abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 10 februari 2013 @ 20:29:08 #1
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_122726847
101 redenen om borstvoeding te geven

Borstvoedingsorganisaties:
Vereniging Borstvoeding Natuurlijk
La Leche League
Beide organisaties hebben een GRATIS telefonische informatiedienst.

Handige en betrouwbare sites:
Borstvoeding.com biedt veel informatie over borstvoeding verzorgd door een team van borstvoedingsdeskundigen en moeders met borstvoedingservaring.
Het Borstvoedingsforum is een initiatief van de Samenwerkende Borstvoeding Organisaties.
Kellymom.com, breastfeeding and parenting Engelstalige site met zeer uitgebreide informatie.
Nursingtwo Engelstalige site over tandemvoeden (meerdere kindjes aan de borst) en voeden tijdens de zwangerschap
Medicijnen en borstvoeding
Protocol borstvoeding prematuren

Directe links naar veel voorkomende vragen en problemen:
Het belang van goed aanleggen
Tepelproblemen
Spruw
Spruwbehandeling
Kolven
Bewaren, vervoeren en opwarmen van moedermelk; je kolf schoonhouden
Regeldagen
Verstopte melkkanaaltjes en borstontsteking
Borstontsteking te lijf
Borstvoeding en de wet

Telefoonnummer Avent: 0900 101 101 5

Nieuw: de multidisciplinaire borstvoedingsrichtlijn: http://www.richtlijnborstvoeding.nl/
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_122726981
evenstar sinds 1 maand wil R ook vaker "sabbelen" dan liggen we samen op de bank K3 te kijken en ze sabbelt soms 30 minuten lang :D
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_122727289
Faye clustert ook nog steeds heel veel :) Ik vind het wel gezellig, zeker omdat ze verder veel te druk is om te kroelen. Na mijn werkdag geniet ik er echt van.
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_122727869
Evenstar, jullie situatie is natuurlijk ook niet 'normaal', maar ik hoop dat als jullie echt over mogen op gv, zijn drinkgedrag ook langzamerhand positief verandert!

En clusteren doet de mijne ook niet meer, al een paar weken niet meer. Zo gek, bij Isabel hebben we dat moment gemist, zijn we gewoon zelf met 7 mnd oid begonnen met op tijd naar bed brengen. Die was echt borstverslaafd denk ik, die kon altijd wel drinken.
Tobias niet, die was bijv vanmiddag te moe om te drinken, moest eerst een powernap van 15 min doen om te willen drinken. :D Zo grappig, dat verschil in gedrag, zo klein als ze dan zijn..
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_122728039
Meneer hier clustert als hem iets dwars zit: poep, tanden o.i.d. Op vrijdagen/ weekeinden overdag, anders komt hij met name s'nachts vaker. Als hij gedronken heeft zegt hij de laatste tijd altijd: aaaahhhhh met zo'n grote brede grijns. En als ik hem van school ophaal, wil hij meestal gelijk drinken, ongeacht hoe lang geleden de laatste fles was :)
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_122730104
Morretje, de mijne was ook zo. Slaap ging altijd voor drinken, als hij huilerig was van moeheid en haalde borst aanbieden niets uit. Hij wilde gewoon echt niet drinken dan, alleen slapen.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_122731655
Luuk leek te gaan flesweigeren. Hij dronk van de week een fles toen ik weg moest, en begon pas met drinken toen ik de deur uit was. Eergisteren waren we bij mijn schoonouders, en Luuk dronk zeer moeizaam.
Vanavond heeft N Luuk uit bed gehaald, en een fles gegeven. Ik heb toen gedouched en op de slaapkamer gekolfd. Luuk had niet door dat ik er was. Hij had binnen no time zijn flesje leeg. Geen enkel probleem.
Hij wil dus alleen een fles als ik niet in de buurt ben. Ik ben allang blij dat hij het wel doet. Bij de gastouder ben ik toch niet in de buurt.
*poef* nu is het weg
  zondag 10 februari 2013 @ 22:36:25 #8
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_122734301
Fijn dat dat goed gaat, KJ!

Hier gaat het prima, vandaag heb ik Isabel vaker aangelegd (vooral naar de avond toe), en wis en waarempel: geen huilend meisje vanavond. Toch clusteren dus, denk ik. Nu na haar fles bleef ze wel erg onrustig en heel hard sabbelen aan de pink, dus net (een klein uur na de fles) aangelegd en nu ligt ze in slaap te vallen aan de borst O+ wel jammer dat mijn tepels nu wel weer echt pijn doen (een uur na kolven voeden is wat teveel denk ik) maar met een tevreden meisje is het het kiezen bijten wel waard.

Ik ga het morgen weer zo doen, het is fijn haar ook in de avond zo ontspannen en tevreden te zien O+
3!
pi_122741509
Oh Inca wat fijn dat het clusteren zo goed geholpen heeft.
pi_122753176
Half jaar borstvoeding hier! (En vier dagen)

En volgens mij heb ik t zelfde als Kyara had, zo'n kalk kraan effect...
Dr was iets met warme pampers.. Hoe moet dat? Gewoon eromheen vouwen, half uur laten zitten ofzo en dan voeden?
pi_122754077
Pampers onder de warme kraan en er omheen vouwen inderdaad (check wel even of het niet te warm is...). Kwartiertje relaxen en daarna zijn ze weer als nieuw!
pi_122763575
8 maanden vandaag!
pi_122763605
KJ, fijn, dat het goed gaat.

SE, succes met de warme pampers. Hopelijk helpt het de melk los te maken.

