Je probeert wel heel veel op 1 hoop te vegen.quote:Op maandag 4 februari 2013 15:15 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Zonder de ECB die voor heel Europa de rente bepaald en zonder die Euro was het grote lenen niet mogelijk geweest. Weinig bijzonders aan en er zijn ook weinig economen die dit zullen ontkennen.
Dit heeft weer weinig met wat ik zeg te maken.quote:Op maandag 4 februari 2013 15:16 schreef HD9 het volgende:
[..]
De beloofde betrouwbaarheid van leningen in Euro's was de oorzaak van de lage rentes voor PIGS landen
Dat speelde daar vooral bij de particulieren en niet zozeer bij de overheid. De EU link die je verondersteld is dan ook wat dubieus.quote:Op maandag 4 februari 2013 15:16 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Hun grote probleem is dat die schulden te hoog zijn ten opzichte vd rente die ze moeten betalen op de markt.
Wauw, de schuld daarvan bij de euro leggen is een versimpeling van de mondiale kapitaalmarkt die zijn weerga niet kent.quote:Op maandag 4 februari 2013 15:12 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Spanje en Ierland zouden niet zo goedkoop hebben kunnen lenen, al dat vastgoed is gebouwd met geleend geld wat ze tegen onnatuurlijk lage rentes hebben kunnen lenen dankzij de Euro. Dat is het hele eieren geweest.
Nee, er is niet een identiteit. Er zijn er meerdere. En dat zal altijd zo blijven. Ik ben bijvoorbeeld Amsterdammer, Nederlander en Europeaan.quote:Op maandag 4 februari 2013 15:06 schreef paddy het volgende:
[..]
Je snapt toch wel wat ze bedoelde? Ieder land heeft ook gewoon zijn/haar eigen identiteit en zou ik ook graag zo houden. Wanneer Brussel steeds meer te zeggen krijgt over die identiteit is er geen identiteit meer, maar 1 Europees identiteit. Ik denk tenminste dat ze daar op doelde
Die kunnen er ook komen wanneer er een land uit de EU gezet gaat worden want doen niet genoeg, of bakken er niets van. Ondertussen krijgen we er alleen maar haters van die angstig kijken of ze nog wel willen betalen. Waarom was er eerst geen vingertje wijzen naar een ander land, en nu wel?quote:Op maandag 4 februari 2013 15:06 schreef Oud_student het volgende:
[..]
EU
- anders gaat het licht uit !
- anders komt er oorlog !
- anders komer er concentratiekampen !
Ik vind dat zij gewoon een mening mag geven. Erg slakken zout leggen dit hoorquote:Op maandag 4 februari 2013 15:11 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ze is zo aan het rommelen en gooien met termen dat ik niet meer snap wat ze bedoelt. Met feiten heeft het weinig van doen geloof ik
Ik scheef:quote:Op maandag 4 februari 2013 15:15 schreef 99.999 het volgende:
Wat er allemaal zo stiekem aan is leg je nog altijd niet uit volgens mij.
Als men er niet over praat hoeven er ook geen vervelende vragen worden beantwoord.quote:Wel voordat de EU deel is geworden van het publieke debat. Voorheen was er consensus omdat men het toch wel eens was over wat er met de EU moest worden gebeuren. Erover debatteren is dan nook niet nodig.
Het kon maar dat soort zaken is er veel eenvoudiger op geworden. Verder ga ik weer het eerdere lijstje herhalen, dat schiet niet zo op denk ikquote:Op maandag 4 februari 2013 15:17 schreef paddy het volgende:
[..]
Waar is dat werk en die welvaart dan? Tot nu tie zie ik steeds meer landen in de problemen komen i.p.v meer werkgelegenheid. Ik zie reizen als voordeel, maar als burger doet mij dat niet zoveel. Ik zie idd veel voordelen voor werkgever die eenvoudiger naar goedkoop personeel kan overstappen.
Wat voor voordelen heeft tot nu toe de gewone werknemer in Nederland gehad aan de EU? Dat andere EU burgers er voordelen mee hebben gehad snap ik. Maar ik zie de voordelen dus echt niet. Studeren kon voor de tijd ook.
Een ABN of SNS die het beroerd doen en gered moeten worden heeft weinig met de EU te maken. Dat had ons zonder EU ook goed kunnen overkomen en dan was het effect nog heftiger geweest vermoedelijk.quote:Dat bedrijven er hun voordeel mee deden begreep ik al vanaf het begin. Vandaar die massaontslagen van de gewone man.
Ik denk tegenwoordig bij elk besluit. Gaat weer banen kosten. Wat mij betreft was al dat personeel er nog bij de grenzen etc. Maar overtuig mij eens waarom het beter is dat al die mensen ontslagen zijn, en dat het beter is voor Nederland dat de kosten nu zo hoog gestegen zijn dat zelfs de gewone man die weinig van staatsschulden weet het benauwd gaat krijgen.
Ik mag bij dubieuze stellingen en claims doorvragen naar mijn idee.quote:Op maandag 4 februari 2013 15:20 schreef paddy het volgende:
[..]
Ik vind dat zij gewoon een mening mag geven. Erg slakken zout leggen dit hoor
Particulieren lenen over het algemeen niet op de kapitaalmarkten om hun huishoudboekje kloppend te maken hoor.quote:Op maandag 4 februari 2013 15:18 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dat speelde daar vooral bij de particulieren en niet zozeer bij de overheid. De EU link die je verondersteld is dan ook wat dubieus.
Ik vind dat helpen van bepaalde landen ook maar een wassen neus. Elkaar nog dieper iun de schulden helpen, want het is gewoon een lening die met rente terug betaald moet worden. Dat is naar mijn idee geen helpen. Lenen is prima, maar dan zorgen dat je er zelf ook niet beter aan gaat wordenquote:Op maandag 4 februari 2013 15:16 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het waren de banken die kapitalen uitleenden. De reden dat de staatsschuld van bijvoorbeeld een Spanje fors is gegroeid, is het gevolg van de bail-out.
tja ook dat lijkt me allemaal niet erg stiekem eerlijk gezegd. Zo werkt politiek. En alles is keurig democratisch verantwoord.quote:Op maandag 4 februari 2013 15:20 schreef karton2 het volgende:
[..]
Ik scheef:
[..]
Als men er niet over praat hoeven er ook geen vervelende vragen worden beantwoord.
Gelukkig hebben we de Euro en de crisis. Eindelijk is er eens een openbaar debat aan de gang in plaats van het handjeklap zonder eens af te vragen wat ´Het Volk´ wil.
Dezelfde ´stiekemheid´ zie je ook bij Rutte.
Als er iets goeds uit Brussel komt is het dankzij de harde opstelling van de Nederlandse regering. Als er iets slechts uit Brussel komt is het regel- en bemoeizucht van Brusselse ambtenaartjes.
In plaats van open en duidelijkheid te verschaffen verschuilt hij zich achter dergelijke woordspelletjes (lees:rookgordijnen) om maar geen echte verantwoording af te hoeven leggen.
Je wilt het geld gewoon weggegeven? Prima hoor, maar ik denk dat politici dat niet thuis kunnen verkopen.quote:Op maandag 4 februari 2013 15:23 schreef paddy het volgende:
[..]
Ik vind dat helpen van bepaalde landen ook maar een wassen neus. Elkaar nog dieper iun de schulden helpen, want het is gewoon een lening die met rente terug betaald moet worden. Dat is naar mijn idee geen helpen. Lenen is prima, maar dan zorgen dat je er zelf ook niet beter aan gaat worden
En de Spanjaarden bijvoorbeeld ook maar erg beperkt. De Italianen veel meer maar die deden dat al voor de EU.quote:Op maandag 4 februari 2013 15:23 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Particulieren lenen over het algemeen niet op de kapitaalmarkten om hun huishoudboekje kloppend te maken hoor.
Maar dat is wel DE hoofdoorzaak vd schuldenberg. Waarom blijf je dat nou ontkennen?quote:Op maandag 4 februari 2013 15:17 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dit heeft weer weinig met wat ik zeg te maken.
Er is al lang trollsoftware die simultaan 10 neppersonen onderhoud op social media. Daar zijn geen echte rechtgeaarde ambtenaar voor nodig.quote:Op maandag 4 februari 2013 09:23 schreef mstx het volgende:
Waar kan ik me aanmelden? Betaald trollen lijkt me wel wat.
Het is er de schuld van dat Ieren veel zijn gaan lenen om te kunnen wonen? Dat lijkt me weer een wat bijzondere stelling.quote:Op maandag 4 februari 2013 15:25 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Maar dat is wel DE hoofdoorzaak vd schuldenberg. Waarom blijf je dat nou ontkennen?
vroeger moesten Grieken en Spanjaarden 20% rente betalen om dat hun munt steeds devalueerde, sinds de euro konden ze honderden miljardn lenen voor een prikkie en dat investeren in vliegvelden en golfbanen en nieuwbouw, heel veel nieuwbouw, die werd toch steeds duurder door die lage rentequote:Op maandag 4 februari 2013 15:26 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Het is er de schuld van dat Ieren veel zijn gaan lenen om te kunnen wonen? Dat lijkt me weer een wat bijzondere stelling.
De Italianen betaalden voor de EU dan ook veel hogere rentes. Zodoende leenden ze minder. Die zgn torenhoge rentes van een paar maanden geleden waren vroeger doodnormaal voor Italie.quote:Op maandag 4 februari 2013 15:24 schreef 99.999 het volgende:
[..]
En de Spanjaarden bijvoorbeeld ook maar erg beperkt. De Italianen veel meer maar die deden dat al voor de EU.
Je leest de post niet.quote:Op maandag 4 februari 2013 15:24 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je wilt het geld gewoon weggegeven? Prima hoor, maar ik denk dat politici dat niet thuis kunnen verkopen.
Uiteraard ook niet slechterquote:Lenen is prima, maar dan zorgen dat je er zelf ook niet beter aan gaat worden
Ik denk ook dat dat niet valt te verkopen. Sowieso is de rente niet het grootste probleem. De kans is aanzienlijk dat bijvoorbeeld een Griekenland ook zonder de rentes voor een groot defaulten op zijn leningen.quote:
Die hele economieën werden opgepompt op een kunstmatige manier. Vroeger was het niet rendabel voor hun om op grote schaal geld te lenen want ze moesten veels te veel rente betalen. Met de komst van de EU en ook de fysieke invoer vd Euro werd lenen opeens 10 x zo goedkoop en met de inflatiecijfers erbij was lenen dus bijna gratis! En dat werd massaal aangegrepen om bv enorme bouwprojecten te financieren. Tja.... en hoe dat afgelopen is weten we. De banken die dat financierden zagen hun geld toekomstige return on investment verdampen, de overheden die ook daarmee gekloot hadden moesten de banken redden etcquote:Op maandag 4 februari 2013 15:26 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Het is er de schuld van dat Ieren veel zijn gaan lenen om te kunnen wonen? Dat lijkt me weer een wat bijzondere stelling.
Wanneer er nog rente extra moet afgelost worden is het uit de problemen komen alleen maar moeilijker of onmogelijk. Er wordt genoeg in de EU gestoken.quote:Op maandag 4 februari 2013 15:33 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik denk ook dat dat niet valt te verkopen. Sowieso is de rente niet het grootste probleem. De kans is aanzienlijk dat bijvoorbeeld een Griekenland ook zonder de rentes voor een groot defaulten op zijn leningen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |