abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_122378720
Al Arabiya - Al Jazeera Arabic - Al Jazeera English - BBC Arabic - CBS News - CNN - Euronews - Haaretz - Israel National News - Jerusalem Post - Ma'an News - Sky News - Ynetnews

• Bij het citeren van nieuwsberichten graag bronvermelding, liefst door een directe link naar de bron.
• Nog even de herinnering om van deze topics geen plakboek te maken vol met foto's en videofragmenten die niks toevoegen. Bloederige en schokkende afbeeldingen ook niet direct hier plaatsen, maar via een link, voorzien van een waarschuwing. Dank voor de medewerking.
• Emoties kunnen soms hoog oplopen, maar laat jezelf niet verleiden om anderen te kwetsen of te beledigen. Meld misstanden in NWS-feedback of via een topic-report; ga het niet hier lopen uitvechten. Dank voor de medewerking.

Yo!!
pi_122414117
Vind het jammer dat bijna niemand zeurt over de honderden raketten die de lucht in zijn gegaan, maar wel over die drie-en-een-halve huis dat er gebouwd gaat worden.
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
  † In Memoriam † dinsdag 5 februari 2013 @ 12:40:21 #3
137949 Disana
pi_122503342
Israëlische en Palestijnse schoolboeken bevooroordeeld.

quote:
A new study weighed in on one of the hot-button subplots of the Israeli-Palestinian conflict Monday, saying schoolbooks of both sides largely present one-sided narratives but rarely resort to demonization.
Verder op
http://www.huffingtonpost(...)txtlnkushpmg00000032
pi_122503810
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 12:40 schreef Disana het volgende:
Israëlische en Palestijnse schoolboeken bevooroordeeld.

[..]

Verder op
http://www.huffingtonpost(...)txtlnkushpmg00000032
quote:
The study, presented at a news conference Monday, said the books of both sides are flawed but on par with what is typical of societies in conflict.

"There's no hate speech. There is no incitement. There's selective narratives," said Palestinian scholar Sami Adwan of Bethlehem University, one of the lead researchers, along with Israeli Daniel Bar-Tal from Tel Aviv University and Bruce Wexler from Yale University.

The researchers noted that books in secular Israeli schools included far more information about the other side and more self-critical texts than those in Palestinian or ultra-Orthodox Jewish schools.
Anti-globalisten aller landen verenigt u!
bron
Mjin eerste AKQ: Algemene Kennis Quiz Deel 547
pi_122517264
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2013 13:12 schreef firefly3 het volgende:
Vind het jammer dat bijna niemand zeurt over de honderden raketten die de lucht in zijn gegaan, maar wel over die drie-en-een-halve huis dat er gebouwd gaat worden.
Zo zijn die Arabische propagandamakers nou eenmaal. Altijd in een slachtofferrol kruipen als het niet meezit, terwijl zij de boosdoeners zijn.
#freefrederike
pi_122517344
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 18:15 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

Zo zijn die Arabische propagandamakers nou eenmaal. Altijd in een slachtofferrol kruipen als het niet meezit, terwijl zij de boosdoeners zijn.
Hoe zit het met je bloeddruk eigenlijk?
pi_122517811
Hoe gaat het met de formatie?
pi_122518068
quote:
9s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 18:17 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Hoe zit het met je bloeddruk eigenlijk?
Ik ga maar niks zeggen, voordat je gaat zeggen dat Turken de grondleggers waren van de geneeskunde :') !!!!
#freefrederike
pi_122520994
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 18:37 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

Ik ga maar niks zeggen, voordat je gaat zeggen dat Turken de grondleggers waren van de geneeskunde :') !!!!
Wat? Waarom zou ik dat zeggen?
pi_122688291
kennen jullie deze al?
pi_122698052
Waarom is dit topic ineens zo dood?
#freefrederike
pi_122699028
quote:
3s.gif Op zondag 10 februari 2013 00:47 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Israel is niet onafhankelijk, integendeel, op papier misschien, in praktijk zwaar afhankelijk van de VS voor haar bestaan. Zoals gezegd, weinig joden denken dat joden ooit verslagen kunnen worden, ben benieuwd hoe lang dit experiment nog gaat duren.
Kom eens met een onderbouwing. Waarom is Israel volgens jou dan afhankelijk? De VS wordt nog steeds geregeerd door Joodse lobbygroepen dus indirect is de VS eigenlijk Israel. Verder is het onzin wat je uitkraamt, op welk onderzoek heb je je conclusies getrokken dat weinig Joden maar geloven in de staat Israel? Juist, ja. Op lucht. Israel en zijn inwoners, zijn juist nu sterker dan ooit zelfverzekerd over het bestaansrecht.

Of heb je het over conservatieve joden die geloven in het sprookjes jodendom, en op basis van valse verzen claimen dat Israel geen bestaansrecht heeft, omdat de Messias niet is gekomen? Als je het over dit kleine groepje hebt, ben ik bang dat ik je wakker moet schudden, want die landverraders komen niet verder dan hun verzen.
#freefrederike
pi_122699063
quote:
0s.gif Op zondag 10 februari 2013 00:25 schreef PizzaMizza het volgende:
Waarom is dit topic ineens zo dood?
Waarom denk je? Een keer raden.
pi_122699238
quote:
1s.gif Op zondag 10 februari 2013 00:54 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

Kom eens met een onderbouwing. Waarom is Israel volgens jou dan afhankelijk?
:')

quote:
De VS wordt nog steeds geregeerd door Joodse lobbygroepen dus indirect is de VS eigenlijk Israel.

quote:
Verder is het onzin wat je uitkraamt, op welk onderzoek heb je je conclusies getrokken dat weinig Joden maar geloven in de staat Israel?
quote:
Juist, ja. Op lucht. Israel en zijn inwoners, zijn juist nu sterker dan ooit zelfverzekerd over het bestaansrecht.
quote:
Of heb je het over conservatieve joden die geloven in het sprookjes jodendom, en op basis van valse verzen claimen dat Israel geen bestaansrecht heeft, omdat de Messias niet is gekomen? Als je het over dit kleine groepje hebt, ben ik bang dat ik je wakker moet schudden, want die landverraders komen niet verder dan hun verzen.
pi_122699336
quote:
10s.gif Op zondag 10 februari 2013 01:01 schreef Triggershot het volgende:

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

Dit? Ben ik niet gewend van je, hoor. Ook al kraam je soms onzin uit, ik wist niet dat je zo'n slappe reactie kon plaatsen. Zelf weten. Laat meteen zien dat ik gelijk heb :D
#freefrederike
pi_122699372
quote:
1s.gif Op zondag 10 februari 2013 01:04 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

Dit? Ben ik niet gewend van je, hoor. Ook al kraam je soms onzin uit, ik wist niet dat je zo'n slappe reactie kon plaatsen. Zelf weten. Laat meteen zien dat ik gelijk heb :D
Daar heb je absoluut gelijk in, meer dan ' :') ' kan ik niet zeggen op je reactie echt niet, maar ik ben wel zeer verheugd dat je je oprechte visie geeft over Israels situatie. Heel inzichtvol, dus in die zin is het toch verrijkend. :D
pi_122736714
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 18:15 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

Nog een keer dan maar .. er is over de hoofden van de plaatselijke bevolking heen land weggegeven aan volk dat van overzee kwam en daar zijn staat ging stichten. Deze plaatselijke bewoners hebben het volste recht zich tegen deze bezetting/overname van hun grondgebied te verzetten, zowel tegen de Britten toen als tegen de Israëliërs nu. En dat ze zich zouden verzetten wist het Joodse volk al op het moment dat ze hun staat uitriepen, op 14 mei 1948. Nota bene een dag voor het aflopen van het Britse mandaat, waarna het gebied onder het protectoraat van de VN zou zijn gekomen en dan had het met de rechten van de plaatselijke bevolking heel anders uitgezien. Tenzij je dat stukje geschiedenis volkomen negeert kan je zonder meer stellen dat destijds bewust is gekozen voor het huidige conflict. Als het gebied destijds onder de VN zou zijn gevallen zou de geschiedenis er heel anders uitzien!

De zin moet dus zij : Zo zijn die Israëlische propagandamakers nou eenmaal. Altijd in een slachtofferrol kruipen als het niet meezit, terwijl zij de boosdoeners zijn.
pleased to meet you
pi_122737021
quote:
0s.gif Op zondag 10 februari 2013 23:24 schreef moussie het volgende:

[..]

Nog een keer dan maar .. er is over de hoofden van de plaatselijke bevolking heen land weggegeven aan volk dat van overzee kwam en daar zijn staat ging stichten. Deze plaatselijke bewoners hebben het volste recht zich tegen deze bezetting/overname van hun grondgebied te verzetten, zowel tegen de Britten toen als tegen de Israëliërs nu. En dat ze zich zouden verzetten wist het Joodse volk al op het moment dat ze hun staat uitriepen, op 14 mei 1948. Nota bene een dag voor het aflopen van het Britse mandaat, waarna het gebied onder het protectoraat van de VN zou zijn gekomen en dan had het met de rechten van de plaatselijke bevolking heel anders uitgezien. Tenzij je dat stukje geschiedenis volkomen negeert kan je zonder meer stellen dat destijds bewust is gekozen voor het huidige conflict. Als het gebied destijds onder de VN zou zijn gevallen zou de geschiedenis er heel anders uitzien!

De zin moet dus zij : Zo zijn die Israëlische propagandamakers nou eenmaal. Altijd in een slachtofferrol kruipen als het niet meezit, terwijl zij de boosdoeners zijn.
Volgens mij heb jij het verkeerde boekje gelezen? Israel is juist door de VN als onafhankelijke staat verklaard, dus ik weet niet waar jij het vandaan haalt dat dit juist niet is gebeurd?

De Britten gaven hun bevoegdheden over aan de VN(resolutie 181). Verzin niks
#freefrederike
pi_122739125
quote:
4s.gif Op zondag 10 februari 2013 23:32 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

Volgens mij heb jij het verkeerde boekje gelezen? Israel is juist door de VN als onafhankelijke staat verklaard, dus ik weet niet waar jij het vandaan haalt dat dit juist niet is gebeurd?

Oh, wanneer heeft de VN dit gedaan dan? :')
Datum, bron, resolutie, iets wat op een bron lijkt zou mooi zijn.
  maandag 11 februari 2013 @ 07:05:48 #20
343757 BorisDeLul
Komt hier niet meer
pi_122740776
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2013 00:37 schreef Peunage het volgende:

[..]

Oh, wanneer heeft de VN dit gedaan dan? :')
Datum, bron, resolutie, iets wat op een bron lijkt zou mooi zijn.
http://nl.wikipedia.org/w(...)ing_Verenigde_Naties
pi_122741269
quote:
Die resolutie stelt dat er een Arabische en Joodse staat moeten komen. Ik wil een resolutie die Israël onafhankelijk verklaart, want dat is wat Pizza beweert en wat niet klopt.
  maandag 11 februari 2013 @ 10:50:42 #22
343757 BorisDeLul
Komt hier niet meer
pi_122743607
Dat heeft geen zin, Peunage. Cognitieve dissonantie zorgt er dan wel voor dat je daar ook weer wat op aan te merken hebt.
pi_122751087
quote:
4s.gif Op zondag 10 februari 2013 23:32 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

Lol .. over Israëlische propagandamakers gesproken, de geschiedenis wordt gewoon herschreven?

De VN heeft een voorstel gedaan hoe het gebied op te delen, dat is resolutie 181 .. die afgewezen werd door de inheemse bevolking, die waren niet genegen om hun grondgebied af te staan aan de 'tsunami' van Zionisten. Daarna werd gewerkt aan een ander concept, tijdelijk protectoraat door de VN
http://en.wikipedia.org/w(...)mmittee_on_Palestine

De Britten hebben niets overgedragen, ze hebben gewoon het mandaat beëindigt. De staat Israël is heel snel erkent, dus wat hadden ze moeten overdragen?
http://www.jewishvirtuallibrary.org/jsource/History/decind.html
pleased to meet you
  maandag 11 februari 2013 @ 14:58:22 #24
343757 BorisDeLul
Komt hier niet meer
pi_122751335
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2013 14:51 schreef moussie het volgende:

[..]

Lol .. over Israëlische propagandamakers gesproken, de geschiedenis wordt gewoon herschreven?

De VN heeft een voorstel gedaan hoe het gebied op te delen, dat is resolutie 181 .. die afgewezen werd door de inheemse bevolking, die waren niet genegen om hun grondgebied af te staan aan de 'tsunami' van Zionisten. Daarna werd gewerkt aan een ander concept, tijdelijk protectoraat door de VN

De Britten hebben niets overgedragen, ze hebben gewoon het mandaat beëindigt. De staat Israël is heel snel erkent, dus wat hadden ze moeten overdragen?
Slakken, zout etc
pi_122752800
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2013 10:50 schreef BorisDeLul het volgende:
Dat heeft geen zin, Peunage. Cognitieve dissonantie zorgt er dan wel voor dat je daar ook weer wat op aan te merken hebt.
Waar heb jij het nou over man :?

moussie zegt: de VN heeft Israël niet onafhankelijk verklaard.
PizzaMizza zegt: je weet niet waar je het over hebt, dat hebben ze wél gedaan.
Ik zeg: Jij weet zelf niet waar je het over hebt. Geef anders een resolutie/bron waar de VN dit wel doet
Jij zegt: dat hebben ze in resolutie zus en zo gedaan
Ik zeg: dat staat helemaal niet in resolutie zus en zo

Dus waar is de cognitieve dissonantie :? Je zou eerder kunnen spreken van cognitieve dissonantie van jou dan van mij, aangezien jij zegt dat er iets in een bepaalde resolutie staat, wat toch niet zo blijkt te zien.
pi_122758207
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2013 14:51 schreef moussie het volgende:

[..]

De Britten hebben hun bevoegdheden overgedragen aan de VN, lees eens wat literatuur ipv propagandawebsites te bekijken.

Bovendien waren het de Arabieren die geen plaats wouden maken voor de eeuwenlange vervolgde Joden. De imperialistische Arabieren probeerden hun zionisme excuus op de wereldpolitiek te gebruiken, maar gelukkig was iedereen al wakker door de 2e wereldoorlog en beseften zij dat de Joden geen plan hadden om de wereld te veroveren(zoals Hitler dacht), maar gewoon een staat verdienden na 2000 jaar vervolgd te zijn.
#freefrederike
pi_122759144
quote:
1s.gif Op maandag 11 februari 2013 18:00 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

De Britten hebben hun bevoegdheden overgedragen aan de VN, lees eens wat literatuur ipv propagandawebsites te bekijken.

Bovendien waren het de Arabieren die geen plaats wouden maken voor de eeuwenlange vervolgde Joden. De imperialistische Arabieren probeerden hun zionisme excuus op de wereldpolitiek te gebruiken, maar gelukkig was iedereen al wakker door de 2e wereldoorlog en beseften zij dat de Joden geen plan hadden om de wereld te veroveren(zoals Hitler dacht), maar gewoon een staat verdienden na 2000 jaar vervolgd te zijn.
Imperialistische Arabieren? Op welke landen hebben de Arabieren een claim uitgebracht, voor dat de ware imperialisten, Britten en Fransen de landen veroverden? :')
  maandag 11 februari 2013 @ 19:19:13 #28
343757 BorisDeLul
Komt hier niet meer
pi_122761033
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2013 18:26 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Imperialistische Arabieren? Op welke landen hebben de Arabieren een claim uitgebracht, voor dat de ware imperialisten, Britten en Fransen de landen veroverden? :')
Zo'n beetje heel Noord-Afrika en eigenlijk ook het hele gebied ten noorden van 't Arabisch schiereiland ;)

Maar dat terzijde ;(
pi_122769330
quote:
1s.gif Op maandag 11 februari 2013 18:00 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

wtf .. de jewish virtual library uitmaken voor propagandawebsite .. jij durft

quote:
En wat hadden de Arabieren te maken met de jodenvervolging in Europa, door de eeuwen heen .. helemaal niets toch? Dus waarom zouden hun plaats moeten maken, maak zelf plaats als Europeaan zijnde, hier zijn ze vervolgd, geef ze hier hun land, geef ze een riant stukje grond in Europa, ipv dat balletje door te spelen naar iemand die er niets mee te maken heeft. Geef potverdorie je eigen land weg, en niet dat van een ander.

En de Arabieren dan ook nog voor imperialistisch uitmaken .. omdat ze zich tig eeuwen geleden in de gehele streek Noord-Afrika/Midden-Oosten gevestigd hebben?
De afspraken die de Britten met hun gemaakt hebben zijn gewoon niet nakomen, en daar waren/zijn ze terecht boos om. Niets zelfbeschikkingsrecht, de Britten kregen het voor het zeggen, en die beloofden het 'beloofde land' aan de Zionisten, als 'nationaal thuis' .. dus whothafuque is hier nou imperialistisch?
pleased to meet you
  dinsdag 12 februari 2013 @ 08:19:06 #30
343757 BorisDeLul
Komt hier niet meer
pi_122778850
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2013 21:42 schreef moussie het volgende:

[..]

wtf .. de jewish virtual library uitmaken voor propagandawebsite .. jij durft
Noemt hij de "jewish virtual library"?
pi_122779185
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 08:19 schreef BorisDeLul het volgende:
[..]

Noemt hij de "jewish virtual library"?
Het is dat of Wikipedia, waar de bronnen bij staan. Maar we wachten op jullie 'literatuur' waar in staat dat de VN Israël onafhankelijk heeft verklaard.
  dinsdag 12 februari 2013 @ 09:26:30 #32
343757 BorisDeLul
Komt hier niet meer
pi_122779822
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 08:50 schreef Peunage het volgende:

[..]

Het is dat of Wikipedia, waar de bronnen bij staan. Maar we wachten op jullie 'literatuur' waar in staat dat de VN Israël onafhankelijk heeft verklaard.
Resolutie 181 is dat... sorry :)

En wacht eens even: "jullie" :? Dat je ruzie maakt met Pizzakoppo, of hoe hij ook heet, moet je zelf weten, maar je slaat door. Technisch gezien was het de Joodse Agentschap die Israël officieel onafhankelijk verklaarde (want dát is natuurlijk wat je wil horen), maar het was de VN die met de opdeling van Palestina in een Joods deel en een Arabisch deel, per saldo de onafhankelijkheid van Israël bewerkstelligde. Maar ohoho, het gaat om woordjes, "verklaren", boehoehoe... :')

Zoals ik al zei: cognitieve dissonantie zit in de weg. Oftewel: slakken, zout etc. :P
  dinsdag 12 februari 2013 @ 09:26:37 #33
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_122779824
De kwaliteit van de discussie is echt bedroevend laag geworden.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  dinsdag 12 februari 2013 @ 09:30:41 #34
343757 BorisDeLul
Komt hier niet meer
pi_122779901
Natuurlijk... beide 'kanten' zitten zó met hun hakken in het zand dat het een pure "wij tegen hunnie" is geworden... Er wordt gemierenneukt over woorden en uitspraken... ik geloof niet dat er ook maar iemand is die hierom beter geïnformeerd raakt, of z'n standpunt zal wijzigen. ;)

Overigens niet uniek. Heb hetzelfde zien gebeuren in een discussie over de aanleg van een tramlijn(!) :')
  dinsdag 12 februari 2013 @ 09:32:34 #35
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_122779948
quote:
10s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 09:30 schreef BorisDeLul het volgende:
Natuurlijk... beide 'kanten' zitten zó met hun hakken in het zand dat het een pure "wij tegen hunnie" is geworden... Er wordt gemierenneukt over woorden en uitspraken... ik geloof niet dat er ook maar iemand is die hierom beter geïnformeerd raakt, of z'n standpunt zal wijzigen. ;)

Overigens niet uniek. Heb hetzelfde zien gebeuren in een discussie over de aanleg van een tramlijn(!) :')
Verschil is dat bij de aanleg van een tramlijn geen Palestijns volk word uitgemoord.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_122780372
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 09:26 schreef BorisDeLul het volgende:

[..]

Resolutie 181 is dat... sorry :)

En wacht eens even: "jullie" :? Dat je ruzie maakt met Pizzakoppo, of hoe hij ook heet, moet je zelf weten, maar je slaat door. Technisch gezien was het de Joodse Agentschap die Israël officieel onafhankelijk verklaarde (want dát is natuurlijk wat je wil horen), maar het was de VN die met de opdeling van Palestina in een Joods deel en een Arabisch deel, per saldo de onafhankelijkheid van Israël bewerkstelligde. Maar ohoho, het gaat om woordjes, "verklaren", boehoehoe... :')

Zoals ik al zei: cognitieve dissonantie zit in de weg. Oftewel: slakken, zout etc. :P
Dude resolutie 181 stelt dat er een Joods en Arabisch land moet komen in Palestina, meer dan dat is het niet. Er is hier ook geen sprake van 'technisch' en 'niet technisch'. Heeft de VN Israël onafhankelijk verklaard of niet? Want er is een wezenlijk verschil tussen dat de VN een land onafhankelijk verklaart of dat 1 of andere agency zichzelf onafhankelijk verklaart, een dag voor het verlopen van het Britse Mandaat(ja, er is een reden dat ze dit 1 dag ervoor deden en dat weet jij best).

Ik sla verder ook niet door, wat dat ook mag betekenen. Ik geef in een discussie met Pizza aan dat hij moet bewijzen dat de VN Israël onafhankelijk verklaard heeft. Jij verwijst daarop naar resolutie 181. Ik leg jou uit dat resolutie 181 over iets heel anders gaat. Dan reageer jij weer met 'cognitieve dissonantie'. Dus ja, nogal wiedes dat ik 'jullie' aanspreek(jij en Pizza).

Volgens mij weet je niet helemaal wat cognitieve dissonantie is. Jij zegt dat in resolutie 181 zus en zo staat. Ik leg uit dat het niet zo is. Dan begin jij het goed te praten door over 'technisch' en 'niet technisch' te beginnen. Volgens mij ben jij dan met cognitieve dissonantie bezig en niet ik.
  dinsdag 12 februari 2013 @ 10:01:09 #37
343757 BorisDeLul
Komt hier niet meer
pi_122780510
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 09:32 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Verschil is dat bij de aanleg van een tramlijn geen Palestijns volk word uitgemoord.
Je legt de nadruk op het verkeerde. Het gaat om de discussie, die is verzand in voor- en tegenstanders die beide van geen wijken weten.
  dinsdag 12 februari 2013 @ 10:02:17 #38
343757 BorisDeLul
Komt hier niet meer
pi_122780540
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 09:54 schreef Peunage het volgende:

[..]

Dude reso<knip>
JAAAAAAAHAAAAAAAAA!!!

Hou nou maar op!
pi_122780839
quote:
9s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 10:02 schreef BorisDeLul het volgende:

[..]

JAAAAAAAHAAAAAAAAA!!!

Hou nou maar op!
Goede manier van discussiëren, dat wel.
pi_122785280
quote:
10s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 09:30 schreef BorisDeLul het volgende:

Ja, maar de tramlijn door Oost-Jeruzalem....

* runs for cover
bron
  dinsdag 12 februari 2013 @ 13:04:19 #41
343757 BorisDeLul
Komt hier niet meer
pi_122785677
( :? Dafuq gebeurt hier?)
  dinsdag 12 februari 2013 @ 13:06:41 #42
343757 BorisDeLul
Komt hier niet meer
pi_122785752
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 12:52 schreef PhysicsRules het volgende:

[..]

Ja, maar de tramlijn door Oost-Jeruzalem....

* runs for cover
GroenLinks ( :') ) haalde die tramlijn aan als reden om Veolia als toekomstig vervoerder te boycotten :') omdat Veolia had meegebouwd aan die tramlijn :')
pi_122804413
En nog steeds niemand van het "Arabisch kamp" die uitleg geeft over de honderden raketten die door de palestijnen willekeurig de lucht in zijn geschoten richting bewoond gebied.
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_122808773
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 20:56 schreef firefly3 het volgende:
En nog steeds niemand van het "Arabisch kamp" die uitleg geeft over de honderden raketten die door de palestijnen willekeurig de lucht in zijn geschoten richting bewoond gebied.
Ze hopen nog steeds om de Joden te kunnen verdrijven van hun grondgebied, dat kan je zelf toch wel bedenken? En tja, of ze die knutselraketten van ze nou gericht of willekeurig afschieten, waar ze terecht komen moet je maar afwachten .. maar met gevaar voor eigen leven zo'n ding in elkaar knutselen en hem dan afschieten richting woestijn?
pleased to meet you
pi_122809139
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 22:16 schreef moussie het volgende:

[..]

Ze hopen nog steeds om de Joden te kunnen verdrijven van hun grondgebied, dat kan je zelf toch wel bedenken? En tja, of ze die knutselraketten van ze nou gericht of willekeurig afschieten, waar ze terecht komen moet je maar afwachten .. maar met gevaar voor eigen leven zo'n ding in elkaar knutselen en hem dan afschieten richting woestijn?
Het waren geen knutselraketten maar raketten gemaakt in Iran die ze afvuurden vanaf woonwijken, gericht op Tel Aviv.

- Sinds wanneer is Tel Aviv van de palestijnen?
- Niet op de hoogte dat het al lang geen knutselraketten zijn?
- Nogmaals, why?

Misselijk gedrag dus van de palestijnen.

Overigens, hoe kunnen we een discussie houden over het verre verleden als je niet eens weet wat er niet eens een half jaartje geleden gebeurd is?

[ Bericht 6% gewijzigd door firefly3 op 12-02-2013 22:27:54 ]
pi_122809784
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 22:22 schreef firefly3 het volgende:

[..]

Het waren geen knutselraketten maar raketten gemaakt in Iran die ze afvuurden vanaf woonwijken, gericht op Tel Aviv.

- Sinds wanneer is Tel Aviv van de palestijnen?
- Niet op de hoogte dat het al lang geen knutselraketten zijn?
- Nogmaals, why?

Misselijk gedrag dus van de palestijnen.

Overigens, hoe kunnen we een discussie houden over het verre verleden als je niet eens weet wat er niet eens een half jaartje geleden gebeurd is?
Gast, het is al 3 triljoen keer uitgelegd dat die raketten een reactie zijn. Op het illegaal koloniseren van de Westbank en Oost-Jeruzalem bijvoorbeeld. Dus een andere vraag. Waarom word er illegaal gebouwd in de Westbank en Oost-Jeruzalem?
pi_122811663
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 22:32 schreef Peunage het volgende:

[..]

Gast, het is al 3 triljoen keer uitgelegd dat die raketten een reactie zijn. Op het illegaal koloniseren van de Westbank en Oost-Jeruzalem bijvoorbeeld. Dus een andere vraag. Waarom word er illegaal gebouwd in de Westbank en Oost-Jeruzalem?
Dus dat geeft ze dus het recht om heel het jaar door raketten op burgers te gaan schieten? Laf hoor, vecht dan tegen het leger in plaats van op deze manier.

http://en.wikipedia.org/w(...)acks_on_Israel,_2012
pi_122815596
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 23:00 schreef firefly3 het volgende:

[..]

Dus dat geeft ze dus het recht om heel het jaar door raketten op burgers te gaan schieten? Laf hoor, vecht dan tegen het leger in plaats van op deze manier.

http://en.wikipedia.org/w(...)acks_on_Israel,_2012
Bewapen jij ze dan met modernere wapens, raketten, tanks, vliegtuigen, helicopters, schepen en onderzeeërs?
  woensdag 13 februari 2013 @ 06:58:18 #49
343757 BorisDeLul
Komt hier niet meer
pi_122817598
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 22:16 schreef moussie het volgende:

[..]

Poeh, terrorisme goedpraten...

Immers, als ze "de joden" (racistisch hoor) echt hadden willen verdrijven hadden "de arabieren" (tja) het leger wel aangevallen. In plaats daarvan schieten ze op burgers. Leg dat eens uit?
  woensdag 13 februari 2013 @ 06:58:46 #50
343757 BorisDeLul
Komt hier niet meer
pi_122817603
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 00:40 schreef Peunage het volgende:

[..]

Bewapen jij ze dan met modernere wapens, raketten, tanks, vliegtuigen, helicopters, schepen en onderzeeërs?
Waarom :?

Dus dat is nog een reden om terrorisme goed te praten? Omdat ze de middelen niet hebben? Het wordt steeds gekker. "We gaan burgers doden omdat we het leger niet kunnen raken"? :')
pi_122817611
Joden hebben gelijk in deze. Wij kunnen heel Palestina letterlijk met de grond gelijk maken en opnieuw bouwen zonder bemoeinis van die terroristische kameeljagers.
  woensdag 13 februari 2013 @ 07:01:05 #52
343757 BorisDeLul
Komt hier niet meer
pi_122817612
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 07:00 schreef Hetkapitaal het volgende:
Joden hebben gelijk in deze. Wij kunnen heel Palestina letterlijk met de grond gelijk maken en opnieuw bouwen zonder bemoeinis van die terroristische kameeljagers.
pi_122819897
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 06:58 schreef BorisDeLul het volgende:

[..]

Waarom :?

Dus dat is nog een reden om terrorisme goed te praten? Omdat ze de middelen niet hebben? Het wordt steeds gekker. "We gaan burgers doden omdat we het leger niet kunnen raken"? :')
Ben je nou serieus? Hoeveel burgers zijn er daadwerkelijk omgekomen bij die beschietingen? En hoeveel onschuldige Palestijnen komen om bij een 'gerichte' Israëlische actie? Zijn die cijfers naar verhouding?

Israël dood veel meer Palestijnse burgers dan andersom. Maar dat is allemaal goed en wel. En het bouwen van illegale nederzettingen willen jullie het ook niet over hebben. Het probleem bij de wortel aanpakken zeg maar. Stop met land jatten, dan stoppen zij ook met raketten schieten.

quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 07:00 schreef Hetkapitaal het volgende:
Hier sluit ik mij bij aan. Hetzelfde als in WO2. Hitler had letterlijk alle Joden in heel Europa kunnen vermoorden, heeft hij niet gedaan. Dus hij heeft wel ergens gelijk. Hitler :')
  woensdag 13 februari 2013 @ 10:32:34 #54
343757 BorisDeLul
Komt hier niet meer
pi_122820589
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 10:04 schreef Peunage het volgende:

[..]

Ben je nou serieus?
Ja, ik ben serieus. Dat is wat je zegt. Terrorisme is okee, burgerdoelen zijn okee, omdat de Palestijnen de wapens niet hebben om tegen het leger te vechten.

Echt, hoe gek kun je zijn? :')
quote:
Hoeveel bu<knip>
Die discussie hebben we hier al honderden malen gevoerd.
pi_122820998
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 10:04 schreef Peunage het volgende:

[..]

Ben je nou serieus? Hoeveel burgers zijn er daadwerkelijk omgekomen bij die beschietingen? En hoeveel onschuldige Palestijnen komen om bij een 'gerichte' Israëlische actie? Zijn die cijfers naar verhouding?

Israël dood veel meer Palestijnse burgers dan andersom. Maar dat is allemaal goed en wel. En het bouwen van illegale nederzettingen willen jullie het ook niet over hebben. Het probleem bij de wortel aanpakken zeg maar. Stop met land jatten, dan stoppen zij ook met raketten schieten.

[..]

Hier sluit ik mij bij aan. Hetzelfde als in WO2. Hitler had letterlijk alle Joden in heel Europa kunnen vermoorden, heeft hij niet gedaan. Dus hij heeft wel ergens gelijk. Hitler :')
Het klopt niet wat je zegt, want de meeste burger doden zijn veroorzaakt door terroristen die zijn eigen burgers als dekmantel gebruiken in woningcomplexen etc. Soms is het onduidelijk voor het Israelische leger of er wel of geen burgers in het complex zitten en moet er een gok gewaagd worden. Mensen die hamas in de weg zitten worden ook vermoord.

Er was trouwens helemaal geen "land afgepakt" in 2012 tijdens die beschietingen van de terroristen heel het jaar door. Het zijn die terroristen die maar dag in-dag-uit provoceren.

Palestinians Killed by Palestinians ("Intrafada")
2007 296
2008 91
2009 92
2010-2012 ??

De wortel is dus hamas, hamas moet uitgeroeid worden.
pi_122821014
dubbel
pi_122821226
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 06:58 schreef BorisDeLul het volgende:

[..]

Poeh, terrorisme goedpraten...

Immers, als ze "de joden" (racistisch hoor) echt hadden willen verdrijven hadden "de arabieren" (tja) het leger wel aangevallen. In plaats daarvan schieten ze op burgers. Leg dat eens uit?
Hoe ging die ook alweer 'one man's terrorist is the other man's freedom fighter?

En wat is er racistisch aan om de Joden de Joden te noemen?
pleased to meet you
pi_122821323
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 10:55 schreef moussie het volgende:

[..]

Hoe ging die ook alweer 'one man's terrorist is the other man's freedom fighter?

Het verschil tussen een terrorist en een freedom fighter is dat een terrorist burgers aanvalt en een "freedom fighter" niet.
pi_122821533
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 10:58 schreef firefly3 het volgende:

[..]

Het verschil tussen een terrorist en een freedom fighter is dat een terrorist burgers aanvalt en een "freedom fighter" niet.
Dus zijn de Israeliers ook terroristen, of?
pi_122821565
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 11:04 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Dus zijn de Israeliers ook terroristen, of?
Nee, want die vallen terroristen aan en geen burger doelen.
pi_122821626
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 11:05 schreef firefly3 het volgende:

[..]

Nee, want die vallen terroristen aan en geen burger doelen.
Wtf :') ?

En al die ongediscrimineerde bombardementen, checkpoints en bekentenissen van het Israelische leger dat ze Palestijnen harder aanpakken dan de Joden omdat het om 'Arabieren' gaat dan :') ?
pi_122821720
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 11:07 schreef Triggershot het volgende:

[..]

En al die ongediscrimineerde bombardementen, checkpoints en bekentenissen van het Israelische leger dat ze Palestijnen harder aanpakken dan de Joden omdat het om 'Arabieren' gaat dan :') ?
Precisie bombardementen zul je bedoelen. Israel doet zijn uiterste best om geen burgers te raken en alleen hamas leden te doden. Omgedraaid is het niet zo.
pi_122821793
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 10:58 schreef firefly3 het volgende:

[..]

Nou nee, het verschil is of ze voor je vechten of tegen je .. kijk maar naar Afghanistan. Toen ze nog tegen de Russen vochten waren het vrijheidsstrijders, nu ze tegen de Amerikanen vechten zijn het terroristen.
pleased to meet you
pi_122821825
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 11:10 schreef firefly3 het volgende:

[..]

Precisie bombardementen zul je bedoelen. Israel doet zijn uiterste best om geen burgers te raken en alleen hamas leden te doden. Omgedraaid is het niet zo.
Ah, dus het VN gebouw, de ziekenhuizen en appartementen, 2 terroristen vs 40 burgerdoden etc zijn precisie bombardementen? Na een Arabische leger te verslaan, meerdere Arabische dorpen zuiveren is gericht op terroristen, shit man, fuck mijn beeld van terreur, je hebt gelijk.
pi_122821882
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 11:12 schreef moussie het volgende:

[..]

Nou nee, het verschil is of ze voor je vechten of tegen je .. kijk maar naar Afghanistan. Toen ze nog tegen de Russen vochten waren het vrijheidsstrijders, nu ze tegen de Amerikanen vechten zijn het terroristen.
Het waren terroristen sinds de aanslagen van 11 september en de auto bommen in markten waarbij er vele honderden burger doden vielen.
pi_122821894
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 11:12 schreef moussie het volgende:

[..]

Sterker nog, zowel Israel als de VS maken zich beiden schuldig aan hun eigen definitie van terrorisme.
  woensdag 13 februari 2013 @ 11:17:10 #67
343757 BorisDeLul
Komt hier niet meer
pi_122821940
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 10:55 schreef moussie het volgende:

[..]

DAT is je verweer?! _O-
quote:
Omdat je het over de Israëliërs had, niet de Joden.
pi_122822016
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 11:13 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ah, dus het VN gebouw, de ziekenhuizen en appartementen, 2 terroristen vs 40 burgerdoden etc zijn precisie bombardementen? Na een Arabische leger te verslaan, meerdere Arabische dorpen zuiveren is gericht op terroristen, shit man, fuck mijn beeld van terreur, je hebt gelijk.
Niet op de hoogte dat hamas zich verstopt in ziekenhuizen etc? Zelfs vermomd als dokters enz. Zodra israel een fout maakt, gaan mensen zoals jij ineens schreeuwen.
pi_122822169
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 11:19 schreef firefly3 het volgende:

[..]

Niet op de hoogte dat hamas zich verstopt in ziekenhuizen etc? Zelfs vermomd als dokters enz. Zodra israel een fout maakt, gaan mensen zoals jij ineens schreeuwen.
Een persoon gegijzeld is al genoeg voor het Westen om een heel leger van politie buiten te houden, ook al gaat het hier om 15 terroristen vs een slachtoffer, waar heb jij het over? Het kan mij geen fuck schelen of het Saudi Arabie, Syrie, Israel of de VS terroristisch bezig zijn, allemaal verdienen ze dezelfde benaming en dezelfde behandeling, Israel is daar geen uitzondering op.

Maar je hebt gelijk joh, als er een terrorist schuilt in jouw woning, fuck dat jij en je gezin onschuldig zijn, nuken die hap. Precisie bombardement, jwz.
  woensdag 13 februari 2013 @ 11:22:58 #70
343757 BorisDeLul
Komt hier niet meer
pi_122822176
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 11:07 schreef Triggershot het volgende:

[..]

En al die ongediscrimineerde bombardementen,
Die wat? :')

Je bedoelt die bombardementen waarbij (helaas) burgerslachtoffers vallen? Wel eens van de term "collateral damage" gehoord? Die bombardementen zijn nog steeds niet op die burgers gericht. Resultaat is hetzelfde (dooie burgers), maar de intentie niet.
quote:
checkpoints
Zelfde. Het doel is niet het stoppen van de burger, maar van de terrorist
quote:
en bekentenissen van het Israelische leger dat ze Palestijnen harder aanpakken dan de Joden omdat het om 'Arabieren' gaat dan :') ?
Dat laatste zal ongetwijfeld voorkomen, helaas. Zoals bij elk volk. Je zou bijna denken dat Israëliërs mensen zijn... maar volgens de critici moeten Israëliërs onmenselijk menselijk zijn. :)
pi_122822295
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 11:22 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Een persoon gegijzeld is al genoeg voor het Westen om een heel leger van politie buiten te houden, ook al gaat het hier om 15 terroristen vs een slachtoffer, waar heb jij het over? Het kan mij geen fuck schelen of het Saudi Arabie, Syrie, Israel of de VS terroristisch bezig zijn, allemaal verdienen ze dezelfde benaming en dezelfde behandeling, Israel is daar geen uitzondering op.

Maar je hebt gelijk joh, als er een terrorist schuilt in jouw woning, fuck dat jij en je gezin onschuldig zijn, nuken die hap. Precisie bombardement, jwz.
Wist je dat Israel van te voren soms een knal laten horen zodat de burgers kunnen vluchten, voordat ze een echte bom erop gooien? Ja, zelfs de terroristen kunnen dan vluchten, maar dan hebben ze de stellingen wel vernietigd. Israel is zo'n beetje het sociaalste leger van heel de wereld, ieder elk ander land (zoals Rusland bijv), zou de woonwijk al met de grond gelijk hebben gemaakt.
pi_122822341
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 11:22 schreef BorisDeLul het volgende:

[..]

Die wat? :')

Je bedoelt die bombardementen waarbij (helaas) burgerslachtoffers vallen? Wel eens van de term "collateral damage" gehoord? Die bombardementen zijn nog steeds niet op die burgers gericht. Resultaat is hetzelfde (dooie burgers), maar de intentie niet.

Dat is precies Al-Qaida rethoriek, burger non-combatants zijn gerechtvaardigd, zolang ze maar de vijand kunnen raken, niet de intentie, maar als ze er zijn, tjah, dar al-harb he.

quote:
Zelfde. Het doel is niet het stoppen van de burger, maar van de terrorist
De terroristen maken geen gebruik van zwaar beveiligde checkpoints, het zijn vooral de kinderen en vrouwen die er last van hebben. Stel je eens voor dat jij en alle andere passagiers eeuwenlang ( figuurlijk ) toegang wordt ontzegt van NS treinen omdat er met regelmaat vechtersbazen en dronklampen instappen, goed punt ja. Jij bent niet de doel nee, maar jij lijd er wel onder.

[..]

quote:
Dat laatste zal ongetwijfeld voorkomen, helaas. Zoals bij elk volk. Je zou bijna denken dat Israëliërs mensen zijn... maar volgens de critici moeten Israëliërs onmenselijk menselijk zijn. :)
Een jood is theologisch gezien mijn neef, zelfde opa en zelfde geloof, wmb ben ik dus niet meer of minder menselijk dan zij, maar voor hetzelfde wat zij doen, niet terroristisch noemen, dat is juist een selectiviteit, no?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-02-2013 11:37:18 ]
pi_122822411
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 11:27 schreef Triggershot het volgende:

De terroristen maken geen gebruik van zwaar beveiligde checkpoints, het zijn vooral de kinderen en vrouwen die er last van hebben. Stel je eens voor dat jij en alle andere passagiers eeuwenlang toegang wordt ontzegt van NS treinen omdat er met regelmaat vechtersbazen en dronklampen instappen, goed punt ja. Jij bent niet de doel nee, maar jij lijd er wel onder.

Die checkpoints zijn er omdat toen ze er nog niet waren, er schoolbussen ontploften door terroristen, die ook nog eens spijkers in hun bommen hebben gestopt
pi_122822480
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 11:26 schreef firefly3 het volgende:

[..]

Wist je dat Israel van te voren soms een knal laten horen zodat de burgers kunnen vluchten, voordat ze een echte bom erop gooien? Ja, zelfs de terroristen kunnen dan vluchten, maar dan hebben ze de stellingen wel vernietigd. Israel is zo'n beetje het sociaalste leger van heel de wereld, ieder elk ander land (zoals Rusland bijv), zou de woonwijk al met de grond gelijk hebben gemaakt.
Ja toch, vandaar ook het gebruik van witte fosfor, om zo min mogelijk burgers te raken. Ik wil best met je in zee gaat dat de main opponent bij de gewapende strijd, de gewapende lieden van beide kanten zijn, maar ook Israel laat burgers lijden in haar aanval & defensieve houding, zelfs in grotere getallen.

Toch grappig dat het sociaalste leger van de wereld, joden vrijbrief geeft en ze passiever aanpakt en Arabieren grof aanpakt, omdat het, jawel, Arabieren zijn. Dan heb ik nog liever het Russische leger.
pi_122822589
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 11:29 schreef firefly3 het volgende:

[..]

Die checkpoints zijn er omdat toen ze er nog niet waren, er schoolbussen ontploften door terroristen, die ook nog eens spijkers in hun bommen hebben gestopt
Ja dus? Verschrikkelijk als je dat met regelmaat overkomt, moet je stappen gaan nemen ja, maar de oplossing is niet checkpoints waar het hele volk onderlijd, waardoor er nog meer voedingsbodem komt voor terroristen. Ook verschrikkelijk is het als je de hele dag in Israel als Arabier werk hebt gezocht, maar gediscrimineerd bent, want Arabisch he, je vermoeid thuis komt, en je hele huis ligt in puin met alle inwoners vermoord door een bombardement.
  woensdag 13 februari 2013 @ 11:37:20 #76
343757 BorisDeLul
Komt hier niet meer
pi_122822688
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 11:27 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Dat is precies Al-Qaida rethoriek, burger non-combatants zijn gerechtvaardigd, zolang ze maar de vijand kunnen raken, niet de intentie, maar als ze er zijn, tjah, dar al-harb he.
Faliekante onzin. Al-Queda verklaart, net als Hamas en veel andere Israël-tegenstanders, burgers als legitiem doel. Israël doet dat niet.

Ze trekken zich minder aan van onschendbaarheid van burgers dan wij in het Westen, dat is waar, maar ik denk dat ze niet veel keuze hebben (of durven maken). Tevens ben ik ervan overtuigd dat Hamas en andere terroristen burgers gebruiken als levend schild en/of martelaar. Maar dan nog maken ze bijzonder weinig slachtoffers onder gewone burgers. Vergelijk het maar eens met andere conflicten. Israël houdt véél meer rekening met wie ze raken dan de tegenstanders het willen doen lijken. Ik las vanochtend op de FP dat slechts 14 van de 1500(!) luchtaanvallen fout zijn gegaan; dat is een ongekend laag percentage.
quote:
De terroristen maken geen gebruik van zwaar beveiligde checkpoints, het zijn vooral de kinderen en vrouwen die er last van hebben. Stel je eens voor dat jij en alle andere passagiers eeuwenlang toegang wordt ontzegt van NS treinen omdat er met regelmaat vechtersbazen en dronklampen instappen, goed punt ja. Jij bent niet de doel nee, maar jij lijd er wel onder.
Da's allemaal waar.

Een onschuldiger, maar net zo treffend voorbeeld is toegangscontrole bij voetbalstadia. Ook niet bedoeld voor de normale supporter, toch is dat de meest gecontroleerde groep.

quote:
Een jood is theologisch gezien mijn neef, zelfde opa en zelfde geloof, wmb ben ik dus niet meer of minder menselijk dan zij, maar voor hetzelfde wat zij doen, niet terroristisch noemen, dat is juist een selectiviteit, no?
:?

Ik had het over het feit dat elke fout die Israëliërs maken, een keer of 1000 wordt uitvergroot en overbelicht.
  woensdag 13 februari 2013 @ 11:37:57 #77
343757 BorisDeLul
Komt hier niet meer
pi_122822717
quote:
14s.gif Op woensdag 13 februari 2013 11:31 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ja toch, vandaar ook het gebruik van witte fosfor rookgranaten
pi_122822741
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 11:34 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ja dus? Verschrikkelijk als je dat met regelmaat overkomt, moet je stappen gaan nemen ja, maar de oplossing is niet checkpoints waar het hele volk onderlijd, waardoor er nog meer voedingsbodem komt voor terroristen. Ook verschrikkelijk is het als je de hele dag in Israel als Arabier werk hebt gezocht, maar gediscrimineerd bent, want Arabisch he, je vermoeid thuis komt, en je hele huis ligt in puin met alle inwoners vermoord door een bombardement.
Checkpoints zijn er om je eigen grenzen te bewaken. Als mensen je land in willen komen, is het logisch dat je zeker wilt weten dat er geen 1 terrorist tussen zit. Zeker gezien de omstandigheden. Er wonen genoeg arabieren overigens in israel, ze gaan ook samen gewoon de stad in en dergelijke.
pi_122823007
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 11:37 schreef BorisDeLul het volgende:

[..]

Faliekante onzin. Al-Queda verklaart, net als Hamas en veel andere Israël-tegenstanders, burgers als legitiem doel. Israël doet dat niet.
Met alle respect, maar juist dat is onzin. De verklaring van Al-Qaida is dat zij de terroristen ( Bush / Sharon / Nethanyahu ) aan de macht hebben geholpen, steunen en daarom ook schuldig zijn, alleen dan is het een legitiem doel, wat Israel doet is exact hetzelfde, in sociale plekken, ziekenhuizen, moskeeën helpen burgers terroristen schuil te houden en daarom zijn dit ook legitieme doelwitten, ondanks dat er dus vele burgers schuil zitten, verdient de complex toch een bom op zich.

quote:
Ze trekken zich minder aan van onschendbaarheid van burgers dan wij in het Westen, dat is waar, maar ik denk dat ze niet veel keuze hebben (of durven maken). Maar dan nog maken ze bijzonder weinig slachtoffers onder gewone burgers. Vergelijk het maar eens met andere conflicten. Israël houdt véél meer rekening met wie ze raken dan de tegenstanders het willen doen lijken. Ik las vanochtend op de FP dat slechts 14 van de 1500(!) luchtaanvallen fout zijn gegaan; dat is een ongekend laag percentage.
Wat mij betreft is ieder één, één teveel, niet? Waarom vergelijk je het met externe conflicten? Kijk hoeveel er aan Israelisch kant valt en kijk hoeveel er Palestijns kant valt aan de hand van Israel, met de 'zogenaamde' precisie bombardementen.

quote:
Da's allemaal waar.

Een onschuldiger, maar net zo treffend voorbeeld is toegangscontrole bij voetbalstadia. Ook niet bedoeld voor de normale supporter, toch is dat de meest gecontroleerde groep.
Controle vind ik niet erg, als er iets mis is pak je dat aan, als alles goed is laat je iemand gaan, hier hebben we het over een avondklok, toegang ontzeggen, van de ene punt niet naar je afspraak kunnen, van de andere kant niet meer naar huis kunnen, ik juich Israelische veiligheidsmaatregelen voor het beschermen van haar onschuldige burgers toe, maar niet ten koste van de onschuldige Palestijnen.

[..]

quote:
:?

Ik had het over het feit dat elke fout die Israëliërs maken, een keer of 1000 wordt uitvergroot en overbelicht.
Mwuah, het gaat hier over Israel / Palestina, dus logischerwijs heb ik het daarover. Ik zie er in ieder geval geen reden voor om het uit te vergroten, wat ik dus eerder probeerde te zeggen, Israelisch terreur is wmb niet ander dan Syrisch of Egyptisch terreur, maar tegelijkertijd zie ik ook geen reden om ze vrij te stellen van terreurdaden.
pi_122823032
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 11:37 schreef BorisDeLul het volgende:

[..]

Fosfor.
pi_122823117
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 11:38 schreef firefly3 het volgende:

[..]

Checkpoints zijn er om je eigen grenzen te bewaken. Als mensen je land in willen komen, is het logisch dat je zeker wilt weten dat er geen 1 terrorist tussen zit. Zeker gezien de omstandigheden. Er wonen genoeg arabieren overigens in israel, ze gaan ook samen gewoon de stad in en dergelijke.
Kom kom, zelfs de Israelische muur is gebouwd op Palestijns grondgebied, dan heb ik het nog niet eens over de door Israel bezet gebied, kolonisten en 'natural growth' expansie wat al jaren ten koste gaat van Palestijns grond.

Een persoonlijk voorbeeld tussen jou en mij, hoeveel persoonlijk space van jou kan ik meer en meer innemen ten koste van jou, tot jij mij een klap op mij bek gaat geven en als je dat niet kan het iig probeert?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-02-2013 11:49:31 ]
pi_122823375
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 11:49 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Kom kom, zelfs de Israelische muur is gebouwd op Palestijns grondgebied, dan heb ik het nog niet eens over de door Israel bezet gebied, kolonisten en 'natural growth' expansie wat al jaren ten koste gaat van Palestijns grond.

Een persoonlijk voorbeeld tussen jou en mij, hoeveel persoonlijk space van jou kan ik meer en meer innemen ten koste van jou, tot jij mij een klap op mij bek gaat geven en als je dat niet kan het iig probeert?
Ten eerste zou ik al niet op palestijns grondgebied willen leven, de "regering" daar heeft niet het beste voor voor zijn inwoners. Geeft liever geld uit aan zichzelf en oorlog dan aan de arme bevolking, waardoor ik "jou" wel kan begrijpen dat je deze wanorde recht wilt stellen. Ik zou naar Israel verhuizen.
pi_122823516
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 11:56 schreef firefly3 het volgende:

[..]

Ten eerste zou ik al niet op palestijns grondgebied willen leven, de "regering" daar heeft niet het beste voor voor zijn inwoners. Geeft liever geld uit aan zichzelf en oorlog dan aan de arme bevolking, waardoor ik "jou" wel kan begrijpen dat je deze wanorde recht wilt stellen. Ik zou naar Israel verhuizen.
Als ik land van mijn vader heb geerfd wil ik gewoon op mijn eigen land vredig leven, dat Samuel en Salih ruzie hebben is niet mijn pakkie an, laat mij gewoon met rust en vecht het zelf uit, niet op mijn grond, niet ten koste van mij. Derhalve valt er zowel voor de Palestijnse regering als Israel wat te zeggen, ook in Israel is er sociale problematiek voor de Arabieren.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-02-2013 12:01:28 ]
pi_122823636
Maarre, ik ben werken, kusjes :*
  woensdag 13 februari 2013 @ 12:44:07 #85
343757 BorisDeLul
Komt hier niet meer
pi_122825074
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 11:46 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Fosfor.
Voor rook.

Edit Daar toch even op doorgaan. Het viel me indertijd op, dat zodra het grondoffensief begon, meteen de foto's en filmpjes van de slachtoffers te zien waren op Al Jazeera enzo. Je weet wel, bebloede kindertjes, lichamen onder het puin etcetera.

Israël hanteerde vanaf het begin al de tactiek van de fosfor-rookgordijnen om hun grondtroepen te dekken, maar het duurde even, twee dagen of zo, voordat de berichten begonnen binnen te komen dat die rookgranaten witte fosfor bevatten. Het duurde nog een hele dag - en toen pas kwamen de filmpjes van verbrande lichamen en brandwonden op Palestijnse kindertjes. Dik drie dagen na begin van het grondoffensief. ;)

Misschien is het aluhoedjesgedrag, maar ik vond het schitterend dat Israël Pallywood met de broek op de knieën aantrof, want blijkbaar hadden de filmmakers geen rekening gehouden met fosforachtige brandwonden... ;)

En natuurlijk spreken de Israël-haters tot op de dag van vandaag over fosforbommen. Ach ja, beeldvorming...

[ Bericht 29% gewijzigd door BorisDeLul op 13-02-2013 13:10:07 ]
  woensdag 13 februari 2013 @ 13:00:06 #86
343757 BorisDeLul
Komt hier niet meer
pi_122825660
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 11:46 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Met alle respect, maar juist dat is onzin. De verklaring van Al-Qaida is dat zij de terroristen ( Bush / Sharon / Nethanyahu ) aan de macht hebben geholpen, steunen en daarom ook schuldig zijn, alleen dan is het een legitiem doel, wat Israel doet is exact hetzelfde, in sociale plekken, ziekenhuizen, moskeeën helpen burgers terroristen schuil te houden en daarom zijn dit ook legitieme doelwitten, ondanks dat er dus vele burgers schuil zitten, verdient de complex toch een bom op zich.
Met alle respect, maar dat is in niets vergelijkbaar. Al-Queda doodt burgers, héél veel burgers. Bewust. Daarom is die organisatie er ook, om met geweld en terrorisme hun wil op te leggen. Hun verklaringen zullen me aan de reet roesten; één blik op de Twin Towers vertelt me genoeg over hun intenties, hun middelen en hun verklaringen.

Als Israël, net als Al-Queda, burgers als legitiem doelwit zou zien, dan zou er met hun vuurkracht geen Palestijn meer in leven zijn. Maar wat zien we? Bijzonder weinig doden. Echt, achterlijk weinig bijna.

quote:
Wat mij betreft is ieder één, één teveel, niet? Waarom vergelijk je het met externe conflicten?
Omdat externe conflicten, bijvoorbeeld de Syrische burgeroorlog, significant meer doden kennen terwijl de strijdende partijen over significant minder vuurkracht beschikken dan Israël.

(Begint het eindelijk te dagen?)
quote:
Kijk hoeveel er aan Israelisch kant valt en kijk hoeveel er Palestijns kant valt aan de hand van Israel, met de 'zogenaamde' precisie bombardementen.
Dat is nooit een goede vergelijking geweest. Kijk eens naar de potentie van de vuurkracht en het aantal slachtoffers dat er daadwerkelijk valt - dát is een goede vergelijking. Nogmaals, dat aantal doden met 1500 (vijftienhonderd) bombardementsvluchten.
quote:
Controle vind ik niet erg, als er iets mis is pak je dat aan, als alles goed is laat je iemand gaan, hier hebben we het over een avondklok, toegang ontzeggen, van de ene punt niet naar je afspraak kunnen, van de andere kant niet meer naar huis kunnen, ik juich Israelische veiligheidsmaatregelen voor het beschermen van haar onschuldige burgers toe, maar niet ten koste van de onschuldige Palestijnen.
Helaas, het moet ten koste gaan van de onschuldige Palestijnen. Dat is de consequentie. Sad, but true.
quote:
Mwuah, het gaat hier over Israel / Palestina, dus logischerwijs heb ik het daarover. Ik zie er in ieder geval geen reden voor om het uit te vergroten, wat ik dus eerder probeerde te zeggen, Israelisch terreur is wmb niet ander dan Syrisch of Egyptisch terreur, maar tegelijkertijd zie ik ook geen reden om ze vrij te stellen van terreurdaden.
Ik geloof niet dat Israël terreur pleegt zoals Hamas en andere groeperingen dat doen. Daarvoor ontbreekt Israël het aan het fundament van die terreurgroepen: haat. (Tja, komen we toch weer daarop terecht...)
pi_122826264
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 11:15 schreef firefly3 het volgende:

[..]

Het waren terroristen sinds de aanslagen van 11 september en de auto bommen in markten waarbij er vele honderden burger doden vielen.
Aah, dus toen ze nog tegen de Russen vochten en aanslagen pleegden op onder meer hotels en bioscopen in Afghanistan waren het nog geen terroristen .. bedankt voor de bevestiging :)
pleased to meet you
pi_122826556
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 13:17 schreef moussie het volgende:

[..]

Aah, dus toen ze nog tegen de Russen vochten en aanslagen pleegden op onder meer hotels en bioscopen in Afghanistan waren het nog geen terroristen .. bedankt voor de bevestiging :)
Ik heb me niet zo verdiept in die oorlog. We gaan ook weer te ver van het onderwerp af:

Hamas = terroristen. Dat je ze ziet als vrijheidstrijders slaat totaal nergens op.
pi_122827915
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 13:25 schreef firefly3 het volgende:

[..]

Ik heb me niet zo verdiept in die oorlog. We gaan ook weer te ver van het onderwerp af:

Hamas = terroristen. Dat je ze ziet als vrijheidstrijders slaat totaal nergens op.
Ik zeg nergens hoe ik Hamas/Fatah/PLO zie, ik zei dat de een zijn terrorist de ander zijn vrijheidsstrijder is, en geef er een voorbeeld bij. Daar is geen speld tussen te krijgen .. de 'werkwijze' van de moedjahedien is immers niet verandert, alleen hun doel. Waar ze eerst 'onze' vrijheidsstrijders waren, ruim door ons voorzien van wapens etc, in 'ons' gevecht tegen 'het rode gevaar', zijn ze even later ineens terroristen als zij zich met dezelfde wapens tegen 'ons' keren.
Waarmee ik dus weinig meer zeg dat het je eigen uitgangspunt is dat bepaald of je iemand ziet als vrijheidsstrijder of als terrorist.

Overigens heb ik de indruk dat je je weinig in wat dan ook verdiept hebt .. denken dat 'ze' pas sinds 2001 als terroristen worden aangemerkt .. ga eens googelen op 1993 WTC bombing, of Bojinka Plot
pleased to meet you
  woensdag 13 februari 2013 @ 14:22:27 #90
343757 BorisDeLul
Komt hier niet meer
pi_122828662
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 14:02 schreef moussie het volgende:

[..]

Ik zeg nergens hoe ik Hamas/Fatah/PLO zie, ik zei dat de een zijn terrorist de ander zijn vrijheidsstrijder is, en geef er een voorbeeld bij. Daar is geen speld tussen te krijgen .. de 'werkwijze' van de moedjahedien is immers niet verandert, alleen hun doel. Waar ze eerst 'onze' vrijheidsstrijders waren, ruim door ons voorzien van wapens etc, in 'ons' gevecht tegen 'het rode gevaar', zijn ze even later ineens terroristen als zij zich met dezelfde wapens tegen 'ons' keren.
Waarmee ik dus weinig meer zeg dat het je eigen uitgangspunt is dat bepaald of je iemand ziet als vrijheidsstrijder of als terrorist.
Eh... de Mujahideen van toen, zijn over het algemeen niet de Taliban van vandaag hoor. De meeste die indertijd tegen de Sovjets vochten, vechten nu tegen de Taliban. ;)

Overigens is een terrorist een terrorist, ook als het een vrijheidsstrijder is die van terreur gebruik maakt.
pi_122829417
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 14:02 schreef moussie het volgende:

[..]

Overigens heb ik de indruk dat je je weinig in wat dan ook verdiept hebt .. denken dat 'ze' pas sinds 2001 als terroristen worden aangemerkt .. ga eens googelen op 1993 WTC bombing, of Bojinka Plot
Allemaal leuk en aardig om zo ver terug de tijd in te gaan, maar zie jij Hamas wel of niet als terroristen? Veroordeel je hun wandaden?
pi_122829495
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 14:22 schreef BorisDeLul het volgende:

[..]

Eh... de Mujahideen van toen, zijn over het algemeen niet de Taliban van vandaag hoor. De meeste die indertijd tegen de Sovjets vochten, vechten nu tegen de Taliban. ;)

Overigens is een terrorist een terrorist, ook als het een vrijheidsstrijder is die van terreur gebruik maakt.
Aah, de 'heilige strijders' van toen waren ineens geen moslimfundamentalisten meer, al qaida en de Taliban zijn niet uit die groep voortgekomen tijdens en na afloop van de oorlog .. nog meer geschiedenis die gewoon herschreven wordt ..

En vertel, hoe komt het dan dat de moedjahedien van voor 1979 nog steeds vrijheidsstrijders genoemd worden, terwijl ze toch met de door 'ons' geleverde materialen massaal terroristische aanslagen pleegden waarbij ontelbare burgerslachtoffers vielen?
pleased to meet you
pi_122829840
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 14:42 schreef firefly3 het volgende:
Allemaal leuk en aardig om zo ver terug de tijd in te gaan, maar zie jij Hamas wel of niet als terroristen? Veroordeel je hun wandaden?
Als er aanslagen gepleegd worden op een bus met schoolkinderen zie ik ze als terroristen, als ze raketten afschieten zie ik het als poging om hun land terug te veroveren ..
het eerste keur ik af, het tweede kan ik begrijpen maar vraag me af hoe lang het nog duurt voor men inziet dat het geen enkel nut heeft.

Maar ja, als ik uitga van de Indianen, ook een zeer trots volk dat ondanks een overweldigende overmacht niet van opgeven wou weten, kan dat nog wel even duren .. nog zo'n 200 jaar of zo ..
pleased to meet you
  woensdag 13 februari 2013 @ 15:38:00 #94
343757 BorisDeLul
Komt hier niet meer
pi_122831855
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 14:44 schreef moussie het volgende:

[..]

Aah, de 'heilige strijders' van toen waren ineens geen moslimfundamentalisten meer, al qaida en de Taliban zijn niet uit die groep voortgekomen tijdens en na afloop van de oorlog .. nog meer geschiedenis die gewoon herschreven wordt ..
Rustig aan, je springt van de hak op de tak en bovendien non-sequitur je erop los.
quote:
En vertel, hoe komt het dan dat de moedjahedien van voor 1979 nog steeds vrijheidsstrijders genoemd worden, terwijl ze toch met de door 'ons' geleverde materialen massaal terroristische aanslagen pleegden waarbij ontelbare burgerslachtoffers vielen?
Wat zei ik nou net?
  woensdag 13 februari 2013 @ 15:52:38 #95
343757 BorisDeLul
Komt hier niet meer
pi_122832522
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 14:53 schreef moussie het volgende:

[..]

Als er aanslagen gepleegd worden op een bus met schoolkinderen zie ik ze als terroristen, als ze raketten afschieten zie ik het als poging om hun land terug te veroveren ..
:') !!!

Het zou heel wat meer helpen als ze die raketten op militaire doelen afschoten. Zo verover je gebied, door de vijand uit te schakelen of erheen te gaan en je er niet meer laten verjagen. Maar dat doen ze niet, want ze schieten de raketten op burgers af. Om te doden, en als dat niet lukt om angst onder de burgers te zaaien, hun dagelijkse bezigheden (ritmen) te verstoren, ze dekking te laten zoeken, kortom: ze constant onder dreiging te laten leven. Oftewel: om terreur te zaaien. Goh, toch weer terreur...
quote:
het eerste keur ik af, het tweede kan ik begrijpen maar vraag me af hoe lang het nog duurt voor men inziet dat het geen enkel nut heeft.
Het tweede is ook gewoon terreur en geen slap geouwehoer over terugveroveren van land ( :') !!!) maakt het wat anders.
quote:
Maar ja, als ik uitga van de Indianen, ook een zeer trots volk dat ondanks een overweldigende overmacht niet van opgeven wou weten, kan dat nog wel even duren .. nog zo'n 200 jaar of zo ..
Eh... de Palestijnen zijn militair allang niet meer bij machte om iets te doen, noch hoeven ze op militaire steun van buitenaf te rekenen. Ze bestaan bij gratie van Israël. En in die positie zitten ze al sinds 1973, een kleine vijfentwintig jaar na de oprichting van de staat Israël en een kleine veertig jaar na aanvang van de vijandelijkheden in dat gebied.

De Indianen (natieve Amerikanen) deden er heel wat langer over, maar die bestaan na een kleine 400 jaar strijd ook bij gratie van de huidige staten van Amerika. Maar hoewel zij een eigen, onafhankelijke staat heel wat meer verdienen dan de Palestijnen, krijgen die laatste er wel één. Opnieuw bij gratie van Israël.
  donderdag 14 februari 2013 @ 14:51:52 #96
13684 Deadre
Schijt aan jou
pi_122871879

Graven moslims in Jeruzalem beklad door joodse extremisten

Onbekenden hebben woensdagnacht twaalf graven van moslims in Jeruzalem beklad.
Op de graven is in het Hebreeuws het woord 'prijskaart' gespoten, zegt de politie. Joodse extremisten gebruiken die term om te protesteren tegen beleid dat in hun ogen Palestijnen bevoordeelt. Ze hebben een dergelijk stempel eerder ook gedrukt op legerbases, kerken en moskeeën. De eeuwenoude begraafplaats ligt in het centrum van Jeruzalem, niet ver van de plaats waar een 'museum van verdraagzaamheid' is gepland.

Dit is een project van het Simon Wiesenthal Centrum waar kritiek op is van Palestijnen, die zeggen dat het graven ontheiligt. Het Wiesenthal Centrum stelt dat de bouwplaats al vijftig jaar in gebruik is als parkeerterrein.

bron
Schijt aan iedereen
  donderdag 14 februari 2013 @ 16:29:14 #97
343757 BorisDeLul
Komt hier niet meer
pi_122875673
Orthodoxen/extremisten/fundamentalisten. :N
pi_123027891
quote:
13s.gif Op donderdag 14 februari 2013 16:29 schreef BorisDeLul het volgende:
QFT
pi_123033726
quote:
13s.gif Op donderdag 14 februari 2013 16:29 schreef BorisDeLul het volgende:
Orthodox =/= extremist.
bron
  dinsdag 19 februari 2013 @ 16:18:51 #100
13684 Deadre
Schijt aan jou
pi_123076989

Afschuw over foto waarop Israëlische soldaat op Palestijns jongetje mikt

Een Israëlische soldaat, de 20-jarige Mor Ostrovski, heeft grote ophef veroorzaakt door een foto op zijn Instagram-pagina te plaatsen waarop een geweer op een Palestijns jongetje wordt gericht.

Het jongetje is op de foto van de achterkant te zien. Nietsvermoedend kijkt hij uit over een stadje. De minaretten en Arabische architectuur doen vermoeden dat de jongen Palestijns is. Of hij nog leeft, weet niemand.

De foto is inmiddels duizenden keren gedeeld en online is de ophef groot; de boze Twitter-berichten blijven elkaar opvolgen.

Electronic Intifada, een Palestijns nieuwsblog dat de foto van Ostrovski als eerste ontdekte, noemde het beeld smakeloos en onmenselijk. 'Het belichaamt het idee dat Palestijnse kinderen doelwitten zijn.'

De website plaatste tevens een aantal foto's van Ostrovski, poserend met zwaar kaliber machinegeweren.

'Fuck alle Arabieren'
Het Israëlische leger is vaker in verlegenheid gebracht door soldaten die foto's online plaatsten. In december berichtte Electronic Intifada over Nisim Asis, een 22-jarige Israëlische soldaat die racistische foto's op zijn Instagram-pagina had gezet, waaronder een foto waarop hij zogenaamd bloed (waarschijnlijk ketchup) van een mes likt. Het onderschrift luidt: 'Fuck alle Arabieren, hun bloed smaakt lekker.'

Een andere Israëlische soldaat heeft recent 14 dagen in een militaire gevangenis doorgebracht omdat hij een foto van hemzelf naast een geboeide en geblinddoekte Palestijn op Facebook had geplaatst. En zo zijn er nog meer voorbeelden.

Afkeuring
Ostrovski heeft zijn Instagram-pagina inmiddels geblokkeerd. Hij ontkent dat hij de foto heeft gemaakt en verklaarde tegenover het leger dat hij de foto op internet aantrof en vervolgens plaatste.

Het Israëlische leger, dat het incident onderzoekt, heeft in de krant Haaretz alvast laten weten dat de actie van Ostrovski 'niet in lijn is met het gedachtegoed en het moraal van de Israëlische strijdkrachten'.

bron

Voor meer foto's

http://electronicintifada(...)crosshairs-his-rifle
Schijt aan iedereen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')