Aan die brug hangen en in je handjes klappen.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 00:02 schreef Argo het volgende:
[..]
Zeker maar ik kan het niet loslaten lijkt het... Weet nieth oe dat moet.
Ik begrijp het wel maar het is heel moeilijk dat los te laten misschien identiteitsproblemen ja daar dacht ik al eerder over, heb Erik Erikson erover gelezen.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 00:04 schreef Tropanzia het volgende:
[..]
Omdat je bang bent dat je dan jezelf ook kwijt raakt en je eigen identiteit verliest. Terwijl die pas bovenkomt wanneer je het los laat. Maar het komt er gewoon op neer dat je iets minder bang in het leven moet staan, denk ik.
Bedankt trouwens dat je de moeite in ieder geval neemt om naar me te luisteren. Ik weet ook niet of het helpt wat ik allemaal vertel. Misschien snap je er wel niets van.
quote:Op dinsdag 12 februari 2013 00:04 schreef TheAmazingSun het volgende:
[..]
Aan die brug hangen en in je handjes klappen.
Wel bedankt kerel!quote:Op dinsdag 12 februari 2013 00:11 schreef JKR het volgende:
[..]![]()
Alles wat je vertelt over je leven klinkt erg kut Argo. Triest om dat te lezen. Ik leef wel enigszins met je mee, maar kan je nergens mee helpen.
Je hebt wel gelijk...quote:Op dinsdag 12 februari 2013 00:27 schreef NietJouwVrouw het volgende:
Je hebt een andere mindset nodig. Je richt je te veel op de negatieve dingen.
Op mij kom je over alsof je redelijk veel zelfmedelijden hebt (slachtofferrol). Ook daar moet je mee stoppen, wil je ooit gelukkig worden. Neem je leven in eigen handen, maak je eigen keuzes, kies je eigen weg. Ik weet niet wat je allemaal hebt meegemaakt waardoor je je zo voelt, maar ik kan je vertellen dat ik echt een kutleven heb gehad, met trauma na trauma, en het enige wat je kan doen is kiezen welke houding je aanneemt, kiezen hoe je met dingen om gaat en kiezen welke weg je gaat volgen. Je kan zo veel dingen kiezen dat je never nooit in een slachtofferrol terecht zou moeten komen. Tuurlijk, misschien ben je wel ergens slachtoffer van geweest, maar blijf daar niet in hangen.quote:
Naar voor je maar wel bedankt.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 14:54 schreef NietJouwVrouw het volgende:
[..]
Op mij kom je over alsof je redelijk veel zelfmedelijden hebt (slachtofferrol). Ook daar moet je mee stoppen, wil je ooit gelukkig worden. Neem je leven in eigen handen, maak je eigen keuzes, kies je eigen weg. Ik weet niet wat je allemaal hebt meegemaakt waardoor je je zo voelt, maar ik kan je vertellen dat ik echt een kutleven heb gehad, met trauma na trauma, en het enige wat je kan doen is kiezen welke houding je aanneemt, kiezen hoe je met dingen om gaat en kiezen welke weg je gaat volgen. Je kan zo veel dingen kiezen dat je never nooit in een slachtofferrol terecht zou moeten komen. Tuurlijk, misschien ben je wel ergens slachtoffer van geweest, maar blijf daar niet in hangen.
Ik heb mezelf jaren geleden ook aangeleerd om gewoon positief te denken en mij heeft het echt geholpen. Alleen dit antwoord past meer in R&P thuis geloof ik...
Met mij gaat het al goed. Heeft ook even geduurd, maar je moet jezelf er uit trekken. Doe dingen die je blij maken en stop met zelfmedelijden. Zo lang je medelijden met jezelf hebt, kun je weinig veranderen, zo lang je jezelf als slachtoffer ziet en in die rol blijft hangen, ben je nooit bij machte om er wat aan te doen, aangezien je jezelf als slachtoffer ziet en je er dan zelf niks aan zou kunnen veranderen. En als je dan stappen hebt gezet, wees trots op jezelf en bedank niet alleen god. Ik ben zelf niet echt gelovig (wel op mijn eigen manier, karma en die dingen geloof ik) en ik weet dat ik mijn stappen zelf gemaakt heb. Je moet weten dat je zelf invloed hebt op je leven en dat je zelf dingen kunt veranderen. Van mij mag je god bedanken, ik vind het mooi dat mensen steun vinden in geloof, maar ik denk dat je het ook nodig hebt om trots op jezelf te zijn om blij met jezelf te kunnen zijn.... Succes in ieder geval!quote:Op dinsdag 12 februari 2013 14:55 schreef Argo het volgende:
[..]
Naar voor je maar wel bedankt.Lief van je en hopelijk gaat het ons beter af in de toekomst.
Heel erg bedankt ik lees het later nog eens en sta er dan bij stil.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 15:03 schreef NietJouwVrouw het volgende:
[..]
Met mij gaat het al goed. Heeft ook even geduurd, maar je moet jezelf er uit trekken. Doe dingen die je blij maken en stop met zelfmedelijden. Zo lang je medelijden met jezelf hebt, kun je weinig veranderen, zo lang je jezelf als slachtoffer ziet en in die rol blijft hangen, ben je nooit bij machte om er wat aan te doen, aangezien je jezelf als slachtoffer ziet en je er dan zelf niks aan zou kunnen veranderen. En als je dan stappen hebt gezet, wees trots op jezelf en bedank niet alleen god. Ik ben zelf niet echt gelovig (wel op mijn eigen manier, karma en die dingen geloof ik) en ik weet dat ik mijn stappen zelf gemaakt heb. Je moet weten dat je zelf invloed hebt op je leven en dat je zelf dingen kunt veranderen. Van mij mag je god bedanken, ik vind het mooi dat mensen steun vinden in geloof, maar ik denk dat je het ook nodig hebt om trots op jezelf te zijn om blij met jezelf te kunnen zijn.... Succes in ieder geval!
Ik ken een jonge van 19 jaar, en die heeft in korte tijd beide ouders verloren + zijn broer.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 15:05 schreef Hugh_Myron het volgende:
Wat kun je als Nederlander in godsnaam hebben meegemaakt om er zo verslagen uit te komen als argo?![]()
Ik ken afrikaantjes in congo die er vrolijker bij lopen, dus stel je niet zo aan man.
Natuurlijk lopen er hier ook mensen rond die drama meegemaakt hebben, maar die gaan er niet constant over lopen klagen. Over het algemeen hebben mensen het hier wel gewoon heel goed en ik vind het dan ook tamelijk respectloos van deze lutser om te gaan janken omdat 'ie geen poeni kan scoren. Dat blijkt namelijk z'n grootste probleem te zijn.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 22:25 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ik ken een jonge van 19 jaar, en die heeft in korte tijd beide ouders verloren + zijn broer.
Hij is ook daar depressief van geworden.... Vind jij dat iets onbegrijpelijks?
Depressie,s kunnen ook erfelijk zijn, hè.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 22:41 schreef Hugh_Myron het volgende:
[..]
Natuurlijk lopen er hier ook mensen rond die drama meegemaakt hebben, maar die gaan er niet constant over lopen klagen. Over het algemeen hebben mensen het hier wel gewoon heel goed en ik vind het dan ook tamelijk respectloos van deze lutser om te gaan janken omdat 'ie geen poeni kan scoren. Dat blijkt namelijk z'n grootste probleem te zijn.
Ik betwijfel of deze jongen wel echt depressief is. Klinkt me meer als een aansteller.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 22:50 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Depressie,s kunnen ook erfelijk zijn, hè.
Luxeprobelemen zijn ook probelemen en kunnen net zo veel effect hebben op het welzijn als wat jij als echte problemen zietquote:Op dinsdag 12 februari 2013 22:41 schreef Hugh_Myron het volgende:
[..]
Natuurlijk lopen er hier ook mensen rond die drama meegemaakt hebben, maar die gaan er niet constant over lopen klagen. Over het algemeen hebben mensen het hier wel gewoon heel goed en ik vind het dan ook tamelijk respectloos van deze lutser om te gaan janken omdat 'ie geen poeni kan scoren. Dat blijkt namelijk z'n grootste probleem te zijn.
Vast wel en zulke mensen hebben een flinke trap onder hun donder nodig, zodat ze gauw weer terug in de realiteit terecht komen.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 23:11 schreef n8n het volgende:
[..]
Luxeprobelemen zijn ook probelemen en kunnen net zo veel effect hebben op het welzijn als wat jij als echte problemen ziet
Dat jij het je niet voor kan stellen maakt het geen onzinquote:Op dinsdag 12 februari 2013 23:17 schreef Hugh_Myron het volgende:
[..]
Vast wel en zulke mensen hebben een flinke trap onder hun donder nodig, zodat ze gauw weer terug in de realiteit terecht komen.
Luxeproblemen
Ik kan het me prima voorstellen, maar het is gewoon niet terecht en zelfs totaal respectloos naar mensen toe die het wel echt moeilijk hebben.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 23:18 schreef n8n het volgende:
[..]
Dat jij het je niet voor kan stellen maakt het geen onzin
Uit dat je het niet terecht vind blijkt al dat je het niet voor kan stellen. Respectloos kan je het vinden maar daar schiet niemand wat mee op. Je kan het leven van een zielig Afrikaans kindje niet hiermee vergelijken, een andere omgeving betekent andere problemen. Hoe je deze problemen of trauma's ervaart verschilt per persoon en dat ligt aan je opvoeding, omgeving, genen en al die bullshitquote:Op dinsdag 12 februari 2013 23:20 schreef Hugh_Myron het volgende:
[..]
Ik kan het me prima voorstellen, maar het is gewoon niet terecht en zelfs totaal respectloos naar mensen toe die het wel echt moeilijk hebben.
Jaja, de "zielige kindertjes in Afrika"-redenering. Nou en.
Natuurlijk kan ik het me voorstellen, ik woon tenslotte ook in Nederland en heb het hier ook prima. Onze levensstandaard is dus nagenoeg hetzelfde.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 23:24 schreef n8n het volgende:
[..]
Uit dat je het niet terecht vind blijkt al dat je het niet voor kan stellen. Respectloos kan je het vinden maar daar schiet niemand wat mee op. Je kan het leven van een zielig Afrikaans kindje niet hiermee vergelijken, een andere omgeving betekent andere problemen. Hoe je deze problemen of trauma's ervaart verschilt per persoon en dat ligt aan je opvoeding, omgeving, genen en al die bullshit
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |