Nouja, jij kent me ondertussen wel een beetje. Heb 1 lange relatie gehad in m'n jeugd en daarna altijd (zo'n jaar of 5 nu) vrijgezel geweest.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 12:19 schreef Mystikvm het volgende:
Hier ben ik het mee eens. Noem het kortzichtig, maar als je op de 35e nog altijd single bent geweest en nooit iemand voor lang hebt kunnen binden, dan ben je gewoon niet interessant genoeg. Kan je wel heel veel excuses verzinnen, maar iemand die gewoon regelmatig buiten komt, komt gewoon vanzelf iemand tegen die past.
Maar goed, ik wil geen oude koeien uit de sloot halen.
Hoe ist met jou relatie, of ben je weer aan het date?quote:Op dinsdag 5 februari 2013 12:58 schreef Sinosappel het volgende:
"Niet interessant genoeg" is net zoiets als "niet goed genoeg": Het bestaat niet.
Er kan alleen sprake zijn van "geen goeie match".
"Ik blijf liever alleen" bedoel ik niet arrogant natuurlijk. Ik stap overal neutraal in en zie wel waar het schip strandt, maar ik ga niet mijn standaarden verlagen om maar een relatie te hebben.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 12:25 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Het komt op mij wel over als een soort van misplaatste arrogantie. "Alleen het beste voor mij en anders flikker je maar op". Als vrouwen zo'n houding hebben ben ik er ook snel klaar mee. Natuurlijk is het goed als je jezelf geweldig vindt, maar dat "anders blijf ik liever alleen" klinkt teveel als my way or the highway. Niet erg aantrekkelijk, vind ik. Bovendien wordt die soep vaak niet zo heet gegeten als puntje bij paaltje komt.
Men moet het ook niet te persoonlijk betrekken, alsof je kansloos zou zijn. Dat is natuurlijk niet waar. En nee, het klikt met meer mensen niet dan wel. Maar de waarheid houdt waarschijnlijk wel ergens het midden tussen de mensen die te snel een relatie in stappen, en mensen die nooit een geschikt persoon lijken te vinden. Als je het als een probleem begint te ervaren dan moet je wel bij jezelf gaan zoeken, en niet de ander aanwijzen als het probleem.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 13:07 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Nouja, jij kent me ondertussen wel een beetje. Heb 1 lange relatie gehad in m'n jeugd en daarna altijd (zo'n jaar of 5 nu) vrijgezel geweest.
Zo'n verschrikkelijk persoon ben ik niet volgens mij, heb niet de hoogste eisen aan een eventuele partner. Ik trek er ook wel eens op uit en leer regelmatig wel nieuwe mensen kennen.
Maar zelden iemand waarvan ik denk dat het ook interessant kan zijn als partner.
Is er dan echt wat grondig mis met mij?
Snap dat je het niet zo persoonlijk bedoelt als dat het overkomt, maar moest er toch even op reageren.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 13:15 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Men moet het ook niet te persoonlijk betrekken, alsof je kansloos zou zijn. Dat is natuurlijk niet waar. En nee, het klikt met meer mensen niet dan wel. Maar de waarheid houdt waarschijnlijk wel ergens het midden tussen de mensen die te snel een relatie in stappen, en mensen die nooit een geschikt persoon lijken te vinden. Als je het als een probleem begint te ervaren dan moet je wel bij jezelf gaan zoeken, en niet de ander aanwijzen als het probleem.
Dus als je van de ene relatie in de ander lijkt te rollen, dan moet je eens kijken hoe je functioneert in een relatie, en als je maar verstokt een vrijgezel blijft, dan ligt het waarschijnlijk aan je eisenpakket of hoe jij anderen ervaart, of hoe anderen jou ervaren.
Bovendien is het nog wat anders als je wel in de smaak valt bij mannen en jij ze afwijst, dan wanneer je ook nooit een scharrel zou hebben. Maar dat is geen onderdeel van deze discussie.
Gelukkig ben ik nog "maar" 28quote:Op dinsdag 5 februari 2013 13:33 schreef BeamofLight het volgende:
5 jaar relatie + samenwonen
9 jaar relatie + samenwonen
1 jaar relatie
1 jaar relatie
Ben dus zeer succesvol![]()
Vind trouwens wel dat als je 35 bent en niet verder bent gekomen dan 4 maanden relatie er wel iets "mis" is.
zo denk ik ook maar...als ik bij gods gratie dit jaar die ene speld in de hooiberg ga vinden en het daar 5 jaar mee kan uithouden hoor ik op mijn 35e gelukkig nog enigzins bij de normale mensen waar niets "mis" mee isquote:
Ik mag hopen dat je sarcastisch bent, want waar zoek je dan naar? Eentje die gouden drollen kakt? Er zijn legio geschikte vrouwen, je moet niet net doen alsof er maar eentje is die goed genoeg is.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 13:36 schreef Bittere_Bal het volgende:
[..]
zo denk ik ook maar...als ik bij gods gratie dit jaar die ene speld in de hooiberg ga vinden en het daar 5 jaar mee kan uithouden hoor ik op mijn 35e gelukkig nog enigzins bij de normale mensen waar niets "mis" mee is
nee, niet echt. ik geloof niet zo in dat hele op elk potje past een dekseltje fabeltje. De ene mens is meer compitabel met een groter aantal personen dan de ander. En ik denk dat ik zelf in een groep zit die wat minder snel bij iemand past.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 13:37 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Ik mag hopen dat je sarcastisch bent, want waar zoek je dan naar? Eentje die gouden drollen kakt? Er zijn legio geschikte vrouwen, je moet niet net doen alsof er maar eentje is die goed genoeg is.
Ja, daar word je echt een relaxed persoon van in het daten: oeoeoeoeoeh, het moet allemaal vóór m'n 35e lukken!!!!quote:Op dinsdag 5 februari 2013 13:36 schreef Bittere_Bal het volgende:
[..]
zo denk ik ook maar...als ik bij gods gratie dit jaar die ene speld in de hooiberg ga vinden en het daar 5 jaar mee kan uithouden hoor ik op mijn 35e gelukkig nog enigzins bij de normale mensen waar niets "mis" mee is
Dat is niet wat BOL zegt. Dat je maar voor de eerste-de-beste moet gaan omdat je anders een loser bent. Ik lees het meer als dit:quote:Op dinsdag 5 februari 2013 13:43 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ja, daar word je echt een relaxed persoon van in het daten: oeoeoeoeoeh, het moet allemaal vóór m'n 35e lukken!!!!![]()
. Je kunt zoiets niet afdwingen.
Trieste post dus van BeamOfLight.
Als jij dus aan de lopende band mensen moet afwijzen, dan ligt dat niet aan dat anderen niet compatibel zijn met jou, zoals Bittere_Bal zegt, maar dat jij niet compatibel bent met anderen.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 13:42 schreef eefje801 het volgende:
De enige veranderende factor ben je zelf. En standaarden verlagen heeft mijns inziens niks te maken met een wat realistischere kijk op je keuzes qua daten of je eigen "marktwaarde".
quote:Op dinsdag 5 februari 2013 13:48 schreef ook_gek het volgende:
Wel of geen relatie, waar gaat de discussie over
Het zegt helemaal niks! Laten we het omdraaien, als je meerdere relaties hebt die stuk gelopen zijn spoor je ook niet. Dan moet er wel ergens een kronkel zijn die er voor zorgt dat je geen relatie kan vasthouden, dan ben je koekoek.
Juist ja
Zo zwart-wit is het niet, maar als ik iemand zou gaan daten die nooit verder is gekomen dan een relatie van 4 maanden, en er daar 10 van achter de rug heeft, dan is ze waarschijnlijk niet heel stabiel in een relatie. Been there, done that overigens.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 13:48 schreef ook_gek het volgende:
Wel of geen relatie, waar gaat de discussie over
Het zegt helemaal niks! Laten we het omdraaien, als je meerdere relaties hebt die stuk gelopen zijn spoor je ook niet. Dan moet er wel ergens een kronkel zijn die er voor zorgt dat je geen relatie kan vasthouden, dan ben je koekoek.
Juist ja
Alles heeft een reden, maar dat staat niet gelijk aan lijp zijn tochquote:Op dinsdag 5 februari 2013 13:49 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Zo zwart-wit is het niet, maar als ik iemand zou gaan daten die nooit verder is gekomen dan een relatie van 4 maanden, en er daar 10 van achter de rug heeft, dan is ze waarschijnlijk niet heel stabiel in een relatie. Been there, done that overigens.
Zondagochtend, kerk, klaarquote:Op dinsdag 5 februari 2013 13:50 schreef AlbinoBambi het volgende:
Ik ben liever tot nu toe single dan dat ik al 5 relaties van een jaar acher de rug had, waarbij ik steeds van relatie in relatie rolde. Waar ik zelf heel erg tegen aan loop is dat een christelijke jongen mijn voorkeur heeft. Maar zie die maar eens te vinden, terwijl jij hem leuk vindt, hij jou en je allebei single bent. Dat is best lastig.
Heb wel een heel leuk berichtje gekregen gister, dus daar moet ik zo maar even op reageren.
quote:Op dinsdag 5 februari 2013 13:51 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Zondagochtend, kerk, klaar.
Maar dat had je vast al geprobeerd.
Brutale vraag, maar je zoekt een christelijke jongen. Houd jij je dan ook aan geen sex voor het huwelijk?quote:Op dinsdag 5 februari 2013 13:50 schreef AlbinoBambi het volgende:
Ik ben liever tot nu toe single dan dat ik al 5 relaties van een jaar acher de rug had, waarbij ik steeds van relatie in relatie rolde. Waar ik zelf heel erg tegen aan loop is dat een christelijke jongen mijn voorkeur heeft. Maar zie die maar eens te vinden, terwijl jij hem leuk vindt, hij jou en je allebei single bent. Dat is best lastig.
Heb wel een heel leuk berichtje gekregen gister, dus daar moet ik zo maar even op reageren.
Zijn er geen christelijke datingsites? Vast welquote:Op dinsdag 5 februari 2013 13:50 schreef AlbinoBambi het volgende:
Ik zeg ook niet dat ze dan gestoord is. Maar dat, als je relatie 10 keer na een paar maanden stuk loopt dat waarschijnlijk niet ligt aan de 10 mannen die ze daarvoor heeft gehad.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 13:51 schreef ook_gek het volgende:
[..]
Alles heeft een reden, maar dat staat niet gelijk aan lijp zijn toch
Jij bespreekt met al je dates de relaties die ze gehad hebben, waarom het stuk is gelopen en wie wie gedumpt heeft? Gezellig!quote:Op dinsdag 5 februari 2013 13:49 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Zo zwart-wit is het niet, maar als ik iemand zou gaan daten die nooit verder is gekomen dan een relatie van 4 maanden, en er daar 10 van achter de rug heeft, dan is ze waarschijnlijk niet heel stabiel in een relatie. Been there, done that overigens.
Maar wat nou als je 28 bent en 2 relaties echt ziet als "relaties" en de ene duurde 3 maanden en de ander 4.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 13:49 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Goedquote:Op dinsdag 5 februari 2013 13:10 schreef ook_gek het volgende:
[..]
Hoe ist met jou relatie, of ben je weer aan het date?
Nee dan zal je de oorzaak bij je zelf moeten gaan zoeken jaquote:Op dinsdag 5 februari 2013 13:53 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet dat ze dan gestoord is. Maar dat, als je relatie 10 keer na een paar maanden stuk loopt dat waarschijnlijk niet ligt aan de 10 mannen die ze daarvoor heeft gehad.
Hebben we het hier niet al eens over gehad?quote:Op dinsdag 5 februari 2013 13:52 schreef ook_gek het volgende:
[..]
Brutale vraag, maar je zoekt een christelijke jongen. Houd jij je dan ook aan geen sex voor het huwelijk?
Wanr ik kan me voorstellen dat veel mannen daar op af knappen vandaag de dag.
quote:Op dinsdag 5 februari 2013 13:52 schreef eefje801 het volgende:
[..]
Zijn er geen christelijke datingsites? Vast welOf je komt iemand tegen die er geen moeite mee heeft, dat kan natuurlijk ook
Ja, die vraag stel ik op het formulier dat ik ze van tevoren in laat vullen. Vervolgens laat ik mijn secretaresse een selectie maken van mogelijk geschikte kandidaten en die mogen op audiëntie komenquote:Op dinsdag 5 februari 2013 13:53 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Jij bespreekt met al je dates de relaties die ze gehad hebben, waarom het stuk is gelopen en wie wie gedumpt heeft? Gezellig!Ik heb volgens mij nog niet naar eerdere relaties gevraagd; het boeit me simpelweg niet. Ik kan prima zelf bepalen of ik iemand een leuk persoon vind.
Uiteindelijk gaat het er toch wel over, maar meestal pas bij de 2e of 3e date ofzo is mijn ervaringquote:Op dinsdag 5 februari 2013 13:53 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Jij bespreekt met al je dates de relaties die ze gehad hebben, waarom het stuk is gelopen en wie wie gedumpt heeft? Gezellig!Ik heb volgens mij nog niet naar eerdere relaties gevraagd; het boeit me simpelweg niet. Ik kan prima zelf bepalen of ik iemand een leuk persoon vind.
Vaak komt het gewoon ter gesprek. Sommigen zien het echt als een verboden onderwerp. Ik vind het gewoon een deel van iemands verleden dat interessant/humorvol of wat dan ook kan zijn.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 13:53 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ohquote:Op dinsdag 5 februari 2013 13:56 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Je moet er ook niet meer ingaan als t een ex is en je bent alweer aan het daten
Ik krijg altijd het gevoel dat ik verantwoording moet afleggen en ik loop ook niet echt met die geschiedenis te koop (getrouwde vrouwen enzo). Maar ja, anders lijkt het net alsof ik jarenlang níets heb gedaan en dat is ook weer niet zo.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 13:55 schreef SilentChaos het volgende:
[..]
Uiteindelijk gaat het er toch wel over, maar meestal pas bij de 2e of 3e date ofzo is mijn ervaring. Maar vaak niet te diep, moet je ook niet willen, te diep op exen ingaan...
Uhm weer ik niet, niet met mijquote:Op dinsdag 5 februari 2013 13:54 schreef AlbinoBambi het volgende:
[..]
Hebben we het hier niet al eens over gehad?Maar nee, daar houd ik me niet aan. Zelf vind ik seks wel iets voor binnen een serieuze relatie, maar het lijkt me niet geheel realistisch om tot het huwelijk te wachten.
Mag je met een niet christelijke jongen thuis komen?quote:Daar heb ik nu een berichtje gekregen.
Ik sta ook zeker wel open voor daten met niet-christelijke jongens, maar als ik vrije keus had... En hij moet het dus idd ook zien zitten, dat is dan ook nog een dingetje.
Same here. Wil natuurlijk niet gelijk de ander afschrikkenquote:Op dinsdag 5 februari 2013 13:56 schreef SilentChaos het volgende:
Maar ik vind het geen taboe onderwerp, net als dronken verhalen en verhalen over scharrels
Maar goed, ik ben redelijk makkelijk wat dat betreft qua praten en vrij schaamteloos
Ik heb wel het idee dat jij heel snel vindt dat dingen die bij dates besproken kunnen worden te privé zijn, of te dichtbij komen.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 13:57 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ik krijg altijd het gevoel dat ik verantwoording moet afleggen en ik loop ook niet echt met die geschiedenis te koop (getrouwde vrouwen enzo). Maar ja, anders lijkt het net alsof ik jarenlang níets heb gedaan en dat is ook weer niet zo.
Vorig jaar had ik een date die vooral over verbroken relaties ging waar we mee zaten en na dat gesprek kwamen we allebei tot de conclusie dat we nog niet over de ander heen waren. Zo kan het dus ook uitpakken.
Preciesquote:Op dinsdag 5 februari 2013 13:59 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Same here. Wil natuurlijk niet gelijk de ander afschrikkenMaar het is toch wie ik ben en daar moet ie toch tevreden mee zijn mocht ie me willen
Oh ik geloof ook best dat er mensen zijn waarvoor dat wel realistisch is. Ik ben daar niet één van.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 13:58 schreef ook_gek het volgende:
[..]
Uhm weer ik niet, niet met mij
Bij mij in de kroeg loopt er iemand rond die 31 is en echt wacht tot het huwelijk
[..]
Mag je met een niet christelijke jongen thuis komen?
Nouja je kan het doceren natuurlijkquote:Op dinsdag 5 februari 2013 14:01 schreef SilentChaos het volgende:
Precies
Je bent wie je bent en daar moet je niks aan veranderen, misschien kleine nuances, maar in de basis moet je gewoon eerlijk blijven aan jezelf.
Als een ander daar problemen mee heeft, nou ja even goede vrienden, maar dan is het van mijn kant gewoon klaar
Ik ben een open boek
Het gaat er toch vooral om wat JIJ wil? Of ben ik dan te vrijgevochten ofzo?quote:Op dinsdag 5 februari 2013 14:02 schreef AlbinoBambi het volgende:
[..]
Oh ik geloof ook best dat er mensen zijn waarvoor dat wel realistisch is. Ik ben daar niet één van.
Haha, dat vroeg ik me ook af, dus ik heb thuis een keer geroepen "en wat als ik thuiskom met een niet-christelijk iemand dan?" Waarop mijn moeder zei "oh ja, want dat heb ik nog nooit meegemaakt". Dus dat zit wel goed.
Nee hoor, ik ben juist heel openquote:Op dinsdag 5 februari 2013 13:59 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Ik heb wel het idee dat jij heel snel vindt dat dingen die bij dates besproken kunnen worden te privé zijn, of te dichtbij komen.
Ja snap'tquote:Op dinsdag 5 februari 2013 14:02 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Nouja je kan het doceren natuurlijkEn daar ben ik nu wel beetje mee aan het opletten bv.
Natuurlijk. Maar ik ben wel heel close met mijn familie, dus als zij mijn partner echt niet zouden mogen zou ik wel gaan twijfelen of hij dan wel goed bij mij paste, denk ik. Zowel schoonzus als zwager draaien prima mee in onze familie, en we zijn ook niet zo moeilijk, dus als dat al niet lukt zit er ergens iets niet goed, denk ik.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 14:02 schreef Yuki het volgende:
[..]
Het gaat er toch vooral om wat JIJ wil? Of ben ik dan te vrijgevochten ofzo?
Mijn reputatie achterhaalt mij wel... En anders maakt m'n date het van zelf snel meequote:Op dinsdag 5 februari 2013 14:01 schreef SilentChaos het volgende:
[..]
Precies
Je bent wie je bent en daar moet je niks aan veranderen, misschien kleine nuances, maar in de basis moet je gewoon eerlijk blijven aan jezelf.
Als een ander daar problemen mee heeft, nou ja even goede vrienden, maar dan is het van mijn kant gewoon klaar
Ik ben een open boek
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |