abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_122786734
De Slankreeks

Vorige topics: Topicreeks: Gezond Slank

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt!
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), vis (liefst ook veel), vlees, en koolhydraten (niet teveel en vooral niet veel suiker). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Topicreeks: Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!
  dinsdag 12 februari 2013 @ 13:38:30 #2
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_122786761
Ik heb ook zin in zelfgemaakte snert! Laatste tijd alleen af en toe uit zak/blik op. Ga maar eens een receptje zoeken :9
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_122786772
Sorry ik had even geen inspiratie, had niet gezien dat ik de laatste was :D ML of iermand anders voel je vrij om er een kekke topictitel van te maken.
pi_122786853
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 13:38 schreef MariaEtcetera het volgende:
Ik heb ook zin in zelfgemaakte snert! Laatste tijd alleen af en toe uit zak/blik op. Ga maar eens een receptje zoeken :9
http://www.coquinaria.nl/recepten/bouillons/erwtensoep.htm

Ik volg dit recept altijd...
pi_122786872
Gooi ik ff een lijstje in t nieuwe topic!

O: havermout, banaan, kokos
T: koffie verkeerd, mini koekje
L: 3 crackers, gekookt ei/hummus/geitenkaas, tomaten/komkommer salade met wat surimi
T: nog even kijken waar ik zin in heb
D: quinoa met geroosterde pompoen, geitenkaas en pijnboompitjes
S: uur boksen
T: kwark
Be someone that makes you happy
pi_122786900
Weer thuis!

Coco IS mooi :( :P

Dank voor alle felicitaties allemaal! O+
pi_122786970
Mogguh!

Dat brood lijkt me ook wel leker! *bookmarkt*

Voor droge huid gebruik ik Nivea body milk, donkerblauwe fles te verkrijgen bij iedere drogist. Spul is super tegen droge benen! Trekt ook snel in :)

Oh en An gefeli!! *O*

Ik ga zo ontbijt regelen rn dan een rondje rennen :D
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
  dinsdag 12 februari 2013 @ 13:45:20 #8
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_122786989
quote:
Oe nom! Dank je wel :9

quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 13:41 schreef Nallie het volgende:
Gooi ik ff een lijstje in t nieuwe topic!

O: havermout, banaan, kokos
T: koffie verkeerd, mini koekje
L: 3 crackers, gekookt ei/hummus/geitenkaas, tomaten/komkommer salade met wat surimi
T: nog even kijken waar ik zin in heb
D: quinoa met geroosterde pompoen, geitenkaas en pijnboompitjes
T: kwark
Mooi! Maar lijkt wel weinig misschien? Of grote porties?
pi_122787169
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 13:45 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Oe nom! Dank je wel :9

[..]

Mooi! Maar lijkt wel weinig misschien? Of grote porties?
Ja misschien aan de iets mindere kant inderdaad. Zal een substantiele T nemen :P
Maar gister ook uit eten geweest dus kan ook iets minder vandaag :P
  Moderator dinsdag 12 februari 2013 @ 13:51:27 #10
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_122787212
Ik heb inmiddels helaas meerdere varianten van herpes (gehad) -O- Koortslip en herpes onder mijn voet, en in het verleden heb ik het ook in mijn neus en navel gehad :X Die laatste twee waren gelukkig eenmalig, de eerste twee heb ik voor het leven ;(
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_122787278
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_122787290
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_122787316
Het mag denk ik een klein wonder heten dat ik nog nooit een koortslip gehad heb; op bijna alle baby en kinderfoto's waar ik bij mijn moeder op schoot zit, heeft mijn moeder een enorme koortslip.
Blijkbaar heeft ze goed haar best gedaan mij niet te besmetten :)
pi_122787328
quote:
Grappig, zo heeft ieder zijn eigen recept. Ik heb er altijd een zonder aardappel of spek, maar met schouderkarbonade :P.
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_122787408
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 13:54 schreef Chicolate het volgende:

[..]

Grappig, zo heeft ieder zijn eigen recept. Ik heb er altijd een zonder aardappel of spek, maar met schouderkarbonade :P.
Ik doe altijd maar wat. :D En het smaakt altijd meer dan uitstekend. B-)
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_122787523
Waar woont dat arme mens van het recept? Geen varkenspoten te krijgen, geen echte rookworst... ;(
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_122787662
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 13:59 schreef V1z0R het volgende:
Waar woont dat arme mens van het recept? Geen varkenspoten te krijgen, geen echte rookworst... ;(
varkenspoten heb ik ook nog nooit gezien in de winkel.

En echte rookworst is niet die van unox of van de hema, maar een echte gerookte worst!
  Vis een optie? dinsdag 12 februari 2013 @ 14:06:40 #18
70532 loveli
N
pi_122787789
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 13:44 schreef _aurum_ het volgende:
Voor droge huid gebruik ik Nivea body milk, donkerblauwe fles te verkrijgen bij iedere drogist. Spul is super tegen droge benen! Trekt ook snel in :)
Van Nivea heb je een nieuwe onder de douche-bodylotion/milk, is prijzig, maar werkt wel. Toen ik 5 jr geleden in Canada was, hadden ze van Olaz een 2-in-1 douchecreme, was ook heel fijn, nooit in NL gezien.
crap in = crap out
pi_122787860
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 14:03 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

varkenspoten heb ik ook nog nooit gezien in de winkel.

En echte rookworst is niet die van unox of van de hema, maar een echte gerookte worst!
Winkel ook niet, maar die dingen kun je bij een goede slager wel vinden.
pi_122787873
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 14:06 schreef loveli het volgende:

[..]

Van Nivea heb je een nieuwe onder de douche-bodylotion/milk, is prijzig, maar werkt wel. Toen ik 5 jr geleden in Canada was, hadden ze van Olaz een 2-in-1 douchecreme, was ook heel fijn, nooit in NL gezien.
ja ik heb m meteen gekocht! na douchen smeren kost veelk te veel tijd. dit hoeft niet zo secuur. ben er nog niet uit of ik er nou meer jeuk vasn krijg of niet... douche olie ook geprobreerd (nivea en balneum hermal) maar daar wordt t erger van...
Kwak
pi_122787874
Oh Jagar, ik heb je zuurdesem jammerlijk verpest :')
Weet niet wat er fout ging, maar het wilde niet echt netjes oplossen dus het bleef een plasje water met vlokken..
Maar het buurjongetje was wel erg blij met de zweedse postzegels O+
pi_122787966
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 14:09 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

ja ik heb m meteen gekocht! na douchen smeren kost veelk te veel tijd. dit hoeft niet zo secuur. ben er nog niet uit of ik er nou meer jeuk vasn krijg of niet... douche olie ook geprobreerd (nivea en balneum hermal) maar daar wordt t erger van...
Als mijn huid erg aan het klooien is, gebruik ik zwitsal. Babyspul ja inderdaad :P helaas krijg je er niet automatisch ook een zacht babyhuidje van :P
Het is wel gemaakt voor hele gevoelige huidjes die weinig gewend zijn, doet het altijd goed bij mij.
  Vis een optie? dinsdag 12 februari 2013 @ 14:13:43 #23
70532 loveli
N
pi_122788019
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 14:11 schreef MarMar het volgende:

[..]

Als mijn huid erg aan het klooien is, gebruik ik zwitsal. Babyspul ja inderdaad :P helaas krijg je er niet automatisch ook een zacht babyhuidje van :P
Het is wel gemaakt voor hele gevoelige huidjes die weinig gewend zijn, doet het altijd goed bij mij.
Zwitsal heeft hogere pH zodat het niet prikt, is niet per definitie beter voor de huid.
crap in = crap out
pi_122788038
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 14:11 schreef MarMar het volgende:

[..]

parfum van zwitsal kan ik niet goed tegen... ik wissel nivea en dove af. daar duurt t langst voor ik ga reageren, en als dat gebeurt kan ik t andere merk gebruiken, etc.

vaseline intensive care en zwitsal geven meestal dezelfde dag nog een reactie... jammer, ruikt zo lekker!

oh en rituals kan ik ook tegen, ondanks de parfums! alleen niet t douchespul, alleen de cremes...
Kwak
pi_122788058
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 14:13 schreef loveli het volgende:

[..]

Zwitsal heeft hogere pH zodat het niet prikt, is niet per definitie beter voor de huid.
Douchespul hoort sowieso niet te prikken, dan gaat er iets fout ;)
Shampoo gebruik ik nooit zwitsal, altijd dure meuk van de kappert.
  dinsdag 12 februari 2013 @ 14:16:04 #26
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_122788088
Gewone zwitsal heeft veel parfum en een gevoelige huid kan dat juist niet hebben. Veel baby's hebben er last van.
Wel heeft zwitsal ook een gevoelige huid lijn tegenwoordig.

/ouderpraat
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_122788095
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 14:14 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

parfum van zwitsal kan ik niet goed tegen... ik wissel nivea en dove af. daar duurt t langst voor ik ga reageren, en als dat gebeurt kan ik t andere merk gebruiken, etc.

vaseline intensive care en zwitsal geven meestal dezelfde dag nog een reactie... jammer, ruikt zo lekker!

oh en rituals kan ik ook tegen, ondanks de parfums! alleen niet t douchespul, alleen de cremes...
Als het gewoon goed gaat, zijn Dove en Nivea ook mijn merkjes idd. Is ook erg persoonlijk waar je wel en niet tegen kan.. aloë zou bijvoorbeeld goed voor je huid moeten zijn, ben ik superallergisch voor.
  Vis een optie? dinsdag 12 februari 2013 @ 14:17:14 #28
70532 loveli
N
pi_122788131
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 14:16 schreef MarMar het volgende:

[..]

Als het gewoon goed gaat, zijn Dove en Nivea ook mijn merkjes idd. Is ook erg persoonlijk waar je wel en niet tegen kan.. aloë zou bijvoorbeeld goed voor je huid moeten zijn, ben ik superallergisch voor.
Ook direct uit de plant? Blad opensnijden, dan komt het vocht eruit.
crap in = crap out
pi_122788194
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 14:15 schreef MarMar het volgende:

[..]

Douchespul hoort sowieso niet te prikken, dan gaat er iets fout ;)
Shampoo gebruik ik nooit zwitsal, altijd dure meuk van de kappert.
jup, aloë kan ik ook niet hebben! ooit in een sauna-ding een aloë pakking gehad :X oei oei oei

en tsja, water alleen prikt al bij mij :P als ik t goed te pakken heb ontsmet ik me met douchegel uit de franse apotheek: chloorhexidine oplossing voor de huid, tegen smettende plekken. dan droogt de huid wel uit, maar de roodheid van de ontstekende plekjes wordt minder.

sanex douchegel kan ik wel tegen, die gebruik ik als ik lekkerder wil ruiken.
Kwak
  dinsdag 12 februari 2013 @ 14:19:14 #30
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_122788201
quote:
Ik was een heul grote Hanson fan vroegah! :+ Nu vind ik nieuwe liedjes soms ook wel tof :D
pi_122788278
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 14:19 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Ik was een heul grote Hanson fan vroegah! :+ Nu vind ik nieuwe liedjes soms ook wel tof :D
Ik vond deze versie verbazend vermakend :7
pi_122788328
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 14:17 schreef loveli het volgende:

[..]

Ook direct uit de plant? Blad opensnijden, dan komt het vocht eruit.
yep
pi_122788391
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 14:21 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Ik vond deze versie verbazend vermakend :7
Ik heb gewoon de cd van Hanson. Hun eerste zeg maar. B-)
En dit is echt een hele leuke versie! :D O+
Doe wat je niet durft.
  dinsdag 12 februari 2013 @ 14:49:00 #34
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_122789297
Blije dansjes! :D En Weird Al :7

pi_122789681
quote:
14s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 14:49 schreef MariaEtcetera het volgende:
Blije dansjes! :D En Weird Al :7

Net zo tof als Loes Veenstra! :D
Doe wat je niet durft.
pi_122789875
Sneeuw is stom. Gat in knie en overal bloed.
Worry is a misuse of imagination
  dinsdag 12 februari 2013 @ 15:11:56 #37
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_122790135
quote:
14s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 14:58 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:

[..]

Net zo tof als Loes Veenstra! :D
De wie? :D

Lijstje! Hongerdag, veel brood :')

O: twee sneetjes met kipfilet
T: snee brood met pindakaas
L: volkorenbroodkaastosti
T: snee brood met kruidenkaas
T: massala chai
T: wortels (grote)
D: tomatengroentensoep
  dinsdag 12 februari 2013 @ 15:12:33 #38
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_122790148
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 15:03 schreef Probability het volgende:
Sneeuw is stom. Gat in knie en overal bloed.
Koesje op! Grote wond? -O-
pi_122790401
An wat fijn!!! *O*
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_122790538
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 15:11 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

De wie? :D
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)n-van-loes-veenstra/
Instant een glimlach op je gezicht! :)
quote:
Lijstje! Hongerdag, veel brood :')

O: twee sneetjes met kipfilet
T: snee brood met pindakaas
L: volkorenbroodkaastosti
T: snee brood met kruidenkaas
T: massala chai
T: wortels (grote)
D: tomatengroentensoep
Ik vind m wel meevallen hoor. :)
Doe wat je niet durft.
  dinsdag 12 februari 2013 @ 15:27:10 #41
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_122790711
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 15:22 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:

[..]

http://www.nrc.nl/nieuws/(...)n-van-loes-veenstra/
Instant een glimlach op je gezicht! :)

[..]

Ik vind m wel meevallen hoor. :)
Haha fantastisch! :D Geniale truien ook! En die mevrouw, 'oh leuk". _O-
pi_122790833
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 15:27 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Haha fantastisch! :D Geniale truien ook! En die mevrouw, 'oh leuk". _O-
Ik wist dat jij 'm ook leuk zou vinden! :D
Had het filmpje ooit gezien op de NRC site en vond het toen onwijs cool. Maar toen moest ik vorige week een surprise maken voor een vriendin die veel breit en dat was wel de reden om het filmpje nog 10 keer te kijken, overal te spammen en de vriendin in kwestie te beschuldigen van Loes Veenstra-achtige praktijken. B-)
Doe wat je niet durft.
pi_122791002
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 15:12 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Koesje op! Grote wond? -O-
Pleister en snoepje van papa gehad.
pi_122791041
:* Billy, heel erg of gewoon een beste jaap?

Vanavond even verder met de grote voorjaarsschoonmaak, ben zo'n beetje op de helft, en dan lekker in bad denk ik. :D Voor een of andere reden heb ik zin om een bad te nemen...
pi_122791070
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 15:34 schreef Probability het volgende:

[..]

O+
Venus in pocketformaat
© loveli
  dinsdag 12 februari 2013 @ 15:40:13 #46
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_122791247
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 15:34 schreef Probability het volgende:

[..]

Ah, naast koesjes maken snoepjes ook beter O+
  dinsdag 12 februari 2013 @ 15:41:15 #47
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_122791296
Lololol stuurt iemand een boekwerk (ongeveer 3 A4tjes) aan vragen, sluit af met: "Graag even antwoord".

Even! Grapjurk :+
pi_122791339
quote:
10s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 15:41 schreef MariaEtcetera het volgende:
Lololol stuurt iemand een boekwerk (ongeveer 3 A4tjes) aan vragen, sluit af met: "Graag even antwoord".

_O- vertekend wereldbeeld ftw.
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_122792193
quote:
10s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 15:41 schreef MariaEtcetera het volgende:

:')

Ik was gister boos op een collega. Kreeg een mail: "Ja, werkt dit en dit systeem alweer, want ik wil deze titel invoeren."

Antwoord: "Het zou weer moeten werken, maar het is niet de bedoeling dat je die titel daar invoert, want hij staat al in een ander systeem (insert langere uitleg over afspraken uit het verleden)."

Volgende dag, mail naar andere collega (let wel, gedeelde mailbox op de afdeling): "Ik heb deze titel ingevoerd, maar ik krijg steeds een foutmelding. Wil jij het voor me doen?"

Tssss :{ :')
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_122792213
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 15:36 schreef V1z0R het volgende:
:* Billy, heel erg of gewoon een beste jaap?

Vanavond even verder met de grote voorjaarsschoonmaak, ben zo'n beetje op de helft, en dan lekker in bad denk ik. :D Voor een of andere reden heb ik zin om een bad te nemen...
Is toch niet vreemd? Is koud buiten. Ik lig elke week wel een keer te prutelen O+
  dinsdag 12 februari 2013 @ 16:03:32 #51
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_122792308
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 16:00 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Ik was gister boos op een collega. Kreeg een mail: "Ja, werkt dit en dit systeem alweer, want ik wil deze titel invoeren."

Antwoord: "Het zou weer moeten werken, maar het is niet de bedoeling dat je die titel daar invoert, want hij staat al in een ander systeem (insert langere uitleg over afspraken uit het verleden)."

Volgende dag, mail naar andere collega (let wel, gedeelde mailbox op de afdeling): "Ik heb deze titel ingevoerd, maar ik krijg steeds een foutmelding. Wil jij het voor me doen?"

Haha ook leuk :D En dan denken dat je het niet ziet :') Sneaky hoor, net een ninja.
pi_122792492
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 16:00 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Ohhh, genieten O+ Ik vind het fantastisch als ik mails onder ogen krijg waarvan ik weet dat het nou net de de bedoeling was dat ik ze zie :D

Quasi onschuldige mails terugsturen, waardoor juist de 'boosdoener' gedwongen wordt te reageren en dan kijken hoe ze reageren. Heerlijk O+
  dinsdag 12 februari 2013 @ 16:11:18 #53
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_122792612
An *O*

Kusje op knie Prob!

Ik las nog zoveel ;')
Die onder de douche bodylotion heb ik nog als proefverpakking liggen, vanavond maar proberen?
Heb nu van de action, heerlijk spul alleen het glinstert wel een beetje :') Maar zacht dat het wordt :Y
FF kieken: ow Vogue Glamour (de naam verried het eigenlijk al :P )

Kreeg een mailtje van mijn lief
Donderdag hoef je niet te koken, jammer voor je....

:D
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  dinsdag 12 februari 2013 @ 16:11:42 #54
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_122792626
Ik leer het ook nooit, net weer half in pyjama met ontploft haar de half geblokkeerde deur opengetrokken voor een be-gelde Oxxio-verkopert O+

pi_122792638
Ondertussen gesprek met arts gehad. Ontstekingswaarden ok, vocht hetzelfde (heb om de foto's gevraagd, want interessant :Y Die long zit nog goed vol ook :o Denk dat 'ie bijna voor de helft vol zit. Had ik niet aan zien komen. Bizar dat ik er zo relatief weinig van merk).

Nu gaan ze weer overleggen of het vocht een reden is mij nog langer hier te houden. Ben benieuwd :s)
  dinsdag 12 februari 2013 @ 16:13:19 #56
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_122792693
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 16:08 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Ohhh, genieten O+ Ik vind het fantastisch als ik mails onder ogen krijg waarvan ik weet dat het nou net de de bedoeling was dat ik ze zie :D

Quasi onschuldige mails terugsturen, waardoor juist de 'boosdoener' gedwongen wordt te reageren en dan kijken hoe ze reageren. Heerlijk O+
Haha ik vind dat ook mooi! We krijgen vaak replies van mensen die iets wilden forwarden, met tekst als "HOI TRUUS DENK DAT JIJ DIT LEUK VINDT TOT SNEL GROETJES RIA".

Ik stuur dan vaak ongeveer terug: "Beste Ria, volgens mij ging daar iets mis! ;)" Reageren mensen altijd wel leuk op :P
pi_122792694
Uniekje: lekker uit eten? O+

Maria, dat gebeurt mij ook standaard :')
pi_122792695
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 16:08 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

En de buitenwereld maar denken dat biebvolk zo vredelievend was :D Ach ja, dit is wel een beetje een geval apart, ze weet altijd het bloed onder je nagels vandaan te halen. Bij alle collega's (voor zover ik weet), ook een talent :+. Ze schijnt privé wel aardig te zijn overigens. Best intrigerend, dat mensen zo anders kunnen zijn in hun werkrol. Zelf heb ik dat totaal niet (denk ik ;)).
Venus in pocketformaat
© loveli
  dinsdag 12 februari 2013 @ 16:13:57 #59
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_122792716
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 16:11 schreef Cocotrimonium het volgende:
Ondertussen gesprek met arts gehad. Ontstekingswaarden ok, vocht hetzelfde (heb om de foto's gevraagd, want interessant :Y Die long zit nog goed vol ook :o Denk dat 'ie bijna voor de helft vol zit. Had ik niet aan zien komen. Bizar dat ik er zo relatief weinig van merk).

Nu gaan ze weer overleggen of het vocht een reden is mij nog langer hier te houden. Ben benieuwd :s)
Holy smokes! Enig idee hoe snel dat vocht weg gaat wezen? :o Raar wat het menselijk lichaam allemaal kan hebben toch he!
pi_122792801
Hopelijk mag je wel naar huis Coco! Wat is de prognose voor het vocht? Moet het vanzelf wegtrekken?
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_122792880
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 16:13 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Holy smokes! Enig idee hoe snel dat vocht weg gaat wezen? :o Raar wat het menselijk lichaam allemaal kan hebben toch he!
Moet er wel bijzeggen dat de foto niet 3dimensionaal was, natuurlijk. Weet niet of een long net als een ballon ool uitzakt en een grotere diameter krijgt als 'ie zich vult. Dus op de foto lijkt 'ie bijna halfvol, maar misschien kan 'ie nog veel voller, zeg maar :+

En geen idee. Dat ga ik dadelijk vragen. Net als dat ik wil weten of t nog kwaad kan ofzo.
pi_122792912
Gelukkig heb je een leuke tekening gekregen vandaag, Coco :+
We duimen mee voor je ^O^
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 16:01 schreef An24 het volgende:

[..]

Is toch niet vreemd? Is koud buiten. Ik lig elke week wel een keer te prutelen O+
Ben niet zo'n bad-persoon :@
Maar in de trant van "heb je er behoefte aan en is het niet slecht voor je moet je het vooral doen" ga ik er maar in mee :7
pi_122792983
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 16:13 schreef Phaidra het volgende:

[..]

En de buitenwereld maar denken dat biebvolk zo vredelievend was :D Ach ja, dit is wel een beetje een geval apart, ze weet altijd het bloed onder je nagels vandaan te halen. Bij alle collega's (voor zover ik weet), ook een talent :+. Ze schijnt privé wel aardig te zijn overigens. Best intrigerend, dat mensen zo anders kunnen zijn in hun werkrol. Zelf heb ik dat totaal niet (denk ik ;)).
Ben jij biebvolk? Of die collega die iets stuurde? Dacht namelijk dat jij iets heel anders deed.
En jaaa, maf is dat! Ik ben ook erg mezelf. Alleen meer profi :+

Oh, en t zou vanzelf weg moeten trekken. Drain was niet voor gekozen omdat bloedvat te smal was? Geen flauw idee waar ze t over had, was ook niet relevant op dat moment. Vraag ik straks wel even na.
pi_122793008
Vaiz, lekkeren badderen met de hepies? O+ :+
  dinsdag 12 februari 2013 @ 16:22:44 #65
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_122793034
Net een patatje op, en een halve zak suikerpinda's en een stukje kwarktaart en nu voel ik me weer een stuk beter O+
Echt :') Probeerde netjes te eten, maar voelde me er toch een partijtje beroerd van worden .Nu voel ik me weer fijn O+
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_122793117
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 16:22 schreef Tinkepink het volgende:
Net een patatje op, en een halve zak suikerpinda's en een stukje kwarktaart en nu voel ik me weer een stuk beter O+
Echt :') Probeerde netjes te eten, maar voelde me er toch een partijtje beroerd van worden .Nu voel ik me weer fijn O+
Ooohhhhhh O+ Patat! Ik wil ook patat!
pi_122793167
Zo, mini halen O+. Ik mis hem toch meer als ik in m'n uppie thuis zit.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_122793269
quote:
en 1 van de drie was niet afdoende geweest? is dat trouwens mentaal of fysiek dat je je niet goed voelt van slecht eten? het klinkt als een raar soort excuus om toch vooral crap te eten :P
  dinsdag 12 februari 2013 @ 16:30:25 #69
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_122793296
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 16:29 schreef Perruche het volgende:

[..]

1 van de drie was niet afdoende geweest?
nee. Patat heb ik onderweg naar huis gegeten. Thuis aangekomen (een uur later)de halve zak pinda's en weer een half uur later een stukje kwarktaart.

En ik had echt last van fysieke klachten. Overigens vind ik zelfgebakken kwarktaart, noch pinda's crap. En patat eet ik ook zelden. Is wel het minst gezond van de drie ja.
pi_122793301
Nou Coco, ik hoop dat je naar huis mag, maar alleen als het echt verantwoord is :Y
pi_122793317
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 16:30 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

nee. Patat heb ik onderweg naar huis gegeten. Thuis aangekomen (een uur later)de halve zak pinda's en weer een half uur later een stukje kwarktaart.
En een appel, boterham pindakaas en een stuk kwarktaart dan?
pi_122793327
oei, Tink. Nu wil ik ook patat. Wij eten vanavond bladerdeegtaart met rode uien en geitenkaas, en wat sla ernaast...
  dinsdag 12 februari 2013 @ 16:32:49 #73
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_122793381
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 16:30 schreef Perruche het volgende:

[..]

En een appel, boterham pindakaas en een stuk kwarktaart dan?
Dat was mijn lijstje vanmorgen:

o. 250 gram kwark + appel
t. sinaasappel
l. boterham pindakaas + 2 crackers kaas
t. patat
t2. pinda's en kwarktaart
pi_122793433
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 16:32 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Dat was mijn lijstje vanmorgen:

o. 250 gram kwark + appel
t. sinaasappel
l. boterham pindakaas + 2 crackers kaas
t. patat
t2. pinda's en kwarktaart
Ik heb het ook wel eens hoor, van die cravings in de middag. Wat meer (gezonde) dingen eten bij de lunch geen optie?
pi_122793443
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 16:31 schreef Jagärtrut het volgende:
oei, Tink. Nu wil ik ook patat. Wij eten vanavond bladerdeegtaart met rode uien en geitenkaas, en wat sla ernaast...
:9
  dinsdag 12 februari 2013 @ 16:34:50 #76
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_122793469
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 16:31 schreef Jagärtrut het volgende:
Da's ook geen straf zeg hee! :9

Tink, misschien afkickverschijnselen met gezond eten ofzoiets? Ik voelde me ooit na 2 dagen low carb ook zwaar beroerd / sjacherijnig / etc :')

Cocoface, het klinkt wel heel huuu allemaal! Maar hopelijk zijn ze nu zo duidelijk en is het allemaal niet zo raar en bweh als het klinkt O+

Phaidra O+ Mini knuffelen!
pi_122793496
Kan gebeuren Tink, zo'n dag. Wel genieten en er nu weer tegenaan!
  dinsdag 12 februari 2013 @ 16:35:29 #78
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_122793497
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 16:33 schreef Perruche het volgende:

[..]

Ik heb het ook wel eens hoor, van die cravings in de middag. Wat meer (gezonde) dingen eten bij de lunch geen optie?
Nee. Echt niet.
Ik had ook echt behoefte aan dit eten en voel er ook absoluut niet slecht of schuldig over. Sterker nog, mocht eer ook nog pizza of chinees bij komen kan ik er nog mee leven. Doe dit niet iedere dag ofzo.
  dinsdag 12 februari 2013 @ 16:36:24 #79
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_122793528
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 16:35 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Nee. Echt niet.
Ik had ook echt behoefte aan dit eten en voel er ook absoluut niet slecht of schuldig over. Sterker nog, mocht eer ook nog pizza of chinees bij komen kan ik er nog mee leven. Doe dit niet iedere dag ofzo.
Chinees O+

Ach jij kan het ook allemaal goed hebben nog toch :Y

Wel erg lekker, af en toe zo te buiten kunnen gaan zonder schuldgevoel of iets O+
pi_122793536
Ik had net ook cravings, maar het werden mandarijnen :) Maar vanavond wordt niet zo super gezond denk ik, al kook ik zelf :@
pi_122793542
quote:

[..]

Nee. Echt niet.
Weet je mijn lijstje nog? Op een dag een chocolate cookie, een muffin en een pizza! Joy! *O* :')
pi_122793626
:P een grote zondigdag bij Slank? ;)
  dinsdag 12 februari 2013 @ 16:39:02 #83
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_122793644
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 16:36 schreef An24 het volgende:

[..]

Weet je mijn lijstje nog? Op een dag een chocolate cookie, een muffin en een pizza! Joy! *O* :')
Ook jij kunt dat prima hebben denk ik, zolang je het niet heel vaak doet, toch? :Y Alleen jammer als de darmpjes enzo gaan stieren, dan geniet je er ook niet optimaal van :+
pi_122793650
quote:

[..]

Nee. Echt niet.
Ben ik dan echt de enige die het raar vind dat je je slecht gaat voelen van gezond eten? Dat je soms trek heb in iets ongezonds lijkt me normaal, maar dat je je slecht gaat voelen van normaal eten lijkt me nogal... uh... vreemd?

Maakt mij niet uit of je je er al dan niet schuldig over voelt enzo, daar ging het me in de eerste plaats al niet om, zeg maar :).

Overigens ga ik ook deze bakken binnenkort, heb nog van die pre-cooked bietjes liggen die anders natuurlijk echt vet ranzig zijn :D
  dinsdag 12 februari 2013 @ 16:40:10 #85
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_122793695
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 16:39 schreef Perruche het volgende:

[..]

Ben ik dan echt de enige die het raar vind dat je je slecht gaat voelen van gezond eten? Dat je soms trek heb in iets ongezonds lijkt me normaal, maar dat je je slecht gaat voelen van normaal eten lijkt me nogal... uh... vreemd?

Maakt mij niet uit of je je er schuldig over voelt, daar ging het me in de eerste plaats al niet om, zeg maar :).
Da's wel, vroeg me daarom dus af of het misschien afkickverschijnselen zouden kunnen wezen, i.v.m. suikerloos doen ofzo!
  dinsdag 12 februari 2013 @ 16:40:52 #86
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_122793715
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 16:40 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Da's wel, vroeg me daarom dus af of het misschien afkickverschijnselen zouden kunnen wezen, i.v.m. suikerloos doen ofzo!
Ik denk eigenlijk dat ik vooral behoefte had aan vet
pi_122793776
Nog even zien wat m'n D vanavond word, denk in de rund-sfeer...
Noodlesalade met biefstuk of zo.

*folder gaat bekijken*
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 16:21 schreef Cocotrimonium het volgende:
Vaiz, lekkeren badderen met de hepies? O+ :+
Die komen vast even langs :Y
pi_122793782
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 16:40 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Ik denk eigenlijk dat ik vooral behoefte had aan vet
Dan kan je toch ook gewoon een kokosnoot eten, of noten, of avocado. Vind het echt klinken als een vreemd smoesje :@. Zeg dan gewoon dat je zin hebt in een vette hap :P
  dinsdag 12 februari 2013 @ 16:43:04 #89
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_122793800
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 16:42 schreef Perruche het volgende:

[..]

Dan kan je toch ook gewoon een kokosnoot eten, of noten, of avocado. Vind het echt klinken als een vreemd smoesje :@. Zeg dan gewoon dat je zin hebt in een vette hap :P
Prima.

(Volgens mij heb ik nergens gezegd dat ik niet iets anders zou kunnen eten, maar wel dat ik me slecht voelde, patat, pinda's en kwartaart heb gegeten en me nu weer beter voelde. En dat kokosnoot etc (of beter gezegd: appel en broodje pindakaas). voor mij geen optie waren. want ik had zin in patat, kwarktaart en pinda's. En dat ik me nu weer fijn voel. )
pi_122793805
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 16:39 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Ook jij kunt dat prima hebben denk ik, zolang je het niet heel vaak doet, toch? :Y Alleen jammer als de darmpjes enzo gaan stieren, dan geniet je er ook niet optimaal van :+
Incalculeren :P

Laatst had ik zo'n opleidingsdag en ik had geen eten mee. (Poot omhoog, niet staan voorbereiden). Dus pistoletjes, een koek en een stukje saucijzenbrood op. dacht dat ik er goed vanaf kwam, maar nog een dag later zat ik de hele dag op de plee _O-

Dus dat doen we maar niet meer :P
pi_122793811
D hier wordt witlof met ham en kaas uit de oven.
pi_122793817
Maar goed ik heb net een sultana in mijn holle kies gedrukt, hongerlapdag. Maar straks sporten dus dat heft de boel hopelijk weer op *O*
pi_122793826
Ik ben al een paar dagen te lui geweest (vakantie).
Net toch maar een uurtje een buikdanswork-out op dvd gedaan, voelt lekker om weer te zweten *O*

Morgen misschien een les zumba volgen op de sportschool, dat is ondertussen ook alweer jaren geleden.
pi_122793827
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 16:43 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Prima.

*O* Victory *O*
pi_122793832
Half kilo broccoli 0,60 bij de Deka trouwens...
pi_122793869
Bietjes :9 Prefab bietjes :9 ik eet soms weleens zo'n potje leeg
pi_122793875
quote:
3s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 16:43 schreef V1z0R het volgende:
Half kilo broccoli 0,60 bij de Deka trouwens...
Zou ik niet doen viz, word je ziek van.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_122793935
Muts :')
pi_122793943
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 16:46 schreef V1z0R het volgende:
Muts :')
Van jou zie ik dat als een compliment.
  dinsdag 12 februari 2013 @ 16:47:26 #100
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_122793953
quote:
6s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 16:44 schreef Perruche het volgende:

[..]

Zou ik niet doen viz, word je ziek van.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Echt, werkelijk Perruche, waar heb ik gezegd dat ik ziek wordt van gezond eten? Alleen dat ik last had van fysieke klachten. Maar nergens de link gelegd met appels oid.
pi_122793992
Vrede op aarde jongens! O+
  dinsdag 12 februari 2013 @ 16:49:29 #102
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_122794021
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 16:48 schreef Nallie het volgende:
Vrede op aarde jongens! O+
is goed. maar ik laat me geen woorden in de mond leggen.
pi_122794055
Ok dus vrede zolang we het eens zijn :D
  dinsdag 12 februari 2013 @ 16:50:41 #104
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_122794062
Leven en laten leven :P

Sarabi, wat voor DVD is dat met buikdansworkout? *aagje*

Ik wil Bollywooddansjes leren trouwens :D Superblije manier van dansen ook *O*
pi_122794107
We zijn t nooit eens, want iedereen in Slank is bijzonder en uniek en briljant *O*
En we weten altijd alles beter! :P
pi_122794123
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 16:47 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Echt, werkelijk Perruche, waar heb ik gezegd dat ik ziek wordt van gezond eten? Alleen dat ik last had van fysieke klachten. Maar nergens de link gelegd met appels oid.
Nou Tink, ik haalde dat uit deze opmerking:
quote:
En dan de "sub" text. Maar misschien heb ik erbarmelijke begrijpens begrijpend* lezen skills, zou ook goed kunnen!

*Ik heb zeker erbarmelijke typ-skills :')
  dinsdag 12 februari 2013 @ 16:53:10 #107
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_122794160
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 16:51 schreef Nallie het volgende:
We zijn t nooit eens, want iedereen in Slank is bijzonder en uniek en briljant *O*
En we weten altijd alles beter! :P
Stimmt, en interpretatiefoutjes komen veelvuldig voor! Al is het wel minder dan vroegahh, toen waren er veel meer relletjes :+

Er is echter maar 1 Uniek O+
pi_122794180
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 16:47 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Ik vraag me wel serieus af of je datgene waar je lijf blijkbaar om vraagt niet beter uit wat anders kan halen? Verder: moet kunnen een keer.
pi_122794208
Beter ongezond en gelukkig dan gezond en ongelukkig.... ofzo :')
pi_122794246
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 16:54 schreef Nallie het volgende:
Beter ongezond en gelukkig dan gezond en ongelukkig.... ofzo :')
Ongelukkig zijn is dan ook erg ongezond :P dat wordt nogal eens onderschat.
pi_122794260
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 16:50 schreef MariaEtcetera het volgende:
Leven en laten leven :P

Sarabi, wat voor DVD is dat met buikdansworkout? *aagje*

Ik wil Bollywooddansjes leren trouwens :D Superblije manier van dansen ook *O*
Dit was de dvd van Zoe Jakes, Killer Drillz.
Zij is meer van de gothic/tribal bellydance, dus heel rustig en beetje donker.
Maar er zijn ook buikdansdvd's met blije bollywooddansjes :D
pi_122794266
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 16:53 schreef MarMar het volgende:

[..]

Ik vraag me wel serieus af of je datgene waar je lijf blijkbaar om vraagt niet beter uit wat anders kan halen? Verder: moet kunnen een keer.
Nou ja, het ging mij er ook om dat wat er ook ten grondslag ligt aan het jezelf kut voelen, het niet zo prima is (imo) om dat dmv slecht eten op te lossen. Doen ze in dieet ook en kijk wat er van komt!
/kortdoordebocht
pi_122794273
ik heb net drie gloepend warme vers uit de oven zuurdezem/semoline boterhammen met wat geraspte chocola op... :9~ :9~ :9~ :9~
pi_122794394
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 16:55 schreef Jagärtrut het volgende:
ik heb net drie gloepend warme vers uit de oven zuurdezem/semoline boterhammen met wat geraspte chocola op... :9~ :9~ :9~ :9~
Gloepend warm? :D Verder: :~ inderdaad
pi_122794424
Gloepens + gloeiend = gloepend?
pi_122794426
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 16:55 schreef Perruche het volgende:

[..]

Nou ja, het ging mij er ook om dat wat er ook ten grondslag ligt aan het jezelf kut voelen, het niet zo prima is (imo) om dat dmv slecht eten op te lossen. Doen ze in dieet ook en kijk wat er van komt!
/kortdoordebocht
Mjah, ik vraag me nu meer af wat er mist in het normale eetpatroon dat er na een tijdje cravings ontstaan voor iets waar je lijf dan snel op reageert.
Kan je daar achter komen Tink? Misschien dat jouw idee van gezond misschien toch wat aanvulling nodig heeft?

Gaat me er niet om dat een dagje snaaien erg is of erge gevolgen heeft, ik vraag me alleen serieus af wat je lijf mist dat je je er zo min door voelt als je gezond bezig bent.

edit: ik voel me bijvoorbeeld brak als ik geen vitD slik, of ijzer te kort heb..
pi_122794429
quote:
Ohwwww en dan gaat de chocola smelten.......en dat is zo lekker..... En zo.... :9 :')
pi_122794437
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 16:59 schreef V1z0R het volgende:
Wat is gloepens?
pi_122794454
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 16:59 schreef V1z0R het volgende:
t kon wel eens een verbastering tussen twents en fries zijn, gloepend. Of een van de 2 puur, m'n nederlands heeft invloeden van beiden, en ik weet nooit wat wat is...
pi_122794479
Oeh, breaking: ik hoor net op het nieuws dat er een vrouw is overleden door een overdosis cola. Serieus!
pi_122794489
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 17:01 schreef MarMar het volgende:
Oeh, breaking: ik hoor net op het nieuws dat er een vrouw is overleden door een overdosis cola. Serieus!
_O- oh wat erg. Linkje? Was ze allergisch voor cafeine of had ze een zwak hart ofzo?

Shit, ik zou gaan werken :')
  dinsdag 12 februari 2013 @ 17:02:11 #122
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_122794505
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 17:00 schreef MarMar het volgende:

[..]

Mjah, ik vraag me nu meer af wat er mist in het normale eetpatroon dat er na een tijdje cravings ontstaan voor iets waar je lijf dan snel op reageert.
Kan je daar achter komen Tink? Misschien dat jouw idee van gezond misschien toch wat aanvulling nodig heeft?

Gaat me er niet om dat een dagje snaaien erg is of erge gevolgen heeft, ik vraag me alleen serieus af wat je lijf mist dat je je er zo min door voelt als je gezond bezig bent.
Ik denk dat er geen correlatie is tussen het feit dat ik gezond probeerde te eten en dat ik me beroerd voelde. Helaas gaf mijn tekst schijnbaar een andere indruk.
pi_122794511
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 17:01 schreef MarMar het volgende:
:o
pi_122794512
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 17:01 schreef Perruche het volgende:

[..]

_O- oh wat erg.
Voor de coladrinkers wel ja :P BEWARE!
pi_122794544
zeg, doet jullie google ook zo vreemd?
pi_122794550
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 17:02 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Ik denk dat er geen correlatie is tussen het feit dat ik gezond probeerde te eten en dat ik me beroerd voelde. Helaas gaf mijn tekst schijnbaar een andere indruk.
Ah jah, ik kreeg de indruk van wel idd.
In dat geval gewoon dit: :*
  dinsdag 12 februari 2013 @ 17:03:42 #127
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_122794564
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 17:03 schreef Jagärtrut het volgende:
zeg, doet jullie google ook zo vreemd?
dat de invulbalk naar boven schiet? ja
pi_122794584
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 17:03 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

dat de invulbalk naar boven schiet? ja
dat hij geen zoekresultaten meer geeft, en continue blijft zoeken...
  dinsdag 12 februari 2013 @ 17:04:26 #129
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_122794592
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 17:04 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

dat hij geen zoekresultaten meer geeft, en continue blijft zoeken...
in dat geval: nee
pi_122794605
Nee, absoluut niet. Direct resultaten
pi_122794625
mmm.....ok. Even een andere browser proberen..
  dinsdag 12 februari 2013 @ 17:06:30 #132
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_122794666
Cola O+

:+

Thanks Sarabi! Ik denk dat ik toch eens op zoek ga naar hyperdepieperder dansjes dan :P
pi_122794720
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 17:00 schreef Perruche het volgende:

[..]

Wat is gloepens?
Gloepens = enorm.
Zie trouwens dat gloepend meer Twents is inderdaad, Jagar.
  Vis een optie? dinsdag 12 februari 2013 @ 17:10:52 #134
70532 loveli
N
pi_122794812
*popcorn en cola wegstopt*
crap in = crap out
pi_122794894
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 17:06 schreef MariaEtcetera het volgende:
Cola O+

:+

Thanks Sarabi! Ik denk dat ik toch eens op zoek ga naar hyperdepieperder dansjes dan :P
Ik kwam deze tegen:
http://store.copelandstore.com/introductiontobombaybellywood.aspx
Maar onduidelijk of het een work-out dvd is of alleen een optreden?
pi_122795057
Mijn google doet het, en gloepens is een bestaand woord:

"In Olst zegt men, volgens 'Olster Woorden', 'gloepend'. Dat betekent evenals gloepens 'geweldig'. Aardig, en heel terecht, is het dat het boekje ook 'gloepen', gluren, geeft en 'gloeperd', gluiperd. Deze woorden hebben alles met elkaar te maken.
Gloepen, gluipen, Middelnederlands glupen, alle in de betekenis 'loeren', heeft een vorm 'glepen' die 'scheel zijn' betekent. In het Nedersaksisch is dat 'gloepen'. Gloeps kijken is in mijn dialect scheel kijken. Maar het is ook gluiperig kijken. Een gloeperd is in de Achterhoek niet enkel een gluiperd, het is mede iemand die heel nieuwsgierig staat te kijken.... "enzovoort, bron:
http://www.gwkuijk.nl/joo(...)columns/158-gloepens

Maar de betekenis had ik ook al uit de post zelf gehaald. :Y
  dinsdag 12 februari 2013 @ 17:21:33 #137
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_122795195
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 17:13 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Ik kwam deze tegen:
http://store.copelandstore.com/introductiontobombaybellywood.aspx
Maar onduidelijk of het een work-out dvd is of alleen een optreden?
Ah thankies! Ik word er ook geen wijs uit :P

Heb zelfs een filmpje van paar seconden dat je mn rug ziet tijdens het dansen :D Was heel tof, er waren ook fotografen en cameramannen dus ben benieuwd of er nog meer (al dan niet gênante) footage is :P
pi_122795416
Hoera, An! *O*.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_122795440
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 17:21 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Ah thankies! Ik word er ook geen wijs uit :P

Heb zelfs een filmpje van paar seconden dat je mn rug ziet tijdens het dansen :D Was heel tof, er waren ook fotografen en cameramannen dus ben benieuwd of er nog meer (al dan niet gênante) footage is :P
Cool :) is een zumba demogroep niets voor jou?
pi_122795512
Hier is di of wo inmiddels alweer 'waarschijnlijk donderdag'.

Lijst.

O: yoghurt met banaan en bran flakes
T: 2 plakjes roggebrood
L: kwart bietjestaart met gorgonzola
T: 2 knackebrod met pindakaas
D: nachos con todo

Zal straks eens in proberen te voeren in fatsecret. Denk dat 't wel goed zit qua kcal :)
Ja doei.
  dinsdag 12 februari 2013 @ 17:33:09 #141
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_122795564
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 17:29 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Cool :) is een zumba demogroep niets voor jou?
Heb ik een tijdje bijgezeten! Georganiseerd door de sportschool. Maar toen lag dat een tijd stil en nu is degene die het organiseerde gestopt, dus helaas! :+ Was wel leuk toen!
pi_122795616
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 17:33 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Heb ik een tijdje bijgezeten! Georganiseerd door de sportschool. Maar toen lag dat een tijd stil en nu is degene die het organiseerde gestopt, dus helaas! :+ Was wel leuk toen!
Jammer! Kan jij het zelf niet gaan organiseren ;) mocht je tijd over hebben....
Ik zit nog te twijfelen over zumba morgen, enige reden om het niet te doen is omdat ik niet weet hoe het in zijn werk gaat met een plaatsje reserveren _O- hoezo contactgestoord.
pi_122795630
Zumba is leuk :) (al ben ik er gênant slecht in)
pi_122795795
Naar huis! *O*
pi_122795858
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 17:40 schreef Cocotrimonium het volgende:
Naar huis! *O*
*O* *O* *O*
pi_122795886
quote:
Naar huis! *O*
*O*
pi_122795895
quote:
Naar huis! *O*
Mooi!
Ja doei.
pi_122796304
zeg mo, hoe moet ik britse cijfers vertalen? marks zo rond de 60, is dat goed?

ik ben bezig met aanmeldingen tot ons Masterprogramma te beoordelen, en dat is altijd zo lastig!
pi_122796438
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 17:55 schreef Jagärtrut het volgende:

ik ben bezig met aanmeldingen tot ons Masterprogramma te beoordelen, en dat is altijd zo lastig!
60 is 7,5
65 is 8
70 is 9

Zoiets :)
Ja doei.
pi_122796507
cool, thanks! :)
  dinsdag 12 februari 2013 @ 18:01:33 #153
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_122796509
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 17:55 schreef Jagärtrut het volgende:

Verschilt per uni bij mijn weten! Een 70 werd hier geloof ik een 8 ofzo, kan het voor je opzoeken als je wilt?

Cocoface, jeuj! *O*

Sarabi: tijd is idd zeldzaam, plus eerst weer eens actiever lessen :D
pi_122796696
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 18:01 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Verschilt per uni bij mijn weten! Een 70 werd hier geloof ik een 8 ofzo, kan het voor je opzoeken als je wilt?

Cocoface, jeuj! *O*

Sarabi: tijd is idd zeldzaam, plus eerst weer eens actiever lessen :D
Thanks, maar is niet nodig! Ik moet alleen maar een globale indicatie krijgen... O+
pi_122796792
Het is ook afhankelijk van het soort opleiding en de vorm van tentaminering en de stof enzo, maar als ik kijk naar de vakken die ik gevolgd heb en politicologie etc. dan denk ik dat 't wel goed in de buurt komt.

2:1 gemiddeld is zeg maar een 'Bene Meritum' en dat komt vanaf een 7,5 wat ik er van begrepen / ervaren heb :)
Ja doei.
pi_122796998
quote:
Naar huis! *O*
Woei!! *O*
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_122797957
An, wat fijn dat het huis verkocht is!

Coco, lekker naar huis en naar Saartje. Rustig aan doen he en niet het hele huis gaan stofzuigen en dweilen }:|

Ik zag dat meer mensen hier last hebben van een droge huid in de winter. Ik gebruik hiervoor (en voor mijn psoriasis) een creme van de Tuinen eigen merk. Het heet dode zee, hypo-allergeen Extra Creme.

Lijstje:
O: griekse yoghurt met honing
T: gekookt ei
L: meergranencroissant met zelfgemaakte eiersalade, volkoren boterham kaas
B: half uur wandelen
T: paar plakjes leverworst
D: zelfgemaakte hamburger, zoete aardappelen uit de oven met soja-honingglazuur, erwten
T: smoothie sinaasappel, banaan, kaneel, paar plakjes leverworst.

Planning voor morgen:
O: griekse yoghurt met honing
T: vlk boterham leverworst
L: 2 vlk boterhammen eiersalade
S: Jillian
T: stuk gerookte kip
D: spaghetti bolognese met parmezaanse kaas. Erbij courgette van de grill
T: plakjes leverworst
pi_122797983
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 17:31 schreef motorbloempje het volgende:
Hier is di of wo inmiddels alweer 'waarschijnlijk donderdag'.

Dan moet je ook maar niet emigreren naar Spanje. Mañana, mañana..

Hoe gaat het? Is het inmiddels kolderiek of echtechtecht niet leuk meer?
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_122798395
Ik heb net een paar uur geslapen want: moe
  dinsdag 12 februari 2013 @ 18:58:54 #160
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_122798421
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 18:47 schreef sigme het volgende:

[..]

Maar dan tomorrow, tomorrow, I love you, tomorrow? :P

Veel goed nieuws vandaag, Mo mag ook wel een stukje zou ik denken! Hopelijk dan toch morgen? :o
pi_122798902
hier nog mensen die het verbeteren van hun engels willen combineren met thuis-sporten?

ook available "lovely golf weather today" en "the climax really got to me"

:') _O- raap me ohoooop!
Kwak
pi_122799371
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 18:47 schreef sigme het volgende:

[..]

Heb op 't moment wat problemen met geloven in wat ze beloven. Er was vandaag natuurlijk wéér wat niet helemaal goedgegaan bij de bank waardoor het dus nu pas weer donderdag wordt in plaats van morgen. Ik heb besloten maar gewoon in ignoremodus te gaan tot we de sleutels in handen hebben. Ik kan me er gewoon op 't moment eigenlijk niet meer op verheugen :@ gewoon omdat élke stap vooruit twee stappen terug betekent. -O- Frustrerend en energieslurpend. Wellicht dat we er om kunnen lachen als we de sleutels eenmaal hebben, maar tot die tijd... nee... :') échtéchtécht niet leuk meer :') al zou ik graag vooral de kolder ervan in kunnen zien, iets wat anderhalve maand geleden missschien nog te doen was, maar nu na fout op fout op fout en gebroken belofte na gebroken belofte gewoon echt vooral kut is :')
Ja doei.
pi_122799402
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 19:10 schreef kwakz0r het volgende:
hier nog mensen die het verbeteren van hun engels willen combineren met thuis-sporten?

ook available "lovely golf weather today" en "the climax really got to me"

:') _O- raap me ohoooop!
_O- :')
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_122799467
Mijn hemel _O- :')
Ja doei.
  dinsdag 12 februari 2013 @ 19:31:37 #165
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_122799833
quote:
Ben je thuis in het weekend van 25 feb? :P
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  dinsdag 12 februari 2013 @ 19:34:53 #166
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_122799994
Coco naar huis *O*

Maria O+
pi_122800053
Yay Coco *O* en nu snel verder beter worden!
pi_122800193
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 19:31 schreef uniekhoorn het volgende:

[..]

Ben je thuis in het weekend van 25 feb? :P
Yes! Ben jij dan in de buurt?
  dinsdag 12 februari 2013 @ 19:40:10 #169
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_122800274
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 19:38 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Yes! Ben jij dan in de buurt?
Hele kleine kans want ik kan die vrijdag niet vrij krijgen en die is vrij essentieel :')
Dus nee :(
Heb al rondgebeld maar .... grom
pi_122800365
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 19:40 schreef uniekhoorn het volgende:

[..]

Hele kleine kans want ik kan die vrijdag niet vrij krijgen en die is vrij essentieel :')
Dus nee :(
Heb al rondgebeld maar .... grom
Bleuh. Komt je aanstaande schaatsen? Waar?

Het ijs kon wel eens van niet zo beste kwaliteit zijn..
  Moderator dinsdag 12 februari 2013 @ 19:44:17 #171
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_122800510
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 17:59 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

60 is 7,5
65 is 8
70 is 9

Serieus? Dan waren mijn cijfers op de uni stukken beter dan ik dacht :D :@ :') en ik vond het al zo raar dat je met 40 punten een vak kon halen, dacht dat ze de lat wel erg laag hadden gelegd. En hier kom ik dus negen jaar na dato achter 8)7 :')
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  Moderator dinsdag 12 februari 2013 @ 19:44:48 #172
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_122800546
En fijn dat je naar huis mag Coco!! *O*
pi_122800619
Jeeeeeeeeeeeeee proefschrift is gelezen en goedgekeurd door mn promotor! Nu gaat ie naar de leescommissie, die hebben zes weken om feedback te geven...

Hoop binnenkort een datum te kunnen melden!
Kwak
  dinsdag 12 februari 2013 @ 19:47:24 #174
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_122800719
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 19:46 schreef kwakz0r het volgende:
Jeeeeeeeeeeeeee proefschrift is gelezen en goedgekeurd door mn promotor! Nu gaat ie naar de leescommissie, die hebben zes weken om feedback te geven...

Ooh yeehaaaa! :D
  dinsdag 12 februari 2013 @ 19:47:39 #175
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_122800736
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 19:41 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Bleuh. Komt je aanstaande schaatsen? Waar?

Het ijs kon wel eens van niet zo beste kwaliteit zijn..
Ja, startpunt vliegveld Arlanda en dan , naar gelang het ijs goed is, 400 rondom Stockholm.
Hi wil heel graag maar wil niet zonder mij ... En voor mij hoeft het niet, dan ga ik liever zaterdag en zondag zelf even weg, in mijn upje.
pi_122800928
Moee net een paar uur geslapen. Zo weer studeren
pi_122801020
yay Kwak! *O*
pi_122801067
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 19:51 schreef Probability het volgende:
Moee net een paar uur geslapen. Zo weer studeren
dat zei je net ook al :P
Come here boy, set your mind at rest and let your dreams run free
pi_122801204
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 19:47 schreef uniekhoorn het volgende:

[..]

Ja, startpunt vliegveld Arlanda en dan , naar gelang het ijs goed is, 400 rondom Stockholm.
Hi wil heel graag maar wil niet zonder mij ... En voor mij hoeft het niet, dan ga ik liever zaterdag en zondag zelf even weg, in mijn upje.
Cool, Arlanda is hier twintig minuten vandaan. Wat ik begrepen heb is dat het ijs niet zo best is, hier in de buurt. Kijk ook hier http://www.unt.se/israpporten/

Als je in de buurt bent mag je altijd langskomen voor een bakje koffie/wat te eten ofzo! Leuk!
pi_122801287
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 19:53 schreef Novem het volgende:

[..]

dat zei je net ook al :P
Dan ben ik echt moe :+
pi_122801590
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 19:55 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Cool, Arlanda is hier twintig minuten vandaan. Wat ik begrepen heb is dat het ijs niet zo best is, hier in de buurt. Kijk ook hier http://www.unt.se/israpporten/

Als je in de buurt bent mag je altijd langskomen voor een bakje koffie/wat te eten ofzo! Leuk!
Zou je dat nou wel aanbieden? Het is uniekhoorn he..
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_122801626
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 19:44 schreef MaJo het volgende:

[..]

Serieus? Dan waren mijn cijfers op de uni stukken beter dan ik dacht :D :@ :') en ik vond het al zo raar dat je met 40 punten een vak kon halen, dacht dat ze de lat wel erg laag hadden gelegd. En hier kom ik dus negen jaar na dato achter 8)7 :')
Ligt eraan, misschien was bij jou een 60 wel een 7 of 6.5 en was de schaalverdeling anders. Zoals ik later al postte ken ik het gebied van Jagär en weet ik ongeveer de waardering.

Bij bijvoorbeeld informatica of wiskunde is een 60 omgerekend naar NL cijfers helemaal niet zo briljant, omdat er daar écht goede of foute antwoorden zijn, om maar wat te noemen.
Ja doei.
pi_122801658
quote:
10s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 20:02 schreef sigme het volgende:

[..]

Ach, een bloemkool van een kilo en een halve kilo broccoli, dat kan ik wel aan! Misschien nog een pond spruitjes erbij, ofzo...
pi_122801702
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 20:03 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Ach, een bloemkool van een kilo en een halve kilo broccoli, dat kan ik wel aan! Misschien nog een pond spruitjes erbij, ofzo...
:D!
Ja doei.
pi_122801747
Lijst
• bak roomyoghurt met appel kokosrasp, goji, nootje en zaden
• half haringkoninkje, wat rookworst, wat sucuk, 2 gekookte eieren, stukjes kokosnoot
• drinkdrank van kokoscream en zoete appel
• fruit: 2 appel, 1 peer, 4 mandarijnen? zoiets.
• avondeten: witvis met zalm, prei, champignons, courgette en ingekookte slagroomsaus met knoflook
• toe: abrikozen uit blik met slagroom
• borrel: 45 jaar oude whisky
  Moderator dinsdag 12 februari 2013 @ 20:06:34 #186
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_122801794
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 20:03 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Ligt eraan, misschien was bij jou een 60 wel een 7 of 6.5 en was de schaalverdeling anders. Zoals ik later al postte ken ik het gebied van Jagär en weet ik ongeveer de waardering.

Bij bijvoorbeeld informatica of wiskunde is een 60 omgerekend naar NL cijfers helemaal niet zo briljant, omdat er daar écht goede of foute antwoorden zijn, om maar wat te noemen.
Dit was journalistiek :) en zou best wel iets kunnen verschillen maar ik neem aan dat als 40 punten een voldoende is dat dat ongeveer hetzelfde is als een 5,5 of een 6 hier? Man wat voel ik me even stom _O-
pi_122801802
quote:

[..]

_O-
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_122801812
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 20:03 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Daar heb je wel een punt. Het is wel veel, maar niet heel begrotelijk. Hoewel groente bij jullie in het Hoge Noorden wel wat prijzig is, toch?
pi_122801909
Het hele Britse becijferingssysteem is lastig om te zetten naar NL-cijfers. Bij sommige opleidingen/vakken is het maximaal haalbare een 75, verglijkbaar met een 9/9.5, bij andere opleidingen/vakken is het mogelijk om 100 te halen.
Ja doei.
  Moderator dinsdag 12 februari 2013 @ 20:08:49 #190
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_122801922
Wat vind jij trouwens van de kwaliteit van de Engelse universiteiten Mo? Ik vond het schrikbarend vergeleken met het Nederlandse niveau en dan niet positief voor de Engelse universiteit zeg maar :X zal ook wel per uni verschillen maar ik vond dit echt opvallend! Des te raar vond ik het dat ik zo middelmatig scoorde :')
pi_122802066
quote:
14s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 20:06 schreef sigme het volgende:

[..]

Daar heb je wel een punt. Het is wel veel, maar niet heel begrotelijk. Hoewel groente bij jullie in het Hoge Noorden wel wat prijzig is, toch?
Heb het idee dat de boel voor fatsoenlijke groenten hier ook wat hoger ligt dan in NL< maar moet daar eens een keer een lijstje van gaan maken.

Sowieso is het groenvoer dat je hier in restaurants krijgt om te huilen ;( kreeg cabbage bij m'n eten vorige week. Smakeloze troep dat 't was.

Ah, Mr.Mo thuis, kan ik de guacamole gaan maken :9 :w
Ja doei.
  dinsdag 12 februari 2013 @ 20:11:37 #192
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_122802077
quote:

[..]

Dan is het gelijk 2 dag en slapen natuurlijk :D
pi_122802162
Lijstje

O: boterham pindakaas
T: 2 rijstwafels, appel
L: 2 boterhammen achterham, cup a soup
T: boterham pindakaas, banaan
S: uurtje fitness (5km hardlopen + KT)
D: kip, veel groente en rijst
T: klein bakje kwark en misschien een stukje chocola oid
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
  Moderator dinsdag 12 februari 2013 @ 20:15:20 #194
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_122802255
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 20:08 schreef motorbloempje het volgende:
Het hele Britse becijferingssysteem is lastig om te zetten naar NL-cijfers. Bij sommige opleidingen/vakken is het maximaal haalbare een 75, verglijkbaar met een 9/9.5, bij andere opleidingen/vakken is het mogelijk om 100 te halen.
Wel apart dat dat per opleiding zo verschilt! Maar denk dat je altijd wel verschillen hebt, ook in Nederland. Alleen niet zo extreem :)
pi_122802320
Even vergeten hoeveel 500gr spinazie was :')
Maar heb voor de rest van de week salade :9
pi_122802527
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 20:16 schreef V1z0R het volgende:
Dat eet ik in 1 keer weg..
pi_122802653
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 20:20 schreef MarMar het volgende:

[..]

Dat eet ik in 1 keer weg..
Serieus, ook in salades (dus wat meer volume, zeg maar)? :D
  dinsdag 12 februari 2013 @ 20:25:32 #198
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_122802816
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 20:16 schreef V1z0R het volgende:
Dat stop ik in reuzenchampignons met ui en tomaat als bijgerecht van de rest van de groente
pi_122802931
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 20:22 schreef Goodbye het volgende:

[..]

Serieus, ook in salades (dus wat meer volume, zeg maar)? :D
Een grote kom salade eet in zo weg ja.. mijn grote barbatruc, volume vullen met groen zodat ik het idee heb dat ik veel eet :P
Ik heb net 5 witlofstruiken op.
pi_122803050
Oké, ik doe het jullie niet na! Klinkt wel lekker, die gevulde champignons! :9
pi_122803150
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 19:46 schreef kwakz0r het volgende:

Woei! *O*

Yogales ging nog best goed met het pootje. Nu pompoensoep :9
pi_122803690

Rest van de spinazie zit in de zak...

Dat eet je niet in ene op hoor
pi_122803872
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 20:43 schreef V1z0R het volgende:
[ afbeelding ]
Rest van de spinazie zit in de zak...

Dat eet je niet in ene op hoor
Jawel.
Jij eet een pond vlees op brood bij je lunch, ik eet gemiddeld een pond groente per dag en meestal in 1 maaltijd.
pi_122804273
In een salade zou ik ook niet in een keer zo veel spinazie eten. Maar wel geroerbakt met pijnboompitten en knof.
  Moderator dinsdag 12 februari 2013 @ 20:55:27 #205
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_122804378
Ik kan ook behoorlijke hoeveelheden groente wegstouwen :Y laatst nog 500 gram wortels op :9
pi_122804528
Ik denk dat ik vandaag bijna een kilo groente had :P maar witlof is dan ook zwaar.
pi_122804656
Uhm... lijstje van vandaag is niet helemaal gelukt :@
En morgen wordt de boel verdubbeld, wish me luck :{
pi_122804722
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 21:00 schreef ChildoftheStars het volgende:
Vandaag is nog niet voorbij :) en good luck.
pi_122804736
quote:
Vandaag is nog niet om..
pi_122804792
Oh, een stronk witlof is ongeveer 100 gram, ik dacht zwaarder, dan zit ik toch niet zover over een pond vandaag :) (ja ik heb het getjekt haha)
pi_122804805
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 20:47 schreef MarMar het volgende:

[..]

Jawel.
Jij eet een pond vlees op brood bij je lunch, ik eet gemiddeld een pond groente per dag en meestal in 1 maaltijd.
:D bij m'n lunch maar iets van 2 ons vlees hoor.

Maar dat is in totaal 500gr(~250gr in de salade) spinazie, 4 paprika's, 2 siepels, 4 tomaten, 4 teentjes knoflook, 2 handen olijven, 2 plakken feta, 1 grote rode peper, hand pijnboompitten (zout, peper, cayenne peper, balsamico en olijfolie :9 )...
Bent tonnetje rond zou je dat allemaal in je maag hebben.
  Vis een optie? dinsdag 12 februari 2013 @ 21:03:52 #212
70532 loveli
N
pi_122804863
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 20:57 schreef MarMar het volgende:
Ik denk dat ik vandaag bijna een kilo groente had :P maar witlof is dan ook zwaar.
En een kilo geboden! Hoor ik daar elfhonderd gram, jij daar in de hoek? Nee?

Een kilo, dames en heren. Eenmaal, andermaal...
crap in = crap out
pi_122804921
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 21:03 schreef loveli het volgende:

[..]

:D :'( :D
pi_122804948
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 21:02 schreef V1z0R het volgende:

[..]

:D bij m'n lunch maar iets van 2 ons vlees hoor.

Maar dat is in totaal 500gr(~250gr in de salade) spinazie, 4 paprika's, 2 siepels, 4 tomaten, 4 teentjes knoflook, 2 handen olijven, 2 plakken feta, 1 grote rode peper, hand pijnboompitten (zout, peper, cayenne peper, balsamico en olijfolie :9 )...
Bent tonnetje rond zou je dat allemaal in je maag hebben.
True, maar het ging over de spinazie :P
Ik eet soms echt een grote slabak, waar je normaal voor je hele gezin salade in serveert, leeg. Maar dan niet met heel veel feta en zulks erdoor, gewoon tomaatje, beetje dressing..
Ben de afgelopen jaren erg handig geworden in veel eten proppen binnen een kleine kcal-marge ;)
pi_122804960
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 21:01 schreef Probability het volgende:

[..]

Vandaag is nog niet om..
Klopt, ik ga dadelijk ook proberen bij te eten
  Vis een optie? dinsdag 12 februari 2013 @ 21:05:38 #216
70532 loveli
N
pi_122804963
quote:
Prop nu ff het restant van je lijstje in je hoofd, dan mag je morgen gewoon weer 1 heel lijstje eten.
crap in = crap out
pi_122805007
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 21:05 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Klopt, ik ga dadelijk ook proberen bij te eten
fixxed :)
pi_122805065
Voornemen: hardlopen op dinsdag even overslaan en in plaats daarvan gaan spinnen.
Dat viel mooi even tegen zeg. :D
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 21:03 schreef loveli het volgende:

[..]

Waar is Uniekje?! oO<
Doe wat je niet durft.
  Vis een optie? dinsdag 12 februari 2013 @ 21:08:12 #219
70532 loveli
N
pi_122805104
Hmz.. google advertentie van epic mealtime :')
crap in = crap out
pi_122805254
Zoooooo ik ga weer studeren ;(
  Vis een optie? dinsdag 12 februari 2013 @ 21:11:50 #222
70532 loveli
N
pi_122805323
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 21:09 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

^O^
Ga je dat ook echt doen? Voor jezelf he, voor ons maakt het niet uit wat je eet.
crap in = crap out
pi_122805330
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 21:10 schreef Probability het volgende:
Zoooooo ik ga weer studeren ;(
Binnenkort tentamens?
pi_122805428
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 21:11 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Binnenkort tentamens?
Stage verslag inleveren & heel zwaar blok & werk van bijbaantje & studieachterstanden & wiskunde toets voor master
pi_122805430
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 21:11 schreef loveli het volgende:

[..]

Ga je dat ook echt doen? Voor jezelf he, voor ons maakt het niet uit wat je eet.
Ik ben nu wortelen aan het wegknauwen en zo meteen pak ik een appel en sinaasappel.
En dan ga ik zo even kcals tellen voor deze dag om de schade op te nemen.

"Gelukkig" was het sporten minder intersief dan gepland.
pi_122805469
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 21:13 schreef Probability het volgende:

[..]

Stage verslag inleveren & heel zwaar blok & werk van bijbaantje & studieachterstanden & wiskunde toets voor master
Dat eerste wist ik
En de rest is bijzonder minder :{ Werk je jezelf niet teveel over de kop. Rust en slaap heb je nodig voor goede prestatie *knuf*
  Vis een optie? dinsdag 12 februari 2013 @ 21:15:18 #227
70532 loveli
N
pi_122805514
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 21:14 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Ik ben nu wortelen aan het wegknauwen en zo meteen pak ik een appel en sinaasappel.
En dan ga ik zo even kcals tellen voor deze dag om de schade op te nemen.

"Gelukkig" was het sporten minder intersief dan gepland.
Doe eens een planningslijstje en een totaallijstje van vandaag?
crap in = crap out
pi_122805725
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 21:14 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Dat eerste wist ik
En de rest is bijzonder minder :{ Werk je jezelf niet teveel over de kop. Rust en slaap heb je nodig voor goede prestatie *knuf*
Heb vanmiddag al een paar uur geslapen :P yess ik ga chill doen!

Morgen naar de HA om te vragen hoe&wat nu
pi_122805744
Dit was vandaag:
O. 2 boterhammen met kaas en een glas melk
L. 2 boterhammen met rucula, roomkaas, tomaat en komkommer drie crackers met een appel
T. sinaasappel en een appel 1 snack a jack
D. Wrap met zalm, sla, roomkaaslight again en veel kruiden. Daarbij een salade met groenterestjes (worteltjes, paprika oid).
S. (laat ik eens beginnen met die te noemen) twee uur fitness
T. Kwark met daarin een banaan vijf wortels, sinaasappel en een appel
pi_122805789
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 21:19 schreef Probability het volgende:

[..]

Heb vanmiddag al een paar uur geslapen :P yess ik ga chill doen!

Morgen naar de HA om te vragen hoe&wat nu
Oke, dat is beter om te lezen :)
En vooral dat laatste is denk ik heel erg verstandig van je :), als ik zo mag gokken over het internet
pi_122805823
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 21:20 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Oke, dat is beter om te lezen :)
En vooral dat laatste is denk ik heel erg verstandig van je :), als ik zo mag gokken over het internet
Ja was er vorige week ook al en moest even terug komen van haar :)
pi_122805851
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 21:19 schreef ChildoftheStars het volgende:
Dit was vandaag:
L. 2 boterhammen met rucula, roomkaas, tomaat en komkommer drie crackers met een appel
D. Wrap met zalm, sla, roomkaaslight again en veel kruiden. Daarbij een salade met groenterestjes (worteltjes, paprika oid).
T. Kwark met daarin een banaan vijf wortels, glas melk, sinaasappel en een appel
crackers wortels sinaasappel en appel zijn no way near vervanging voor boterhammen en kwark. Waarom doe je niet alsnog kwark en/of boterhammen?
Dat je minder zou verbranden als je het later op de dag eet is een fabel, dat weet je he?
pi_122805900
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 21:20 schreef Probability het volgende:

[..]

Ja was er vorige week ook al en moest even terug komen van haar :)
Klinkt als een betrokken arts, fijn!
pi_122805928
quote:
Dit was vandaag:
T. Kwark met daarin een banaan vijf wortels, sinaasappel en een appel
Geen best lijstje, waarom eet je niet gewoon wat je plant? Dit is echt schrikbarend weinig
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_122805940
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 21:22 schreef MarMar het volgende:

[..]

Klinkt als een betrokken arts, fijn!
Ik kende haar nog niet maar ze was wel heel aardig!
  Vis een optie? dinsdag 12 februari 2013 @ 21:25:52 #236
70532 loveli
N
pi_122806099
quote:
Dit was vandaag:
T. Kwark met daarin een banaan vijf wortels, glas melk, sinaasappel en een appel
Je hebt dus netto (als je zo je wortels enzo opeet) 2 boterhammen met roomkaas geskipt en kwark met banaan.

Voor jezelf lijkt het me best aardig als je het alsnog eet. Ik slaap er geen minuut langer of korter van als jij jezelf saboteert, uithongert of volvreet. Lijkt me wel iets om te melden bij de dietiste en hulpverleners.

Stel het iig op prijs dat je ons niet voor de gek houdt.

En als je roomkaas eet, neem dan de roomvariant en niet de light. Daar slaap ik wel slecht van :P
crap in = crap out
pi_122806296
Even op de vragen:

Ja, morgen moet ik het er ook over hebben en ik begin er haast in te geloven dat ik er heel erg fout in heb gedaan om hulpverleners toe te staan zich hiermee te bemoeien. Ik zit gewoon half te janken (naja heel) bij de gedachte dat er morgen nog meer bij moet. Het maakt ook allemaal niet uit, alleen ik moet even mijn gevoel wegdrukken erbij.

@Loveli: Ik wist wel dat ik je een slechte nacht kon veroorzaken ;)
pi_122806424
Ik zou lekker kwark met banaan eten en een schep muesli erdoor, maar goed wie ben ik :D

Ik ging net bijna out tijdens mn sportles, had toch echt niet weinig gegeten :')
Was lang geleden sinds de vorige keer!

Lijst:
O: havermout, kokos, banaan
T: koffie verkeerd, koekje
L: 3 crackers, gekookt ei/hummus/geitenkaas en salade van tomaat/komkommer/surimi
T: rijstwafel geitenkaas, appel
D: quinoa met pesto, veel geroosterde pompoen, pijnboompitten en geitenkaas
T: twee dextro's :')
T: kwark met appelmoes :9
pi_122806456
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 21:22 schreef Probability het volgende:

[..]

Ik kende haar nog niet maar ze was wel heel aardig!
Ze komt deskundig over. En dat laatste is bijna net zo belangrijk. Nice
pi_122806504
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 21:30 schreef ChildoftheStars het volgende:
Even op de vragen:

Ja, morgen moet ik het er ook over hebben en ik begin er haast in te geloven dat ik er heel erg fout in heb gedaan om hulpverleners toe te staan zich hiermee te bemoeien. Ik zit gewoon half te janken (naja heel) bij de gedachte dat er morgen nog meer bij moet. Het maakt ook allemaal niet uit, alleen ik moet even mijn gevoel wegdrukken erbij.

Hetzelfde wat jou doet geloven dat je er fout aan doet om hulpverleners in te schakelen, precies dát doet mij geloven dat je er goed aan gedaan hebt.
Je bent geen konijn, je bent een mens, aanzienlijk groter dan een konijn..
Ergo: op worteltjes overleef je niet.
pi_122806569
Klinkt niet goed, Nall :{
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 21:05 schreef MarMar het volgende:

[..]

True, maar het ging over de spinazie :P
Ik eet soms echt een grote slabak, waar je normaal voor je hele gezin salade in serveert, leeg. Maar dan niet met heel veel feta en zulks erdoor, gewoon tomaatje, beetje dressing..
Ben de afgelopen jaren erg handig geworden in veel eten proppen binnen een kleine kcal-marge ;)
Nee, ging over wat er op de foto staat :P

Ach nu kun je tenminste normale salades eten :) Alleen sla, tomaat en dressing zou ik verdrietig van worden.
pi_122806571
Ik zag vandaag een chick bij dr OZ met een eetstoornis.
Ze at 500 kcal per dag, die ze vervolgens direct weer uitkotste.
Dit deed ze al een half jaar en ze leefde nog. Best knap!

Geen aanrader trouwens want dr slokdarm was eraan, evenals haar tanden. En ze had een ernstige hartafwijking erdoor. Toen ben ik weggezapt :D
  dinsdag 12 februari 2013 @ 21:37:20 #243
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_122806649
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 21:35 schreef Nallie het volgende:
Menselijk lichaam kan idd een boel hebben, zo blijkt maar weer :Y maar eens houdt het op, kijk maar naar die heel dunne dames die niks meer kunnen enzo..!

Voel je je nu weer beter? :*
pi_122806697
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Menselijk lichaam kan idd een boel hebben, zo blijkt maar weer :Y maar eens houdt het op, kijk maar naar die heel dunne dames die niks meer kunnen enzo..!

Voel je je nu weer beter? :*
Beetje, maar heb t wel vaker gehad. Alleen t was een hele tijd weg. Even nadenken wat ik veranderd heb in eten/supplementen ;)
  dinsdag 12 februari 2013 @ 21:39:35 #245
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_122806772
Vind het nog weinig Nallie
pi_122806776
quote:
Even op de vragen:

Gevoel gaat over!! Wordt eerst erger.... Lijkt niet erger te kunnen en dan wordt het minder :Y

En wat is het ergste? Dat je aan het huilen bent? Dat droogt weer op :Y
  dinsdag 12 februari 2013 @ 21:40:18 #247
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_122806791
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 21:39 schreef Probability het volgende:

[..]

Gevoel gaat over!! Wordt eerst erger.... Lijkt niet erger te kunnen en dan wordt het minder :Y

Ooooh lief O+
pi_122806802
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 21:35 schreef V1z0R het volgende:
Klinkt niet goed, Nall :{

[..]

Nee, ging over wat er op de foto staat :P

Ach nu kun je tenminste normale salades eten :) Alleen sla, tomaat en dressing zou ik verdrietig van worden.
Dat eet ik gewoon ook nog hoor, wanneer ik rauwkost bij mijn lunch typ bijvoorbeeld ;)
Ik vind het lekker, dat dan weer wel :)
pi_122806847
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 21:39 schreef uniekhoorn het volgende:
Vind het nog weinig Nallie
Ik zal m eens door de meter halen voor je :)

Edit 2100 kcal, dus lijkt me prima!

[ Bericht 3% gewijzigd door Nallie op 12-02-2013 21:53:02 ]
pi_122806911
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 21:39 schreef Probability het volgende:

[..]

Dank je :* vind ik lief :)

Naja... zoals mijn mams zegt "gevoelens zijn er om uitgeschakeld te worden". Alleen ben ik ook diep in mijn hard bang dat ik aan ga komen en dat ze me dan bij PsyQ niet eens serieus gaan nemen, onder het motto 'ach meid, je eet toch min of meer normaal'.
Maja... eensch zien of ik morgen de diëtist daarmee lastig kan vallen.

En inderdaad, ik ben weer droog achter de oogjes ;)
pi_122806945
quote:
Even op de vragen:

Je gevoel weg drukken is nou net je probleem. Controle houden door niet te eten. Je krijgt het spaans benauwd omdat je aan jezelf moet werken en daarom ga je nu juist weer niet eten? Wat Mar al zei: daarom hoor jij dus wel hulpverlening te krijgen. Leren gevoelens toelaten en blijven eten en zulks. Dat kan jij niet zonder hulp.

/schop onder de kont
pi_122806959
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 21:35 schreef Nallie het volgende:

Geen aanrader trouwens want dr slokdarm was eraan, evenals haar tanden. En ze had een ernstige hartafwijking erdoor. Toen ben ik weggezapt :D
*steekt vinger* me too, en ik heb vaker van die fases gehad.
Eigenlijk nog mazzel dat de gevolgen redelijk mee vallen bij mij :@
pi_122807037
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 21:42 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Naja... zoals mijn mams zegt "gevoelens zijn er om uitgeschakeld te worden". Alleen ben ik ook diep in mijn hard bang dat ik aan ga komen en dat ze me dan bij PsyQ niet eens serieus gaan nemen, onder het motto 'ach meid, je eet toch min of meer normaal'.

Je zit toch niet in het leger??

En dan kom je aan.. Dat kan er weer af met goed en gezond eten & sporten. Van slecht eten krijg je een platte kont en cellulitis.
pi_122807145
Aja... ratio tegen een gestoorde geest, daar kan ik niet tegen op en het is beide waar...
pi_122807333
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 21:47 schreef ChildoftheStars het volgende:
Aja... ratio tegen een gestoorde geest, daar kan ik niet tegen op en het is beide waar...
Ik heb vaak 'angst' om te studeren omdat ik dan lang stil moet zitten en veel eet. Ook bang om aan te komen etc

Heb ook een tijd lang 8 uur per week gesport, 200 sit ups per dag op:
2 boterhammen zonder boter
Pakje sap pakje sultana
2 boterhammen
Cup a soul
Avg zonder jus en weinig vlees

(En ik at nooit smeerseltjes etc vaak alleen droge crackers of een stukje brood)

Maar toen wist ik nog niet beter, woonde ik nog thuis & had ik meer discipline

Om maar aan te geven dat je ook zonder 'stoornis' niet altijd heel logisch hoeft te denken
pi_122807512
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 21:50 schreef Probability het volgende:

[..]

Ik heb vaak 'angst' om te studeren omdat ik dan lang stil moet zitten en veel eet. Ook bang om aan te komen etc

Pakje sap pakje sultana
2 boterhammen
Cup a soul

(En ik at nooit smeerseltjes etc vaak alleen droge crackers of een stukje brood)

OMG... dat is behoorlijk niet oke :S
En of het discipline is weet ik te betwijfelen, tenzij angst en discipline tegenwoordig hetzelfde zijn.

Hoe ga je nu met die angst dan om?
  Vis een optie? dinsdag 12 februari 2013 @ 21:54:35 #257
70532 loveli
N
pi_122807519
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 21:42 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Als je dat te horen krijgt, stoppen wij met zeuren over je min of meer normale lijstjes. Die durf ik wel aan.
crap in = crap out
pi_122807749
@Loveli: Ergens schat ik de kans eventueel klein. De gedachte is ook niet geheel rationeel. Alleen als ik nu mee ga met die diëtist ben ik bang over een maand met een probleem bij PsyQ te zitten. Ik doe maar moeilijk.

Ik ga mezelf maar even schoppen naar de broodtrommel

En ik heb besloten dat als het me allemaal lukt en zo, dat ik mezelf mag belonen. En dan wil ik deze tegen die tijd:

http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/S99891422/#/S99891422
pi_122807916
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 21:58 schreef ChildoftheStars het volgende:
@Loveli: Ergens schat ik de kans eventueel klein. De gedachte is ook niet geheel rationeel. Alleen als ik nu mee ga met die diëtist ben ik bang over een maand met een probleem bij PsyQ te zitten. Ik doe maar moeilijk.

Ik ga mezelf maar even schoppen naar de broodtrommel

En ik heb besloten dat als het me allemaal lukt en zo, dat ik mezelf mag belonen. En dan wil ik deze tegen die tijd:

http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/S99891422/#/S99891422
geloof me, als je bij PsyQ de vragenlijsten en intake eerlijk doet, kom je sowieso wel in een programma. niet iedereen met anorectische denkbeelden heeft ondergewicht, en ze halen het er heus wel uit, zeker als ze weten dat je al bij een dietist loopt. daar ga je trouwens ook weer bij een dietist terecht komen.

ik had ook geen gerichte eetstoornis, maar zat toch in behandeling, als "niet anders omschreven"

kortom: je bent t nu als smoes voor jezelf aan t invullen. niet doen.
Kwak
pi_122807978
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 21:54 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

OMG... dat is behoorlijk niet oke :S
En of het discipline is weet ik te betwijfelen, tenzij angst en discipline tegenwoordig hetzelfde zijn.

Hoe ga je nu met die angst dan om?
Nee wist niet beter en woonde bij ouders.

Nu eet ik normaal en tijdens tentamens heel veel - en ik kom meestal ook aan :P maar goed dan moet ik maar gewoon wat meer sporten daarna denk ik nu.. Er zijn nu belangrijkere dingen.

Maar dat wil niet zeggen dat ik dat af en toe ook niet vervelend vind en dat iedereen zich daar wel eens druk om maakt.

Lang verhaal kort - een beetje druk maken is prima maar doorslaan niet. Balans vinden etc.
pi_122807980
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 21:50 schreef Probability het volgende:

[..]

Pakje sap pakje sultana
2 boterhammen
Cup a soul

Om maar aan te geven dat je ook zonder 'stoornis' niet altijd heel logisch hoeft te denken
Zielen vullen ook voor geen meter :N

sorry, had een mental image :') way niet interessant voor de huidige discussie :@

Cots, tuurlijk voel je een weerstand nu je meer moet eten. Diëtist zal dat niet gek vinden en zelfs verwachten misschien. Maar juist nú moet je doorzetten, je bent al zo ver als je eenmaal hebt aangeklopt voor hulp :Y. Voor jezelf en je gezondheid :*.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_122808106
Oh en begeleiding van een psycholoog lijkt me juist heel verstandig :).
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_122808177
O en over of je 'aandoening', ik dacht ook dat ik mij aanstelde qua depressie&adhd en bedacht allemaal smoesjes.. Maar dat was uiteindelijk alleen maar angst.. !
pi_122808487
Tja... het is ook wel zo inderdaad.
In elk geval heb ik me nu maar even aan het eten gezet, moet toch een keer gebeuren en zo.

Dank jullie wel :*
pi_122812221
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 22:10 schreef ChildoftheStars het volgende:
Tja... het is ook wel zo inderdaad.
In elk geval heb ik me nu maar even aan het eten gezet, moet toch een keer gebeuren en zo.

Dank jullie wel :*
Goed bezig!
pi_122812274
Weet je CotS, ik was met rolstoel niet minder mens. Jij bent ook niet minder mens omdat je hulp nodig hebt.
En ja het is anders, maar ook weer niet.. je kiest namelijk niet met welke karaktereigenschappen je geboren wordt en je kiest ook niet wat je overkomt.
Net als dat ik niet koos voor mijn skelet en wat mij fysiek overkwam.

Ik snap dat het een heel proces is, maar weet in elk geval dat hulp nodig hebben en hulp vragen niets te maken heeft met falen.
En gevoelens wegstoppen.. mjah, ik ken dat soort uitspraken. Maar je weet dat het indruist tegen wat je zelf van binnen voelt. Dan bedoel ik niet dat laagje van angst en schaamte en wat je allemaal aan patronen hebt ingebouwd, maar daaronder.. Leer daar naar luisteren, dan kom je heel ver.
:*
pi_122814021
Ik heb een hele specialistische master uitgekozen om te doen...... zie ik dat mijn ex van voor de vorige nu deze master doet. HOU OP!!!!!!
  Vis een optie? dinsdag 12 februari 2013 @ 23:59:30 #268
70532 loveli
N
pi_122814452
Is dat de ex voor de ijdeltuit?
crap in = crap out
pi_122814525
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 23:59 schreef loveli het volgende:
Is dat de ex voor de ijdeltuit?
uhm.. ja die ijdeltuit haha ja die is het!
de vorige ex ben ik nog beetje mee aan het daten/scharrelen/smsen/samen huiswerk maken

heb deze week een date.. hij is ook lang.. donker haar blauwe ogen.. komt uit dezelfde stad als de vorige 2 en doet dezelfde studie. Variatie w/ w/ w/
  Vis een optie? woensdag 13 februari 2013 @ 00:10:49 #270
70532 loveli
N
pi_122814826
crap in = crap out
pi_122815491
Haha..
pi_122817884
Ohai! Vandaag onderweg en alles...
Planning
O. Drie bth kaas
L. Salade en soep
T. Twee fruit en cappucino
D paddestoelen,pompoen , rijst. Mix van restjes.
S. Bodypump en buik spieren
pi_122818398
Mogguh!

Hoe was de combat, Perr?

O: spinaziesalade :9 paar flinke slokken melk
L: 3-4 bth paprika/kip/paard, 2 melk, kiwi
T: grapefruit
S: kort rondje KT
D: 2 gemarineerde biefstukjes met champignons en wat broccoli met kaas
T: ??
pi_122818429
Morning

O: bakje kwark met muesli
T: boterham pindakaas
L: 2 boterhammen gelderse worst
T: gekookt eitje, worteltjes, fruit, rijstwafel
D: halve pizza (zo'n dunne bodem pizza van de appie), salade met gerookte kip en avocado
T: wijntje en toastjes met gerookte zalm
pi_122818610
Mogge!

Spierpijn allover haha! Lekkah!

O: yoghurt met muesli
T: cappuccino, banaan
L: Moblo volkorenwrap met zalm, roomkaas en sla
B: wandelen, weet nog niet of ik de 8 of de 5 km ga doen
T: cappuccino, rijstwafel kaas (of 2)
D: weet ik nog niet
T: kwark met warme appel
pi_122819288
goeiemorgen!

Belabberde nacht gehad, kat die het huis aan het verkennen was, inclusief mijn rug..ik heb geloof ik 3 uur geslapen. Hoop dat de kat vannacht zich wat meer thuis voelt...
pi_122819437
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 09:35 schreef Jagärtrut het volgende:
goeiemorgen!

Belabberde nacht gehad, kat die het huis aan het verkennen was, inclusief mijn rug..ik heb geloof ik 3 uur geslapen. Hoop dat de kat vannacht zich wat meer thuis voelt...
Slaapkamer deur dicht houden?
pi_122819455
quote:
1s.gif Op woensdag 13 februari 2013 09:42 schreef Probability het volgende:

[..]

Jah dacht ik ook gelijk..
Onze kat zit 's nachtes in de bijkeuken, niet door het hele huis.
pi_122819492
Sommige katten jagen ook op je tenen. Word je wakker, hangt er ineens een kat aan je voet..
pi_122819501
quote:

[..]

^^

En dat 'ie op verkenning gaat betekent volgens mij dat hij zich al redelijk thuis begint te voelen. Vannacht wordt het misschien al wat rustiger. ;)
pi_122819536
quote:

[..]

ja, dat is misschien wel het plan. Maar goed, voor de eerste nacht vond ik dat ze rond moest kunnen lopen. Had me er al wat op ingesteld. Verder hebben we een klein appartement, dus vind ik het ook wat zielig als ze niet overal kan komen. Nog maar even over nadenken.
pi_122819551
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 09:45 schreef Goodbye het volgende:

[..]

^^

En dat 'ie op verkenning gaat betekent volgens mij dat hij zich al redelijk thuis begint te voelen. Vannacht wordt het misschien al wat rustiger. ;)
ja, inderdaad. ze was vanmogen een hele andere kat. wel grappig!

anyways, enough about cats. Coffee! c_/
pi_122819586
Ik krijg het al benauwd als ik denk aan kattenharen in mn bed. :o

Maar goed idee, van die koffie! c_/
Doe wat je niet durft.
pi_122819775
Koffie:9

Viiz, het lesje gisteren was leuk! Voelde me vet belachelijk maar werd er we'll vrolijk van!
pi_122819804
Kittehs O+

T d'r bij, 3 dropjes.
pi_122819837
Hai :)

Ik ben moe en verkouden. Ben al 2 uur aan t werk :')
Gelukkig maar afspraken tot 3 uur, dan sporten hoop ik.

Katten O+ maar ze mogen niet bij me slapen :P
pi_122820270
Al achter waarom je gister bijna knockie ging? Of was het dat 2100 gewoon te weinig is om een les boksen op te doen?
pi_122820289
Planning:
O: 2 gebakken eieren met ontbijtspek op 2 boterhammen
T: cappuccino
S: crossfit (40 herhalingen), half uurtje cardio
T: whey shake, smaak vanille, met 200 ml melk
L: Nallie salade (klein blikje kikkererwten, 3 tomaten, halve parika, halve komkommer, scheutje olijfolie)
T: stukje zelfgemaakt chocoladetaart met een icing van witte chocolade en er zitten ook nog wat kersen in. B-)
D: uit eten. Nog onbekend wat en waar. :D
Doe wat je niet durft.
pi_122820332
:D MoBlo wraps, Nallie salade's... Hoezo we inspireren elkaar? :+
pi_122820359
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 10:20 schreef V1z0R het volgende:
Al achter waarom je gister bijna knockie ging? Of was het dat 2100 gewoon te weinig is om een les boksen op te doen?
Nee denk niet dat t te weinig was. Heb vaak genoeg gebokst op minder.
Mn bloeddruk is sowieso al laag altijd en slik in de winter medicatie die dat kan versterken.
Daarbij is mn weerstand volgens mij wat laag, nu ik ook verkouden ben en dan speelt t ook vaak op. combinatie van factoren dus!

En Henk, die salade als L is te weinig! Zeker na crossfit. Zoveel zit er niet in kikkererwten!
pi_122820614
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 10:22 schreef V1z0R het volgende:
En dan kom ik iedere keer met mn taarten en koekjes. :@
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 10:23 schreef Nallie het volgende:

En Henk, die salade als L is te weinig! Zeker na crossfit. Zoveel zit er niet in kikkererwten!
Ik denk dat het stuk taart wel eens vrij vlot na de lunch kan zijn. :P
Maar zal wat boterhammen in mn tas proppen. :)
Doe wat je niet durft.
pi_122820648
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 10:22 schreef V1z0R het volgende:
Whehe :D

Nou, ik ben de dag ook goed begonnen met 7km hardlopen :z dan komt de rest van de dag beter uit.

S: 7km hardlopen
O: yoghurt met banaan een branflakes en amandelvlokken
T: 2 gekookte eitjes
L: bagel met tonijnsalade
T: roggebrood
D: fajiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiitas

Ja doei.
pi_122821134
Eindelijk blij dat er een keer iets wat ik leuk vind voorbij komt op shopvip, dekbedovertrekken *O*

Mine:

(Zonder dat dooie beest)
quote:
0s.gif
Op woensdag 13 februari 2013 10:33 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:

[..]

En dan kom ik iedere keer met mn taarten en koekjes. :@

Is alleen niemand die meegaat met m'n bruine bonen met spek ;(
  woensdag 13 februari 2013 @ 10:55:09 #294
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_122821212
Bruine bonen met spek :9 Zou graag willen maar de mister houdt niet zo van bonen, of van spek :') Al heb ik hem wel al aan de chili con carne, en recentelijk ook aan spekjes door zn boerenkool! :P *er is hoop*
pi_122821250
Que :?
Bij Cococakes heeft je dude ook speklappen lopen eten...
pi_122821277
Mooi dekbedovertrek, Viz! Duur? :P.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_122821459
  woensdag 13 februari 2013 @ 11:04:23 #298
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_122821538
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 10:56 schreef V1z0R het volgende:
Que :?
Bij Cococakes heeft je dude ook speklappen lopen eten...
Ohh spekLAPPEN. Ja die wel. Maar geen spekjes. Waarom weet ik ook niet :+

Ik lust juist wel weer spekjes maar geen speklappen :+
pi_122822092
Misschien om dat spekjes gezouten zijn :?

Spekjes gebruik je alleen als je voor >6 personen bruine bonen met spek moet maken, anders met speklappen :9~
  Vis een optie? woensdag 13 februari 2013 @ 11:27:48 #300
70532 loveli
N
pi_122822339
Spekkies :9
crap in = crap out
pi_122822404
Dicht :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')