Nope.quote:Op maandag 11 februari 2013 17:02 schreef Polacco het volgende:
De honderdjarige oorlog tussen Engeland en Frankrijk?
Nope.quote:Op maandag 11 februari 2013 17:05 schreef Rave_NL het volgende:
Gaat dit niet over de tactiek van de verschroeide aarde die de koning van Engeland toepaste in Noord-Engeland tijdens de opstand, waardoor er een gigantische hongersnood kwam en de bevolking daar gedecimeerd werd?
Naam weer ik niet meer, maar volgens mij die daarna de Magna Carta had getekend.
1) Het gaat over hongersnood, de Grote Hongersnood of Great Faminequote:Op maandag 11 februari 2013 19:23 schreef Polacco het volgende:
Nog een keer proberen dan maar:
1) een hongersnood blijkbaar
2) jaartal staat erbij. Laten we zeggen de jaren '10 van de 14de eeuw.
3) nu de moeilijkste: wat was de oorzaak van de hongersnood? Bij oorzaken van hongersnood denk ik aan slechte weersomstandigheden zoals zware regenval en overstromingen of strenge winters, ziektes onder het vee of vanwege oorlog dat land wordt vernietigd. Oorlog is al afgekeurd in een eerder antwoord dus ik hou het maar op slechte weersomstandigheden zoals zware regenval/overstromingen en/of strenge winters.
quote:Op maandag 11 februari 2013 23:50 schreef De_Kardinaal het volgende:
1 hint: Polacco stelt de vraag, het jongetje is dus Pools
Exact.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 01:05 schreef Woestijnvos het volgende:
De ss gebruikte hem als mascotte in Buchenwald zo heeft hij de oorlog overleeft.
quote:
Je wist dat niet eens?quote:Schleifstein, was born Josef (Janek) Szlajfsztajn to Israel and Esther Szlajfsztajn in the Jewish ghetto outside Sandomierz, Poland during the German occupation.
http://en.wikipedia.org/wiki/Joseph_Schleifstein
Jazeker.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |