Dat klopt, maar je kunt met geen mogelijkheid aantonen dat zij jouw jas daadwerkelijk hebben gehad.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 14:43 schreef Flurry het volgende:
Ze zijn gewoon verantwoordelijk voor je jas (ondanks dat op een bordje bij de garderobe meestal staat van niet). Zij leveren een betaalde dienst en daar hoort ook verantwoordelijkheid bij. Je kan ze aansprakelijk stellen voor de onkosten middels een aangetekende brief. Als dat nergens toe leidt kan je naar de kantonrechter.
Nouja, er is sprake van diefstal - de jassen zijn immers weg. Ik zou ook denken dat de politie daar wel iets mee moet.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 14:41 schreef Piles het volgende:
Is dit wel een zaak voor de politie? Is toch een civielrechtelijke zaak tussen jou en garderobe.
rechtsbijstand hebben we niet. Was er inderdaad al bang voor, wat jij zegtquote:Op dinsdag 12 februari 2013 14:41 schreef jroz het volgende:
Politie gaat inderdaad niets doen. Je kan rechtsbijstand inroepen, maar vrees dat het dan hun woord tegen het woord van het cafe is. Vrees dus dat je inderdaad niets kunt doen en je er bij neer moet leggen.
Dat kon wel, dat stond op die camerabeelden, maar doordat het cafe niets van zich laat horen kunnen die beelden niet bekeken worden en zijn zijn waarschijnlijk inmiddels vernietigd.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 14:45 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat klopt, maar je kunt met geen mogelijkheid aantonen dat zij jouw jas daadwerkelijk hebben gehad.
Nee, dat is het niet waard. Maar zou toch fijn zijn als er iets van rechtvaardigheid is. Niet dat je gewoon weg kan komen met diefstal door je telefoon niet op te nemen.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 14:45 schreef Chinless het volgende:
Advocaatje erop. Civiele procedure..
Mja of dat het je waard is.
Exact. Bonnetje was ingeleverd, geen jassen. Gevraagd om jassen, kon niet want geen bonnetje en ze ontkennen een bonnetje te hebben gehad. Maar ondanks dat er geen bonnetje was, waren er ook geen jassen want ze mochten kijken maar toen hing er natuurlijk niets meer.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 14:41 schreef Innisdemon het volgende:
DUs je hebt géén van de jassen teruggekregen, omdat je geen bonnetje kon tonen?
Gestolen auto's doen ze ook niks mee. (Aangifte kon pas na 5 dagen.) En als ze als iets terugvinden dan zijn ze er waarschijnlijk over gestruikeldquote:Op dinsdag 12 februari 2013 14:44 schreef Janneke141 het volgende:
Natuurlijk gaat de politie niks doen met een kwijtgeraakte jas.....
Ik snap dat het geen hoge prioriteit is, maar 'natuurlijk gaan ze er niets mee doen' is ook wel wat kort door de bocht toch? Daar is de politie toch voor?quote:Op dinsdag 12 februari 2013 14:44 schreef Janneke141 het volgende:
Natuurlijk gaat de politie niks doen met een kwijtgeraakte jas.
Dit is een gevalletje pech. Wat je kan proberen is op een rustige avond naar die kroeg toegaan en hopen dat je iemand vindt die je wil helpen - iets wat ze niet eens verplicht zijn. Anders dan dat is het pech hebben en een nieuwe jas kopen.
bedoel je de aankoopbon van de jas, of het bonnetje van de garderobe?quote:Op dinsdag 12 februari 2013 14:51 schreef AlfredJKwak5 het volgende:
Een aangetekende brief sturen is de beste weg die je kan bewandelen. Heel veel opties heb je helaas niet, daarvoor had je je bonnetje moeten bewaren.
Ik denk het niet, in juridische zin is het namelijk geen diefstal. Een aansprakelijkheid voor kwijtgeraakte eigendommen is zoals al gemeld civielrechtelijk, daar is de politie geen partij in.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 14:52 schreef Scissor het volgende:
[..]
Ik snap dat het geen hoge prioriteit is, maar 'natuurlijk gaan ze er niets mee doen' is ook wel wat kort door de bocht toch? Daar is de politie toch voor?
De bon van de garderobe, anders kan je niet aantonen dat je iets in bewaring hebt gegeven. En die brief heeft maar een kleine kans van slagen hoor. Maar je kan het proberen.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 14:53 schreef Scissor het volgende:
Aangetekende brief zei iemand hierboven ook, dat is inderdaad nog wel iets om te proberen
Huh, dus je levert het bonnetje in en een moment later ontkennen ze dat je een bonnetje gegeven hebt?quote:Op dinsdag 12 februari 2013 14:49 schreef Scissor het volgende:
[..]
Exact. Bonnetje was ingeleverd, geen jassen. Gevraagd om jassen, kon niet want geen bonnetje en ze ontkennen een bonnetje te hebben gehad. Maar ondanks dat er geen bonnetje was, waren er ook geen jassen want ze mochten kijken maar toen hing er natuurlijk niets meer.
Maar die jas is afgegeven in een verplichte, betaalde garderobe en een paar uur later hing hij er niet meer. Dan is ie toch door íemand gestolen?quote:Op dinsdag 12 februari 2013 14:53 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik denk het niet, in juridische zin is het namelijk geen diefstal. Een aansprakelijkheid voor kwijtgeraakte eigendommen is zoals al gemeld civielrechtelijk, daar is de politie geen partij in.
maar dat bonnetje moet je sowieso inleveren om je jas terug te krijgen dus die kan je toch nooit bewaren dan?quote:Op dinsdag 12 februari 2013 14:54 schreef AlfredJKwak5 het volgende:
[..]
De bon van de garderobe, anders kan je niet aantonen dat je iets in bewaring hebt gegeven. En die brief heeft maar een kleine kans van slagen hoor. Maar je kan het proberen.
Nee dan is hij kwijt.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 14:55 schreef Scissor het volgende:
[..]
Maar die jas is afgegeven in een verplichte, betaalde garderobe en een paar uur later hing hij er niet meer. Dan is ie toch door íemand gestolen?Of zie ik het nou verkeerd?
Of meegegeven aan een ander. Waarschijnlijk dat. Vervelend, maar dat kun je de kroeg natuurlijk niet verwijten.quote:
Dat zou je wel kunnen maar met een civielrechtelijke procedure.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 14:56 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Of meegegeven aan een ander. Waarschijnlijk dat. Vervelend, maar dat kun je de kroeg natuurlijk niet verwijten.
Nou verwijten kan wel degelijk. En aansprakelijk stellen via civielrecht blijkbaar ook.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 14:56 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Of meegegeven aan een ander. Waarschijnlijk dat. Vervelend, maar dat kun je de kroeg natuurlijk niet verwijten.
Daar heb jij niks mee te maken. Jij hebt de garderobe ingehuurd en zij hebben de dienst niet geleverd.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 14:55 schreef Scissor het volgende:
[..]
Maar die jas is afgegeven in een verplichte, betaalde garderobe en een paar uur later hing hij er niet meer. Dan is ie toch door íemand gestolen?Of zie ik het nou verkeerd?
Mja, wie eist bewijst. Dat kan nog wel eens probleem worden.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 15:00 schreef AlfredJKwak5 het volgende:
Klopt via een civiele procedure kan je ze wel degelijk aansprakelijk stellen. Jouw valt niets te verwijten en hun dragen de verantwoording.
tja, als die camerabeelden er nog zijn is het zo klaar als een klontje. Maar als die maximaal 4 weken bewaart mogen worden, waarvan er inmiddels 3 voorbij zijn en die cafe-eigenaar weet dat er aangifte is gedaan, dan durf ik er wel op te gokken dat die beelden vernietigd zijn.. En dat bonnetje hebben we ook niet meer, dus kunnen idd niets bewijzen.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 15:02 schreef Piles het volgende:
[..]
Mja, wie eist bewijst. Dat kan nog wel eens probleem worden.
Hangt er vanaf of er ook ander bewijs te verkrijgen is. Ik las iets over camera`s... via een civile procedure kan je inderdaad de beelden opvragen.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 15:02 schreef Piles het volgende:
[..]
Mja, wie eist bewijst. Dat kan nog wel eens probleem worden.
Ja dat bewijs was er wel, maar nu hoogstwaarschijnlijk niet meer. En civielrechtelijke procedure kost minstens de griffierechten van ¤75 toch?quote:Op dinsdag 12 februari 2013 15:05 schreef AlfredJKwak5 het volgende:
[..]
Hangt er vanaf of er ook ander bewijs te verkrijgen is. Ik las iets over camera`s... via een civile procedure kan je inderdaad de beelden opvragen.
Die camerabeelden moeten tonen dat TS een bonnetje overhandigt en geen jas terugkrijgt. Anders bewijzen die beelden niets; TS kan zijn jas of het bonnetje wel hebben afgegeven aan iemand anders in het café.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 15:05 schreef Scissor het volgende:
[..]
tja, als die camerabeelden er nog zijn is het zo klaar als een klontje.
Stuur ze een aangetekende brief (kost minder) stel ze daarin aansprakelijk voor het zoek raken van je jas en vraag de camerabeelden op. Geven ze geen gehoor aan die beelden dan kan je zeggen dat ze bewust bewijsmateriaal hebben vernietigd. Je moet dan wel aantonen dat je de eigenaar al eerder in kennis hebt gesteld van deze kwestie. Maak dat dan ook kenbaar en dreig met die civile procedure, wedden dat ze bang worden als je het goed verwoord? Ze weten namelijk heel goed dat ze bewust bewijs hebben vernietigd en dat is op zich al strafbaar, zelfs zonder procedure.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 15:08 schreef Scissor het volgende:
[..]
Ja dat bewijs was er wel, maar nu hoogstwaarschijnlijk niet meer. En civielrechtelijke procedure kost minstens de griffierechten van ¤75 toch?
Bedankt, dat moet wel lukken.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 15:11 schreef AlfredJKwak5 het volgende:
[..]
Stuur ze een aangetekende brief (kost minder) stel ze daarin aansprakelijk voor het zoek raken van je jas en vraag de camerabeelden op. Geven ze geen gehoor aan die beelden dan kan je zeggen dat ze bewust bewijsmateriaal hebben vernietigd. Je moet dan wel aantonen dat je de eigenaar al eerder in kennis hebt gesteld van deze kwestie.
Dat vroeg ik al ja. Raar idd. Al nemen ze eigenlijk altijd je bonnetje meteen mee.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 15:21 schreef Pollewoppie het volgende:
maar je laat toch je bonnetje zien, hun pakken je jas en dan geef je t bonnetje? vind het een erg vaag verhaal
Nee ze hebben t bonnetje gelijk aangenomen blijkbaar (ik was er niet bij). Is volgens mij wel normaal hoor, zo ging t bij mij ook altijd. Vanaf nu zou ik t inderdaad doen zoals jij zegt.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 15:21 schreef Pollewoppie het volgende:
maar je laat toch je bonnetje zien, hun pakken je jas en dan geef je t bonnetje? vind het een erg vaag verhaal
Krijg je terug van het café als je wint.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 15:08 schreef Scissor het volgende:
En civielrechtelijke procedure kost minstens de griffierechten van ¤75 toch?
Internetheldquote:Op dinsdag 12 februari 2013 16:49 schreef vosss het volgende:
Wat een falers dat ze zich zo hebben laten buiten zetten zonder jas.
Ik had de politie ter plekke gebeld met de melding dat ze heel snel moesten komen omdat het anders helemaal uit de hand gaat lopen.
Nee hoor. Als ik betaal om mijn jas op te hangen, vervolgens het bonnetje overhandig en dan te horen krijg er is geen jas en je hebt geen bonnetje dan ga ik stennis schoppen.quote:
Het was toen tegen sluitingstijd en de jassen waren weg want ze hebben kunnen kijken. Kan je stennis schoppen wat je wilt maar daar bereik je echt niets mee.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 17:10 schreef vosss het volgende:
[..]
Nee hoor. Als ik betaal om mijn jas op te hangen, vervolgens het bonnetje overhandig en dan te horen krijg er is geen jas en je hebt geen bonnetje dan ga ik stennis schoppen.
Volkomen terecht overigens.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |