dat was perfect, frame van de pui omwikkelend met compriband en daarna op het lood geplaatst:



De pui is niet hoog genoeg, dat wist ik.
Verhogen van de opstap is geen opties, want het dakterras ligt al 20 cm hoger en dan wordt de opstap te hoog, zeker nu we een kind hebben.
Dus ik heb ervoor gekozen om er een latei boven te maken, en dan de rest dicht te metselen.
De hoogte is niet gelijk met het raam links, dat is wel jammer, maar het is ook niet anders.
Pui koste geloof ik 100 euro compleet, als je dit laat maken ben je minimaal het 10 voudige kwijt.
Plus 18 meter hoog dus dan moet je een kraan laten komen.

Nu wilde ik het horizontaal metselen, maar de voegen lopen 1cm uit het lood dus dat was geen optie, daarvoor gekozen voor een rollaag.
De bakstenen zijn uit 1953, ik heb gekozen wat er het meeste in de buurt komt qua kleur.
Over een jaar zit er aanslag op van uitlaatgassen e.d. en dan past het er een stuk beter bij.

Nu is het een kwestie van aluminium afwerk latjes rondom erop en die tegen de muur kitten.
En als het mooi weer is de puien zelf eruit en alles mooi lakken.\



Ook aan de binnenkant kan ik nu eindelijk het plafond dichtmaken en overal gipsplaten aanbrengen om dan alles mooi glad te maken.
Ik wil met de kopse kant van de gipsplaat tegen het profiel van de pui eindigen, daar een stucstop tegenaan en dan dichtsmeren.

[ Bericht 8% gewijzigd door junkiexp op 02-08-2017 18:21:18 ]
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_172858193
Mooi werk! Hele verbetering met die plastic plaat die er zat ^O^

Strak afgewerkt erboven ook.
Laat die handjes wapperen!
  Moderator woensdag 2 augustus 2017 @ 20:58:25 #170
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_172862436
Daar is toch helemaal niks mis mee ? Goed afgewerkt, vooraf goed doordacht allemaal :Y
En een goed resultaat ^O^
pi_172862787
Thanks!
Ben er ook heel erg blij mee, dit stond al heel lang op de planning, moest dit samen met mijn vader doen ivm het gewicht e.d., en die heeft ook een eigen bedrijf dus het was even afwachten op het goede moment.
Morgen weer verder met gipsen.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_172915446
Vandaag wat gisplaten gemaakt om het eea mooi af te werken bij de pui en de hoekbeschermers gesteld.
Morgen even een paar uurtjes werken en dan even 2 gisplaten halen om het plafond dicht te maken.
Daarna voorstrijken en dan kan ik zondag gaan ''smeren''



Oh ja een beetje rare foto's maar de overloop is maar 2 m2, ik neem deze foto's vanaf de trap anders zie je alleen glas :P
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_172918962
Cool :7 wordt weer mooi zo.

Ik ga zo ook weer ff paar uurtjes knallen. Gipsplaten halen en plafond afmaken. Dan weer ff lekker latjes schieten ^O^
Laat die handjes wapperen!
pi_172953498
Thanks Gieliovd, ik heb de klus flow weer helemaal te pakken ^O^

Vandaag eerst uigeslapen tot 09:30 en dan na een ontbijtje weer aan de slag gegaan.
Ik moest het laatste stukje plafond afmaken boven de trap, maar dat trappen huis is minstens 7 meter hoog, dus even een hulpstuk gemaakt:



Aan het deel wat op de vloer ligt heb ik deze vastgeschroefd aan de vloer, hier liggen de planken nog kaal dus dan kan het.
Bovenop de plank nog 2 rachels gemonteerd zodat de trap er niet af kan schuiven.

Daarna kon ik de laatste plaat schroeven, de spotjes uitmeten en boren en gaasband en voorstrijk aanbrengen:



Zoals je ziet moest ik van wat halve plaatjes af, ik ga dat stuccen dus je ziet er straks niets meer van ;)

Verder beneden in de hal bij de voordeur een plafond en een stukje wand om de deur gesmeerd:





Toen ik ging smeren kwam ik erachter dat ik de MP75 iets te dun had aangemaakt, en dat werkt niet lekker.
De halve vloer lag onder.
Voor de wand is het prima, daar komt toch behang op.
Het plafond ga ik nog wel een keer overdoen, daar zie je op sommige stukken gaasband omdat ik het zo dun heb opgezet, dik opzetten ging niet want dan viel het van het plafond :')
Maargoed ik ben dan ook geen stucadoor.

Morgen het plafond en de gisplaten rondom de pui smeren ^O^
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_172955725
Gouwe handjes jij ^O^
Laat die handjes wapperen!
pi_172956961
Thanks!
Ik kwam trouwens bij mijn eerste inbouwspot opstelling bij 2 spotjes op een naad uit, bij de herziende opstelling kwam ik bij de 1 spotje op een naad uit.
Ik heb voorzichtig het gat geboord en nog een extra racheltje boven het plafond gemaakt om de gisplaten op dat punt te verstevigen.
Het is niet ideaal maar ik denk dat het wel goed komt.

Ik ben met zulk soort dingen best een autist, de spotjes moeten in het midden en op gelijk afstand van elkaar.
Ik heb al een consessie moeten doen om de hartmaat te nemen vanaf de voorkant van de koven, en niet vanaf de schuifpui.
Ben benieuwd hoe het er straks uit ziet als alles af is :)

Spotjes worden overigens 230 Volt led, 2700K.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_172961797
Weer lekker bezig, daar bezoldig ik mezelf nog niet aan . Stucwerk laat ik nog doen :)
pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
pi_172961906
quote:
0s.gif Op maandag 7 augustus 2017 00:23 schreef Cybersijp het volgende:
Weer lekker bezig, daar bezoldig ik mezelf nog niet aan . Stucwerk laat ik nog doen :)
Ik heb het gereedschap ervoor, zak MP75 kost 5,95 exc. dus ik heb niet zoveel te verliezen.
Leerzaam en leuk.

En ik doe wel minder belangrijke ruimtes als de gang overloop e.d.

Woonkamer laten stuccen laat ik wel doen, dat is te gek, en ook veels te zwaar werk.
En daarnaast alle muren die ik doen ga ik behangen.
Plafond moet wel rete straks worden, maar het voordeel is wel dat als het niet helemaal vlak is je dit minder snel ziet dan bij een wand.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_172978016
Vandaag uiteraard weer volle kracht verder, linker pilaar in de stuc:



Wou de rechter ook doen, maar stond vol in de zon, MP droogde als een gek en zweette als een gek :P
Die doe ik wel als het een keer bewolkt is, de pui staat op het zuidwesten dus volop zon daar.

Verder het plafond, dat was wel hard werken eerlijk gezegd.
3 meter hoog dus trap op en af steeds, en als je opgezet had gelijk afreien en bijsmeren.
Daarna gelijk afmessen en dan ff tijd voor een peukie.
Als het hard begint te worden dan sponzen en nogmaals afmessen.
En dat allemaal boven je hoofd, hard werken, een wand is veel makkelijker.

Maar het resultaat liegt er niet om:





Als ik zou zeggen dat het helemaal perfect is dan zou ik liegen, maar ik ga er nog met een finishpasta overheen als het droog is en dan is het wel perfect.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_172979676
Netjes hoor! Is geen fijne klus boven je hoofd.
pi_172982005
quote:
0s.gif Op maandag 7 augustus 2017 20:51 schreef R2R het volgende:
Netjes hoor! Is geen fijne klus boven je hoofd.
Thanks, en dat is het zeker niet.
Maar het is klaar nu, alleen nog een keer pleisteren maar dat is niet zo zwaar.
Morgen weer werken dus het zal allemaal wat langzamer gaan, maar het einde van project overloop komt in zicht ^O^
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_173008762
Wat een project _O_
  PR/Manusje van alles woensdag 9 augustus 2017 @ 00:21:37 #183
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_173009842
Mooi die latei zo. Profi opgelost. En dapper dat je een plafond durft te stucen.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_178459638
Na 10 jaar :D :'( :') gaat er aan dit project een eind komen.
De woning is verkocht en wij hebben een andere woning gekocht.

Uiteraard gaan we daar ook klussen ;)

K&W / Junkiexp's duurzame woning

Bedankt allemaal voor de support!
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_178463318
Op naar het volgende meesterwerk ;)
Laat die handjes wapperen!
pi_178501965
Ook daar koekeloeren we mee 😉 ik blijf nog ff in de huidige woning, alhoewel de markt hier ook echt soms ridicule prijzen naar voren brengt, maar niet zo vaak in de prijsklasse van onze woning. Maar ach , we hebben allemaal nog zat plannen blijkt wel weer !😁
pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
  Moderator zaterdag 14 april 2018 @ 08:59:47 #187
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_178515529
Bedankt allemaal, tof dat jullie ook mee verhuizen :)
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_178515656
quote:
2s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 20:25 schreef junkiexp het volgende:

[..]

Gaat prima hoor, links een aanrechtblad met fornuis met 5 pitten, rechts een aanrechtblad met spoelbak en warm en koud water.
Daarnaast een vaatwasser en koffiezetapparaat, wat heb je nog meer nodig ;)
Wat was er dan mis met die blauwe keuken?
5 Ferrari's op videoband!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')