abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 6 februari 2013 @ 08:35:06 #1
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_122541075
Dit is hèt topic voor iedereen die bezig is met zwanger raken. Als het wat moeilijker gaat of als je al in de Medische Molen zit ben je evt. ook van harte welkom in het topic met de naam 'Als zwanger worden/blijven niet zo gemakkelijk gaat'.

Aanpassingen van je NOD gaarne dikgedrukt in je post plaatsen.

NOD:

Purple010: 12 februari
Kursor: 26 februari
Bla_bla_bla: 28 februari
ProjSkippy: 1 maart (onofficieel: 6 maart)
Soempie: 4 maart
Mrs.Peel: 5 maart
Limone: 9 maart

Users:
Ashina
Bla_Bla_Bla (01-2013)
Cairrean:
Chanty (09-2011)
Cholula (10-2012)
DJMomo (MA 01-2013)
Dyre (12-2012)
Estelle_ (07-2012)
Frummeltje86 (12-2010)
Happyme28
Kekaa (11-2010)
Kursor (01-2012/12-2012)
Limone
Lindala (10-2011)
Mabawa (01-2013)
Marijevdh
Martine1984 (06-2012)
Mrs.Peel: (01-2013)
Naena (08-2012)
Poppejans
ProjSkippy (06-2012)
Purple010 (09-2012)
Razztwizzle (11-2012)
Sethiwe (08-2011)
Silmarwen
Soempie (01-2013)
Winka (01-2011)
Wumb (10-2012)

(Lijstjes worden alleen aangepast als er een duidelijke nieuwe NOD aangegeven wordt. Soms zijn er mensen die posten dat ze ongesteld zijn, maar nog geen NOD erbij. Die gegevens passen we dan niet gelijk aan, anders blijven we editten en schuiven. Wil je een wijziging in de lijst, geef dan even een datum door, of een verzoek naar de onderste lijst. Maar dat laatste ook liever niet om de 2 dagen en dan weer terug omhoog. Mochten we over een verzoekje heen lezen, stuur dan even een PMetje. )

Handige links:
Foliumzuur
Menstruele cyclus
Vruchtbaarheid
Vragen en antwoorden over zwanger worden
Freya, patientvereniging voor vruchtbaarheidsproblematiek
Online zwangerschapstest (voor de gein)

Afkortingen:
NOD = Niet Ongesteldheidsdag (de dag dat je ongesteld zou moeten worden, maar het niet wilt)
DPO = Days Past Ovulation (het aantal dagen dat verstreken is sinds je ovulatie)
LF = Luteale fase (het aantal dagen tussen je eisprong en je menstruatie, tussen 9-14 dagen is normaal)
PUPO = pregnant until proven otherwise
KvK = klussen voor kindje (functioneel klussen dus, of te wel neuken in je vruchtbare periode)
FFF = Fuck for Fun (gewoon lekker neuken omdat je daar gewoon zin in hebt)
FF = Fertility Friend (site waar je je cyclus kunt bijhouden mbv temperaturen)

[ Bericht 1% gewijzigd door ProjSkippy op 08-02-2013 14:55:03 ]
  woensdag 6 februari 2013 @ 08:37:23 #2
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_122541100
..waar we allen gespannen wachten op Chanty c_/
pi_122541241
Ik had vanmorgen een nega test! *O*
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_122541313
Chanty *O*
pi_122541525
Spannend! Laat dit maar weer een mega positief topic worden *O*

Ik mis de charme van het constant F5en nu :P
  woensdag 6 februari 2013 @ 09:25:58 #6
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_122541977
He moet ik in het nieuwe topic nou meteen met negatief nieuws starten :(

Hoef niet meer te testen want het heeft hier zojuist doorgezet. Dus vrijdag weer een afspraak in het ziekenhuis. Op zich prettig dat mijn lichaam gewacht heeft tot we terug zijn, nu kunnen we tenminste meteen de nieuwe ronde starten :D

Heb ik er toch nog positief nieuws van weten te maken :P
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_122542063
ah chanty, wat balen, wel fijn dat je nu thuis bent en gelijk doorkunt. :*

(maar ik had toch een beetje positief nieuws om het verse topic te openen? niemand gezien!?)
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_122542162
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 08:47 schreef DJMomo het volgende:
Ik had vanmorgen een nega test! *O*
Ah dat is wel fijn nieuws meis! :*

En Chanty, jammer, maar je had tenminste een prachtig ei. Nu je lichaam weet hoe het moet, misschien..?
pi_122542169
Ach Chanty, wat jammer! Echt. -O- Maar op naar de volgende ronde en je kan gewoon een ei maken!
  woensdag 6 februari 2013 @ 09:36:08 #10
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_122542211
Momo!! *O* nu kun je weer van start!

Chanty... :*
pi_122542224
Ik zag het Momo, maar ik heb koorts en ik begreep eerst even niet waarom je daar in hemelsnaam zo blij mee kon zijn 8)7 :@

Maar nu weet ik het weer: gefeliciteerd! Heel fijn, kan je het weer een beetje meer afsluiten! :* en doorgaan dus..
  woensdag 6 februari 2013 @ 09:41:19 #12
52229 Chanty
pi_122542324
Morgen alweer een afspraak *O* We gaan gewoon weer een ei maken :Y
Verder niet heel teleurgesteld; lag toch al in de lijn der verwachting en in het algemeen zou het natuurlijk bijna te mooi om waar te zijn geweest om in een keer raak te schieten (hoewel ik niet snap hoe je met zoveel zaad in je lichaam nog kunt missen).

Momo fijn dat je weer kunt starten :*
pi_122542796
Thanks dames hahahaha, ik voelde me al beetje genegeerd grapje hoor! ;)

Maar de echte duimen gaan weer voor chanty hoor. En morgen alweer een afspraak! Nou, hopelijk dat tweemaal recht scheepsrecht is. ofzo. ^O^

oh, en beterskappies en zuks voor limone. Koorts, griep dus? bah!
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
  woensdag 6 februari 2013 @ 10:22:33 #14
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_122543332
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 09:41 schreef Chanty het volgende:
(hoewel ik niet snap hoe je met zoveel zaad in je lichaam nog kunt missen).
Ik vind het echt jammer dat het niet raak was, want ik zat er met mijn kopje leut c_/ echt op te wachten, maar om bovenstaande opmerking moest ik best wel lachen >:O . En verder natuurlijk, ondanks dat je het positief probeert te brengen: :*

En Momo, fijn! Nu kun je weer verder!

Limone beterschap!
pi_122543433
Momo, fijn! Nieuwe ronde, nieuwe kansen!

Chanty, jammer maar wel fijn dat je weer mag beginnen!

Limone, beterschap!
Home is where the O+ is...
pi_122543467
Jaaaaaa, ik ben ziek! ;( en ook nog ongesteld. Ik voel me dus even Heel Erg Zielig.

Positief: precies op de dag af ongesteld. Ik voelde de eisprong (of iets wat daar voor door moest gaan) en een luteale fase van 13 dagen. Een hele nette score deze keer. Jammer van die lading zaad, inderdaad :7
pi_122543474
Balen Chanty! Maar wel een geluk bij een ongeluk dat je nu mooi de komende ronde weer kunt, zoals je zelf zo mooi zegt.

Momo, je kunt weer verder. Ondertussen al van je longontsteking af? Zou wel zo prettig zijn als je gelijk weer in actie zou willen komen. ;)

Limone, beterschap. Hoe is jouw cyclus eigenlijk sinds je miskraam. Ik heb het niet helemaal onthouden, maar volgens mij was het toch een paar keer heel kort, maar trekt het nu weer naar normaal? Misschien kan ik je iets helderheid geven over het waarom van de ontregeling (als het patroon ten minste lijkt op wat ik in m'n hoofd heb.

Ik ben ondertussen wel weer echt rustig in m'n hoofd. Had het maandag echt gewoon nodig om te werken. Verder echt een stap vooruit gekomen met m'n gedachten en hopelijk ook met m'n verdriet/boosheid. Het was gewoon ineens te veel en ik had het niet zien aankomen. Nog een aantal goede berichtjes gehad waar ik zeker iets mee kan.
pi_122543769
Ha Kursor, weer een beetje geland dus? Fijn!

Helderheid over mijn cyclus: graag! Hier komen mijn cycli vanaf mijn miskraam: 14, 15, 15, 35, 30, 27
Mijn temperatuur is tijdens die korte cycli relatief hoog geweest. Die cyclus van 35 heb ik niet getemperatuurd en de laatste twee cycli hebben een duidelijke temperatuur grafiek. Laag voor de eisprong, hoog daarna.
pi_122543860
Kursor, fijn dat alles weer een beetje rustig is in je hoofd :)

Chanty, heel jammer..maar fijn dat je het positief kunt zien!

Limone beterschap, ziek zijn is niks

Djmomo, fijn..op naar een nieuw begin zeg maar :)

Hier weer beter, ongesteldheid weg, nu nog lente pls, ben de sneeuw enzo echt zat ;)
pi_122544066
Limone, de eerste hele korte cyclus is voor zover ik heb begrepen eigenlijk geen cyclus, maar waarschijnlijk het laatste beetje van de miskraam. Bij mij werd het bloeden een paar, weet niet meer uit m'n hoofd hoeveel, weken na de curettage ook weer erger. De gyn heeft mij uitgelegd dat het laatste restje baarmoederhals in opbouw pas bij een lage hCG-concentratie wordt afgestoten, een soort menstruatie die dus nog hoort bij de eisprong met de miskraam als uitkomst. Ook moet je hCG ver genoeg gedaald zijn om je cyclus weer te laten starten en naar aanleiding daarvan wordt je zonder bevruchting/innesteling/... Na een x aantal dagen weer ongesteld. Dat zou dan in mijn ogen je tweede bloeding, na ongeveer een maand dus zijn (of eventueel zelfs pas de derde bloeding na zes weken). De tweede en derde bloeding kan ik helaas niet echt rijmen. Het lijkt erop dat je cyclus zich daarna wel aardig hersteld heeft toch? Altijd leuk hè die biologie ;)
pi_122544148
He Chanty balen, maar fijn dat je gelijk door kunt.
Limone beterschap :*.

Hier bijna klaar met de primolut *O* ben benieuwd of het dan meteen doorzet.
In dat geval ben ik tijdens mijn NOD in Parijs. Dat zou wel heel romantisch zijn om daar positief te testen O+.
  woensdag 6 februari 2013 @ 10:51:52 #22
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_122544190
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 10:50 schreef zandsculptuur het volgende:
He Chanty balen, maar fijn dat je gelijk door kunt.
Limone beterschap :*.

Hier bijna klaar met de primolut *O* ben benieuwd of het dan meteen doorzet.
In dat geval ben ik tijdens mijn NOD in Parijs. Dat zou wel heel romantisch zijn om daar positief te testen O+.
EN DUS GA IK JOU NU KEIHARD IN DE OP ZETTEN! O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_122544207
Nee! Nog even wachten of ik wel ongesteld word :P .
  woensdag 6 februari 2013 @ 10:53:59 #24
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_122544247
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 10:52 schreef zandsculptuur het volgende:
Nee! Nog even wachten of ik wel ongesteld word ;).
-O- Ik voel me zo incompleet zonder jou hier. ;(

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_122544250
Dj momo wat fijn dat je weet verder kunt!
limone heel veel beterschap!
kursor wat fijn dat je je weer wat beter voelt.
chanty toch wel jammer maar wel fijn dat je morgen alweer terecht kunt!

ik had nog even contact opgenomen met de gyn. er zijn blijkbaar in de verzekeringswet een aantal dingen veranderd waardoor ik niet meer rechtstreeks bij mijn oude vertrouwde gyn ,die bekend is met mijn endometriose en het ook serieus neemt, terecht kan. ik moet weer eerst naar de huisarts voor een nieuwe verwijzing. :N moet toch evenzeer het jaar volmaken zeiden ze, endometriose of niet....
pi_122544271
dat zou wel erg mooi zijn! positief testen in parijs! :D
pi_122544272
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 10:53 schreef ProjSkippy het volgende:

[..]

-O- Ik voel me zo incompleet zonder jou hier. ;(

SPOILER
:')

:*

Eerst nog even carnavallen :9.
Mét bier *)
  woensdag 6 februari 2013 @ 10:56:00 #28
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_122544305
quote:
14s.gif Op woensdag 6 februari 2013 10:54 schreef zandsculptuur het volgende:

[..]

:')

:*

Eerst nog even carnavallen :9.
Mét bier *)
Vrouwen die bier drinken :{w . Nou hoef ik je niet meer! >:)

Zoete witte wijn O+ .
pi_122544317
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 10:54 schreef Caireann het volgende:
ik had nog even contact opgenomen met de gyn. er zijn blijkbaar in de verzekeringswet een aantal dingen veranderd waardoor ik niet meer rechtstreeks bij mijn oude vertrouwde gyn ,die bekend is met mijn endometriose en het ook serieus neemt, terecht kan. ik moet weer eerst naar de huisarts voor een nieuwe verwijzing. :N moet toch evenzeer het jaar volmaken zeiden ze, endometriose of niet....
Joh, dat is lullig -O-.
Hoewel een verwijzing natuurlijk wel zo geregeld is. Is het niet zo dat je binnen een jaar zonder verwijzing terug kon komen? Dat zeiden ze bij mijn HA in elk geval.
pi_122544319
Kursor, fijn, weer wat opgeklaard in je hoofd. Zet m op deze ronde weer he!

Limone, balen joh, ziek zijn is ruk.

Met de longontsteking gaat t matig. Ik werk wel elke week een paar uur meer, maar merk gewoon in de middag dat het op raakt: buiten adem, veel pijn weer op de luchtwegen enz enz. Wordt wel steeds later in de dag, dus dat is goed, maar ik ben er nog niet.
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_122544339
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 10:56 schreef ProjSkippy het volgende:

[..]

Zoete witte wijn O+ .
Droge witte wijn O+.
Maar bij carnaval hoort bier. Of schrobbelèr. ;).
pi_122544347
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 10:47 schreef Kursor het volgende:
Limone, de eerste hele korte cyclus is voor zover ik heb begrepen eigenlijk geen cyclus, maar waarschijnlijk het laatste beetje van de miskraam. Bij mij werd het bloeden een paar, weet niet meer uit m'n hoofd hoeveel, weken na de curettage ook weer erger. De gyn heeft mij uitgelegd dat het laatste restje baarmoederhals in opbouw pas bij een lage hCG-concentratie wordt afgestoten, een soort menstruatie die dus nog hoort bij de eisprong met de miskraam als uitkomst. Ook moet je hCG ver genoeg gedaald zijn om je cyclus weer te laten starten en naar aanleiding daarvan wordt je zonder bevruchting/innesteling/... Na een x aantal dagen weer ongesteld. Dat zou dan in mijn ogen je tweede bloeding, na ongeveer een maand dus zijn (of eventueel zelfs pas de derde bloeding na zes weken). De tweede en derde bloeding kan ik helaas niet echt rijmen. Het lijkt erop dat je cyclus zich daarna wel aardig hersteld heeft toch? Altijd leuk hè die biologie ;)
Thanks! Die bloedingen na 14, 15 en 15 dagen waren ook heel heftig en lang. Logisch dus, als er nog van alles afgestoten moet worden... Wat ik zelf grappig vind om te zien is dat we tijdens die cyclus van 35 dagen met vakantie waren. Vakantie is dus echt goed voor de mens ;) En vanaf dan is mijn cyclus ook weer redelijk normaal..
  woensdag 6 februari 2013 @ 10:57:58 #33
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_122544362
Menschen, de OP is aangepast.

- Soempie staat er bij in.
- Babbel is er uit
- Iedereen die ongesteld is (geweest) is uit de NOD-lijst. Ik kon alleen heel weinig nieuwe NOD's vinden :O. Wie heeft er nog wat? :Y)

pi_122544406
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 10:54 schreef Caireann het volgende:
dat zou wel erg mooi zijn! positief testen in parijs! :D
Enig nadeel, mijn schoonfamilie is er ook bij.
Weet niet of ik het dan lang geheim zou kunnen houden ;).
pi_122544410
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 10:56 schreef ProjSkippy het volgende:

[..]

Zoete witte wijn O+ .
Gadverdarrie, zoete witte wijn..

Bier O+
pi_122544534
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 10:56 schreef DJMomo het volgende:
Kursor, fijn, weer wat opgeklaard in je hoofd. Zet m op deze ronde weer he!

Limone, balen joh, ziek zijn is ruk.

Met de longontsteking gaat t matig. Ik werk wel elke week een paar uur meer, maar merk gewoon in de middag dat het op raakt: buiten adem, veel pijn weer op de luchtwegen enz enz. Wordt wel steeds later in de dag, dus dat is goed, maar ik ben er nog niet.
Wat heftig zeg. :{
pi_122544615
Ik hou het wel lekker bij de baileys ;)

Ik ga nu ook maar de lokale gyn een kans geven. hoop alleen dat ik niet weer zn droplul aantref als mijn eerste gyn...(deed heel erg uit de hoogte, stuurde me op een moment dat ik niet meer kon lopen van de pijn naar huis met de mededeling "het is maar endometriose, je gaat er niet dood aan" .een dag later lag ik met spoed op de OK...)

Djmomo, is niet niks zo! hopelijk blijft het de goede kant op gaan!
  woensdag 6 februari 2013 @ 11:07:10 #38
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_122544628
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 11:00 schreef Limone het volgende:

[..]

Gadverdarrie, zoete witte wijn..

Bier O+
Oké, oké.. dan middelen we wel: Rosé bier.

---

Momo, ruk dat het nog niet zo goed gaat met je longontsteking :(.
pi_122544636
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 10:57 schreef ProjSkippy het volgende:
Menschen, de OP is aangepast.

- Soempie staat er bij in.
- Babbel is er uit
- Iedereen die ongesteld is (geweest) is uit de NOD-lijst. Ik kon alleen heel weinig nieuwe NOD's vinden :O. Wie heeft er nog wat? :Y)

Zal ik dan ook voor het eerst in mijn baby-makende-leven een NOD op geven?

*tatatataaa 9 maart
  woensdag 6 februari 2013 @ 11:09:52 #40
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_122544705
quote:
10s.gif Op woensdag 6 februari 2013 11:07 schreef Limone het volgende:

[..]

Zal ik dan ook voor het eerst in mijn baby-makende-leven een NOD op geven?

*tatatataaa 9 maart
Jeej! *O* Heldin. Hij staat er in!

Nog meer mensen die (voor het eerst in hun baby-makende-leven) hun NOD in de OP willen? Het is er echt heel gezellig *; .
pi_122544887
Ach ja, doe mij er ook maar in ;)! Dan hou ik voor de zekerheid maar even 26 dagen aan en dan kom ik uit op 26 februari voor m'n NOD, maar eventueel testen volgt op z'n vroegst pas 1 maart.

*mompelt iets over spannende dagen afgelopen ronde, nog maar wat langer kop in 't zand...en dan heb ik al twee dagen bij m'n cyclus opgeteld...*

En nu ga ik echt die muur verven!
pi_122544955
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 11:09 schreef ProjSkippy het volgende:

[..]

Jeej! *O* Heldin. Hij staat er in!

Nog meer mensen die (voor het eerst in hun baby-makende-leven) hun NOD in de OP willen? Het is er echt heel gezellig *; .
Mooi.. *Stil is
pi_122545341
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 10:57 schreef ProjSkippy het volgende:

...

Mijn NOD-met-een-slag-om-de-arm-vanwege-zeer-wisselende-cycliduur is 5 maart.
  woensdag 6 februari 2013 @ 11:37:26 #44
52229 Chanty
pi_122545597
Jullie = lief O+

Limone beterschap :*
En Cairean ik mag hopen dat je niet eerst een jaar door hoeft zeg :{ Succes :*

En een *O* voor alle nieuwe nod's
pi_122545851
* DJMomo heeft geen NOD
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_122548439
Djmomo fijn dat je er weer echt voor kan gaan.

Chanty je geeft er wel een positieve draai aan, maar jammer dat het niet gelukt is.

Beterschap Limone en djmomo.

Caireann jammer dat je niet naar je eigen vertrouwde gyn toe kan.

Hier eerste bezoek gyn erop zitten. Bloed geprikt, echo gehad en vriend moet zijn spulletje inleveren. Gyn nam me meer serieus dan de huisarts, voor mijn gevoel.
Gyn denkt aan pcos en gaat nu een cyclus monitoren dmv echo's. Maar goed wat er definitief uitkomt moeten we afwachten. Ondertussen een serieuze poging doen om af te vallen raadde de gyn aan.
  woensdag 6 februari 2013 @ 13:39:49 #47
52229 Chanty
pi_122549586
quote:
1s.gif Op woensdag 6 februari 2013 13:09 schreef Sethiwe het volgende:
Djmomo fijn dat je er weer echt voor kan gaan.

Chanty je geeft er wel een positieve draai aan, maar jammer dat het niet gelukt is.

Beterschap Limone en djmomo.

Caireann jammer dat je niet naar je eigen vertrouwde gyn toe kan.

Hier eerste bezoek gyn erop zitten. Bloed geprikt, echo gehad en vriend moet zijn spulletje inleveren. Gyn nam me meer serieus dan de huisarts, voor mijn gevoel.
Gyn denkt aan pcos en gaat nu een cyclus monitoren dmv echo's. Maar goed wat er definitief uitkomt moeten we afwachten. Ondertussen een serieuze poging doen om af te vallen raadde de gyn aan.
Nou spannend wat eruit gaat komen maar fijn dat ze je serieus neemt. Snap ook niet dat de huisarts dat niet deed want jullie zijn toch echt al een hele tijd bezig :*
pi_122550581
Chanty, wat jammer. :*

Sethiwe, fijn dat de gyn verder onderzoek gaat doen. Gaat het onderzoek met de echo's nu direct door of moet je bijvoorbeeld je cyclus nog afwachten?

Ik heb een beetje gerekend en mijn NOD mag op 14 februari. O+
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_122551004
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 14:06 schreef Soempie het volgende:

Sethiwe, fijn dat de gyn verder onderzoek gaat doen. Gaat het onderzoek met de echo's nu direct door of moet je bijvoorbeeld je cyclus nog afwachten?
Maandag volgende echo, scheelde dat ik nu op dag 7 zat, mocht gelijk bloedprikken en cyclus vervolgen.
pi_122552768
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 14:06 schreef Soempie het volgende:
Chanty, wat jammer. :*

Ik heb een beetje gerekend en mijn NOD mag op 14 februari. O+
mijn ei zou deze maand de 14e moeten zijn...hoe romantisch...je kindje op valentijnsdag in elkaar knutselen :D
pi_122552817
setiwhe wat fijn dat de gyn je wel serieus nam enzo :)

ach gooi mijn nod er ook maar in...de 28e :)
  woensdag 6 februari 2013 @ 15:35:04 #52
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_122553846
Sethiwe, wat ontzettend fijn dat je gyn je zo serieus neemt! PCOS kunnen ze volgens mij wel omzeilen met medicijnen toch? Hopelijk is dat het niet, maar wel erg fijn dat ze het in ieder geval gaan onderzoeken.

Beterschap, Limone! :* Stom van je ongi -O-

Chanty, wat ben je lekker nuchter, meis. Knap hoe je je zo snel weer weet te richten op de volgende keer!

Voor mij trouwens geen NOD, daar doet mijn lijf niet aan. Hoezo, regelmaat? ;) Inmiddels zijn mijn ovutesten op, dus ik wacht het de komende dagen maar gewoon even af. Hij werd soms gewoon weer positief en dan was ie weer negatief. Slaat dus niet echt ergens op. Denk je iets te hebben waarmee je inzicht verkrijgt in je cyclus, werkt het alsnog niet! Voor mij tenminste niet... -O-

Wel heel tof: een vriendin van mij testte vandaag positief na een IVF! Ben zo blij voor haar! *O*
  woensdag 6 februari 2013 @ 15:48:12 #53
52229 Chanty
pi_122554384
frummel waarom ga jij eigenlijk niet eens langs de ha? Je bent al zo lang bezig en dan die gekke ovutesten... Ik wil je niet ongerust maken maar vraag me af of dit klopt
  woensdag 6 februari 2013 @ 16:32:47 #54
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_122556169
Lief :* Ik twijfel daar inderdaad de laatste dagen ook wel over om eerlijk te zijn. Misschien dat er toch iets niet helemaal goed is... Ik heb alleen niet een heel arsenaal aan temperatuuroverzichten oid. Ik ben dus best bang dat ik geen doorverwijzing krijg...
pi_122556360
Naja, je hebt je ovulatietesten en je relatief lange cycli, toch? En dan stuurt je HA je zonder doorverwijzing naar huis dan staat het iig in je dossier en krijg je na het temperaturen een doorverwijzing, mocht dat dan nog nodig zijn! :)
pi_122556384
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 16:32 schreef Frummeltje86 het volgende:
Lief :* Ik twijfel daar inderdaad de laatste dagen ook wel over om eerlijk te zijn. Misschien dat er toch iets niet helemaal goed is... Ik heb alleen niet een heel arsenaal aan temperatuuroverzichten oid. Ik ben dus best bang dat ik geen doorverwijzing krijg...
Niet geschoten, altijd mis. Bovendien zal er misschien nog wel wat tijd zitten tussen doorverwijzing en daadwerkelijke afspraak bij de gyn, dus dan kun je in de tussentijd vast tempen :) Is dit je eerste cyclus dat je ovutesten gebruikt, nee toch?

Op welke dag van je cyclus zit je nu? Heb je al een zwangerschapstest gedaan?
pi_122556428
Gyn zei bij mij dat tempen niet eens meer nodig is (teveel werk), al heeft hij er uiteindelijk wel na gekeken en daar kon hij niet echt een eisprong uithalen.
Huisarts heeft mij ook gewoon doorgestuurd, ook zonder templijsten, daar moest ik juist mee stoppen, omdat ik er dan teveel meebezig was.

Ik heb ook weleens gelezen dat als je meerdere positieve ovutesten hebt in een cyclus, dit ook kan duiden op pcos.

[ Bericht 0% gewijzigd door Sethiwe op 06-02-2013 16:40:21 (oeps s vergeten) ]
pi_122559327
Sethi, wat fijn dat de gyn je serieus neemt!

Frummel, wat de rest zegt, je hebt dan wel duidelijkheid... Maar kan ook begrijpen dat je nu nog niet wil.

Hopelijk mooie eieren of streepjes op Valentijnsdag!
Home is where the O+ is...
  woensdag 6 februari 2013 @ 18:39:18 #59
52229 Chanty
pi_122560928
Ik zou de gok nemen, je bent al zo lang bezig dat ik me niet kan voorstellen dat ze je naar huis sturen met: ga maar drie maanden tempen. Zeker niet gezien je ovutesten.
Bij mij waren ze ook continu positief en klopte t ook niet. Nogmaals, ik wil je niet ongerust maken, maar het lijkt me toch fijn als je dingen kunt uitsluiten. En mocht er wel iets zijn en heb je een duwtje in de rug nodig, dan kun je tenminste echt verder met je kinderwens :*
pi_122561207
Mijn HA was totaal niet geïnteresseerd in ovu testen, temp kaartjes etc. Haar criterium was: langer dan een jaar bezig? Dan door naar gyn.
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_122561490
Even bij gelezen.

Kursor goed dat je er zo in zit! You go Girl
Chanty niet leuk, op naar de volgende ronde.
Limone wow daar heb je een lange naslag van.
Djmomo, ik snapte je bericht niet maar nu wel. Ook jij nieuwe ronde nieuwe kansen.
Frummel ga voor je gevoel!

En alle mensen die ik vergeten ben, dikke knuffel voor jullie ^O^

Vind het ook doodeng dat mn NOD nu als eerste in de OP staat.
Voel me eigenlijk super, geen kwaaltjes o.i.d.
Wel peu nerveux.

Probeer het een beetje uit mn hoofd te zetten, maar lukt niet echt met allemaal zwangeren en babies in mijn omgeving.
pi_122561608
O ik heb ook erg moeten lachen om die veel zaad opmerking haahaahahah.
Hier ook soms het idee dat we een fabriekje en een ontvanger zijn! _O-
  woensdag 6 februari 2013 @ 19:09:04 #63
52229 Chanty
pi_122562153
quote:
7s.gif Op woensdag 6 februari 2013 18:57 schreef Purple010 het volgende:
O ik heb ook erg moeten lachen om die veel zaad opmerking haahaahahah.
Hier ook soms het idee dat we een fabriekje en een ontvanger zijn! _O-
Ik weet wat er mis ging: verkeerde tactiek! :o

pi_122581070
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 15:07 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:

[..]

mijn ei zou deze maand de 14e moeten zijn...hoe romantisch...je kindje op valentijnsdag in elkaar knutselen :D
:D *;
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
  donderdag 7 februari 2013 @ 08:05:29 #65
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_122585254
Dat is inderdaad romantisch bla bla! Hopelijk brengt het geluk!

Ik heb jullie berichtjes gelezen; ik weet gewoon alleen niet zo goed of ik er gelijk wat mee wil doen. Het voelt nog goed om het zelf te blijven proberen. Ergens heb ik nog steeds vertrouwen dat het ons gaat lukken namelijk. Ik heb behalve de vele positieve ovulatietesten geen symptomen volgens mij van pcos. En misschien had mijn eierstok juist deze maand moeite met de eisprong. Ik vind het fijn om nog hoop te hebben denk ik. :)
pi_122585331
Frummeltje als het voor jou nog goed voelt om zelf te proberen is het toch goed. Ik hoop echt dat je binnenkort zwanger mag zijn :*
pi_122585593
Frummeltje :* Doe wat jou/jullie goed voelt, niet wat een ander denkt dat goed is. Mocht je nou toch besluiten de HA te bellen, dan denk ik niet dat een doorverwijzing wordt belemmerd puur omdat je niet getempt hebt. En het hoeft ook niet meteen PCOS te zijn he? Er kan zoveel zijn, waardoor het nu net niet lukt. Anyhoew, succes meis, ik hoop voor je dat het jullie gewoon gaat lukken!
pi_122585841
Gister weer een behandeling gehad van de magnetiseur. Voelt goed om meer rust te hebben en het feit dat ik gestopt ben met de ovulatie testen helpt ook vast mee. Heb voor t eerst geen nep verschijnselen mn borsten doen normaal en ik voel me helemaal niet zwanger. Heerlijk! Nu wachten op mn ongesteldheid die volgende week woensdag gaat beginnen en daarna gaan we weer proberen. Eindelijk begint t vertrouwen in mn lijf weer terug te komen
  donderdag 7 februari 2013 @ 09:12:57 #69
52229 Chanty
pi_122585975
quote:
1s.gif Op donderdag 7 februari 2013 08:05 schreef Frummeltje86 het volgende:
Dat is inderdaad romantisch bla bla! Hopelijk brengt het geluk!

Ik heb jullie berichtjes gelezen; ik weet gewoon alleen niet zo goed of ik er gelijk wat mee wil doen. Het voelt nog goed om het zelf te blijven proberen. Ergens heb ik nog steeds vertrouwen dat het ons gaat lukken namelijk. Ik heb behalve de vele positieve ovulatietesten geen symptomen volgens mij van pcos. En misschien had mijn eierstok juist deze maand moeite met de eisprong. Ik vind het fijn om nog hoop te hebben denk ik. :)
Inderdaad gewoon doen waar je je goed bij voelt :). Jij menstrueert ook gewoon toch?
Ik menstrueer niet uit mezelf en daardoor was het icm die ovutesten wel duidelijk dat het niet goed was voor mij. Ik heb verder ook geen symptomen van PCOS trouwens, daarom noemen ze me PCOS-like. Ik vind het in ieder geval knap dat je er nog zoveel vertrouwen in hebt steeds en hoop echt dat het je nu snel gaat lukken :*
pi_122586135
Hoop hebben is ook fijn Frummeltje. En ieder mens is anders, vaak voel je zelf het beste aan of het nodig isom verder te kijken.

Martine, goed dat je dit keer geen last hebt van stomme nep symptomen. Hopelijk blijft het zo qua rust.
pi_122586332
quote:
7s.gif Op woensdag 6 februari 2013 18:54 schreef Purple010 het volgende:
Even bij gelezen.

Kursor goed dat je er zo in zit! You go Girl
Chanty niet leuk, op naar de volgende ronde.
Limone wow daar heb je een lange naslag van.
Djmomo, ik snapte je bericht niet maar nu wel. Ook jij nieuwe ronde nieuwe kansen.
Frummel ga voor je gevoel!

En alle mensen die ik vergeten ben, dikke knuffel voor jullie ^O^

Vind het ook doodeng dat mn NOD nu als eerste in de OP staat.
Voel me eigenlijk super, geen kwaaltjes o.i.d.
Wel peu nerveux.

Probeer het een beetje uit mn hoofd te zetten, maar lukt niet echt met allemaal zwangeren en babies in mijn omgeving.
Ja. Ik was tien weken zwanger. Ik vind het daarom ook wel logisch dat ik daarna dus 10 weken heb moeten 'ontzwangeren'.

Bla heeft weleens gezegd dat het hebben van geen kwaaltjes juist een heel goed teken kan zijn O-)
pi_122586792
ja dat klopt :) de eerste maand dat ik nergens last van leek te hebben was ik gewoon zwanger :)
  donderdag 7 februari 2013 @ 09:53:40 #73
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_122586845
Jullie zijn lief! :* Ik voel me echt gesteund door dit forum. Ik praat er ook wel met andere mensen over, maar dan ga je toch al snel ergens anders over praten. Thx meiden! :)
pi_122587205
Dat klinkt goed martine :)

Mijn lijf wil kennelijk heel graag ongesteld worden, ik heb ineens mega spotting door de primolut heen. Ik had begrepen dat dat helemaal niet kon, omdat het zo'n paardenmiddel zou zijn :'). Goed teken dus O+. Morgen laatste dagje, en daarna mag het feestje losbarsten :9~ :') .
Wel precies tijdens de carnaval en onze wintersportvakantie, maar soit :').
pi_122604996
Was het jullie trouwens ook opgevallen dat er 2 zwangeren zijn die meededen aan sterren springen?
Blijkbaar kan je lijf echt heel veel aan. Heb weleens gehoord dat een baby een echte parasiet is die gewoon neemt wat hij nodig heeft.
pi_122605059
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 09:32 schreef Limone het volgende:

[..]

Ja. Ik was tien weken zwanger. Ik vind het daarom ook wel logisch dat ik daarna dus 10 weken heb moeten 'ontzwangeren'.

Bla heeft weleens gezegd dat het hebben van geen kwaaltjes juist een heel goed teken kan zijn O-)
Ja, dat klinkt eigenlijk best wel logisch. Bij relaties is het maar 1/3 van de tijd om over iemand heen te komen, zeggen ze. En ik hoop dat Bla gelijk heeft. Zit in ieder geval goed in mn vel en veel energie!
pi_122608671
quote:
7s.gif Op donderdag 7 februari 2013 18:41 schreef Purple010 het volgende:

[..]

Ja, dat klinkt eigenlijk best wel logisch. Bij relaties is het maar 1/3 van de tijd om over iemand heen te komen, zeggen ze.
Ja, met het grote verschil dat het ene puur lichamelijk is en het andere geestelijk ;)
  vrijdag 8 februari 2013 @ 12:47:00 #78
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_122634604
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 10:08 schreef zandsculptuur het volgende:
Dat klinkt goed martine :)

Mijn lijf wil kennelijk heel graag ongesteld worden, ik heb ineens mega spotting door de primolut heen. Ik had begrepen dat dat helemaal niet kon, omdat het zo'n paardenmiddel zou zijn :'). Goed teken dus O+. Morgen laatste dagje, en daarna mag het feestje losbarsten :9~ :') .
Wel precies tijdens de carnaval en onze wintersportvakantie, maar soit :').
Feestje voor zandsculptuur w/ .

quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 09:53 schreef Frummeltje86 het volgende:
Jullie zijn lief! :* Ik voel me echt gesteund door dit forum. Ik praat er ook wel met andere mensen over, maar dan ga je toch al snel ergens anders over praten. Thx meiden! :)
:D

---

Hier weinig nieuws te melden. Druk aan het temperaturen. Gezellig.

Het ziet er nu zo uit:
36,6
36,6
36,4
36,4
36,5
36,2.

dus...

Ik werd 27 januari ongesteld en ben op 3 februari begonnen met temperaturen. Kan het zijn dat je temperatuur in de week na je ongesteldheid nog weer wat hoger is en daarna daalt naar je basale lichaamstemperatuur? (Ik had al even gegoogled, maar hier op m'n werk is het niet zo heel handig om allerlei zwangerschapspagina's open te hebben staan :+ )
  vrijdag 8 februari 2013 @ 12:50:47 #79
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_122634749
Oh, en Predictor is stom. :(

Ik heb ze een mail gestuurd aangezien mijn vorige cyclus + 15 was. Ik wilde in de Predictor-app mijn ongesteldheid aangeven, maar nu vindt de app dat 'ie er i.p.v. één hele lange cyclus 2 korte cycli van moet maken -O- . Ik krijg het met geen mogelijkheid anders.

Toen direct al een e-mail gestuurd naar Predictor met de vraag hoe ik mijn lange cyclus er wel in kon krijgen, maar ik krijg nog altijd geen reactie van ze. Zelfs niet nadat ik een tweede 'joehoeeeeeeeeeeeeeee?!'-mailtje gestuurd had.
pi_122636621
Dat is precies de reden dat ik die %^&#$@ app eraf heb gegooid. Hij wilde bij mij de korte cycli niet doorvoeren omdat die korter waren dan de door de app voorspelde cyclusduur. Grrr. :(

Ik heb even mijn grafiekje erbij gepakt en ik zie dat bij de temperatuur tijdens de ongesteldheid al naar beneden gaat. Daar blijft ie dan een beetje schommelen rond de 36.3 met een dip naar 36.1 bij de eisprong.

Ik herken het niet, maar dat temperaturen is zo onnauwkeurig. Stress, kater, sporten, slecht slapen, verkoudheid, griepje, het heeft allemaal invloed op je temperatuur. 8)7
pi_122636649
Die 36.2 is wel een mooie dip, toch? O-)
  vrijdag 8 februari 2013 @ 14:25:26 #82
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_122638148
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 13:44 schreef Limone het volgende:
Die 36.2 is wel een mooie dip, toch? O-)
Maar, lichaamtechnisch gezien zou het een stijging moeten zijn toch? :)

Ik ben nu trouwens ondertussen bezig met nieuwe apps, maar ik heb al weer ruzie met de eerste; die van P Tracker. Ik heb inmiddels met al die lange cycli maar eens mijn gemiddelde opnieuw uitgerekend en kom nu uit op 37 dagen. Dat is natuurlijk vanaf de eerste ongesteldheidsdag, maar P Tracker vindt dat die 37 dagen pas in gaan op het moment dat je ongesteldheid over is. Dan kom je dus uit 37 + 4 (= gemiddelde ongesteldheidsduur) = 41 dagen cyclus. Ben ik nou gek of slaat dat als een tang op een koe met dikke uiers? :?
pi_122638838
M'n nod mag er weer uit. Ik ben vandaag ongesteld geworden. :')

Nieuwe nod is 4 maart. Excuses voor het ongemak. :+
pi_122638924
Eerst laag, tot de eisprong en als de eisprong voorbij is dan weer omhoog. Iig dat heb ik er van begrepen..

Oh van P tracker ben ik wel fan! Dat doet ie bij mijn niet, hoor! ;) Bij mij begint ie netjes op dag 1 van de menstruatie. Gek.. Anders neem je gewoon een andere.. er zijn er zat.
  vrijdag 8 februari 2013 @ 14:58:18 #85
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_122639376
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 14:45 schreef Limone het volgende:
Eerst laag, tot de eisprong en als de eisprong voorbij is dan weer omhoog. Iig dat heb ik er van begrepen..

Oh van P tracker ben ik wel fan! Dat doet ie bij mijn niet, hoor! ;) Bij mij begint ie netjes op dag 1 van de menstruatie. Gek.. Anders neem je gewoon een andere.. er zijn er zat.

Ah, hm, dat van die dip had ik niet gelezen, wel van de stijging die ná je eisprong plaats vindt.

Ik heb er nu in totaal drie: P.D., Period Plus en dus P Tracker. Period Plus werkt op zich wel, alleen geeft ie de totale cycluslengte niet aan. Aangezien ik ineens zo vaak overtijd ga wil ik toch graag ergens bijvoorbeeld een 46 willen zien staan ( = lengte vorige rare lange cyclus) op het moment dat ik wel ongesteld werd.

P.D. ben ik nu mee bezig om te kijken hoe die werkt. De app is in het Nederlands, maar ik kom er nog niet uit hoe ik mijn ongesteldheid aan kan geven :').

quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 14:43 schreef Soempie het volgende:
M'n nod mag er weer uit. Ik ben vandaag ongesteld geworden. :')

Nieuwe nod is 4 maart. Excuses voor het ongemak. :+
Ja, nee, dit kan niet hoor!! o|O Gewijzigd! :s)
pi_122639717
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 14:58 schreef ProjSkippy het volgende:

[..]

Ah, hm, dat van die dip had ik niet gelezen, wel van de stijging die ná je eisprong plaats vindt.

Ik heb er nu in totaal drie: P.D., Period Plus en dus P Tracker. Period Plus werkt op zich wel, alleen geeft ie de totale cycluslengte niet aan. Aangezien ik ineens zo vaak overtijd ga wil ik toch graag ergens bijvoorbeeld een 46 willen zien staan ( = lengte vorige rare lange cyclus) op het moment dat ik wel ongesteld werd.

P.D. ben ik nu mee bezig om te kijken hoe die werkt. De app is in het Nederlands, maar ik kom er nog niet uit hoe ik mijn ongesteldheid aan kan geven :').

[..]

Ja, nee, dit kan niet hoor!! o|O Gewijzigd! :s)
Ja, of naja, zo is het bij mij. Ieder lijf is natuurlijk weer anders. Maar als je temperatuur stijgt ben je te laat en zo lang het laag blijft zou ik het er van nemen! :Y)

Ik had op een gegeven moment 5 of 6 apps en alle apps die ik niet na 2 uur begreep heb ik (in tranen van woede) weggeflikkerd. :)
pi_122639885
En als ie na t stijgen een klein dipje geeft, van 1 dag, dan is dat de innesteling! Had ik bij Sjaak heul duidelijk. :D

Ik ga nog even niet aan de apps, wacht eerst jullie recensies wel af :9

Soempie, mooi op tijd! Maar verder niet leuk nie :|W
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
  vrijdag 8 februari 2013 @ 15:23:16 #88
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_122640333
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 15:07 schreef Limone het volgende:

[..]

Ja, of naja, zo is het bij mij. Ieder lijf is natuurlijk weer anders. Maar als je temperatuur stijgt ben je te laat en zo lang het laag blijft zou ik het er van nemen! :Y)

Ik had op een gegeven moment 5 of 6 apps en alle apps die ik niet na 2 uur begreep heb ik (in tranen van woede) weggeflikkerd. :)
Hihi! ;) Ach, ik loop momenteel met een mega waterhoofd rond want net beurs gehad en veul te weinig slaap. Dus dat ik op dit moment niet alles snap neem ik mezelf niet zo kwalijk O+ .

Maar als ik er morgen na een moment van asociaal lang uitslapen nog niet uit kom flikker ik ook wat dingen weg.
pi_122644122
Skippy, bij mij (en volgens mij is dat een normaal beeld) is een cyclus lage temp (tijdens ongi kan hij nog iets hoger zijn idd. zoals je scheef), dan een dip (eisprong) en dan een stijging die boven je basale temp uitkomt (0,2 tot 0,5 gr. ongeveer). Dus bijv.

dag 1 t/m 12 -> 36.3 - 3.6
dag 13 -> 36.1 - 36.3 (ovulatie dip, kan ook 2 dagen duren)
dag 14 t/m 28 -> 36.7 - 37.2

en als je zwanger bent blijft de temp boven 36.6 (meestal rond of boven 37).
  vrijdag 8 februari 2013 @ 17:03:19 #90
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_122644546
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 16:50 schreef happyme28 het volgende:
Skippy, bij mij (en volgens mij is dat een normaal beeld) is een cyclus lage temp (tijdens ongi kan hij nog iets hoger zijn idd. zoals je scheef), dan een dip (eisprong) en dan een stijging die boven je basale temp uitkomt (0,2 tot 0,5 gr. ongeveer). Dus bijv.

dag 1 t/m 12 -> 36.3 - 3.6
dag 13 -> 36.1 - 36.3 (ovulatie dip, kan ook 2 dagen duren)
dag 14 t/m 28 -> 36.7 - 37.2

en als je zwanger bent blijft de temp boven 36.6 (meestal rond of boven 37).
Thanks voor de info! ^O^

Hmmm, het is dag 12 hier inmiddels...
De planning was ook al om er hier vanavond een ovulatietest tegenaan te gooien. Volgens de app zou mijn eisprong pas de 16e moeten zijn, maar het zou me niet verbazen als de datum in de app niet klopt.

Vriendjeeeeeeeeeeeeeeeeeeee, kom es! :W
pi_122648100
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 15:12 schreef DJMomo het volgende:

Soempie, mooi op tijd! Maar verder niet leuk nie :|W
De kans was ook wel erg klein deze maand, omdat m'n man weg was voor z'n werk. Wel fijn om te weten dat alles werkt en welke datum ik nu wel aan kan houden volgende maand.

Hier een telefoon uit het stenen tijdperk en dus geen apps. Heb het voor de vorige zwangerschap op een papiertje bijgehouden met kleurtjes. :D
pi_122650818
en getekende hartjes voor seks? O+
pi_122668356
Ik heb p tracker en my calander geprobeerd.. De laatste is met temp kaartjes. Beide bestand handig de laatste is alleen wel erg uitgebreid. Maar je kan m ook blijven gebruiken als je zwanger bent...maarja vraag me af waarom.

Ik dacht ik temp ook eens voor de gein..gewoon om te kijken of je er echt iets uit kunt halen.
Tot nu toe zie ik dat mijn temp net na ongesteld zijn rond de 35.2 ligt en nu is gezakt naar rond de 34.5
(Ja heb altijd al een erg lage temp gehad..mijn moeder ook)

Soempie fijn dat het allemaal nog wertk..nu kunnen jullie aan de slag ;)
pi_122668379
IJskonijn! :D En ik vond mijn dip van 36.1 al verschrikkelijk laag..!
pi_122668418
Hihi jep :)
Mijn dochter is al een klein stukje warmer, maar ook redelijk laag. Maar als die 39 koorts heeft moet ik er ook bijzeggen dat ze altijd een lage temp heeft
  zaterdag 9 februari 2013 @ 09:28:27 #96
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_122668579
Brrrr Bla brrrrrr! ;)

Hier gisteravond geen positieve ovulatietest. Wel vanmorgen weer de temperatuur-drop naar 36,2.

Vanaf nu dagelijks ovulatie testen FTW! Ik ben zo benieuwd of er wel echt wat gebeurt in mijn lichaam. Wel jammer trouwens dat die ovulatietesten niet met ochtendurine mogen, want dat zou toch het makkelijkst zijn voor me. Iemand een idee waarom niet? Te geconcentreerd?
pi_122668744
Dat is ook onhandig dan...
Ben ook benieuwd waarom dat is
pi_122669070
Inderdaad concentratie, kan hij te vroeg een piek geven

http://www.sensitest.nl/v(...)bruik-ovulatietesten
  zaterdag 9 februari 2013 @ 10:20:36 #99
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_122669182
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 februari 2013 10:13 schreef happyme28 het volgende:
Inderdaad concentratie, kan hij te vroeg een piek geven

http://www.sensitest.nl/v(...)bruik-ovulatietesten
Maar aan de andere kant: die piek heb je pas na je eisprong, dus eigenlijk is het dan toch alleen maar gunstig als je die piek net iets eerder vindt? Of denk ik krom? Als je je cyclus in kaart wilt brengen snap ik het, maar als het voor de hatseflats-eisprong-zwangerwens is?

Ik denk weer eens te veel na hè? :X

SPOILER
.
pi_122669257
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 februari 2013 10:20 schreef ProjSkippy het volgende:

[..]

Maar aan de andere kant: die piek heb je pas na je eisprong, dus eigenlijk is het dan toch alleen maar gunstig als je die piek net iets eerder vindt? Of denk ik krom? Als je je cyclus in kaart wilt brengen snap ik het, maar als het voor de hatseflats-eisprong-zwangerwens is?

Ik denk weer eens te veel na hè? :X

SPOILER
.
Nee die piek krijg je 24-48 uur voor je eisprong. Je temp stijgt ná je eisprong. Zo heb je dus check check dubbelcheck ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')