Marjolijntje O+
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_122763987
Wat een mooie kijkers Marjolijntje. O+

Hier een mijlpaal vind ik: ik geef vanaf vandaag langer borstvoeding dan bij de oudste. En het gaat supergoed *O*
Best wel trots :)
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_122764119
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2013 20:12 schreef Estrys het volgende:

Hier een mijlpaal vind ik: ik geef vanaf vandaag langer borstvoeding dan bij de oudste. En het gaat supergoed
Best wel trots
*O* *O* Mooie mijlpaal!!
*poef* nu is het weg
pi_122766677
*O* mooie mijlpaal Estrys *O*
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_122766982
Estrys, wat tof!
pi_122768604
Estrys *O*

Hier de 1e bv in de diepvries. 180 ml *O*
  maandag 11 februari 2013 @ 21:30:23 #19
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_122768642
Mooie mijlpalen dames! O+
A grand adventure has begun.
pi_122768786
Goed hoor estrys. Ik vond dat ook heel bijzonder toen ik leyla langer aan de borst had dan jen. Het deed me toen veel pijn dat ze zomaar stopte met drinken. Leyla moest ik zelf van de borst halen, omdat het echt niet meer ging. Deze hoop ik dan ook dat ik mijn doel haal, dat hij zelf mag bepalen wanneer het goed is. Echt zelf spenen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_122769282
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2013 21:29 schreef Kyara het volgende:
Estrys *O*

*O*

En dat Bram zichzelf mag spenen (hopelijk is deze zin zo correct)
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_122769297
Inca super dat ze rustiger wordt door het clusteren!! ik hoop dat je tepels snel wennen :*

Lijntje toppie!!

Kyara *O* *O* *O*

Estrys goed zeg 1!
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_122769570
Wat een positieve verhalen :)

Ik krijg trouwens ook al pijn in mijn hart/ziel als ik eraan denk dat R. op een dag de borst niet meer wil. Maar dat is waarschijnlijk wel beter dan zelf spenen, denk ik.
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
  maandag 11 februari 2013 @ 22:03:49 #24
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_122770563
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2013 21:29 schreef Kyara het volgende:
Estrys *O*

Wauw O+ vind je zo stoer !!

Estrys *O*
  maandag 11 februari 2013 @ 22:05:36 #25
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_122770664
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2013 21:46 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
Wat een positieve verhalen :)

Ik krijg trouwens ook al pijn in mijn hart/ziel als ik eraan denk dat R. op een dag de borst niet meer wil. Maar dat is waarschijnlijk wel beter dan zelf spenen, denk ik.
Huh zelf spenen is toch dat kind dus kiest wanneer hij er Klaar mee is?
  maandag 11 februari 2013 @ 22:30:39 #26
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_122771906
Ik gooi misschien een knuppel in het hoenderhok maar ik ben straks blij als de borstvoeding over is.

Op dit moment dan. Die onzekerheid over het al dan niet groeien, alle oordelen van iedereen (krijgt ze wel genoeg, wat doe je je zelf aan, moet je echt aan een koemelkvrij dieet), het enorm onrustige gedrag van Isabel aan de borst etc etc., het kolven, het hoe en wanneer wat betreft het kolven.
Ik wil het echt een half jaar volhouden, dat is mijn minimale doel, als mijn lichaam het trekt.

Maar aan de andere kant, er is niemand die mijn hysterische kleine meisje zo goed kan troosten als ik.
pi_122771919
quote:
1s.gif Op maandag 11 februari 2013 22:05 schreef _evenstar_ het volgende:

[..]

Ja. Normale leeftijd ligt tussen 2,5 en 7 volgens mij.
pi_122772215
Ik vind dat geen knuppel in een hok gooien hoor. Ik hoop zo dat je meisje wat rustiger en tevredener wordt, want niet alleen voor je meisje is dat een stuk fijner, maar voor jullie allemaal.
Ik snap best dat als het allemaal niet goed loopt dat je er op een moment wel klaar mee bent.
pi_122775361
Goed zo kyara!

Nee, katten en andere dieren spenen ook, die laten hun jongen niet meer drinken, terwijlze nog wel willen.
Volgens mij bestaat er geen naam voor een kindje wat zelf niet meer wil.

Ik ben nog steeds niet ongesteld? Is dat echt normaal?
  dinsdag 12 februari 2013 @ 05:11:38 #30
95408 Incantrix
pi_122778072
Troeta, bij Stef werd ik pas weer ongesteld toen ik alleen de ochtend- en avondvoeding overhield, dat was met een maand of 8.

Estrys, super! *O*

En Becky, ik vind je überhaupt een held dat je zo volhard. Ik weet niet of ik het vol zou houden, ik snap enorm goed dat het niet leuk is zo. Ik hoop dat je je doel mag halen en dat het binnenkort echt om mag slaan allemaal :*

Hier ging het heel gek vanavond, toch weer meer huilen, twijfels of het nu krampjes waren of dat ze wilde drinken. Van zes tot half 9 iets van 5 keer aangelegd, toen nog was ze heel onrustig, maar gaapte wel constant. We hebben haar maar in bed gelegd als een probeersel.. En nú is ze pas weer wakker :o ik weet niet of dat wel goed is hoor, 8,5 uur doorslapen :?

Overigens is mijn linkertepel al een tijd pijnlijker als de rechter. Kan dat komen doordat ze een voorkeurshouding heeft toevallig? Zat ik gisteren aan te denken, ze draait haar hoofd alleen naar links.
3!
pi_122778153
Is het normaal dat F. 5-6 voedingen per dag zeker 230ml per keer drinkt?

Ik kolf me n ongeluk en de grote flessen zijn haast te klein. Ik twijfel aan de kwaliteit van mijn bv, al weet ik dat dat haast niet kan.

Daarom nu toch begonnen met bijvoeding. Pap met bv savonds en overdag n fruithap. Ben toch bang dat ze honger jeeft.

Vandaag eens kijken of het cb open is ondanks de carnaval.
pi_122778158
Oh en becky, ik vind t ook geen knuppel. Je doet je best en meer kun je niet doen. Ik heb respect! Gaat t al wat beter met je meisje en het huilen?
pi_122778205
Becky je bent gewoon ontzettend stoer dat je het nog steeds vol houdt.

En wat een mooie mijlpalen! *O*

Kwisted het klinkt als erg veel daar valt bijna niet tegenaan te kolven, m doet dat alleen 's avonds zoveel drinken. En aan de kwaliteit van de bv zal het vast niet liggen, misschien is het gewoon wel tijd voor af en toe vaste voeding.

M. begint nu ook met zijn hoofd te draaien en te kauwen :o :X terwijl hij drinkt. Heb hier al gelezen dat dat een fase is... maar auw!
pi_122778253
Becky, ik vind dat heel begrijpelijk, dat je het zo niet leuk vind. Ik hoop dat het gauw leuker en makkelijker wordt.

Inca, door clusteren kunnen baby's ook langer doorslapen. Al is 8,5 uur wel erg lang, vind ik. Hoe oud was ze ook alweer?

Kwis, mij lijkt het veel idd. Al dronk het buurjongetje hier ook wel 200ml bv op een gegeven moment, was met 6/ 7 maanden dacht ik. De mijne ging met 7/ 8 maanden van 150 naar 180 en dat heb ik in overleg met iemand van lll snel teruggeschroefd naar 150ml. Hij groeide daar goed op, kreeg al bijvoeding en ik kolfde niet zoveel. Zij vertelde ook dat kindjes van die leeftijd zo'n 700-1000ml op een hele dag zouden drinken. Krijgt die van jou zoveel flessen overdag of s'avonds?

Zolena, hier was het idd een fase, hoop dat het gauw over is.

Echt super al die verhalen van 2e kind langer voeden dan de 1e. Dat wil ik aan de ene kant ook graag, al is mijn doel hoog ingestoken (1e had 1,5- 1 3/4 jaar bv). Hij wilde zelf niet meer. Hij verzette zich en bleef bijten. Ik vind het ook wel een beetje dubbelzinnig. Ik wil graag dat mijn baby nog 1 voeding krijgt overdag, zodat ik met het kolven weer gelijk loop. Ook heb ik soms het idee meer vrijheid te willen. Aan de andere kant wil ik de bv echt niet opgeven.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_122778644
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2013 23:44 schreef Troeta het volgende:
Goed zo kyara!

Nee, katten en andere dieren spenen ook, die laten hun jongen niet meer drinken, terwijlze nog wel willen.
Volgens mij bestaat er geen naam voor een kindje wat zelf niet meer wil.

Ik ben nog steeds niet ongesteld? Is dat echt normaal?
ik ben ook nog niet ongesteld, en mijn uk is 8 maanden. Ik heb wel het idee dat er *iets* gebeurt op cyclusgebied nu de nachtvoedingen afnemen. Meer afscheiding, terugkeer van pukkels... -O- We zullen zien.

8 maanden bv! Ik ben me er voorzichtig op in aan het stellen dat mijn uk geen langdrinker is. Ander voedsel is veel interessanter en overdag drinkt hij steeds maar kort. Op het kdv is hij in korte tijd van 500 ml drinken naar 200-250 gegaan. Ze bieden hem nu ook water aan bij de boterham. Eerst haalde hij het 's nachts in, maar sinds hij meer avondeten krijgt, zijn de nachtvoedingen ook afgenomen tot max. 1.

Kleintjes worden groot O+ ;(

Becky, begrijpelijk hoor! Ik vind het soms ook gedoe hoor, zal blij zijn als ik niet meer hoef te kolven op het werk bijv. Maar ik hoop dat ik toch nog lang een ochtend- en avondvoeding kan geven, daar geniet ik zo van! Ik duim voor jou dat het snel beter gaat. En laat anderen lekker kletsen, ze hebben altijd wel wat te zeuren :*.
Venus in pocketformaat
© loveli
  dinsdag 12 februari 2013 @ 10:54:08 #36
95408 Incantrix
pi_122781771
Tinu, ze is morgen 5 weken. Ondertussen denk ik wel dat ik weet wat er is: volgens mij is ze aan het regelen. Ik weet het niet zeker, maar ook nu is ze onrustig en al twee keer in een uur aan de borst geweest. Ik bereid me maar voor op een dagje bankhangen met de tv aan :P
3!
pi_122782519
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 10:54 schreef Incantrix het volgende:
Tinu, ze is morgen 5 weken. Ondertussen denk ik wel dat ik weet wat er is: volgens mij is ze aan het regelen. Ik weet het niet zeker, maar ook nu is ze onrustig en al twee keer in een uur aan de borst geweest. Ik bereid me maar voor op een dagje bankhangen met de tv aan :P
Dat is het voordeel van die eerste tijd, je komt nog eens door je series heen, haha :D

Hier net bij het CB geweest en een 'ga zo door'gekregen van de arts die normaal geen fan is van BV, dat was wel ff leuk :D
pi_122782730
Ik ben afgelopen donderdag voor het eerst ongesteld geworden na 14 maanden en 2 weken.
pi_122783087
Ik was na 5 weken alweer ongesteld :')
pi_122783632
Hier na 8 maanden nog niks
pi_122784152
Hier na zes weken ook ongesteld. Nu niet meer, spiraaltje. Mis t niet ook. Nu zeggen de hoeveelheden die je kolft niet zoveel he, maar links net aan 60 en rechts ruim 80 en dat gewoon sochtends vind ik niet zoveel :@ Zit er aan t denken om vandaag elke twee uur even te kolven (ze is naar kdv) Zou fijn zijn om weer te kolven wat ze drinkt...
  dinsdag 12 februari 2013 @ 12:20:08 #42
95408 Incantrix
pi_122784309
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 11:21 schreef freecell het volgende:

[..]

Dat is het voordeel van die eerste tijd, je komt nog eens door je series heen, haha :D

Hier net bij het CB geweest en een 'ga zo door'gekregen van de arts die normaal geen fan is van BV, dat was wel ff leuk :D
Haha, ja, slecht moment voor een kapotte media-pc. En heuj, da's cool! :Y
3!
  dinsdag 12 februari 2013 @ 12:51:26 #43
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_122785260
hoi hoi Isabel tikt net 2,5 uur na de voeding een fles van 85/90 ml weg. Ik heb r net even gewogen op de keukenweegschaal maar als ze weegt wat daar staat gaat haar lijntje echt afbuigen, nu al. Ik ben bang dat ze niet voldoende heeft aan mijn borstvoeding.
pi_122785862
Becky -O- Wat wil je zelf graag?

Hier na de eerste na 9 maanden... zwanger _O-
Niet ongesteld geweest :+

Na de tweede na een maand of 5 geloof ik.... Maar toen heb ik maar 5 weken BV gegeven.
  dinsdag 12 februari 2013 @ 13:20:21 #45
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_122786182
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 12:51 schreef becky27 het volgende:
hoi hoi Isabel tikt net 2,5 uur na de voeding een fles van 85/90 ml weg. Ik heb r net even gewogen op de keukenweegschaal maar als ze weegt wat daar staat gaat haar lijntje echt afbuigen, nu al. Ik ben bang dat ze niet voldoende heeft aan mijn borstvoeding.
2,5 uur na de vorige voeding komt dan toch weer een volledige nieuwe voeding? Dan lijkt het me niet verwonderlijk dat ze zoveel drinkt.
Wanneer ga je weer wegen op het cb? Dan weet je zeker of de curve idd afbuigt...
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  dinsdag 12 februari 2013 @ 13:25:54 #46
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_122786366
Ja dat klopt ook wel. Is de vijfde voeding van vandaag. Ze drinkt veel rustiger haar fles dan dat ze aan de borst drinkt. Donderdag naar cb dan weet ik het zeker. Hoop het niet, maar het is zo'n ontevreden baby dat ik bang ben dat ze altijd honger heeft.
pi_122786973
quote:
1s.gif Op maandag 11 februari 2013 22:05 schreef _evenstar_ het volgende:

[..]

O! Ja, ik druk me verkeerd uit. :) Ik bedoelde 'zelf' in de zin van 'spenen door moeders'.

Maargoed, ik begrijp best dat iemand blij kan zijn als de bvperiode aan zijn eind is, hoor. Ik kan me momenteel alleen nog niets bij voorstellen. ;)
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_122787482
Oh wat balen Becky, hopelijk is dat niet het geval :*

SE, misschien clusterkolven? Heeft hier wel geholpen mbt productie.

Sprak een vpk in het ziekenhuis en het ging over dat ik nog zo moe ben (vind ik niet zo gek, ks is ook nog maar 2,5 week geleden). Maar nu vond ze dat ik maar moest stoppen met 's nachts kolven want ik heb mijn rust ook hard nodig. Maar volgens mij is dat dus het stomste wat ik op dit moment kan doen in mijn situatie. Vind het ook helemaal niet zo erg om 's nachts te kolven (al word ik liever gewekt door een baby dan dat je in de kou aan zo'n apparaat moet hangen).
pi_122787557
Als ze zo ontevreden is en jij denkt dat ze te weinig krijgt, waarom zit er dan überhaupt 2,5 uur tussen twee voedingen? Misschien zeg ik iets heel geks hoor, maar dan ga je toch zorgen dat je bij elke kik aanlegt?
pi_122787611
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 13:25 schreef becky27 het volgende:
Ja dat klopt ook wel. Is de vijfde voeding van vandaag. Ze drinkt veel rustiger haar fles dan dat ze aan de borst drinkt. Donderdag naar cb dan weet ik het zeker. Hoop het niet, maar het is zo'n ontevreden baby dat ik bang ben dat ze altijd honger heeft.
5 klinkt veel, maar ik zit ook al op 4.. en 90cc in een voeding is niet zo bijzonder veel toch?
pi_122787688
Kyara, als je net moeder bent geworden en je geeft borstvoeding, is dat ook het eerste wat als boeman aangewezen wordt. Ben je moe? Komt door de borstvoeding. Ben je emotioneel? Komt door de borstvoeding. Val je af, kom je aan, voel je je niet lekker, heb je pijn in je nek, rug of grote teen, het komt allemaal door de borstvoeding.

Volg je eigen gevoel en je gezond verstand en als dat niet in lijn is met een dergelijk advies, dan EOIAOU. ene oor in andere oor uit
pi_122787983
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 14:01 schreef Morretje het volgende:

[..]

5 klinkt veel, maar ik zit ook al op 4.. en 90cc in een voeding is niet zo bijzonder veel toch?
Ik zit ook al aan de 4, 5 komt er zo aan (sinds 7u vanmorgen). En een maand of twee geleden dronk ze nog veel vaker. Otje houdt van veel kleine beetjes, al kan ze op pappadag prima met om de drie uur toe (ze drinkt zo slecht uit de fles dat ik haar dan thuis live voed nadat ze de fles heeft gehad).
pi_122788030
Luuk vraagt niet meer om voedingen. Ik maak hem wakker als ik vind dat het weer tijd is voor een voeding. Meestal zit er 3 uur tussen. Soms als het zo uit komt 4 uur. We zitten nu gemiddeld op 6 voedingen per dag.
*poef* nu is het weg
pi_122788555
Ik zit al op 6 geloof ik :P (sinds 0:00)

En ontevreden baby's die honger hebben, kan je blij maken met clusteren toch? :)
pi_122788743
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 14:04 schreef WupWup het volgende:
Kyara, als je net moeder bent geworden en je geeft borstvoeding, is dat ook het eerste wat als boeman aangewezen wordt. Ben je moe? Komt door de borstvoeding. Ben je emotioneel? Komt door de borstvoeding. Val je af, kom je aan, voel je je niet lekker, heb je pijn in je nek, rug of grote teen, het komt allemaal door de borstvoeding.

Volg je eigen gevoel en je gezond verstand en als dat niet in lijn is met een dergelijk advies, dan EOIAOU. ene oor in andere oor uit
Je bent vergeten.."oh slaapt ie nog niet door? dat komt door de borstvoeding!"
:{w
  dinsdag 12 februari 2013 @ 14:35:24 #56
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_122788749
quote:

Ha! Daarom voed ik nog steeds. Door de operatie aan mijn grote teen. ;)
Maar idd, bij twijfels over de groei zou ik ook zeer regelmatig aanleggen.

kyara, gaat de productie helemaal goed?
(Zijn ze eigenlijk eeneiig of twee-eiig?)
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  dinsdag 12 februari 2013 @ 14:36:47 #57
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_122788797
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 14:00 schreef WupWup het volgende:
Als ze zo ontevreden is en jij denkt dat ze te weinig krijgt, waarom zit er dan überhaupt 2,5 uur tussen twee voedingen? Misschien zeg ik iets heel geks hoor, maar dan ga je toch zorgen dat je bij elke kik aanlegt?
Tja ze ligt soms al ontevreden aan de borst. Het is makkelijker gezegd dan gedaan om haar maar bij elke kik aan te leggen. Ik heb hier nog een peuter rondlopen die het gehuil van haar zusje na 8 weken ook zat is. Zodra ze hongersignalen begint af te geven leg ik haar aan. Soms na een uur soms na vier uur (als ze lang slaapt).
S avonds ligt ze de hele avond aan de borst en voed ik haar in slaap.
pi_122788816
Bij ons was het..huilen = aanleggen. Zuigbehoefte = aanleggen. Gewoon als ik niet wist was er was en ze huilde = aanleggen.
Ik snap wel dat niet iedereen dat wil of kan. Maar als je twijfelt over de groei of je kindje tevreden is dan moet je zeker aanleggen!
Te veel kunnen ze niet binnenkrijgen..
  dinsdag 12 februari 2013 @ 14:41:51 #59
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_122789002
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 14:37 schreef bitterend het volgende:
Bij ons was het..huilen = aanleggen. Zuigbehoefte = aanleggen. Gewoon als ik niet wist was er was en ze huilde = aanleggen.
Ik snap wel dat niet iedereen dat wil of kan. Maar als je twijfelt over de groei of je kindje tevreden is dan moet je zeker aanleggen!
Te veel kunnen ze niet binnenkrijgen..
Dat is nu bij ons ook zo veel mogelijk. Maar ze slaapt ook bijna niet. We lopen bij de huilpoli in het zkhs en daar geven ze natuurlijk andere adviezen. Het is ook niet erg als ik het op mijn manier doe.
pi_122789018
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 14:36 schreef becky27 het volgende:

[..]

Tja ze ligt soms al ontevreden aan de borst. Het is makkelijker gezegd dan gedaan om haar maar bij elke kik aan te leggen. Ik heb hier nog een peuter rondlopen die het gehuil van haar zusje na 8 weken ook zat is. Zodra ze hongersignalen begint af te geven leg ik haar aan. Soms na een uur soms na vier uur (als ze lang slaapt).
S avonds ligt ze de hele avond aan de borst en voed ik haar in slaap.
Het kán wel :)
Ik heb hier een kleuter (die naar school moet ed) en een niet-standaard peuter die extra aandacht nodig heeft en ik voed overdag meestal om de 2 uur in praktijk.

Daarom vroeg ik ook: wat wil je eigenlijk zelf? :)
pi_122789052
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 14:41 schreef becky27 het volgende:

[..]

Dat is nu bij ons ook zo veel mogelijk. Maar ze slaapt ook bijna niet. We lopen bij de huilpoli in het zkhs en daar geven ze natuurlijk andere adviezen. Het is ook niet erg als ik het op mijn manier doe.
Ben wel nieuwsgierig welke adviezen je daar krijgt eigenlijk?
pi_122789060
Hoe gaat het bij de huilpoli becky? en natuurlijk doe je het op je eigen manier :* ik hoop dat het binnenkort beter gaat want een huil baby is wel slopend
pi_122789098
quote:

quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 14:35 schreef bitterend het volgende:

[..]

Je bent vergeten.."oh slaapt ie nog niet door? dat komt door de borstvoeding!"
:{w
:D
pi_122789112
Ik zie het hier met Sofie erbij ook niet gebeuren hoor. Dan is Luuk heel rustig en heel relaxed, maar mijn stuiterpeuter breekt de boel af. Ik kan me niet voorstellen hoe het dan zou zijn als Luuk niet zo rustig en relaxed zou zijn

een dikke :* voor Becky!
*poef* nu is het weg
pi_122789164
Bij elke kik aanleggen doe ik trouwens niet meer, want als ik bij zuigbehoefte of ander ongemak aanleg, heb ik de rest van de dag een boze baby :+ Dan gaat hij spugen en krampen en gedoe, heel sneu.
Maar honger is bij hem wel vrij makkelijk te herkennen.

Slapen doet m in een bedje trouwens ook niet echt. Maximaal 2x per dag een half uurtje. De rest van de tijd of wakker, of in de doek.
pi_122789438
Mèn ik denk dat ik gillend gek zou worden van een huilbaby wat knap dat je het zo goed volhoudt.

[geen expert modus] Dit is natuurlijk vloeken in de kerk, maar als je denkt dat het honger is en je trekt het echt niet om meer/vaker borstvoeding te geven is een flesje kv tussendoor natuurlijk ook een optie, als dat tenminste het 'huil'probleem oplost. Dan kun je in de rustigere periode weer proberen je productie op te krikken, om tot het juiste niveau te komen.
[/geen expert modus]

Het zou zonde zijn als je het nu op moet/wil geven vanwege dit probleem terwijl je zo graag dor wil gaan en terwijl je misschien over een tijdje in een veel rustigere periode komt waar je het nog makkelijk maaaaaaaaanden kan volhouden :)
  dinsdag 12 februari 2013 @ 15:00:35 #67
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_122789784
Ik wil dit natuurlijk lang volhouden. Zeker volledig bv tot ik ga werken daarna mocht het kolven niet lukken een combi van kv en bv.
Over het algemeen kom overdag uit op om de 2 a 2,5 uur als ik gewoon thuis ben. S avonds dus de hele avond en soms slaapt ze s nachts 6,5 uur maar de laatste nachten komt ze om de 3 a 4 uur. Denk dat ze toch aan het regelen is of zo.

Huilpoli geeft aan inbakeren, en tussen de 2,5 uur en 3,5 uur tussen een voeding laten zitten overdag maar dat red ik vaak niet.
pi_122789897
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 15:00 schreef becky27 het volgende:
Ik wil dit natuurlijk lang volhouden. Zeker volledig bv tot ik ga werken daarna mocht het kolven niet lukken een combi van kv en bv.
Over het algemeen kom overdag uit op om de 2 a 2,5 uur als ik gewoon thuis ben. S avonds dus de hele avond en soms slaapt ze s nachts 6,5 uur maar de laatste nachten komt ze om de 3 a 4 uur. Denk dat ze toch aan het regelen is of zo.

Huilpoli geeft aan inbakeren, en tussen de 2,5 uur en 3,5 uur tussen een voeding laten zitten overdag maar dat red ik vaak niet.
Het ritme klinkt zo gek nog niet wat ze nu zelf doet.

Waarom krijg je van de huilpoli adviezen over de frequentie van voeden? Wat is het idee daarachter?
Ik bedoel, een kindje wat honger heeft, huilt ook. Dat vang je toch niet op met op schema voeden?
  dinsdag 12 februari 2013 @ 15:21:42 #69
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_122790507
Ik ben misschien een zeikerd maar ik hecht er zelf ook waarde aan dat ze even zelf in bed ligt. Ze is nog heel klein dat weet ik ook wel maar ik wil gewoon heel even op de bank kunnen zitten zonder gehuil. Al is het een paar uurtjes s avonds. Nu lig ik om half negen met haar aan de borst in bed en als ze heel diep slaapt kan ik haar pas overleggen in dr vootverwarmde bedje.
pi_122790760
Als ik Bram elke keer maar zou aanleggen heb ik een baby die maar blijft drinken en daardoor ook steeds maar zou spugen. Geen honger is dikke pech.
pi_122790959
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 15:21 schreef becky27 het volgende:
Ik ben misschien een zeikerd maar ik hecht er zelf ook waarde aan dat ze even zelf in bed ligt. Ze is nog heel klein dat weet ik ook wel maar ik wil gewoon heel even op de bank kunnen zitten zonder gehuil. Al is het een paar uurtjes s avonds. Nu lig ik om half negen met haar aan de borst in bed en als ze heel diep slaapt kan ik haar pas overleggen in dr vootverwarmde bedje.
Dan ben je toch geen zeikerd?
Maar mijn avonden zien er ook zo uit, behalve dan dat ik eerder met Tobias naar boven moet.
Als ze slaapt is het toch ook prima? Ik vroeg me alleen af of zo'n advies zin heeft als jij je al zorgen maakt over haar groei..
  dinsdag 12 februari 2013 @ 15:34:34 #72
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_122790988
Maar huilt Bram als ie geen honger heeft?
pi_122791327
Dat is ook gewoon zo moeilijk, je wéét niet of het honger is. Ik legde ook bij elke kik aan, maar dan werd hij 9 van de 10x wel rustig (behalve eind van de middag / avond). Hij groeide volgens zijn lijntje, dus hij had de voeding elk uur/ anderhalf wel nodig. Maar als aanleggen juist averechts werkt, zou ik ook andere dingen proberen. Wie weet brengt inbakeren en minder voedingsmomenten (ivm reflux misschien?) juist wel meer rust.

Sterkte Becky!
Venus in pocketformaat
© loveli
  dinsdag 12 februari 2013 @ 15:42:43 #74
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_122791368
Fijn te lezen dat ik niet de enige ben. Ik ga met Noortje om 20.00 naar boven.
Voordeel is dat mijn man drie a vier avonden in de week aan het werk is dus ik me niet qua gezellig doen naar hem hoef te verantwoorden :p
pi_122791766
Viktor had ook een zelfbedacht ritme. 3 uur, 5 uur, 7 uur, 9 uur, 11 uur, 14 uur, 16 uur, 19 uur, 21-23 uur. Maar hij hij tankt tien minuten en was klaar. Sinds vorige week gaat het beter. Vannacht sliep hij door voor het eerst, maar overdag is het nog wel vaak elke twee uur. Ik heb ook een stuiterpeuter dus ik heb mezelf geoefend in het voeden en spelen met de peuter tegelijk.

Ik moet aan een kant de rugbyhouding gaan doen want hij heeft een afplatting die erger is dan ik had verwacht. (Categorie 3 van de 5 en een onverklaarbare bult :? ) maar ik zie even niet hoe ik dat praktisch voor elkaar krijg. Ik voed altijd zittend in de madonnahouding en ik ben niet zo handig.

Becky, het klinkt alsof je al wel weet wat je wil. Sterkte er mee, het lijkt me zo pittig als je kindje veel huilt. :*

Ik leg V niet bij elke kik meer aan want hij spuugt al heel veel. Dus ik geef hem dan een speentje. Hij is er niet echt dol op maar helpt hem wel om in slaap te vallen.
pi_122791834
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 15:51 schreef Solagratia het volgende:

Ik moet aan een kant de rugbyhouding gaan doen want hij heeft een afplatting die erger is dan ik had verwacht. (Categorie 3 van de 5 en een onverklaarbare bult :? ) maar ik zie even niet hoe ik dat praktisch voor elkaar krijg. Ik voed altijd zittend in de madonnahouding en ik ben niet zo handig.

Even een beetje offtopic maar wie heeft dat vastgesteld? Otje heeft van achteren een hele duidelijke afplatting maar de huisarts vindt het niet interessant omdat je het niet in haar gezichtje ziet.

Ik voed altijd zittend, in het begin ook vaak in rugbyhouding op advies van lk, een opgevouwen dekbed eronder vond ik handig, stabiel en makkelijk in hoogte aan te passen.
pi_122791995
CB stuurde me naar de kinderfysio. Die stelde dat vast :) even bij CB vragen?
pi_122792062
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 14:35 schreef DaviniaHR het volgende:
kyara, gaat de productie helemaal goed?
(Zijn ze eigenlijk eeneiig of twee-eiig?)
Ja, ik heb zelfs al een voorraadje in de diepvries :D
Ze krijgen nu 7 x 50 ml p.p. en dat kan ik prima bijbenen. Kolf nu zo'n 150-200 ml extra en dat gaat dus hier de diepvries in.

We gaan uit van twee-eiig, ondanks dat ze heel erg op elkaar lijken.

Becky :*
  dinsdag 12 februari 2013 @ 16:01:12 #79
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_122792205
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 15:56 schreef Solagratia het volgende:
CB stuurde me naar de kinderfysio. Die stelde dat vast :) even bij CB vragen?
Je kan ook op eigen intiatief naar de kinderfysio.
Heb ik destijds ook gedaan.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_122792206
Ik voedde in rugbyhouding op een voedingskussen. En dan onder het uiteinde vaak nog een gewoon kussen om het hoog genoeg te houden.

Becky, het lijkt me allemaal enorm zwaar. Is kolven te doen voor je? Zou je dan niet een tijdje alleen kunnen kolven en met de fles voeden, omdat je aangeeft dat ze daar rustiger van wordt? En dan kijken of je er op die manier wat regelmaat (met korte tijdsintervallen omdat je je zorgen maakt over haar groei) in kan krijgen, want misschien heeft ze dat inderdaad wel nodig. Hoe dan ook, wat je ook kiest, wees niet te streng voor jezelf. Je bent geen zeikerd en je mag natuurlijk balen van de borstvoeding en de hele situatie. Het is ook niet niets :*
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  dinsdag 12 februari 2013 @ 16:01:54 #81
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_122792238
Becky, helpt het inbakeren iets, volg je dat advies wel op? Ik kan me ook voorstellen dat als ze veel huilt en weinig slaapt ze in een cirkel van raakt en oververmoeid is en daardoor minder goed drinkt en veel huilt....

Ik zou zelf de neiging hebben om ritme in haar dag aan te brengen, dus 'gewoon' wakker worden, eten, even spelen 15/20 minuten, en dan bij de eerste slaapsignalen in bed ingebakerd.
Ik weet niet of dat een oplossing is, maar zo zou ik het aanpakken en dan wel afgaan op wat zij wil, dus is ze na een uurtje wakker en wil ze drinken, dan weer opnieuw, slaapt ze twee uur, ook goed...

Ik vind het een boel gedoe voor je, zeker met nog een meisje erbij, poeh.... :*
  dinsdag 12 februari 2013 @ 16:04:02 #82
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_122792325
Becky Misschien toch wat dieper zoeken in allergie gebeuren? Dagboekje van alles wat je eet en wanneer , kijken of je patroon herkent.

Oliver is nog steeds zo en ja daar zit bij hem oorzaak achter maar in zijn geval zal KV niets uitmaken en Ik Ben er heilig van overtuigd dat hij qua aantal minder extreme als zus is ivm de BV,.

Qua aandacht verdelen dan lag Ik op de bank oid en dan deden we daar een spel oid , en qua tijd voor mezelf tsja mijn mening is dat een kind huilt niet zomaar zeker als ze zo Klein zijn en merkte dat het mij meer ontspande toen ik puur naar hem keek en mijn activity daar op aan paste dan me heel erg krampachtig vasthouden aan de "benodigde" vrijheid.
pi_122793547
Hier trouwens inmiddels door uitsluiten, introduceren en weer uitsluiten inmiddels bevestigd dat manneke niet tegen koemelk en soja kan. Als ik er ook maar een heel klein beetje van eet is het huilen, huilen, huilen en eczeem op zijn koppie.

nu ei nog provoceren, maar heb er nog geen zin in en zonder ei kan ik wel ;)
pi_122793658
Tnx voor de tips, ik ga het bij de volgende voeding eens uitproberen! En als het niet lukt dan laat ik hem wel soort van op mijn schoot zitten als een kikkertje. Of is dat weer af te raden voor heupjes/rug/anders?
pi_122793801
Of jij liggen en hij naast je? Of jij op je rug liggen en dan buik op buik?
Ik ben ook niet zo handig met houdingen :+

En ik heb net voor een groepje gereserveerd bij een restaurant. Zonder melk, ei en soja koken was geen enkel probleem :D relaxed!
pi_122799947
Sofie vind het maar wat interessant als ik kolf. N noemt het melken, dus Sofie nu ook.
Ik heb in de keuken een tas staan met wat extra schelpen (zaten bij de tweedehands kolf die ik heb) en flesjes. Sofie heeft zich er een half uur mee vermaakt

*poef* nu is het weg
pi_122800261
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 15:34 schreef becky27 het volgende:
Maar huilt Bram als ie geen honger heeft?
Bram huilt amper maar wordt heel onrustig. Ook als hij honger heeft. Je hoort het knulleke niet. Maar als ik m iedere keer aanleg als hij onrustig is dan maak ik het alleen maar erger. Vandaag had hij bijvoorbeeld last van z'n buikje. Ja dan kan hij de hele dag wel aan m'n borst hangen omdat hij denkt dat dat helpt, maar daarmee wordt de pijn niet minder.
pi_122800457
Het niet goed groeien op je melk zou ik ook eerder bij allergieën zoeken dan dat ze niet genoeg heeft aan je melk. In verreweg de meeste gevallen is een moeder gewoon in staat haar kind te voeden, melk die niet genoeg voeding bevat is echt zo uitzondering. Zeker met het continu huilen, hoe reageert ze op de kunstvoeding?
pi_122801342
Hm, zat ik vanmiddag nog te zeggen dat Tobias zich 's avonds ook in slaap drinkt en pas overgelegd kan als hij diep slaapt.. wilde hij vanavond niet meer in bed drinken (had een 3 kwartier daarvoor een beetje gedronken) en is zelf in slaap gevallen.
Sowieso valt het me de afgelopen 2/3 dagen op dat hij veel korter drinkt. Is dat meer efficiëntie, of drinkt ie minder omdat ie de wereld gaat ontdekken? Hij is nu 3,5 mnd
pi_122804495
KJ wat een lieve foto :D schattig

Becky :*

Morretje
Ik weet niet meer precies wanneer S korter ging drinken, maar als hij echt drinkt en voldaan is, drinkt hij vast efficiënter. Als hij afgeleid is en daardoor korter drinkt, dan zou je dat wel zien

Vandaag 9mnd bv *O* O+
pi_122805728
*O* *O* *O* *; :*
  dinsdag 12 februari 2013 @ 21:22:30 #92
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_122805931
haha die Sofie!

Tico, ze krijgt geen kunstvoeding hoor. Dat wil ik zo veel mogelijk vermijden.
Krampjes zijn nasty, ik denk dat wij onze grootste portie hier gehad hebben wat betreft krampjes. Mede veroorzaakt door de lactulose :(
Allergieën zou kunnen, Noortje had toen hetzelfde probleem, minimaal aankomen op een hypo-allergeen dieet. Het is geen notenallergie, daar zijn we wel achter.

Ze is gewoon een ontevreden meisje tot nu toe. Misschien ligt het wel aan mezelf, ik moet gewoon ook beter voor mezelf zorgen, ik drink te weinig, eet niet genoeg. Ik ga nu echt ff zelf bij houden wat ik wanneer eet. Moet de lijst van de dietiste van de vorige keer nog wel ergens hebben liggen.

Bakeren ben ik nog niet aan begonnen, of jawel, maar door mijn eigen onzekerheid mee gestopt. Ik wil dit pas van het weekend gaan toepassen, ze krijgt donderdag d'r eerste prikken en bij koorts mag je niet bakeren. Ik weet dat het kan werken, bij Noortje werkte het ook. Mijn grootste angst is dat ze 's avonds Noortje wakker huilt, ik moet eerst vertrouwen hebben in mezelf in die avonden. Ik sta er minstens drie avonden in de week alleen voor (met af en toe wat hulp) en dat maakt het voor mij wat lastiger. Ze ligt nu ook in dr bedje en zwaait me toch met die armpjes. Nu ligt ze een beetje te mopperen maar dat zal zo wel over gaan in gehuil. Ze heeft het toh een kwartier volgehouden.

Juud, dat is ook 1 van de adviezen van de huilpoli, structuur inbrengen. Dat doen we ook, en de voeding is het probleem niet, wel in slapen/inslapen. En iedere dag wel iets op de planning hebben staan, zoals ook het ophalen van Noortje.
pi_122808807
Sola, ik gebruik ook een voedingskussen. Daarmee kun je super in rugby houding voeden. Aan de kant waar de baby niet lag, mocht dan de peuter zitten en zo las ik dan een boekje voor peuter tijdens het voeden of hij mocht even tv kijken of even op de Ipad spelen.

Becky lijkt me echt zwaar een baby, die veel huilt. Misschien dat een draagdoek nog een uitkomst is? CS, kolven is misschien een uitkomst om de baby rustiger te laten drinken, maar ook tijdrovender, dus dat schiet met peuter niet zo op denk ik.

Kyara *O* voor je productie en bv in de vriezer.

Zoe, 9 maanden bv *O*

Ik sprak vanochtend leidster op het kdv of ze konden kijken, dat ze minder voeding geven bij de 2e voeding mocht hij laat drinken, zodat ik hem direct kan voeden na thuiskomst. Moeilijk, moeilijk en voedingstijden willen weten. Waarop ik zeg bv is niet op een bepaald tijdstip een vaste hoeveelheid geven. Nee dat wist ze wel. Vraag ik me wel af waarom ze dan om voedingstijden vraagt. Uiteindelijk kon het prima. Omdat hij pas om 16.45 uur ging eten hebben ze de helft van de voeding gegeven.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_122849352
Succes Becky! Hopelijk helpen de adviezen.

Morgen een afspraak met de lk. Hopelijk kan zij me verder helpen want live voeden schiet nog niet op en ze worden dan heel moe. Daarna lukt een flesje ook niet meer en dan met het weer via de sonde. En dan ben ik weer minder snel geneigd om steeds maar weer te proberen. En die stomme vpk begon weer over het 's nachts kolven :(
pi_122849493
Waarom is dat stom kyara?
pi_122849661
Ze vindt dat ik moet stoppen met 's nachts kolven omdat nachtrust ook belangrijk is. Ik vind dat geen goed idee maar ze blijft er maar op terugkomen. Als ze thuis zijn dan moeten ze toch ook 's nachts voedingen hebben....
  woensdag 13 februari 2013 @ 22:14:43 #97
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_122850485
Ja, ik zou ook zeker niet stoppen met kolven 's nachts, stom advies.
Hoe vaak leg je ze aan Kyara, is een keer per dag niet voldoende en de rest via de fles?

Ik denk dan, je wil ze graag thuis, wil je dat aan de borst of niet en maak daarop gericht een plan van aanpak. Beter aan de borst leren drinken kan natuurlijk thuis ook.
Het is wat jij wil, jouw kindjes.
pi_122850842
Ik probeerde ze dagelijks aan te leggen maar dat kost tijd en als ik met nr 1 begin dan komt nr 2 alweer voor haar voeding en dan staat er weer in het dossier dat moeder de voedingen n het honderd laat lopen en dat ik moet oefenen met een ritme opbouwen in te zknhd (de vpk en ik zijn het met meer dingen oneens). De laatste dagen heb ik dat dus niet meer gedaan in afwachting van de lk. En ook met het idee dat het altij nog thuis op ons gemak kan.

Of zou het dan helemaal niet meer lukken?.
  woensdag 13 februari 2013 @ 22:24:11 #99
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_122851046
Zo, die denken goed met je mee zeg...

Ik weet niet hoe lang je er bent en of het tijdtechnisch kan maar zou je wellicht het volgende kunnen doen?
Baby 1 voeden wanneer ze honger heeft. Baby 2 krijgt dan een flesje van haar vader of een verpleegkundige en dan de volgende ronde omgekeerd?

Wellicht heb je hier al lang aan gedacht of zit je überhaupt niet op adviezen te wachten. :@

Heb je ook een lactatiekundige in het ziekenhuis die met je meekijkt en meedenkt?
A grand adventure has begun.
  woensdag 13 februari 2013 @ 22:27:04 #100
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_122851221
Ow, volgens mij kan dat altijd nog, ze zijn natuurlijk nog steeds prematuur nu.
Wat stom joh dat die vp zo moeilijk doet, je hebt toch juist positieve mensen om je heen nodig, die je dan ook helpen om het wel voor elkaar te krijgen.
Het lijkt me al lastig genoeg zo met baby's die nog niet goed kunnen drinken en er dan ook nog twee te moeten voeden.

Ben je er niet twee voedingen per dag, dat de een bij de eerste voeding live kan drinken en de ander bij de tweede? Dat jij dan bv geeft en de vp de ander een flesje?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')