Bedankt!quote:
"netto spaarrente -2%"quote:Op woensdag 6 februari 2013 09:17 schreef MrBadGuy het volgende:
"Waar de inflatie je vermogen opvreet, om van de belastingdienst nog maar te zwijgen" ... hmmm beetje te lange subtitel
ING heeft ook z'n hypotheekrente verlaagd.quote:Op woensdag 6 februari 2013 10:59 schreef Greenfolk het volgende:
Gaat wel heel hard ineens. Ik heb het niet bijgehouden maar volgens mij is dit nu al de zoveelste verlaging van ING in hele korte tijd.
Als je het toch niet nodig hebt en verwacht dat de rente nog wel even blijft dalen/niet gaat stijgen (wat ik zelf ook denk), dan is dat een prima optie naar mijn ideequote:Op zondag 10 februari 2013 14:15 schreef Extraneus het volgende:
Vandaag bedacht ik me het volgende. Ik prober elke maand een derde van mijn inkomsten te sparen. Maar de rente daalt continu Nu overweeg ik om gewoon elke maand een nieuw deposito te openen (voor een half jaar of een jaar) en daar het geld van die maand in te zetten. Is dat gek gedacht?
Mij ook, het voelt alleen zo omslachtig.quote:Op zondag 10 februari 2013 14:20 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Als je het toch niet nodig hebt en verwacht dat de rente nog wel even blijft dalen/niet gaat stijgen (wat ik zelf ook denk), dan is dat een prima optie naar mijn idee
Dat bedacht de Lease Plan bank ook ( voor jou-jou-jou)quote:Op zondag 10 februari 2013 14:15 schreef Extraneus het volgende:
Vandaag bedacht ik me het volgende. Ik prober elke maand een derde van mijn inkomsten te sparen. Maar de rente daalt continu Nu overweeg ik om gewoon elke maand een nieuw deposito te openen (voor een half jaar of een jaar) en daar het geld van die maand in te zetten. Is dat gek gedacht?
Is dit miet het tegenovergestelde van wat ik bedoel? Ik bedoel een deposito waar ik steeds bij kan storten; dit lijkt me een deposito waar steeds iets uitkomt.quote:Op zondag 10 februari 2013 14:32 schreef AnneX het volgende:
[..]
Dat bedacht de Lease Plan bank ook ( voor jou-jou-jou)
http://www.leaseplanbank.(...)DepositoPlanner.html
Ja.quote:Op zondag 10 februari 2013 15:47 schreef AnneX het volgende:
Dat is waar..
Jij hebt dan straks 12 deposito's "lopen" ...
Ik geloof het niet maar ik dacht juist dat dat de oplossing was die jij aandroeg.quote:Bestaat dat dan? Een dep. waarin je kan bijstorten?
quote:Op maandag 11 februari 2013 14:20 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
Referentie:?????????
Uitvoeringsdatum :12-02-2013
Bedrag : ??????? EUR
Van rekening :xxxxxxxx
Naar rekening :xxxxxxx
Omschrijving : Wegens renteverlaging retour.
![]()
Zo maar nu even zien wat ik ermee ga doen.
Met ingang van dinsdag 12 februari verlaagt NIBC Direct de rente op de internetspaarrekening van 2,20% naar 2,00%. De rente op de termijndeposito's wijzigen per 19 februari.quote:Op maandag 11 februari 2013 14:36 schreef mrbombastic het volgende:
Binnen een maand weer een verlaging van NIBC, dat gaat snel.
Eerst leegtrekken, en dan pas kijken wat je ermee gaat doen - klinkt vrij impulsief...quote:Op maandag 11 februari 2013 14:20 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
Referentie:?????????
Uitvoeringsdatum :12-02-2013
Bedrag : ??????? EUR
Van rekening :xxxxxxxx
Naar rekening :xxxxxxx
Omschrijving : Wegens renteverlaging retour.
![]()
Zo maar nu even zien wat ik ermee ga doen.
Ja dat lijkt zo maar ik had er al een bestemming voorquote:Op maandag 11 februari 2013 21:17 schreef elkravo het volgende:
[..]
Eerst leegtrekken, en dan pas kijken wat je ermee gaat doen - klinkt vrij impulsief...
Als we bij deel 51 zijn zal het denk ik worden 'Banken met rente #51'.quote:Op maandag 11 februari 2013 20:34 schreef Nouk het volgende:
Volgende TT graag: 'Banken met een relatief hoge rente #49'
Bij deel #55 'Banken - wtf, je hoeft niet te betalen'quote:Op maandag 11 februari 2013 21:43 schreef Extraneus het volgende:
[..]
Als we bij deel 51 zijn zal het denk ik worden 'Banken met rente #51'.
quote:Op maandag 11 februari 2013 22:26 schreef troepjepdat het volgende:
De rentes blijven inderdaad dalen, maar we proberen er hier alsnog het beste van te maken.
Ja het is inderdaad momenteel gaan voor de bank die je vermogen het minst doet slinken.quote:30.000 is nog ietsjes interessanter, want dat levert 100 euro (0.33% rente over je geld) op. En als je het een jaar kwijt kunt, krijg je 2.9% rente. Op 30.000 euro kun je over een jaar dus 3.23% krijgen. Ongeveer 1 procent meer dan op een rekening met variabele rente. Nog steeds geen vetpot, zeker niet als je rekening moet(/mag?) houden met de VRH en de inflatie die ons allen treft, maar je geld neemt in elk geval minder snel af
Je krijgt een popup over deze actie als je hun website bezoekt.quote:Op maandag 11 februari 2013 23:47 schreef wbeco het volgende:
Ik vraag me overigens af of die actie alleen voor bestaande klanten geldt want ik kan er niets over vinden.
No probquote:Op maandag 11 februari 2013 15:53 schreef blomke het volgende:
[..]
Met ingang van dinsdag 12 februari verlaagt NIBC Direct de rente op de internetspaarrekening van 2,20% naar 2,00%. De rente op de termijndeposito's wijzigen per 19 februari.
Je kan nog 'n week "profiteren" van de huidige rente-%'s.
_ edit - Sorry NIMBY, je was eerder
ah thanks, heb adblocker vandaarquote:Op dinsdag 12 februari 2013 00:04 schreef Koral het volgende:
[..]
Je krijgt een popup over deze actie als je hun website bezoekt.
Natuurlijk is het afgesproken werk. De staat heeft een aantal banken onder zijn hoede en wil zo goedkoop mogelijk geld lenen van burgers.quote:
Kartelvorming duidelijker kan het niet gepresenteerd worden!!quote:Op dinsdag 12 februari 2013 09:12 schreef blomke het volgende:
Lijkt wel afgesproken werk:
Met ingang van 19 februari 2013 verlaagt Centraal Beheer Achmea de rente op de RentePlús Rekening naar 2,00% effectief per jaar. Dit was 2,20%.
Ook de rentes van een nieuw te openen RenteVast Rekening worden op 19 februari 2013 verlaagd naar:
12 maanden 2,00%
18 maanden 2,20%
2 jaar 2,25%
30 maanden 2,35%
3 jaar 2,40%
4 jaar 2,45%
5 jaar 2,60%
7 jaar 3,00%
10 jaar 3,50%
De rentes gaan in per 19 februari 2013 en de rentes zijn effectief per jaar.
Dat heeft niks meer met sparen te maken maar met valuta handel. De fluctuatie in de currency is veel groter dan de spaarrente die je ontvangt. M.a.w: schopje naar AEXquote:Op dinsdag 12 februari 2013 11:05 schreef Koral het volgende:
Mailing van ICBC welke ik afgelopen weekend ontving. Ga ik toch maar eens over na denken als in euro's geen fatsoenlijke rente meer te behalen valt...
Ik moet nog even aan het idee wennen want ik ga liever op zeker. Alleen dat we ook zeker weten dat we bij de belastingdienst mogen afdragen bevalt me niet. Hier valt mogelijk nog iets te verdienen en in het geval van verlies dan houden we het gewoon nog even aanquote:Op dinsdag 12 februari 2013 11:16 schreef RobertNL het volgende:
Als de koers 1% per jaar negatief uitpakt is je winst wegMaar wellicht is het het risico waard (koers winst is ook mogelijk..)
quote:Op dinsdag 12 februari 2013 11:34 schreef Koral het volgende:
Maar in de tussentijd heb ik wat spreiding voor het geval de euro klapt.
In andere landen hebben ze al een niet te overziene crisissen meegemaakt. Het is inderdaad prettiger als je veel geld hebt, maar ook met wat minder biedt het vroeg of laat mogelijkheden (zolang je het maar voor een faillisement veilig stelt). Een leuk opstartkapitaaltje om elders waar minder narigheid is een nieuwe start te maken bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 14:16 schreef Ill-Skillz het volgende:
ALS, uitgaande van een hypothese, dat ooit zal gebeuren, dan ontstaat er een wereldwijde crisis die niet te overzien is. Dan maken die paar euro's (omgerekend) die jij in een andere valuta hebt staan geen zak uit.
Wat ik bestempel als fantastiepraat is dat de euro gaat 'klappen', en dat het hebben van een relatief klein bedrag in een andere valuta in een dergelijke situatie niet gaat helpen. Wat had een Duitse kolenarbeider in 1929 (de grootste economische crisis ooit en de laatste keer dat een valuta in Europa 'klapte') gehad aan 250 Amerikaanse dollars (relatief gezien ongeveer vergelijkbaar met een bedrag van 2000 euro nu) ? Helemaal niets... aangezien die crisis op mondiaal zo hard om zich heen sloeg dat de dollar ook niet veel meer waard was.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 14:59 schreef Koral het volgende:
[..]
In andere landen hebben ze al een niet te overziene crisissen meegemaakt. Het is inderdaad prettiger als je veel geld hebt, maar ook met wat minder biedt het vroeg of laat mogelijkheden (zolang je het maar voor een faillisement veilig stelt). Een leuk opstartkapitaaltje om elders waar minder narigheid is een nieuwe start te maken bijvoorbeeld.
Maar blijf gerust alle kenners volgen die er belang bij hebben om het aanbod van euro zo groot mogelijk te houden en alles wat ze niet kennen als speculatief beschouwen. Ondertussen is het in vele andere landen in de wereld voor prive personen heel gebruikelijk om rekeningen in verschillende valuta te hebben. Alleen hier doet men er krampachtig over, of bestempelt men het als fantasiepraat.
Het moet niet veel gekker worden.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 19:09 schreef TGV2 het volgende:
Centraal Beheer per 19-02 van 2,2% naar 2,0%.
Het wordt nog gekker: de inflatie gaat naar het hoogste punt sinds 2008quote:
Klopt 3 % verlies doe daar de vrh bij van 1,2 % en trek de "hoge" spaarrente van 2 % er van af.quote:Op woensdag 13 februari 2013 08:24 schreef blomke het volgende:
[..]
Het wordt nog gekker: de inflatie gaat naar het hoogste punt sinds 2008
Moeten van de staat zeker extra cash in huis hebben?quote:Op dinsdag 12 februari 2013 22:23 schreef Bayswater het volgende:
[..]
Het moet niet veel gekker worden.
SNS de hoogste![]()
Je hypotheekschuld wordt mee opgefroten.quote:Op woensdag 13 februari 2013 10:04 schreef xminator het volgende:
Inflatie stijgt naar drie procent
Lekker.
Maar ik heb geen hypotheekquote:Op woensdag 13 februari 2013 10:22 schreef blomke het volgende:
[..]
Je hypotheekschuld wordt mee opgefroten.
Heb ik (nog?) geen bericht van ontvangen.quote:Op woensdag 13 februari 2013 11:03 schreef Spezza19 het volgende:
Moneyou gaat van 2,2% naar 2,1%.
Slim van ze, aangezien iedereen naar 2% gaat
quote:Op woensdag 13 februari 2013 11:37 schreef blomke het volgende:
[..]
Heb ik (nog?) geen bericht van ontvangen.
quote:We willen je vooraf informeren over de komende rentewijziging. Vanwege ontwikkelingen op de financiële markten is MoneYou genoodzaakt de spaarrente te verlagen.
Renteverlaging MoneYou (Kwartaal) Spaarrekening
De volgende spaarrentes worden per 15 februari aanstaande verlaagd:
•
De rente van de MoneYou Spaarrekening wordt verlaagd van 2,20% naar 2,10%*.
* Variabele rente, effectief op jaarbasis
•
De rente van de MoneYou Kwartaal Spaarrekening wordt verlaagd van 2,20% naar 2,10%*.
De basisrente wordt 1,60% en de bonusrente blijft ongewijzigd 0,50%.
* Variabele rente, effectief op jaarbasis
Renteverlaging MoneYou Deposito Sparen
De volgende spaarrentes worden per 18 februari aanstaande verlaagd:
•
De rente van MoneYou Sparen 6 maanden Vast wordt verlaagd van 2,25% naar 2,15%**.
** Vaste rente, nominaal op jaarbasis
•
De rente van MoneYou Sparen 1 jaar Vast wordt verlaagd van 2,30% naar 2,20%***.
*** Vaste rente, effectief op jaarbasis
Waaraan wil je het uitgeven?quote:Op woensdag 13 februari 2013 15:22 schreef Ill-Skillz het volgende:
Ik verkeer echt in de staat om alles uit te gaan geven.
Slim!quote:Op woensdag 13 februari 2013 16:58 schreef Ill-Skillz het volgende:
Nutteloze consumentenelektronica en vakanties.
Leuk!quote:
Dit is nou net iets wat geen last heeft van inflatie! Juist vandaag een nieuwe Canon camera gekocht: budgetmodel voor 3 tientjes. En die is aanzienlijk beter dan m'n 1800 gulden high-endCanon camera die-ie vervangt! Zeg maar 4% van de prijs van m'n vorige camera. Hetzelfde voor TV 's, monitors, laptops, computers, MP3-spelers, etc.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |