Geen knipperende lampjes. En garage? Welke garage. Daar kom ik nooit. Heb de auto naar mijn vader gebracht, die repareert altijd alles zelf. Als ik naar een garage zou gaan ben ik denk meer geld kwijt dan wat de dagwaarde van mijn auto is.quote:Op zondag 10 februari 2013 20:08 schreef Life2.0 het volgende:
knipperen er lampjes? zei die man van de garage dat er iets stuk was?
je zou de eerste niet zijn die een week later bedenkt 'owja die man zei dat er iets vervangen moest worden maar ik de volgende dag terug moest komen.."quote:Op zondag 10 februari 2013 20:09 schreef Wildervankstertje het volgende:
[..]
Geen knipperende lampjes. En garage? Welke garage. Daar kom ik niet. Heb de auto naar mijn vader gebracht, die repareert altijd alles zelf. Als ik naar een garage zou gaan ben ik denk meer geld kwijt dan wat de dagwaarde van mijn auto is.
Mijn vader checkt mijn auto regelmatig dus zal denk niet heel veel mis zijn. Vriend van me zei dat het door de aandrijfas kwam maar ik weet zelf heel goed dat dat dus echt niet het geval is. Al moet de linker wel vervangen worden, maar dat is iets wat ik zelf altijd wel merk. Bij mijn vorige 2 auto's ook gehad dat ik opeens getik hoorde.quote:Op zondag 10 februari 2013 20:10 schreef Life2.0 het volgende:
je zou de eerste niet zijn die een week later bedenkt 'owja die man zei dat er iets vervangen moest worden maar ik de volgende dag terug moest komen.."
Ik tank altijd als die ongeveer half vol zit, dus bij ongeveer 15 liter.quote:Op zondag 10 februari 2013 20:13 schreef Cucumissativus het volgende:
Rijd je vaak je tank bijna helemaal leeg?
Ok, anders komt er vaak vuil uit de tank in het filter, zeker bij een oude auto.quote:Op zondag 10 februari 2013 20:14 schreef Wildervankstertje het volgende:
[..]
Ik tank altijd als die ongeveer half vol zit, dus bij ongeveer 15 liter.
Dat denkt mijn vader dus ook dat dat het geval is, dus het filter gaat er deze week even uit om te kijken of die verstopt zit want grote kans dat dat het probleem is. Verder heb ik nooit problemen met deze auto. Het is een Suzuki Alto GA.quote:Op zondag 10 februari 2013 20:17 schreef Cucumissativus het volgende:
[..]
Ok, anders komt er vaak vuil uit de tank in het filter, zeker bij een oude auto.
Dan is het denk ik niet de turboquote:
Dan is het logisch, je hebt de topsnelheid bereiktquote:Op zondag 10 februari 2013 20:18 schreef Wildervankstertje het volgende:
[..]
Het is een Suzuki Alto GA.
Hoeveel moeite kostte het je om die info er uit te persen ? Waarschijnlijk heel veel he ? Aangezien deze cruciale informatie niet gelijk in de OP te vinden was.quote:Op zondag 10 februari 2013 20:18 schreef Wildervankstertje het volgende:
[..]
Dat denkt mijn vader dus ook dat dat het geval is, dus het filter gaat er deze week even uit om te kijken of die verstopt zit want grote kans dat dat het probleem is. Verder heb ik nooit problemen met deze auto. Het is een Suzuki Alto GA.
Ik denk een handbak. Zie een paar posts terug voor een discussie over de derde of vijfde versnelling.quote:Op maandag 11 februari 2013 00:29 schreef 2cv het volgende:
[..]
Hoeveel moeite kostte het je om die info er uit te persen ? Waarschijnlijk heel veel he ? Aangezien deze cruciale informatie niet gelijk in de OP te vinden was.
Ik vraag je bij deze of je nog even je laatste krachten aan wilt spreken en hier te plaatsen of deze Suzuki Alto GA uit 1998 een automatische versnellingsbak of een handbak heeft.
Om het simpel te houden, auto met automaat heeft 2 pedalen: een gaspedaal en een rempedaal. Tijdens het rijden hoef je niet met je handen aan die stok rechts van je te zitten. Een auto met handbak heeft 3 pedalen: een gaspedaal, een rempedaal en een koppelingspedaal (nee, je hebt niet ook 3 voeten/benen nodig om die pedalen te bedienen) en tijdens het rijden moet je die stok rechts van je soms in een andere positie zetten. Als je dat niet doet gaat er iets duurs kapot.
quote:Op zondag 10 februari 2013 18:05 schreef delano.888 het volgende:
Heb je per ongelijk de cruise control aanstaan? Zou best kunnen toch?
Nee rijdt verder prima en koelvloeistof niveau blijft normaal. Heb het probleem ook nog niet weer gehad, rijdt weer zonder problemen nu.quote:Op maandag 11 februari 2013 00:17 schreef Draganta het volgende:
Schokt de auto ook een beetje als je veel gas geeft? Verbruikt hij koelvloeistof?
Een aandrijfas die een heel klein beetje tikt zorgt niet ervoor dat een auto langzaam rijdt. Heb met mijn vorige auto's ook meegemaakt dat de aandrijfassen versleten raakten en dit probleem nooit gehad.quote:Op maandag 11 februari 2013 14:27 schreef mighty_myte het volgende:
Ik vermoed dat hij kapot is....
Alhoewel, je vader kijkt hem regelmatig na, dus dan kan hij niet kapot zijn....
Misschien toch die aandrijfassen zoals die vriend van je zei...?
Tja, twijfels...
Nee tank nooit in Duitsland, kan niet uit om meer dan een half uur te gaan rijden naar de grens om te tanken, woon in Wildervank dus zo dicht is dat ook weer niet aan de grens.quote:Op maandag 11 februari 2013 14:43 schreef ikbenik het volgende:
Ik denk dat de auto van TS gewoon overbeladen is. Wie weet wat ze er allemaal in meeneemt
Maar wat te denken van de brandstof, TS woont vlakbij de Duitse grens. Tank je wel eens in Duitsland? Zo ja, wat tank je dan? De normale Euro brandstof is daar namelijk niet hetzelfde als hier (normaal in Duitsland is Euro91, in Nederland is dat Euro95). Niet alle motoren gaan daar even goed mee om, mijn auto (Toyota Aygo) moet dat spul ook niet hebben. Als die toch Euro91 zou krijgen, dan gaat die ook inhouden. Ik weet van mensen met dezelfde wagen waarvan de auto is stilgevallen na het tanken van 91. Het blijkt dat het motormanagement niet met lager dan Euro95 om kan gaan. Of dat met een Alto ook is, weet ik niet.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |