Nee rijdt verder prima en koelvloeistof niveau blijft normaal. Heb het probleem ook nog niet weer gehad, rijdt weer zonder problemen nu.quote:Op maandag 11 februari 2013 00:17 schreef Draganta het volgende:
Schokt de auto ook een beetje als je veel gas geeft? Verbruikt hij koelvloeistof?
Een aandrijfas die een heel klein beetje tikt zorgt niet ervoor dat een auto langzaam rijdt. Heb met mijn vorige auto's ook meegemaakt dat de aandrijfassen versleten raakten en dit probleem nooit gehad.quote:Op maandag 11 februari 2013 14:27 schreef mighty_myte het volgende:
Ik vermoed dat hij kapot is....
Alhoewel, je vader kijkt hem regelmatig na, dus dan kan hij niet kapot zijn....
Misschien toch die aandrijfassen zoals die vriend van je zei...?
Tja, twijfels...
Nee tank nooit in Duitsland, kan niet uit om meer dan een half uur te gaan rijden naar de grens om te tanken, woon in Wildervank dus zo dicht is dat ook weer niet aan de grens.quote:Op maandag 11 februari 2013 14:43 schreef ikbenik het volgende:
Ik denk dat de auto van TS gewoon overbeladen is. Wie weet wat ze er allemaal in meeneemt
Maar wat te denken van de brandstof, TS woont vlakbij de Duitse grens. Tank je wel eens in Duitsland? Zo ja, wat tank je dan? De normale Euro brandstof is daar namelijk niet hetzelfde als hier (normaal in Duitsland is Euro91, in Nederland is dat Euro95). Niet alle motoren gaan daar even goed mee om, mijn auto (Toyota Aygo) moet dat spul ook niet hebben. Als die toch Euro91 zou krijgen, dan gaat die ook inhouden. Ik weet van mensen met dezelfde wagen waarvan de auto is stilgevallen na het tanken van 91. Het blijkt dat het motormanagement niet met lager dan Euro95 om kan gaan. Of dat met een Alto ook is, weet ik niet.
Ik snap deze redernatie nooit zo goed, en ik hoor bovenstaande erg vraag.quote:Op zondag 10 februari 2013 20:13 schreef Wildervankstertje het volgende:
Ik heb een auto uit 1998, is het dus niet waard om mee naar een garage te gaan ook al heeft die nog niet heel veel kilometers op de teller.
Mijn vorige auto kocht ik voor 300euro dus voor weinig geld kan je zeker wel een auto kopen. Maar waarom naar een garage gaan als er iemand is die het gratis kan nakijken?quote:Op maandag 11 februari 2013 20:34 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Ik snap deze redernatie nooit zo goed, en ik hoor bovenstaande erg vraag.
Stel je moet 500 euro voor een reparatie betalen, voor dat geld koop je toch geen auto terug?
Oliepeil heb ik nagekeken en is prima. Was er verbaasd over dat ik na 10.000km nog niet moest bijvullen maar dat schijnt normaal te zijn. Mijn vorige auto zoop olie, om de 3000km moest er een liter in.quote:Op maandag 11 februari 2013 19:29 schreef Rainesz het volgende:
Heb dit ooit zelf meegemaakt met een Ford Escrot
2 weken na dit voorval lag hele blok in de puin. Had tdt een te laag oliepeil
Omdat een garage preventief onderhoud pleegt, en papa's vaak alleen maar fiksen wat er kapot gaat omdat er geen preventief onderhoud gepleegd wordt.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 15:15 schreef Wildervankstertje het volgende:
[..]
Mijn vorige auto kocht ik voor 300euro dus voor weinig geld kan je zeker wel een auto kopen. Maar waarom naar een garage gaan als er iemand is die het gratis kan nakijken?
Mijn auto wordt regelmatig helemaal gecheckt. En bij sommige garages wordt je nog belazerd ook, beweren ze dat er iets vervangen moet worden wegens slijtage terwijl het kort ervoor net vervangen is. 1 beweerde dat remblokjes en remschijven versleten waren toen ik auto voor APK moest, maar die waren 2 dagen ervoor net vervangen.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 15:20 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Omdat een garage preventief onderhoud pleegt, en papa's vaak alleen maar fiksen wat er kapot gaat omdat er geen preventief onderhoud gepleegd wordt.
Dan lach je ze toch gewoon uit?quote:Op dinsdag 12 februari 2013 15:23 schreef Wildervankstertje het volgende:
[..]
Mijn auto wordt regelmatig helemaal gecheckt. En bij sommige garages wordt je nog belazerd ook, beweren ze dat er iets vervangen moet worden wegens slijtage terwijl het kort ervoor net vervangen is. 1 beweerde dat remblokjes en remschijven versleten waren toen ik auto voor APK moest, maar die waren 2 dagen ervoor net vervangen.
Ow?quote:Op dinsdag 12 februari 2013 15:20 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Omdat een garage preventief onderhoud pleegt, en papa's vaak alleen maar fiksen wat er kapot gaat omdat er geen preventief onderhoud gepleegd wordt.
Anders danquote:Op dinsdag 12 februari 2013 15:33 schreef Sounddragon het volgende:
'Vaak' is iets heel anders als 'altijd'.
Ik heb deze auto pas een paar maanden, geen mens die maandelijks alles controleert.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 15:31 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Dan lach je ze toch gewoon uit?
Maar 'checken' dekt de lading niet echt, en is ook iets heel anders als preventief onderhoud plegen. Maargoed, jouw papa is net als elke andere papa de beste ter wereld, alleen is het wel apart dat je nu hier zit te vissen wat er met je auto is, want dat had je paps anders toch allang weer gefikst?
Ennehh.. niet om het één of ander.. maar een brandstoffilter (het ding wat nu de schuld krijgt) wordt bij elke grote beurt gewoon vervangen, maar dat was paps zeker net effe vergeten?
Jawel, je vader toch? Lijkt me niet meer dan logisch, als je pa automonteur/liefhebber is, is het niet meer dan normaal dat je de nieuwe aanwinst thuis meteen effe binnenstebuiten keert om te kijken wat voor vlees je in de kuip hebt. Toen ik de mijne kreeg heeft hij een complete beurt gehad, tot en met de diff- en bakolie aan toe; pitten, kabels, filters, vloeistoffen; alles. Was ook wel nodig trouwens bleek achteraf, wat maar weer bewijst dat niet iedereen het even nauw neemt met het woordje 'onderhoud'.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 16:04 schreef Wildervankstertje het volgende:
[..]
Ik heb deze auto pas een paar maanden, geen mens die maandelijks alles controleert.
ontsteking is veelal elektronisch, en ik ken geen enkele garage die je spruitstukken eraf trekt bij een grote beurtquote:Op dinsdag 12 februari 2013 16:26 schreef raulbouli het volgende:
Ik geloof niet dat alles wordt gecontroleerd, dus ontsteking wordt gechecked op timing? Inlaattraject wordt er compleet afgehaald en gecontroleerd op koolvorming? Injectoren worden iedere maand gechecked op sproeibeeld?
Zo kan ik nog wel even doorgaan........
Alles checken is heel erg relatief.......
Auto is ook zeker helemaal nagekeken voordat ik erin ging rijden.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 19:22 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Jawel, je vader toch? Lijkt me niet meer dan logisch, als je pa automonteur/liefhebber is, is het niet meer dan normaal dat je de nieuwe aanwinst thuis meteen effe binnenstebuiten keert om te kijken wat voor vlees je in de kuip hebt. Toen ik de mijne kreeg heeft hij een complete beurt gehad, tot en met de diff- en bakolie aan toe; pitten, kabels, filters, vloeistoffen; alles. Was ook wel nodig trouwens bleek achteraf, wat maar weer bewijst dat niet iedereen het even nauw neemt met het woordje 'onderhoud'.
Maargoed; de ene autofiel is de andere niet blijkt maar weer
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |