abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_122786314
Ik heb een vw caddy 1.9. diesel van 1997. Hij gooit de moter wel rond maar slaat niet aan.Hij krijgt blijkbaar geen brandstof en er ook staat er geen spanning op de pomp.We hebben er al een nieuwe filter opgezet,omdat er gezegd werd dat die wel eens verstopt kon zijn,maar nog steeds geeft hij geen diesel vrij. Zekeringen en relais nagekeken en zo nodig vervangen,maar nog steeds geen resultaat. Wie kan ons hier verder mee helpen en weet hoe we de brandstof in de leidingen kunnen krijgen?
pi_122786610
Ontluchten al gedaan?

Vroeger met de 4tonners moest je handmatig pompen als je de tank leegreed. Iets met de BIP en de BOP.

Heeft een caddy niet iets soortgelijks? Anders denk ik dat het pompje overleden is.
  dinsdag 12 februari 2013 @ 13:37:44 #3
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_122786744
sdi/tdi?
pi_122786854
gaat de pomp wel rond als je er 12v op zet?
life happens while you're pusing the throttle.
pi_122787040
ik zou zo niet weten hoe ik hem het beste kan ontluchten,aangezien er geen diesel in de leidingen zit. het is gewoon een 1.9 D en ik weet niet hoe ik dat met die 12v moet testen. Ik ben maar een leek op dit gebied.
pi_122787091
en volgens mij zit er geen bip ,
bop of zo in
  dinsdag 12 februari 2013 @ 13:49:17 #7
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_122787130
Dan moet je ff naar de garage gaan vrees ik..
  dinsdag 12 februari 2013 @ 13:49:56 #8
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_122787153
Brandstofpomp relais ter ziele. Effe een nieuwe organiseren.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_122787291
heb ik gedaan (denk ik). had eerst geen spanning op zekering 18,nu na ander relais plaatsen wel.weet alleen niet precies welke het is,zelfs de vw garage wist niet welke relais ik moest hebben.
  dinsdag 12 februari 2013 @ 14:01:03 #10
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_122787586
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 13:53 schreef caddy97 het volgende:
heb ik gedaan (denk ik). had eerst geen spanning op zekering 18,nu na ander relais plaatsen wel.weet alleen niet precies welke het is,zelfs de vw garage wist niet welke relais ik moest hebben.
Prutsers :+

Als je het verder zelf wilt uitvogelen wordt het sleutelen, dan moet je inderdaad gaan meten of er daadwerkelijk ook spanning aan komt bij de pomp, en evt de pomp testen door er 12 volt op te zetten.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_122787629
en hoe doe ik dat ?
  dinsdag 12 februari 2013 @ 14:05:23 #12
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_122787734
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 14:02 schreef caddy97 het volgende:
en hoe doe ik dat ?
Effe opzoeken waar de pomp zit, zit een stekkertje aan, en dan meten met een multimeter lijkt me ;)

Spanning erop zetten met 2 draadjes vanaf de accu, moet lukken met wat geknutsel, wel oppassen voor kortsluiting als je met touwtjes direkt op de accu gaat rommelen, anders krijg je vuurwerk in Februari; moet je niet willen :+
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_122787753
is net ook iemand geweest van pechhulp,test alleen de accu,zegt dat die niet goed is. wij zeggen al hij krijgt geen brandstof,maar volgens mij had hij nog confetti in zijn oren,want hij ging meteen weer,na alleen controle vd accu.
  dinsdag 12 februari 2013 @ 14:07:13 #14
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_122787808
quote:
8s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 14:05 schreef caddy97 het volgende:
is net ook iemand geweest van pechhulp,test alleen de accu,zegt dat die niet goed is. wij zeggen al hij krijgt geen brandstof,maar volgens mij had hij nog confetti in zijn oren,want hij ging meteen weer,na alleen controle vd accu.
pechhulp van wat? Zal geen ANWB zijn geweest, want dan had je nu gereden.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_122787852
dat hadden we gemeten,gaf geen spanning,willen ff testen met draadjes, maar welke kabel is plus of min en moeten die ook zo op de accu en welke op de pomp
pi_122787889
pechhulp van unive verzekering,volgens mij van van lierop of zo
  dinsdag 12 februari 2013 @ 14:22:40 #17
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_122788326
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 14:08 schreef caddy97 het volgende:
dat hadden we gemeten,gaf geen spanning,willen ff testen met draadjes, maar welke kabel is plus of min en moeten die ook zo op de accu en welke op de pomp
Nu met dat nieuwe relais zou er spanning moeten aankomen bij de pomp. zoniet, is er nog steeds ergens iets niet goed in de bekabeling of het relais.
In de pomp stekker kun je uiteraard meten welke van de 2 er aan massa ligt, da's dan dus de min ;)

ik zou één van de 2 (liefst de +) effe stevig verbinden, en met de andere draad effe tikken op het desbetreffende pootje, een tikkie moet genoeg zijn om de pomp effe te laten reageren, dan weet je al genoeg, en doet hij het gewoon. Daarna is het een kwestie van uitvogelen waarom er via de normale bekabeling geen prik bij de pomp komt.

Ik heb hem bij mijn Astra ooit wel eens binnendoor aangesloten via de sigarettenaansteker met een zekeringetje ertussen om thuis te komen, moet je wel net alles bij je hebben om zoiets te kunnen bouwen.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  dinsdag 12 februari 2013 @ 14:24:07 #18
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_122788377
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 14:09 schreef caddy97 het volgende:
pechhulp van unive verzekering,volgens mij van van lierop of zo
Meteen een klacht mailtje naar Univè sturen.. lamme flikker. Vangt ie wel geld voor, alleen ben jij, de klant die het uiteindelijk betaalt, er niet bepaald mee geholpen..
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_122788597
wij hadden relais 80 vervangen door 167,is wel dezelfde aansluiting en we kregen wel spanning op de zekering,maar we weten niet of het de goede was.maar aangezien we voorheen geen spanning op die zekering hadden en nu wel,zal het toch wel iets daar mee te maken hebben.neem ik aan. we hebben net geprobeerd met draadje,maar hij loopt niet.kan het draadje te dun of te zwak zijn misschien
pi_122788657
wij zijn helaas niet zo technisch als jou om de stroom door proberen te verbinden. petje af voor jou dat jij dat wel kunt
  dinsdag 12 februari 2013 @ 14:35:54 #21
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_122788768
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 14:31 schreef caddy97 het volgende:
wij hadden relais 80 vervangen door 167,is wel dezelfde aansluiting en we kregen wel spanning op de zekering,maar we weten niet of het de goede was.maar aangezien we voorheen geen spanning op die zekering hadden en nu wel,zal het toch wel iets daar mee te maken hebben.neem ik aan. we hebben net geprobeerd met draadje,maar hij loopt niet.kan het draadje te dun of te zwak zijn misschien
Nee, lopen moet 'ie altijd, draadje kan na langere tijd misschien warm worden, maar voor een pulsje is eigenlijk alles wel goed..
Nummers van relais en zekeringen weet ik zo ook niet uit mijn hoofd, zouden wel in je boekje moeten staan bij de zekeringen lijst. een 'neem ik aan' is een vies woord he, zéker weten, anders ben je rondjes aan het rennen voor niks.. als je niet goed weet wat je aan het knoeien bent, kun je het beter overlaten aan een ekte monteur; straks maak je meer stuk als dat je repareert ;)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_122788886
alleen zekeringen staan in het boekje en zelfs de vw dealer wist niet welke. volgens internet zou het 109,67 of 167 moeten zijn,maar die zitten er bij ons niet in.
  dinsdag 12 februari 2013 @ 14:39:12 #23
4842 D-FENS
Weapon of mass distraction
pi_122788891
Heeft die Caddy een startonderbreker? Ken gevallen waarin de chip in de sleutel overleden was en met de reserve-sleutel nog WEL gestart kon worden. En da's niet echt moeilijk te controleren.
People should stop blaspheming and comparing Lemmy to God. He might be a decent chap but he certainly isn't Lemmy.
  dinsdag 12 februari 2013 @ 14:40:56 #24
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_122788975
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 14:39 schreef D-FENS het volgende:
Heeft die Caddy een startonderbreker? Ken gevallen waarin de chip in de sleutel overleden was en met de reserve-sleutel nog WEL gestart kon worden. En da's niet echt moeilijk te controleren.
Is ook het proberen waard idd :)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_122789005
blijkbaar heeft hij een start onderbreker,en er zat alleen een reservesleutel bij.ook hebben wij een halve originele sleutel gevonden in de auto en deze bij het contact gehouden,dus of dat het probleem is had hij er toch af moeten springen?
pi_122789043
maar dan had hij toch met dat draadje op een accu moeten lopen?
  dinsdag 12 februari 2013 @ 14:47:55 #27
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_122789266
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 14:42 schreef caddy97 het volgende:
maar dan had hij toch met dat draadje op een accu moeten lopen?
De pomp iig wel, ligt eraan waar die startonderbreker allemaal invloed op heeft.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_122789388
Heeft zo'n ding wel een opvoerpomp? Meeste van die ouwe dieseltjes niet.. Toen moest je gewoon eerst het nieuwe brandstoffilter vullen met diesel, omdat je anders zo lang stond te starten dat je een boek kon lezen naast het roodgloeiende startrelais :')
pi_122789400
en als de chip van de startonderbreker kapot is ,kunnen ze hem dan wel uitlezen bij de sleutelmaker?
pi_122789593
ik weet niet wat een opvoerpomp is ,waar die zit of hoe die eruit ziet.maar deze pomp zit achter in de bak en er zit een zwart stekkertje op die je eruit kunt klikken. en hij startte al niet meer,voor we de filter verwisselden en er kwam toen al geen diesel meer
uit de leiding.
pi_122790244
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 14:56 schreef caddy97 het volgende:
ik weet niet wat een opvoerpomp is ,waar die zit of hoe die eruit ziet.maar deze pomp zit achter in de bak en er zit een zwart stekkertje op die je eruit kunt klikken. en hij startte al niet meer,voor we de filter verwisselden en er kwam toen al geen diesel meer
uit de leiding.
Dat is de opvoerpomp. Staat er spanning op het stekkertje?
pi_122790408
haha oke, maar op dat stekkertje gaf hij geen spanning,maar dat gaan ze nu nog een keertje checken met een kabeltje en accu.net niet,maar miss nu meer geluk.ff dubbel checken he.
pi_122791142
krijgt helaas nog steeds geen spanning op de brandstofpomp,ook niet met draad op de accu.
pi_122791421
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 15:38 schreef caddy97 het volgende:
krijgt helaas nog steeds geen spanning op de brandstofpomp,ook niet met draad op de accu.
Als je een draad hebt getrokken rechtstreeks van de accu naar de pomp (achter in je bak, waar je het stekkertje los hebt gehaald), kan er alleen geen spanning op staan als de accu helemaal leeg is..
pi_122792174
nee ,we hebben een opgeladen accu in de kofferruimte gezet en vanaf daar een kabel gespannen naar de pomp
pi_122792194
een losse accu dus,of gaat dat niet
pi_122792254
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 16:00 schreef caddy97 het volgende:
nee ,we hebben een opgeladen accu in de kofferruimte gezet en vanaf daar een kabel gespannen naar de pomp
Hoe kan er dan geen spanning op de pomp staan als je een draadje trekt van de accu naar de pomp? :?
pi_122792367
ja,dat vragen wij ons dus ook af.de pomp loopt niet. daarom proberen we hier een oplossing te vinden. (y)
pi_122792735
quote:
5s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 16:04 schreef caddy97 het volgende:
ja,dat vragen wij ons dus ook af.de pomp loopt niet. daarom proberen we hier een oplossing te vinden. (y)
Maar heb je nou gemeten of er spanning op staat? Als er spanning op staat en die pomp loopt niet, is die pomp gewoon kapot.
pi_122793093
blijkbaar zit de pomp onder de moterkap en niet in de kofferbak, zoals ze dachten. uhmuhm. hebben een andere accu gekocht en zijn nu aan het testen vanuit de moterkap
pi_122793125
lijkt wel aan te willen slaan,maar heeft nog geen diesel in de leidingen zitten.zijn deo aan het in spuiten
pi_122793170
Volgens mij hebben jullie niet echt een idee wat jullie aan het doen zijn..
pi_122793209
quote:
5s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 16:24 schreef caddy97 het volgende:
blijkbaar zit de pomp onder de moterkap en niet in de kofferbak, zoals ze dachten. uhmuhm. hebben een andere accu gekocht en zijn nu aan het testen vanuit de moterkap
_O- !
pi_122793341
nee inderdaad,maar de garage zij dat we het zo moesten proberen en zij hadden pas over een week of 3 tijd,zodoende
pi_122793360
quote:
5s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 16:31 schreef caddy97 het volgende:
nee inderdaad,maar de garage zij dat we het zo moesten proberen en zij hadden pas over een week of 3 tijd,zodoende
Dan ga je toch naar een andere garage?
pi_122793397
quote:
14s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 16:28 schreef Anne het volgende:

[..]

_O- !
Ik heb een donkerbruin vermoeden dat de brandstofmeter na deze actie ook niet meer werkt :')
pi_122793907
geen deo in de leidingen hoor, maar de luchtfilter. hij krijgt nu wel diesel.
  dinsdag 12 februari 2013 @ 17:07:44 #48
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_122794716
maar?
pi_122796662
als je het contackt aan en uit doet gaat je gloeilampje wel aan? het gebeurd nl wel eens dat je computer verrot gaat en dsn komt er ook geen spanning op je pomp
pi_122796740
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 14:42 schreef caddy97 het volgende:
-
controleer de ecu onder de paravan, waarschijnlijk staat deze vol met water. bekent probleem

[ Bericht 68% gewijzigd door Chuck-N0rr1s op 12-02-2013 18:16:23 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')