welke auto, motor omstandigheden etc maw meer informatie tsquote:Op zondag 10 februari 2013 12:06 schreef Wildervankstertje het volgende:
Ik reed in de auto, gewoon 100 en opeens zakte de teller naar 60. Op een pechstrook gestopt, daarna verder gereden en toen ging die vol gas niet sneller meer dan 80.
Wat kan daar de oorzaak van zijn?
Neen, deze zal uitschakelen bij het aanroeren van koppeling, rem maar ook het gaspedaal.quote:Op zondag 10 februari 2013 18:05 schreef delano.888 het volgende:
Heb je per ongelijk de cruise control aanstaan? Zou best kunnen toch?
Alleen als je 1 van die echt vol intrapt toch (ivm ambulance oid)? Zo dacht ik dat het werkt..quote:Op zondag 10 februari 2013 18:10 schreef Cucumissativus het volgende:
[..]
Neen, deze zal uitschakelen bij het aanroeren van koppeling, rem maar ook het gaspedaal.
Zoals de TT al zegt ""Auto wil soms vol gas niet sneller dan 80 km/u".quote:Op zondag 10 februari 2013 18:10 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Alleen als je 1 van die echt vol intrapt toch (ivm ambulance oid)? Zo dacht ik dat het werkt..
Ik had niet over de kleur moeten beginnen, anders hadden we nu geweten welk merk en type mevrouw had gehad en konden we gerichter denken.quote:Op zondag 10 februari 2013 18:14 schreef delano.888 het volgende:
Ok, duidelijk het is niet de cruise control. Was ook niet heel waarschijnlijk natuurlijk. Dan zou ik inderdaad denken misschien turbo stuk oid?
Good thinking.quote:Op zondag 10 februari 2013 18:15 schreef Cucumissativus het volgende:
[..]
Ik had niet over de kleur moeten beginnen, anders hadden we nu geweten welk merk en type mevrouw had gehad en konden we gerichter denken.
Ja wie weet!quote:Op zondag 10 februari 2013 18:17 schreef delano.888 het volgende:
Misschien hebben kwajongens suikerklontjes in de tank gegooid. Ik hoorde dat je auto dan ook vreemde dingen zoals dit gaat doen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 10 februari 2013 18:21 schreef Cucumissativus het volgende:
[..]
Ja wie weet!
Wij staan paraat om haar van dienst te zijn.
Dat iemand cup G heeft betekend niet gelijk dat de rest van het lichaam wel slank is he! Niet beledigend bedoelt hoor TS, maar ik bedoel maar ff, dat zegt niks.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ga ik weer met mn offtopic, sorry Anne en SD!
[ Bericht 3% gewijzigd door DX11 op 10-02-2013 18:46:10 ]Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
Hahahahaha ineens zie ik het helemaal voor me. TS schakelde van 4 naar 3 ipv van 4 naar 5. En dus zakte de snelheid. De volgende dag vond ze de 5e versnelling wel en deed hij het weer. Nog best plausibel als je het mij vraagt.quote:Op zondag 10 februari 2013 18:43 schreef Sjeenkske het volgende:
Misschien eens proberen in een andere versnelling
Heb geen cruise control.quote:Op zondag 10 februari 2013 18:05 schreef delano.888 het volgende:
Heb je per ongelijk de cruise control aanstaan? Zou best kunnen toch?
Dus, 3 gepakt ipv 5?quote:Op zondag 10 februari 2013 20:04 schreef Wildervankstertje het volgende:
[..]
Heb geen cruise control.
Nee, gewoon de 5. Maar het licht waarschijnlijk aan de brandstoffilter dus die wordt er morgen even uit gehaald.quote:
Geen knipperende lampjes. En garage? Welke garage. Daar kom ik nooit. Heb de auto naar mijn vader gebracht, die repareert altijd alles zelf. Als ik naar een garage zou gaan ben ik denk meer geld kwijt dan wat de dagwaarde van mijn auto is.quote:Op zondag 10 februari 2013 20:08 schreef Life2.0 het volgende:
knipperen er lampjes? zei die man van de garage dat er iets stuk was?
je zou de eerste niet zijn die een week later bedenkt 'owja die man zei dat er iets vervangen moest worden maar ik de volgende dag terug moest komen.."quote:Op zondag 10 februari 2013 20:09 schreef Wildervankstertje het volgende:
[..]
Geen knipperende lampjes. En garage? Welke garage. Daar kom ik niet. Heb de auto naar mijn vader gebracht, die repareert altijd alles zelf. Als ik naar een garage zou gaan ben ik denk meer geld kwijt dan wat de dagwaarde van mijn auto is.
Mijn vader checkt mijn auto regelmatig dus zal denk niet heel veel mis zijn. Vriend van me zei dat het door de aandrijfas kwam maar ik weet zelf heel goed dat dat dus echt niet het geval is. Al moet de linker wel vervangen worden, maar dat is iets wat ik zelf altijd wel merk. Bij mijn vorige 2 auto's ook gehad dat ik opeens getik hoorde.quote:Op zondag 10 februari 2013 20:10 schreef Life2.0 het volgende:
je zou de eerste niet zijn die een week later bedenkt 'owja die man zei dat er iets vervangen moest worden maar ik de volgende dag terug moest komen.."
Ik tank altijd als die ongeveer half vol zit, dus bij ongeveer 15 liter.quote:Op zondag 10 februari 2013 20:13 schreef Cucumissativus het volgende:
Rijd je vaak je tank bijna helemaal leeg?
Ok, anders komt er vaak vuil uit de tank in het filter, zeker bij een oude auto.quote:Op zondag 10 februari 2013 20:14 schreef Wildervankstertje het volgende:
[..]
Ik tank altijd als die ongeveer half vol zit, dus bij ongeveer 15 liter.
Dat denkt mijn vader dus ook dat dat het geval is, dus het filter gaat er deze week even uit om te kijken of die verstopt zit want grote kans dat dat het probleem is. Verder heb ik nooit problemen met deze auto. Het is een Suzuki Alto GA.quote:Op zondag 10 februari 2013 20:17 schreef Cucumissativus het volgende:
[..]
Ok, anders komt er vaak vuil uit de tank in het filter, zeker bij een oude auto.
Dan is het denk ik niet de turboquote:
Dan is het logisch, je hebt de topsnelheid bereiktquote:Op zondag 10 februari 2013 20:18 schreef Wildervankstertje het volgende:
[..]
Het is een Suzuki Alto GA.
Hoeveel moeite kostte het je om die info er uit te persen ? Waarschijnlijk heel veel he ? Aangezien deze cruciale informatie niet gelijk in de OP te vinden was.quote:Op zondag 10 februari 2013 20:18 schreef Wildervankstertje het volgende:
[..]
Dat denkt mijn vader dus ook dat dat het geval is, dus het filter gaat er deze week even uit om te kijken of die verstopt zit want grote kans dat dat het probleem is. Verder heb ik nooit problemen met deze auto. Het is een Suzuki Alto GA.
Ik denk een handbak. Zie een paar posts terug voor een discussie over de derde of vijfde versnelling.quote:Op maandag 11 februari 2013 00:29 schreef 2cv het volgende:
[..]
Hoeveel moeite kostte het je om die info er uit te persen ? Waarschijnlijk heel veel he ? Aangezien deze cruciale informatie niet gelijk in de OP te vinden was.
Ik vraag je bij deze of je nog even je laatste krachten aan wilt spreken en hier te plaatsen of deze Suzuki Alto GA uit 1998 een automatische versnellingsbak of een handbak heeft.
Om het simpel te houden, auto met automaat heeft 2 pedalen: een gaspedaal en een rempedaal. Tijdens het rijden hoef je niet met je handen aan die stok rechts van je te zitten. Een auto met handbak heeft 3 pedalen: een gaspedaal, een rempedaal en een koppelingspedaal (nee, je hebt niet ook 3 voeten/benen nodig om die pedalen te bedienen) en tijdens het rijden moet je die stok rechts van je soms in een andere positie zetten. Als je dat niet doet gaat er iets duurs kapot.
quote:Op zondag 10 februari 2013 18:05 schreef delano.888 het volgende:
Heb je per ongelijk de cruise control aanstaan? Zou best kunnen toch?
Nee rijdt verder prima en koelvloeistof niveau blijft normaal. Heb het probleem ook nog niet weer gehad, rijdt weer zonder problemen nu.quote:Op maandag 11 februari 2013 00:17 schreef Draganta het volgende:
Schokt de auto ook een beetje als je veel gas geeft? Verbruikt hij koelvloeistof?
Een aandrijfas die een heel klein beetje tikt zorgt niet ervoor dat een auto langzaam rijdt. Heb met mijn vorige auto's ook meegemaakt dat de aandrijfassen versleten raakten en dit probleem nooit gehad.quote:Op maandag 11 februari 2013 14:27 schreef mighty_myte het volgende:
Ik vermoed dat hij kapot is....
Alhoewel, je vader kijkt hem regelmatig na, dus dan kan hij niet kapot zijn....
Misschien toch die aandrijfassen zoals die vriend van je zei...?
Tja, twijfels...
Nee tank nooit in Duitsland, kan niet uit om meer dan een half uur te gaan rijden naar de grens om te tanken, woon in Wildervank dus zo dicht is dat ook weer niet aan de grens.quote:Op maandag 11 februari 2013 14:43 schreef ikbenik het volgende:
Ik denk dat de auto van TS gewoon overbeladen is. Wie weet wat ze er allemaal in meeneemt
Maar wat te denken van de brandstof, TS woont vlakbij de Duitse grens. Tank je wel eens in Duitsland? Zo ja, wat tank je dan? De normale Euro brandstof is daar namelijk niet hetzelfde als hier (normaal in Duitsland is Euro91, in Nederland is dat Euro95). Niet alle motoren gaan daar even goed mee om, mijn auto (Toyota Aygo) moet dat spul ook niet hebben. Als die toch Euro91 zou krijgen, dan gaat die ook inhouden. Ik weet van mensen met dezelfde wagen waarvan de auto is stilgevallen na het tanken van 91. Het blijkt dat het motormanagement niet met lager dan Euro95 om kan gaan. Of dat met een Alto ook is, weet ik niet.
Ik snap deze redernatie nooit zo goed, en ik hoor bovenstaande erg vraag.quote:Op zondag 10 februari 2013 20:13 schreef Wildervankstertje het volgende:
Ik heb een auto uit 1998, is het dus niet waard om mee naar een garage te gaan ook al heeft die nog niet heel veel kilometers op de teller.
Mijn vorige auto kocht ik voor 300euro dus voor weinig geld kan je zeker wel een auto kopen. Maar waarom naar een garage gaan als er iemand is die het gratis kan nakijken?quote:Op maandag 11 februari 2013 20:34 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Ik snap deze redernatie nooit zo goed, en ik hoor bovenstaande erg vraag.
Stel je moet 500 euro voor een reparatie betalen, voor dat geld koop je toch geen auto terug?
Oliepeil heb ik nagekeken en is prima. Was er verbaasd over dat ik na 10.000km nog niet moest bijvullen maar dat schijnt normaal te zijn. Mijn vorige auto zoop olie, om de 3000km moest er een liter in.quote:Op maandag 11 februari 2013 19:29 schreef Rainesz het volgende:
Heb dit ooit zelf meegemaakt met een Ford Escrot
2 weken na dit voorval lag hele blok in de puin. Had tdt een te laag oliepeil
Omdat een garage preventief onderhoud pleegt, en papa's vaak alleen maar fiksen wat er kapot gaat omdat er geen preventief onderhoud gepleegd wordt.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 15:15 schreef Wildervankstertje het volgende:
[..]
Mijn vorige auto kocht ik voor 300euro dus voor weinig geld kan je zeker wel een auto kopen. Maar waarom naar een garage gaan als er iemand is die het gratis kan nakijken?
Mijn auto wordt regelmatig helemaal gecheckt. En bij sommige garages wordt je nog belazerd ook, beweren ze dat er iets vervangen moet worden wegens slijtage terwijl het kort ervoor net vervangen is. 1 beweerde dat remblokjes en remschijven versleten waren toen ik auto voor APK moest, maar die waren 2 dagen ervoor net vervangen.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 15:20 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Omdat een garage preventief onderhoud pleegt, en papa's vaak alleen maar fiksen wat er kapot gaat omdat er geen preventief onderhoud gepleegd wordt.
Dan lach je ze toch gewoon uit?quote:Op dinsdag 12 februari 2013 15:23 schreef Wildervankstertje het volgende:
[..]
Mijn auto wordt regelmatig helemaal gecheckt. En bij sommige garages wordt je nog belazerd ook, beweren ze dat er iets vervangen moet worden wegens slijtage terwijl het kort ervoor net vervangen is. 1 beweerde dat remblokjes en remschijven versleten waren toen ik auto voor APK moest, maar die waren 2 dagen ervoor net vervangen.
Ow?quote:Op dinsdag 12 februari 2013 15:20 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Omdat een garage preventief onderhoud pleegt, en papa's vaak alleen maar fiksen wat er kapot gaat omdat er geen preventief onderhoud gepleegd wordt.
Anders danquote:Op dinsdag 12 februari 2013 15:33 schreef Sounddragon het volgende:
'Vaak' is iets heel anders als 'altijd'.
Ik heb deze auto pas een paar maanden, geen mens die maandelijks alles controleert.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 15:31 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Dan lach je ze toch gewoon uit?
Maar 'checken' dekt de lading niet echt, en is ook iets heel anders als preventief onderhoud plegen. Maargoed, jouw papa is net als elke andere papa de beste ter wereld, alleen is het wel apart dat je nu hier zit te vissen wat er met je auto is, want dat had je paps anders toch allang weer gefikst?
Ennehh.. niet om het één of ander.. maar een brandstoffilter (het ding wat nu de schuld krijgt) wordt bij elke grote beurt gewoon vervangen, maar dat was paps zeker net effe vergeten?
Jawel, je vader toch? Lijkt me niet meer dan logisch, als je pa automonteur/liefhebber is, is het niet meer dan normaal dat je de nieuwe aanwinst thuis meteen effe binnenstebuiten keert om te kijken wat voor vlees je in de kuip hebt. Toen ik de mijne kreeg heeft hij een complete beurt gehad, tot en met de diff- en bakolie aan toe; pitten, kabels, filters, vloeistoffen; alles. Was ook wel nodig trouwens bleek achteraf, wat maar weer bewijst dat niet iedereen het even nauw neemt met het woordje 'onderhoud'.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 16:04 schreef Wildervankstertje het volgende:
[..]
Ik heb deze auto pas een paar maanden, geen mens die maandelijks alles controleert.
ontsteking is veelal elektronisch, en ik ken geen enkele garage die je spruitstukken eraf trekt bij een grote beurtquote:Op dinsdag 12 februari 2013 16:26 schreef raulbouli het volgende:
Ik geloof niet dat alles wordt gecontroleerd, dus ontsteking wordt gechecked op timing? Inlaattraject wordt er compleet afgehaald en gecontroleerd op koolvorming? Injectoren worden iedere maand gechecked op sproeibeeld?
Zo kan ik nog wel even doorgaan........
Alles checken is heel erg relatief.......
Auto is ook zeker helemaal nagekeken voordat ik erin ging rijden.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 19:22 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Jawel, je vader toch? Lijkt me niet meer dan logisch, als je pa automonteur/liefhebber is, is het niet meer dan normaal dat je de nieuwe aanwinst thuis meteen effe binnenstebuiten keert om te kijken wat voor vlees je in de kuip hebt. Toen ik de mijne kreeg heeft hij een complete beurt gehad, tot en met de diff- en bakolie aan toe; pitten, kabels, filters, vloeistoffen; alles. Was ook wel nodig trouwens bleek achteraf, wat maar weer bewijst dat niet iedereen het even nauw neemt met het woordje 'onderhoud'.
Maargoed; de ene autofiel is de andere niet blijkt maar weer
Eén keer per jaar is ook 'regelmatig' hequote:
Jawel, vlak voor de APK keuring ook nog en dat is nog maar kort geleden. Vorige week nog aantal dingen grondig bekeken en nieuwe aandrijfas komt er komend weekend onder, en 1 dorpel moet gelast worden. Olie even verversen, iets wat bij mijn vorige auto's nooit hoefde.quote:
Zou je heel PTA een lol willen doen en je auto verkopen ? Of het ding bij de sloop aanbieden, lijkt me beter.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 20:24 schreef Wildervankstertje het volgende:
[..]
Jawel, vlak voor de APK keuring ook nog en dat is nog maar kort geleden. Vorige week nog aantal dingen grondig bekeken en nieuwe aandrijfas komt er komend weekend onder, en 1 dorpel moet gelast worden. Olie even verversen, iets wat bij mijn vorige auto's nooit hoefde.
Mankeert verder niks aan mijn auto, ben er juist heel blij mee. Had hiervoor een oude AX waar ik alleen maar ellende mee had. Met elke auto kun je problemen krijgen, zelfs met een nieuwe.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 20:27 schreef 2cv het volgende:
[..]
Zou je heel PTA een lol willen doen en je auto verkopen ? Of het ding bij de sloop aanbieden, lijkt me beter.
Het ging mij om dat stukje. Als jij niet begrijpt dat olie verversen wel degelijk nodig is ben je geen auto waard.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 20:24 schreef Wildervankstertje het volgende:
Olie even verversen, iets wat bij mijn vorige auto's nooit hoefde.
Als er geen olie in zit valt er niks te verversen. Bij mijn vorige auto's was de olietank heel snel leeg, moest om de 2/3 weken een liter olie in.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 20:35 schreef 2cv het volgende:
[..]
Het ging mij om dat stukje. Als jij niet begrijpt dat olie verversen wel degelijk nodig is ben je geen auto waard.
2000/3000km ongeveer. Maar mijn laatste auto was een oude roestbak, is al lang weg. Verkocht voor 200 euroquote:Op vrijdag 15 februari 2013 18:34 schreef 2cv het volgende:
2/3 weken ? Hoeveel kilometer is dat ?
En wellicht is het dan een optie om je auto dicht te maken ?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |