quote:Op maandag 11 februari 2013 20:12 schreef Estrys het volgende:
Hier een mijlpaal vind ik: ik geef vanaf vandaag langer borstvoeding dan bij de oudste. En het gaat supergoed
Best wel trots
quote:Op maandag 11 februari 2013 21:29 schreef Kyara het volgende:
Estrys
Hier de 1e bv in de diepvries. 180 ml
Wauwquote:Op maandag 11 februari 2013 21:29 schreef Kyara het volgende:
Estrys
Hier de 1e bv in de diepvries. 180 ml
Huh zelf spenen is toch dat kind dus kiest wanneer hij er Klaar mee is?quote:Op maandag 11 februari 2013 21:46 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
Wat een positieve verhalen
Ik krijg trouwens ook al pijn in mijn hart/ziel als ik eraan denk dat R. op een dag de borst niet meer wil. Maar dat is waarschijnlijk wel beter dan zelf spenen, denk ik.
Ja. Normale leeftijd ligt tussen 2,5 en 7 volgens mij.quote:Op maandag 11 februari 2013 22:05 schreef _evenstar_ het volgende:
[..]
Huh zelf spenen is toch dat kind dus kiest wanneer hij er Klaar mee is?
ik ben ook nog niet ongesteld, en mijn uk is 8 maanden. Ik heb wel het idee dat er *iets* gebeurt op cyclusgebied nu de nachtvoedingen afnemen. Meer afscheiding, terugkeer van pukkels...quote:Op maandag 11 februari 2013 23:44 schreef Troeta het volgende:
Goed zo kyara!
Nee, katten en andere dieren spenen ook, die laten hun jongen niet meer drinken, terwijlze nog wel willen.
Volgens mij bestaat er geen naam voor een kindje wat zelf niet meer wil.
Ik ben nog steeds niet ongesteld? Is dat echt normaal?
Dat is het voordeel van die eerste tijd, je komt nog eens door je series heen, hahaquote:Op dinsdag 12 februari 2013 10:54 schreef Incantrix het volgende:
Tinu, ze is morgen 5 weken. Ondertussen denk ik wel dat ik weet wat er is: volgens mij is ze aan het regelen. Ik weet het niet zeker, maar ook nu is ze onrustig en al twee keer in een uur aan de borst geweest. Ik bereid me maar voor op een dagje bankhangen met de tv aan
Haha, ja, slecht moment voor een kapotte media-pc. En heuj, da's cool!quote:Op dinsdag 12 februari 2013 11:21 schreef freecell het volgende:
[..]
Dat is het voordeel van die eerste tijd, je komt nog eens door je series heen, haha
Hier net bij het CB geweest en een 'ga zo door'gekregen van de arts die normaal geen fan is van BV, dat was wel ff leuk
2,5 uur na de vorige voeding komt dan toch weer een volledige nieuwe voeding? Dan lijkt het me niet verwonderlijk dat ze zoveel drinkt.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 12:51 schreef becky27 het volgende:
hoi hoi Isabel tikt net 2,5 uur na de voeding een fles van 85/90 ml weg. Ik heb r net even gewogen op de keukenweegschaal maar als ze weegt wat daar staat gaat haar lijntje echt afbuigen, nu al. Ik ben bang dat ze niet voldoende heeft aan mijn borstvoeding.
O! Ja, ik druk me verkeerd uit.quote:Op maandag 11 februari 2013 22:05 schreef _evenstar_ het volgende:
[..]
Huh zelf spenen is toch dat kind dus kiest wanneer hij er Klaar mee is?
5 klinkt veel, maar ik zit ook al op 4.. en 90cc in een voeding is niet zo bijzonder veel toch?quote:Op dinsdag 12 februari 2013 13:25 schreef becky27 het volgende:
Ja dat klopt ook wel. Is de vijfde voeding van vandaag. Ze drinkt veel rustiger haar fles dan dat ze aan de borst drinkt. Donderdag naar cb dan weet ik het zeker. Hoop het niet, maar het is zo'n ontevreden baby dat ik bang ben dat ze altijd honger heeft.
Ik zit ook al aan de 4, 5 komt er zo aan (sinds 7u vanmorgen). En een maand of twee geleden dronk ze nog veel vaker. Otje houdt van veel kleine beetjes, al kan ze op pappadag prima met om de drie uur toe (ze drinkt zo slecht uit de fles dat ik haar dan thuis live voed nadat ze de fles heeft gehad).quote:Op dinsdag 12 februari 2013 14:01 schreef Morretje het volgende:
[..]
5 klinkt veel, maar ik zit ook al op 4.. en 90cc in een voeding is niet zo bijzonder veel toch?
Je bent vergeten.."oh slaapt ie nog niet door? dat komt door de borstvoeding!"quote:Op dinsdag 12 februari 2013 14:04 schreef WupWup het volgende:
Kyara, als je net moeder bent geworden en je geeft borstvoeding, is dat ook het eerste wat als boeman aangewezen wordt. Ben je moe? Komt door de borstvoeding. Ben je emotioneel? Komt door de borstvoeding. Val je af, kom je aan, voel je je niet lekker, heb je pijn in je nek, rug of grote teen, het komt allemaal door de borstvoeding.
Volg je eigen gevoel en je gezond verstand en als dat niet in lijn is met een dergelijk advies, dan EOIAOU. ene oor in andere oor uit
Ha! Daarom voed ik nog steeds. Door de operatie aan mijn grote teen.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 14:04 schreef WupWup het volgende:
Kyara, als je net moeder bent geworden en je geeft borstvoeding, is dat ook het eerste wat als boeman aangewezen wordt. Ben je moe? Komt door de borstvoeding. Ben je emotioneel? Komt door de borstvoeding. Val je af, kom je aan, voel je je niet lekker, heb je pijn in je nek, rug of grote teen, het komt allemaal door de borstvoeding.
Volg je eigen gevoel en je gezond verstand en als dat niet in lijn is met een dergelijk advies, dan EOIAOU. ene oor in andere oor uit
Tja ze ligt soms al ontevreden aan de borst. Het is makkelijker gezegd dan gedaan om haar maar bij elke kik aan te leggen. Ik heb hier nog een peuter rondlopen die het gehuil van haar zusje na 8 weken ook zat is. Zodra ze hongersignalen begint af te geven leg ik haar aan. Soms na een uur soms na vier uur (als ze lang slaapt).quote:Op dinsdag 12 februari 2013 14:00 schreef WupWup het volgende:
Als ze zo ontevreden is en jij denkt dat ze te weinig krijgt, waarom zit er dan überhaupt 2,5 uur tussen twee voedingen? Misschien zeg ik iets heel geks hoor, maar dan ga je toch zorgen dat je bij elke kik aanlegt?
Dat is nu bij ons ook zo veel mogelijk. Maar ze slaapt ook bijna niet. We lopen bij de huilpoli in het zkhs en daar geven ze natuurlijk andere adviezen. Het is ook niet erg als ik het op mijn manier doe.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 14:37 schreef bitterend het volgende:
Bij ons was het..huilen = aanleggen. Zuigbehoefte = aanleggen. Gewoon als ik niet wist was er was en ze huilde = aanleggen.
Ik snap wel dat niet iedereen dat wil of kan. Maar als je twijfelt over de groei of je kindje tevreden is dan moet je zeker aanleggen!
Te veel kunnen ze niet binnenkrijgen..
Het kán welquote:Op dinsdag 12 februari 2013 14:36 schreef becky27 het volgende:
[..]
Tja ze ligt soms al ontevreden aan de borst. Het is makkelijker gezegd dan gedaan om haar maar bij elke kik aan te leggen. Ik heb hier nog een peuter rondlopen die het gehuil van haar zusje na 8 weken ook zat is. Zodra ze hongersignalen begint af te geven leg ik haar aan. Soms na een uur soms na vier uur (als ze lang slaapt).
S avonds ligt ze de hele avond aan de borst en voed ik haar in slaap.
Ben wel nieuwsgierig welke adviezen je daar krijgt eigenlijk?quote:Op dinsdag 12 februari 2013 14:41 schreef becky27 het volgende:
[..]
Dat is nu bij ons ook zo veel mogelijk. Maar ze slaapt ook bijna niet. We lopen bij de huilpoli in het zkhs en daar geven ze natuurlijk andere adviezen. Het is ook niet erg als ik het op mijn manier doe.
quote:Op dinsdag 12 februari 2013 14:04 schreef WupWup het volgende:
quote:Op dinsdag 12 februari 2013 14:35 schreef bitterend het volgende:
[..]
Je bent vergeten.."oh slaapt ie nog niet door? dat komt door de borstvoeding!"
Het ritme klinkt zo gek nog niet wat ze nu zelf doet.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 15:00 schreef becky27 het volgende:
Ik wil dit natuurlijk lang volhouden. Zeker volledig bv tot ik ga werken daarna mocht het kolven niet lukken een combi van kv en bv.
Over het algemeen kom overdag uit op om de 2 a 2,5 uur als ik gewoon thuis ben. S avonds dus de hele avond en soms slaapt ze s nachts 6,5 uur maar de laatste nachten komt ze om de 3 a 4 uur. Denk dat ze toch aan het regelen is of zo.
Huilpoli geeft aan inbakeren, en tussen de 2,5 uur en 3,5 uur tussen een voeding laten zitten overdag maar dat red ik vaak niet.
Dan ben je toch geen zeikerd?quote:Op dinsdag 12 februari 2013 15:21 schreef becky27 het volgende:
Ik ben misschien een zeikerd maar ik hecht er zelf ook waarde aan dat ze even zelf in bed ligt. Ze is nog heel klein dat weet ik ook wel maar ik wil gewoon heel even op de bank kunnen zitten zonder gehuil. Al is het een paar uurtjes s avonds. Nu lig ik om half negen met haar aan de borst in bed en als ze heel diep slaapt kan ik haar pas overleggen in dr vootverwarmde bedje.
Even een beetje offtopic maar wie heeft dat vastgesteld? Otje heeft van achteren een hele duidelijke afplatting maar de huisarts vindt het niet interessant omdat je het niet in haar gezichtje ziet.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 15:51 schreef Solagratia het volgende:
Ik moet aan een kant de rugbyhouding gaan doen want hij heeft een afplatting die erger is dan ik had verwacht. (Categorie 3 van de 5 en een onverklaarbare bult) maar ik zie even niet hoe ik dat praktisch voor elkaar krijg. Ik voed altijd zittend in de madonnahouding en ik ben niet zo handig.
Ja, ik heb zelfs al een voorraadje in de diepvriesquote:Op dinsdag 12 februari 2013 14:35 schreef DaviniaHR het volgende:
kyara, gaat de productie helemaal goed?
(Zijn ze eigenlijk eeneiig of twee-eiig?)
Je kan ook op eigen intiatief naar de kinderfysio.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 15:56 schreef Solagratia het volgende:
CB stuurde me naar de kinderfysio. Die stelde dat vasteven bij CB vragen?
Bram huilt amper maar wordt heel onrustig. Ook als hij honger heeft. Je hoort het knulleke niet. Maar als ik m iedere keer aanleg als hij onrustig is dan maak ik het alleen maar erger. Vandaag had hij bijvoorbeeld last van z'n buikje. Ja dan kan hij de hele dag wel aan m'n borst hangen omdat hij denkt dat dat helpt, maar daarmee wordt de pijn niet minder.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 15:34 schreef becky27 het volgende:
Maar huilt Bram als ie geen honger heeft?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |