abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_122472445
quote:
3s.gif Op maandag 4 februari 2013 18:17 schreef Valid het volgende:
Het is toch wat hè. Wielrennen ligt op z'n gat door dopingschandalen en nu voetbal met match-fixing, waar zelfs Messi bij betrokken zou zijn.
Ik zou geen geruchten over die namen geloven tot er officieel iets over bekend wordt gemaakt.
pi_122472474
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 18:18 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ik zou geen geruchten over die namen geloven tot er officieel iets over bekend wordt gemaakt.
Geloof ik ook niet, wat betreft die namen. Dat er iets aan de hand is, lijkt echter wel duidelijk.
pi_122472479
quote:
9s.gif Op maandag 4 februari 2013 18:15 schreef TvhN het volgende:

[..]

Ik ben jaloers.
Doe je dit vak voor de tweede keer dan ofzo? Je bent toch geen eerstejaars?
pi_122472485
Dick Jol met z'n babi pangang :')
Op woensdag 21 maart 2012 19:42 schreef Drassss het volgende:
Ben ik de enige die steeds Sideboobie leest ipv van Sideshowbobbie
pi_122473233
Oh fijn :{ Ik dacht ik goed zat op blackboard door te enrollen in Europees recht, overgangsvak maar ik had moeten kijken bij Europees recht II tevens overgangsvak Europees Recht :') En nu ontdek ik dat ik een opdracht in moet leveren uit een boek dat ik niet heb :') UvA :')
pi_122473374
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 18:38 schreef Tchock het volgende:
Oh fijn :{ Ik dacht ik goed zat op blackboard door te enrollen in Europees recht, overgangsvak maar ik had moeten kijken bij Europees recht II tevens overgangsvak Europees Recht :') En nu ontdek ik dat ik een opdracht in moet leveren uit een boek dat ik niet heb :') UvA :')
Wat is dat altijd ingewikkeld man.
pi_122473573
quote:
10s.gif Op maandag 4 februari 2013 18:41 schreef SpotlessMind00 het volgende:

[..]

Wat is dat altijd ingewikkeld man.
Om te janken. En fijn dat ze vaak allerlei extra eisen stellen aan de eerste werkgroep, puur om mensen te naaien die de boeken nog niet hebben. Heerlijk. Nu kan ik morgen op en neer naar de faculteit om die boeken te kopen of woensdag veel eerder om het daar te maken :')
pi_122473687
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 18:46 schreef Tchock het volgende:

[..]

Om te janken. En fijn dat ze vaak allerlei extra eisen stellen aan de eerste werkgroep, puur om mensen te naaien die de boeken nog niet hebben. Heerlijk. Nu kan ik morgen op en neer naar de faculteit om die boeken te kopen of woensdag veel eerder om het daar te maken :')
Wat is nou precies een overgangsvak bij jullie ? Dat lees ik wel erg vaak geloof ik ?
pi_122473824
quote:
5s.gif Op maandag 4 februari 2013 18:50 schreef SpotlessMind00 het volgende:

[..]

Wat is nou precies een overgangsvak bij jullie ? Dat lees ik wel erg vaak geloof ik ?
Omdat het collegejaar veranderd wordt van vier blokken van zeven weken naar vier van acht en twee van vier, moet het hele curriculum omgegooid worden. Dat grijpen ze aan als gelegenheid om in navolging van veel andere universiteiten vakken op te splitsen (Bestuus(proces)recht I en II bijvoorbeeld, waar dat eerder Bestuursrecht en Bestuursprocesrecht was). Verder worden er vakken opgedeeld en samengevoegd. Dat levert dus als consequentie op dat er mensen zijn die een deel van de stof zouden missen als ze normaal verder gaan, dus worden er allerlei vakken gecreëerd om aan de ene kant een gat in de stof op te vullen en aan de andere kant extra punten uit te delen zodat studenten wel 180 punten in drie jaar kunnen halen.
pi_122474011
quote:
3s.gif Op maandag 4 februari 2013 18:14 schreef Valid het volgende:

[..]

Volgens mij is Europees eindelijk een vak waar academische interesse voor nodig is. Zaal zat bijna vol (3x zoveel mensen als normaal, waarschijnlijk de helft recidivist :'( ). Ik vond het zelf erg interessant en ik heb er zin in. Aan de stemming om me heen te merken denk ik dat de meesten er anders over denken. Het is in elk geval een vak dat je niet in een paar dagen erin stamt, dat is duidelijk. Ik denk dat het veel en pittig is, zeker voor 7 EC.
Hmm ben benieuwd. Werd er ook al verteld wat er voor de werkgroep moet gebeuren?
pi_122474018
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 18:53 schreef Tchock het volgende:

[..]

Omdat het collegejaar veranderd wordt van vier blokken van zeven weken naar vier van acht en twee van vier, moet het hele curriculum omgegooid worden. Dat grijpen ze aan als gelegenheid om in navolging van veel andere universiteiten vakken op te splitsen (Bestuus(proces)recht I en II bijvoorbeeld, waar dat eerder Bestuursrecht en Bestuursprocesrecht was). Verder worden er vakken opgedeeld en samengevoegd. Dat levert dus als consequentie op dat er mensen zijn die een deel van de stof zouden missen als ze normaal verder gaan, dus worden er allerlei vakken gecreëerd om aan de ene kant een gat in de stof op te vullen en aan de andere kant extra punten uit te delen zodat studenten wel 180 punten in drie jaar kunnen halen.
Duidelijk. Dank voor de uitleg.
pi_122474062
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 18:57 schreef Aurelius. het volgende:

[..]

Hmm ben benieuwd. Werd er ook al verteld wat er voor de werkgroep moet gebeuren?
Nee, daar is niets over gezegd. Op nestor staat wel het één en ander. Heb je je ingeschreven voor een werkgroep? Je kan er in elk geval een bonus mee verdienen (triest eigenlijk, maar toemaar). :s)
pi_122474147
quote:
3s.gif Op maandag 4 februari 2013 18:59 schreef Valid het volgende:

[..]

Nee, daar is niets over gezegd. Op nestor staat wel het één en ander. Heb je je ingeschreven voor een werkgroep? Je kan er in elk geval een bonus mee verdienen (triest eigenlijk, maar toemaar). :s)
Ja sta wel ingeschreven.
Heb ook gehoord dat die bonus wel handig was.
pi_122474208
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 19:00 schreef Aurelius. het volgende:

[..]

Ja sta wel ingeschreven.
Een vol punt, voor 7 wc's.
Daar kom ik wel voor opdagen.
This sentimental motherfucker just cost us money.
pi_122474282
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 19:00 schreef Aurelius. het volgende:

[..]

Ja sta wel ingeschreven.
Wat in elk geval duidelijk werd vandaag, is dat de arresten anders bestudeerd moeten worden dan bij de tentamens tot nu toe (bijvoorbeeld BR2). Recht van EU is voornamelijk rechtersrecht: verdragen zijn het uitgangspunt, maar voor het oplossen van een casus heb je vooral jurisprudentie nodig. Wat dat betreft heeft het wat weg van Common Law. Ook niet voor niets dat je de alle arresten die je wil mee mag nemen. Die moet je dus echt goed bestuderen.
pi_122474300
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 19:02 schreef Bruce_Cutler het volgende:

[..]

Een vol punt, voor 7 wc's.
Daar kom ik wel voor opdagen.
Een vol punt, ja?
pi_122474346
Morgen bestuurs 3 ook maar alvast skippen anders kan ik m'n boeken niet ophalen 8)7
is nog niet
pi_122474353
quote:
3s.gif Op maandag 4 februari 2013 19:03 schreef Valid het volgende:

[..]

Een vol punt, ja?
10 van de 100 punten op het tentamen.
pi_122474355
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 18:19 schreef Paxcon het volgende:

[..]

Doe je dit vak voor de tweede keer dan ofzo? Je bent toch geen eerstejaars?
Ben inderdaad geen eerstejaars; heb het vak vorig jaar niet gevolgd.

Mijn programma: http://www.rug.nl/ocasys/rug/vak/showpos?opleiding=375
pi_122474376
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 19:04 schreef Aurelius. het volgende:
Morgen bestuurs 3 ook maar alvast skippen anders kan ik m'n boeken niet ophalen 8)7
is nog niet
Bestuursrecht 3 begint pas in semester 2b toch?
pi_122474423
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 19:05 schreef Bruce_Cutler het volgende:

[..]

Bestuursrecht 3 begint pas in semester 2b toch?
Ja kijk edit
maar toch ik heb morgen van 11 tot 5 college, en tot 5 is de jfv open :'(
pi_122474471
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 19:06 schreef Aurelius. het volgende:

[..]

Ja kijk edit
maar toch ik heb morgen van 11 tot 5 college, en tot 5 is de jfv open :'(
Dan ga je een kwartier eerder weg. Whooptiedoo.
pi_122474484
Noway José
pi_122474528
quote:
3s.gif Op maandag 4 februari 2013 19:03 schreef Valid het volgende:

[..]

Wat in elk geval duidelijk werd vandaag, is dat de arresten anders bestudeerd moeten worden dan bij de tentamens tot nu toe (bijvoorbeeld BR2). Recht van EU is voornamelijk rechtersrecht: verdragen zijn het uitgangspunt, maar voor het oplossen van een casus heb je vooral jurisprudentie nodig. Wat dat betreft heeft het wat weg van Common Law. Ook niet voor niets dat je de alle arresten die je wil mee mag nemen. Die moet je dus echt goed bestuderen.
Dus je mag de arresten meenemen naar het tentamen?
pi_122474573
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 19:08 schreef Bruce_Cutler het volgende:

[..]

Dus je mag de arresten meenemen naar het tentamen?
Die bundel/klapper volgens mij
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')