abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 10 februari 2013 @ 13:32:42 #1
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_122709289
RTL 7 zendt vanaf dit weekend elke zondagavond RTL Sportcafé: Schaatsen uit. Hierin praat Wilfred Genee wekelijks live na over het schaatsweekend en de zojuist gereden World Cup- of WK-wedstrijden.

Sportcafé staat dit weekend in het teken van de wereldbekerwedstrijd in het Duitse Inzell. Daar staan de 1500 meter bij de dames en de heren op het programma. Verder rijden de heren de 5000 meter en de vrouwen de 3000 meter.

Inzell
Bekende ex-schaatsers zoals Ben van der Burg en Erik Hulzebosch schuiven aan tafel bij Genee. Ook de toppers van nu komen langs om de prestaties in Inzell te duiden en hun mening te geven.

Titel: RTL Sportcafé: Schaatsen
Zender: RTL 7
Datum: 10 februari 2013
Uitzendtijd: 20:00 - 21:15 uur
Genre: Sport
Presentatie: Wilfred Genee

zondag 10 februari 2013 @ 13:33:02 #2
311468 Van_Poppel
pi_122709299
Vanavond begint het dus. Ben benieuwd. :)
  Moderator zondag 10 februari 2013 @ 13:37:27 #3
9859 crew  Karina
Woman
pi_122709468
Ik ben ook wel benieuwd, vooral omdat Wilfred er blijkbaar niet zo heel veel zin in heeft:

Wilfred Genee niet blij met nieuwe talkshow
Wilfred Genee is er helemaal niet blij mee dat hij van RTL 7 de nieuwe schaatstalkshow RTL Sportcafé: Schaatsen moet presenteren. Dat vertelt de presentator op 3FM. Genee baalt ervan. “Laat ik voorop stellen dat ik het heel knap vind dat RTL in een tijd als deze nieuwe initiatieven blijft ontplooien. Of je dat altijd met mij moet doen is een tweede. Ik heb eerlijk gezegd bij de directie van RTL het verzoek neergelegd om er een andere presentator op te zetten“, zo legt hij uit.

De presentator vindt dat het programma niet bij hem past. “Ik heb gezegd dat ik volgens mij meer een voetbalman ben en ik al druk genoeg ben. Zeker na dat dagelijkse programma dat mislukt is, lijkt het mij handig om me even niet in beeld te brengen.”

Dat de talkshow pas in februari begint, vindt hij ook vreemd. “Ik heb er ook bij gezegd dat ik denk dat het ook wel een beetje laat is in het jaar. Om nu nog met schaatsen te beginnen; ik weet niet of dat een goed idee is. Mijn gevoel was dat ze beter in december kunnen instappen, als het seizoen net begonnen is. Dan kun je erin groeien.”

Toch heeft Genee toegestemd. “Ik vind dat RTL een heel goede werkgever is. Ze hebben me altijd goed behandeld. Ik heb gezegd dat ik het best wel doen, als ze niemand anders kunnen vinden.”

Bang dat hij opeens ook darts moet doen, is Genee niet. “Dat staat in mijn contract. Dat heb ik ook in mijn contract laten opnemen. Ik heb ooit een wedstrijdreeks gedaan en na afloop heb ik gezegd: ‘Ik eis dat in mijn contract komt te staan dat ik nooit meer darts hoef te doen.‘”

“Ik vind die initiatieven allemaal hartstikke goed, maar ik vraag me of ik de juiste man op de juiste plaats is, maar zo veel smaken heeft RTL 7 ook niet, dus dan is het al snel Wilfred Genee.”

RTL Sportcafé: Schaatsen is zondag om 20.00 uur te zien op RTL 7.
Bron
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  zondag 10 februari 2013 @ 13:41:59 #4
311468 Van_Poppel
pi_122709647
Domme opmerking van Genee. Hij heeft een dik contract bij RTL. Dan moet je niet piepen, wanneer je iets moet presenteren wat niet 100% bij je past.

Maargoed, ik kijk het aan. Om half 9 kan er alsnog naar Koos worden gezapt. :P
pi_122711131
Jammer dat ze niet gewoon een algemeen sportpraatprogramma maken. Toen ik de TT zag hoopte ik daarop. Zou een goede toevoeging kunnen zijn nu hollandsport niet meer bestaat.
pi_122711470
Ik kijk meer uit naar het programma wat er na komt. Derksen en Advocaat. :)
'krak'
  Moderator zondag 10 februari 2013 @ 14:47:18 #7
9859 crew  Karina
Woman
pi_122712399
quote:
0s.gif Op zondag 10 februari 2013 13:41 schreef Van_Poppel het volgende:
Domme opmerking van Genee. Hij heeft een dik contract bij RTL. Dan moet je niet piepen, wanneer je iets moet presenteren wat niet 100% bij je past.

Maargoed, ik kijk het aan. Om half 9 kan er alsnog naar Koos worden gezapt. :P
Al heeft hij wel gelijk, bijvoorbeeld over dat het nu pas begint.

Ik kijk het ook wel even aan. Een half uur is net genoeg om te zien of het wat is.
niet zo tof doen
pi_122712800
Toch ff kijken vanavond of het wat is, verwacht er niet al teveel van.
sig verwijderd door FA
pi_122713125
Dit gaat nooit werken :')
pi_122713275
Ik verwacht er niet veel van.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  zondag 10 februari 2013 @ 15:08:29 #11
311468 Van_Poppel
pi_122713425
quote:
0s.gif Op zondag 10 februari 2013 14:19 schreef Tja..1986 het volgende:
Jammer dat ze niet gewoon een algemeen sportpraatprogramma maken. Toen ik de TT zag hoopte ik daarop. Zou een goede toevoeging kunnen zijn nu hollandsport niet meer bestaat.
Mee eens, maar ik neem aan dat ze in april gaan switchen naar wielrennen / tennis / autosport. Als ze een paar goede gasten kunnen krijgen die hapklare meningkjes op een leuke manier kunnen geven, is er wel markt voor dit programma.
pi_122713648
quote:
0s.gif Op zondag 10 februari 2013 15:08 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]

Mee eens, maar ik neem aan dat ze in april gaan switchen naar wielrennen / tennis / autosport. Als ze een paar goede gasten kunnen krijgen die hapklare meningkjes op een leuke manier kunnen geven, is er wel markt voor dit programma.
Ik zou een kritisch één op één programma, één sport(er) centraal stellen, veel interessanter vinden dan over alles en niks een beetje in de ruimte babbelen.
pi_122713649
quote:
0s.gif Op zondag 10 februari 2013 15:08 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]

Mee eens, maar ik neem aan dat ze in april gaan switchen naar wielrennen / tennis / autosport. Als ze een paar goede gasten kunnen krijgen die hapklare meningkjes op een leuke manier kunnen brengen, is er wel markt voor dit programma.
Yep maar dan wel serieuze gasten uitnodigen en niet teveel popie jopie's.
pi_122713862
quote:
0s.gif Op zondag 10 februari 2013 15:12 schreef marcodej het volgende:

[..]

Ik zou een één op één programma, één sport(er) centraal stellen, veel interessanter vinden dan over alles en niks een beetje in de ruimte babbelen.
Dat zie je ook regelmatig bij Langs de Lijn op zaterdagmiddag. Dan zit daar een voetbaljournalist die nauwelijks interesse heeft in andere sporten maar daar wel een mening over moet geven. Daarom zou één sport centraal misschien beter zijn.
  zondag 10 februari 2013 @ 15:20:35 #15
311468 Van_Poppel
pi_122714037
quote:
0s.gif Op zondag 10 februari 2013 15:12 schreef marcodej het volgende:

[..]

Ik zou een kritisch één op één programma, één sport(er) centraal stellen, veel interessanter vinden dan over alles en niks een beetje in de ruimte babbelen.
Ze gaan vanavond dus de wereldbekerwedstrijden in Inzel bespreken en voor beschouwen op het WK volgende week. Ik vrees eerlijk gezegd dat alles na 20 minuten wel is gezegd. Als je het programma verbreed, trek je volgens mij ook meer kijkers. Nu haken al veel kijkers door de titel van het programma (RTL Sportcafé: schaatsen) al af.

Hoop vooral dat de gasten een beetje kritisch zijn en een mening durven te geven. Dat wordt voor mensen die actief zijn in het wereldje, sowieso lastig. Verwacht daarom veel van een Zonneveld en Erik Dijkstra.
pi_122714040
Sportforum op Radio 1 vind ik altijd wel lekker wegluisteren.
  zondag 10 februari 2013 @ 15:31:20 #17
300718 Kenju
Say It!!??
pi_122714427
Bij RTL denken ze waarschijnlijk dat Genee een soort van kijkcijferkanon is oid. Niets is minder waar. Genee heeft helemaal niets met schaatsen. Kan het wel leuk gaan presenteren, maar de verveling druipt er op een gegeven moment vanaf. Dat zul je vanzelf zien. En feitelijk is dat ook logisch. Dit is dus de volgende mislukking. Voor Genee natuurlijk ook niet leuk, aangezien mensen zullen denken dat dit een initiatief van hem is en wederom mislukt. Hebben ze bij RTL niemand rondlopen die schaatsen wel leuk vind?

Maar goed, sowieso schaatsen, wie vind dat überhaupt leuk? Ik vraag me af hoe goed die schaatswedstrijden op de NOS het doen. Persoonlijk vind ik het belachelijk dat daar zo veel tijd voor uitgetrokken wordt. Voetbal is een volkssport, dus dat is anders.
WHOEOEOEOEHAAAAAAHAHAHA
pi_122716621
Hoe dodelijk is het als de presentator van het programma al voor de eerste editie laat blijken dat hij er eigenlijk helemaal geen zin in heeft en dat het concept volgens hem niet deugt? Een programma van 20:00 tot 21:15 over schaatsen, dat kan nooit wat worden. De sport is gewoon te klein en oninteressant om er zo lang over te praten.

quote:
Maar goed, sowieso schaatsen, wie vind dat überhaupt leuk? Ik vraag me af hoe goed die schaatswedstrijden op de NOS het doen. Persoonlijk vind ik het belachelijk dat daar zo veel tijd voor uitgetrokken wordt. Voetbal is een volkssport, dus dat is anders.
Volgens mij halen de wedstrijden wel goede kijkcijfers maar dat zal ook een grotendeels vergrijsd publiek zijn. Mensen die Sven rondjes 29 willen zien rijden en verder niet geïnteresseerd zijn in achtergronden. Iedereen kan zien dat dit niets wordt.

Het is jammer dat RTL het weer op deze manier probeert en niet inzet in een kwaliteitstalkshow over sport. Zo'n programma wordt op de radio al gemaakt.

quote:
Sportforum op Radio 1 vind ik altijd wel lekker wegluisteren.
Dit is gewoon een kwaliteitsprogramma. Goed ingevoerde gasten, goede presentatie. Ton Boot zit er als vaste gast altijd bij, begint wel een oude zak te worden maar weet wel overal van en heeft nuttige inbreng. Onderwerpen hangen af van actualiteit en de gasten van dat moment. Op de tv kan je zoiets ook maken. Helaas kiest RTL voor de hyperige toer: alleen de sport van het moment, geen diepgang (Sport Inside), gasten zonder verstand van zaken, onderbroekenlol. Potentiële gasten zullen daarom ook eerder afhaken, ik zou er zelf ook voor passen om met Gertie aan tafel te gaan zitten.

Ik snap de frustratie van Genee ook wel als je zo'n flop alweer van mijlenver aan ziet komen. Staat toch niet zo leuk op je CV. Slim van em dat hij dat darts dingetje contractueel heeft laten vastleggen.
  zondag 10 februari 2013 @ 17:25:49 #19
300718 Kenju
Say It!!??
pi_122719601
quote:
0s.gif Op zondag 10 februari 2013 16:19 schreef CPS2000 het volgende:

Dit is gewoon een kwaliteitsprogramma. Goed ingevoerde gasten, goede presentatie. Ton Boot zit er als vaste gast altijd bij, begint wel een oude zak te worden maar weet wel overal van en heeft nuttige inbreng. Onderwerpen hangen af van actualiteit en de gasten van dat moment. Op de tv kan je zoiets ook maken. Helaas kiest RTL voor de hyperige toer: alleen de sport van het moment, geen diepgang (Sport Inside), gasten zonder verstand van zaken, onderbroekenlol. Potentiële gasten zullen daarom ook eerder afhaken, ik zou er zelf ook voor passen om met Gertie aan tafel te gaan zitten.
Het ding is dat ze dat wel hebben geprobeerd, en dat Voetbal Inside toen bijna eraan ten onder ging. Immers zit het RTL-publiek niet op dit soort programma's te wachten kennelijk. Het publiek dat naar radio 1 luistert verschilt als dag en nacht van het publiek dat naar Voetbal International kijkt. Voetbal International in de huidige vorm scoort zoveel kijkers juist doordat het ook aanspreekt bij mensen die minder echt met voetbal hebben. Echte voetballiefhebbers kijken ook wel, maar op basis daarvan kan VI niet in leven blijven.

Echte sportliefhebbers kijken niet naar een programma op RTL. Waar dit precies aan ligt, weet ik niet. Derksen heeft jarenlang het excuus aangebracht dat Studio Voetbal ingeleid wordt door Boer Zoekt Vrouw en dat het daardoor beter scoorde dan VI. De legitimiteit van dat argument heb ik me altijd afgevraagd. Maar stel dat het klopt, dan is het logisch dat mensen die een serieuze interesse hebben, niet op RTL zullen afstemmen, de zender van VI, Johan Boskam, Rene van der Gijp, Carlo en Irene en Goede Tijden, Slechte Tijden.
WHOEOEOEOEHAAAAAAHAHAHA
pi_122719950
quote:
0s.gif Op zondag 10 februari 2013 17:25 schreef Kenju het volgende:

[..]

Het ding is dat ze dat wel hebben geprobeerd, en dat Voetbal Inside toen bijna eraan ten onder ging. Immers zit het RTL-publiek niet op dit soort programma's te wachten kennelijk. Het publiek dat naar radio 1 luistert verschilt als dag en nacht van het publiek dat naar Voetbal International kijkt. Voetbal International in de huidige vorm scoort zoveel kijkers juist doordat het ook aanspreekt bij mensen die minder echt met voetbal hebben. Echte voetballiefhebbers kijken ook wel, maar op basis daarvan kan VI niet in leven blijven.

Echte sportliefhebbers kijken niet naar een programma op RTL. Waar dit precies aan ligt, weet ik niet. Derksen heeft jarenlang het excuus aangebracht dat Studio Voetbal ingeleid wordt door Boer Zoekt Vrouw en dat het daardoor beter scoorde dan VI. De legitimiteit van dat argument heb ik me altijd afgevraagd. Maar stel dat het klopt, dan is het logisch dat mensen die een serieuze interesse hebben, niet op RTL zullen afstemmen, de zender van VI, Johan Boskam, Rene van der Gijp, Carlo en Irene en Goede Tijden, Slechte Tijden.
Voetballiefhebbers zijn nog weer wat anders dan algemene sportliefhebbers natuurlijk, maar het kan best zo zijn dat dat soort mensen :s) RTL niet meer weet te vinden. Vroeger kon het wel met Sport aan Tafel en Barend en van Dorp. Maar waarom ze het dan met een kansloos vehikel als dit proberen snap ik niet. Dan hoop ik dat ze het bij de publieken nog eens proberen met een dergelijk programma. Er ligt blijkbaar een gat wat door de commerciëlen niet wordt gevuld.
pi_122720217
quote:
0s.gif Op zondag 10 februari 2013 15:31 schreef Kenju het volgende:

Schaatsen is kennelijk ook een volkssport. Gisteren, op een zaterdagmiddag en met een vrij onbeduidende wereldbekerwedstrijd keken er bijna 800.000 mensen. Het EK allround had op de afsluitende zondag meer dan 2 miljoen kijkers.
  zondag 10 februari 2013 @ 20:00:18 #22
311468 Van_Poppel
pi_122725367
Begonnen. ^O^
  Moderator zondag 10 februari 2013 @ 20:01:32 #23
9859 crew  Karina
Woman
pi_122725428
Vrolijk muziekje, kleedkamer, het is net VI.
niet zo tof doen
pi_122725442
Al 10 keer "beelden NOS" in beeld :').
sig verwijderd door FA
pi_122725448
Genee heeft de kledingkast van Mart mogen plunderen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')