abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_122465792
De Slankreeks

Vorige topics: Topicreeks: Gezond Slank

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt!
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), vis (liefst ook veel), vlees, en koolhydraten (niet teveel en vooral niet veel suiker). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!
Be someone that makes you happy
pi_122466691
En meteen stil!

Nou dan doe ik een lijstje :D

O: havermout, banaan, kokos
T: koffie, biscuitje, appel
B: 40 min fietsen
L: 2 bh met hummus en kipfilet, salade kikkererwt/tomaat/komkommer
T: rijstwafel met geitenkaas
D: Japans :9 grote kom sushirijst met sashimi en zeewiersalade
T: koffie ergens denk ik
pi_122466799
lekker lijstje, Nallie! Was jij gister ook niet al uit eten?

beuh, kan me niet concentreren vandaag. Maar vroeg naar huis, morgen weer een dag.
pi_122466980
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 15:56 schreef Jagärtrut het volgende:
lekker lijstje, Nallie! Was jij gister ook niet al uit eten?

beuh, kan me niet concentreren vandaag. Maar vroeg naar huis, morgen weer een dag.
Uh nee gister niet. Vrijdag en donderdag wel :')
Ik ga best vaak :D

Maar vanavond is t kadootje voor mn vader. Mn zusje en ik nemen m mee uit eten!
pi_122467118
Doe ik ook een lijstje! :D
O: volle yoghurt met lucky charms
S: uurtje krachttraining
T: whey shake met melk, smaak perzik. Niet vies, geen favoriet.
T: 2 knackerbrod met gekookte worst
T: stukje pure chocolade
S: 5 km hardlopen
L: Zelfgemaakte tomatensoep met tortellini's erin en zelfgemaakte croutons
D: Ik denk wat quinoa met gegrilde groenten (aubergine en courgette) en wat feta. :)
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_122467164
Lekker lijstjes Nallie en Henk!

Zeewiersalade :9~

Wat voor vulling zit in je tortellini's Henk?
Come here boy, set your mind at rest and let your dreams run free
pi_122467239
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 16:05 schreef Novem het volgende:
Lekker lijstjes Nallie en Henk!

Zeewiersalade :9~

Wat voor vulling zit in je tortellini's Henk?
Hoe was jouw Japans gisteren?
pi_122467266
Het waren AH tortellini's, met kaas en noten vulling. :)
Owja, en ik heb nog ergens vandaag een banaantje op. :D
Doe wat je niet durft.
pi_122467565
Novem en nallie, ben echt blij met dat kookboek wat ik van jullie heb gekregen! Dit is het derde ding wat ik eruit maak en dat is voor mij veel :P
pi_122467770
quote:
14s.gif Op maandag 4 februari 2013 16:14 schreef Perruche het volgende:
Novem en nallie, ben echt blij met dat kookboek wat ik van jullie heb gekregen! Dit is het derde ding wat ik eruit maak en dat is voor mij veel :P
Mooi *O*
  maandag 4 februari 2013 @ 16:21:24 #11
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_122467861
quote:
Wat leuk !
Eet smakelijk voor morgen, lijkt mij heerlijk!

Lijst
O: kwark/vla
T's: beker cup a soup tomaat, halve paprika, halve komkommer 200 gr wortel, boterham kaas, cappuccino
L: tomaat, 2 boterhammen met koude gegrilde tomaat met wat curry en mayo, kom hele romige bospaddenstoelsoep met balletjes, beker melk
T's; appel, peer, sinaasappel, blokje choco, paar dropjes
D: witlofovenschotel (vol met met 2 eieren, ham en kaas) met romige pasta
T: niks?
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_122467877
Yay voor kookboek *O*

Nallie, was echt lekker! Niet echt Japans, maar van alles wat! Helemaal losgegaan op de pekingeend en softshell crab :9~
pi_122468133
Ik wil nu ook homemade summer, maar in engeland issie maar 12 pond en hier 25 euro maar hij komt pas in april uit. En ook de "gewone" home mode. Echt zulke leuke boeken! Maar in het NL vind ik het leuker geschreven :').

Uniek, thanks! Heb er ook veel zin in. Met corn tortilla's en coleslaw van spitskool en dan barbequesaus erbij. Of pickled onions! omnomnom.
pi_122468299
Vandaag heb ik een dag waarop ik verplicht wat moet snoepen :')
pi_122468310
:o "de smaken van spanje" kost hier 40 euro, in GB maar 16 pond! Die ga ik geloof ik bestellen :D
pi_122468850
O: roggebrood met worst
T: 3 chocoladekoekjes
L: dubbele boterham met ham'
T: 2 bruine broodjes pesto + worst
D: rijst met groenten, woksausje en runderreepjes
T: kwark
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_122468941
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 16:31 schreef Perruche het volgende:
:o "de smaken van spanje" kost hier 40 euro, in GB maar 16 pond! Die ga ik geloof ik bestellen :D
Kookboeken zijn in Engeland vaak goedkoper. Ik heb er de nodige via Amazon en co besteld voor 10 pond per stuk ofzo.
Doe wat je niet durft.
pi_122468973
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 16:46 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:

[..]

Kookboeken zijn in Engeland vaak goedkoper. Ik heb er de nodige via Amazon en co besteld voor 10 pond per stuk ofzo.
Jammer dat er nog zoveel verzendkosten bij komen. Misschien een "inkoop actie" volgende keer dat je nog iets wil? :P
pi_122469030
bookdepository.co.uk!
pi_122469048
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 16:47 schreef Perruche het volgende:

[..]

Jammer dat er nog zoveel verzendkosten bij komen. Misschien een "inkoop actie" volgende keer dat je nog iets wil? :P
Ik vergelijk altijd Amazon, Bookdepository en Play. De laatste 2 hebben sowieso free shipping en Amazon boven een bepaald bedrag ook vaak. En op de een of andere manier kom ik altijd boven die minimum order uit. >:O
Doe wat je niet durft.
pi_122469144
Play hanteert een slechte wisselkoers, Amazon heeft inderdaad free shipping boven een bepaald bedrag.
Hoewel het zelf met shipping vaak nog goedkoper is.
1 pond is nu maar 1 euro 15, dus sla je slag :9
pi_122469190
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 16:49 schreef Jagärtrut het volgende:
bookdepository.co.uk!
Ja doei.
pi_122469446
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 16:04 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Doe ik ook een lijstje! :D
O: volle yoghurt met lucky charms
S: uurtje krachttraining
T: whey shake met melk, smaak perzik. Niet vies, geen favoriet.
T: 2 knackerbrod met gekookte worst
T: stukje pure chocolade
S: 5 km hardlopen
L: Zelfgemaakte tomatensoep met tortellini's erin en zelfgemaakte croutons
D: Ik denk wat quinoa met gegrilde groenten (aubergine en courgette) en wat feta. :)
Heo ging het hardlopen?
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_122470164
quote:
1s.gif Op maandag 4 februari 2013 16:59 schreef _aurum_ het volgende:

[..]

Heo ging het hardlopen?
Betrekkelijk brak. Het was koud. En dan scheen het zonnetje weer en was het lekker. Maar dan was het zonnetje weer weg en dan was het fris.
Maar ik heb het gedaan en ik heb het overleefd. :)
Misschien doe ik morgenochtend weer een rondje. :P
Doe wat je niet durft.
pi_122470914
Bokdepository is heul niets goedkoper in euro's :N.
pi_122471754
Paar uur wezen bellen met instanties. Gadverdamme.
Wel fijn dat iedereen elkaar tegenspreekt. Maar ik ben even boos geworden en nu worden er wel dingen geregeld.

Nu maar aan m'n opdracht zitten.
Worry is a misuse of imagination
pi_122472032
Vanavond wel gezond eten want eet bij ouders
pi_122472129
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 17:36 schreef Perruche het volgende:
Bokdepository is heul niets goedkoper in euro's :N.
Soms wel, maar je moet idd een goede aanbieding hebben. :)
Belangrijkste is wel dat je de boeken niet heel dringend nodig hebt. Mijn broer had 2 weken voor vertrek een reisgids besteld bij Bookdepository, maar die waren mooi niet op tijd binnen. Levertijd varieert echt van 3 dagen tot 3 weken. :)
Doe wat je niet durft.
pi_122472414
quote:
Welk kookboek is het?
pi_122473286
Net 4 km hardgelopen en ik ben (nog) niet dood. 7:30 minuten over een kilometer. *O*
pi_122473470
quote:
1s.gif Op maandag 4 februari 2013 18:39 schreef Mufasa208 het volgende:
Net 4 km hardgelopen en ik ben (nog) niet dood. 7:30 minuten over een kilometer. *O*
Fuck, je gaat me bijna inhalen qua snelheid. :D
Doe wat je niet durft.
pi_122474274
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 17:18 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:

[..]

Betrekkelijk brak. Het was koud. En dan scheen het zonnetje weer en was het lekker. Maar dan was het zonnetje weer weg en dan was het fris.
Maar ik heb het gedaan en ik heb het overleefd. :)
Misschien doe ik morgenochtend weer een rondje. :P
Toch goed dat je gegaan bent ^O^

Ik heb achter bolle billen aangerend :+ ik had wel spijt dat ik geen thermobroek aan had, had koude knieeen.
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_122474358
quote:
1s.gif Op maandag 4 februari 2013 18:39 schreef Mufasa208 het volgende:
Netjes!
pi_122474836
Sportievelingen hier! Goed bezig :Y

Ik ben bang dat het voor mij nog wel een tijdje gaat duren voor ik weer kan sporten.
pi_122474931
Hoe was je eerste werkdag coco?
Doe wat je niet durft.
  Vis een optie? maandag 4 februari 2013 @ 19:16:29 #36
70532 loveli
N
pi_122474973
^^
crap in = crap out
pi_122475088
^O^ lijstjes

^O^ sporten

Ik begrijp dat er al naar vaiz gebeld is? Anders kijk ik of ik het nummer nog heb. Maakte me ook wel zorgen.

Lening is goedgekeurd *O* Notaris gesproken, bij de koper was ook alles op tijd binnen *O* Het ziet er steeds meer uit dat ik inderdaad mijn huis ga verkopen volgende week *O*
pi_122475360
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 19:15 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Hoe was je eerste werkdag coco?
Leuk! :Y Was fijn om weer voor de klas te staan :)

Alleen erg veel pijn. Morgen huisarts bellen. Het lijkt nu alleen maar te verslechteren. Heb nu een heel warme kruik gemaakt, en daar zit ik tegenaan. Lijkt wat te verzachten, dus dat is fijn O+ En M. zorgt voor Saartje en vindt dat gelukkig niet erg, ik kan haar niet eens tillen :{
pi_122475506
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 19:23 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Alleen erg veel pijn. Morgen huisarts bellen. Het lijkt nu alleen maar te verslechteren. Heb nu een heel warme kruik gemaakt, en daar zit ik tegenaan. Lijkt wat te verzachten, dus dat is fijn O+ En M. zorgt voor Saartje en vindt dat gelukkig niet erg, ik kan haar niet eens tillen :{
Fijn dat je het leuk hebt gehad :)

(ik ben vast een slechte volger) maar heb je enige idee van de oorzaak? Want dit klinkt niet echt normaal? Sterkte ermee :*
pi_122475733
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 19:26 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Fijn dat je het leuk hebt gehad :)

(ik ben vast een slechte volger) maar heb je enige idee van de oorzaak? Want dit klinkt niet echt normaal? Sterkte ermee :*
Anderhalve week geleden druk/pijn op borst, straalde uit naar zijkant/rug. Werd erger, nightcare, niks aan de hand, ging beter. En sinds gisteren weer (veel) slechter.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_122475813
quote:
1s.gif Op maandag 4 februari 2013 19:18 schreef An24 het volgende:
^O^ lijstjes

^O^ sporten

Ik begrijp dat er al naar vaiz gebeld is? Anders kijk ik of ik het nummer nog heb. Maakte me ook wel zorgen.

Lening is goedgekeurd *O* Notaris gesproken, bij de koper was ook alles op tijd binnen *O* Het ziet er steeds meer uit dat ik inderdaad mijn huis ga verkopen volgende week *O*
Goed nieuws! *O*

En een *O* voor het nieuwe vak van Coco, hopelijk knap je snel op qua gezondheid! :*
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_122475814
An: ik heb ook nog contact (gehad) met Vaiz. Hij doet het in ieder geval nog, en heeft een vangnet waar hij op kan terugvallen, gelukkig :Y
pi_122475859
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 19:29 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Anderhalve week geleden druk/pijn op borst, straalde uit naar zijkant/rug. Werd erger, nightcare, niks aan de hand, ging beter. En sinds gisteren weer (veel) slechter.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat is wel ontzettend vreemd en vervelend :( Hopelijk vinden ze snel een oorzaak, zodat er wat aan gedaan kan worden!

Wat voor vak is het? Hopelijk gaat het je lukken!
pi_122475864
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 19:30 schreef Cocotrimonium het volgende:
An: ik heb ook nog contact (gehad) met Vaiz. Hij doet het in ieder geval nog, en heeft een vangnet waar hij op kan terugvallen, gelukkig :Y
Dat is fijn, had een beetje teruggelezen en ondanks het editten kreeg ik er een naar gevoel bij. ;(
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_122475883
quote:
1s.gif Op maandag 4 februari 2013 19:18 schreef An24 het volgende:
*O*

Eindelijk!! Ik blijf duimen, maar gaat vast lukken nu :Y Yay! *O*
pi_122475904
quote:
Gelukkig maar... echt vervelend voor 'em
pi_122475944
o hai! ik leef nog *O* net thuis uit werk (had lange dag met musicaldoorloop erachteraan). ben een soort over mijn slaap heen :?
Kwak
pi_122475951
Lijstje

O: bakje kwark met havermout/muesli
T: 2 rijstwafels pindakaas
L: 2 volk. speltboterhammen gelderse worst
T: mandarijn, mineola, honingdropjes (iets te veel :+ )
T: banaan
S: 5 km in exact 30 min :7
D: kom erwtensoep en bak salade met o.a. gerookte kip en avocado
T: ?
pi_122476023
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 19:32 schreef kwakz0r het volgende:
o hai! ik leef nog *O* net thuis uit werk (had lange dag met musicaldoorloop erachteraan). ben een soort over mijn slaap heen :?
Ha, klinkt bekend! :D Misschien kan je nu nog afmaken wat nog niet af was, of is dat toch teveel werk? :P
pi_122476074
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 19:32 schreef kwakz0r het volgende:
Tip, ga deze nacht wel slapen. Studeren doe ik meestal ook 's nachts, maar twee nachten achter elkaar zorgen voor hele rare papers e.d.

Respect dat je dat voor een werkdag doet
pi_122476592
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 19:33 schreef Goodbye het volgende:

[..]

Ha, klinkt bekend! :D Misschien kan je nu nog afmaken wat nog niet af was, of is dat toch teveel werk? :P
nee, dat doe ik morgenochtend zo veel mogelijk. ik merk dat mijn cognitieve vermorgens wel wat aangetast zijn. voel me momenteel oliedom :P niet zo handig om dan nu een nauwkeurigheidsklusje te doen vrees ik.

en tsja, CotS, ik had er niet expres voor gekozen... maar ben wel trots dat ik gisteren gewoon 200 pagina's heb ge-edit, verbeterd en aangevuld met appendices en tabellen enzo...
Kwak
pi_122476754
Niet? Hoe kom je dan in die situatie, planfoutje gemaakt?

En daar mag je zeker trots op zijn, lekker efficiënt!
  Vis een optie? maandag 4 februari 2013 @ 19:44:55 #53
70532 loveli
N
pi_122476900
quote:
1s.gif Op maandag 4 februari 2013 19:03 schreef _aurum_ het volgende:

[..]

Toch goed dat je gegaan bent ^O^

Ik heb achter bolle billen aangerend :+ ik had wel spijt dat ik geen thermobroek aan had, had koude knieeen.
Je allitereert lekker :P
crap in = crap out
pi_122476954
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 19:43 schreef ChildoftheStars het volgende:
Niet? Hoe kom je dan in die situatie, planfoutje gemaakt?

En daar mag je zeker trots op zijn, lekker efficiënt!
Ja, uitstelgedrag. Ik vind t zó moeilijk om aan die klus te beginnen (overmatig perfectionisme en slechte lange termijn visie) maar als ik dan bezig ben vlakbij de deadline, dan kom ik in een flow, vergeet de tijd, vergeet te eten, etc. Dan is het ineens avond, eet ik iets, en de volgende keer is het ineens 3 uur 's nachts... toen ben ik maar doorgegaan.

En wat werken betreft, tsja, die kinderen komen toch wel de les in, en gaan na 50 minuten weer weg. heb er het beste van gemaakt.

Musical ging nog best wel goed!
Kwak
pi_122477022
quote:
Fijn! ^O^
pi_122477192
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 19:45 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Ja, uitstelgedrag. Ik vind t zó moeilijk om aan die klus te beginnen (overmatig perfectionisme en slechte lange termijn visie) maar als ik dan bezig ben vlakbij de deadline, dan kom ik in een flow, vergeet de tijd, vergeet te eten, etc. Dan is het ineens avond, eet ik iets, en de volgende keer is het ineens 3 uur 's nachts... toen ben ik maar doorgegaan.
We moeten ruilen, ik plan zo uitvoerig dat ik er soms gek van word (en geef me geen deadline, dan word ik gek). Of iig een beetje eigenschappen uitwisselen
En eensch, je kan beter een hele nacht doorgaan dan kort slapen, daar word je alleen moeier van.
quote:
En wat werken betreft, tsja, die kinderen komen toch wel de les in, en gaan na 50 minuten weer weg. heb er het beste van gemaakt.

Musical ging nog best wel goed!
:P Tja... kinderen merken ook als de leerkracht moe is ;) maar nice dat het je gelukt is, doe ik je niet na
pi_122478371
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 19:34 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Tip, ga deze nacht wel slapen. Studeren doe ik meestal ook 's nachts, maar twee nachten achter elkaar zorgen voor hele rare papers e.d.

Respect dat je dat voor een werkdag doet
Dat ja! Lekker bezig kwak!

Je hebt mij geïnspireerd!
pi_122478865
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 14:57 schreef Perruche het volgende:
Ik ga vanavond pulled pork in de oven doen. 1 kg vlees met een spcie rub van 1,5 el gerookt paprika poeder, 1,5 eetl chili flakes, 1 eetl komijn 1,5 eetl bruine suiker en kleine eetl zout. Vanavond in de oven voor 1 uur op 200 en dan nog 5 uur op 120 graden.
Klinkt goed! Wat voor stuk varkensvlees?

Ik heb gister een stuk buikspek (anderhalf pond denk ik) zwoerd in ruitjes ingesneden, ingewreven met zout, peper en knoflook en dan 5 uur in een over van 1000 op een rooster. Was heerlijk smeltend zacht verrukkelijk spek geworden (soort zeeuws spek).
Maar de volgende keer snij ik er eerst het zwoerd af.

[ Bericht 0% gewijzigd door sigme op 04-02-2013 20:16:57 ]
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_122478898
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 19:44 schreef loveli het volgende:

[..]

Je allitereert lekker :P
:D

Niet bewust :+

@An: Fijn!!

@Coco: Hopelijk wordt de pijn minder :Y
pi_122479006
Ik ben ook wel benieuwd naar dat pulled pork experiment. Staat nog op de todo lijst :Y

@sigme: De zwoerd wordt zeker keihard :X
pi_122479256
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 20:13 schreef _aurum_ het volgende:
Ik ben ook wel benieuwd naar dat pulled pork experiment. Staat nog op de todo lijst :Y

@sigme: De zwoerd wordt zeker keihard :X
Zelf de snijmachine had er moeite mee :D.
Van de recepten moet het echt zo, juist met zwoerd, maar ik vind het een hoop gedoe (inkerven is moeilijk, achteraf lossnijden is gepiel).
Honden vonden gebakken zwoerd gelukkig wel heel lekker - maar die vinden rauw zwoerd ook heerlijk. En zwoerd van een rauw stuk buikspek snijden wil wel heel goed met de snijmachine.

Nu heb ik maar alle ingekerfde ruitjes met de hand en een klein scherp mesje ontdaan van hun keiharde dekseltje.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  maandag 4 februari 2013 @ 20:17:28 #62
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_122479341
Knapperig, zoute zwoerd! Hemel op aarde
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  Vis een optie? maandag 4 februari 2013 @ 20:31:20 #63
70532 loveli
N
pi_122480338
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 19:23 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

:* en Saartje O+
crap in = crap out
pi_122480370
SPOILER
  Vis een optie? maandag 4 februari 2013 @ 20:33:17 #65
70532 loveli
N
pi_122480489
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 20:31 schreef ChildoftheStars het volgende:
SPOILER
SPOILER
crap in = crap out
pi_122480722
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 20:33 schreef loveli het volgende:

[..]

SPOILER
Misschien een idee ja...
In elk geval mijn huisgenoten gewaarschuwd. De voordeur blijft dicht deze avond
pi_122481590
Daglijstje
O 2 zelfgebakken boterhammen met boter
L kerriesoep, broodje ham, broodje kaas, appel
T klein stukje ontbijtkoek
D gestoofde aubergine met gehakt in tomatensaus en rijst
T chocolaatje, mineola
pi_122482190
Oeh, je D klinkt lekker Puff! Hoe lang moet dat ongeveer pruttelen wil de aubergine 'goed' zijn?
pi_122482985
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 20:58 schreef Goodbye het volgende:
Oeh, je D klinkt lekker Puff! Hoe lang moet dat ongeveer pruttelen wil de aubergine 'goed' zijn?
In de lengte doormidden en de schil eraf (ik vind het leuk er een zebra van te maken) ongeveer 20 minuten. Met komijn en een pepertje :9
pi_122483095
quote:
1s.gif Op maandag 4 februari 2013 21:10 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

In de lengte doormidden en de schil eraf (ik vind het leuk er een zebra van te maken) ongeveer 20 minuten. Met komijn en een pepertje :9
Deze week eens uitproberen! :9
pi_122484642
Ik weet dat Maria en V1 er niet zijn.. maar deze deed me meteen aan hen denken :D

maandag 4 februari 2013 @ 21:38:26 #72
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_122485037
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 21:32 schreef Nallie het volgende:
Ik weet dat Maria en V1 er niet zijn.. maar deze deed me meteen aan hen denken :D

[ afbeelding ]
Timing, wifi gevonden! :D wat cute O+ :D
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_122485190
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 21:38 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Timing, wifi gevonden! :D wat cute O+ :D
Timing indeed :D
pi_122486109
quote:

[ afbeelding ]
schattig!
pi_122487452
quote:

[ afbeelding ]
Ahw O+
pi_122487657
quote:
14s.gif Op maandag 4 februari 2013 20:11 schreef sigme het volgende:

[..]

Klinkt goed! Wat voor stuk varkensvlees?

Ik heb gister een stuk buikspek (anderhalf pond denk ik) zwoerd in ruitjes ingesneden, ingewreven met zout, peper en knoflook en dan 5 uur in een over van 1000 op een rooster. Was heerlijk smeltend zacht verrukkelijk spek geworden (soort zeeuws spek).
Maar de volgende keer snij ik er eerst het zwoerd af.
Weet ik niet! Maar het ruikt echt vet lekker!
pi_122488576
Buikdanstraining was weer zwaar maar wel lekker.
En we zijn geboekt voor een verlovingsfeest, helemaal in Vlissingen! cool :D
pi_122489022
Coco dat klinkt echt heel naar :(

Cots, doe je voorzichtig :*
Life is what happens while you are busy making other plans...
  dinsdag 5 februari 2013 @ 05:08:56 #79
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_122495786
onweer in de winter... bijzonder :')
pi_122495811
Zit op de eerste hulp met extreme pijn. Denk dat t wel losloopt, maar ze zijn bang voor een longembolie. Dus allerlei testen. Net halve panick attack ivm bloedgasje prikken (slagader in pols, mehhhh... uiteraard bleek t niks voor te stellen, achteraf. :') )
  dinsdag 5 februari 2013 @ 06:02:51 #81
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_122495861
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 05:30 schreef Cocotrimonium het volgende:
Zit op de eerste hulp met extreme pijn. Denk dat t wel losloopt, maar ze zijn bang voor een longembolie. Dus allerlei testen. Net halve panick attack ivm bloedgasje prikken (slagader in pols, mehhhh... uiteraard bleek t niks voor te stellen, achteraf. :') )
Oh. Dat klinkt echt niet goed.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_122495879
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 05:30 schreef Cocotrimonium het volgende:
Wow. 't Zit je niet mee :N
:*
Ik hoop dat snel duidelijk is wat er is en dat ze het dan snel kunnen fixen!
pi_122495880
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 06:02 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Oh. Dat klinkt echt niet goed.
Word hier gehouden. Een of andere bloedwaarde was verhoogd, en dat kan dus idd longembolie zijn. Dus straks in de scan. En zo pijnstilling O+
pi_122495909
Lig tussen allemaal heel oude en heel zieke mensen in... Vind t niet tof.
pi_122495983
Oude zeur tegenover me. Pffff.
  dinsdag 5 februari 2013 @ 07:14:14 #86
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_122496076
Begin er spontaan van te hyperventileren :')
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_122496091
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 07:14 schreef Tinkepink het volgende:
Begin er spontaan van te hyperventileren :')
Van die oude zeur? :+ Echt, t erge is dat hij gewook ook verward is. De hele tijd schelden dat hij als enige geen pijnstilling heeft, terwijl zn infuus loopt. Hoe vaak ze t m ook vertellen...Npnp, snapt hij toch niet. Ergens sneu. Maar ook annoying :p
  dinsdag 5 februari 2013 @ 07:18:35 #88
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_122496099
Jemig Coco, sterkte! :o
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  dinsdag 5 februari 2013 @ 07:19:27 #89
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_122496104
Cocoface :o das schrikken :* hopelijk snel weer beter en ouwe-zeur-loos :Y :*
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_122496140
Succes coco, hopen op geen embolie!
pi_122496279
Coco. :o . Sterkte!
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_122496477
Morning!

Jee coco, sterkte! Hopelijk Ben je Snel opgeknapt :*

Vanmorgen mijn varken uit elkaar getrokken en ik moest me bedwingen om niet die Hele bak leeg te eten :~ . Vanavond wordt een feestje! Maar eerst nog werken :D

En volgens mij is de timer van mijn oven kapot gegaan, alsof zo lang aan staan teveel voor hem was...
pi_122496585
Morning!

Coco! Jeetje, sterkte!

Het is vandaag World Nutella Day :9
http://www.nutelladay.com/
pi_122496667
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 06:17 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Word hier gehouden. Een of andere bloedwaarde was verhoogd, en dat kan dus idd longembolie zijn. Dus straks in de scan. En zo pijnstilling O+
Mens! Doe 's normaal! }:|

SPOILER
Ja doei.
pi_122496712
jezus ik Ben echt sjagrijnig :') en er zit hier iemand al vijftien minuten met haar kind ofzo te praten ('kusjes! Dagdag! Oooeeh lekker koken! Oeh! Lieverd! Kusjes! Dagdag!' Met zo'n hoog stemmetje) echt verschrikkelijk :').
pi_122496784
Coco :* snel beter worden!
  Vis een optie? dinsdag 5 februari 2013 @ 08:42:41 #97
70532 loveli
N
pi_122496863
Coco! :* en wat ze hierboven allemaal zeggen! En ook sterkte @ M!
crap in = crap out
pi_122496889
Stroomstoring hier vannacht. Leuk, dat alle huisalarmen dan afgaan, > half uur lang. :')
Ja doei.
  Moderator dinsdag 5 februari 2013 @ 09:03:55 #99
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_122497188
Jeetje Coco, dat is schrikken! Hopelijk valt het allemaal mee :*
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_122497491
Coco, wat schrikken. Hopelijk mag je vandaag naar huis en valt het mee. :*
pi_122497559
En planning:
O: dubbele bth appelstroop, peer
T: cappuccino sojamelk
L: ?
T: iets in de trein
D: 2 pulled pork wraps met coleslaw en bbq-saus

En misschien ga ik nog naar de bodybalance vanavond, afhankelijk van hoe laat ik thuis ben.
pi_122497713
Oh Coco, beterschap en sterkte!

Vandaag even naar beurs voor mn pa's bedrijf. Lange dag tot een uur of 9. Maar is altijd wel geinig :)
pi_122497730
Pulled pork :9 ben benieuwd of hij goed gelukt is!
Doe je wel wat veggies bij je L?

Ik heb geen zin vandaag :O

Planning:
O: havermout, banaan, cacao
T: koffie verkeerd, appel
L: 3 knackebrod, 2 kip, 1 geitenkaas. Salade van tomaat/kikkererwten met pompoenpitjes
T: rijstwafel pindakaas
D: 2 zelfgemaakte vegaburgers, een geroosterde zoete aardappel en tomatensla\
S: uur boksen
T: kwark met ananas
pi_122497845
Dzjiez Coco, snel beter worden hoor!
Kwak
pi_122497886
Gisteren de extra i's vergeten in fajitas! :o

Fajiiiiiiiiiiiiiiiiiiitas :9 O+

Zo.
Ja doei.
pi_122498205
Nallie, geen idee! Heb lunch met werk. Trein T probeer ik veggies te doen en ook bij mijn D. En ik heb ook geen zin! Gelukkig blijf ik de rest van de week gewoon op kantoor O+ een unicum!
pi_122498399
Beterschap Coco! Hoop dat er snel duidelijkheid is en dat je je snel beter voelt!

Dit linkje dan maar voor wat vrolijke vibes:
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)n-van-loes-veenstra/
Alweer ja! Ik moest er ook alweer ontzettend om lachen en voorspel dat ik voorlopig met een grijns op mijn gezicht rondloop!
Doe wat je niet durft.
pi_122498763
Beterschap Coco!

Gister geen chili gegeten i.v.m. geen zin in koken, dus dat gaat vandaag in de herkansing.

Gisteren een bakje bulgusalade met feta en zoete aardappel gegeten met een groot bord linzensoep en mango na :9
pi_122499043
Om 12u scan. Inmiddels vier soorten pijnstiller en t wordt alleen maar erger. Hier verwachten ze toch idd een longembolie. Ben benieuwd. Pijn wordt wel echt heel extreem nu
pi_122499054
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 10:21 schreef Cocotrimonium het volgende:
Om 12u scan. Inmiddels vier soorten pijnstiller en t wordt alleen maar erger. Hier verwachten ze toch idd een longembolie. Ben benieuwd. Pijn wordt wel echt heel extreem nu
en als jij dat zegt meot het wel erg zijn. Sterkte! Wat stom dat het nog zo lang duurt tot de scan....
pi_122499056
Gets, wat naar Coco! :*
Ja doei.
pi_122499223
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 10:21 schreef Cocotrimonium het volgende:
Arme meid, wat ontzettend naar
Heel veel sterkte :*
pi_122499305
Sterkte Coco!

Ik heb alweer crappy geslapen :X Gisternacht was ik om 0430 op, vannacht was ik van 0230 tot 0430 wakker om daarna weer in bed te gaan liggen. Echt irritant -O-
pi_122499351
Slecht slapen, dat ken. Lang leve de acts van mijn ex :N
pi_122499367
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 10:31 schreef _aurum_ het volgende:
Sterkte Coco!

Ik heb alweer crappy geslapen :X Gisternacht was ik om 0430 op, vannacht was ik van 0230 tot 0430 wakker om daarna weer in bed te gaan liggen. Echt irritant -O-
he getsie, aurum. Heb je last van veel stress?
pi_122499412
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 10:32 schreef ChildoftheStars het volgende:
Slecht slapen, dat ken. Lang leve de acts van mijn ex :N
Is hij nog langsgekomen?
pi_122499441

vinden jullie dit een mooi mannen horloge? Ik twijfel wat over de band....
pi_122499472
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 10:33 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

he getsie, aurum. Heb je last van veel stress?
volgens mij heb ik vakantiestress :')

Ik herinnerde me dat ik nog een bepaald document moest printen en dat we bij het vliegveld een taxi namen maar ipv naar onze locatie naar de rimboe gereden werden en daar waren enge mannen :')

Mijn hersenen gaan in overdrive als ik slaap :D :X

Oh en er waren mannen op straat ruzie aan het maken en dat hoorde ik ook :? Dus ik zal niet al te diep geslapen hebben.

Vannacht nieuwe kans :+
pi_122499605
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 10:34 schreef Novem het volgende:

[..]

Is hij nog langsgekomen?
Hij heeft een behoorlijke act gemaakt, raampje van de voordeur ingeslagen (niet dat het ook maar enig effect had, want hij is een klein raampje bovenaan de deur), maar toen ik hoorde dat hij onderweg was heb ik zijn ouders gebeld en die hebben hem vrij snel kunnen oppikken. Het was eng.

Het bleek dat hij op zijn opleiding te horen had gekregen dat ze hem te labiel vonden en dat hij eerst psychologische hulp moest hebben voordat hij verder kon. Ik weet niet wat hij daar heeft gedaan, maar volgens mij zeggen ze dat niet snel tegen studenten. Dus tja...

Ik voel me nu best schuldig tegenover mijn huisgenoten
pi_122499960
Ik moet voor de scan plat liggen dadelijk. Zie ik heel erg tegenop, een klein tikje naar achteren leunen doet al teveel pijn. Meh. Krijg morfine van tevoren, maar vraag me af of dat veel zal helpen.

Sorry voor mijn offtopic geblaat. Maar ben beetje bang en heb heel erg veel pijn.
pi_122500025
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 10:55 schreef Cocotrimonium het volgende:
Ik moet voor de scan plat liggen dadelijk. Zie ik heel erg tegenop, een klein tikje naar achteren leunen doet al teveel pijn. Meh. Krijg morfine van tevoren, maar vraag me af of dat veel zal helpen.

Sorry voor mijn offtopic geblaat. Maar ben beetje bang en heb heel erg veel pijn.
lieverd, daar is dit topic toch ook voor? ik ben blij dat je in het ziekenhuis bent, daar passen ze goed op je. wel aan de bel trekken als het niet meer gaat he? dan kunnen ze misschien wel wat meer/sneller voor je doen.
Kwak
pi_122500050
quote:

Geen sorry zeggen, dat is nergens voor nodig. Zulke dingen zijn naar en vervelend en eng en je mag dan zoveel erover "blaten" als jij wilt.

:* *knuffel*
  Vis een optie? dinsdag 5 februari 2013 @ 11:01:28 #123
70532 loveli
N
pi_122500126
quote:

Off topic?! Wat mij betreft spam je alles vol. Hoop dat je zo snel mogelijk herstelt en dat de pijn als je ligt te doen is :*
crap in = crap out
pi_122500169
quote:

Tuurlijk is t doodeng! Lekker van je af typen. En inderdaad niet schromen om dingen aan te geven bij de dokters! :*
pi_122500199
^^ met de rest. Ik hoop dat je snel weer opknapt :*
  dinsdag 5 februari 2013 @ 11:04:53 #126
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_122500218
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 11:03 schreef Nallie het volgende:

[..]

Tuurlijk is t doodeng! Lekker van je af typen. En inderdaad niet schromen om dingen aan te geven bij de dokters! :*
^^
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_122500262
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 11:01 schreef loveli het volgende:

[..]

Off topic?! Wat mij betreft spam je alles vol. Hoop dat je zo snel mogelijk herstelt en dat de pijn als je ligt te doen is :*
Dit.
Ja doei.
  Vis een optie? dinsdag 5 februari 2013 @ 11:08:25 #128
70532 loveli
N
pi_122500357
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 10:36 schreef Jagärtrut het volgende:
[ afbeelding ]

vinden jullie dit een mooi mannen horloge? Ik twijfel wat over de band....
Klokje vind ik super, denk dat het ook wel bij de duutser past. Vraag me (praktisch) af of je de band makkelijk schoon houdt.
crap in = crap out
pi_122501011
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 11:04 schreef _aurum_ het volgende:
^^ met de rest. Ik hoop dat je snel weer opknapt :*
:* Coco
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_122501023
quote:

Oh Coco, veel sterkte! :*
pi_122501083
Wat eng coco! Sterkte...
pi_122501219
Succes coco! Vertel je de dokters hetzelfde als aan ons nu? Kunnen ze je misschien ook helpen tijdens de scan.
pi_122501957
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 11:01 schreef loveli het volgende:

[..]

Dit. Sterkte Coco :*
pi_122502089
quote:

ach lieverd :* Kon ik maar iets voor je doen.
Succes zo. En offtopic, van mij part "spam" je het hele topic vol. Praat maar lekker van je af.
pi_122502865
Och Coco :* Klinkt ook heel naar met veel pijn in een scanding :X. Als het ook maar iets helpt, lekker van je afpraten hier!! Heel veel sterkte.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_122503025
Het feit dat jij al aangeeft dat je veel pijn hebt, en we allemaal weten dat jij geen mietje bent als het op pijn aan komt, geeft je alle recht van de wereld om er hierover te posten.
Hoop dat de scan meeviel (als het goed is heb je 'm al gehad) en dat je je snel beter voelt! :*

*O* Go Coco! *O*
Doe wat je niet durft.
pi_122503084
Tevens, volgens Esprit is een van de must haves van het komend seizoen de gebloemde skinny jeans.
Ik sla over.

Ik heb vandaag ook een maillot/dikke panty passend gemaakt door er de tenen uit te knippen. Nu heb ik een legging. B-)
Doe wat je niet durft.
  Vis een optie? dinsdag 5 februari 2013 @ 12:32:14 #138
70532 loveli
N
pi_122503085

En F5 voor Coco-updates.
crap in = crap out
  dinsdag 5 februari 2013 @ 12:33:25 #139
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_122503121
Ja, ben ook wel benieuwd hoe de scan is gegaan...
pi_122503241
Same here, hopelijk valt het mee coco :*
pi_122503274
quote:
10s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 12:32 schreef loveli het volgende:
En F5 voor Coco-updates.
Ditte.
pi_122503312
Doe wat je niet durft.
pi_122503392
quote:
Oh wauw, wansmaak +10. Het wordt sowieso tijd dat de skinny eruit gaat. Zit niet lekker, staat me niet en de meeste van mijn laarzen gaan niet dicht met broek ertussen (en ik lijk nog kleiner dan ik ben met broek in laars) }:|
Venus in pocketformaat
© loveli
  Vis een optie? dinsdag 5 februari 2013 @ 12:43:59 #144
70532 loveli
N
pi_122503448
quote:
10s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 12:41 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Oh wauw, wansmaak +10. Het wordt sowieso tijd dat de skinny eruit gaat. Zit niet lekker, staat me niet en de meeste van mijn laarzen gaan niet dicht met broek ertussen (en ik lijk nog kleiner dan ik ben met broek in laars) }:|
*visual van Phaidra in zevenmijlslaarzen*
crap in = crap out
  dinsdag 5 februari 2013 @ 12:44:53 #146
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_122503481
quote:
Fashion sense says 'no.
pi_122503486
Ik vind die lichtgrijze wel tof!

En die met die stipjes!
pi_122503519
Ik krijg skinny's niet eens over mn knieen. :D
Doe wat je niet durft.
pi_122503523
Ja ik vind er ook best leuke bij zitten!
Volgens mij heb ik alleen maar skinny's :P
  dinsdag 5 februari 2013 @ 12:48:33 #150
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_122503598
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 12:46 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Ik krijg skinny's niet eens over mn knieën. :D
verander knieën in enkels en dan: ^^
pi_122503635
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 12:43 schreef loveli het volgende:

[..]

*visual van Phaidra in zevenmijlslaarzen*
Zoiets :+

Venus in pocketformaat
© loveli
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: