Prutsersquote:Op dinsdag 12 februari 2013 13:53 schreef caddy97 het volgende:
heb ik gedaan (denk ik). had eerst geen spanning op zekering 18,nu na ander relais plaatsen wel.weet alleen niet precies welke het is,zelfs de vw garage wist niet welke relais ik moest hebben.
Effe opzoeken waar de pomp zit, zit een stekkertje aan, en dan meten met een multimeter lijkt mequote:
pechhulp van wat? Zal geen ANWB zijn geweest, want dan had je nu gereden.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 14:05 schreef caddy97 het volgende:
is net ook iemand geweest van pechhulp,test alleen de accu,zegt dat die niet goed is. wij zeggen al hij krijgt geen brandstof,maar volgens mij had hij nog confetti in zijn oren,want hij ging meteen weer,na alleen controle vd accu.
Nu met dat nieuwe relais zou er spanning moeten aankomen bij de pomp. zoniet, is er nog steeds ergens iets niet goed in de bekabeling of het relais.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 14:08 schreef caddy97 het volgende:
dat hadden we gemeten,gaf geen spanning,willen ff testen met draadjes, maar welke kabel is plus of min en moeten die ook zo op de accu en welke op de pomp
Meteen een klacht mailtje naar Univè sturen.. lamme flikker. Vangt ie wel geld voor, alleen ben jij, de klant die het uiteindelijk betaalt, er niet bepaald mee geholpen..quote:Op dinsdag 12 februari 2013 14:09 schreef caddy97 het volgende:
pechhulp van unive verzekering,volgens mij van van lierop of zo
Nee, lopen moet 'ie altijd, draadje kan na langere tijd misschien warm worden, maar voor een pulsje is eigenlijk alles wel goed..quote:Op dinsdag 12 februari 2013 14:31 schreef caddy97 het volgende:
wij hadden relais 80 vervangen door 167,is wel dezelfde aansluiting en we kregen wel spanning op de zekering,maar we weten niet of het de goede was.maar aangezien we voorheen geen spanning op die zekering hadden en nu wel,zal het toch wel iets daar mee te maken hebben.neem ik aan. we hebben net geprobeerd met draadje,maar hij loopt niet.kan het draadje te dun of te zwak zijn misschien
Is ook het proberen waard iddquote:Op dinsdag 12 februari 2013 14:39 schreef D-FENS het volgende:
Heeft die Caddy een startonderbreker? Ken gevallen waarin de chip in de sleutel overleden was en met de reserve-sleutel nog WEL gestart kon worden. En da's niet echt moeilijk te controleren.
De pomp iig wel, ligt eraan waar die startonderbreker allemaal invloed op heeft.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 14:42 schreef caddy97 het volgende:
maar dan had hij toch met dat draadje op een accu moeten lopen?
Dat is de opvoerpomp. Staat er spanning op het stekkertje?quote:Op dinsdag 12 februari 2013 14:56 schreef caddy97 het volgende:
ik weet niet wat een opvoerpomp is ,waar die zit of hoe die eruit ziet.maar deze pomp zit achter in de bak en er zit een zwart stekkertje op die je eruit kunt klikken. en hij startte al niet meer,voor we de filter verwisselden en er kwam toen al geen diesel meer
uit de leiding.
Als je een draad hebt getrokken rechtstreeks van de accu naar de pomp (achter in je bak, waar je het stekkertje los hebt gehaald), kan er alleen geen spanning op staan als de accu helemaal leeg is..quote:Op dinsdag 12 februari 2013 15:38 schreef caddy97 het volgende:
krijgt helaas nog steeds geen spanning op de brandstofpomp,ook niet met draad op de accu.
Hoe kan er dan geen spanning op de pomp staan als je een draadje trekt van de accu naar de pomp?quote:Op dinsdag 12 februari 2013 16:00 schreef caddy97 het volgende:
nee ,we hebben een opgeladen accu in de kofferruimte gezet en vanaf daar een kabel gespannen naar de pomp
Maar heb je nou gemeten of er spanning op staat? Als er spanning op staat en die pomp loopt niet, is die pomp gewoon kapot.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 16:04 schreef caddy97 het volgende:
ja,dat vragen wij ons dus ook af.de pomp loopt niet. daarom proberen we hier een oplossing te vinden. (y)
quote:Op dinsdag 12 februari 2013 16:24 schreef caddy97 het volgende:
blijkbaar zit de pomp onder de moterkap en niet in de kofferbak, zoals ze dachten. uhmuhm. hebben een andere accu gekocht en zijn nu aan het testen vanuit de moterkap
Dan ga je toch naar een andere garage?quote:Op dinsdag 12 februari 2013 16:31 schreef caddy97 het volgende:
nee inderdaad,maar de garage zij dat we het zo moesten proberen en zij hadden pas over een week of 3 tijd,zodoende
controleer de ecu onder de paravan, waarschijnlijk staat deze vol met water. bekent probleemquote:
Dat inderdaad; een diesel op deo willen laten lopenquote:Op dinsdag 12 februari 2013 16:27 schreef DonJames het volgende:
Volgens mij hebben jullie niet echt een idee wat jullie aan het doen zijn..
quote:Op dinsdag 12 februari 2013 18:08 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
controleer de ecu onder de paravan, waarschijnlijk staat deze vol met water. bekent probleem
dat laatste red je niet met deoquote:Op dinsdag 12 februari 2013 20:50 schreef caddy97 het volgende:
ze hebben de leidingen vol diesel getrokken,nieuwe accu erin, hij maakt wel het geluid alsof hij aan wil slaan maar slaat nog niet aan. er zit wel een pomp naast de motor met een magnetisch plaatje met een pin. deze hebben ze nog niet doorgemeten,maar dat gaat morgen gebeuren.
en "jongens" die deo was niet voor de diesel, maar voor het inspuiten van de luchtfilter,om proberen te starten.
Ik schat dat hij 12 volt op de tankvlotter heeft gezet.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 20:59 schreef gateway het volgende:
pfff, weet je wel waar je mee bezig bent?? waar heb je in de kofferbak spanning op gezet, als er geen pomp zit???
In elk geval genoeg tips, en het feit dat je een nieuwe accu hebt, blijkt dat de pechulpmonteur toch gelijk had, lege accu
Hoop dat de mensen die je nu helpen er iets meer van afweten....... Succes!
Ja, dat snappen we inmiddelsquote:Op dinsdag 12 februari 2013 21:23 schreef caddy97 het volgende:
bedankt alvast allemaal voor het meedenken en alle tips, morgen nog eens een keer alles door laten nemen en hopen dat we verder komen. alle hulp is welkom.
die zit op tdi's. Dit is een sdiquote:Op woensdag 13 februari 2013 01:56 schreef Turquaz52 het volgende:
Zet + 12V op nummero 3.
Gegarandeerd dat ie dan loopt.
Haal vervolgens de spanning af Als hij dan afslaat dan is het hoogst waarschijnlijk je startonderbreker of relay 109:
[ afbeelding ]
Dit is niet eens een SDI, maar een D..quote:Op woensdag 13 februari 2013 10:08 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
die zit op tdi's. Dit is een sdi
Misschien slaat hij af bij een bepaalde druk in de leiding, en anders zou je kunnen stellen dat hij ter ziele is,.quote:Op donderdag 14 februari 2013 12:12 schreef caddy97 het volgende:
hebben een draadje gelegd van accu naar brandstofpomp en dan geeft hij alleen 2 klikjes en verder niets
WELKE brandstofpomp? Er zat toch geen (elektrische) opvoerpomp in dat ding? De injectiepomp gaat echt niet ronddraaien als je er spanning op zet..quote:Op donderdag 14 februari 2013 12:12 schreef caddy97 het volgende:
hebben een draadje gelegd van accu naar brandstofpomp en dan geeft hij alleen 2 klikjes en verder niets
Leg hem ook even uit dan hoe hij de auto weer kan uitzetten.quote:Op vrijdag 15 februari 2013 18:05 schreef Turquaz52 het volgende:
aaaaah idioot, dat klik is juist goed, dat is de stopklep wat bekrachtigd wordt!!
+ kabeltje van accu naar stopklep en starten die handel
Kabeltje loskoppelen en de auto staat weer uit en anders contact uit zetten en anders in de versnelling en dan abrupt koppeling los laten terwijl je remt.quote:Op vrijdag 15 februari 2013 19:56 schreef beware_reageerd het volgende:
[..]
Leg hem ook even uit dan hoe hij de auto weer kan uitzetten.
Dit snapt hij waarschijnlijk al niet namelijk.
Dat gedeelte staat er namelijk al.
Let op volgende vraag...... Waar zit de stopklep....?
Wedden ?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |