abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_122788880
3 weken geleden is mijn vriend met een vriend van hem wezen stappen. In dat cafe was een verplichte, betaalde garderobe waar zij hun jassen hebben opgehangen (op 1 bonnetje). Later die avond gaat zijn vriend de jas ophalen maar krijgt geen jassen terug. Dus die heeft gevraagd of hij de jassen kon krijgen maar daar werd op geantwoord dat dat niet kon want hij had geen bonnetje. Er werd bij de garderobe ontkend dat zij ooit een bonnetje hadden ingeleverd. Het was die nacht erg koud (-7) dus ze voelden er weinig voor om zonder jas naar huis te moeten dus mijn vriend heeft gezegd dat hij niet wegging zonder zijn jas. Daarop werden ze er uit gezet want ja ‘gedronken he, en dan niet meer weten of je een jas bij je had of niet’. Ze hadden inderdaad gedronken ( :') je moet toch wat he, op zaterdagavond in zo’n cafe |:( ) maar ze hadden absoluut een jas bij zich gezien de kou, maar dat werd niet serieus genomen. Ze konden buiten wachten tot sluitingstijd en dan kijken of de jassen er nog hingen. Die hingen er uiteraard niet meer. Er werd wel op dat moment toegezegd dat er camerabeelden waren en dat die in de loop van de week erop bekeken zouden kunnen worden.

Volgende dag naar het politiebureau geweest om aangifte te doen (waren ’s nachts ook al geweest maar toen mocht het niet, was alleen voor spoedgevallen). Binnen 2 weken zou mijn vriend een schriftelijke reactie krijgen van de politie. Verder werd hem aangeraden nog even langs dat cafe te gaan, misschien was de jas inmiddels teruggebracht. Zondagavond antwoordapparaat van cafe ingesproken met het verzoek terug te bellen, is niet gebeurd. Dus op woensdag langsgeweest, bedrijfleider of andere verantwoordelijke was niet aanwezig. Briefje bij barpersoneel achtergelaten met verzoek terug te bellen, niet gebeurd. Ook op woensdag een mailtje gestuurd dat er een aangifte was gedaan, verzoek de camerabeelden te bewaren, en het verzoek terug te bellen, niet gebeurd.

Inderdaad exact 2 weken later valt er een brief van de politie in de bus: helaas, er is iets mis gegaan met uw aangifte, kunt u even een nieuwe handtekening komen zetten want momenteel is ie niet rechtsgeldig en er is dus ook niets mee gedaan. Weer langsgegaan om handtekening te zetten.

Politie zegt nu dat ze niets kunnen doen omdat die zaak telefonisch niet bereikbaar is (alleen antwoordapparaat) en het is een te lage prioriteit om langs te gaan.

Voor zover ik op internet kan vinden is maximale bewaartermijn voor camerabeelden in de horeca maximaal 4 weken. Ik ga er dus eigenlijk al vanuit dat die inmiddels vernietigd zijn. De politie gaat hier ook weinig energie insteken en dingen als een andere jas terugjatten bij dat cafe gaan we natuurlijk niet aan beginnen. :{w

Maar het is natuurlijk wel uitermate frustrerend dat je in Nederland blijkbaar alleen je telefoon niet hoeft op te nemen en dan kan de politie dus al niets meer doen. -O-

samenvatting
jas ontvreemd uit verplichte, betaalde garderobe in cafe. Cafe-eigenaar geeft niet thuis. Politie doet niets.

Welke wegen kunnen we nog bewandelen om nog enigszins ons recht te halen? Of heeft dat helemaal geen zin meer?
pi_122788994
Politie gaat inderdaad niets doen. Je kan rechtsbijstand inroepen, maar vrees dat het dan hun woord tegen het woord van het cafe is. Vrees dus dat je inderdaad niets kunt doen en je er bij neer moet leggen.
pi_122788997
Is dit wel een zaak voor de politie? Is toch een civielrechtelijke zaak tussen jou en garderobe.
  Redactie Frontpage dinsdag 12 februari 2013 @ 14:41:50 #4
38148 crew  Innisdemon
pi_122788999
DUs je hebt géén van de jassen teruggekregen, omdat je geen bonnetje kon tonen?
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
  dinsdag 12 februari 2013 @ 14:43:31 #5
24492 Flurry
Het was een mooie tijd
pi_122789073
Ze zijn gewoon verantwoordelijk voor je jas (ondanks dat op een bordje bij de garderobe meestal staat van niet). Zij leveren een betaalde dienst en daar hoort ook verantwoordelijkheid bij. Je kan ze aansprakelijk stellen voor de onkosten middels een aangetekende brief. Als dat nergens toe leidt kan je naar de kantonrechter.
We cross our bridges when we come to them and burn them behind us, with nothing to show for our progress except a memory of the smell of smoke, and a presumption that once our eyes watered.
  dinsdag 12 februari 2013 @ 14:44:10 #6
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_122789106
Natuurlijk gaat de politie niks doen met een kwijtgeraakte jas.

Dit is een gevalletje pech. Wat je kan proberen is op een rustige avond naar die kroeg toegaan en hopen dat je iemand vindt die je wil helpen - iets wat ze niet eens verplicht zijn. Anders dan dat is het pech hebben en een nieuwe jas kopen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  dinsdag 12 februari 2013 @ 14:45:11 #7
346939 Janneke141
pi_122789148
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 14:43 schreef Flurry het volgende:
Ze zijn gewoon verantwoordelijk voor je jas (ondanks dat op een bordje bij de garderobe meestal staat van niet). Zij leveren een betaalde dienst en daar hoort ook verantwoordelijkheid bij. Je kan ze aansprakelijk stellen voor de onkosten middels een aangetekende brief. Als dat nergens toe leidt kan je naar de kantonrechter.
Dat klopt, maar je kunt met geen mogelijkheid aantonen dat zij jouw jas daadwerkelijk hebben gehad.
  dinsdag 12 februari 2013 @ 14:45:17 #8
24492 Flurry
Het was een mooie tijd
pi_122789152
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 14:41 schreef Piles het volgende:
Is dit wel een zaak voor de politie? Is toch een civielrechtelijke zaak tussen jou en garderobe.
Nouja, er is sprake van diefstal - de jassen zijn immers weg. Ik zou ook denken dat de politie daar wel iets mee moet.
We cross our bridges when we come to them and burn them behind us, with nothing to show for our progress except a memory of the smell of smoke, and a presumption that once our eyes watered.
pi_122789155
Advocaatje erop. Civiele procedure..
Mja of dat het je waard is.
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_122789169
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 14:41 schreef jroz het volgende:
Politie gaat inderdaad niets doen. Je kan rechtsbijstand inroepen, maar vrees dat het dan hun woord tegen het woord van het cafe is. Vrees dus dat je inderdaad niets kunt doen en je er bij neer moet leggen.
rechtsbijstand hebben we niet. Was er inderdaad al bang voor, wat jij zegt
pi_122789173
Lijkt me wel iets voor de fok knokploeg
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_122789209
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 14:45 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Dat klopt, maar je kunt met geen mogelijkheid aantonen dat zij jouw jas daadwerkelijk hebben gehad.
Dat kon wel, dat stond op die camerabeelden, maar doordat het cafe niets van zich laat horen kunnen die beelden niet bekeken worden en zijn zijn waarschijnlijk inmiddels vernietigd.
pi_122789268
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 14:45 schreef Chinless het volgende:
Advocaatje erop. Civiele procedure..
Mja of dat het je waard is.
Nee, dat is het niet waard. Maar zou toch fijn zijn als er iets van rechtvaardigheid is. Niet dat je gewoon weg kan komen met diefstal door je telefoon niet op te nemen.
pi_122789319
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 14:41 schreef Innisdemon het volgende:
DUs je hebt géén van de jassen teruggekregen, omdat je geen bonnetje kon tonen?
Exact. Bonnetje was ingeleverd, geen jassen. Gevraagd om jassen, kon niet want geen bonnetje en ze ontkennen een bonnetje te hebben gehad. Maar ondanks dat er geen bonnetje was, waren er ook geen jassen want ze mochten kijken maar toen hing er natuurlijk niets meer.
pi_122789372
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 14:44 schreef Janneke141 het volgende:
Natuurlijk gaat de politie niks doen met een kwijtgeraakte jas.....
Gestolen auto's doen ze ook niks mee. (Aangifte kon pas na 5 dagen.) En als ze als iets terugvinden dan zijn ze er waarschijnlijk over gestruikeld
pi_122789404
Een aangetekende brief sturen is de beste weg die je kan bewandelen. Heel veel opties heb je helaas niet, daarvoor had je je bonnetje moeten bewaren.
Er zitten altijd 2 kanten aan een verhaal. Mijn kant en de verkeerde kant.
Geloof is voor in de kerk, niet voor een merk!
pi_122789437
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 14:44 schreef Janneke141 het volgende:
Natuurlijk gaat de politie niks doen met een kwijtgeraakte jas.

Dit is een gevalletje pech. Wat je kan proberen is op een rustige avond naar die kroeg toegaan en hopen dat je iemand vindt die je wil helpen - iets wat ze niet eens verplicht zijn. Anders dan dat is het pech hebben en een nieuwe jas kopen.
Ik snap dat het geen hoge prioriteit is, maar 'natuurlijk gaan ze er niets mee doen' is ook wel wat kort door de bocht toch? Daar is de politie toch voor?

En op de rustige avond ernaartoe gaan, dat is al gebeurd, maar er waren geen jassen, personeel was wel behulpzaam maar kan er niets mee en eigenaar belt niet terug.

Nieuwe jas is al gekocht, maar dat had niet gehoeven als ie niet gejat..
pi_122789497
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 14:51 schreef AlfredJKwak5 het volgende:
Een aangetekende brief sturen is de beste weg die je kan bewandelen. Heel veel opties heb je helaas niet, daarvoor had je je bonnetje moeten bewaren.
bedoel je de aankoopbon van de jas, of het bonnetje van de garderobe?

Aangetekende brief zei iemand hierboven ook, dat is inderdaad nog wel iets om te proberen :)
  dinsdag 12 februari 2013 @ 14:53:49 #19
346939 Janneke141
pi_122789515
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 14:52 schreef Scissor het volgende:

[..]

Ik snap dat het geen hoge prioriteit is, maar 'natuurlijk gaan ze er niets mee doen' is ook wel wat kort door de bocht toch? Daar is de politie toch voor?
Ik denk het niet, in juridische zin is het namelijk geen diefstal. Een aansprakelijkheid voor kwijtgeraakte eigendommen is zoals al gemeld civielrechtelijk, daar is de politie geen partij in.
pi_122789546
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 14:53 schreef Scissor het volgende:
Aangetekende brief zei iemand hierboven ook, dat is inderdaad nog wel iets om te proberen
De bon van de garderobe, anders kan je niet aantonen dat je iets in bewaring hebt gegeven. En die brief heeft maar een kleine kans van slagen hoor. Maar je kan het proberen.
pi_122789586
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 14:49 schreef Scissor het volgende:

[..]

Exact. Bonnetje was ingeleverd, geen jassen. Gevraagd om jassen, kon niet want geen bonnetje en ze ontkennen een bonnetje te hebben gehad. Maar ondanks dat er geen bonnetje was, waren er ook geen jassen want ze mochten kijken maar toen hing er natuurlijk niets meer.
Huh, dus je levert het bonnetje in en een moment later ontkennen ze dat je een bonnetje gegeven hebt? :')
pi_122789589
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 14:53 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Ik denk het niet, in juridische zin is het namelijk geen diefstal. Een aansprakelijkheid voor kwijtgeraakte eigendommen is zoals al gemeld civielrechtelijk, daar is de politie geen partij in.
Maar die jas is afgegeven in een verplichte, betaalde garderobe en een paar uur later hing hij er niet meer. Dan is ie toch door íemand gestolen? :? Of zie ik het nou verkeerd?
pi_122789603
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 14:54 schreef AlfredJKwak5 het volgende:

[..]

De bon van de garderobe, anders kan je niet aantonen dat je iets in bewaring hebt gegeven. En die brief heeft maar een kleine kans van slagen hoor. Maar je kan het proberen.
maar dat bonnetje moet je sowieso inleveren om je jas terug te krijgen dus die kan je toch nooit bewaren dan?
pi_122789605
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 14:55 schreef Scissor het volgende:

[..]

Maar die jas is afgegeven in een verplichte, betaalde garderobe en een paar uur later hing hij er niet meer. Dan is ie toch door íemand gestolen? :? Of zie ik het nou verkeerd?
Nee dan is hij kwijt.
  dinsdag 12 februari 2013 @ 14:56:59 #25
346939 Janneke141
pi_122789623
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 14:56 schreef Ra-z het volgende:

[..]

Nee dan is hij kwijt.
Of meegegeven aan een ander. Waarschijnlijk dat. Vervelend, maar dat kun je de kroeg natuurlijk niet verwijten.
pi_122789663
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 14:56 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Of meegegeven aan een ander. Waarschijnlijk dat. Vervelend, maar dat kun je de kroeg natuurlijk niet verwijten.
Dat zou je wel kunnen maar met een civielrechtelijke procedure.

Niet via de politie
pi_122789689
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 14:56 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Nou verwijten kan wel degelijk. En aansprakelijk stellen via civielrecht blijkbaar ook. ;) Maar ik schiet er waarschijnlijk niets mee op -O-
pi_122789710
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 14:55 schreef Scissor het volgende:

[..]

Daar heb jij niks mee te maken. Jij hebt de garderobe ingehuurd en zij hebben de dienst niet geleverd.
Wie of waar die jas is hoef jij je eigenlijk niet eens druk om te maken, dat mag de garderobe uitzoeken. Evt met politie als ie gestolen is.
pi_122789792
Klopt via een civiele procedure kan je ze wel degelijk aansprakelijk stellen. Jouw valt niets te verwijten en hun dragen de verantwoording.
pi_122789852
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 15:00 schreef AlfredJKwak5 het volgende:
Klopt via een civiele procedure kan je ze wel degelijk aansprakelijk stellen. Jouw valt niets te verwijten en hun dragen de verantwoording.
Mja, wie eist bewijst. Dat kan nog wel eens probleem worden.
pi_122789944
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 15:02 schreef Piles het volgende:

[..]

tja, als die camerabeelden er nog zijn is het zo klaar als een klontje. Maar als die maximaal 4 weken bewaart mogen worden, waarvan er inmiddels 3 voorbij zijn en die cafe-eigenaar weet dat er aangifte is gedaan, dan durf ik er wel op te gokken dat die beelden vernietigd zijn.. En dat bonnetje hebben we ook niet meer, dus kunnen idd niets bewijzen.
pi_122789945
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 15:02 schreef Piles het volgende:

[..]

Hangt er vanaf of er ook ander bewijs te verkrijgen is. Ik las iets over camera`s... via een civile procedure kan je inderdaad de beelden opvragen.
  dinsdag 12 februari 2013 @ 15:06:24 #33
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_122789972
Mij ook eens overkomen. Gewoon een andere jas gestolen. Nog een mooiere ook :~
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  dinsdag 12 februari 2013 @ 15:06:43 #34
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_122789983
Durfde daarna alleen niet meer in die jas over straat :')
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_122790042
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 15:05 schreef AlfredJKwak5 het volgende:

[..]

Hangt er vanaf of er ook ander bewijs te verkrijgen is. Ik las iets over camera`s... via een civile procedure kan je inderdaad de beelden opvragen.
Ja dat bewijs was er wel, maar nu hoogstwaarschijnlijk niet meer. En civielrechtelijke procedure kost minstens de griffierechten van ¤75 toch?
  dinsdag 12 februari 2013 @ 15:11:04 #36
75592 GlowMouse
l'état, c'est moi
pi_122790108
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 15:05 schreef Scissor het volgende:

[..]

tja, als die camerabeelden er nog zijn is het zo klaar als een klontje.
Die camerabeelden moeten tonen dat TS een bonnetje overhandigt en geen jas terugkrijgt. Anders bewijzen die beelden niets; TS kan zijn jas of het bonnetje wel hebben afgegeven aan iemand anders in het café.
eee7a201261dfdad9fdfe74277d27e68890cf0a220f41425870f2ca26e0521b0
pi_122790136
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 15:08 schreef Scissor het volgende:

[..]

Ja dat bewijs was er wel, maar nu hoogstwaarschijnlijk niet meer. En civielrechtelijke procedure kost minstens de griffierechten van ¤75 toch?
Stuur ze een aangetekende brief (kost minder) stel ze daarin aansprakelijk voor het zoek raken van je jas en vraag de camerabeelden op. Geven ze geen gehoor aan die beelden dan kan je zeggen dat ze bewust bewijsmateriaal hebben vernietigd. Je moet dan wel aantonen dat je de eigenaar al eerder in kennis hebt gesteld van deze kwestie. Maak dat dan ook kenbaar en dreig met die civile procedure, wedden dat ze bang worden als je het goed verwoord? Ze weten namelijk heel goed dat ze bewust bewijs hebben vernietigd en dat is op zich al strafbaar, zelfs zonder procedure.
pi_122790165
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 15:11 schreef AlfredJKwak5 het volgende:

[..]

Stuur ze een aangetekende brief (kost minder) stel ze daarin aansprakelijk voor het zoek raken van je jas en vraag de camerabeelden op. Geven ze geen gehoor aan die beelden dan kan je zeggen dat ze bewust bewijsmateriaal hebben vernietigd. Je moet dan wel aantonen dat je de eigenaar al eerder in kennis hebt gesteld van deze kwestie.
Bedankt, dat moet wel lukken. :)
pi_122790504
maar je laat toch je bonnetje zien, hun pakken je jas en dan geef je t bonnetje? vind het een erg vaag verhaal
pi_122790578
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 15:21 schreef Pollewoppie het volgende:
maar je laat toch je bonnetje zien, hun pakken je jas en dan geef je t bonnetje? vind het een erg vaag verhaal
Dat vroeg ik al ja. Raar idd. Al nemen ze eigenlijk altijd je bonnetje meteen mee.
pi_122790587
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 15:21 schreef Pollewoppie het volgende:
Nee ze hebben t bonnetje gelijk aangenomen blijkbaar (ik was er niet bij). Is volgens mij wel normaal hoor, zo ging t bij mij ook altijd. Vanaf nu zou ik t inderdaad doen zoals jij zegt.
  dinsdag 12 februari 2013 @ 15:28:55 #42
24492 Flurry
Het was een mooie tijd
pi_122790770
Je kan ook nog stellen dat hun procedure - eerst bonnetje aannemen en dan jas gaan zoeken - al bewijs vernietigt. Je bent immers je reçu kwijt en krijgt niks terug.
pi_122790953
Ik hou inderdaad ook altijd het bonnetje vast totdat ik m'n jas ook echt terug heb.

En ik doe altijd iets raars in 1 van de zakken, zoals een plastic vorkje ofzo, zodat ik kan bewijzen dat het mijn jas is, als ze de boel weer eens verhangen hebben.. Zo hebben we een keer bijna de laatste trein gemist, totdat ik me gelukkig bedacht dat ik in m'n binnenzak een blauw armbandje had zitten }:|
"Ik dit niet meer, Ik dit nooit meer
Ik niet meer kan, Niet meer ik
Dit niet meer, Ik niet meer" - Strani
  dinsdag 12 februari 2013 @ 16:38:09 #44
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_122793599
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 15:08 schreef Scissor het volgende:
En civielrechtelijke procedure kost minstens de griffierechten van ¤75 toch?
Krijg je terug van het café als je wint.
pi_122794015
Wat een falers dat ze zich zo hebben laten buiten zetten zonder jas.

Ik had de politie ter plekke gebeld met de melding dat ze heel snel moesten komen omdat het anders helemaal uit de hand gaat lopen.

Nog niet misschien dat ik me met -7 buiten laat zetten als een stelletje kaffers van zo een betaalde garderobe mijn jas kwijt maken.

Met 0 graden ook niet overigens.

:X
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  dinsdag 12 februari 2013 @ 17:08:18 #46
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_122794735
quote:
13s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 16:49 schreef vosss het volgende:
Wat een falers dat ze zich zo hebben laten buiten zetten zonder jas.

Ik had de politie ter plekke gebeld met de melding dat ze heel snel moesten komen omdat het anders helemaal uit de hand gaat lopen.
Internetheld *O*
pi_122794787
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 17:08 schreef Zelva het volgende:

[..]

Internetheld *O*
Nee hoor. Als ik betaal om mijn jas op te hangen, vervolgens het bonnetje overhandig en dan te horen krijg er is geen jas en je hebt geen bonnetje dan ga ik stennis schoppen.

Volkomen terecht overigens.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_122795012
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 17:10 schreef vosss het volgende:

[..]

Nee hoor. Als ik betaal om mijn jas op te hangen, vervolgens het bonnetje overhandig en dan te horen krijg er is geen jas en je hebt geen bonnetje dan ga ik stennis schoppen.

Volkomen terecht overigens.
Het was toen tegen sluitingstijd en de jassen waren weg want ze hebben kunnen kijken. Kan je stennis schoppen wat je wilt maar daar bereik je echt niets mee.

Maar wel stoer verhaal verder! ^O^
  dinsdag 12 februari 2013 @ 17:20:16 #49
367642 Jackie-Treehorn
treats objects like women
pi_122795145
Noem me paranoïde, maar ik maak altijd met mijn telefoon een foto van m'n jassenbonnetje en van bijv. kluissleutels op nummer op een festival.

Ik heb een keer een geintje gehad met een kluisje wat leeggehaald was terwijl ik de sleutel gewoon in mijn zak had, dus sinds die tijd neem ik geen enkel risico meer.
Refill?
-Does the Pope shit in the woods?
  dinsdag 12 februari 2013 @ 17:23:33 #50
179534 Waaghals
she appeared like an angel
pi_122795254
Je moet die club aanklagen om je schadeloos te stellen.
Daarom is die aangifte nodig, maar daar gaat de politie verder echt geen tijd insteken.
Don't try to wake me in the morning, cause i will be gone
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')