Waarschijnlijk redt ie het dan niet met zijn huidige coping mechanismen en zal hij daar zonder hulp niet uit komen. In dit geval waarschijnlijk ook niet want hoe TS met de situatie omgaat is verbetering van de situatie niet mogelijk. Ook de hulp die hier aangeboden wordt neemt TS niet aan dus dat is nog een lange rit.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 23:27 schreef Hugh_Myron het volgende:
[..]
Natuurlijk kan ik het me voorstellen, ik woon tenslotte ook in Nederland en heb het hier ook prima. Onze levensstandaard is dus nagenoeg hetzelfde.
Ik vergeleek het ook niet met Afrikaanse kinderen, maar noemde de redenering alleen zo, omdat dat vaak is wat mensen aanhalen omtrent dit topic (niet letterlijk dit topic).
Wat zal er dan wel niet met die jongen gebeuren als 'ie eens een keer echt problemen krijgt? Hij wordt dakloos, of z'n ouders overlijden, wat dan?
Daarom kan ´ie beter nu wakker worden en beseffen dat het allemaal zo slecht nog niet is.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 23:29 schreef n8n het volgende:
[..]
Waarschijnlijk redt ie het dan niet met zijn huidige coping mechanismen en zal hij daar zonder hulp niet uit komen. In dit geval waarschijnlijk ook niet want hoe TS met de situatie omgaat is verbetering van de situatie niet mogelijk. Ook de hulp die hier aangeboden wordt neemt TS niet aan dus dat is nog een lange rit
Dit ook sowieso, ja.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 23:29 schreef n8n het volgende:
[..]
Overigens zijn er ook genoeg Afrikaanse kinderen die een heel stuk gelukkiger zijn met wat wij hier niks noemen dan de gemiddelde Nederlander die zegt alles te hebben
Dan gaan ze dood dus in dat opzicht heb je gelijk. Wakker worden gebeurt niet van de een op de andere dag maar open staan voor suggesties en iets veranderen in je gedrag is wel stap 1.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 23:31 schreef Hugh_Myron het volgende:
[..]
Die moet je gewoon een paar dagen ergens in een oorlogsgebied droppen ofzo. Dan is het heel gauw afgelopen met die aanstellerij.
Ach, ja. Ik ben ook geen psycholoog, dus wat de beste manier is om die stappen te zetten weet ik niet.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 23:33 schreef n8n het volgende:
[..]
Dan gaan ze dood dus in dat opzicht heb je gelijk. Wakker worden gebeurt niet van de een op de andere dag maar open staan voor suggesties en iets veranderen in je gedrag is wel stap 1.
Whehe, dit is wel goed van toepassing op zulke mensen, ja.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 23:34 schreef n8n het volgende:
Ik haat het gebruik van quotes () maar:
Insanity: doing the same thing over and over again and expecting different results.
-Albert Einstein
precies, de bal ligt dus bij TSquote:Op dinsdag 12 februari 2013 23:35 schreef Hugh_Myron het volgende:
[..]
Ach, ja. Ik ben ook geen psycholoog, dus wat de beste manier is om die stappen te zetten weet ik niet.
Heb in ieder geval niet het idee dat die jongen er veel moeite voor doet.
qftquote:Op dinsdag 12 februari 2013 15:05 schreef Hugh_Myron het volgende:
Wat kun je als Nederlander in godsnaam hebben meegemaakt om er zo verslagen uit te komen als argo?![]()
Ik ken afrikaantjes in congo die er vrolijker bij lopen, dus stel je niet zo aan man.
Ik ben ook geen psycholoog, wel sociale opleiding aan het doen en zelf de nodige levenservaring, en ik heb hem al het beste advies ooit gegeven. Een andere mindset. Misschien moet hij eens kijken bij een R.E.T therapie of zo. Het is een soort kop-in-het-zand effect, en doordat hij zijn kop in het zand steekt, ziet hij niet welke kant hij op moet. Zo lang hij zijn kop in het zand houdt, gebeurt er niks. Als hij op staat en werkelijk zijn mindset kan veranderen, komt het wel goed. Maar sommige mensen voelen zich ook erg veilig in een slachtofferrol. Erg irritant zulke mensen, ze zijn een soort bodemloze put...quote:Op dinsdag 12 februari 2013 23:35 schreef Hugh_Myron het volgende:
[..]
Ach, ja. Ik ben ook geen psycholoog, dus wat de beste manier is om die stappen te zetten weet ik niet.
Heb in ieder geval niet het idee dat die jongen er veel moeite voor doet.
Klopt ja. Ik heb helaas al enigszins ervaring met zulke mensen.quote:Op woensdag 13 februari 2013 00:54 schreef NietJouwVrouw het volgende:
[..]
Ik ben ook geen psycholoog, wel sociale opleiding aan het doen en zelf de nodige levenservaring, en ik heb hem al het beste advies ooit gegeven. Een andere mindset. Misschien moet hij eens kijken bij een R.E.T therapie of zo. Het is een soort kop-in-het-zand effect, en doordat hij zijn kop in het zand steekt, ziet hij niet welke kant hij op moet. Zo lang hij zijn kop in het zand houdt, gebeurt er niks. Als hij op staat en werkelijk zijn mindset kan veranderen, komt het wel goed. Maar sommige mensen voelen zich ook erg veilig in een slachtofferrol. Erg irritant zulke mensen, ze zijn een soort bodemloze put...
Soms wil ik zulke mensen een klap geven, in de hoop dat ze wakker worden. Ik denk dat ik als hulpverlener ook soms best hard zou zijn voor zulke mensen. Bij zulke mensen maken zachte heelmeesters altijd stinkende wonden, want daar wordt het niet beter van.quote:Op woensdag 13 februari 2013 00:56 schreef Hugh_Myron het volgende:
[..]
Klopt ja. Ik heb helaas al enigszins ervaring met zulke mensen.Een keer, maar nooit weer.
Je wordt er zelf gewoon radeloos van.
De meesten zullen nooit wakker worden, denk ik.quote:Op woensdag 13 februari 2013 01:01 schreef NietJouwVrouw het volgende:
[..]
Soms wil ik zulke mensen een klap geven, in de hoop dat ze wakker worden. Ik denk dat ik als hulpverlener ook soms best hard zou zijn voor zulke mensen. Bij zulke mensen maken zachte heelmeesters altijd stinkende wonden, want daar wordt het niet beter van.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |