Totaal niet. Ik hoef alleen te verdedigen dat een groot deel van de Moslims de Koran niet letterlijk opvolgt. Ik denk dat Moslims de Koran prima kunnen lezen.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 16:15 schreef Xa1pt het volgende:
Jij bent van mening dat moslims hun koran niet goed genoeg lezen. Je verkeert wat dat betreft in zo'n zelfde positie als een extremist die anderen dicteert hun boek beter te lezen. Dat snap ik niet dus vandaar dat ik jou vraag waarom de gelovige die dat boek niet zo letterlijk leest, dat wel zou moeten doen.
Ah, dus er zijn ook verzen die niet oproepen tot het afhakken van hoofden van ongelovigen. Wat een geruststelling. Ik was al even bang dat de hele Quran daar tot opriep.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 16:16 schreef Ambipur het volgende:
Met wat googlen kom je verzen tegen die anders spreken. Heb ik alleen even geen zin in.
Laat ik het anders en zuiver stellen; een waarlijk aanhanger van de Islam geeft zich over aan en leeft naar de wetten en regels van De Koran, De Soena en de Sharia, wel eens gelezen wat daar in staat?quote:
Nee. De meesten snappen het niet.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 16:20 schreef Pharmacist het volgende:
Ik denk dat Moslims de Koran prima kunnen lezen.
Weleens gelezen wat joden roepen over homo's, ongelovigen etc? Wat is je punt?quote:Op dinsdag 5 februari 2013 16:21 schreef Jian het volgende:
[..]
Laat ik het anders en zuiver stellen; een waarlijk aanhanger van de Islam geeft zich over aan en leeft naar de wetten en regels van De Koran, De Soena en de Sharia, wel eens gelezen wat daar in staat?
Oké, duidelijk.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 16:20 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Totaal niet. Ik hoef alleen te verdedigen dat een groot deel van de Moslims de Koran niet letterlijk opvolgt. Ik denk dat Moslims de Koran prima kunnen lezen.
Ik beweer helemaal niet dat Moslims de Quran letterlijk moeten lezen. GELUKKIG DOEN DE MEESTEN DAT NIET! Ik beweer dat een kleine groep extremisten dat wel doet en dat is gewoon een feit.
Wat bedoel je met 'een waarlijk aanhanger'? Een 'echte moslim'? Wat is dat dan?quote:Op dinsdag 5 februari 2013 16:21 schreef Jian het volgende:
[..]
Laat ik het anders en zuiver stellen; een waarlijk aanhanger van de Islam geeft zich over aan en leeft naar de wetten en regels van De Koran, De Soena en de Sharia, wel eens gelezen wat daar in staat?
Alhoewel wat minder extreem en expliciet, zal ik je hierin niet tegenspreken.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 16:16 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Ja, Christendom en Jodendom ook. Dus?
Ik heb geen idee wat je bedoelt en hoe dat mijn stelling onderuit haalt dat een kleine groep Moslims de Quran letterlijk opvolgt door niet-gelovigen af te maken.quote:
Dit antwoord heeft echt niets te maken met hetgeen jij op reageerde.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 16:18 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ja, dat blijkt wel uit al je 'lief dagboek'-topics waarin je verhaalt over al die gekke en intolerante gelovigen.
Het is niet de schuld van de 'moslimextremisten' of de 'islamofoben' dat ze in staat zijn om te lezen wat er daadwerkelijk staat.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 16:15 schreef Xa1pt het volgende:
Jij bent van mening dat moslims hun koran niet goed genoeg lezen. Je verkeert wat dat betreft in zo'n zelfde positie als een extremist die anderen dicteert hun boek beter te lezen. Dat snap ik niet dus vandaar dat ik jou vraag waarom de gelovige die dat boek niet zo letterlijk leest, dat wel zou moeten doen.
Over mijn punt heb ik een discussie met Xa1pt, ik heb niet de indruk dat jij dat punt begrijpt omdat dit al de 2e keer is dat je komt met "hulllie doen het ook" terwijl ik daar helemaal geen discussie over voer.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 16:22 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Weleens gelezen wat joden roepen over homo's, ongelovigen etc? Wat is je punt?
quote:Op dinsdag 5 februari 2013 16:22 schreef Jian het volgende:
[..]
Alhoewel wat minder extreem en expliciet, zal ik je hierin niet tegenspreken.
Ik snap niet dat je de mensen die de koran niet al te letterlijk lezen een extremistische interpretatie wilt dicteren.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 16:23 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Maar goed, van iemand die denkt dat gelovigen hun boeken net zo zien als mensen een roman zien of dat je christen kan zijn zonder te geloven in zijn wonderen... tja. Die kan je maar beter niet al te serieus nemen.
Waarmee je dus eigenlijk suggereert dat moslimextremisten de échte, ware lezing van de islam toepassen?quote:Op dinsdag 5 februari 2013 16:24 schreef Shawn het volgende:
[..]
Het is niet de schuld van de 'moslimextremisten' of de 'islamofoben' dat ze in staat zijn om te lezen wat er daadwerkelijk staat.![]()
Dat vermoed ik eigenlijk wel. Maar ik heb natuurlijk niet genoeg verstand er van om het met zekerheid te zeggen.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 16:29 schreef Xa1pt het volgende:
Waarmee je dus eigenlijk suggereert dat moslimextremisten de échte, ware lezing van de islam toepassen?
Ja, dat schrijf ik dus net, wat een ECHTE moslim is.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 16:22 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Oké, duidelijk.
[..]
Wat bedoel je met 'een waarlijk aanhanger'? Een 'echte moslim'? Wat is dat dan?
De moslimextremisten zijn wel in staat om hun acties aan de hand van de islamitische geschriften te rechtvaardigen, die gematigden kunnen dat niet. Vraag Mohammed B. maar waarom hij TvG heeft gedood. Hij zal met voorbeelden komen van profeet Mohammed die persoonlijk de opdracht gaf om een paar mensen die hem beledigden te doden.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 16:29 schreef Xa1pt het volgende:
Waarmee je dus eigenlijk suggereert dat moslimextremisten de échte, ware lezing van de islam toepassen?
Jij spreekt alsof er sprake is van één vorm van de Islam.. Dat is niet het geval.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 16:34 schreef Shawn het volgende:
[..]
De moslimextremisten zijn wel in staat om hun acties aan de hand van de islamitische geschriften te rechtvaardigen, die gematigden kunnen dat niet. Vraag Mohammed B. maar waarom hij TvG heeft gedood. Hij zal met voorbeelden komen van profeet Mohammed die persoonlijk de opdracht gaf om een paar mensen die hem beledigden te doden.
Leuk voor die gematigde moslims die hun religie niet volledig willen praktiseren, maar dat verandert helemaal niks aan het feit dat de Islam het gedrag van deze dader wel degelijk rechtvaardigt.
Maar hoe kun je definiëren wat een 'echte moslim' is? Waarom zou een letterlijke interpretatie meer 'recht doen' aan de islam dan die van je islamitische buurman?quote:Op dinsdag 5 februari 2013 16:32 schreef Jian het volgende:
[..]
Ja, dat schrijf ik dus net, wat een ECHTE moslim is.
Hulde aan de schijnheilige mensen?quote:Nogmaals, De Islam (Koran, Soena, Sharia) predikt intolerantie, hulde aan die mensen die dit niet volgen!
Dan ben jij geen soenniet, aangezien jij die hadiths verwerpt (de soennieten zijn ver in de meerderheid wereldwijd 90%).quote:Op dinsdag 5 februari 2013 16:40 schreef Ambipur het volgende:
Jij spreekt alsof er sprake is van één vorm van de Islam.. Dat is niet het geval.
Die hadiths kunnen me wat.
Doe ik ook niet. Ik heb eerder in dit topic gezegd dat niet alle moslims extremisten zijn.quote:Er zijn vele stromingen binnen de islam en je kunt niet iedere moslim als één zien.
Ik ben idd geen soenniet, daarom dat ik mij erger aan het constante gegeneraliseer van moslims.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 16:43 schreef Shawn het volgende:
[..]
Dan ben jij geen soenniet, aangezien jij die hadiths verwerpt (de soennieten zijn ver in de meerderheid wereldwijd 90%).
[..]
Doe ik ook niet. Ik heb eerder in dit topic gezegd dat niet alle moslims extremisten zijn.
Over het verhaal van die zogenaamde interpretatie is hierboven al het een en ander gezegd, daar trappen wij niet in.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 16:41 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Maar hoe kun je definiëren wat een 'echte moslim' is? Waarom zou een letterlijke interpretatie meer 'recht doen' aan de islam dan die van je islamitische buurman?
Jij noemt ze schijnheilig, ik noem ze verstandig, groeiend en (enigszins) voor rede vatbaar.quote:Hulde aan de schijnheilige mensen?
Ik volg het niet. Zie je wel dat je iets positiefs over mij kon zeggen!quote:Op dinsdag 5 februari 2013 16:45 schreef Jian het volgende:
[..]
Jij noemt ze schijnheilig, ik noem ze verstandig, groeiend en (enigszins) voor rede vatbaar.
Als jij Sufi of Sjiiet bent, maak jij je dan geen zorgen over hoe Sufi's en Sjiieten structureel worden aangevallen door Soennieten wereldwijd?quote:Op dinsdag 5 februari 2013 16:44 schreef Ambipur het volgende:
Ik ben idd geen soenniet, daarom dat ik mij erger aan het constante gegeneraliseer van moslims.
De Sharia etc volg ik niet en zijn voor mij wat papiertjes, die niet ter zake doen.
Niet al te letterlijk nemenquote:Op dinsdag 5 februari 2013 16:26 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ik snap niet dat je de mensen die de koran niet al te letterlijk lezen een extremistische interpretatie wilt dicteren.
Ik geef je alleen maar groot gelijk en juich het toe.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 16:44 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Ik ben idd geen soenniet, daarom dat ik mij erger aan het constante gegeneraliseer van moslims.
De Sharia etc volg ik niet en zijn voor mij wat papiertjes, die niet ter zake doen.
Eigenlijk ben ik wel benieuwd wat je bent, aangezien het sjiitische Iran net zo goed een doodsfatwa over Salman Rushdie heeft uitgesproken, dus overige 9% van moslims beschikken blijkbaar ook over bepaalde stukken in hun stroming die het doden van Mohammed-beledigers rechtvaardigt. Jij hoort zeker bij de 1% en vindt het raar dat mensen het over moslims hebben wanneer ze op de religie van de 99% doelen.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 16:44 schreef Ambipur het volgende:
Echt waar? Dat zou wel lachen zijn zeg. Kijken of hun almachtige god ze beschermt tegen de luipaardenquote:Op dinsdag 5 februari 2013 16:29 schreef Hathor het volgende:
Ben trouwens best benieuwd hoe het met die dader(s) is afgelopen, ik lees net dat twee gemaskerde mannen een dierentuin zijn ingevlucht en hierbij het luipaardenverblijf zijn ingesprongen, geen al te beste plek om je te verschuilen dacht ik. Met een beetje geluk heeft de natuur zijn werk gedaan.
Ik ben Alevietische opgevoed. Ik maak mij geen zorgen over ze, want ik maak me al genoeg zorgen om de mensheid..quote:Op dinsdag 5 februari 2013 16:47 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Als jij Sufi of Sjiiet bent, maak jij je dan geen zorgen over hoe Sufi's en Sjiieten structureel worden aangevallen door Soennieten wereldwijd?
Ik denk dat er in de toekomst geen Sjiiet meer over is in Pakistan als het zo door gaat. Als de rebellen in Syrie winnen is er straks ook geen Sjiiet meer over in Syrie. In Mali, Sudan, Libie etc worden structureel Sufi heiligdommen beschadigd en in Sudan zijn Salifisten in strijd tegen Sufi's.
Aleviet. Je weet wel, die door 99% vd moslims niet als moslims beschouwd wordenquote:Op dinsdag 5 februari 2013 16:49 schreef Shawn het volgende:
[..]
Eigenlijk ben ik wel benieuwd wat je bent, aangezien het sjiitische Iran net zo goed een doodsfatwa over Salman Rushdie heeft uitgesproken, dus overige 9% van moslims beschikken blijkbaar ook over bepaalde stukken in hun stroming die het doden van Mohammed-beledigers rechtvaardigt. Jij hoort zeker bij de 1% en vindt het raar dat mensen het over moslims hebben wanneer ze op de religie van de 99% doelen.
Ah, dan weet ik genoegquote:Op dinsdag 5 februari 2013 16:50 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Aleviet. Je weet wel, die door 99% vd moslims niet als moslims beschouwd worden
Staat hier ergens inquote:Op dinsdag 5 februari 2013 16:50 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Echt waar? Dat zou wel lachen zijn zeg. Kijken of hun almachtige god ze beschermt tegen de luipaarden
Standaard Linux-datum.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 17:02 schreef deadprez het volgende:
[..]
wat?
Ben je gek? Als het motief inderdaad zijn mening was moet je dit heel, heel, heel hoog opnemen.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 17:03 schreef Chahna het volgende:
je moet eigenlijk dit soort berichten doodzwijgen, eigenlijk alles wat met die kapot achterlijke lui te maken heeft want ze zijn het niet waard.
aan de ene kant krijg je dan de 'tegenstanders' die alles maar belachelijk maken en aan de andere kant krijg je de 'medestanders' die zichzelf belachelijk maken.
echt, ik zie hier gewoon kaaskopjes aan andere kaaskopjes vertellen welke moslim de koran wel of niet goed leest.
hoe van de pot gerukt moet je zijn, als je vanuit je zolderkamertje op een forum kunt gaan vertellen wat de een of ander leest? dan vind je jezelf wel heeeeeeel goed. (en dat klopt dus niet)
maar er staat ook een of ander icoontje bij zijn naam, dit account is geverifieerd ofzoquote:
als het motief klopt moet je de daders ophangen en daar 1 regel in de krant aan wijden.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 17:03 schreef Psy-freak het volgende:
[..]
Ben je gek? Als het motief inderdaad zijn mening was moet je dit heel, heel, heel hoog opnemen.
De server wil ook reageren.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 17:04 schreef deadprez het volgende:
[..]
maar er staat ook een of ander icoontje bij zijn naam, dit account is geverifieerd ofzo
Misschien waar jij vandaan komt. Zwijgen lost niets op, integendeel.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 17:05 schreef Chahna het volgende:
[..]
als het motief klopt moet je de daders ophangen en daar 1 regel in de krant aan wijden.
niet over praten,...doen en zwijgen.
ik gun het de goedpraters niet om alles weer in het belachelijke te trekken en mensen als racisten weg te zetten.
kortom, optreden en weer doorgaan.
Nederland?quote:Op dinsdag 5 februari 2013 17:05 schreef Psy-freak het volgende:
Misschien waar jij vandaan komt. Zwijgen lost niets op, integendeel.
Wat lost dit op dan?quote:Op dinsdag 5 februari 2013 17:05 schreef Psy-freak het volgende:
Misschien waar jij vandaan komt. Zwijgen lost niets op, integendeel.
overigens heb ik nog wat aan m'n post toegevoegd later.
Het gaat hier niet om de gemiddelde gelovige, maar de extreme groep onder hen. Die de ideologie misbruiken om tot extremen daden te komen. Het is vervelend dat het boek er ook de ruimte voor laat..quote:Op dinsdag 5 februari 2013 16:12 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ik denk dat de gemiddelde gelovige de koran of bijbel een stuk minder serieus neemt dan jij. Fundi.
Zal ik dan duidelijk naar je refereren als 'vrouw van een geitenneuker'?quote:Op dinsdag 5 februari 2013 17:05 schreef Chahna het volgende:
edit;
iK gebruik het woord kaaskopjes om duidelijk te maken dat ik het hier heb over de roomblanke nederlandse jongens met dat korte haar die blijkbaar beter weten wat er in de koran staat dan iemand die daar zijn leven mee te maken heeft.
Maastricht, Groningen?quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |