Welk boek moeten jullie voor RGS hebben?quote:Op vrijdag 8 februari 2013 22:19 schreef NotGuilty het volgende:
[..]
Waarom doe je rechten voor "erbij" ?
Dus je hebt nu je herkansing nodig voor Staats en bestuursrecht? Moet te doen zijn, ook al had ik maar een zes, er waren erg veel mensen met hoge cijfers dus over het algemeen is hij goed gemaakt. Je zou de SIR verslagen kunnen kopen om zeker te zijn van een volledig beeld mbt de onderwijsgroepen en de hoorcolleges.
Welke open vraag wist je vandaag niet?
Ik ben best wel bang voor rechtsgeschiedenis, ik ben niet zo van de jaartallen leren. Hoewel Romeins recht me qua "verhalen" heel erg interessant lijkt. Maar dit is geen verhaaltjes studie, ik verwacht dan ook dat ik hier moeite mee ga krijgen.
Kijk maar ff in de reeks. Laatste drie (voor dit topic) van mijn hand.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 22:22 schreef Yreal het volgende:
[..]
Verveeld. Niet echt veel lapo's he de laatste tijd?
Carnavalquote:Op vrijdag 8 februari 2013 22:22 schreef SaulGoodman het volgende:
Moslimouders hebben hun kinderen vandaag massaal ziek gemeld, omdat ze hun kinderen geen carnaval willen laten vieren. Kijk, zo geef je je eigen kinderen geeneens de kans om te integreren. Chinezen, Joden of Hindoes doen toch ook lekker mee. Kan hier zo vreselijk boos om worden. Zul je zien dat over een paar jaar carnaval op de zuidelijke scholen wordt afgeschaft. Met kerst is dat op sommige scholen al het geval. Volgens mij is het doel van integreren: aanpassen aan de cultuur. Hier verdommen ze het en sterker nog: sommige feesten worden zelfs voor de autochtone kinderen verboden. Ik vind dat echt de omgekeerde wereld. Geen goede ontwikkeling en de samenleving komt alleen maar meer in een tweedeling.
Oja ! Nouwja, nog 4 dan krijg je wat mij betreft je MsC. Titelquote:Op vrijdag 8 februari 2013 22:23 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Kijk maar ff in de reeks. Laatste drie (voor dit topic) van mijn hand.
G.C.J.J. van den Bergh, Geleerd recht. Een geschiedenis van de Europese rechtswetenschap in vogelvlucht, 6e druk, Deventer 2011.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 22:21 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Welk boek moeten jullie voor RGS hebben?
Precies. Dat had toch iets met de cristelijke vastentijd te maken? Niet met gewoon kansloos bezopen zijn in rare pakjes?quote:
Zwalve en vd berg heb ik nog wel, volgens mij gebruiken we dit jaar toch anderequote:Op vrijdag 8 februari 2013 22:24 schreef NotGuilty het volgende:
[..]
G.C.J.J. van den Bergh, Geleerd recht. Een geschiedenis van de Europese rechtswetenschap in vogelvlucht, 6e druk, Deventer 2011.
R. Feenstra / L.C. Winkel, Vergelding en vergoeding. Enkele grepen uit de geschiedenis van de onrechtmatige daad, 3e druk, Deventer 2003.
G.E. van Maanen, De Zutphense juffrouw en de ontrouwe bediende van Lindenbaum, tweede druk, Nijmegen 1999.
W.J. Zwalve, Beknopte geschiedenis van het Romeinse recht, Den Haag 2004.
quote:

What he said!quote:Op vrijdag 8 februari 2013 20:31 schreef SpotlessMind00 het volgende:
Anders negeren jullie allemaal mijn post
Oh veel lijkt hetquote:Op vrijdag 8 februari 2013 22:24 schreef NotGuilty het volgende:
[..]
G.C.J.J. van den Bergh, Geleerd recht. Een geschiedenis van de Europese rechtswetenschap in vogelvlucht, 6e druk, Deventer 2011.
R. Feenstra / L.C. Winkel, Vergelding en vergoeding. Enkele grepen uit de geschiedenis van de onrechtmatige daad, 3e druk, Deventer 2003.
G.E. van Maanen, De Zutphense juffrouw en de ontrouwe bediende van Lindenbaum, tweede druk, Nijmegen 1999.
W.J. Zwalve, Beknopte geschiedenis van het Romeinse recht, Den Haag 2004.
Ach dat zuipen vind ik allemaal wel prima en zal best leuk zijn, maar dat verkleden en die beschamende muziek en neppe gezelligheidquote:Op vrijdag 8 februari 2013 22:24 schreef Yreal het volgende:
[..]
Precies. Dat had toch iets met de cristelijke vastentijd te maken? Niet met gewoon kansloos bezopen zijn in rare pakjes?
Moet kunnen trouwens, daar niet van...
quote:
Het feest trekt mij ook niet, maar je gaat je kinderen daar niet voor afmelden. Die ouders leggen hun kinderen dus al op dat ze niet met de anderen mee mogen doen. Daar heb ik een probleem mee. Ze verbieden hun kinderen om te participeren in dit stukje cultuur. Het hoort namelijk niet bij de Islam. Dat vind ik niet goed, laat die kinderen lekker meedoen. Die lui zullen niet integreren, want ze willen niet integreren. Bij andere bevolkingsgroepen zie je dit gelukkig wél.quote:
Andre van duin met zijn "lang de leven de koning en maxima"quote:Op vrijdag 8 februari 2013 22:26 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Oh veel lijkt het
[..]
Ach dat zuipen vind ik allemaal wel prima en zal best leuk zijn, maar dat verkleden en die beschamende muziek en neppe gezelligheidbah
Wij hebben ze digitaal, ben er inmiddels wel aan gewend. Schermpje met boek open en word documentje open. Werkt inmiddels primaquote:Op vrijdag 8 februari 2013 22:25 schreef Yreal het volgende:
[..]
Zwalve en vd berg heb ik nog wel, volgens mij gebruiken we dit jaar toch andere
vandaar 4 boekenquote:Op vrijdag 8 februari 2013 22:27 schreef NotGuilty het volgende:
[..]
Wij hebben ze digitaal, ben er inmiddels wel aan gewend. Schermpje met boek open en word documentje open. Werkt inmiddels prima
We hebben er altijd veel, 1 is dan het "hoofdboek". Ik weet nu nog niet welke dag is, dat hoor ik maandag. De rest is verplicht omdat je bij de onderwijsgroepen meerdere bronnen moet gebruiken.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 22:26 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Oh veel lijkt het
[..]
Ach dat zuipen vind ik allemaal wel prima en zal best leuk zijn, maar dat verkleden en die beschamende muziek en neppe gezelligheidbah
Ik had het even druk met hier typenquote:Op vrijdag 8 februari 2013 22:28 schreef Yreal het volgende:
[..]
vandaar 4 boekenreageer trouwens eens op dm
Zijn de boekenkosten niet enorm hoog of zijn het dunne boekjes?quote:Op vrijdag 8 februari 2013 22:29 schreef NotGuilty het volgende:
[..]
We hebben er altijd veel, 1 is dan het "hoofdboek". Ik weet nu nog niet welke dag is, dat hoor ik maandag. De rest is verplicht omdat je bij de onderwijsgroepen meerdere bronnen moet gebruiken.
Ik was er eerst echt fel tegen maar soms verheldert een ander boek iets door het net even iets anders te vertellen.
Het kwam in een pakket, en nee het zijn geen dunne boekjes. Voor strafrecht hadden we een boek van 1000 blz + nog 4 of 5 andere boeken ofzoquote:Op vrijdag 8 februari 2013 22:29 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Zijn de boekenkosten niet enorm hoog of zijn het dunne boekjes?
Oke... Lijkt me helemaal niks, digitale boeken.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 22:30 schreef NotGuilty het volgende:
[..]
Het kwam in een pakket, en nee het zijn geen dunne boekjes. Voor strafrecht hadden we een boek van 1000 blz + nog 4 of 5 andere boeken ofzo
Als je de boeken los moet kopen kost het je een fortuin. Daarom ben ik daarmee opgehouden en ben ik toch maar voor digitaal gegaan.
Alles wentquote:Op vrijdag 8 februari 2013 22:32 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Oke... Lijkt me helemaal niks, digitale boeken.
Behalve een...quote:
Waarmee?quote:Op vrijdag 8 februari 2013 22:38 schreef NotGuilty het volgende:
Maharbal gefeliciteerd !!
[ afbeelding ]
Dat ie gaat verharen ahum verjaren over 1 uur en 19 min..quote:
quote:Op vrijdag 8 februari 2013 20:45 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ik moet eigenlijk vanavond/morgen studeren. Maarja, over 3:15 uur ook jarig. Lastig lastig.
quote:
quote:Op vrijdag 8 februari 2013 21:47 schreef Yreal het volgende:
Uva mensjes, LoLo heeft woensdagavond een borrel. Ik zou zeggen, meeten?
Ik ben opeens geen UvA-mens meer?quote:Op vrijdag 8 februari 2013 22:22 schreef Yreal het volgende:
Erik, tjock, speedy... Woensdag borrel van LoLo, meetten?
Gratz! Was dat voor ambtenarenrecht?quote:Op zaterdag 9 februari 2013 10:20 schreef Sideshowbobbie het volgende:
Zo, een zeventje terug. Alle 30 punten uit het eerste semester binnen
Gefeliciteerd, dat moet heerlijk zijnquote:Op zaterdag 9 februari 2013 10:20 schreef Sideshowbobbie het volgende:
Hey even over die vacaturestop...quote:
Nou, dat je een werkstudent kan zijn hé. En die zijn goedkoper dan - juist - fulltime werknemers.quote:Op zaterdag 9 februari 2013 10:58 schreef JohnSpek het volgende:
[..]
Hey even over die vacaturestop...
Ik kreeg gister een aanbieding voor een werkstudentschap bij een Big 4 voor na de stage die ik nu loop bij een niet Big 4 kantoor.
Wat moet ik hier nu van denken? Er is een vacaturestop, maar ze nemen wel werkstudenten aan?
Lekker bezig!quote:Op zaterdag 9 februari 2013 10:20 schreef Sideshowbobbie het volgende:
Dankquote:Op zaterdag 9 februari 2013 10:42 schreef Ryon het volgende:
[..]
Gratz! Was dat voor ambtenarenrecht?
quote:Op zaterdag 9 februari 2013 10:57 schreef NotGuilty het volgende:
[..]
Gefeliciteerd, dat moet heerlijk zijn
Zeker, toch wel fijn dat de helft van de vereiste punten voor de master binnen zijnquote:
Gratz. Dan heb je mij in de rebound voorbij gestreefdquote:
Ja, dat geeft rust. Zeker als je nu bezig bent met een stage.quote:Zeker, toch wel fijn dat de helft van de vereiste punten voor de master binnen zijn
Ligt een beetje aan het vakgebied. Als je bijvoorbeeld wilt verdiepen in het civiel recht is 'Hoofdstukken Vermogensrecht' van Nieuwenhuis een heerlijk boekje om te beginnen. Vrijwel alles wordt uitgebeeld met voorbeelden uit de praktijk, maakt het een zeer leuk en makkelijk boekje om te lezen.quote:Op zaterdag 9 februari 2013 12:21 schreef giurisprudenza het volgende:
Ik kan echt niet wachten om weer te beginnen met studeren als ik jullie zo hoor... jammer genoeg kan dat officieel pas weer in september.
Weten jullie nog een goed e-bookje waarmee ik alvast een leuke basis kan leggen voor de studie rechten?
Wat heb je hiervoor gestudeerd dan?quote:Op zaterdag 9 februari 2013 12:21 schreef giurisprudenza het volgende:
Ik kan echt niet wachten om weer te beginnen met studeren als ik jullie zo hoor... jammer genoeg kan dat officieel pas weer in september.
Weten jullie nog een goed e-bookje waarmee ik alvast een leuke basis kan leggen voor de studie rechten?
Verheugt - Inleiding in het Nederlandse recht.quote:Op zaterdag 9 februari 2013 12:21 schreef giurisprudenza het volgende:
Bedrijfskunde aan de UvA, wel mijn punten gehaald maar vond het geen bal aan.quote:Op zaterdag 9 februari 2013 12:25 schreef eriksd het volgende:
[..]
Wat heb je hiervoor gestudeerd dan?
Thanks, zoiets zocht ik idd. Inleidend boekquote:Op zaterdag 9 februari 2013 12:25 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Verheugt - Inleiding in het Nederlandse recht.
Ben vooral op zoek naar iets wat een inleiding geeft tot alles wat rechtsgeleerdheid een beetje behelst. Ga zo even op zoek naar 'Inleiding in het Nederlandse recht' wat Actaeon me aanraaddequote:Op zaterdag 9 februari 2013 12:24 schreef Keyos het volgende:
[..]
Ligt een beetje aan het vakgebied. Als je bijvoorbeeld wilt verdiepen in het civiel recht is 'Hoofdstukken Vermogensrecht' van Nieuwenhuis een heerlijk boekje om te beginnen. Vrijwel alles wordt uitgebeeld met voorbeelden uit de praktijk, maakt het een zeer leuk en makkelijk boekje om te lezen.
http://www.bol.com/nl/p/recht-in-context/1001004011672368/quote:Op zaterdag 9 februari 2013 12:39 schreef giurisprudenza het volgende:
[..]
Bedrijfskunde aan de UvA, wel mijn punten gehaald maar vond het geen bal aan.
[..]
Thanks, zoiets zocht ik idd. Inleidend boek
[..]
Ben vooral op zoek naar iets wat een inleiding geeft tot alles wat rechtsgeleerdheid een beetje behelst. Ga zo even op zoek naar 'Inleiding in het Nederlandse recht' wat Actaeon me aanraadde
Is dat niet typisch zo'n boek dat elk jaar verandert?quote:Op zaterdag 9 februari 2013 12:50 schreef Sideshowbobbie het volgende:
Mocht je aan de UvA willen blijven, die gebruiken onder andere Grondslagen van het Recht voor Inleiding in de rechtswetenschap. Heb je het boek ook alvast
http://www.bol.com/nl/p/g(...)en/9200000005563662/
Inderdaad. Ik kan me herinneren dat in mijn jaar het boek van Rijpkema, (die tevens de hoorcolleges verzorgt) werd gebruiktquote:Op zaterdag 9 februari 2013 13:17 schreef Ryon het volgende:
[..]
Is dat niet typisch zo'n boek dat elk jaar verandert?
Ik kan die vent echt niet uit staanquote:Op zaterdag 9 februari 2013 13:25 schreef eriksd het volgende:
Ik had mijn eerste hoorcollege ooit van die man.
Via google weer wel.quote:Op zaterdag 9 februari 2013 13:28 schreef Speedy_T het volgende:
In de studiegids staat nu echter wel dat boek dat Bobbie plaatste.
Hmm Rijpkema staat niet eens meer bij docenten.. Zou die vertrokken zijn?
Vroeger was het werkstudentschap eigenlijk een verkapte sollicitatie, tenminste zo begrijp ik het, want je bent volgens mij vooral een kostenpost als werkstudent.quote:Op zaterdag 9 februari 2013 11:01 schreef eriksd het volgende:
[..]
Nou, dat je een werkstudent kan zijn hé. En die zijn goedkoper dan - juist - fulltime werknemers.
Ik snap je vraag eigenlijk niet zo?
De tent moet wel draaien hé, maar met zo min mogelijk kosten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |