Goeie, dat ga ik vanavond nog eens bekijken. Heb het snel even op de trap gelezenquote:Op maandag 11 februari 2013 16:00 schreef LadyBlack het volgende:
En staat er in de brief ook of je binnenkort bericht krijgt? Of staat er dat je zelf iets moet doen?
Toch welquote:Op maandag 11 februari 2013 16:00 schreef B.ertha het volgende:
[..]
Dus de huurtoeslag kun je op één naam aanvragen, ook al betaal je de huur met zijn tweeën? Dus nu kan Sheep (hoofdhuurder) huurtoeslag gaan aanvragen met zijn karige inkomen en ik kan daar lekker van profiteren? Dat kan ik me haast niet voorstellen...
Nee natuurlijk niet.quote:Op maandag 11 februari 2013 16:00 schreef B.ertha het volgende:
[..]
Dus de huurtoeslag kun je op één naam aanvragen, ook al betaal je de huur met zijn tweeën? Dus nu kan Sheep (hoofdhuurder) huurtoeslag gaan aanvragen met zijn karige inkomen en ik kan daar lekker van profiteren? Dat kan ik me haast niet voorstellen...
Oh, dat meende ik uit jouw verhaal op te maken. Ik kon het me al echt niet voorstellenquote:Op maandag 11 februari 2013 16:04 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Nee natuurlijk niet.
Bij huurtoeslag wordt het inkomen van het hele huishouden meegerekend. Dus ook als je dan niet elkaars toeslagpartner bent, ben je nog wel medebewoner.
En ik las jouw ding weer niet goedquote:Op maandag 11 februari 2013 16:05 schreef B.ertha het volgende:
[..]
Oh, dat meende ik uit jouw verhaal op te maken. Ik kon het me al echt niet voorstellen
Wil je geen naamtopicquote:
quote:
Ja, wat is het nou?quote:
Beetje CDA-mentaliteit dat je alles deelt als je samenwoont, daar komt het van denk ikquote:Op maandag 11 februari 2013 16:05 schreef MaJo het volgende:
[..]
En ik las jouw ding weer niet goedMaar blijf het raar vinden dat ze iemand korten met toeslagen omdat de partner meer verdient.
En inderdaad zand erover Etcie
ik sta niet graag in het middelpunt van de belangstellingquote:
Dat dacht ik ookquote:Op maandag 11 februari 2013 16:06 schreef LadyBlack het volgende:
Wel interessant voor mij, ditJullie snappen er echt minder van dan ik dacht.
Bij toeslagen is altijd 1 van jullie de Aanvrager, de andere is Toeslagpartner of Medebewoner (bij huurtoeslag).
Zorgtoeslag is dus voor 1 persoon + eventuele toeslagpartner, huurtoeslag is voor het huishouden.
Volgens mij gaat het niet zozeer om het samenwonen. De gedachte is dat je alles deelt als je commitment hebt getoond naar elkaar. Dat doe je door te trouwen of anderszins je relatie vast te leggen of door kinderen te nemen.quote:Op maandag 11 februari 2013 16:07 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Beetje CDA-mentaliteit dat je alles deelt als je samenwoont, daar komt het van denk ik
MEN / [AKQ] #2874: Feliciteer hier Jojo met z'n Yvonne awardquote:Op maandag 11 februari 2013 16:07 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
[..]
ik sta niet graag in het middelpunt van de belangstelling
Klopt, daar gaat het nu wel naartoe, maar dat met >6 maanden samenwonen en een huishouding delen kan natuurlijk ook gewoon slaan op studenten of vrienden die samenwonen.quote:Op maandag 11 februari 2013 16:08 schreef B.ertha het volgende:
[..]
Volgens mij gaat het niet zozeer om het samenwonen. De gedachte is dat je alles deelt als je commitment hebt getoond naar elkaar. Dat doe je door te trouwen of anderszins je relatie vast te leggen of door kinderen te nemen.
Maar hoe weten ze überhaupt dat we een relatie hebben, puur omdat hij een man is en ik een vrouw? Misschien woon ik wel samen met mijn beste vriend? En hoe zit het dan met twee mannen of twee vrouwen? Ik blijf het apart vinden dat je zomaar toeslagpartners wordt zonder dat de Belastingdienst een of andere check uitvoert.quote:Op maandag 11 februari 2013 16:08 schreef B.ertha het volgende:
[..]
Volgens mij gaat het niet zozeer om het samenwonen. De gedachte is dat je alles deelt als je commitment hebt getoond naar elkaar. Dat doe je door te trouwen of anderszins je relatie vast te leggen of door kinderen te nemen.
Mooi om te horen dat ze daarmee in ieder geval niet discriminerenquote:Op maandag 11 februari 2013 16:11 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Klopt, daar gaat het nu wel naartoe, maar dat met >6 maanden samenwonen en een huishouding delen kan natuurlijk ook gewoon slaan op studenten of vrienden die samenwonen.
Mijn ex-huisgenote heeft een flink bezwaar in moeten dienen toen ze bericht kreeg dat wij eigenlijk toeslagpartners waren geweest in 2007 of 2008
Ik heb het over de nieuwe situatie, waarin je pas toeslagpartner wordt met een contract of een gezamenlijk kind.quote:Op maandag 11 februari 2013 16:11 schreef MaJo het volgende:
[..]
Maar hoe weten ze überhaupt dat we een relatie hebben, puur omdat hij een man is en ik een vrouw? Misschien woon ik wel samen met mijn beste vriend? En hoe zit het dan met twee mannen of twee vrouwen? Ik blijf het apart vinden dat je zomaar toeslagpartners wordt zonder dat de Belastingdienst een of andere check uitvoert.
die andere had ik nog niet eens gezien en zou ik ook niet gezein hebben als je me er niet op geattendeerd hadquote:
Het pleps hier kijkt nooit meer in de index van MEN, laat staan de AKQ zelf...quote:Op maandag 11 februari 2013 16:11 schreef lubje25 het volgende:
Had al moeite met die sc titel voor de akq, dacht elke keer dat het de sc was. zal nu nog erger worden haha
quote:Op maandag 11 februari 2013 16:11 schreef lubje25 het volgende:
Had al moeite met die sc titel voor de akq, dacht elke keer dat het de sc was. zal nu nog erger worden haha
En ik heb het over de oude situatiequote:Op maandag 11 februari 2013 16:13 schreef B.ertha het volgende:
[..]
Ik heb het over de nieuwe situatie, waarin je pas toeslagpartner wordt met een contract of een gezamenlijk kind.
Daarnaast wordt nergens genoemd dat je man-vrouw moet zijn, zie het voorbeeld van LB en haar huisgenote.
quote:Op maandag 11 februari 2013 16:14 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Het pleps hier kijkt nooit meer in de index van MEN, laat staan de AKQ zelf...
Het gaat niet om het type relatie.quote:Op maandag 11 februari 2013 16:11 schreef MaJo het volgende:
[..]
Maar hoe weten ze überhaupt dat we een relatie hebben, puur omdat hij een man is en ik een vrouw? Misschien woon ik wel samen met mijn beste vriend? En hoe zit het dan met twee mannen of twee vrouwen? Ik blijf het apart vinden dat je zomaar toeslagpartners wordt zonder dat de Belastingdienst een of andere check uitvoert.
Ik zit heel veel in de akq, jojo zelden daarom dacht ik denk dat het de sc was met zijn naam in de titel.quote:Op maandag 11 februari 2013 16:14 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Het pleps hier kijkt nooit meer in de index van MEN, laat staan de AKQ zelf...
Etcetera is de boosdoener in dit geval...quote:Op maandag 11 februari 2013 16:16 schreef lubje25 het volgende:
[..]
Ik zit heel veel in de akq, jojo zelden daarom dacht ik denk dat het de sc was met zijn naam in de titel.
Samen met u!quote:Op maandag 11 februari 2013 16:17 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Etcetera is de boosdoener in dit geval...
ja het is dus jouw schuld dat ik elke keer dacht dat de akq de akq sc wasquote:Op maandag 11 februari 2013 16:21 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Hallo...
Ik was eerst, gisterenavond al...
- 30 Lubjequote:Op maandag 11 februari 2013 16:22 schreef lubje25 het volgende:
[..]
ja het is dus jouw schuld dat ik elke keer dacht dat de akq de akq sc was
Zal het in de stand meenemenquote:
Dus vandaar de relatie met de AKQ SC TT gisterenavond...quote:1. It's-Jojo-4you 14%
Its-Jojo-4you is een van de weinigen in MEN die zowel spelletjes speelt, als in de slowchat te vinden is. In beide is hij goed. Met spelletjes is hij sportief en leuk, in de slowchat is hij een graag gezien persoon, mede door zijn gevatte humor. Maar ook omdat hij gewoon altijd vriendelijk en is en mensen weet op te beuren.
dit dus.quote:Op maandag 11 februari 2013 16:16 schreef lubje25 het volgende:
[..]
Ik zit heel veel in de akq, jojo zelden daarom dacht ik denk dat het de sc was met zijn naam in de titel.
ik weet niet hoe. ken de toetsencombinaties niet, kan het ook andersquote:Op maandag 11 februari 2013 16:32 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
je kan wel smileys op je mobiel hebben
Nou klink je als tong80quote:Op maandag 11 februari 2013 16:33 schreef lubje25 het volgende:
[..]
ik weet niet hoe. ken de toetsencombinaties niet, kan het ook anders
ga je lekker Mark? Eerst me 30 punten afhandig willen maken om erna tong te noemen. (insert die ene smiley die de ander voor zijn kop ramt) hahaquote:
Zie je wel smileys? Zo ja:quote:Op maandag 11 februari 2013 16:36 schreef lubje25 het volgende:
[..]
ga je lekker Mark? Eerst me 30 punten afhandig willen maken om erna tong te noemen. (insert die ene smiley die de ander voor zijn kop ramt) haha
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |