uit een ander topic, weet geen bron.quote:Alles is onderzocht, dus ook of iemand eerder valt op jou als je gedumpt bent, of als jij juist iemand aan de kant heeft gezet.
Bij dit onderzoek konden mannen en vrouwen kiezen of ze met je uit wilden als ze wisten dat je gedumpt was, of gedumpt had.
Als je een vrouw bent, kun je beter niet zeggen als je kort ervoor bent gedumpt. In onderzoek zijn mannen minder geïnteresseerd in een vrouw die aangeeft aan de kant te zijn gezet. Dat verlaagt je marktwaarde.
Moet je dan zeggen dat je zelf iemand aan de kant werd gezet? Nee dat al helemaal niet. Dat schrikt mannen af als ze moeten beoordelen of ze met je uit willen. Het beste is dus om rond de eerste kennismaking vaag te zijn hoe je vorige relatie afliep. Voor mannen is het simpeler. Je wordt voor nieuwe partners aantrekkelijker als jij degene bent die iemand aan de kant heeft gezet. (Dat moet je dus zeggen, ook als het omgekeerde het geval
ligt er aan waarvoor ze gedumpt is.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 11:44 schreef rival het volgende:
[..]
Maakt mij niet uit of een dame dumpt of is gedumpt eigenlijk.... denk ik.
goed punt.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 11:45 schreef Murdera het volgende:
[..]
ligt er aan waarvoor ze gedumpt is.
Moet.... inhouden....quote:Op dinsdag 5 februari 2013 11:49 schreef Silenus het volgende:
Maar als dat vaker gebeurt, dan is er dus gewoon wat met je.
Hier ben ik het mee eens. Noem het kortzichtig, maar als je op de 35e nog altijd single bent geweest en nooit iemand voor lang hebt kunnen binden, dan ben je gewoon niet interessant genoeg. Kan je wel heel veel excuses verzinnen, maar iemand die gewoon regelmatig buiten komt, komt gewoon vanzelf iemand tegen die past.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 12:02 schreef Murdera het volgende:
[..]
Moet.... inhouden....
NET ALS MENSEN DIE NOG NOOIT EEN RELATIE GEHAD HEBBEN.
ik roep bullpoep.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 12:09 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Hier ben ik het mee eens. Noem het kortzichtig, maar als je op de 35e nog altijd single bent geweest en nooit iemand voor lang hebt kunnen binden, dan ben je gewoon niet interessant genoeg. Kan je wel heel veel excuses verzinnen, maar iemand die gewoon regelmatig buiten komt, komt gewoon vanzelf iemand tegen die past.
Dat dusquote:Op dinsdag 5 februari 2013 12:13 schreef rival het volgende:
[..]
ik roep bullpoep.
jij zegt dat ze nooit iemand voor lang hebben kunnen binden..... maar je weet helemaal niet of dat kunnen of willen is geweest.
Juistquote:Op dinsdag 5 februari 2013 12:15 schreef Viking84 het volgende:
Ik vind het ook te weinig genuanceerd. Dus ik zou voorstellen dat we mensen gewoon zélf beoordelen op hun persoonlijkheid ipv op hun relatiestatus of al of niet gedumpt zijn.
Wat is dan het verschil? Als je het niet kan dan ligt het aan jou, als je het niet wilt dan ligt het ook aan jou. Bovendien ken ik niemand die van zijn 18e tot 35e bewust vrijgezel blijft en nooit de optie op een relatie openhoudt.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 12:13 schreef rival het volgende:
[..]
ik roep bullpoep.
jij zegt dat ze nooit iemand voor lang hebben kunnen binden..... maar je weet helemaal niet of dat kunnen of willen is geweest.
Dat zeg jij, dat je niet de juiste mensen tegenkomt. Of je bent te kieskeurig, of je presenteert een dikke vette afknapper na een tijd.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 12:15 schreef SilentChaos het volgende:
[..]
Dat dus
Ik kom ook altijd de verkeerde mensen tegen in m'n leven, als het om relaties gaat dan, betekent nog niet dat als ik dat tot m'n 35ste doe meteen tot kansloos bestempeld moet worden...
Ik snap wat je bedoelt ja, maar goed, kieskeurig ben ik idd omdat ik gewoon niet met minder genoegen wil nemen, dan maar alleenquote:Op dinsdag 5 februari 2013 12:19 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Wat is dan het verschil? Als je het niet kan dan ligt het aan jou, als je het niet wilt dan ligt het ook aan jou. Bovendien ken ik niemand die van zijn 18e tot 35e bewust vrijgezel blijft en nooit de optie op een relatie openhoudt.
We doen nu net alsof die enkele uitzondering die dat heel bewust ver van zich houdt een soort norm is.
[..]
Dat zeg jij, dat je niet de juiste mensen tegenkomt. Of je bent te kieskeurig, of je presenteert een dikke vette afknapper na een tijd.
Mijn ervaring is gewoon dat mensen die nooit relaties hebben weinig introspectief zijn. Noem het maar ongenuanceerd.
Laatst zaten we die carrièrebitches uit een documentaire hier nog af te zeiken omdat ze veel te kieskeurig zijn en karaktereigenschappen hebben waar geen vent voor zou vallen. Dat iedereen zichzelf nu komt verdedigen is wat mij betreft hetzelfde als dat iedereen zichzelf een goede chauffeur vindt, maar wel van mening is dat een groot deel van de weggebruikers bestaat uit idioten.
Heb genoeg relaties gehad.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 12:20 schreef Viking84 het volgende:
Ik vind het wel typisch dat iedereen die het nu niet eens is met de stelling het type persoon is dat in de stelling aangesproken wordt. Dus ik hoop dat er ook nog mensen zijn die al vele relaties achter de rug hebben en het desondanks toch met ons eens zijn
.
"Niet kieskeurig zijn" is niet altijd settelen voor een afdankertje die niemand anders wilquote:Op dinsdag 5 februari 2013 12:21 schreef SilentChaos het volgende:
[..]
Ik snap wat je bedoelt ja, maar goed, kieskeurig ben ik idd omdat ik gewoon niet met minder genoegen wil nemen, dan maar alleen
En als een vrouw dat heeft dan hou ik afstand.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 12:21 schreef SilentChaos het volgende:
[..]
Ik snap wat je bedoelt ja, maar goed, kieskeurig ben ik idd omdat ik gewoon niet met minder genoegen wil nemen, dan maar alleen
Ik ookquote:
Het komt op mij wel over als een soort van misplaatste arrogantie. "Alleen het beste voor mij en anders flikker je maar op". Als vrouwen zo'n houding hebben ben ik er ook snel klaar mee. Natuurlijk is het goed als je jezelf geweldig vindt, maar dat "anders blijf ik liever alleen" klinkt teveel als my way or the highway. Niet erg aantrekkelijk, vind ik. Bovendien wordt die soep vaak niet zo heet gegeten als puntje bij paaltje komt.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 12:23 schreef Murdera het volgende:
[..]
En als een vrouw dat heeft dan hou ik afstand.
Niet dat ik de relatieexpert ben, maar is dat laatste niet een beetje het probleem? Een overgeromatiseerd beeld? Mijn beste relaties blijken altijd de relaties te zijn met mensen waarvan ik niet op het eerste gezicht helemaal in katzwijm viel. De vrouwen op wie ik direct stapelverliefd ben geweest zijn altijd weer snel verdwenen.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 12:25 schreef Viking84 het volgende:
Bij mij is het niet zozeer kieskeurig zijn, maar het missen van een klik. Dan kan ik m'n eisen wel gaan aanpassen, maar als ik daarmee de kans op een klik verklein, dan heeft dat weinig nut.
Ik wil een vrouw tegenkomen op straat, elkaar in de ogen kijken en weten: dit is het. En dan in slow motion met violenmuziek eronder naar elkaar toe rennen![]()
.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |