abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_122788880
3 weken geleden is mijn vriend met een vriend van hem wezen stappen. In dat cafe was een verplichte, betaalde garderobe waar zij hun jassen hebben opgehangen (op 1 bonnetje). Later die avond gaat zijn vriend de jas ophalen maar krijgt geen jassen terug. Dus die heeft gevraagd of hij de jassen kon krijgen maar daar werd op geantwoord dat dat niet kon want hij had geen bonnetje. Er werd bij de garderobe ontkend dat zij ooit een bonnetje hadden ingeleverd. Het was die nacht erg koud (-7) dus ze voelden er weinig voor om zonder jas naar huis te moeten dus mijn vriend heeft gezegd dat hij niet wegging zonder zijn jas. Daarop werden ze er uit gezet want ja ‘gedronken he, en dan niet meer weten of je een jas bij je had of niet’. Ze hadden inderdaad gedronken ( :') je moet toch wat he, op zaterdagavond in zo’n cafe |:( ) maar ze hadden absoluut een jas bij zich gezien de kou, maar dat werd niet serieus genomen. Ze konden buiten wachten tot sluitingstijd en dan kijken of de jassen er nog hingen. Die hingen er uiteraard niet meer. Er werd wel op dat moment toegezegd dat er camerabeelden waren en dat die in de loop van de week erop bekeken zouden kunnen worden.

Volgende dag naar het politiebureau geweest om aangifte te doen (waren ’s nachts ook al geweest maar toen mocht het niet, was alleen voor spoedgevallen). Binnen 2 weken zou mijn vriend een schriftelijke reactie krijgen van de politie. Verder werd hem aangeraden nog even langs dat cafe te gaan, misschien was de jas inmiddels teruggebracht. Zondagavond antwoordapparaat van cafe ingesproken met het verzoek terug te bellen, is niet gebeurd. Dus op woensdag langsgeweest, bedrijfleider of andere verantwoordelijke was niet aanwezig. Briefje bij barpersoneel achtergelaten met verzoek terug te bellen, niet gebeurd. Ook op woensdag een mailtje gestuurd dat er een aangifte was gedaan, verzoek de camerabeelden te bewaren, en het verzoek terug te bellen, niet gebeurd.

Inderdaad exact 2 weken later valt er een brief van de politie in de bus: helaas, er is iets mis gegaan met uw aangifte, kunt u even een nieuwe handtekening komen zetten want momenteel is ie niet rechtsgeldig en er is dus ook niets mee gedaan. Weer langsgegaan om handtekening te zetten.

Politie zegt nu dat ze niets kunnen doen omdat die zaak telefonisch niet bereikbaar is (alleen antwoordapparaat) en het is een te lage prioriteit om langs te gaan.

Voor zover ik op internet kan vinden is maximale bewaartermijn voor camerabeelden in de horeca maximaal 4 weken. Ik ga er dus eigenlijk al vanuit dat die inmiddels vernietigd zijn. De politie gaat hier ook weinig energie insteken en dingen als een andere jas terugjatten bij dat cafe gaan we natuurlijk niet aan beginnen. :{w

Maar het is natuurlijk wel uitermate frustrerend dat je in Nederland blijkbaar alleen je telefoon niet hoeft op te nemen en dan kan de politie dus al niets meer doen. -O-

samenvatting
jas ontvreemd uit verplichte, betaalde garderobe in cafe. Cafe-eigenaar geeft niet thuis. Politie doet niets.

Welke wegen kunnen we nog bewandelen om nog enigszins ons recht te halen? Of heeft dat helemaal geen zin meer?
pi_122788994
Politie gaat inderdaad niets doen. Je kan rechtsbijstand inroepen, maar vrees dat het dan hun woord tegen het woord van het cafe is. Vrees dus dat je inderdaad niets kunt doen en je er bij neer moet leggen.
pi_122788997
Is dit wel een zaak voor de politie? Is toch een civielrechtelijke zaak tussen jou en garderobe.
  Redactie Frontpage dinsdag 12 februari 2013 @ 14:41:50 #4
38148 crew  Innisdemon
pi_122788999
DUs je hebt géén van de jassen teruggekregen, omdat je geen bonnetje kon tonen?
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
  dinsdag 12 februari 2013 @ 14:43:31 #5
24492 Flurry
Het was een mooie tijd
pi_122789073
Ze zijn gewoon verantwoordelijk voor je jas (ondanks dat op een bordje bij de garderobe meestal staat van niet). Zij leveren een betaalde dienst en daar hoort ook verantwoordelijkheid bij. Je kan ze aansprakelijk stellen voor de onkosten middels een aangetekende brief. Als dat nergens toe leidt kan je naar de kantonrechter.
We cross our bridges when we come to them and burn them behind us, with nothing to show for our progress except a memory of the smell of smoke, and a presumption that once our eyes watered.
  dinsdag 12 februari 2013 @ 14:44:10 #6
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_122789106
Natuurlijk gaat de politie niks doen met een kwijtgeraakte jas.

Dit is een gevalletje pech. Wat je kan proberen is op een rustige avond naar die kroeg toegaan en hopen dat je iemand vindt die je wil helpen - iets wat ze niet eens verplicht zijn. Anders dan dat is het pech hebben en een nieuwe jas kopen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  dinsdag 12 februari 2013 @ 14:45:11 #7
346939 Janneke141
pi_122789148
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 14:43 schreef Flurry het volgende:
Ze zijn gewoon verantwoordelijk voor je jas (ondanks dat op een bordje bij de garderobe meestal staat van niet). Zij leveren een betaalde dienst en daar hoort ook verantwoordelijkheid bij. Je kan ze aansprakelijk stellen voor de onkosten middels een aangetekende brief. Als dat nergens toe leidt kan je naar de kantonrechter.
Dat klopt, maar je kunt met geen mogelijkheid aantonen dat zij jouw jas daadwerkelijk hebben gehad.
  dinsdag 12 februari 2013 @ 14:45:17 #8
24492 Flurry
Het was een mooie tijd
pi_122789152
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 14:41 schreef Piles het volgende:
Is dit wel een zaak voor de politie? Is toch een civielrechtelijke zaak tussen jou en garderobe.
Nouja, er is sprake van diefstal - de jassen zijn immers weg. Ik zou ook denken dat de politie daar wel iets mee moet.
We cross our bridges when we come to them and burn them behind us, with nothing to show for our progress except a memory of the smell of smoke, and a presumption that once our eyes watered.
pi_122789155
Advocaatje erop. Civiele procedure..
Mja of dat het je waard is.
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_122789169
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 14:41 schreef jroz het volgende:
Politie gaat inderdaad niets doen. Je kan rechtsbijstand inroepen, maar vrees dat het dan hun woord tegen het woord van het cafe is. Vrees dus dat je inderdaad niets kunt doen en je er bij neer moet leggen.
rechtsbijstand hebben we niet. Was er inderdaad al bang voor, wat jij zegt
pi_122789173
Lijkt me wel iets voor de fok knokploeg
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_122789209
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 14:45 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Dat klopt, maar je kunt met geen mogelijkheid aantonen dat zij jouw jas daadwerkelijk hebben gehad.
Dat kon wel, dat stond op die camerabeelden, maar doordat het cafe niets van zich laat horen kunnen die beelden niet bekeken worden en zijn zijn waarschijnlijk inmiddels vernietigd.
pi_122789268
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 14:45 schreef Chinless het volgende:
Advocaatje erop. Civiele procedure..
Mja of dat het je waard is.
Nee, dat is het niet waard. Maar zou toch fijn zijn als er iets van rechtvaardigheid is. Niet dat je gewoon weg kan komen met diefstal door je telefoon niet op te nemen.
pi_122789319
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 14:41 schreef Innisdemon het volgende:
DUs je hebt géén van de jassen teruggekregen, omdat je geen bonnetje kon tonen?
Exact. Bonnetje was ingeleverd, geen jassen. Gevraagd om jassen, kon niet want geen bonnetje en ze ontkennen een bonnetje te hebben gehad. Maar ondanks dat er geen bonnetje was, waren er ook geen jassen want ze mochten kijken maar toen hing er natuurlijk niets meer.
pi_122789372
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 14:44 schreef Janneke141 het volgende:
Natuurlijk gaat de politie niks doen met een kwijtgeraakte jas.....
Gestolen auto's doen ze ook niks mee. (Aangifte kon pas na 5 dagen.) En als ze als iets terugvinden dan zijn ze er waarschijnlijk over gestruikeld
pi_122789404
Een aangetekende brief sturen is de beste weg die je kan bewandelen. Heel veel opties heb je helaas niet, daarvoor had je je bonnetje moeten bewaren.
Er zitten altijd 2 kanten aan een verhaal. Mijn kant en de verkeerde kant.
Geloof is voor in de kerk, niet voor een merk!
pi_122789437
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 14:44 schreef Janneke141 het volgende:
Natuurlijk gaat de politie niks doen met een kwijtgeraakte jas.

Dit is een gevalletje pech. Wat je kan proberen is op een rustige avond naar die kroeg toegaan en hopen dat je iemand vindt die je wil helpen - iets wat ze niet eens verplicht zijn. Anders dan dat is het pech hebben en een nieuwe jas kopen.
Ik snap dat het geen hoge prioriteit is, maar 'natuurlijk gaan ze er niets mee doen' is ook wel wat kort door de bocht toch? Daar is de politie toch voor?

En op de rustige avond ernaartoe gaan, dat is al gebeurd, maar er waren geen jassen, personeel was wel behulpzaam maar kan er niets mee en eigenaar belt niet terug.

Nieuwe jas is al gekocht, maar dat had niet gehoeven als ie niet gejat..
pi_122789497
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 14:51 schreef AlfredJKwak5 het volgende:
Een aangetekende brief sturen is de beste weg die je kan bewandelen. Heel veel opties heb je helaas niet, daarvoor had je je bonnetje moeten bewaren.
bedoel je de aankoopbon van de jas, of het bonnetje van de garderobe?

Aangetekende brief zei iemand hierboven ook, dat is inderdaad nog wel iets om te proberen :)
  dinsdag 12 februari 2013 @ 14:53:49 #19
346939 Janneke141
pi_122789515
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 14:52 schreef Scissor het volgende:

[..]

Ik snap dat het geen hoge prioriteit is, maar 'natuurlijk gaan ze er niets mee doen' is ook wel wat kort door de bocht toch? Daar is de politie toch voor?
Ik denk het niet, in juridische zin is het namelijk geen diefstal. Een aansprakelijkheid voor kwijtgeraakte eigendommen is zoals al gemeld civielrechtelijk, daar is de politie geen partij in.
pi_122789546
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 14:53 schreef Scissor het volgende:
Aangetekende brief zei iemand hierboven ook, dat is inderdaad nog wel iets om te proberen
De bon van de garderobe, anders kan je niet aantonen dat je iets in bewaring hebt gegeven. En die brief heeft maar een kleine kans van slagen hoor. Maar je kan het proberen.
Er zitten altijd 2 kanten aan een verhaal. Mijn kant en de verkeerde kant.
Geloof is voor in de kerk, niet voor een merk!
pi_122789586
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 14:49 schreef Scissor het volgende:

[..]

Exact. Bonnetje was ingeleverd, geen jassen. Gevraagd om jassen, kon niet want geen bonnetje en ze ontkennen een bonnetje te hebben gehad. Maar ondanks dat er geen bonnetje was, waren er ook geen jassen want ze mochten kijken maar toen hing er natuurlijk niets meer.
Huh, dus je levert het bonnetje in en een moment later ontkennen ze dat je een bonnetje gegeven hebt? :')
pi_122789589
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 14:53 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Ik denk het niet, in juridische zin is het namelijk geen diefstal. Een aansprakelijkheid voor kwijtgeraakte eigendommen is zoals al gemeld civielrechtelijk, daar is de politie geen partij in.
Maar die jas is afgegeven in een verplichte, betaalde garderobe en een paar uur later hing hij er niet meer. Dan is ie toch door íemand gestolen? :? Of zie ik het nou verkeerd?
pi_122789603
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 14:54 schreef AlfredJKwak5 het volgende:

[..]

De bon van de garderobe, anders kan je niet aantonen dat je iets in bewaring hebt gegeven. En die brief heeft maar een kleine kans van slagen hoor. Maar je kan het proberen.
maar dat bonnetje moet je sowieso inleveren om je jas terug te krijgen dus die kan je toch nooit bewaren dan?
pi_122789605
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 14:55 schreef Scissor het volgende:

[..]

Maar die jas is afgegeven in een verplichte, betaalde garderobe en een paar uur later hing hij er niet meer. Dan is ie toch door íemand gestolen? :? Of zie ik het nou verkeerd?
Nee dan is hij kwijt.
  dinsdag 12 februari 2013 @ 14:56:59 #25
346939 Janneke141
pi_122789623
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 14:56 schreef Ra-z het volgende:

[..]

Nee dan is hij kwijt.
Of meegegeven aan een ander. Waarschijnlijk dat. Vervelend, maar dat kun je de kroeg natuurlijk niet verwijten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')