abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_122465792
De Slankreeks

Vorige topics: Topicreeks: Gezond Slank

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt!
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), vis (liefst ook veel), vlees, en koolhydraten (niet teveel en vooral niet veel suiker). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!
Be someone that makes you happy
pi_122466691
En meteen stil!

Nou dan doe ik een lijstje :D

O: havermout, banaan, kokos
T: koffie, biscuitje, appel
B: 40 min fietsen
L: 2 bh met hummus en kipfilet, salade kikkererwt/tomaat/komkommer
T: rijstwafel met geitenkaas
D: Japans :9 grote kom sushirijst met sashimi en zeewiersalade
T: koffie ergens denk ik
pi_122466799
lekker lijstje, Nallie! Was jij gister ook niet al uit eten?

beuh, kan me niet concentreren vandaag. Maar vroeg naar huis, morgen weer een dag.
pi_122466980
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 15:56 schreef Jagärtrut het volgende:
lekker lijstje, Nallie! Was jij gister ook niet al uit eten?

beuh, kan me niet concentreren vandaag. Maar vroeg naar huis, morgen weer een dag.
Uh nee gister niet. Vrijdag en donderdag wel :')
Ik ga best vaak :D

Maar vanavond is t kadootje voor mn vader. Mn zusje en ik nemen m mee uit eten!
pi_122467118
Doe ik ook een lijstje! :D
O: volle yoghurt met lucky charms
S: uurtje krachttraining
T: whey shake met melk, smaak perzik. Niet vies, geen favoriet.
T: 2 knackerbrod met gekookte worst
T: stukje pure chocolade
S: 5 km hardlopen
L: Zelfgemaakte tomatensoep met tortellini's erin en zelfgemaakte croutons
D: Ik denk wat quinoa met gegrilde groenten (aubergine en courgette) en wat feta. :)
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_122467164
Lekker lijstjes Nallie en Henk!

Zeewiersalade :9~

Wat voor vulling zit in je tortellini's Henk?
Come here boy, set your mind at rest and let your dreams run free
pi_122467239
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 16:05 schreef Novem het volgende:
Lekker lijstjes Nallie en Henk!

Zeewiersalade :9~

Wat voor vulling zit in je tortellini's Henk?
Hoe was jouw Japans gisteren?
pi_122467266
Het waren AH tortellini's, met kaas en noten vulling. :)
Owja, en ik heb nog ergens vandaag een banaantje op. :D
Doe wat je niet durft.
pi_122467565
Novem en nallie, ben echt blij met dat kookboek wat ik van jullie heb gekregen! Dit is het derde ding wat ik eruit maak en dat is voor mij veel :P
pi_122467770
quote:
14s.gif Op maandag 4 februari 2013 16:14 schreef Perruche het volgende:
Novem en nallie, ben echt blij met dat kookboek wat ik van jullie heb gekregen! Dit is het derde ding wat ik eruit maak en dat is voor mij veel :P
Mooi *O*
  maandag 4 februari 2013 @ 16:21:24 #11
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_122467861
quote:
Wat leuk !
Eet smakelijk voor morgen, lijkt mij heerlijk!

Lijst
O: kwark/vla
T's: beker cup a soup tomaat, halve paprika, halve komkommer 200 gr wortel, boterham kaas, cappuccino
L: tomaat, 2 boterhammen met koude gegrilde tomaat met wat curry en mayo, kom hele romige bospaddenstoelsoep met balletjes, beker melk
T's; appel, peer, sinaasappel, blokje choco, paar dropjes
D: witlofovenschotel (vol met met 2 eieren, ham en kaas) met romige pasta
T: niks?
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_122467877
Yay voor kookboek *O*

Nallie, was echt lekker! Niet echt Japans, maar van alles wat! Helemaal losgegaan op de pekingeend en softshell crab :9~
pi_122468133
Ik wil nu ook homemade summer, maar in engeland issie maar 12 pond en hier 25 euro maar hij komt pas in april uit. En ook de "gewone" home mode. Echt zulke leuke boeken! Maar in het NL vind ik het leuker geschreven :').

Uniek, thanks! Heb er ook veel zin in. Met corn tortilla's en coleslaw van spitskool en dan barbequesaus erbij. Of pickled onions! omnomnom.
pi_122468299
Vandaag heb ik een dag waarop ik verplicht wat moet snoepen :')
pi_122468310
:o "de smaken van spanje" kost hier 40 euro, in GB maar 16 pond! Die ga ik geloof ik bestellen :D
pi_122468850
O: roggebrood met worst
T: 3 chocoladekoekjes
L: dubbele boterham met ham'
T: 2 bruine broodjes pesto + worst
D: rijst met groenten, woksausje en runderreepjes
T: kwark
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_122468941
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 16:31 schreef Perruche het volgende:
:o "de smaken van spanje" kost hier 40 euro, in GB maar 16 pond! Die ga ik geloof ik bestellen :D
Kookboeken zijn in Engeland vaak goedkoper. Ik heb er de nodige via Amazon en co besteld voor 10 pond per stuk ofzo.
Doe wat je niet durft.
pi_122468973
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 16:46 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:

[..]

Kookboeken zijn in Engeland vaak goedkoper. Ik heb er de nodige via Amazon en co besteld voor 10 pond per stuk ofzo.
Jammer dat er nog zoveel verzendkosten bij komen. Misschien een "inkoop actie" volgende keer dat je nog iets wil? :P
pi_122469030
bookdepository.co.uk!
pi_122469048
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 16:47 schreef Perruche het volgende:

[..]

Jammer dat er nog zoveel verzendkosten bij komen. Misschien een "inkoop actie" volgende keer dat je nog iets wil? :P
Ik vergelijk altijd Amazon, Bookdepository en Play. De laatste 2 hebben sowieso free shipping en Amazon boven een bepaald bedrag ook vaak. En op de een of andere manier kom ik altijd boven die minimum order uit. >:O
Doe wat je niet durft.
pi_122469144
Play hanteert een slechte wisselkoers, Amazon heeft inderdaad free shipping boven een bepaald bedrag.
Hoewel het zelf met shipping vaak nog goedkoper is.
1 pond is nu maar 1 euro 15, dus sla je slag :9
pi_122469190
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 16:49 schreef Jagärtrut het volgende:
bookdepository.co.uk!
Ja doei.
pi_122469446
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 16:04 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Doe ik ook een lijstje! :D
O: volle yoghurt met lucky charms
S: uurtje krachttraining
T: whey shake met melk, smaak perzik. Niet vies, geen favoriet.
T: 2 knackerbrod met gekookte worst
T: stukje pure chocolade
S: 5 km hardlopen
L: Zelfgemaakte tomatensoep met tortellini's erin en zelfgemaakte croutons
D: Ik denk wat quinoa met gegrilde groenten (aubergine en courgette) en wat feta. :)
Heo ging het hardlopen?
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_122470164
quote:
1s.gif Op maandag 4 februari 2013 16:59 schreef _aurum_ het volgende:

[..]

Heo ging het hardlopen?
Betrekkelijk brak. Het was koud. En dan scheen het zonnetje weer en was het lekker. Maar dan was het zonnetje weer weg en dan was het fris.
Maar ik heb het gedaan en ik heb het overleefd. :)
Misschien doe ik morgenochtend weer een rondje. :P
Doe wat je niet durft.
pi_122470914
Bokdepository is heul niets goedkoper in euro's :N.
pi_122471754
Paar uur wezen bellen met instanties. Gadverdamme.
Wel fijn dat iedereen elkaar tegenspreekt. Maar ik ben even boos geworden en nu worden er wel dingen geregeld.

Nu maar aan m'n opdracht zitten.
Worry is a misuse of imagination
pi_122472032
Vanavond wel gezond eten want eet bij ouders
pi_122472129
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 17:36 schreef Perruche het volgende:
Bokdepository is heul niets goedkoper in euro's :N.
Soms wel, maar je moet idd een goede aanbieding hebben. :)
Belangrijkste is wel dat je de boeken niet heel dringend nodig hebt. Mijn broer had 2 weken voor vertrek een reisgids besteld bij Bookdepository, maar die waren mooi niet op tijd binnen. Levertijd varieert echt van 3 dagen tot 3 weken. :)
Doe wat je niet durft.
pi_122472414
quote:
Welk kookboek is het?
pi_122473286
Net 4 km hardgelopen en ik ben (nog) niet dood. 7:30 minuten over een kilometer. *O*
pi_122473470
quote:
1s.gif Op maandag 4 februari 2013 18:39 schreef Mufasa208 het volgende:
Net 4 km hardgelopen en ik ben (nog) niet dood. 7:30 minuten over een kilometer. *O*
Fuck, je gaat me bijna inhalen qua snelheid. :D
Doe wat je niet durft.
pi_122474274
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 17:18 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:

[..]

Betrekkelijk brak. Het was koud. En dan scheen het zonnetje weer en was het lekker. Maar dan was het zonnetje weer weg en dan was het fris.
Maar ik heb het gedaan en ik heb het overleefd. :)
Misschien doe ik morgenochtend weer een rondje. :P
Toch goed dat je gegaan bent ^O^

Ik heb achter bolle billen aangerend :+ ik had wel spijt dat ik geen thermobroek aan had, had koude knieeen.
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_122474358
quote:
1s.gif Op maandag 4 februari 2013 18:39 schreef Mufasa208 het volgende:
Netjes!
pi_122474836
Sportievelingen hier! Goed bezig :Y

Ik ben bang dat het voor mij nog wel een tijdje gaat duren voor ik weer kan sporten.
pi_122474931
Hoe was je eerste werkdag coco?
Doe wat je niet durft.
  Vis een optie? maandag 4 februari 2013 @ 19:16:29 #36
70532 loveli
N
pi_122474973
^^
crap in = crap out
pi_122475088
^O^ lijstjes

^O^ sporten

Ik begrijp dat er al naar vaiz gebeld is? Anders kijk ik of ik het nummer nog heb. Maakte me ook wel zorgen.

Lening is goedgekeurd *O* Notaris gesproken, bij de koper was ook alles op tijd binnen *O* Het ziet er steeds meer uit dat ik inderdaad mijn huis ga verkopen volgende week *O*
pi_122475360
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 19:15 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Hoe was je eerste werkdag coco?
Leuk! :Y Was fijn om weer voor de klas te staan :)

Alleen erg veel pijn. Morgen huisarts bellen. Het lijkt nu alleen maar te verslechteren. Heb nu een heel warme kruik gemaakt, en daar zit ik tegenaan. Lijkt wat te verzachten, dus dat is fijn O+ En M. zorgt voor Saartje en vindt dat gelukkig niet erg, ik kan haar niet eens tillen :{
pi_122475506
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 19:23 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Leuk! :Y Was fijn om weer voor de klas te staan :)

Alleen erg veel pijn. Morgen huisarts bellen. Het lijkt nu alleen maar te verslechteren. Heb nu een heel warme kruik gemaakt, en daar zit ik tegenaan. Lijkt wat te verzachten, dus dat is fijn O+ En M. zorgt voor Saartje en vindt dat gelukkig niet erg, ik kan haar niet eens tillen :{
Fijn dat je het leuk hebt gehad :)

(ik ben vast een slechte volger) maar heb je enige idee van de oorzaak? Want dit klinkt niet echt normaal? Sterkte ermee :*
pi_122475733
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 19:26 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Fijn dat je het leuk hebt gehad :)

(ik ben vast een slechte volger) maar heb je enige idee van de oorzaak? Want dit klinkt niet echt normaal? Sterkte ermee :*
Anderhalve week geleden druk/pijn op borst, straalde uit naar zijkant/rug. Werd erger, nightcare, niks aan de hand, ging beter. En sinds gisteren weer (veel) slechter.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_122475813
quote:
1s.gif Op maandag 4 februari 2013 19:18 schreef An24 het volgende:
^O^ lijstjes

^O^ sporten

Ik begrijp dat er al naar vaiz gebeld is? Anders kijk ik of ik het nummer nog heb. Maakte me ook wel zorgen.

Lening is goedgekeurd *O* Notaris gesproken, bij de koper was ook alles op tijd binnen *O* Het ziet er steeds meer uit dat ik inderdaad mijn huis ga verkopen volgende week *O*
Goed nieuws! *O*

En een *O* voor het nieuwe vak van Coco, hopelijk knap je snel op qua gezondheid! :*
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_122475814
An: ik heb ook nog contact (gehad) met Vaiz. Hij doet het in ieder geval nog, en heeft een vangnet waar hij op kan terugvallen, gelukkig :Y
pi_122475859
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 19:29 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Anderhalve week geleden druk/pijn op borst, straalde uit naar zijkant/rug. Werd erger, nightcare, niks aan de hand, ging beter. En sinds gisteren weer (veel) slechter.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat is wel ontzettend vreemd en vervelend :( Hopelijk vinden ze snel een oorzaak, zodat er wat aan gedaan kan worden!

Wat voor vak is het? Hopelijk gaat het je lukken!
pi_122475864
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 19:30 schreef Cocotrimonium het volgende:
An: ik heb ook nog contact (gehad) met Vaiz. Hij doet het in ieder geval nog, en heeft een vangnet waar hij op kan terugvallen, gelukkig :Y
Dat is fijn, had een beetje teruggelezen en ondanks het editten kreeg ik er een naar gevoel bij. ;(
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_122475883
quote:
1s.gif Op maandag 4 februari 2013 19:18 schreef An24 het volgende:
*O*

Eindelijk!! Ik blijf duimen, maar gaat vast lukken nu :Y Yay! *O*
pi_122475904
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 19:30 schreef Cocotrimonium het volgende:
Gelukkig maar... echt vervelend voor 'em
pi_122475944
o hai! ik leef nog *O* net thuis uit werk (had lange dag met musicaldoorloop erachteraan). ben een soort over mijn slaap heen :?
Kwak
pi_122475951
Lijstje

O: bakje kwark met havermout/muesli
T: 2 rijstwafels pindakaas
L: 2 volk. speltboterhammen gelderse worst
T: mandarijn, mineola, honingdropjes (iets te veel :+ )
T: banaan
S: 5 km in exact 30 min :7
D: kom erwtensoep en bak salade met o.a. gerookte kip en avocado
T: ?
pi_122476023
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 19:32 schreef kwakz0r het volgende:
o hai! ik leef nog *O* net thuis uit werk (had lange dag met musicaldoorloop erachteraan). ben een soort over mijn slaap heen :?
Ha, klinkt bekend! :D Misschien kan je nu nog afmaken wat nog niet af was, of is dat toch teveel werk? :P
pi_122476074
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 19:32 schreef kwakz0r het volgende:
Tip, ga deze nacht wel slapen. Studeren doe ik meestal ook 's nachts, maar twee nachten achter elkaar zorgen voor hele rare papers e.d.

Respect dat je dat voor een werkdag doet
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')