abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_122696517
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 februari 2013 15:13 schreef rubbereend het volgende:

[..]

ja maar ik kan er slecht tegen om dan renners die ooit ook de zooi gezeten hebben te gaan beschimpen. Beetje pot/ketel

Ik kan er slecht tegen dat renners die bij de 90% van het peloton hoorden die gebruikten in een tijd in een ver verleden, nu in de ogen van veel wielervolgers niets goeds meer kunnen doen, wat ze ook voor de sport doen. Verder, om het bij jouw metafoor te houden, vind ik het kortzichtig om te kijken naar of de ketel zwart is, of niet zwart (zwart-wit denken dus). Er zijn heus wel gradaties in mate van doping gebruik / vals spelen. Als ik een keer door rood rijd, mag ik dan geen mening meer hebben over mensen die met 10 bier op in de auto stappen?
  zondag 10 februari 2013 @ 02:21:22 #177
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_122701415
quote:
2s.gif Op zaterdag 9 februari 2013 23:49 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Ik kan er slecht tegen dat renners die bij de 90% van het peloton hoorden die gebruikten in een tijd in een ver verleden, nu in de ogen van veel wielervolgers niets goeds meer kunnen doen, wat ze ook voor de sport doen. Verder, om het bij jouw metafoor te houden, vind ik het kortzichtig om te kijken naar of de ketel zwart is, of niet zwart (zwart-wit denken dus). Er zijn heus wel gradaties in mate van doping gebruik / vals spelen. Als ik een keer door rood rijd, mag ik dan geen mening meer hebben over mensen die met 10 bier op in de auto stappen?
Ik geef gedeeltelijk gelijk, maar hoe objectief kom je over als je zelf nog actief ploegleider bent?
  zondag 10 februari 2013 @ 10:18:39 #178
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_122704284
quote:
0s.gif Op zondag 10 februari 2013 02:21 schreef THEFXR het volgende:

[..]

Ik geef gedeeltelijk gelijk, maar hoe objectief kom je over als je zelf nog actief ploegleider bent?
Tis natuurlijk zo dat net zoals ex-voetballers de hoofdtrainers worden dat ook bij het wielrennen zo is natuurlijk. Los van de doping die ze gebruikt hebben, een ex-renner is logischer als ploegleider , al is het maar om de tactische lijnen uit te zetten, dan iemand die géén renner geweest is ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_122705118
quote:
0s.gif Op zondag 10 februari 2013 02:21 schreef THEFXR het volgende:

[..]

Het gaat niet om objectief zijn, niemand is objectief en Vaughters zal nooit beweren dat hij dat wel is. Ik weet dat jij geen enkele topsporter gelooft die beweert dat hij dopingvrij is, persoonlijk sta ik daar iets anders in. Een gedachte-experiment dat ik altijd doe om -mede- te bepalen of ik iemand kan geloven is kijken naar de logica van de woorden: past dit meer bij een dopeur, of meer bij een schone renner? Om een simpel voorbeeld te geven: Indurain, die ik verder nooit heb zien rijden en van wie wel eens beweerd wordt (werd) dat hij de laatste uit het pre-EPO tijdperk was, die zegt: "We moeten het verleden laten rusten." Het zou kunnen dat hij rechtvaardigheid niet in een heel hoog vaandel heeft staan, en het zonde vindt van de tijd en moeite om dingen uit te zoeken van zoveel jaar geleden, maar geen doping gebruikt. De andere optie is dat hij deze uitspraak doet omdat hij een dopeur was en niet aan dezelfde schandpaal als Armstrong genageld wil worden. Dan vind ik de laatste optie logischer. Van de andere kant, een renner die ik wel wil geloven, Gesink. Deze Tweet bijvoorbeeld:
RGUpdate twitterde op donderdag 07-02-2013 om 08:49:24 New EPO test could help stamp out microdosing http://t.co/HA71f91y Next step: More testing and retrospective anti-doping testing!!! reageer retweet
Het zou kunnen dat hij een dopeur is, en dit zware bluf is. Is hij daar het type voor? Dan neig ik toch naar de optie dat hij dopingvrij rondrijdt.

Tuurlijk werkt dit gedachte-experiment niet altijd; bijvoorbeeld Armstrong was een meester in daadwerkelijk de juiste dingen zeggen voor een niet-dopeur. Bijvoorbeeld als hij opmerkt dat hij als ex-kankerpatiënt nooit zijn leven in gevaar zou brengen door dopinggebruik. Sounded legit. Maar ja, Armstrong was ook wel een extreem geval, psychopaat zijnde.

Maar terug naar Vaughters. Velen beweren over hem dat zijn anti-dopinginstelling een PR tool is. Het klopt dat dit goed als PR gebruikt kan worden. Maar dit trekt wel sponsors aan die dit erg belangrijk vinden. Dus dan is het zaak voor Vaughters als hij inderdaad dat ingenieuze dopingprogramma heeft, om nooit en te nimmer ergens op gepakt te worden (in dit geval, dat zijn renners nooit ergens op gepakt worden); anders zullen de sponsors direct weglopen. Bijvoorbeeld de recente opmerkingen van Vaughters om het anti-dopingbudget te verhogen van 1% naar 8% van de begroting. Past dit in dat plaatje? Zou het bluf zijn? Vorm zelf je oordeel. Persoonlijk denk ik dat hij oprecht is, want gezien zijn invloed is het best mogelijk dat dergelijke plannen (enigszins) doorgevoerd worden. Vanzelfsprekend zal dit de pakkans drastisch verhogen.
  zondag 10 februari 2013 @ 12:03:17 #180
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_122706565
Tja, wat betekent zoiets? Gilbert heeft ook al voorgesteld om bij elke koers verplicht een deel van het prijzengeld af te staan om te gebruiken in de strijd tegen doping.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_122707895
quote:
2s.gif Op zondag 10 februari 2013 12:03 schreef SaintOfKillers het volgende:
Tja, wat betekent zoiets? Gilbert heeft ook al voorgesteld om bij elke koers verplicht een deel van het prijzengeld af te staan om te gebruiken in de strijd tegen doping.
Gilbert is dan ook de cleanheid zelve.
pi_122708537
Ik geloof wel dat Vaughters en Spekenbrink het oprecht goed voor hebben met het wielrennen, in tregenstelling tot b.v. Riis en Lefevere.
pi_122708632
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 februari 2013 23:18 schreef marcodej het volgende:
Volg @Giggs_Boson voor doping in het voetbal. Bijv:

Giggs_Boson twitterde op zaterdag 09-02-2013 om 23:01:15 Beckenbauer, 1977. - "I have a special method to remain at top level: the injection of my own blood. Several times a month... reageer retweet
Giggs_Boson twitterde op zaterdag 09-02-2013 om 23:01:53 ...my friend Manfred Köhnlechner draws blood from my arm, and re-injects it into my butt. The amount of red and white blood cells goes up" reageer retweet
Leuk leesvoer.

En dan blijven sommigen ontkennen dat doping in voetbal voorkomt. :') :')
pi_122708711
miserus twitterde op zondag 10-02-2013 om 13:08:45 Arsene Wenger: 'Als je nul problemen vindt bij 740 WK-spelers, test je niet genoeg op doping.' #statementhttp://t.co/mGdeD2HB reageer retweet
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_122708789
quote:
0s.gif Op zondag 10 februari 2013 13:13 schreef marcodej het volgende:
miserus twitterde op zondag 10-02-2013 om 13:08:45 Arsene Wenger: 'Als je nul problemen vindt bij 740 WK-spelers, test je niet genoeg op doping.' #statementhttp://t.co/mGdeD2HB reageer retweet
Let maar op Wenger of je wordt nog op de vingers getikt door FIFA, UEFA of FA voor het in diskrediet brengen van de sport. :')
pi_122708998
quote:
0s.gif Op zondag 10 februari 2013 13:16 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Let maar op Wenger of je wordt nog op de vingers getikt door FIFA, UEFA of FA voor het in diskrediet brengen van de sport. :')
Wenger maakt er al jaren opmerkingen over. Ook over spelers die van andere clubs kwamen bij Arsenal, met aparte bloedwaarden.

[ Bericht 0% gewijzigd door marcodej op 10-02-2013 13:28:21 ]
  zondag 10 februari 2013 @ 13:47:39 #187
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_122709861
quote:
0s.gif Op zondag 10 februari 2013 13:22 schreef marcodej het volgende:

[..]

Wenger maakt er al jaren opmerkingen over. Ook over spelers die van andere clubs kwamen bij Arsenal, met aparte bloedwaarden.
In 2004 zei hij het al. Komen ze van interlandwedstrijden of toernooien en zien ze allemaal afwijkende waarden.
Was op het moment dat Arsenal Spanjaarden begon te contracteren (Reyes, Fabregas).
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zondag 10 februari 2013 @ 14:00:59 #188
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_122710432
quote:
0s.gif Op zondag 10 februari 2013 13:47 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

In 2004 zei hij het al. Komen ze van interlandwedstrijden of toernooien en zien ze allemaal afwijkende waarden.
Was op het moment dat Arsenal Spanjaarden begon te contracteren (Reyes, Fabregas).
En Van Persie uiteraard.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_122710546
quote:
6s.gif Op zondag 10 februari 2013 14:00 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

En Van Persie uiteraard.
Inderdaad. Zwaar dopinggebruik in het Feyenoord onder Van Marwijk. Ze wonnen niet voor niets de UEFA Cup in 2002. Dezelfde Van Marwijk waaronder Nederland tweede werd op het WK... Alles valt op zijn plaats.

Feyenoord is de Rabobank van het voetbal:
Giggs_Boson twitterde op zaterdag 09-02-2013 om 23:06:01 Former Feyenoord striker, Jan Peters - "We received all kinds of stuff before big matches. Drinks, pills, and needles. I have no idea... reageer retweet
Giggs_Boson twitterde op zaterdag 09-02-2013 om 23:07:36 .. what it was. I didnt care. But ten minutes into the game I felt a boost of energy, it lasted all night. Later in Spain and Portugal... reageer retweet
Giggs_Boson twitterde op zaterdag 09-02-2013 om 23:07:51 ... I took the same stuff as well." reageer retweet
pi_122710741
En dan deze, die het allemaal zegt:

Giggs_Boson twitterde op zaterdag 09-02-2013 om 23:21:06 German legend Paul Breitner, 1987 - "Doping is just as much the norm in football as in other sports. It's common gossip amongst players" reageer retweet
  zondag 10 februari 2013 @ 14:10:05 #191
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_122710795
quote:
6s.gif Op zondag 10 februari 2013 14:00 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

En Van Persie uiteraard.
Heeft dan niet geholpen is de eerste vijf seizoenen om de haverklap geblesseerd geweest
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zondag 10 februari 2013 @ 14:11:22 #192
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_122710846
quote:
0s.gif Op zondag 10 februari 2013 14:08 schreef marcodej het volgende:

Giggs_Boson twitterde op zaterdag 09-02-2013 om 23:21:06 German legend Paul Breitner, 1987 - "Doping is just as much the norm in football as in other sports. It's common gossip amongst players" reageer retweet
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 11:16 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Ik zag je in het vorige deel zeggen dat de pers dikwijls achterloopt qua berichtgeving.

Ik weet niet precies wanneer een voor topsport geschikte variant van EPO op de markt kwam maar het is bijv. bekend dat voetballers in de jaren '70 aan de bloeddoping zaten. Niet de minste spelers als Paul Breitner, Franz Beckenbauer en zelfs Pelé hebben dit bekend. Beckenbauer bekende dit in 1977 al, Breitner kwam ermee op de proppen na Toni Schumacher zijn abpfiff boek en vergoeilijkte het.

Ook leuk is dat tot 1982 in Italië geen dopingtests werden uitgevoerd, in de Bundesliga kwam het pas na 1988.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_122710861
quote:
0s.gif Op zondag 10 februari 2013 14:08 schreef marcodej het volgende:

Breitner heeft rond die tijd ook een boek over geschreven. Daarin was 'ie ook open over dopinggebruik.
  zondag 10 februari 2013 @ 14:16:02 #194
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_122711001
quote:
0s.gif Op zondag 10 februari 2013 14:11 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Breitner heeft rond die tijd ook een boek over geschreven. Daarin was 'ie ook open over dopinggebruik.
Was dat niet Schumacher?
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_122711204
quote:
0s.gif Op zondag 10 februari 2013 14:16 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Was dat niet Schumacher?
Dacht Breitner ook, maar kan me vergissen.
  zondag 10 februari 2013 @ 14:23:26 #196
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_122711293
quote:
0s.gif Op zondag 10 februari 2013 11:04 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Het gaat niet om objectief zijn, niemand is objectief en Vaughters zal nooit beweren dat hij dat wel is. Ik weet dat jij geen enkele topsporter gelooft die beweert dat hij dopingvrij is, persoonlijk sta ik daar iets anders in. Een gedachte-experiment dat ik altijd doe om -mede- te bepalen of ik iemand kan geloven is kijken naar de logica van de woorden: past dit meer bij een dopeur, of meer bij een schone renner? Om een simpel voorbeeld te geven: Indurain, die ik verder nooit heb zien rijden en van wie wel eens beweerd wordt (werd) dat hij de laatste uit het pre-EPO tijdperk was, die zegt: "We moeten het verleden laten rusten." Het zou kunnen dat hij rechtvaardigheid niet in een heel hoog vaandel heeft staan, en het zonde vindt van de tijd en moeite om dingen uit te zoeken van zoveel jaar geleden, maar geen doping gebruikt. De andere optie is dat hij deze uitspraak doet omdat hij een dopeur was en niet aan dezelfde schandpaal als Armstrong genageld wil worden. Dan vind ik de laatste optie logischer. Van de andere kant, een renner die ik wel wil geloven, Gesink. Deze Tweet bijvoorbeeld:
RGUpdate twitterde op donderdag 07-02-2013 om 08:49:24 New EPO test could help stamp out microdosing http://t.co/HA71f91y Next step: More testing and retrospective anti-doping testing!!! reageer retweet
Het zou kunnen dat hij een dopeur is, en dit zware bluf is. Is hij daar het type voor? Dan neig ik toch naar de optie dat hij dopingvrij rondrijdt.

Tuurlijk werkt dit gedachte-experiment niet altijd; bijvoorbeeld Armstrong was een meester in daadwerkelijk de juiste dingen zeggen voor een niet-dopeur. Bijvoorbeeld als hij opmerkt dat hij als ex-kankerpatiënt nooit zijn leven in gevaar zou brengen door dopinggebruik. Sounded legit. Maar ja, Armstrong was ook wel een extreem geval, psychopaat zijnde.

Maar terug naar Vaughters. Velen beweren over hem dat zijn anti-dopinginstelling een PR tool is. Het klopt dat dit goed als PR gebruikt kan worden. Maar dit trekt wel sponsors aan die dit erg belangrijk vinden. Dus dan is het zaak voor Vaughters als hij inderdaad dat ingenieuze dopingprogramma heeft, om nooit en te nimmer ergens op gepakt te worden (in dit geval, dat zijn renners nooit ergens op gepakt worden); anders zullen de sponsors direct weglopen. Bijvoorbeeld de recente opmerkingen van Vaughters om het anti-dopingbudget te verhogen van 1% naar 8% van de begroting. Past dit in dat plaatje? Zou het bluf zijn? Vorm zelf je oordeel. Persoonlijk denk ik dat hij oprecht is, want gezien zijn invloed is het best mogelijk dat dergelijke plannen (enigszins) doorgevoerd worden. Vanzelfsprekend zal dit de pakkans drastisch verhogen.
Wat betreft de EPO retroactief testen door Gesink, dat is maar 1 product van de honderden, groeihormonen kunnen ze nog steeds niet ontdekken, als ze daar een test voor krijgen gaan ze allemaal voor de bijl.
en wat betreft Vaughters had hij al veel eerder aan de bel kunnen trekken, in 2008 en 09 werden er 6000 bloedtesten uitgevoerd wat mede betaald werden aan de UCI, in 2010/11 maar 3000, dat is 50% minder testen, terwijl de teams wel hetzelfde bleven betalen.
Geen enkel team die daarover klaagde.
Wielrennen heeft een dopingprobleem en een imagoprobleem, andere sporten alleen een doping probleem.
  zondag 10 februari 2013 @ 14:27:33 #197
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_122711472
quote:
0s.gif Op zondag 10 februari 2013 13:13 schreef marcodej het volgende:
huh, testen ze dan niet met bloed in het voetbal? ik dacht dat ze onder WADA vielen?
pi_122711860
quote:
0s.gif Op zondag 10 februari 2013 14:27 schreef THEFXR het volgende:

[..]

huh, testen ze dan niet met bloed in het voetbal? ik dacht dat ze onder WADA vielen?
Nee, alleen urine.
  zondag 10 februari 2013 @ 14:38:47 #199
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_122712011
quote:
0s.gif Op zondag 10 februari 2013 14:35 schreef marcodej het volgende:

[..]

Nee, alleen urine.
tja, dat is 1996 testen :')
Doen ze in de USA ook nog bij MLB, NBA, FOOTBALL enzovoorts