abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 6 februari 2013 @ 08:35:06 #1
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_122541075
Dit is hèt topic voor iedereen die bezig is met zwanger raken. Als het wat moeilijker gaat of als je al in de Medische Molen zit ben je evt. ook van harte welkom in het topic met de naam 'Als zwanger worden/blijven niet zo gemakkelijk gaat'.

Aanpassingen van je NOD gaarne dikgedrukt in je post plaatsen.

NOD:

Purple010: 12 februari
Kursor: 26 februari
Bla_bla_bla: 28 februari
ProjSkippy: 1 maart (onofficieel: 6 maart)
Soempie: 4 maart
Mrs.Peel: 5 maart
Limone: 9 maart

Users:
Ashina
Bla_Bla_Bla (01-2013)
Cairrean:
Chanty (09-2011)
Cholula (10-2012)
DJMomo (MA 01-2013)
Dyre (12-2012)
Estelle_ (07-2012)
Frummeltje86 (12-2010)
Happyme28
Kekaa (11-2010)
Kursor (01-2012/12-2012)
Limone
Lindala (10-2011)
Mabawa (01-2013)
Marijevdh
Martine1984 (06-2012)
Mrs.Peel: (01-2013)
Naena (08-2012)
Poppejans
ProjSkippy (06-2012)
Purple010 (09-2012)
Razztwizzle (11-2012)
Sethiwe (08-2011)
Silmarwen
Soempie (01-2013)
Winka (01-2011)
Wumb (10-2012)

(Lijstjes worden alleen aangepast als er een duidelijke nieuwe NOD aangegeven wordt. Soms zijn er mensen die posten dat ze ongesteld zijn, maar nog geen NOD erbij. Die gegevens passen we dan niet gelijk aan, anders blijven we editten en schuiven. Wil je een wijziging in de lijst, geef dan even een datum door, of een verzoek naar de onderste lijst. Maar dat laatste ook liever niet om de 2 dagen en dan weer terug omhoog. Mochten we over een verzoekje heen lezen, stuur dan even een PMetje. )

Handige links:
Foliumzuur
Menstruele cyclus
Vruchtbaarheid
Vragen en antwoorden over zwanger worden
Freya, patientvereniging voor vruchtbaarheidsproblematiek
Online zwangerschapstest (voor de gein)

Afkortingen:
NOD = Niet Ongesteldheidsdag (de dag dat je ongesteld zou moeten worden, maar het niet wilt)
DPO = Days Past Ovulation (het aantal dagen dat verstreken is sinds je ovulatie)
LF = Luteale fase (het aantal dagen tussen je eisprong en je menstruatie, tussen 9-14 dagen is normaal)
PUPO = pregnant until proven otherwise
KvK = klussen voor kindje (functioneel klussen dus, of te wel neuken in je vruchtbare periode)
FFF = Fuck for Fun (gewoon lekker neuken omdat je daar gewoon zin in hebt)
FF = Fertility Friend (site waar je je cyclus kunt bijhouden mbv temperaturen)

[ Bericht 1% gewijzigd door ProjSkippy op 08-02-2013 14:55:03 ]
  woensdag 6 februari 2013 @ 08:37:23 #2
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_122541100
..waar we allen gespannen wachten op Chanty c_/
pi_122541241
Ik had vanmorgen een nega test! *O*
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_122541313
Chanty *O*
pi_122541525
Spannend! Laat dit maar weer een mega positief topic worden *O*

Ik mis de charme van het constant F5en nu :P
  woensdag 6 februari 2013 @ 09:25:58 #6
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_122541977
He moet ik in het nieuwe topic nou meteen met negatief nieuws starten :(

Hoef niet meer te testen want het heeft hier zojuist doorgezet. Dus vrijdag weer een afspraak in het ziekenhuis. Op zich prettig dat mijn lichaam gewacht heeft tot we terug zijn, nu kunnen we tenminste meteen de nieuwe ronde starten :D

Heb ik er toch nog positief nieuws van weten te maken :P
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_122542063
ah chanty, wat balen, wel fijn dat je nu thuis bent en gelijk doorkunt. :*

(maar ik had toch een beetje positief nieuws om het verse topic te openen? niemand gezien!?)
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_122542162
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 08:47 schreef DJMomo het volgende:
Ik had vanmorgen een nega test! *O*
Ah dat is wel fijn nieuws meis! :*

En Chanty, jammer, maar je had tenminste een prachtig ei. Nu je lichaam weet hoe het moet, misschien..?
pi_122542169
Ach Chanty, wat jammer! Echt. -O- Maar op naar de volgende ronde en je kan gewoon een ei maken!
  woensdag 6 februari 2013 @ 09:36:08 #10
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_122542211
Momo!! *O* nu kun je weer van start!

Chanty... :*
pi_122542224
Ik zag het Momo, maar ik heb koorts en ik begreep eerst even niet waarom je daar in hemelsnaam zo blij mee kon zijn 8)7 :@

Maar nu weet ik het weer: gefeliciteerd! Heel fijn, kan je het weer een beetje meer afsluiten! :* en doorgaan dus..
  woensdag 6 februari 2013 @ 09:41:19 #12
52229 Chanty
pi_122542324
Morgen alweer een afspraak *O* We gaan gewoon weer een ei maken :Y
Verder niet heel teleurgesteld; lag toch al in de lijn der verwachting en in het algemeen zou het natuurlijk bijna te mooi om waar te zijn geweest om in een keer raak te schieten (hoewel ik niet snap hoe je met zoveel zaad in je lichaam nog kunt missen).

Momo fijn dat je weer kunt starten :*
pi_122542796
Thanks dames hahahaha, ik voelde me al beetje genegeerd grapje hoor! ;)

Maar de echte duimen gaan weer voor chanty hoor. En morgen alweer een afspraak! Nou, hopelijk dat tweemaal recht scheepsrecht is. ofzo. ^O^

oh, en beterskappies en zuks voor limone. Koorts, griep dus? bah!
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
  woensdag 6 februari 2013 @ 10:22:33 #14
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_122543332
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 09:41 schreef Chanty het volgende:
(hoewel ik niet snap hoe je met zoveel zaad in je lichaam nog kunt missen).
Ik vind het echt jammer dat het niet raak was, want ik zat er met mijn kopje leut c_/ echt op te wachten, maar om bovenstaande opmerking moest ik best wel lachen >:O . En verder natuurlijk, ondanks dat je het positief probeert te brengen: :*

En Momo, fijn! Nu kun je weer verder!

Limone beterschap!
pi_122543433
Momo, fijn! Nieuwe ronde, nieuwe kansen!

Chanty, jammer maar wel fijn dat je weer mag beginnen!

Limone, beterschap!
Home is where the O+ is...
pi_122543467
Jaaaaaa, ik ben ziek! ;( en ook nog ongesteld. Ik voel me dus even Heel Erg Zielig.

Positief: precies op de dag af ongesteld. Ik voelde de eisprong (of iets wat daar voor door moest gaan) en een luteale fase van 13 dagen. Een hele nette score deze keer. Jammer van die lading zaad, inderdaad :7
pi_122543474
Balen Chanty! Maar wel een geluk bij een ongeluk dat je nu mooi de komende ronde weer kunt, zoals je zelf zo mooi zegt.

Momo, je kunt weer verder. Ondertussen al van je longontsteking af? Zou wel zo prettig zijn als je gelijk weer in actie zou willen komen. ;)

Limone, beterschap. Hoe is jouw cyclus eigenlijk sinds je miskraam. Ik heb het niet helemaal onthouden, maar volgens mij was het toch een paar keer heel kort, maar trekt het nu weer naar normaal? Misschien kan ik je iets helderheid geven over het waarom van de ontregeling (als het patroon ten minste lijkt op wat ik in m'n hoofd heb.

Ik ben ondertussen wel weer echt rustig in m'n hoofd. Had het maandag echt gewoon nodig om te werken. Verder echt een stap vooruit gekomen met m'n gedachten en hopelijk ook met m'n verdriet/boosheid. Het was gewoon ineens te veel en ik had het niet zien aankomen. Nog een aantal goede berichtjes gehad waar ik zeker iets mee kan.
pi_122543769
Ha Kursor, weer een beetje geland dus? Fijn!

Helderheid over mijn cyclus: graag! Hier komen mijn cycli vanaf mijn miskraam: 14, 15, 15, 35, 30, 27
Mijn temperatuur is tijdens die korte cycli relatief hoog geweest. Die cyclus van 35 heb ik niet getemperatuurd en de laatste twee cycli hebben een duidelijke temperatuur grafiek. Laag voor de eisprong, hoog daarna.
pi_122543860
Kursor, fijn dat alles weer een beetje rustig is in je hoofd :)

Chanty, heel jammer..maar fijn dat je het positief kunt zien!

Limone beterschap, ziek zijn is niks

Djmomo, fijn..op naar een nieuw begin zeg maar :)

Hier weer beter, ongesteldheid weg, nu nog lente pls, ben de sneeuw enzo echt zat ;)
pi_122544066
Limone, de eerste hele korte cyclus is voor zover ik heb begrepen eigenlijk geen cyclus, maar waarschijnlijk het laatste beetje van de miskraam. Bij mij werd het bloeden een paar, weet niet meer uit m'n hoofd hoeveel, weken na de curettage ook weer erger. De gyn heeft mij uitgelegd dat het laatste restje baarmoederhals in opbouw pas bij een lage hCG-concentratie wordt afgestoten, een soort menstruatie die dus nog hoort bij de eisprong met de miskraam als uitkomst. Ook moet je hCG ver genoeg gedaald zijn om je cyclus weer te laten starten en naar aanleiding daarvan wordt je zonder bevruchting/innesteling/... Na een x aantal dagen weer ongesteld. Dat zou dan in mijn ogen je tweede bloeding, na ongeveer een maand dus zijn (of eventueel zelfs pas de derde bloeding na zes weken). De tweede en derde bloeding kan ik helaas niet echt rijmen. Het lijkt erop dat je cyclus zich daarna wel aardig hersteld heeft toch? Altijd leuk hè die biologie ;)
pi_122544148
He Chanty balen, maar fijn dat je gelijk door kunt.
Limone beterschap :*.

Hier bijna klaar met de primolut *O* ben benieuwd of het dan meteen doorzet.
In dat geval ben ik tijdens mijn NOD in Parijs. Dat zou wel heel romantisch zijn om daar positief te testen O+.
  woensdag 6 februari 2013 @ 10:51:52 #22
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_122544190
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 10:50 schreef zandsculptuur het volgende:
He Chanty balen, maar fijn dat je gelijk door kunt.
Limone beterschap :*.

Hier bijna klaar met de primolut *O* ben benieuwd of het dan meteen doorzet.
In dat geval ben ik tijdens mijn NOD in Parijs. Dat zou wel heel romantisch zijn om daar positief te testen O+.
EN DUS GA IK JOU NU KEIHARD IN DE OP ZETTEN! O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_122544207
Nee! Nog even wachten of ik wel ongesteld word :P .
  woensdag 6 februari 2013 @ 10:53:59 #24
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_122544247
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 10:52 schreef zandsculptuur het volgende:
Nee! Nog even wachten of ik wel ongesteld word ;).
-O- Ik voel me zo incompleet zonder jou hier. ;(

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_122544250
Dj momo wat fijn dat je weet verder kunt!
limone heel veel beterschap!
kursor wat fijn dat je je weer wat beter voelt.
chanty toch wel jammer maar wel fijn dat je morgen alweer terecht kunt!

ik had nog even contact opgenomen met de gyn. er zijn blijkbaar in de verzekeringswet een aantal dingen veranderd waardoor ik niet meer rechtstreeks bij mijn oude vertrouwde gyn ,die bekend is met mijn endometriose en het ook serieus neemt, terecht kan. ik moet weer eerst naar de huisarts voor een nieuwe verwijzing. :N moet toch evenzeer het jaar volmaken zeiden ze, endometriose of niet....
pi_122544271
dat zou wel erg mooi zijn! positief testen in parijs! :D
pi_122544272
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 10:53 schreef ProjSkippy het volgende:

[..]

-O- Ik voel me zo incompleet zonder jou hier. ;(

SPOILER
:')

:*

Eerst nog even carnavallen :9.
Mét bier *)
  woensdag 6 februari 2013 @ 10:56:00 #28
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_122544305
quote:
14s.gif Op woensdag 6 februari 2013 10:54 schreef zandsculptuur het volgende:

[..]

:')

:*

Eerst nog even carnavallen :9.
Mét bier *)
Vrouwen die bier drinken :{w . Nou hoef ik je niet meer! >:)

Zoete witte wijn O+ .
pi_122544317
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 10:54 schreef Caireann het volgende:
ik had nog even contact opgenomen met de gyn. er zijn blijkbaar in de verzekeringswet een aantal dingen veranderd waardoor ik niet meer rechtstreeks bij mijn oude vertrouwde gyn ,die bekend is met mijn endometriose en het ook serieus neemt, terecht kan. ik moet weer eerst naar de huisarts voor een nieuwe verwijzing. :N moet toch evenzeer het jaar volmaken zeiden ze, endometriose of niet....
Joh, dat is lullig -O-.
Hoewel een verwijzing natuurlijk wel zo geregeld is. Is het niet zo dat je binnen een jaar zonder verwijzing terug kon komen? Dat zeiden ze bij mijn HA in elk geval.
pi_122544319
Kursor, fijn, weer wat opgeklaard in je hoofd. Zet m op deze ronde weer he!

Limone, balen joh, ziek zijn is ruk.

Met de longontsteking gaat t matig. Ik werk wel elke week een paar uur meer, maar merk gewoon in de middag dat het op raakt: buiten adem, veel pijn weer op de luchtwegen enz enz. Wordt wel steeds later in de dag, dus dat is goed, maar ik ben er nog niet.
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_122544339
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 10:56 schreef ProjSkippy het volgende:

[..]

Zoete witte wijn O+ .
Droge witte wijn O+.
Maar bij carnaval hoort bier. Of schrobbelèr. ;).
pi_122544347
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 10:47 schreef Kursor het volgende:
Limone, de eerste hele korte cyclus is voor zover ik heb begrepen eigenlijk geen cyclus, maar waarschijnlijk het laatste beetje van de miskraam. Bij mij werd het bloeden een paar, weet niet meer uit m'n hoofd hoeveel, weken na de curettage ook weer erger. De gyn heeft mij uitgelegd dat het laatste restje baarmoederhals in opbouw pas bij een lage hCG-concentratie wordt afgestoten, een soort menstruatie die dus nog hoort bij de eisprong met de miskraam als uitkomst. Ook moet je hCG ver genoeg gedaald zijn om je cyclus weer te laten starten en naar aanleiding daarvan wordt je zonder bevruchting/innesteling/... Na een x aantal dagen weer ongesteld. Dat zou dan in mijn ogen je tweede bloeding, na ongeveer een maand dus zijn (of eventueel zelfs pas de derde bloeding na zes weken). De tweede en derde bloeding kan ik helaas niet echt rijmen. Het lijkt erop dat je cyclus zich daarna wel aardig hersteld heeft toch? Altijd leuk hè die biologie ;)
Thanks! Die bloedingen na 14, 15 en 15 dagen waren ook heel heftig en lang. Logisch dus, als er nog van alles afgestoten moet worden... Wat ik zelf grappig vind om te zien is dat we tijdens die cyclus van 35 dagen met vakantie waren. Vakantie is dus echt goed voor de mens ;) En vanaf dan is mijn cyclus ook weer redelijk normaal..
  woensdag 6 februari 2013 @ 10:57:58 #33
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_122544362
Menschen, de OP is aangepast.

- Soempie staat er bij in.
- Babbel is er uit
- Iedereen die ongesteld is (geweest) is uit de NOD-lijst. Ik kon alleen heel weinig nieuwe NOD's vinden :O. Wie heeft er nog wat? :Y)

pi_122544406
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 10:54 schreef Caireann het volgende:
dat zou wel erg mooi zijn! positief testen in parijs! :D
Enig nadeel, mijn schoonfamilie is er ook bij.
Weet niet of ik het dan lang geheim zou kunnen houden ;).
pi_122544410
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 10:56 schreef ProjSkippy het volgende:

[..]

Zoete witte wijn O+ .
Gadverdarrie, zoete witte wijn..

Bier O+
pi_122544534
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 10:56 schreef DJMomo het volgende:
Kursor, fijn, weer wat opgeklaard in je hoofd. Zet m op deze ronde weer he!

Limone, balen joh, ziek zijn is ruk.

Met de longontsteking gaat t matig. Ik werk wel elke week een paar uur meer, maar merk gewoon in de middag dat het op raakt: buiten adem, veel pijn weer op de luchtwegen enz enz. Wordt wel steeds later in de dag, dus dat is goed, maar ik ben er nog niet.
Wat heftig zeg. :{
pi_122544615
Ik hou het wel lekker bij de baileys ;)

Ik ga nu ook maar de lokale gyn een kans geven. hoop alleen dat ik niet weer zn droplul aantref als mijn eerste gyn...(deed heel erg uit de hoogte, stuurde me op een moment dat ik niet meer kon lopen van de pijn naar huis met de mededeling "het is maar endometriose, je gaat er niet dood aan" .een dag later lag ik met spoed op de OK...)

Djmomo, is niet niks zo! hopelijk blijft het de goede kant op gaan!
  woensdag 6 februari 2013 @ 11:07:10 #38
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_122544628
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 11:00 schreef Limone het volgende:

[..]

Gadverdarrie, zoete witte wijn..

Bier O+
Oké, oké.. dan middelen we wel: Rosé bier.

---

Momo, ruk dat het nog niet zo goed gaat met je longontsteking :(.
pi_122544636
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 10:57 schreef ProjSkippy het volgende:
Menschen, de OP is aangepast.

- Soempie staat er bij in.
- Babbel is er uit
- Iedereen die ongesteld is (geweest) is uit de NOD-lijst. Ik kon alleen heel weinig nieuwe NOD's vinden :O. Wie heeft er nog wat? :Y)

Zal ik dan ook voor het eerst in mijn baby-makende-leven een NOD op geven?

*tatatataaa 9 maart
  woensdag 6 februari 2013 @ 11:09:52 #40
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_122544705
quote:
10s.gif Op woensdag 6 februari 2013 11:07 schreef Limone het volgende:

[..]

Zal ik dan ook voor het eerst in mijn baby-makende-leven een NOD op geven?

*tatatataaa 9 maart
Jeej! *O* Heldin. Hij staat er in!

Nog meer mensen die (voor het eerst in hun baby-makende-leven) hun NOD in de OP willen? Het is er echt heel gezellig *; .
pi_122544887
Ach ja, doe mij er ook maar in ;)! Dan hou ik voor de zekerheid maar even 26 dagen aan en dan kom ik uit op 26 februari voor m'n NOD, maar eventueel testen volgt op z'n vroegst pas 1 maart.

*mompelt iets over spannende dagen afgelopen ronde, nog maar wat langer kop in 't zand...en dan heb ik al twee dagen bij m'n cyclus opgeteld...*

En nu ga ik echt die muur verven!
pi_122544955
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 11:09 schreef ProjSkippy het volgende:

[..]

Jeej! *O* Heldin. Hij staat er in!

Nog meer mensen die (voor het eerst in hun baby-makende-leven) hun NOD in de OP willen? Het is er echt heel gezellig *; .
Mooi.. *Stil is
pi_122545341
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 10:57 schreef ProjSkippy het volgende:

...

Mijn NOD-met-een-slag-om-de-arm-vanwege-zeer-wisselende-cycliduur is 5 maart.
  woensdag 6 februari 2013 @ 11:37:26 #44
52229 Chanty
pi_122545597
Jullie = lief O+

Limone beterschap :*
En Cairean ik mag hopen dat je niet eerst een jaar door hoeft zeg :{ Succes :*

En een *O* voor alle nieuwe nod's
pi_122545851
* DJMomo heeft geen NOD
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_122548439
Djmomo fijn dat je er weer echt voor kan gaan.

Chanty je geeft er wel een positieve draai aan, maar jammer dat het niet gelukt is.

Beterschap Limone en djmomo.

Caireann jammer dat je niet naar je eigen vertrouwde gyn toe kan.

Hier eerste bezoek gyn erop zitten. Bloed geprikt, echo gehad en vriend moet zijn spulletje inleveren. Gyn nam me meer serieus dan de huisarts, voor mijn gevoel.
Gyn denkt aan pcos en gaat nu een cyclus monitoren dmv echo's. Maar goed wat er definitief uitkomt moeten we afwachten. Ondertussen een serieuze poging doen om af te vallen raadde de gyn aan.
  woensdag 6 februari 2013 @ 13:39:49 #47
52229 Chanty
pi_122549586
quote:
1s.gif Op woensdag 6 februari 2013 13:09 schreef Sethiwe het volgende:
Djmomo fijn dat je er weer echt voor kan gaan.

Chanty je geeft er wel een positieve draai aan, maar jammer dat het niet gelukt is.

Beterschap Limone en djmomo.

Caireann jammer dat je niet naar je eigen vertrouwde gyn toe kan.

Hier eerste bezoek gyn erop zitten. Bloed geprikt, echo gehad en vriend moet zijn spulletje inleveren. Gyn nam me meer serieus dan de huisarts, voor mijn gevoel.
Gyn denkt aan pcos en gaat nu een cyclus monitoren dmv echo's. Maar goed wat er definitief uitkomt moeten we afwachten. Ondertussen een serieuze poging doen om af te vallen raadde de gyn aan.
Nou spannend wat eruit gaat komen maar fijn dat ze je serieus neemt. Snap ook niet dat de huisarts dat niet deed want jullie zijn toch echt al een hele tijd bezig :*
pi_122550581
Chanty, wat jammer. :*

Sethiwe, fijn dat de gyn verder onderzoek gaat doen. Gaat het onderzoek met de echo's nu direct door of moet je bijvoorbeeld je cyclus nog afwachten?

Ik heb een beetje gerekend en mijn NOD mag op 14 februari. O+
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_122551004
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 14:06 schreef Soempie het volgende:

Sethiwe, fijn dat de gyn verder onderzoek gaat doen. Gaat het onderzoek met de echo's nu direct door of moet je bijvoorbeeld je cyclus nog afwachten?
Maandag volgende echo, scheelde dat ik nu op dag 7 zat, mocht gelijk bloedprikken en cyclus vervolgen.
pi_122552768
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 14:06 schreef Soempie het volgende:
Chanty, wat jammer. :*

Ik heb een beetje gerekend en mijn NOD mag op 14 februari. O+
mijn ei zou deze maand de 14e moeten zijn...hoe romantisch...je kindje op valentijnsdag in elkaar knutselen :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')