Al heeft hij wel gelijk, bijvoorbeeld over dat het nu pas begint.quote:Op zondag 10 februari 2013 13:41 schreef Van_Poppel het volgende:
Domme opmerking van Genee. Hij heeft een dik contract bij RTL. Dan moet je niet piepen, wanneer je iets moet presenteren wat niet 100% bij je past.
Maargoed, ik kijk het aan. Om half 9 kan er alsnog naar Koos worden gezapt.
Mee eens, maar ik neem aan dat ze in april gaan switchen naar wielrennen / tennis / autosport. Als ze een paar goede gasten kunnen krijgen die hapklare meningkjes op een leuke manier kunnen geven, is er wel markt voor dit programma.quote:Op zondag 10 februari 2013 14:19 schreef Tja..1986 het volgende:
Jammer dat ze niet gewoon een algemeen sportpraatprogramma maken. Toen ik de TT zag hoopte ik daarop. Zou een goede toevoeging kunnen zijn nu hollandsport niet meer bestaat.
Ik zou een kritisch één op één programma, één sport(er) centraal stellen, veel interessanter vinden dan over alles en niks een beetje in de ruimte babbelen.quote:Op zondag 10 februari 2013 15:08 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Mee eens, maar ik neem aan dat ze in april gaan switchen naar wielrennen / tennis / autosport. Als ze een paar goede gasten kunnen krijgen die hapklare meningkjes op een leuke manier kunnen geven, is er wel markt voor dit programma.
Yep maar dan wel serieuze gasten uitnodigen en niet teveel popie jopie's.quote:Op zondag 10 februari 2013 15:08 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Mee eens, maar ik neem aan dat ze in april gaan switchen naar wielrennen / tennis / autosport. Als ze een paar goede gasten kunnen krijgen die hapklare meningkjes op een leuke manier kunnen brengen, is er wel markt voor dit programma.
Dat zie je ook regelmatig bij Langs de Lijn op zaterdagmiddag. Dan zit daar een voetbaljournalist die nauwelijks interesse heeft in andere sporten maar daar wel een mening over moet geven. Daarom zou één sport centraal misschien beter zijn.quote:Op zondag 10 februari 2013 15:12 schreef marcodej het volgende:
[..]
Ik zou een één op één programma, één sport(er) centraal stellen, veel interessanter vinden dan over alles en niks een beetje in de ruimte babbelen.
Ze gaan vanavond dus de wereldbekerwedstrijden in Inzel bespreken en voor beschouwen op het WK volgende week. Ik vrees eerlijk gezegd dat alles na 20 minuten wel is gezegd. Als je het programma verbreed, trek je volgens mij ook meer kijkers. Nu haken al veel kijkers door de titel van het programma (RTL Sportcafé: schaatsen) al af.quote:Op zondag 10 februari 2013 15:12 schreef marcodej het volgende:
[..]
Ik zou een kritisch één op één programma, één sport(er) centraal stellen, veel interessanter vinden dan over alles en niks een beetje in de ruimte babbelen.
Volgens mij halen de wedstrijden wel goede kijkcijfers maar dat zal ook een grotendeels vergrijsd publiek zijn. Mensen die Sven rondjes 29 willen zien rijden en verder niet geïnteresseerd zijn in achtergronden. Iedereen kan zien dat dit niets wordt.quote:Maar goed, sowieso schaatsen, wie vind dat überhaupt leuk? Ik vraag me af hoe goed die schaatswedstrijden op de NOS het doen. Persoonlijk vind ik het belachelijk dat daar zo veel tijd voor uitgetrokken wordt. Voetbal is een volkssport, dus dat is anders.
Dit is gewoon een kwaliteitsprogramma. Goed ingevoerde gasten, goede presentatie. Ton Boot zit er als vaste gast altijd bij, begint wel een oude zak te worden maar weet wel overal van en heeft nuttige inbreng. Onderwerpen hangen af van actualiteit en de gasten van dat moment. Op de tv kan je zoiets ook maken. Helaas kiest RTL voor de hyperige toer: alleen de sport van het moment, geen diepgang (Sport Inside), gasten zonder verstand van zaken, onderbroekenlol. Potentiële gasten zullen daarom ook eerder afhaken, ik zou er zelf ook voor passen om met Gertie aan tafel te gaan zitten.quote:Sportforum op Radio 1 vind ik altijd wel lekker wegluisteren.
Het ding is dat ze dat wel hebben geprobeerd, en dat Voetbal Inside toen bijna eraan ten onder ging. Immers zit het RTL-publiek niet op dit soort programma's te wachten kennelijk. Het publiek dat naar radio 1 luistert verschilt als dag en nacht van het publiek dat naar Voetbal International kijkt. Voetbal International in de huidige vorm scoort zoveel kijkers juist doordat het ook aanspreekt bij mensen die minder echt met voetbal hebben. Echte voetballiefhebbers kijken ook wel, maar op basis daarvan kan VI niet in leven blijven.quote:Op zondag 10 februari 2013 16:19 schreef CPS2000 het volgende:
Dit is gewoon een kwaliteitsprogramma. Goed ingevoerde gasten, goede presentatie. Ton Boot zit er als vaste gast altijd bij, begint wel een oude zak te worden maar weet wel overal van en heeft nuttige inbreng. Onderwerpen hangen af van actualiteit en de gasten van dat moment. Op de tv kan je zoiets ook maken. Helaas kiest RTL voor de hyperige toer: alleen de sport van het moment, geen diepgang (Sport Inside), gasten zonder verstand van zaken, onderbroekenlol. Potentiële gasten zullen daarom ook eerder afhaken, ik zou er zelf ook voor passen om met Gertie aan tafel te gaan zitten.
Voetballiefhebbers zijn nog weer wat anders dan algemene sportliefhebbers natuurlijk, maar het kan best zo zijn dat dat soort mensenquote:Op zondag 10 februari 2013 17:25 schreef Kenju het volgende:
[..]
Het ding is dat ze dat wel hebben geprobeerd, en dat Voetbal Inside toen bijna eraan ten onder ging. Immers zit het RTL-publiek niet op dit soort programma's te wachten kennelijk. Het publiek dat naar radio 1 luistert verschilt als dag en nacht van het publiek dat naar Voetbal International kijkt. Voetbal International in de huidige vorm scoort zoveel kijkers juist doordat het ook aanspreekt bij mensen die minder echt met voetbal hebben. Echte voetballiefhebbers kijken ook wel, maar op basis daarvan kan VI niet in leven blijven.
Echte sportliefhebbers kijken niet naar een programma op RTL. Waar dit precies aan ligt, weet ik niet. Derksen heeft jarenlang het excuus aangebracht dat Studio Voetbal ingeleid wordt door Boer Zoekt Vrouw en dat het daardoor beter scoorde dan VI. De legitimiteit van dat argument heb ik me altijd afgevraagd. Maar stel dat het klopt, dan is het logisch dat mensen die een serieuze interesse hebben, niet op RTL zullen afstemmen, de zender van VI, Johan Boskam, Rene van der Gijp, Carlo en Irene en Goede Tijden, Slechte Tijden.
Schaatsen is kennelijk ook een volkssport. Gisteren, op een zaterdagmiddag en met een vrij onbeduidende wereldbekerwedstrijd keken er bijna 800.000 mensen. Het EK allround had op de afsluitende zondag meer dan 2 miljoen kijkers.quote:Op zondag 10 februari 2013 15:31 schreef Kenju het volgende:
Maar goed, sowieso schaatsen, wie vind dat überhaupt leuk? Ik vraag me af hoe goed die schaatswedstrijden op de NOS het doen. Persoonlijk vind ik het belachelijk dat daar zo veel tijd voor uitgetrokken wordt. Voetbal is een volkssport, dus dat is anders.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |