Fix itquote:Op dinsdag 5 februari 2013 01:13 schreef Pino112 het volgende:
Waarom staat Snow Leopard nog in de OP eigenlijk?
En de iPhone 4S en 5 en de iPad Mini missen nog.
Grapjequote:
iCloud tabbladen?quote:Op dinsdag 5 februari 2013 12:21 schreef AnneX het volgende:
Sorry blow...weet ik niet .
Ben wel benieuwd naar het symbool linksboven op je screenprint - de vierde van rechts: het wolkje.
Waar staat dat voor?
Dat is iCloud. Zo kun je tussen verschillende apparaten je bookmakers/geschiedenis synchroniseren in iTunes.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 12:21 schreef AnneX het volgende:
Sorry blow...weet ik niet .
Ben wel benieuwd naar het symbool linksboven op je screenprint - de vierde van rechts: het wolkje.
Waar staat dat voor?
Omdat 2013.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 14:13 schreef o.us het volgende:
Is er echt geen mogelijkheid om PowerPC apps te draaien op Mountain Lion?Waarom is dat eigenlijk zo
Thx Fred en Dimens !quote:Op dinsdag 5 februari 2013 12:23 schreef Dimens het volgende:
[..]
Dat is iCloud. Zo kun je tussen verschillende apparaten je bookmakers/geschiedenis synchroniseren in iTunes.
Lekker NCSettings gebruiken. Als je in Safe Mode vast zit heb je iets geinstalleerd dat malfunctioneertquote:Op dinsdag 5 februari 2013 15:00 schreef blow... het volgende:
Eigenlijk was de vraag hoe ik SBSettings weer recht krijg![]()
Trouwens, ik kom na vaak herstarten toch niet uit safe mode. Hoe moet dat?
tevens:
http://www.icreatemagazin(...)opese-winkels/63980/
waar is apple mee bezig![]()
Ik heb alles verwijderd maar kom er niet uitquote:Op dinsdag 5 februari 2013 15:10 schreef GeeftJeEnergie het volgende:
[..]
Lekker NCSettings gebruiken. Als je in Safe Mode vast zit heb je iets geinstalleerd dat malfunctioneert
Nagaan wat je recentelijk geinstalleerd hebt, en dat eraf gooienquote:Op dinsdag 5 februari 2013 15:16 schreef blow... het volgende:
[..]
Ik heb alles verwijderd maar kom er niet uit![]()
Hoe moet dat?
Ik heb alles erafquote:Op dinsdag 5 februari 2013 15:23 schreef GeeftJeEnergie het volgende:
[..]
Nagaan wat je recentelijk geinstalleerd hebt, en dat eraf gooien
En nog kom je niet uit safe mode?quote:
nee.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 16:06 schreef GeeftJeEnergie het volgende:
[..]
En nog kom je niet uit safe mode?
Dan zou ik lekker herstellen en opnieuw jailbreakenquote:
Is al gelukt, dankje.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 16:14 schreef GeeftJeEnergie het volgende:
[..]
Dan zou ik lekker herstellen en opnieuw jailbreaken
Er is maar één jailbreak op dit moment, Evasi0n inderdaadquote:Op dinsdag 5 februari 2013 19:12 schreef 0wen het volgende:
Ik ga m'n iPod 5 ook maar eens van een jailbreak voorzien
Ik gebruikte altijd redsn0w, maar deze loop nog achter en heeft (volgens mij) geen jailbreak.
Welke jailbreak raden jullie mij hier aan? die van evasi0n?
Als het niet lukt, laat het me maar wetenquote:
Volgens mij kan je snow Leopard installeren via virtualbox en vanuit daar wel starten. Ik weet niet of het genoeg is om Sims te spelen. Sneller/beter kan het niet.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 14:13 schreef o.us het volgende:
Is er echt geen mogelijkheid om PowerPC apps te draaien op Mountain Lion?Waarom is dat eigenlijk zo
vSharequote:Op dinsdag 5 februari 2013 20:13 schreef 0wen het volgende:
Poosje niet meer met jailbreak gewerkt, maar het is gelukt.
Ik lees dat installous + source gestopt is, is daar een alternatief voor?
Ik moet op één of andere manier m'n whatsapp werkend krijgen op iPod, de whatspad tweak is already installed
Mg ik een screentje van al je sources? Ik ben er een aantal kwijt....quote:Op dinsdag 5 februari 2013 20:13 schreef 0wen het volgende:
Poosje niet meer met jailbreak gewerkt, maar het is gelukt.
Ik lees dat installous + source gestopt is, is daar een alternatief voor?
Ik moet op één of andere manier m'n whatsapp werkend krijgen op iPod, de whatspad tweak is already installed
Heb je een foto? Ben wel erg benieuwdquote:Op dinsdag 5 februari 2013 01:31 schreef DaMook het volgende:
[..]
Grapje.
Mijn setup nu is wel gaaf trouwens. Thunderbolt scherm en mbp met ssd, werkt supersnel
. Twelvesouthstand en los apple tb en trackpad maken het af
.
Dankjequote:Op dinsdag 5 februari 2013 20:20 schreef 0wen het volgende:
tadaa!
[ afbeelding ]
zoals je ziet heb ik appcake, ben benieuwd!
Uhuh, bij mij ookquote:Op dinsdag 5 februari 2013 20:25 schreef 0wen het volgende:
Rommel die appcake, crasht steeds, blegh
Iemand alternatief?
ik zal vshare eens bekijken.
Het kopen misschien? WhatsApp is fucking goedkoop man.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 20:54 schreef 0wen het volgende:
Eindelijk binnen,
Maar euh hier loopt iets niet helemaal lekker:
[ afbeelding ]
Krijg nu melding dat bron verandert of missend is.
installous
app cake
vShare
Iemand nog een tipje? m'n meisje begint al te sms'en![]()
Maar werkt niet op een iPodquote:Op dinsdag 5 februari 2013 20:55 schreef o.us het volgende:
[..]
Het kopen misschien? WhatsApp is fucking goedkoop man.
*foto weer offline gehaald.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 20:23 schreef Crientj het volgende:
[..]
Heb je een foto? Ben wel erg benieuwd
quote:Op dinsdag 5 februari 2013 21:02 schreef DaMook het volgende:
[..]Fucking mooiSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Feyenoord Rotterdam
Dat is zo, heb er lang over getwijfeld, maar uiteindelijk de knoop doorgehakt, camera, speakers en design en de thunderbolt/stroom aansluitingen, is gewoon een desktop zo. Kan er weer minstens 5 jaar mee vooruit zoquote:Op dinsdag 5 februari 2013 21:04 schreef o.us het volgende:
Alleen jammer dat die Cinema Display zo verrekte duur is.
quote:Op dinsdag 5 februari 2013 21:02 schreef DaMook het volgende:
[..]Nice! Alleen is je dock niet wat klein?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Groot genoegquote:Op dinsdag 5 februari 2013 21:09 schreef Crientj het volgende:
[..]
Nice! Alleen is je dock niet wat klein?
Enige wat ik merk is dat de vensters verplaatst zijn als ik de mbp gebruikt heb zonder het schermquote:Op dinsdag 5 februari 2013 21:12 schreef blow... het volgende:
Als ik mijn MBP aansluit op zo'n acd loopt mijn dock van links naar rechts
Kost je veel tijd. Opnieuw jailbreaken is sneller. Heb er jammergenoeg ervaring meequote:Op dinsdag 5 februari 2013 21:05 schreef blow... het volgende:
Wie heeft een manier om de modmyi.com source toe te voegen?
Oke bedanktquote:Op dinsdag 5 februari 2013 21:32 schreef GeeftJeEnergie het volgende:
[..]
Kost je veel tijd. Opnieuw jailbreaken is sneller. Heb er jammergenoeg ervaring mee
Anders moet je met iFile bestandjes aan gaan passenquote:Op dinsdag 5 februari 2013 21:52 schreef blow... het volgende:
[..]
Oke bedankt![]()
Wel irrirant, maarja backup maak ik elke dag, herstellen duurt even maar jailbreaken is 5 minuten.
niet.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 22:13 schreef 0wen het volgende:
Hoe kan ik nou m'n via iTunes gekochte whatsapp op m'n iPodje gooien,
iFunBox denkt dat de app illegaal is etc
Opnieuw dusquote:Op dinsdag 5 februari 2013 21:53 schreef GeeftJeEnergie het volgende:
[..]
Anders moet je met iFile bestandjes aan gaan passen
Ligt eraan hoe gevoelig jij bent voor het placebo-effect.quote:Op woensdag 6 februari 2013 00:08 schreef DenS het volgende:
Inmiddels mijn SSD geïnstalleerd, WAT EEN SNELHEID!
Heeft trouwens dit veel nut? http://blog.alutam.com/20(...)ion-for-ssd/#noatime
Nja, zat het meer even door te lezen. Zo heb ik inderdaad de local TimeMachine nu uitgeschakeld en ook de Sudden Motion Sensor (heeft toch geen nut meer). Nu bezig met SmartSleep weer te installeren, die ontwijkt Hibernate al voor mijquote:Op woensdag 6 februari 2013 00:11 schreef blow... het volgende:
[..]
Ligt eraan hoe gevoelig jij bent voor het placebo-effect.
Ik geloof er niet in. Zeker over TRIM zijn veel tegensprekende dingen te vinden.quote:Op woensdag 6 februari 2013 00:13 schreef DenS het volgende:
[..]
Nja, zat het meer even door te lezen. Zo heb ik inderdaad de local TimeMachine nu uitgeschakeld en ook de Sudden Motion Sensor (heeft toch geen nut meer). Nu bezig met SmartSleep weer te installeren, die ontwijkt Hibernate al voor mijMaar dacht, laat ik het gewoon vragen!
Heb je OS X fresh geinstalleerd of gecloned?quote:Op woensdag 6 februari 2013 00:08 schreef DenS het volgende:
Inmiddels mijn SSD geïnstalleerd, WAT EEN SNELHEID!
Heeft trouwens dit veel nut? http://blog.alutam.com/20(...)ion-for-ssd/#noatime
Heb TRIM inmiddels wel geactiveerd. Wat zijn de nadelen dan?quote:Op woensdag 6 februari 2013 00:18 schreef blow... het volgende:
[..]
Ik geloof er niet in. Zeker over TRIM zijn veel tegensprekende dingen te vinden.
Freshquote:Op woensdag 6 februari 2013 00:21 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Heb je OS X fresh geinstalleerd of gecloned?
JBquote:Op woensdag 6 februari 2013 09:33 schreef 0wen het volgende:
Gaat weer lekker in het cydia wereldje -.-
[ afbeelding ]
Samsung 840 Pro 128gb.quote:Op woensdag 6 februari 2013 08:39 schreef yupyup het volgende:
TRIM is bij de nieuwe generatie SSD niet meer nodig.
Welke SSD heb je geplaatst?
quote:Op woensdag 6 februari 2013 09:43 schreef 0wen het volgende:
[..]
JB!![]()
![]()
![]()
Eindelijk uit de virtuele Apple gevangenis ontsnapt.
AAAAAAH VIRTUELE APPLE WERELD!!!!!!!quote:Op woensdag 6 februari 2013 09:43 schreef 0wen het volgende:
[..]
JB!![]()
![]()
![]()
Eindelijk uit de virtuele Apple gevangenis ontsnapt.
quote:Op woensdag 6 februari 2013 09:52 schreef 0wen het volgende:
Om 8:00 was m'n battery 100% en nu (2 uurtjes later) 62%
En heb maar een paar minuutjes lopen whatsappen, zou het aan evasi0n liggen?
quote:
Kan ik er beter door bellen dan?quote:Op woensdag 6 februari 2013 10:05 schreef 0wen het volgende:
D'r gaat een wereld voor je open als je een JB'tje hebt,
Allemaal handige tweaks die apple nog genialer maken
Je kunt er beter volledig gebruik maken van de stroom die je accu biedt.quote:
?quote:Op woensdag 6 februari 2013 10:28 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Je kunt er beter volledig gebruik maken van de stroom die je accu biedt.
Immers: wat heb je aan een accu die twee dagen mee gaat als je 'm toch iedere dag aan de oplader hangt? Kun je er maar beter gebruik van maken!
Dat probeerde ik ook (maar dan enigszins sarcastisch) te zeggen ja. Zonder jailbreak haal je twee dagen, met jailbreak 1 dag. Maar waarom zou je meer nodig hebben als die toch elke dag aan de lader hangt.quote:Op woensdag 6 februari 2013 10:33 schreef Estolan het volgende:
[..]
?
Ik lees vaker dat na een JB accurduur korter is dan zonder JB
Zoetjequote:Op woensdag 6 februari 2013 14:06 schreef no1uknow het volgende:
Dit vind ik toch wel leuk aan jailbreaken, kleine subtiele tweaks
[ afbeelding ]
Ohja dat heb ik op mijn Nexus 4.quote:Op woensdag 6 februari 2013 14:06 schreef no1uknow het volgende:
[ afbeelding ]
Ik twijfel nog, geen idee wat het beste is...quote:Op woensdag 6 februari 2013 14:43 schreef Pino112 het volgende:
Zo, SSD zit erin.
Hebben jullie de gehele user folder gewijzigd naar een plek op de HDD of hebben jullie gebruik gemaakt van symbolic links?
Zet TRIM nu eens uit en kijk dan wat voor bericht je krijg.quote:
Welke is dat ?quote:Op woensdag 6 februari 2013 14:06 schreef no1uknow het volgende:
[ afbeelding ]
Ik heb hem gewoon gekloond naar de ssd.quote:Op woensdag 6 februari 2013 14:43 schreef Pino112 het volgende:
Zo, SSD zit erin.
Hebben jullie de gehele user folder gewijzigd naar een plek op de HDD of hebben jullie gebruik gemaakt van symbolic links?
Tja, dat is zo, vind het jammer dat die functies er niet standaard in zitten. Maakt het een stuk mooier en je kunt veel meer persoonlijke touch eraan geven.quote:Op woensdag 6 februari 2013 14:06 schreef no1uknow het volgende:
[ afbeelding ]
KLB / Kut Apple met je updatequote:Op woensdag 6 februari 2013 22:50 schreef remlof het volgende:
[ afbeelding ]
Wat is deze?
Heeft iemand hier van spontane crashes van z'n MBA last gehad?
heb ik al een paar keer gedaanquote:Op woensdag 6 februari 2013 23:33 schreef OverRated het volgende:
Je kunt altijd nog de homebutton en powerbutton een tijdje tegelijkertijd ingedrukt houden.
Maar wat doe je precies? Backup terugzetten, iOS updaten?quote:Op woensdag 6 februari 2013 23:34 schreef blow... het volgende:
[..]
heb ik al een paar keer gedaan.
probleem is dat hij niets doet de vlogende poging...
backup terugzetten om opnieuw te jailbreaken.quote:Op woensdag 6 februari 2013 23:36 schreef OverRated het volgende:
[..]
Maar wat doe je precies? Backup terugzetten, iOS updaten?
niet slecht, zit allemaal overlaadbeveiliging op de nieuwe li-ion accu'squote:Op woensdag 6 februari 2013 23:38 schreef SecretStoryWous het volgende:
Heb pas een nieuwe macbook. Weet iemand toevallig of het slecht voor de accu is als je de laptop de hele nacht oplaad?
Oh, dan weet ik het niet. Helemaal herstellen denk ik, 6.1 opnieuw er op zetten en daarna proberen je back-up terug te zetten.quote:Op woensdag 6 februari 2013 23:37 schreef blow... het volgende:
[..]
backup terugzetten om opnieuw te jailbreaken.
net weer opnieuw geprobeerd en kreeg ook die appel met voortgangbalkje te zien.
Mijn MacBook zit praktisch altijd aan de oplader. Voorkomt onnodige laadcycli. Klap hem altijd dicht als ik klaar ben, dan kan ik de volgende keer zo weer verder.quote:Op woensdag 6 februari 2013 23:38 schreef SecretStoryWous het volgende:
Heb pas een nieuwe macbook. Weet iemand toevallig of het slecht voor de accu is als je de laptop de hele nacht oplaad?
Oke, bedankt!quote:Op woensdag 6 februari 2013 23:39 schreef blow... het volgende:
[..]
niet slecht, zit allemaal overlaadbeveiliging op de nieuwe li-ion accu's
Ja, maar gelukkig is je laptop slim genoeg om te stoppen met opladen als die vol isquote:Op woensdag 6 februari 2013 23:38 schreef SecretStoryWous het volgende:
het herstellen lukte nietquote:Op woensdag 6 februari 2013 23:40 schreef OverRated het volgende:
[..]
Oh, dan weet ik het niet. Helemaal herstellen denk ik, 6.1 opnieuw er op zetten en daarna proberen je back-up terug te zetten.
Je kunt het ook wel eens met een andere computer proberen. Heeft bij mij al talloze iTunes/update/herstel problemen opgelost. Kutprogramma, altijd errors en problemenquote:Op woensdag 6 februari 2013 23:41 schreef blow... het volgende:
[..]
het herstellen lukte niet
bedankt iig
ik herstel vanaf de ipad, anders moet hij eerst software downen en kan ik geen icloud gebruikenquote:Op woensdag 6 februari 2013 23:43 schreef OverRated het volgende:
[..]
Je kunt het ook wel eens met een andere computer proberen. Heeft bij mij al talloze iTunes/update/herstel problemen opgelost. Kutprogramma, altijd errors en problemen
Oh ja, die ellende heb je nu ook. Verschil tussen iCloud en iTunes back-ups.quote:Op woensdag 6 februari 2013 23:45 schreef blow... het volgende:
[..]
ik herstel vanaf de ipad, anders moet hij eerst software downen en kan ik geen icloud gebruiken
nu maar cancelen.
Ah kijk, dat staat inderdaad ook bij mij. Ook nu de Trim Enabler uitstaat, staat via systeeminfo dat trim aan staat. Dus staat blijkbaar standaard aan! Handigquote:Op woensdag 6 februari 2013 21:56 schreef yupyup het volgende:
[..]
Zet TRIM nu eens uit en kijk dan wat voor bericht je krijg.
Bij mijn Samsung 830 kwam het volgende:
[ afbeelding ]
Dus TRIM hoeft niet aan.
Als hij vol zit heb je toch al een cyclus? En de tijd dat hij standby staat als je hem vervoert verbruikt hij ook gewoon batterij waardoor de eerstvolgende keer aan de lader ook gewoon weer een cyclus erbij is. Niet echt handigquote:Op woensdag 6 februari 2013 23:40 schreef OverRated het volgende:
[..]
Oh, dan weet ik het niet. Helemaal herstellen denk ik, 6.1 opnieuw er op zetten en daarna proberen je back-up terug te zetten.
[..]
Mijn MacBook zit praktisch altijd aan de oplader. Voorkomt onnodige laadcycli. Klap hem altijd dicht als ik klaar ben, dan kan ik de volgende keer zo weer verder.
Ik verplaats hem nauwelijks, dus hij komt bijna nooit van de lader af. ik weet niet of 2% bijladen ook als cyclus geteld wordt, maar zal in ieder geval beter zijn dan de batterij volledig leeg laten lopen en weer opladen.quote:Op donderdag 7 februari 2013 00:32 schreef o.us het volgende:
[..]
Als hij vol zit heb je toch al een cyclus? En de tijd dat hij standby staat als je hem vervoert verbruikt hij ook gewoon batterij waardoor de eerstvolgende keer aan de lader ook gewoon weer een cyclus erbij is. Niet echt handig
Altijd op de lader is ook gaar voor je batterij. Het beste is: altijd netstroom en een keer per maand helemaal leeg laten lopen en laden. Hiermee wordt de capaciteit intact gehouden.quote:Op donderdag 7 februari 2013 00:43 schreef OverRated het volgende:
[..]
Ik verplaats hem nauwelijks, dus hij komt bijna nooit van de lader af. ik weet niet of 2% bijladen ook als cyclus geteld wordt, maar zal in ieder geval beter zijn dan de batterij volledig leeg laten lopen en weer opladen.
Je hebt ook mensen die hun laptop altijd puur op de accu gebruiken (ook thuis). Volgens mij is dat ding dan heel snel gaar![]()
Ik heb trouwens nog een MBP met zo'n makkelijk verwisselbare accu, dus ik kan er wel 1 extra op eBay kopen. Handig voor wat extra power onderweg. Bedenk ik me net. Even kijken wat zo'n ding kost.
Dat is in elk geval beter dan 'm altijd aan de lader gebruiken. Wat gohan16 al zegt: minstens één keer per maand helemaal ontladen en volledig opladen.quote:Op donderdag 7 februari 2013 00:43 schreef OverRated het volgende:
[..]
Ik verplaats hem nauwelijks, dus hij komt bijna nooit van de lader af. ik weet niet of 2% bijladen ook als cyclus geteld wordt, maar zal in ieder geval beter zijn dan de batterij volledig leeg laten lopen en weer opladen.
Je hebt ook mensen die hun laptop altijd puur op de accu gebruiken (ook thuis). Volgens mij is dat ding dan heel snel gaar![]()
Ik heb trouwens nog een MBP met zo'n makkelijk verwisselbare accu, dus ik kan er wel 1 extra op eBay kopen. Handig voor wat extra power onderweg. Bedenk ik me net. Even kijken wat zo'n ding kost.
Als je accu 50% is en je laad hem op, dan heb je een have cyclus. Een keer compleet opladen is een cyclus. Dus telkens 2% bijladen duurt het heel lang voor je een cyclus hebt.quote:Op donderdag 7 februari 2013 00:32 schreef o.us het volgende:
[..]
Als hij vol zit heb je toch al een cyclus? En de tijd dat hij standby staat als je hem vervoert verbruikt hij ook gewoon batterij waardoor de eerstvolgende keer aan de lader ook gewoon weer een cyclus erbij is. Niet echt handig
quote:
quote:Op donderdag 7 februari 2013 07:34 schreef gohan16 het volgende:
[..]
Altijd op de lader is ook gaar voor je batterij. Het beste is: altijd netstroom en een keer per maand helemaal leeg laten lopen en laden. Hiermee wordt de capaciteit intact gehouden.
Dat doe ik altijd wel ja. 1 keer in de maand helemaal leeg laten lopen en weer opladen. Maar constant leeg laten lopen en weer opladen is echt niet beter dan constant aan de netstroomquote:Op donderdag 7 februari 2013 08:25 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Dat is in elk geval beter dan 'm altijd aan de lader gebruiken. Wat gohan16 al zegt: minstens één keer per maand helemaal ontladen en volledig opladen.
Nee, maar de capaciteit neemt af als je de batterij niet gebruikt. De elektronen moeten 'in beweging' blijven. Dus een batterij op 100% laten is niet goed.quote:Op donderdag 7 februari 2013 11:40 schreef OverRated het volgende:
[..]
[..]
Dat doe ik altijd wel ja. 1 keer in de maand helemaal leeg laten lopen en weer opladen. Maar constant leeg laten lopen en weer opladen is echt niet beter dan constant aan de netstroomBatterij blijft dan gewoon vol.
Daar zijn mijn "indianenverhalen" op gebaseerdquote:Op donderdag 7 februari 2013 12:38 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
http://www.apple.com/nl/batteries/ en http://www.apple.com/nl/batteries/notebooks.html
Zonder indianenverhalen.
Ik had het niet specifiek over jou.quote:Op donderdag 7 februari 2013 13:07 schreef gohan16 het volgende:
[..]
Daar zijn mijn "indianenverhalen" op gebaseerd
quote:Op donderdag 7 februari 2013 13:12 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Ik had het niet specifiek over jou.
omdat ie dan het externe beeldscherm negeert en gaat slapen zoals gebruikelijk wanneer je een MacBook dichtklapt. Caffeine is een tool om dit te omzeilen.quote:Op donderdag 7 februari 2013 17:34 schreef J.Appleseed het volgende:
Iemand een idee waarom mijn MacBook in slaapstand gaat als ik mijn extern beeldscherm uitzet? Normaal gezien zou 'ie dan door moeten gaan met waar 't ding ook mee bezig is.
MacBook Pro (8,1) zit in 'n BookArc (dus clamshell mode) met volgende verbindingen: MagSafe, ethernet, MiniDisplayPort/Thunderbolt-HDMI, USB externe HDD, USB BassJump.
Extern beeldscherm is een LG IPS237L (zoals eerder gezegd via HDMI aangesloten) mocht dat helpen.
Als ik muziek aanzet o.i.d. en het beeldscherm uit, gaat de muziek nog een halve minuut o.i.d. door en dan stopt 'ie. Dan neem ik aan dat de laptop in slaapstand gaat.
Netjes! Voor 450 euro heb je doorgaans een redelijk recente (2010) MacBook dus dat is een heel mooie dealquote:Op vrijdag 8 februari 2013 09:48 schreef Blistering het volgende:
Morgen koop ik de MBA 13'' late 2010 over van een vriend van me, ding heeft 115 cycles en 92% battery en is nog in perfecte staat (d.w.z. krasloos). Prijs: 450,- Vriendenprijsje![]()
Heb ik eindelijk m'n macbook zonder er de volle pond voor te betalen
Bedoel je doorgaans geen recent model?quote:Op vrijdag 8 februari 2013 10:52 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Netjes! Voor 450 euro heb je doorgaans een redelijk recente (2010) MacBook dus dat is een heel mooie deal
Zit er wel een beetje genoeg RAM in? De meeste 2010 modellen hebben volgens mij 2GB. 4GB was een optie maar een vrij dure, uiteraard.
Mja, ik heb het verkeerd verwoord. Vanuit MacBook-perspectief is de 2010 het meest recente model (de witte unibody bedoel ik dan), maar vanuit Mac-perspectief is 2010 natuurlijk niet meer al te recent.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 11:05 schreef Blistering het volgende:
[..]
Bedoel je doorgaans geen recent model?
En ja, zit 4 gig ram in
Inderdaad!quote:Op vrijdag 8 februari 2013 11:07 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Mja, ik heb het verkeerd verwoord. Vanuit MacBook-perspectief is de 2010 het meest recente model (de witte unibody bedoel ik dan), maar vanuit Mac-perspectief is 2010 natuurlijk niet meer al te recent.
Wat betreft de MacBook Air krijg je voor 450 euro tegenwoordig een 2008/2009 model inderdaad
4GB RAM is netjes, kan 'ie met 10.9 ook zeker nog goed mee (als die de C2D-processors nog ondersteunt)
Via berichtgeving aanzetten. WhatsPad.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 22:14 schreef blow... het volgende:
2 vraagjes.
Ik heb NCSettings geinstalleerd maar kan hem niet oproepen. Hij staat wel bij de settings op de ipad maar ik heb geen idee hoe ik hem gebruik.
Vraag 2: hoe hebben jullie whatsapp op jullie ipad of ipod gekregen?
Dankje.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 22:17 schreef GeeftJeEnergie het volgende:
[..]
Via berichtgeving aanzetten. WhatsPad.
Gewoon WhatsPadquote:
Kan dat naar een ipad?quote:Op vrijdag 8 februari 2013 22:23 schreef GeeftJeEnergie het volgende:
[..]
Gewoon WhatsPad
Oh, gewoon WhatsApp syncen
quote:
Ik zeg toch dat je WhatsPad ook eerst moet installerenquote:
ooh okequote:Op vrijdag 8 februari 2013 22:35 schreef GeeftJeEnergie het volgende:
[..]
Ik zeg toch dat je WhatsPad ook eerst moet installeren
Ja ik. Heb nergens last van, buiten het feit dat het draaien vanaf SSD zorgt voor een huge CPU-% en dus gaat blazen (VMWare Fusion).quote:Op zaterdag 9 februari 2013 12:03 schreef Iwanius het volgende:
Nog mensen hier die op hun MBP Windows 8 draaien onder OSX 10.8.xxx?
Ik lees vooral heel veel klachten (zo links en rechts) en eerlijkheidshalve
heb ik nergens last van dan dat het allemaal prima werkt.
Ik twijfel nog of ik alsnog Windows XP Pro SP3 ook nog zal installeren.
Alleen Windows 8 is even wennen als je de vorige edities hebt gehad.
Ik heb geen probleem met VMWare op mijn SSDquote:Op zaterdag 9 februari 2013 12:05 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Ja ik. Heb nergens last van, buiten het feit dat het draaien vanaf SSD zorgt voor een huge CPU-% en dus gaat blazen (VMWare Fusion).
Ligt eraan, de mijne zit al na 150 cycles rond de 80%. Soms eronder, soms erboven. Maar ik heb gewoon een slechte accu (hoewel $%^& IVIZI moeilijk doet over het vervangen ervan).quote:Op zaterdag 9 februari 2013 13:09 schreef o.us het volgende:
Vanaf hoeveel volledige cycles wordt de accu echt kut?
En je VM-file staat ook op SSD? Raar dan. Zo nog maar eens proberen.quote:Op zaterdag 9 februari 2013 13:07 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Ik heb geen probleem met VMWare op mijn SSD
Gebruik versie 5.0.2 met Windows 8 Professional.
Trouwens, iemand een idee hoe ik retina graphics ga kunnen ontwerpen vanaf mijn non-retina Mac? En dan gaat het vooral over screenshots e.d. die haarscherp moeten zijn.
Werk op het moment samen met een bedrijf dat een nieuwe Mac dienst wil lanceren in vrij korte tijd... en ik moet mijn werk in een paar dagen afkrijgen.
Heb al een vriend met een retina MacBook gecontacteerd, maar of die tijd gaat hebben (i.v.m. carnaval) is maar de vraag
Ja, ik heb mijn HDD vervangen door een SSD dus dat is de enige schijf waar 'ie op kàn staan.quote:Op zaterdag 9 februari 2013 13:11 schreef Pino112 het volgende:
[..]
En je VM-file staat ook op SSD? Raar dan. Zo nog maar eens proberen.
Heb je W8 geïnstalleerd toen je nog op HDD werkte of later pas?
Ah ja, ik heb dual setup (HDD in OptiBay), en juist die combinatie schijnt problemen te geven.quote:Op zaterdag 9 februari 2013 13:11 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Ja, ik heb mijn HDD vervangen door een SSD dus dat is de enige schijf waar 'ie op kàn staan.
En toen heb ik ook een clean install gedaan dus
Dat zou heel goed kunnen ja. Hoe groot is je SSD? Je zou nl. kunnen overwegen enkele tientallen gigabytes op te geven voor die VM image... komt je performance ook nog eens ten goede ookquote:Op zaterdag 9 februari 2013 13:13 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Ah ja, ik heb dual setup (HDD in OptiBay), en juist die combinatie schijnt problemen te geven.
128GB. Maar dat is dus het rare, ik heb die VM-image op m'n SSD gehad en dat gaf problemen.quote:Op zaterdag 9 februari 2013 13:16 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Dat zou heel goed kunnen ja. Hoe groot is je SSD? Je zou nl. kunnen overwegen enkele tientallen gigabytes op te geven voor die VM image... komt je performance ook nog eens ten goede ook
Ohquote:Op zaterdag 9 februari 2013 13:19 schreef Pino112 het volgende:
[..]
128GB. Maar dat is dus het rare, ik heb die VM-image op m'n SSD gehad en dat gaf problemen.
Volgens topics op forum van VMWare komt dat doordat ik een SSD heb en een HDD op de plek vd Superdrive. Raar he
Op HDD werkt wel ja maar dat is langzamerquote:Op zaterdag 9 februari 2013 13:22 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Oh
Dan zou ik het eens op de HDD proberen, of staat 'ie daar nu en geeft 'ie daar ook problemen?
Waarom maak je trouwens van je HDD/SSD combo geen Fusion Drive?
https://www.google.com/search?client=safari&rls=en&q=color&ie=UTF-8&oe=UTF-8#hl=en&safe=off&client=safari&tbo=d&rls=en&sclient=psy-ab&q=color+profile+windows&oq=color+profile+windows&gs_l=serp.3..0l3j0i30.7584.12556.0.12696.18.17.1.0.0.1.1336.3407.0j2j5j5-1j0j1.9.0.les%3B..0.0...1.1.2.serp.X-YvmDCHnbw&pbx=1&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.r_cp.r_qf.&bvm=bv.42080656,d.d2k&fp=1b16fd707cc74258&biw=1280&bih=738quote:Op zaterdag 9 februari 2013 15:34 schreef TwyLight het volgende:
Iemand die weet hoe ik de kleurweergave in Windows net zo krijg als in OS X? Zit hier op een iMac en als ik OS X gebruik zijn de kleuren veel beter. In Bootcamp (Windows dus) zijn de kleuren een stuk slechter. Vooral merkbaar in VLC als ik een video bekijk. De zwarte balken zijn dan heel faal en grijs.
Wat?quote:Op zaterdag 9 februari 2013 15:39 schreef n8n het volgende:
[..]
beetje lame dat je nu niet direct google links kan kopiëren in safari als het als standaard zoekmachine is ingesteld.
Van die dmg een bootable usb-stick maken: http://blogchampion.com/2(...)package-in-mac-os-x/quote:Op zaterdag 9 februari 2013 15:37 schreef Topicspace het volgende:
Mijn MBA 2009 is geupdate naar 10.8.2 maar werkt ontzettend traag. Nu wil ik downgraden maar ik heb geen originele cd's en daarbij kan ik die er niet in stoppen (air namelijk).
Nu dacht ik download ik een DMG op PB maar ik krijg een "verboden" teken door de install file aangezien er een nieuwe versie op staat.
Hoe kan ik dit nu het beste aanpakken?
als je zoekt in google komt de tekst waar je op zoekt in de adresbalk te staan. zodoende kan je niet de URL maar alleen de tekst kopiëren. Had net de share functie van safari nodig voor de link.quote:
Kopieer en plak die tekst eensquote:Op zaterdag 9 februari 2013 15:47 schreef n8n het volgende:
[..]
als je zoekt in google komt de tekst waar je op zoekt in de adresbalk te staan. zodoende kan je niet de URL maar alleen de tekst kopiëren. Had net de share functie van safari nodig voor de link.
[ afbeelding ]
Komt mede omdat je VLC gebruikt. VLC was in 2005 een leuke mediaspeler omdat het toentertijd alles afspeelde maar tegenwoordig kan het niet op tegen betere mediaspelers zoals XBMC of MPC-HC.quote:Op zaterdag 9 februari 2013 15:34 schreef TwyLight het volgende:
Iemand die weet hoe ik de kleurweergave in Windows net zo krijg als in OS X? Zit hier op een iMac en als ik OS X gebruik zijn de kleuren veel beter. In Bootcamp (Windows dus) zijn de kleuren een stuk slechter. Vooral merkbaar in VLC als ik een video bekijk. De zwarte balken zijn dan heel faal en grijs.
verrekquote:Op zaterdag 9 februari 2013 15:50 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Kopieer en plak die tekst eens
Dat gebogen glas lijkt me wel gaaf, maar ik ga hem niet halen.quote:Op maandag 11 februari 2013 09:24 schreef remlof het volgende:
iWatch, anyone?
http://www.volkskrant.nl/(...)kt-aan-horloge.dhtml
Hoe kan ik deze tweaks instellen? SBSettings?quote:Op woensdag 6 februari 2013 14:06 schreef no1uknow het volgende:
[ afbeelding ]
Even gecheckt: hij bestaat niet meer. Je moet nu inloggen via Surfspot en dan naar de partner store gaan. Belooft kortingen van 8-10% afhankelijk van je instelling, via de TU Delft krijg je nog maar 8%.quote:Op maandag 11 februari 2013 11:16 schreef Xilantof het volgende:
Heeft iemand een nieuw, werkend, linkje naar de TU Apple Store? Die in de OP is kapot.
NCSettings.quote:Op maandag 11 februari 2013 11:21 schreef gohan16 het volgende:
[..]
Hoe kan ik deze tweaks instellen? SBSettings?
Hanzehogeschool ook 8%.quote:Op maandag 11 februari 2013 11:57 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Even gecheckt: hij bestaat niet meer. Je moet nu inloggen via Surfspot en dan naar de partner store gaan. Belooft kortingen van 8-10% afhankelijk van je instelling, via de TU Delft krijg je nog maar 8%.
Dan krijg je 6%.quote:Op maandag 11 februari 2013 12:15 schreef iFok. het volgende:
Je hoeft niet in te loggen via Surfspot, je kan gewoon op de Apple site aangeven dat je een student bent
Maar na inloggen krijg je toch gewoon weer een URL net als voorheen in de OP stond? (dat kan ik me herinneren namelijk..)quote:Op maandag 11 februari 2013 11:57 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Even gecheckt: hij bestaat niet meer. Je moet nu inloggen via Surfspot en dan naar de partner store gaan. Belooft kortingen van 8-10% afhankelijk van je instelling, via de TU Delft krijg je nog maar 8%.
Of je belt gewoon naar dat 0800 nummer, kreeg zonder controle gewoon kortingquote:Op maandag 11 februari 2013 12:23 schreef Xilantof het volgende:
[..]
Maar na inloggen krijg je toch gewoon weer een URL net als voorheen in de OP stond? (dat kan ik me herinneren namelijk..)
dat is je appdata, contacten, emails en shitquote:Op maandag 11 februari 2013 15:59 schreef gohan16 het volgende:
Hoe krijg je het overige weg van je iphone?! Ik heb nu zelf nieuwe installatie gedaan. Alle apps opnieuw geïnstalleerd. whatsapp, sms, foto en belgeschiedenis via jailbreak erop gezet en nog steeds >1GB aan 'overig' en dat op een totaal van 14.35GB, dat is veel
instellingen / algemeen / gebruikquote:Op maandag 11 februari 2013 16:01 schreef gohan16 het volgende:
email heb ik nog niet eens ingesteld.
Oh,ik draai alles op Paralells 8 en geen last van blazen terwijl ik het standaard geheugen heb.quote:Op zaterdag 9 februari 2013 12:05 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Ja ik. Heb nergens last van, buiten het feit dat het draaien vanaf SSD zorgt voor een huge CPU-% en dus gaat blazen (VMWare Fusion).
Als je het standaard geheugen hebt is er sowieso geen probeem, dit schijnt vnl. het geval te zijn met SSD/HDD combo's.quote:Op maandag 11 februari 2013 16:04 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Oh,ik draai alles op Paralells 8 en geen last van blazen terwijl ik het standaard geheugen heb.
Enige vervelende is dat ik W8 niet kan activeren. Een eerste blik wijt dit aan het feit dat ik een clean install van Windows 8 heb en geen eerdere versie had geïnstalleerd. Ik ga telefonisch proberen deze versie te laten activeren.
Of hebben meer mensen deze vervelende ervaring van een keycode die niet werkt.
Disk Management starten, repair disk, en opnieuw proberenquote:Op dinsdag 12 februari 2013 16:37 schreef J.Appleseed het volgende:
Het is alweer zover. En ik heb toch écht mijn schijf veilig verwijderd...
[ afbeelding ]
Yay! Aanvankelijk kon ik de schijf niet repareren maar na een aantal pogingen is 't gelukt. Nu is 'ie weer aan het back-uppenquote:Op dinsdag 12 februari 2013 16:39 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Disk Management starten, repair disk, en opnieuw proberen
Fijn!quote:Op dinsdag 12 februari 2013 17:12 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Yay! Aanvankelijk kon ik de schijf niet repareren maar na een aantal pogingen is 't gelukt. Nu is 'ie weer aan het back-uppen
Waarom heb je het kapot gemaakt.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 23:02 schreef Operc het volgende:
Ik kan geen verbinding maken met de App Store, hebben meer mensen daar last van?
Hier werkt het ook weer.quote:Op woensdag 13 februari 2013 01:35 schreef Junkie het volgende:
[..]
Waarom heb je het kapot gemaakt.![]()
(Hier deed hij ook even raar, maar na paar keer proberen lukte het om de pagina te laden en een App te kopen.)
Dat kan (nog) niet. Het is een andere versie dan de AppStore versie.quote:Op woensdag 13 februari 2013 01:39 schreef Operc het volgende:
[..]
Hier werkt het ook weer.
Is er trouwens een mogelijkheid om programma's die ik buiten de App Store om koop, er in te laden zodat ik ze altijd kan downloaden? Ik heb iWork en Civilization IV nog als fysieke versie namelijk, maar het zou handig zijn om altijd de programma's weer uit de App Store te kunnen downloaden.
Balenquote:Op woensdag 13 februari 2013 02:00 schreef Junkie het volgende:
[..]
Dat kan (nog) niet. Het is een andere versie dan de AppStore versie.
De Apps uit de AppStore hebben een certificaat dat ze daar gekocht zijn. En ze zijn soms zijn de Apps ook iets aangepast.
Misschien komt er ooit nog een soort omruil actie, maar verwacht dat niet. Want de AppStore versie zullen weer een ander soort gebruiks licentie hebben. Dus voor de ontwikkelaars kost het dan alleen maar meer geld om dat allemaal te regelen.
Met Steam kan je soms in de winkel gekochte versies omwisselen naar een Steam versie. Maar dat zullen de ontwikkelaars ook vantevoren hebben afgesproken met Steam.
https://support.steampowe(...)p?ref=7480-wusf-3601
Ik zie daar wel Civ V tussen staan. Maar weet niet of je CD code ook zo is opgebouwd. En of er dan ook een Mac versie voor gedownload kan worden.
Lijkt me super irritant.quote:Op woensdag 13 februari 2013 11:08 schreef J.Appleseed het volgende:
Net een geweldig handige app gevonden, PopClip. Bij elke selectie van tekst in eender welke app geeft 'ie een contextmenu, zoals bijvoorbeeld knippen, plakken, een mail versturen, opzoeken in Wikipedia, tweeten... 't kan zelfs tekst verbeteren (Nederlands is ook beschikbaar).
Het leukste is nog dat er een hele extensiebibliotheek beschikbaar is om de functionaliteit uit te breiden. Echt een aanrader!
[ afbeelding ] [ afbeelding ] [ afbeelding ]
PopClip - Mac App Store - ¤ 2,69
Proefversie - gratis
mij ook, selecteer altijd de zin/paragraaf die ik aan het lezen benquote:
Echt?quote:Op woensdag 13 februari 2013 14:11 schreef n8n het volgende:
[..]
mij ook, selecteer altijd de zin/paragraaf die ik aan het lezen ben
quote:Apple Updates Processors & Prices of MacBook Pro With Retina Display
CUPERTINO, Calif.--(BUSINESS WIRE)--Apple® is making the MacBook Pro® with Retina® display faster and more affordable with updated processors and lower starting prices. The 13-inch MacBook Pro with Retina display now starts at $1,499 for 128GB of flash, and $1,699 for a new 2.6 GHz processor and 256GB of flash. The 15-inch MacBook Pro with Retina display now features a faster 2.4 GHz quad-core processor, and the top-of-the-line 15-inch notebook comes with a new 2.7 GHz quad-core processor and 16GB of memory. Apple today also announced that the 13-inch MacBook Air® with 256GB of flash has a new lower price of $1,399.
The MacBook Pro with Retina display features the worlds highest resolution notebook display. Whether youre reading emails, writing text, editing home movies in HD or retouching professional photography, everything appears vibrant, detailed and sharp, delivering an unrivaled viewing experience. The MacBook Pro with Retina display features flash storage that is up to four times faster than traditional notebook hard drives, and delivers improved reliability, instant-on responsiveness and up to 30 days of standby time.
nu ga ik m halen als ik m'n oude mbp verkocht hebquote:Op woensdag 13 februari 2013 14:32 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
$200 / $300 dollar pricedrops van de 13" retina MacBooks Pro.
http://www.theverge.com/2(...)ro-retina-price-1499
Beter stoppen ze er een fatsoenlijke gpu in, dan twijfel ik niet eens om de 15' links te laten liggen en voor de 13' te gaan.quote:Op woensdag 13 februari 2013 14:32 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
$200 / $300 dollar pricedrops van de 13" retina MacBooks Pro.
http://www.theverge.com/2(...)ro-retina-price-1499
Heb je in allebei dezelfde emailaccounts ingesteld? Gebruik je POP voor een van je accounts? Ongelezen mails synchroniseren via de mailserver, niet via iCloud.quote:
Moet ik vanavond even naar kijken, iPad niet bij me op het momentquote:Op woensdag 13 februari 2013 15:02 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Heb je in allebei dezelfde emailaccounts ingesteld? Gebruik je POP voor een van je accounts? Ongelezen mails synchroniseren via de mailserver, niet via iCloud.
Ja tuurlijk, daarom stond er ook 'nog' tussen ( ). De prijs is ondertussen gezakt naar 1529, is alsnog 300 euro verschil.quote:Op woensdag 13 februari 2013 14:51 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Prijs moet hier ook nog zakken, is in de US store ook nog niet doorgevoerd. Bovendien kan Apple weinig doen aan het BTW-tarief.
Al blijft er waarschijnlijk nog wel wat onverklaarbaar prijsverschil over zoals altijd.
Ik koop het niet maar ik zal wel zien...quote:Op woensdag 13 februari 2013 18:03 schreef J.Appleseed het volgende:
Over prijzen gesproken, heb vanmiddag AppleCare gekocht voor 175 euro (edu-korting). Dat bedrag voor 2 jaar extra garantie is eigenlijk ridicuul, maar 250 euro al helemaal.
Is het nu wel zo dat ze nergens moeilijk doen over reparatie enzo? IVIZI, aMac e.d.
Nja, ik zal mezelf wel voor mijn hoofd slaan als net in het tweede of derde jaar mijn mobo het begeeftquote:Op woensdag 13 februari 2013 18:05 schreef blow... het volgende:
[..]
Ik koop het niet maar ik zal wel zien...
Ik heb mijn MacBookPro bij MyCom gekocht, daar gaven ze standaard 3 jaar garantie. Was een goede oplossing aangezien ik uit principe weiger om 250 euro te betalen voor 2 jaar garantie.quote:Op woensdag 13 februari 2013 18:03 schreef J.Appleseed het volgende:
Over prijzen gesproken, heb vanmiddag AppleCare gekocht voor 175 euro (edu-korting). Dat bedrag voor 2 jaar extra garantie is eigenlijk ridicuul, maar 250 euro al helemaal.
Is het nu wel zo dat ze nergens moeilijk doen over reparatie enzo? IVIZI, aMac e.d.
Goede keus! Nu heb ik voor mijn MacBook 'maar' 800 euro betaald dus valt het toch wel mee, maar anders was ik denk ik ook wel bij de MyCom geweest. Heb daar heel goede ervaringen meequote:Op woensdag 13 februari 2013 19:13 schreef Operc het volgende:
[..]
Ik heb mijn MacBookPro bij MyCom gekocht, daar gaven ze standaard 3 jaar garantie. Was een goede oplossing aangezien ik uit principe weiger om 250 euro te betalen voor 2 jaar garantie.
jep.quote:Op woensdag 13 februari 2013 18:05 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Nja, ik zal mezelf wel voor mijn hoofd slaan als net in het tweede of derde jaar mijn mobo het begeeft
Better safe than sorry is mijn motto dan.
Mijn eerste jaar is inmiddels verlopen, ben benieuwd of ik de 'extra' garantie nog nodig ga hebben. Ik verwacht van niet eigenlijk.quote:Op woensdag 13 februari 2013 19:25 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Goede keus! Nu heb ik voor mijn MacBook 'maar' 800 euro betaald dus valt het toch wel mee, maar anders was ik denk ik ook wel bij de MyCom geweest. Heb daar heel goede ervaringen mee
Mij ook...quote:
Klopt, je kan elke APR binnenlopen.quote:Op woensdag 13 februari 2013 18:03 schreef J.Appleseed het volgende:
Hangt er vanaf vanaf waar het verzonden wordt. Naar mijn weten zit Apple Europe in Ierland en komen veel voorraden daar vandaan.quote:Op donderdag 14 februari 2013 12:45 schreef J.Appleseed het volgende:
Mijn AppleCare is vandaag verzonden. De verwachte leverdatum is echter aanstaande dinsdag, 19 februari.
Ervanuitgaande dat Apple niet met een exorbitant trage postdienst werkt kan ik toch wel verwachten dat het pakket al zaterdag hier is, nee?
EDIT
De verzendingsstatus vermeldt KONINKLIJKE TPG POST BV als postdienst, is dit TNT?
Maar zou er in dat geval niet ook een andere postdienst vermeld staan?quote:Op donderdag 14 februari 2013 12:50 schreef no1uknow het volgende:
[..]
Hangt er vanaf vanaf waar het verzonden wordt. Naar mijn weten zit Apple Europe in Ierland en komen veel voorraden daar vandaan.
Geen idee, ik heb nog nooit wat besteld in de Online Store omdat ik personeelskorting krijg bij de APR waar ik werkquote:Op donderdag 14 februari 2013 12:51 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Maar zou er in dat geval niet ook een andere postdienst vermeld staan?
Okay, dan is het afwachtenquote:Op donderdag 14 februari 2013 12:52 schreef no1uknow het volgende:
[..]
Geen idee, ik heb nog nooit wat besteld in de Online Store omdat ik personeelskorting krijg bij de APR waar ik werk
Heeft iemand de nieuwe?quote:Op donderdag 14 februari 2013 07:07 schreef Peter_Aragorn het volgende:
TU Delft linkje uit de OP werkt niet meer
Ik gebruik al bijna een jaar een 500GB Western Digital MyPassport.quote:Op donderdag 14 februari 2013 14:16 schreef Operc het volgende:
Ik wil een externe harde schijf voor mijn Macbook kopen, zodat ik Time Machine kan gebruiken, wat is een beetje een degelijke externe harde schijf van onder de 100 euro? (en met het liefst 500GB opslag.)
Dat klinkt primaquote:Op donderdag 14 februari 2013 14:33 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Ik gebruik al bijna een jaar een 500GB Western Digital MyPassport.
USB3.0 dus lekker snel, geen externe voeding nodig, en tot op heden nog geen problemen mee gehad. Volgens mij heb je onder de 100 euro zelfs een 1TB tegenwoordig.
Als je een 2012 model hebt wel.quote:Op donderdag 14 februari 2013 14:35 schreef Operc het volgende:
[..]
Dat klinkt prima
En 1TB kan ook, maar 100 euro was een beetje mijn maximum, minder uitgeven is niet erg natuurlijk
Zit er in MBP standaard USB3.0?
Helaas, eind 2011quote:Op donderdag 14 februari 2013 14:35 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Als je een 2012 model hebt wel.
Hier ook hoorquote:
Het liefste zonder, maakt het wat mobieler vind ik.quote:Op donderdag 14 februari 2013 14:41 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Hier ook hoorMaar je kunt USB3.0 schijven toch gebruiken en 't is altijd een goed idee met het oog op de toekomst.
Wil je alleen thuis back-uppen of ook onderweg? I.e. een HDD met externe voeding of liever zonder?
Zeker i.c.m. 'n MacBook een goed idee. Dit is de 500GB versie die ik ook gebruik, 500GB extra kost je 20 euro meerquote:Op donderdag 14 februari 2013 14:42 schreef Operc het volgende:
[..]
Het liefste zonder, maakt het wat mobieler vind ik.
Top, bedankt voor de tipquote:Op donderdag 14 februari 2013 14:43 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Zeker i.c.m. 'n MacBook een goed idee. Dit is de 500GB versie die ik ook gebruik, 500GB extra kost je 20 euro meer
Kloptquote:Op donderdag 14 februari 2013 15:11 schreef Operc het volgende:
[..]
Top, bedankt voor de tip
Die 20 euro maakt dan ook niet veel uit (al is de zilveren wel mooier, die kost 40 euro extra)
Maar is dat een portable HDD?quote:Op donderdag 14 februari 2013 15:18 schreef no1uknow het volgende:
123 euro voor een 3TB schijf met USB 3
http://tweakers.net/price(...)al-30-3tb-zwart.html
edit: de qoute functie fuckt..
3" mag ook, zolang er maar geen externe voeding aan zitquote:
http://tweakers.net/price(...)sport-2tb-zwart.htmlquote:Op donderdag 14 februari 2013 15:25 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
3" mag ook, zolang er maar geen externe voeding aan zitMaar ik ben bang dat je dan toch alleen maar 2.5" vindt.
Alleen is die wel >100 euro...quote:Op donderdag 14 februari 2013 15:26 schreef no1uknow het volgende:
[..]
http://tweakers.net/price(...)sport-2tb-zwart.html
Je kan gewoon een afspraak makenquote:Op donderdag 14 februari 2013 17:08 schreef Maravilla het volgende:
De aan/uit-knop van m'n iPhone 5 werkt niet meer goed. Kan ik hiervoor zelf een afspraak maken met zo'n genius in de Apple Store of moet ik dan eerst contact hebben met de Apple klantenservice oid?
Iets anders kopen omdat je wat anders wilt is de grootste fout die je kunt maken.quote:Op donderdag 14 februari 2013 17:50 schreef no1uknow het volgende:
Ik ga trouwens wachten op iOS 7, als ze nou niet is een beetje de software gaan veranderen dan ga ik echt serieus Android overwegenM'n iPhone 4 doet het al bijna 2.5 jaar prima, dus ik ga ook nog geen nieuwe iPhone halen.
Linkje is in de wiki aangepast (link naar de wiki staat in de OP).quote:Op donderdag 14 februari 2013 07:07 schreef Peter_Aragorn het volgende:
TU Delft linkje uit de OP werkt niet meer
Waarom kan ik hem niet vinden danquote:Op donderdag 14 februari 2013 18:46 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Linkje is in de wiki aangepast (link naar de wiki staat in de OP).
Deze link niet? Of deze link niet?quote:Op donderdag 14 februari 2013 22:02 schreef Peter_Aragorn het volgende:
[..]
Waarom kan ik hem niet vinden dan?!
Ha. mrdoob is awesome.quote:Op vrijdag 15 februari 2013 01:13 schreef Dimens het volgende:
Voor wie vroeger Windows heeft gebruikt.
http://mrdoob.com/lab/javascript/effects/ie6/
killall Dockquote:Op vrijdag 15 februari 2013 01:06 schreef DenS het volgende:
Wtf. Mn background van mn Dock is ineens zwart? Help?
http://cl.ly/image/1s3k09010y0I
Die kun je pairen via Bluetooth.quote:Op vrijdag 15 februari 2013 09:45 schreef Probability het volgende:
even een vraagje... ik heb hier een toetsenbord aangesloten op mijn macbook en een losse appel muis.. hoe weet mijn laptop dat dit mijn muis is?
quote:Op vrijdag 15 februari 2013 10:28 schreef boem-dikkie het volgende:
Oh en weet iemand hier hoe ik mijn Word kan maximaliseren en toch maar 1 pagina in het midden houdt op 100%?
Als ik Word vergroot en de pagina grootte op 100% houdt komen de pagina zodra het kan naast elkaar te staan, dit is bijzonder chaotisch.
aaah zal eens kijken. maar dat moet je iedere x opnieuw doen?quote:Op vrijdag 15 februari 2013 10:17 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Die kun je pairen via Bluetooth.
thxquote:Op vrijdag 15 februari 2013 10:17 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Die kun je pairen via Bluetooth.
Hierquote:Op vrijdag 15 februari 2013 17:15 schreef Jahr00n het volgende:
God. De eerste keer dat ik Pages gebruik en ik weet niet eens waar ik de regelafstand kan aanpassen.
Nice dankje.quote:Op vrijdag 15 februari 2013 17:20 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Hier
[ afbeelding ]
en hier in de inspector
[ afbeelding ]
Xcode?quote:Op vrijdag 15 februari 2013 17:56 schreef blow... het volgende:
waarom heeft mijn iOS emulator geen app store
Heb je wel de AppStore emulator gedownload?quote:Op vrijdag 15 februari 2013 17:56 schreef blow... het volgende:
waarom heeft mijn iOS emulator geen app store
Hij is helemaal naar de klote.quote:Op vrijdag 15 februari 2013 19:02 schreef blow... het volgende:
[..]
Ja.
Mijn ipad start niet meer op kutterdekut.
Dat is minderquote:Op vrijdag 15 februari 2013 19:02 schreef blow... het volgende:
[..]
Ja.
Mijn ipad start niet meer op kutterdekut.
Nee, 1 keer, daarna herkent hij de muis automatisch. (Ook als je de muis uitzet/bluetooth uitzet en daarna weer opstart)quote:Op vrijdag 15 februari 2013 12:09 schreef Probability het volgende:
[..]
aaah zal eens kijken. maar dat moet je iedere x opnieuw doen?
Dank ook van mij want hier zocht ik al een tijdje naar.quote:Op vrijdag 15 februari 2013 11:14 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
"Hele pagina" aanklikken. Nee, er komt dan geen vinkje bij te staan, dat zou te handig zijn.
Zo te zien wel:quote:Op vrijdag 15 februari 2013 23:20 schreef Operc het volgende:
[..]
Nee, 1 keer, daarna herkent hij de muis automatisch. (Ook als je de muis uitzet/bluetooth uitzet en daarna weer opstart)
Ik snap je post en punt niet helemaal geloof ik...quote:Op zaterdag 16 februari 2013 13:53 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Zo te zien wel:
http://store.apple.com/us(...)9ATTKDJJPFY4Y7HUX24T
lol verkeerde post gequote.quote:Op zaterdag 16 februari 2013 22:02 schreef Operc het volgende:
[..]
Ik snap je post en punt niet helemaal geloof ik...
quote:Op vrijdag 15 februari 2013 22:14 schreef TwyLight het volgende:
Ik ben verhuisd en zit nu op de 2e verdieping van een huis. Er is hier een modem/router van UPC en die staat op de begane grond, het internet is wel snel (download snelheid) maar heb een hoge ping door slecht bereik waardoor internetten zelf best sloom aan voelt.
Nou heb ik hier nog een Airport Express liggen, kan ik deze op een of andere manier instellen om het signaal te "boosten" als ik dat ding op de 1e verdieping hang?
Helderquote:Op zaterdag 16 februari 2013 23:35 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
lol verkeerde post gequote.
Moest deze zijn:
[..]
Ik heb een modem/router van UPC 2 verdiepingen onder mij staan en vraag mij af of het mogelijk is het signaal een boost te geven met een Airport Express (eerste generatie)quote:Op zaterdag 16 februari 2013 23:35 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
lol verkeerde post gequote.
Moest deze zijn:
[..]
Start Finder op, klik linksboven op Finder, selecteer voorkeuren.quote:Op zaterdag 16 februari 2013 23:58 schreef elcastel het volgende:
Waarom ziet mijn Finder venster er tegenwoordig en vooral opeens zó uit ? Is dat gekomen bij een update of heb ik (mijn vrouw dus) een verkeerd knopje ingedrukt onlangs ? Ik wil gewoon weer mijn navigatiekolom etc terug.
[ afbeelding ]
Coolquote:Op vrijdag 15 februari 2013 01:06 schreef DenS het volgende:
Wtf. Mn background van mn Dock is ineens zwart? Help?
http://cl.ly/image/1s3k09010y0I
Finder> Weergave, toon navigatiekolom. Of in een Finder venster alt+cmd+s indrukkenquote:Op zaterdag 16 februari 2013 23:58 schreef elcastel het volgende:
Waarom ziet mijn Finder venster er tegenwoordig en vooral opeens zó uit ? Is dat gekomen bij een update of heb ik (mijn vrouw dus) een verkeerd knopje ingedrukt onlangs ? Ik wil gewoon weer mijn navigatiekolom etc terug.
[ afbeelding ]
Die had ik gevonden en daar heb ik alles aangevinkt, want ik wil alles zien, maar vervolgens krijg ik juist niks te zien ?quote:Op zondag 17 februari 2013 08:45 schreef yupyup het volgende:
Start Finder op, klik linksboven op Finder, selecteer voorkeuren.
Dan komt een klein venstertje waarin je Navigatiekolom ziet.
Hier kun je aan en afvinken wat je wilt zien
Hoe open je de Finder? Want ik krijg die indeling alleen als ik een gemounte dmg open vanaf het bureaublad.quote:Op zondag 17 februari 2013 11:52 schreef elcastel het volgende:
[..]
Die had ik gevonden en daar heb ik alles aangevinkt, want ik wil alles zien, maar vervolgens krijg ik juist niks te zien ?
Check mijn post boven je..quote:Op zondag 17 februari 2013 11:52 schreef elcastel het volgende:
[..]
Die had ik gevonden en daar heb ik alles aangevinkt, want ik wil alles zien, maar vervolgens krijg ik juist niks te zien ?
alt+cmd+s doet hier niks ? Ik open Finder gewoon via het icoon in mijn dock, nooit anders gedaan. Het geopende scherm was opeens anders ? Ik heb een tijd gedacht dat ik misschien weer eens een vage toetsencombinatie heb ingedrukt zonder dat ik het doorhad, mar ik krijg het hoe dan ook niet terug.quote:
En wat staat er bij Weergave bovenin?quote:Op zondag 17 februari 2013 12:11 schreef elcastel het volgende:
[..]
alt+cmd+s doet hier niks ? Ik open Finder gewoon via het icoon in mijn dock, nooit anders gedaan. Het geopende scherm was opeens anders ? Ik heb een tijd gedacht dat ik misschien weer eens een vage toetsencombinatie heb ingedrukt zonder dat ik het doorhad, mar ik krijg het hoe dan ook niet terug.
Dit zijn mijn Finder voorkeuren :
[ afbeelding ]
En alt+cmd+Tquote:Op zondag 17 februari 2013 12:47 schreef elcastel het volgende:
[ afbeelding ]
"Verberg navigatiekolom" is dus grijs ...
(ik heb overigens geen com.apple.finder.plist bestand in mijn bibliotheek/preferences staan)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |