abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_122460228
Voor wie is de FOK!Dieetclub bedoeld? De FOK!Dieetclubtopics zijn bedoeld voor mannen en vrouwen met overgewicht die een BMI (body mass index, ook wel bekend als Quetelet Index) hebben van 27 of hoger. Bij een BMI van onder de 25 ben je van harte welkom in het zustertopic Slank de zomer in. Dit kun je vinden in het LIF-forum op FOK!. Met een BMI tussen de 25 en 27 mag je zelf beslissen waar je je aanmeldt. Hoe je je het beste kunt aanmelden kun je lezen onder het kopje Ik wil ook!.

Linkjes Vroeger hadden we een hele lijst met linkjes; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Goede en lekkere tips voor verantwoord ontbijt/lunch: CUL / Gezonde ontbijt/lunch keuzes

Ik wil ook! Dat kan ;) Maak een dieetticker aan op www.lilyslim.com, vergeet je naam niet in de ticker te zetten!! Meld in dit topic duidelijk dat je ook in de OP wilt en geef het linkje van je ticker. De topicstarter of een van de modjes zet je er dan bij. Als je een account aanmaakt. krijgt je ticker hier automatisch ook een update als je iets aanpast. Als je geen account wilt. zul je ieder weegmoment een nieuwe ticker aan moeten maken en de url duidelijk in het topic zetten met het verzoek om aanpassing van je ticker.

Deelnemers Hieronder de deelnemers en de tickers!

[ Bericht 1% gewijzigd door BE op 06-02-2013 21:18:30 ]
Ja doei.
pi_122460239
Ja, Brinta is verantwoord. Niet te vreten als je 't mij vraagt, maar verder een prima ontbijt.
Ja doei.
  maandag 4 februari 2013 @ 12:44:20 #3
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_122460302
Noh! Brinta is heerlijk! :Y

Maar dan wel zonder suiker of andere zooi erdoor he. ;)
pi_122460367
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 12:44 schreef Brighteyes het volgende:
Noh! Brinta is heerlijk! :Y

Maar dan wel zonder suiker of andere zooi erdoor he. ;)
Ik eet het ook zonder suiker.. met suiker vind ik het juist :r

Als kind kreeg ik het ook altijd al, misschien dat ik het daarom zo lekker vind :9 Toen wilde ik er ook al geen suiker in.
My salvation lies in your love..
pi_122460556
Het smaakt naar karton dat al 3 weken in een met blauwalg gepopuleerde sloot heeft liggen weken mid-augustus en daarna in een blender is gegooid.
Ja doei.
pi_122460689
Mijn lijstje van vandaag:

O: 250 gr. optimel yogurt met 3 lepels muesli
T: Snack a Jack caramel
L: 3 boterhammen met 30 + kaas en kipfilet met tomaatjes en een cup a soup
T: Fruit
D: Aardappelpuree met spinazie a la creme en een kipsnitzel.

Kom nog punten te kort, maar naar mijn idee is het wel een goed lijstje.. Misschien hebben jullie tips :)
Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.
pi_122460690
Wat moblo zegt.
Spoilers!
pi_122460779
:{ Stel je niet zo aan zeg..
pi_122460898
Ja sorry, ik vind het echt héél vies en dit is voor mij de meest accurate beschrijving! :D Er zijn niet veel dingen die ik niet lust, maar als ik iets niet lust dan vind ik het ook wel direct écht heel vies *). Maar jij mag het gerust heerlijk vinden en hoeft je totaal niet te herkennen in mijn beschrijving.
Ja doei.
pi_122461174
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 12:58 schreef J0ycie88 het volgende:
Mijn lijstje van vandaag:

O: 250 gr. optimel yogurt met 3 lepels muesli
T: Snack a Jack caramel
L: 3 boterhammen met 30 + kaas en kipfilet met tomaatjes en een cup a soup
D: Aardappelpuree met spinazie a la creme en een kipsnitzel.

Kom nog punten te kort, maar naar mijn idee is het wel een goed lijstje.. Misschien hebben jullie tips :)
Klein bakje yoghurt of iets anders zuiveligs als toetje? Of nog een lekker drankje als een cappuccino ergens toevoegen?
  maandag 4 februari 2013 @ 13:30:08 #11
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_122461801
Ik dacht altijd dat het wel mee viel maar steeds vaker valt me op dat ik idd de neiging heb te gaan eten als ik ergens tegenaan hik of me even gefrustreerd voel ofzo. :{

Gelukkig herken ik het wel, maar ik moet er nog wel tegenin gaan dan natuurlijk. Vandaag gaat me dat wel aardig af, maar ik blijf het allemaal een stom ongrijpbaar gebeuren vinden hoor. Maandenlang gaat het goed, die 15 kilo vorig jaar gingen echt fluitend, toen het uiteindelijk ging. En dan zie je geen vuiltje aan de lucht, ik was er heilig van overtuigd dat ik de volgende 15 er ook wel 'eventjes' vanaf zou halen en dan ga ik toch weer onderuit en kom dus niet meer overeind... -O-
pi_122461907
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 13:30 schreef Brighteyes het volgende:
Ik dacht altijd dat het wel mee viel maar steeds vaker valt me op dat ik idd de neiging heb te gaan eten als ik ergens tegenaan hik of me even gefrustreerd voel ofzo. :{

Gelukkig herken ik het wel, maar ik moet er nog wel tegenin gaan dan natuurlijk. Vandaag gaat me dat wel aardig af, maar ik blijf het allemaal een stom ongrijpbaar gebeuren vinden hoor. Maandenlang gaat het goed, die 15 kilo vorig jaar gingen echt fluitend, toen het uiteindelijk ging. En dan zie je geen vuiltje aan de lucht, ik was er heilig van overtuigd dat ik de volgende 15 er ook wel 'eventjes' vanaf zou halen en dan ga ik toch weer onderuit en kom dus niet meer overeind... -O-
Heb je iets anders waar je dat in kan uiten? Ik probeer nu zelf op zulke momenten muziek te maken, om er op die manier iets mee te doen...
pi_122462707
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 12:47 schreef BananaPancake het volgende:

[..]

Ik eet het ook zonder suiker.. met suiker vind ik het juist :r

Als kind kreeg ik het ook altijd al, misschien dat ik het daarom zo lekker vind :9 Toen wilde ik er ook al geen suiker in.
Ik eet het ook zonder suiker (of zoetstof of honing), op alle werkdagen. In het weekend mag ik wat anders / lekkerders / ongezonders.

Maar met suiker is toch echt stukken lekkerder. Helaas.
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
  maandag 4 februari 2013 @ 14:12:51 #14
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_122463137
quote:
17s.gif Op maandag 4 februari 2013 13:33 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Heb je iets anders waar je dat in kan uiten? Ik probeer nu zelf op zulke momenten muziek te maken, om er op die manier iets mee te doen...
Op zich wel een goed idee, maar ik zit op mijn werk.
Het lijkt ook bijna wel een soort van werkontwijkend gedrag te zijn ofzo. :?
pi_122465514
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 13:05 schreef motorbloempje het volgende:
Ja sorry, ik vind het echt héél vies en dit is voor mij de meest accurate beschrijving! :D Er zijn niet veel dingen die ik niet lust, maar als ik iets niet lust dan vind ik het ook wel direct écht heel vies *). Maar jij mag het gerust heerlijk vinden en hoeft je totaal niet te herkennen in mijn beschrijving.
Gelukkig maar :D
pi_122467031
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 14:12 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Op zich wel een goed idee, maar ik zit op mijn werk.
Het lijkt ook bijna wel een soort van werkontwijkend gedrag te zijn ofzo. :?
Ow ja, dan is het niet heel handig om dan ineens iets anders te gaan doen.... Hmmmm. Maakt het wel een stuk lastiger.
  maandag 4 februari 2013 @ 16:13:23 #17
118556 RandomMoron
our common boredom
pi_122467517
o : drie wasa goudbruin, een plak kaas. De yoghurt was onverwachts op.
t : banaan
l : yoghurt, bevroren fruit, muesli met een appel
t : left over tomatensoep
d : zalm ceviche, gestoomde paksoi, paprika en komkommer met een sojasaus-bosui dressing en rijst!
pi_122471723
Zoo het gaat best goed vandaag.. Ik eet eigenlijk te weinig. Heb de cup a soup laten staan die ik in mijn lijstje had en en stuk fruit in de middag.

Niet goed dus straks nog maar iets gezonds bedenken om vanavond te eten als tussendoortje..
pi_122471951
BE we kunnen allemaal tips geven wat je moet doen op zo'n moment maar het ligt niet aan dat moment, het ligt aan de knop.... Imo kun je de knop vinden of forceren.... En forceren kan ik heel goed door 3 dagen te kickstarten en echt heel heel heel streng (ja sue me, op het ongezonde af) te zijn voor mezelf. Dat is dan 3 dagen afzien, maar dat probeer ik uit te zitten door te denken "wat is nou 3 dagen afzien vergeleken met een veel fitter gevoel en een fijner lijf?". Na 3 dagen afzien kun je verstandig gaan eten en dat lijken dan ineens onnoemlijk grote hoeveelheden eten :')

Ik ben inmiddels voorbij kickstart en heb het gevoel het wel weer onder controle te hebben. Ik heb in no-time een flink aantal (recente) kilo's er af gewerkt. Nog een paar recente en dan weer door op weg naar extra kilo's :')

Mijn struikelpunt rond dat punt is dat ik mezelf al een kapot lekker wijf vindt dan en mn motivatie gaat vieren :') In no time issie dan dus helemaal weg. Maar goed we gaan het zien weer deze ronde *O*

Overigens is 3 dagen een uit de lucht gegrepen aantal. Ik doe het tot ik voel dat ik het weer te pakken heb. Meestal rond de 3, soms sneuvel ik ook eerder en soms worden het er misschien wel 5.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_122472196
Ik ga ook maar lijstjes post , want het gaat niet bepaald fantastisch.

O was erg laat, want avond/nachtdienstritme, dus was meer een L.

O: 3 volkomen boterhammen kipfilet
T: sinaasappelbanaansmoothie
D: op het werk. Maaltijd die ik meehad was niet te vreten, maar toch maar de groenten op. Was kofte met groenten en rijst van de AH. Daarnaast maar een tosti gemaakt. (Kan niet van de afd af dus het is eten wat hier ligt)

Straks misschien en ijsje, want er wordt getrakteerd... Weet nog niet...
pi_122473856
Mijn lijst van vandaag:
O: 2 afbakbroodjes met philadelphia light
T: 1 bruine boterham met een gebakken ei
L: tomatensoep met belachelijk veel soepbolletjes :')
T: de rest van de soepbolletjes :')
D: Fettuccine Alfredo :9 ook niet echt de gezondste keuze, maar wel heel lekker
T: magere yoghurt met schepje honing

Echt een wat mindere dag, morgen weer strakker in het gareel!
pi_122473965
clumsy_clown & BananaPancake al een planning voor het eetlijstje van morgen gemaakt?
Zodat het een beter lijstje gaat zijn :)
pi_122474264
Goed plan. Hier mijn lijst voor morgen:

O: magere yoghurt met muesli
T: een fruitstuk naar keuze
L: 2 meergranen boterhammen met philadelphia light, 1 gekookt ei
T: 1 rijstwafel, 1 fruitstuk
D: avondeten bij ouders

S: hardlopen
pi_122474407
Heb maar alvast een lijstje gemaakt voor morgen!

O: Bak optimel yogurt met cruesli of muesli.. Ligt eraan weet dat muesli beter is maar cruesli vind ik echt heel lekker dus misschien dat ik het om de dag doe.
T: Snack a Jack Caramel
T: Stuk fruit
L: 3 boterhammen met kipfilet en kaas. Tomaatjes erbij en een cup a soupje
T: Stukjes paprika met komkommer.
T: Snack a jack barbeque
D: Iglo pasta met zalm en spinazie (Eerste werkdag sinds tijden en eet alleen dus eet makkelijk, beter als op de bank belanden met een boterham)
pi_122474874
Wie heeft er trouwens zondag nog meer Obese gezien?
Hoewel ik het een slecht in elkaar stekend programma vind, met ontzettend veel herhaling.. vind ik de prestaties van de kandidaten echt zo überinspirerend :o
Ik ga dat elke week kijken :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')