Faliekante onzin. Al-Queda verklaart, net als Hamas en veel andere Israël-tegenstanders, burgers als legitiem doel. Israël doet dat niet.quote:Op woensdag 13 februari 2013 11:27 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Dat is precies Al-Qaida rethoriek, burger non-combatants zijn gerechtvaardigd, zolang ze maar de vijand kunnen raken, niet de intentie, maar als ze er zijn, tjah, dar al-harb he.
Da's allemaal waar.quote:De terroristen maken geen gebruik van zwaar beveiligde checkpoints, het zijn vooral de kinderen en vrouwen die er last van hebben. Stel je eens voor dat jij en alle andere passagiers eeuwenlang toegang wordt ontzegt van NS treinen omdat er met regelmaat vechtersbazen en dronklampen instappen, goed punt ja. Jij bent niet de doel nee, maar jij lijd er wel onder.
quote:Een jood is theologisch gezien mijn neef, zelfde opa en zelfde geloof, wmb ben ik dus niet meer of minder menselijk dan zij, maar voor hetzelfde wat zij doen, niet terroristisch noemen, dat is juist een selectiviteit, no?
quote:Op woensdag 13 februari 2013 11:31 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ja toch, vandaar ook het gebruik van witte fosfor rookgranaten
Checkpoints zijn er om je eigen grenzen te bewaken. Als mensen je land in willen komen, is het logisch dat je zeker wilt weten dat er geen 1 terrorist tussen zit. Zeker gezien de omstandigheden. Er wonen genoeg arabieren overigens in israel, ze gaan ook samen gewoon de stad in en dergelijke.quote:Op woensdag 13 februari 2013 11:34 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ja dus? Verschrikkelijk als je dat met regelmaat overkomt, moet je stappen gaan nemen ja, maar de oplossing is niet checkpoints waar het hele volk onderlijd, waardoor er nog meer voedingsbodem komt voor terroristen. Ook verschrikkelijk is het als je de hele dag in Israel als Arabier werk hebt gezocht, maar gediscrimineerd bent, want Arabisch he, je vermoeid thuis komt, en je hele huis ligt in puin met alle inwoners vermoord door een bombardement.
Met alle respect, maar juist dat is onzin. De verklaring van Al-Qaida is dat zij de terroristen ( Bush / Sharon / Nethanyahu ) aan de macht hebben geholpen, steunen en daarom ook schuldig zijn, alleen dan is het een legitiem doel, wat Israel doet is exact hetzelfde, in sociale plekken, ziekenhuizen, moskeeën helpen burgers terroristen schuil te houden en daarom zijn dit ook legitieme doelwitten, ondanks dat er dus vele burgers schuil zitten, verdient de complex toch een bom op zich.quote:Op woensdag 13 februari 2013 11:37 schreef BorisDeLul het volgende:
[..]
Faliekante onzin. Al-Queda verklaart, net als Hamas en veel andere Israël-tegenstanders, burgers als legitiem doel. Israël doet dat niet.
Wat mij betreft is ieder één, één teveel, niet? Waarom vergelijk je het met externe conflicten? Kijk hoeveel er aan Israelisch kant valt en kijk hoeveel er Palestijns kant valt aan de hand van Israel, met de 'zogenaamde' precisie bombardementen.quote:Ze trekken zich minder aan van onschendbaarheid van burgers dan wij in het Westen, dat is waar, maar ik denk dat ze niet veel keuze hebben (of durven maken). Maar dan nog maken ze bijzonder weinig slachtoffers onder gewone burgers. Vergelijk het maar eens met andere conflicten. Israël houdt véél meer rekening met wie ze raken dan de tegenstanders het willen doen lijken. Ik las vanochtend op de FP dat slechts 14 van de 1500(!) luchtaanvallen fout zijn gegaan; dat is een ongekend laag percentage.
Controle vind ik niet erg, als er iets mis is pak je dat aan, als alles goed is laat je iemand gaan, hier hebben we het over een avondklok, toegang ontzeggen, van de ene punt niet naar je afspraak kunnen, van de andere kant niet meer naar huis kunnen, ik juich Israelische veiligheidsmaatregelen voor het beschermen van haar onschuldige burgers toe, maar niet ten koste van de onschuldige Palestijnen.quote:Da's allemaal waar.
Een onschuldiger, maar net zo treffend voorbeeld is toegangscontrole bij voetbalstadia. Ook niet bedoeld voor de normale supporter, toch is dat de meest gecontroleerde groep.
Mwuah, het gaat hier over Israel / Palestina, dus logischerwijs heb ik het daarover. Ik zie er in ieder geval geen reden voor om het uit te vergroten, wat ik dus eerder probeerde te zeggen, Israelisch terreur is wmb niet ander dan Syrisch of Egyptisch terreur, maar tegelijkertijd zie ik ook geen reden om ze vrij te stellen van terreurdaden.quote:
Ik had het over het feit dat elke fout die Israëliërs maken, een keer of 1000 wordt uitvergroot en overbelicht.
Kom kom, zelfs de Israelische muur is gebouwd op Palestijns grondgebied, dan heb ik het nog niet eens over de door Israel bezet gebied, kolonisten en 'natural growth' expansie wat al jaren ten koste gaat van Palestijns grond.quote:Op woensdag 13 februari 2013 11:38 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Checkpoints zijn er om je eigen grenzen te bewaken. Als mensen je land in willen komen, is het logisch dat je zeker wilt weten dat er geen 1 terrorist tussen zit. Zeker gezien de omstandigheden. Er wonen genoeg arabieren overigens in israel, ze gaan ook samen gewoon de stad in en dergelijke.
Ten eerste zou ik al niet op palestijns grondgebied willen leven, de "regering" daar heeft niet het beste voor voor zijn inwoners. Geeft liever geld uit aan zichzelf en oorlog dan aan de arme bevolking, waardoor ik "jou" wel kan begrijpen dat je deze wanorde recht wilt stellen. Ik zou naar Israel verhuizen.quote:Op woensdag 13 februari 2013 11:49 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Kom kom, zelfs de Israelische muur is gebouwd op Palestijns grondgebied, dan heb ik het nog niet eens over de door Israel bezet gebied, kolonisten en 'natural growth' expansie wat al jaren ten koste gaat van Palestijns grond.
Een persoonlijk voorbeeld tussen jou en mij, hoeveel persoonlijk space van jou kan ik meer en meer innemen ten koste van jou, tot jij mij een klap op mij bek gaat geven en als je dat niet kan het iig probeert?
Als ik land van mijn vader heb geerfd wil ik gewoon op mijn eigen land vredig leven, dat Samuel en Salih ruzie hebben is niet mijn pakkie an, laat mij gewoon met rust en vecht het zelf uit, niet op mijn grond, niet ten koste van mij. Derhalve valt er zowel voor de Palestijnse regering als Israel wat te zeggen, ook in Israel is er sociale problematiek voor de Arabieren.quote:Op woensdag 13 februari 2013 11:56 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Ten eerste zou ik al niet op palestijns grondgebied willen leven, de "regering" daar heeft niet het beste voor voor zijn inwoners. Geeft liever geld uit aan zichzelf en oorlog dan aan de arme bevolking, waardoor ik "jou" wel kan begrijpen dat je deze wanorde recht wilt stellen. Ik zou naar Israel verhuizen.
Voor rook.quote:
Met alle respect, maar dat is in niets vergelijkbaar. Al-Queda doodt burgers, héél veel burgers. Bewust. Daarom is die organisatie er ook, om met geweld en terrorisme hun wil op te leggen. Hun verklaringen zullen me aan de reet roesten; één blik op de Twin Towers vertelt me genoeg over hun intenties, hun middelen en hun verklaringen.quote:Op woensdag 13 februari 2013 11:46 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Met alle respect, maar juist dat is onzin. De verklaring van Al-Qaida is dat zij de terroristen ( Bush / Sharon / Nethanyahu ) aan de macht hebben geholpen, steunen en daarom ook schuldig zijn, alleen dan is het een legitiem doel, wat Israel doet is exact hetzelfde, in sociale plekken, ziekenhuizen, moskeeën helpen burgers terroristen schuil te houden en daarom zijn dit ook legitieme doelwitten, ondanks dat er dus vele burgers schuil zitten, verdient de complex toch een bom op zich.
Omdat externe conflicten, bijvoorbeeld de Syrische burgeroorlog, significant meer doden kennen terwijl de strijdende partijen over significant minder vuurkracht beschikken dan Israël.quote:Wat mij betreft is ieder één, één teveel, niet? Waarom vergelijk je het met externe conflicten?
Dat is nooit een goede vergelijking geweest. Kijk eens naar de potentie van de vuurkracht en het aantal slachtoffers dat er daadwerkelijk valt - dát is een goede vergelijking. Nogmaals, dat aantal doden met 1500 (vijftienhonderd) bombardementsvluchten.quote:Kijk hoeveel er aan Israelisch kant valt en kijk hoeveel er Palestijns kant valt aan de hand van Israel, met de 'zogenaamde' precisie bombardementen.
Helaas, het moet ten koste gaan van de onschuldige Palestijnen. Dat is de consequentie. Sad, but true.quote:Controle vind ik niet erg, als er iets mis is pak je dat aan, als alles goed is laat je iemand gaan, hier hebben we het over een avondklok, toegang ontzeggen, van de ene punt niet naar je afspraak kunnen, van de andere kant niet meer naar huis kunnen, ik juich Israelische veiligheidsmaatregelen voor het beschermen van haar onschuldige burgers toe, maar niet ten koste van de onschuldige Palestijnen.
Ik geloof niet dat Israël terreur pleegt zoals Hamas en andere groeperingen dat doen. Daarvoor ontbreekt Israël het aan het fundament van die terreurgroepen: haat. (Tja, komen we toch weer daarop terecht...)quote:Mwuah, het gaat hier over Israel / Palestina, dus logischerwijs heb ik het daarover. Ik zie er in ieder geval geen reden voor om het uit te vergroten, wat ik dus eerder probeerde te zeggen, Israelisch terreur is wmb niet ander dan Syrisch of Egyptisch terreur, maar tegelijkertijd zie ik ook geen reden om ze vrij te stellen van terreurdaden.
Aah, dus toen ze nog tegen de Russen vochten en aanslagen pleegden op onder meer hotels en bioscopen in Afghanistan waren het nog geen terroristen .. bedankt voor de bevestigingquote:Op woensdag 13 februari 2013 11:15 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Het waren terroristen sinds de aanslagen van 11 september en de auto bommen in markten waarbij er vele honderden burger doden vielen.
Ik heb me niet zo verdiept in die oorlog. We gaan ook weer te ver van het onderwerp af:quote:Op woensdag 13 februari 2013 13:17 schreef moussie het volgende:
[..]
Aah, dus toen ze nog tegen de Russen vochten en aanslagen pleegden op onder meer hotels en bioscopen in Afghanistan waren het nog geen terroristen .. bedankt voor de bevestiging
Ik zeg nergens hoe ik Hamas/Fatah/PLO zie, ik zei dat de een zijn terrorist de ander zijn vrijheidsstrijder is, en geef er een voorbeeld bij. Daar is geen speld tussen te krijgen .. de 'werkwijze' van de moedjahedien is immers niet verandert, alleen hun doel. Waar ze eerst 'onze' vrijheidsstrijders waren, ruim door ons voorzien van wapens etc, in 'ons' gevecht tegen 'het rode gevaar', zijn ze even later ineens terroristen als zij zich met dezelfde wapens tegen 'ons' keren.quote:Op woensdag 13 februari 2013 13:25 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Ik heb me niet zo verdiept in die oorlog. We gaan ook weer te ver van het onderwerp af:
Hamas = terroristen. Dat je ze ziet als vrijheidstrijders slaat totaal nergens op.
Eh... de Mujahideen van toen, zijn over het algemeen niet de Taliban van vandaag hoor. De meeste die indertijd tegen de Sovjets vochten, vechten nu tegen de Taliban.quote:Op woensdag 13 februari 2013 14:02 schreef moussie het volgende:
[..]
Ik zeg nergens hoe ik Hamas/Fatah/PLO zie, ik zei dat de een zijn terrorist de ander zijn vrijheidsstrijder is, en geef er een voorbeeld bij. Daar is geen speld tussen te krijgen .. de 'werkwijze' van de moedjahedien is immers niet verandert, alleen hun doel. Waar ze eerst 'onze' vrijheidsstrijders waren, ruim door ons voorzien van wapens etc, in 'ons' gevecht tegen 'het rode gevaar', zijn ze even later ineens terroristen als zij zich met dezelfde wapens tegen 'ons' keren.
Waarmee ik dus weinig meer zeg dat het je eigen uitgangspunt is dat bepaald of je iemand ziet als vrijheidsstrijder of als terrorist.
Allemaal leuk en aardig om zo ver terug de tijd in te gaan, maar zie jij Hamas wel of niet als terroristen? Veroordeel je hun wandaden?quote:Op woensdag 13 februari 2013 14:02 schreef moussie het volgende:
[..]
Ik zeg nergens hoe ik Hamas/Fatah/PLO zie, ik zei dat de een zijn terrorist de ander zijn vrijheidsstrijder is, en geef er een voorbeeld bij. Daar is geen speld tussen te krijgen .. de 'werkwijze' van de moedjahedien is immers niet verandert, alleen hun doel. Waar ze eerst 'onze' vrijheidsstrijders waren, ruim door ons voorzien van wapens etc, in 'ons' gevecht tegen 'het rode gevaar', zijn ze even later ineens terroristen als zij zich met dezelfde wapens tegen 'ons' keren.
Waarmee ik dus weinig meer zeg dat het je eigen uitgangspunt is dat bepaald of je iemand ziet als vrijheidsstrijder of als terrorist.
Overigens heb ik de indruk dat je je weinig in wat dan ook verdiept hebt .. denken dat 'ze' pas sinds 2001 als terroristen worden aangemerkt .. ga eens googelen op 1993 WTC bombing, of Bojinka Plot
Aah, de 'heilige strijders' van toen waren ineens geen moslimfundamentalisten meer, al qaida en de Taliban zijn niet uit die groep voortgekomen tijdens en na afloop van de oorlog .. nog meer geschiedenis die gewoon herschreven wordt ..quote:Op woensdag 13 februari 2013 14:22 schreef BorisDeLul het volgende:
[..]
Eh... de Mujahideen van toen, zijn over het algemeen niet de Taliban van vandaag hoor. De meeste die indertijd tegen de Sovjets vochten, vechten nu tegen de Taliban.
Overigens is een terrorist een terrorist, ook als het een vrijheidsstrijder is die van terreur gebruik maakt.
Als er aanslagen gepleegd worden op een bus met schoolkinderen zie ik ze als terroristen, als ze raketten afschieten zie ik het als poging om hun land terug te veroveren ..quote:Op woensdag 13 februari 2013 14:42 schreef firefly3 het volgende:
Allemaal leuk en aardig om zo ver terug de tijd in te gaan, maar zie jij Hamas wel of niet als terroristen? Veroordeel je hun wandaden?
Rustig aan, je springt van de hak op de tak en bovendien non-sequitur je erop los.quote:Op woensdag 13 februari 2013 14:44 schreef moussie het volgende:
[..]
Aah, de 'heilige strijders' van toen waren ineens geen moslimfundamentalisten meer, al qaida en de Taliban zijn niet uit die groep voortgekomen tijdens en na afloop van de oorlog .. nog meer geschiedenis die gewoon herschreven wordt ..
Wat zei ik nou net?quote:En vertel, hoe komt het dan dat de moedjahedien van voor 1979 nog steeds vrijheidsstrijders genoemd worden, terwijl ze toch met de door 'ons' geleverde materialen massaal terroristische aanslagen pleegden waarbij ontelbare burgerslachtoffers vielen?
quote:Op woensdag 13 februari 2013 14:53 schreef moussie het volgende:
[..]
Als er aanslagen gepleegd worden op een bus met schoolkinderen zie ik ze als terroristen, als ze raketten afschieten zie ik het als poging om hun land terug te veroveren ..
Het tweede is ook gewoon terreur en geen slap geouwehoer over terugveroveren van land (quote:het eerste keur ik af, het tweede kan ik begrijpen maar vraag me af hoe lang het nog duurt voor men inziet dat het geen enkel nut heeft.
Eh... de Palestijnen zijn militair allang niet meer bij machte om iets te doen, noch hoeven ze op militaire steun van buitenaf te rekenen. Ze bestaan bij gratie van Israël. En in die positie zitten ze al sinds 1973, een kleine vijfentwintig jaar na de oprichting van de staat Israël en een kleine veertig jaar na aanvang van de vijandelijkheden in dat gebied.quote:Maar ja, als ik uitga van de Indianen, ook een zeer trots volk dat ondanks een overweldigende overmacht niet van opgeven wou weten, kan dat nog wel even duren .. nog zo'n 200 jaar of zo ..
QFTquote:Op donderdag 14 februari 2013 16:29 schreef BorisDeLul het volgende:
Orthodoxen/extremisten/fundamentalisten.
Orthodox =/= extremist.quote:Op donderdag 14 februari 2013 16:29 schreef BorisDeLul het volgende:
Orthodoxen/extremisten/fundamentalisten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |